۰۵ شهریور ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون های سامسونگ

مقایسه تلویزیون های سامسونگ

در مقایسه تلویزیون های سامسونگ جا دارد به نکات مهم و ارزنده ای بپردازیم که این تلویزیون ها را از هر جهت خاص می نماید و باعث می شود شما انتخاب هوشمندانه ای بعد از تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ داشته باشید. انتخاب هوشمندانه در واقع به معیارهای بسیار زیادی در تلویزیون برمی گردد و اینکه شما کدام معیار برایتان در مقایسه تلویزیون‌های Samsung پررنگ‌تر باشد در افراد مختلف متفاوت می باشد.

خواستگاه صفحه نمایش در مقایسه تلویزیون های سامسونگ به بینش مخاطبان در انتخاب بر می گردد. شاید شما طرفدار اولد باشید یا فقط یک تلویزیون معمولی را از نظر بگذرانید. شاید هم عاشق فیلم دیدن بوده و نصف روز را جلو تلویزیون لم داده باشید که تلویزیونی که کیفیت مناسب برای تماشای فیلم داشته باشد را باید انتخاب نمایید.

قبلاً‌ تنوع تلویزیون سامسونگ به اندازه برند ال جی بالا نبود اما در سال جدید تنوع این نمایشگرها بسیار زیاد شده و برای هر کاربری با هر بودجه‌ای انتخاب‌های متنوعی وجود دارد. در این برند تلویزیون های کریستالی و کیولد و از همه مهمتر نسل جدید تلویزیون که اختصاری برند سامسونگ را داریم که به نئوکیولد شهرت دارند که در این مقاله به صورت اختصار در مورد آن ها بحث خواهیم کرد اما اگر دوست دارید بیشتر در مورد نئوکیولد بدانیم با سایر مقالات ما در افرالند مراجعه نمایید.

کیفیت تصویر و صدا در این مدل ها کمی متفاوت می باشد که در بیشتر این موارد در حد 4k است اما در مدل های بالای این برند در نئوکیولد شاهد کیفیت 8k نیز هستیم. اما چیزی که مبرم بوده این است که تلویزیون های سامسونگ مثل سایر برنده ها از یک سیستم عامل واحد استفاده می کنند که از این لحاظ با هم تفاوتی نخواهند داشت. از لحاظ پورت ها نیز تنوع در مدل ها بسیار بالا می باشد اما در تمام آن ها یکسری پورت ها ثابت می باشد فقط تعداد آن ها متفاوت می باشد.

بهترین تلویزیون های سری B سامسونگ

در ادامه با افرالندی ها همراه باشید تا با مقایسه تلویزیون های سامسونگ در انواع سری ها به اطلاعات بهتری در این مورد دست پیدا کرده و چیزی که در خروجی برای خرید تلویزیون دریافت می کنیم یک انتخاب درست با نیاز ما باشد.

قابلیت های مهم در مقایسه تلویزیون های سامسونگ

در تمام تلویزیون ها یکسری از موارد ثابت می باشد که برای یک شخصی که به دنبال مقایسه تلویزیون های Samsung می باشد مهم بوده و در اقدام اول از این موارد سوال می کند تا بداند محصولی که قرار است تهیه نماید کارایی لازم برای او را دارد یا خیر؟ آیا نیاز اولیه و یا حرفه ای که از یک تلویزیون دارد را برطرف خواهد کرد؟

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95B120HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN900B144HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN800B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN700B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU850060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
تلویزیون های 2022 سامسونگ

تلویزیون سامسونگ BU8000:
ارزان‌ترین نمایشگر سال 2022 این برند، تلویزیون سامسونگ BU8000 بود که پرفروش‌ترین محصول کره‌ای‌ها هم در بازار لقب گرفته بود. این محصول برای کاربری معمولی و رومزه گزینه مناسبی است و کیفیت تصویر درخشان و طراحی شیکی دارد.

تلویزیون سامسونگ QN85B:
سری جدید نمایشگرهای سامسونگ که دومین سال تولیدشان بود Neo QLED هستند. تلویزیون سامسونگ QN85B پایه‌ای‌ترین مدل این سری است که طراحی بسیار زیبایی دارد و مشخصات حرفه‌ای با تصاویر پرنور و درخشان ارائه می‌دهد.

مدلرفرش ریتنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU700060HzLED
تلویزیون سامسونگ CU800060HzLED
تلویزیون سامسونگ CU810060HzLED
تلویزیون سامسونگ Q60C 60HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70C 120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q80C 120HzQLED
تلویزیون سامسونگ QN85C120HzNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90C120HzNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95C144HzQD-OLED
تلویزیون‌های 2023 سامسونگ

تلویزیون سامسونگ S90C:
نمایشگر جدید این شرکت در سال 2023، تلویزیون سامسونگ S90C است که یک اولد مبتنی بر فناوری QD-OLED با رفرش ریت 144 هرتز است و روشنایی فوق‌العاده 2000 نیت را ارائه می‌دهد که برای یک OLED شاهکار به حساب می‌آید.

تلویزیون سامسونگ QN90C:
اگر دنبال نمایشگرهای نئو کیولد با روشنایی خارق‌العاده هستید، تلویزیون سامسونگ QN90C انتخابی ایده‌آل برای شماست که روشنایی 4000 نیت ارائه می‌دهد و در سایزهای کوچک آن رفرش ریت 144 هرتز دارد ولی در سایزهای 55 به بالا همان رفرش تری 120 هرتز را دارد.

اگر قصد دارید در مورد تلویزیون سامسونگ اطلاعات بهتری در دسترس داشته باشید بد نیست به این نکات در پایین توجه داشته باشید تا یک انتخاب هوشمندانه را برای خود به همراه داشته باشید و بهترین مدل را با بهترین امکانات مورد نیاز خود پیدا کنید.

  • قیمت مناسب تلویزیون
  • سایزبندی مورد نظر
  • کیفیت تصویر مطلوب
  • صدای واقعی و رسا
  • پردازنده حرفه ای
  • پورت های ارتباطی مهم
  • قابلیت های اساسی

تمام این موارد هر کدام به تنهایی می توانند فاکتور مهمی در انتخاب شما به حساب آیند و یا اینکه دو یا سه مورد در کنار هم باعث شود شما یک تلویزیون سامسونگ مناسب خود را پیدا کنید و اقدام به تهیه نمایید. شاید قیمت و سایزبندی در درجه اول کار قرار گیرد و بعد در این سایز و قیمت به دنبال کیفیت تصویر ایده آل بگردید.

در مقایسه تلویزیون های Samsung چه نکاتی مهم است؟

حال در این قسمت می خواهیم به مواردی که تلویزیون های سامسونگ را از هم متمایز می نماید بپردازیم و تلویزیون های سامسونگ را از لحاظ ها با هم مقایسه نماییم که اصلاً کار دشواری نبوده و برای هر فردی که آماتور بوده و از تلویزیون هیچ اطلاعاتی ندارد هم به راحتی قابل هضم می باشد.

تصویری واقعی و درخشان

کیفیت تصویر یکی از ارکان مهم و اساسی در تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ می باشد که در نگاه اول برای خرید تلویزیون مهم به نظر می رسد. شما وقتی اقدام به تهیه هر وسیله ای می کنین آن محصول باید یک نیاز اولیه شما را برطرف نماید. مثلاً در لباسشویی اول به این فکر می کنید که وسیله باشد که لباس های شما را بشوید و به آپشن های آن فکر نمی کنید. تلویزیون هم به این صورت می باشد.

کیفیت تصویر در تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ

در اقدام اولیه فقط به این موضوع فکر می کنیم که بتوانیم با آن یک برنامه با کیفیت خوب ببینیم بعد در مراحل بعد این موضوع مطرح می شود که چه قابلیت هایی دارد. کیفیت تصویر در تلویزیون های سامسونگ در دو نوع 4k  و 8k به چشم می خورند. که در نوع کریستالی و کیولد ها این مقدار 4k بوده که رزولوشن آن 2160*3840 می باشد اما در سری نئوکیولد هر دو نوع کیفیت تصویر وجود دارد.

پشتیبانی از HDR به وفور در تمام مدل ها دیده می شود که این به معنی کنتراست عالی در تمام مدل های تلویزیون سامسونگ می باشد و وقتی از کنتراست بالا حرف می زنیم یعنی می توانید تفاوت بین روشن ترین نقطه و تاریک ترین نقطه را به وضوح مشاهده کنید و حتی در صحنه هایی تاریک و وحشتناک شما شاهد سایه های ترسناک در دل تاریکی باشید و این یعنی کنتراست فوق العاده با HDR10,HLG .

صدای بدون نویز در مقایسه تلویزیون های سامسونگ

کیفیت صدا در تلویزیون های سامسونگ در حد مطلوب و مناسب می باشد و در تمام این مدل های شما صدایی مناسب سایز تلویزیون هستید و اگر احیاناً از این میزان صدا راضی نبودید یا مجبور به قرار دادن تلویزیون در یک مکان بزرگ مثل لابی هتل بودید می توانید از ساندبار اضافی برای این کار استفاده کنید تا از توان بالاتری از صدا لذت ببرید و مشکلی برای صدا در کنار تصویر عالی نداشته باشید.

صدا در مقایسه تلویزیون های سامسونگ

وجود قابلیت صوتی Q-Symphony در مقایسه تلویزیون های سامسونگ کمک می کند تا سیستم صوتی به راحتی به تلویزیون وصل شود و با صدای تلویزیون همگام بوده و در زمان قطع صدای تلویزیون به صورت خودکار قطع شده و با روشن شدن تلویزیون شروع به کار نماید. استفاده از قابلیت Dolby digital در ایجاد صدای سه بعدی و فراگیر تلویزیون Samsung بسیار موثر بوده و صدا را به صورت یکنواخت در کل فضا به یک صورت پخش می کند.

توان صوتی در این تلویزیون ها از تنوع بالایی برخوردار می باشد. مثلاً در تلویزیون های کریستالی این میزان در حد 20 وات می باشد که یک صدای نرمال برای تلویزیون ها محسوب می شود اما وقتی به رده های بالاتر از تلویزیون های سامسونگ می رسیم شاهد توان صوتی 90 واتی هم خواهیم بود و این برمی گردد به مدل تلویزیون و سری آن.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون سامسونگ

پردازشگر در تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ

سامسونگ از جمله برندهایی است که از چند نمونه پردازشگر در تلویزیون های سری های متفاوت خود استفاده کرده است. در بالا تلویزیون های سال 2021 و 2022 سامسونگ را به سه دسته تقسیم کردیم و گفتیم که در سه نوع صفحه نمایش ساخته شده اند. اما قضیه به اینجا ختم نخواهد شد و بهتر است بدانیم این سه سری در پردازشگرهای استفاده شده در آن ها نیز با هم تفاوت دارند.

پردازشگردر تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ

در سری کریستالی پردازنده ای که به کار رفته است از نوع کریستالی بوده که قابلیت ارتقاء صدا و تصویر را نیز دارد که به نام crystal processor 4k خوانده می شود. این پردازشگر که ساده ترین پردازشگرها می باشد امکانات اساسی که یک پردازشگر می تواند داشته باشد را با خود به همراه دارد. اما در تلویزیون های کیولد این پردازنده کمی متفاوت بوده و از نوع کوانتومی می باشد که همانند یک فیلتر تصاویر را فیلتر کرده و با بهترین حالت ممکن قابل پخش می نماید.

آخرین مدل تلویزیون های سامسونگ که شامل نئوکیولدها هستند پردازنده آن ها از نوع Neo Quantum  می باشد که پیشرفته ترین پردازنده را در مقایسه تلویزیون های سامسونگ دارد که این پردازنده با پردازش حرفه ای داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها تصویری که در آخر به نمایش می گذارد تصویری با وضوح بالا و درخشندگی فوق العاده می باشد.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون‌های اولد سامسونگ

سیستم عامل تایزن یک سرگرمی به تمام معنا

از امکانات مهم یک تلویزیون هوشمند سیستم عامل آن می باشد که تلویزیون را در دسته محصولات الکترونیکی هوشمند قرار می دهد. سیستم عاملی که در تمام تلویزیون های سامسونگ استفاده شده است از نوع تایزن Tizen می باشد که به صورت یک نوار افقی در پایین صفحه نمایش به اجرا در می آید و تمام صفحه نمایش را اشغال نمی کند.

سیستم عالم تلویزیون های سامسونگ

سیستم عامل تایزن مثل سایر سیستم عامل ها امکان دسترسی به دستیارهای صوتی بسیاری را در اختیار شما قرار می دهدو در کمترین زمان ممکن امکان سرچ هزارن فیلم را برای شما امکان پذیر می کند که این یک سرگرمی عالی برای افراد خانواده به حساب می آید که هیچ گاه از بی حوصله شدن خود گریزان نباشند. قبل از دسترسی به دستیارهای صوتی لازم است که به وای فای WiFi متصل شده بعد وارد سیستم عامل شوید.

تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ در انواع آن

در ادامه به معرفی سری تلویزیون های سامسونگ در کیفیت های مختلف به صورت جداگانه پرداخته و تا با مقایسه تلویزیون های سامسونگ در امکانات آن ها بتوانید هر چه بهتر این مدل ها را درک نمایید و از امکانات و قابلیت های هر کدام به صورت مجزا اطلاعات کسب نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تلویزیون های کریستالی سامسونگ

تلویزیون های کریستالی در مدل های AU ,BU در سال های 2021 و 2022 وارد بازار شده اند که در تمام این تلویزیون های از کیفیت تصویر 4K استفاده شده است که در حال حاضر بهترین کیفیت تصویر برای تلویزیون ها محسوب می شوند و تلویزیونی که در درسترس خواهید داشت یک تلویزیون میان رده با کیفیت تصویر عالی با قیمت مناسب خواهد بود.

تلویزیون کریستالی در مقایسه تلویزیون های سامسونگ

در مقایسه تلویزیون های Samsung از نوع کریستالی باید گفت همگی دارای توان صوتی 20 وات می باشند که نرمال ترین صدا برای یک تلویزیون میان رده هستند که نیاز تلویزیون را در کیفیت صدا به صورت خوبی برطرف می کنند و مگر در زمان های ضروری نیازی به صدای کمی نخواهید داشت. سرعت رفرش در این مدل ها 60 هرتز می باشد که در مدل AU9000 این مقدار به 120 هرتز نیز رسیده است که مناسب برای گیمینگ می باشد.

این تلویزیون های در چند سری 7و8 و 9 ساخته شده اند که در تعداد پورت ها و سایزبندی کمی باهم متفاوت هستند البته باید گفت تلویزیون های کریستالی بیشترین تنوع را در سایزبندی دارند می توانید در این مدل ها از سایزهای کوچک نیز دست به انتخاب بزنید و این یعنی دستیابی بهتر به تلویزیونی متناسب با بودجه افراد.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های سامسونگ 2022 – 2021

مقایسه تلویزیون های Samsung  کیولد

سری بعدی از در تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ کیولد ها می باشند که یک تلویزیون لوکس و گران قیمت تر از کریستالی ها هستند که یک رقیب برای اولد ها به حساب می آیند. این تلویزیون ها با استفاده از تکنولوژی جدید کوانتوم دات در ترکیبات خود باعث می شوند تصویری که پخش می شود تصویری با وضوح روشنایی بالا و درخشندگی عالی باشد که شما را به وجد خواهد آورد.

تلویزیون های کیوند از کیفیت تصویر 4k استفاده کرده اند که استفاده از امکانات تصویری در ارتقاء تصویر و از بین بردن نویز اضافی صدا از بهترین قابلیت های پردازنده آن می باشد. این مدل کمی تنوع صدا و رفرش ریت متفاوت می باشد. مثلاً در مدل ها Q60 ,70 در هر دو سری A,B توان صوتی 20 وات و سرعت رفرش 60 هرتز می باشد در حالی که در مدل Q80 قضه فرق کرده و این مقدار به 60 وات صدا و120 هرتز سرعت می رسد.

مقایسه تلویزیون های Samsung  کیولد

می توان مدل کیولد 80 را یک مدل مناسب برای گیمینگ با وجود پورت HDMI 2.1 دانست. سری جالبی از تلویزیون های کیولد سامسونگ که تولید شده اند سری سرو وفریم می باشند که در این مدل ها از تنوع کانال صوتی بیشتری استفاده شده است که قطعاً توان صوتی بالایی نیز ایجاد می نمایند. این تلویزیون ها دارای طراحی خاص و متفاوتی بوده که جذابیت آن ها را چندین برابر می کند.

مثلاً مدل LS05 دارای طراحی خاصی بوده که قطعاً دیدن آن شما را به وجد می آورد. در این مدل تصویر قابلیت چرخش داشته و می توان تلویزیون را در حالت عمودی قرار داده و تصویر را به این صورت مشاهده نمایید که این یعنی در جدیدی به دنیای تکنولوژی های جذاب. این تلویزیون سرعت رفرش بالایی دارد و تا 120 هرتز از این سرعت پشتیبانی می نماید و بسیار عالی برای صحنه های سریع می باشد.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون سامسونگ نئو کیولد و کیولد

نئوکیولد جادوی تصاویر رویایی

استفاده از Quantum Mini LED در تلویزیون های نئوکیولد وضوح تصویر را چند برابر می کند. در این تلویزیون ها به واسطه استفاده از تعداد بالایی Mini LED تصویری که دریافت می کنید تصویری به شدت واضح می باشد. در این تلویزیون ها نور از هر کدام از این مدل ها به صورت جداگانه ای ساطع می شود و باعث روشنایی عالی در تصویر ارائه شده خواهد شد.

 مقایسه تلویزیون های Samsung

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون های Samsung در سری نئوکیولد کمی متفاوت می باشد. این تلویزیون ها دارای 2 نوع کیفیت تصویر هستند که در نوع اول 4k در مدل های QN85, 90 ,95 هستند و نوع بالاتر آن که 8K هستند در مدل های QN700, 800 ,900 استفاده شده اند و قطعاً از لحاظ قیمت نیز با هم متفاوت می باشند. در این تلویزیون ها توان صوتی از 20 وات تا 70 وات را نیز شاهد هستیم.

جمع بندی

در مقایسه تلویزیون های سامسونگ در اتمام این مقاله باید گفت کارایی تمام این مدل ها در حد بسیار عالی و خوب می باشد که در تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ مدل های کریستالی از قیمت مناسب با سایزبندی متنوعی برخوردار هستند که معمولاً خریداران بیشتری به سمت آن ها روی خواهند آورد. مقایسه تلویزیون های Samsung کمک کرده تا تلویزیونی مناسب با بودجه خود داشته باشید.

این تلویزیون های در بین برندهای اصلی مثل ال جی و سونی از قیمت پایین تری برخوردار هستند اما می تواند گفت سامسونگ تمام سعی خود را براین داشته که با آن ها رقابت واقعی داشته باشد و هر ساله تکنولوژی جدیدی را به محصولات خود اضافه کند تا از این رقبا در هیچ زمینه ای عقب نماند. برای تهیه محصولات این برند در ارتباط بودن با کارشناسان ما در افرالند خالی از لطف نخواهد بود.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تنوع سایزبندی در کدام مدل سامسونگ بیشتر است؟

سری کریستالی سامسونگ دارای بیشترین تنوع در سایزبندی هستند.

02کیولد در سامسونگ بهتر از اولد ال جی؟

کیولد رقیب سرسهت اولد ها به شمار می آید که در درخشش بهتر کارآمد می باشد ولی اولد در نشان دادن اعماق سیاهی ها پیشتاز می باشد.

03 تلویزیون های سامسونگ دارای گیرنده دیجیتال هستند؟

بله در تمام مدل ها شاهد وجود گیرنده دیجیتالی هستیم.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون های سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *