۲۵ آذر ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون شیائومی

مقایسه تلویزیون های شیائومی

بررسی و مقایسه تلویزیون های شیائومی با هم دیگر، در واقع نوعی آزمون و خطاست بین این میان رده ها و برتری یکی بر دیگری. در این برند تازه‌وارد شاهد تفاوت سری تلویزیون‌های شیائومی هستیم که باعث شده، در این برند امکان انتخاب راحت تر و هوشمندانه‌تری داشته باشیم. شیائومی برندی چینی، اما با کیفیت بوده که با وجود تازه‌وارد بودنش توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند و با مقایسه تلویزیون شیائومی که قرار است با هم انجام دهیم، شما را بیشتر دلخوش به محصولات این برند می نماید.

مقایسه تلویزیون های شیائومی که به میان رده ای محبوب تبدیل شده است، کاری می کند حس اینکه با یک برند دره پیت و زاقارت طرف هستیم را به کلی از ذهن شما پاک کند. در این تفاوتی که بین سری ها می بینید، بی برو برگشت به عالی بودنش به عنوان یک میان رده ایمان خواهید آورد.

شیائومی یکی از برندهایی است که چند سالی بیشتر نیست مهمان این بازار شله قلم کار در دنیای دیجیتال شده است و در واقع با ورود خود غوغایی به پا کرد و توانست خیلی زود در دل مردم جا باز خود و در این مدت کم برای خود اسم و رسمی پیدا کند. در واقع این محبوبیت زود هنگام را به واسطه وجود گوشی های شیائومی به دست‌آورد که قبل تر با کیفیت خوبی که از خود ارائه کرده بودن، اعتماد افراد را به این برند جلب کرده بودند. این برند که متولد کشور چشم بادامی ها یعنی چین است، دارای کیفیت مناسبی می باشد که از قیمت منصفانه ای در برابر کیفیتی که دارد، برخوردار است.

شیائومی خیلی هم سر خود را شلوغ نکرده و با ساخت فقط چند مدل کار خود را شروع کرده است و این باعث شده در زمان انتخاب این برند، خیلی دچار سردرگمی نشوید. این مقایسه را بین تلویزیون های 2021 و 2022 این برند انجام می دهیم که حدوداً 8 مدل هستند که در سری ها و کیفیت تصاویر متفاوت و سایزهای مختلفی وارد بازار شده اند، که تقریباً هر سلیقه ای را ساپورت می کنند. این تلویزیون های دارای سیستم عامل واحدی بوده که از نوع اندروید همیشه محبوب می باشد و کارایی با آن مثل آب خوردن است و خیلی سرتان را به درد نمی آورد.

سایزبندی این تلویزیون ها از هر سایزی که فکرش را بکنید و ضروری باشد، وجود دارد و در واقع برای هر متراژی یک نمونه دارد که شما را دست خالی بر نگرداند. تلویزیونی که شاهد وجودش هستیم، در کیفیت تصاویر 4k و QLED ساخته شده است و برای کسانی که یک فورکی معمولی می خواهند و یا یک تلویزیون بالارده می خواهند چیزی در چنته دارد، این یعنی مشتری مداری برای هر سبک سلیقه ای. با ما در ادامه همراه شوید، تا یک بررسی جانانه بر روی محصولات این برند داشته باشیم، شاید از آن خوشتان آمد و مهمان خانه هایتان شد.

در صورتی که قصد خرید تلویزیون شیائومی جدید را دارید و نمی‌دانید کدام مدل انتخاب مناسب‌تری است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه تلویزیون شیائومی Q2 و Q1E را حتماً مطالعه کنید. این دو مدل بهترین نمایشگرهای این شرکت در حال حاضر هستند.

فاکتورهای مهم در مقایسه تلویزیون های XIAOMI

برای خرید تلویزیون باید آن را زیر ذره بین قرار داده و تمام گزینه های آن را از یک فیلتر عبور دهیم، تا متوجه شویم تلویزیونی که در پیش رو داریم تا چه اندازه با معیارهای ما همخوانی دارد. تلویزیون شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قبل از تهیه باید حتماً از قابلیت های آن سر در بیاوریم تا بعداً احساس پشیمانی نداشته باشیم.

مدل تلویزیونپنل/سال ساخت
تلویزیون شیائومی MAXLED-2022
تلویزیون شیائومی A22022-LED
تلویزیون شیائومی Q22022-QLED
تلویزیون شیائومی Q12021-QLED
تلویزیون شیائومی Q1E2021-QLED
تلویزیون شیائومی P12021-LED
تلویزیون شیائومی P1E2021-LED
تلویزیون شیائومی F22022-LED
تلویزیون شیائومی 5A
تلویزیون شیائومی S65LED-2023
تلویزیون شیائومی S75LED-2023
تلویزیون های 2023 و 2022 شیائومی

برند نوپای شیائومی در یکی دو سال اخیر برای بازار تلویزیون سنگ تمام گذاشت و تلویزیون هایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید کرد تا بتواند به مجمع بزرگانی همچون سامسونگ و ال جی راه یابد. در سال 2022، تلویزیون شیائومی Q2 را می‌توان جزو پرطرفدارترین‌ها به شمار آورد اما شاهکار اصلی این برند تلویزیون شیائومی Q1 است که در بحث گیمینگ نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.

این برند در کل برند ارزان قیمتی محسوب می شود و نسبت به برندی همچون ال جی و سونی ارزانتر تمام می شود، اما باید دید در امکانات هم می‌تواند با آن ها به رقابت بپردازد؟

کیفیت تصویر در خور و شایسته

موضوع کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون های شیائومی خیلی پیچیده نیست و این به دلیل تنوع کم محصولات این برند می باشد. در این برند شاهد دو کیفیت تصویر 4K معمولی و QLED هستیم که در هر دو وضوح تصویر به اندازه کافی مناسب و روشن می باشد و نور پس زمینه در آن ها کاری کرده تصویر روشن و واضح را در پیش رو داشته باشیم. هر چند که وجود قابلیت هایی همچون HDR کاری کرده، کنتراست مناسبی را در تصاویر روشن و تیره در اختیار داشته باشیم و این به کیفیت تصویر در این تلویزیون های تا حد زیادی کمک کرده است.

مقایسه تلویزیون های شیائومی در تصویر

وجود ذرات کوانتومی که به صورت فیلتر در تصویر زمینه عمل می کنند، کاری کرده که حجم 100% از رنگ ها را در اختیار داشته باشید و تصویر را بسیار نزدیک تر به تصویر واقعی مشاهده نمایید. در کنار این موارد زاویه دید عالی که در این محصولات به کار رفته 178 درجه بوده که در هر جایی شما نشسته باشید، تصویر را به وضوح مشاهده خواهید کرد، همچنین قابلیت دالبی تا حد بالایی این تصویر را جذاب تر به نمایش خواهد گذاشت و شما شاهد حالت سینمایی از تصویر خواهید بود.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های شیائومی

سیستم عامل در مقایسه تلویزیون های شیائومی

در واقع سیستم عامل در تمام مدل های این برند یکسان بوده و از یک مدل خاص پیروی می کنند. این سیستم عامل بسیار برای شما آشنا بوده و به واسطه استفاده همیشگی آن قبلاً در گوشی کار با آن به شدت راحت می باشد. اندروید به صورتی کار می کند که با دسترسی به وای فای WiFi و اتصال به اینترنت کار می کند دستیارهای صوتی به وضوح خودنمایی کرده و بر روی صفحه نمایان شوند. در این حالت بهترین کار سرچ به صورت صوتی برای هر محتوایی که مد نظرتان می باشد، است.

تفاوت سری تلویزیون های شیائومی ر امکانات هوشمند

تمام مدل های تلویزیون شیائومی این قابلیت را داشته و به واسطه آن به تلویزیون هوشمند تبدیل شده اند که می توانند دسترسی های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند، البته در کنار این موارد وجود ریموت های هوشمند کار را راحت تر کرده و می توانند به صورت صوتی امکانات زیادی را از تلویزیون در پیش روی شما قرار دهند. این تلویزیون ها دارای حافظه داخلی بوده که امکان نصب برنامه را برای شما امکان پذیر می کنند، که در مدل های مختلف این میزان از حافظه کمی متفاوت بوده از 8 تا 32 گیگ متفاوت می باشند.

توان صوتی حرفه ای و کارآمد

توان صوتی در تلویزیون های شیائومی کمی با هم متفاوت می باشد و در هر تلویزیون این میزان از توان به حد خاصی رسیده است، اما چیزی که در تمام آن ها واحد می باشد وجود حالت دالبی برای ایجاد صدای سه بعدی و فراگیر بوده که امکان پخش صدا را به صورت یکنواخت در کل فضا فراهم می کند و تا حد زیادی به ارتقاء صدا کمک می کند، حتی اگر توان صوتی در آن ها خیلی زیاد نباشد. نهایت صدایی که در این تلویزیون ها می شنوید 30 وات بوده که به نسبت مناسب می باشد ولی برای یک تلویزیون 86 اینچی از مدل MAX شاید خیلی جالب نباشد که در این حالت نیاز به ساندبار کمی حس خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی

پردازش جز به جز داده های دریافتی

پردازشگر در مقایسه تلویزیون های شیائومی نیز خود نمایی می کند و کاری می کند هر داده ای که دریافت می کند اول سنجش شده و در صورتی که صلاحیت داشته باشد، امکان پخش شدن را داشته باشد. این یعنی تلویزیونی حرفه ای که کارش را خوب بلد است. پردازشگر 4 هسته ای در این تلویزیون ها Cortex A57 بوده کاری می کند کارستان و هر تصویر بی کیفیتی را از نظر گذرانده و ارتقاء خواهد داد که این در مورد صدا نیز صدق کرده و به وضوح صدا کمک شایانی می نماید.

پردازنده در تلویزیون های شیائومی

 سرعت رفرش تصاویر در این تلویزیون های متفاوت می باشد و این باعث شده یک سری از مدل ها مناسب برای تماشای فیلم و سریال بوده و یک سری حرفه ای تر عمل کرده و مناسب برای بازی در حد حرفه ای باشند. این رفرش ریت ها در حدود 60 تا 120 هرتز هستند که این میزان باعث اختلاف آن ها شده است و تلویزیون ها را در دو دسته گیمینگ حرفه ای و معمولی قرار داده است.

تفاوت سری تلویزیون های شیائومی

تلویزیون های شیائومی دارای یک سری مدل هستند که خیلی هم تنوع ندارند؛ اما بعد از بررسی کلی که بر روی مقایسه تلویزیون های XIAOMI انجام دادیم لازم است هر کدام از آن ها را نیز به صورت جداگانه تحت بررسی قرار دهیم تا دقیقاً متوجه شویم کدام مدل راست کار ما می باشد و می تواند نیازهای ما را بر طرف نماید. پس لطفاً با ما همراه شوید تا به بررسی تک به تک این مدل ها در سری های متفاوت بپردازیم.

تلویزیون های سری P شیائومی

تلویزیون های سری P که به تلویزیون فورکی معمولی شهرت دارند، تلویزیون هایی برای افرادی محسوب می شوند که به دنبال مدل هایی هستند که مناسب برای استفاده خانگی بوده و بتوانند با آن فیلم و سریال تماشا کنند. همچنین از قیمت مناسب تری نسبت به بقیه مدل ها برخوردار باشند که خیلی هم مجبور به پرداخت هزینه هنگفت برای آن ها نشوند. تلویزیون سری P شیائومی از محصولات 2021 این شرکت بوده که در دو نوع P1  و P1E ساخته شده اند. این مدل ها دارای سرعت رفرش ریت 60 هرتزی بوده که مناسب با حرکت چشم انسان می باشد.

تلویزیون های سری P شیائومی

هر دو مدل دارای پایه هایی دو شاخه ای با صفحه نمایش تخت بوده که قابلیت اتصال به دیوار را دارا هستند، اما اگر به فریم آن ها دقت کنیم مدل P1 کمی باریک‌تر کار شده است و سایزبندی متنوع تری را دارد که از 32 تا 55 اینچ را شامل می شود که بیشتر سایزهای کوچک می باشند. ولی در مدل P1E سایز بندی 55 و 65 اینچ است که برای فضاهای بزرگتر به کار می روند. توان صوتی در هر دو مدل در حد 20 وات بوده که برای این رده از تلویزیون معقول به نظر می رسد ولی تفاوت دیگری که دارند در میزان حافظه داخلی بوده که در مدل P1 حدود 16 گیگ بوده با 2 گیگ رم اضافه، ولی در مدل P1E این میزان 8 گیگ با 2 گیگ رم اضافه می باشد.

مقایسه تلویزیون های XIAOMI سری Q

تلویزیون های سری Q شیائومی که در سال های 2021 به نام Q1  و Q1E و در سال 2022 به نام Q2 عرضه شده اند، در واقع تلویزیون هایی هستند که از قابلیت کیولد در صفحه نمایش خود استفاده کرده اند و وجود ذرات کوانتومی کاری کرده با یک سری تلویزیون به شدت حرفه ای در تصویر روبرو شویم که حجم بالایی از تصویر را در اختیار ما قرار می دهند. تلویزیون های شیائومی QLED که از توان صوتی 30 وات بهره برده اند، در واقع بیشترین مقدار صدا را به خود اختصاص داده اند و هیچ تلویزیون شیائومی در این حد نیستند.

مقایسه تلویزیون های XIAOMI سری Q

در مدل های Q2  و Q1E سرعت رفرش برابر با 60 هرتز می باشد که این مدل ها را معمولاً به عنوان یک کیولد اقتصادی خریداری می کنند که مناسب برای نمایش خانگی می باشد، در حالی که مدل Q1 سرعت رفرش بهتری داشته و 120 هرتز می باشد که به عنوان کیولد مناسب برای گیمینگ در نظر گرفته شده است که امکان اتصال به کنسول های حرفه ای را نیز دارا می باشد. رم داخلی در مدل های Q1  و Q1E حدود 32 گیگ بوده که 2 گیگ رم داخلی دارد ولی در مدل 2022 این میزان 16 گیگ با 2 گیگ رم داخلی است. در مدل Q1 این پایه به شکل مستطیل بوده در وسط بوده که در دو مدل دیگر به صورت دو شاخه ای می باشد.

تلویزیون های فورکی 2022 شیائومی

در تفاوت سری تلویزیون های شیائومی می رسیم به تلویزیون فورکی شیائومی در سال های 2022 در سه مدل A2, F2, MAX ساخته شده اند. مدل MAX که از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار می باشد، بیشتر به این دلیل ساخته شده که یک تلویزیون فورکی برای گیمینگ باشد و بتواند یک بازی حرفه ای با حرکت تصاویر عالی را برای شما به همراه داشته باشد. به این صورت که در کنار توان صوتی 30 واتی و کیفیت تصویر عالی با کنتراست مناسب، می تواند بازی هیجان انگیزی را به ارمغان بیاورد. حافظه داخلی در این مدل 32 گیگی با 2 گیگ رم داخلی می باشد و تنها سایزی که برای این مدل فعلاً در نظر گرفته شده، 86 اینچ می باشد.

تلویزیون های فورکی 2022 شیائومی

تلویزیون های A2  و F2 هر دو نیز فورکی بوده و از وضوح تصویر عالی برخوردار می باشند و هر دو دارای رفرش ریت 60 هرتزی هستند، همچنین میزان صدا در این مدل ها یکسان بوده و تا حد 24 وات می باشد. اما چیزی که باعث تفاوت بین این دو مدل شده است شکل پایه ها و سایزبندی آن ها می باشد. شکل پایه در مدل F2 به صورت دو شاخه ای بوده و از سایز بندی 43 تا 55 اینچ برخوردار می باشد، اما در مدل A2 شکل پایه به صورت مستطیل در وسط کار بوده و سایزبندی متنوع تری را به خود اختصاص داده است که از 32 تا 58 را شامل می شود و این یعنی امکان انتخاب بیشتر.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های شیائومی

جمع بندی: مقایسه تلویزیون های شیائومی

در مقایسه تلویزیون های شیائومی که در فروشگاه افرالند انجام دادیم به مدل های متفاوت این برند آشنا شدیم و متوجه شدیم که کدام مدل ها به درد گیمینگ خوده و کدام مدل های برای نمایش خانگی مناسب هستند. حتی در تفاوت سری تلویزیون های شیائومی می‌دانیم که تلویزیون ها در چه سایزهایی وجود دارند و کدام مدل سایز مناسب برای متراژ مورد نظر شما مناسب می باشد و بهترین زاویه دید را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. مقایسه تلویزیون های XIAOMI با سیستم عامل یکسان و قابلیت‌های هوشمند در تمام مدل‌ها تا حد زیادی چشم ما را به امکانات این مدل باز کرده و حال راحت تر می‌توانیم به انتخاب آن‌ها بپردازیم.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تمام تلویزیون های شیائومی برای بازی مناسب هستند؟

تمام این تلویزیون های قابلیت بازی را دارند، اما برای بازی حرفه تمام این مدل ها مناسب نیستند. در فقط دو مدل MAX, Q1 قابلیت گیمینگ حرفه ای را دارا می باشند.

02 کیفیت تلویزیون های شیائومی چه گونه است؟

شیائومی در تصویر و کارایی کیفیت مناسبی دارد و باید گفت نسبت به قیمت منصفانه ای که دارند می توانند تا حد زیادی عالی به نظر برسند. این تلویزیون ها از امکانات بسیاری برخوردار هستند که در کیفیت کار تاثیر مستقیمی دارد.

03تلویزیون شیائومی با ال جی و سونی برابری می کند؟

خیر. این مدل از نظر رده از این برندها پایین تر بوده و قطعاً از امکانات کمتر و کیفیت پایین تری برخوردار هستند و خیلی نمی توان آن ها را با هم مقایسه کرد. هر چند که شیائومی در نوع خود عالی بوده و به عنوان یک تلویزیون اقتصادی شناخته می شوند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون شیائومی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *