۰۷ شهریور ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون های سونی

مقایسه تلویزیون های سونی

برای مقایسه تلویزیون های سونی نیاز داریم به کسب تبحر لازم در زمینه تکنولوژی به کار رفته در آن ها. این کار اصلاً سخت نخواهد بود به شرط اینکه اطلاعات کافی و درستی از تفاوت سری تلویزیون های سونی در دست داشته باشیم و برای انتخاب یک سونی از بین تمام مدل های متنوع سونی باید به این موارد توجه نماییم تا بتوان بهترین مورد از بین این همه تنوع را در یک مقایسه تلویزیونهای Sony به صورت کاملاً حرفه ای داشته باشیم.

شنیدین که می گن حیف طلا که خرج مطلا کند کسی؟ این دقیقاً در مورد مقایسه تلویزیون های سونی صادق می باشد و حیف است که تا تلویزیون های سونی در دسترس باشد، هزینه ای که می دهید بابت برند دیگری در رده های پایین تر باشد چون سونی همیشه گل سرسبد صنعت صوتی وتصویری بوده است و هنوز هم در این بازار شله قلم کار همچنان پیشتاز می باشد.

در یک مقایسه حرفه ای از تلویزیون های یک برند شاید موارد مهمی برای این مقایسه وجود نداشته باشد و این تنوع اختلاف معمولاً در مقایسه بین دو برند متفاوت هیجان انگیز تر خواهد بود اما وقتی در دل یک برندی وارد می شوید قطعاً مدل های مختلف برای تفاوت بین همدیگر حرفی برای گفتن خواهند داشت و این خالی از لطف نخواهد بود که اطلاعات اساسی در مورد آن ها پیدا کنیم و امکان یک انتخاب درست را به خود هدیه دهیم.

تلویزیون سونی یکی از برندهای ژاپنی مشهور بوده که هم در صنعت تلویزیون وهم صوتی همیشه یکه تاز بازار بوده است و بعد از آن سایر برندها به رقابت با او پرداخته اند که این بازار رقابتی در سال های اخیر کمی سخت تر شده و عرصه برای سونی کمی تنگ تر شده است و سونی را مجبور کرده هر لحظه دست به ابداع یک نوآوری جدید بزند که این یعنی سونی به مشتریان خود اهمیت می دهد و برای آن ها ارزش قائل است.

در ادامه بحث با ما باشید تا به معرفی انواع تلویزیون های برند سونی پرداخته و همچنین به این مهم دست پیدا کنیم که این سری ها از تلویزیون سونی چه تفاوت هایی با هم داشته و در چه مواردی با هم اختلاف دارند و یا اینکه در کدام موارد کاملاً به هم مشابه هستند که این یک کمک فوق العاده برای شما خواهد بود که به راحتی آن ها را از هم تشخیص دهید.

قابلیت های حرفه ای مقایسه تلویزیون های سونی

در مقایسه تلویزیون های سونی نیاز داریم به معرفی اساسی یک سری امکانات و قابلیت های به کار رفته در تکنولوژی تلویزیون های سونی که شما را اول با این امکانات کلی آشنا نماید بعد از آن به معرفی سری های مختلف تلویزیون های این برند می پردازیم که در آن مرحله دیگر شما با امکانات آن آشنایی کامل پیدا کرده اید و بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این مدل‌ها می تواند بهترین انتخاب برای شما به شمار آید.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A95LXR120Hz
تلویزیون سونی A80LXR120Hz
تلویزیون سونی X95LXR120Hz
تلویزیون سونی X90LXR120Hz
تلویزیون سونی X85LX1120Hz
تلویزیون سونی X80LX160Hz
لیست تلویزیون‌های 2023 سونی

در سال 2023 نمایشگرهای سونی تنوع خوبی دارند و برای کاربری معمولی تا حرفه‌ای مناسب هستند. اگر دنبال نمایشگری اقتصادی هستید، خرید تلویزیون سونی X80L می‌تواند انتخاب خوبی باشد، اما اگر انتظارات بیشتری از محصول دارید و گیمر هستید، تلویزیون سونی X85L گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون Z9KXR120Hz
تلویزیون A95KXR120Hz
تلویزیون A90KXR120Hz
تلویزیون A80KXR120Hz
تلویزیون X95KXR120Hz
تلویزیون X90KXR120Hz
تلویزیون X85KX1120Hz
تلویزیون X80KX160Hz
لیست تلویزیون‌های 2022 سونی

پرفروش‌ترین مدل سال 2022 این شرکت تلویزیون سونی X85K بود که اقتصادی‌ترین نمایشگر گیمینگ این برند با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 تولید شده بود. این محصول در سال جدید هم طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر ارزش خرید بالایی ارائه می‌دهد.

تصاویر با اختلاف کنتراست بالا

در تفاوت سری تلویزیون های سونی شاهد چند نوع کیفیت تصویر در سری های مختلف سونی خواهید بود. این تفاوت ها می توانند یکی از مهمترین معیارهای انتخاب افراد برای خرید تلویزیون سونی باشند. مثلاً شما عاشق فیلم دیدن هستید و وقت زیادی را در طول روز صرف دیدن فیلم می نمایید، بس لازم و ضروری بوده که یک تلویزیون در بین سری های مختلف سونی انتخاب نمایید که از کیفیت تصویری متناسب با فیلم دیدن بهره ببرد.

هرچند که تمام مدل های سونی به نوعی از کیفیت تصویر عالی برخوردار بوده و مناسب برای این کار هستند. در تلویزیون های سونی دو نوع کیفیت تصویر 4k  و 8k را شاهد هستیم که در سری X و OLED ها این مقدار 4K می باشد اما در آخرین سری ساخته شده از این برند یعنی سری Z کیفیت تصویر از نوع 8K می باشد که کیفیتی 4 برابر تلویزیون های فورکی به حساب می آیند و البته جزء گران قیمت ترین تلویزیون های بازار هستند.

قابلیت مقایسه تلویزیون های سونی

در کیفیت تصویر این تلویزیون ها در کنار رزولوشن بالا از یک محدوده دینامیکی HDR پشتیبانی کرده است که از طریق نسخه های HDR10, HDR10 PRO, HLG می تواند تا حد بالایی کنتراست را حفظ کرده و تاریک ترین و روشن ترین نقطه را به صورت کاملاً واضح به نمایش بگذارد که این حالت در صحنه های که ترکیبی از این دو رنگ هستند وضوح بالاتری را به نمایش می گذارد وریزترین نقاط را نیز به راحتی از همدیگر تفکیک می نماید.

در کنار این قابلیت وجود تکنولوژی TRILUMINOS PRO در ارائه رنگ های بیشتر برای به نمایش گذاشتن تصاویر با دامنه رنگی بالاتر بسیار کاربردی می باشد. در این حالت با در دسترس قرار دادن تنالیته رنگی بسیار بالا کمک می کند محدوده رنگی بسیار بالایی را در اختیار داشته باشید و رنگ ها بسیار نزدیک تر به واقعیت به نمایش گذاشته شوند.

تفاوت سری تلویزیون های سونی در پردازش

پردازشگر یک قسمت مهم در تلویزیون ها به شمارمی رود و تلویزیونی که از این ویژگی بهره ببرد قطعاً صدا و تصویری که ارائه می دهد به شدت با کیفیت خواهد بود، حال اگر این پردازشگر از نوع بسیار حرفه ای باشد و عملاً رقیبی برای آن وجود نداشته باشد دیگر نورعلی نور است. پردازشگر در تلویزیون های سونی از نوع XR می باشد که حرفه ای ترین نوع پردازشگر به حساب می آید و هر چیزی را رنده می کند و از آن می گذرد.

پردازشگر در مقایسه تلویزیون های SONY

کار این پردازشگر به جزء ارتقاء کیفیت صدا و تصویر و همچنین از بین بردن تاری تصویر و نویز در صدا ها، بازسازی قیمت های از دست رفته تصاویر نیز می باشد که به کمک قابلیت Xr_Clarity این کار را انجام می دهد و هیچ تصویری نصف و نیمه نخواهد بود در کنار این کار با توجه به ویژگی XR_ Motion نیز حرکت تصاویر بسیار روان می باشد و به صورت یکنواخت تمام صحنه ها به حرکت در می آیند که این حالت در تلویزیون های که قابلیت گیمینگ دارند واضح تر می باشد.

سرعت رفرش ریت نیز در آن ها معمولاً بالا بوده و فقط در سری 7 مدل های X این سرعت کم می باشد ولی در بقیه مدل ها شاهد سرعت رفرش 120 هرتز می باشیم که این یعنی یک سرعت عالی برای بازی و یا دیدن فیلم با صحنه های سریع و اکشن که حتی گاهی چشم انسان هم به سرعت آن نمی رسد. این یعنی اوج شگفتی در تلویزیون.

سیستم عامل در مقایسه تلویزیون های Sony

سیستم عامل معمولاً در تمام تلویزیون های یک برند واحد ثابت می باشد و هر برندی را با یک سیستم عامل مخصوص به خود می شناسند که تلویزیون ها برند سونی دارای سیستم عامل از نوع اندروید هستند که یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین سرگرمی ها به حساب می آیند که کارایی با آن حتی برای کودکان و سالمندان بسیار راحت می باشد و نیازی به حرفه بودن در این امر نیست.

اندروید در تلویزیون های سونی

در سیستم عامل اندروید چیزی که بیشتر از همه به چشم می خورد دسترسی راحت به تمام برنامه های آن فقط با اتصال به وای فای WiFi و برقراری اینترنت می باشد. در این حالت با بازشدن قسمت سیستم عامل از طریق فشار دادن دکمه هوم تمام برنامه های اصلی در پیش روی شما به صورت تمام صفحه قرار می گیرند و فقط با یک سرچ کوچک حتی از طریق صوتی می توان به هزارن برنامه و فیلم مهیج دسترسی پیدا کرد.

یکی از قابلیت های تلویزیون های ژاپنی وجود حافظه داخلی در آن ها می باشد که تلویزیون های سونی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با حافظه داخلی که دارند می توان برنامه های و بازی های بسیاری را دانلود و نصب نمود.از ویژگی های جالب این نوع از سیستم عامل ایجاد شفحه شخصی متشکل از برنامه های مورد علاقه برای دسترسی هر چه سریع تر برای همیشه به آن است.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویویزیون سونی

سونی هوشمندانه عمل می کند

وقتی می گوییم هوشمندانه یعنی می تواند هر کاری که یک تلویزیون را از معمولی بودن خارج کند، انجام دهد. در مقایسه تلویزیون های سونی باید گفت تقریباً تمام مدل های این برند دارای هوش مصنوعی بوده و از امکاناتی که این قابلیت با خود می آورد بهره ببرند. در این مدل ها چیزی که بیشتر از همه توجه خریدار را به خود جلب می کند وجود ریموت کنترل هوشمند در آن ها بوده که به صورت صوتی کار می کند.

براویا کم در تلویزیون های سونی

این امکان در ریموت کنترل کمک می کند تا شما بتوانید هر آنچه که از تلویزیون می خواهید را از طریق صوتی انجام دهید مثلاً صدای تلویزیون را کنترل نمایید. در مدل های بالا این برند اصلاً نیاز نیست وقتی کنترل شما در پشت مبل یا هر جای دیگری گم شده است نگران باشید فقط کافیست با فشار دادن دکمه Finder در کنار تلویزیون و گفتن OK Google, find my remote ریموت شما هر جای که باشد به صورت خودکار زنگ می خورد.

از جدیدترین تکنولوژی های تلویزیون های سونی که به خاطر آن برنده جایزه بهترین نوآوریی شده است وجود دوربین Bravia Cam بوده که فقط با حرکت دست موقعیت شما را در اتاق تشخیص داده و برطبق آن صدا و نور را تنظیم می کند که این یک قابلیت عالی درتلویزیون به حساب می آید. امکان چت تصویری از دیگر قابلیت های عالی این نوع دوربین ها بر روی تلویزیون می باشد که چت را در صفحه نمایش بزرگ لذت بخش می کند.

تفاوت سری تلویزیون های سونی در انواع آن

در مقایسه تلویزیون های Sony دانستن این که هر کدام از سری ها چه قابلیت هایی دارند و بتوان این مدل ها را از همدیگر سوا کرد کار بسیار دشواری می باشد البته قبل از این که با امکانات اساسی در مدل های این برند آشنا شویم که تا به اینجا به این اطلاعات دست پیدا کردیم در مرحله بعد به معرفی این مدل ها به صورت سری می پردازیم تا این محدوده شناختی را کمی حرفه ای تر پیش برده و بینش بازتری نسبت به مدل ها داشته باشیم.

تلویزیون های کلاس X سونی

اولین تلویزیون های سونی و ساده ترین آن ها سری X این برند می باشند که این ساده ترینی که از آن صحبت می کنیم در مقابل تلویزیون های اولد سونی و بالاتر به این نام خطاب می شود اما در واقع یکی از حرفه ای ترین تلویزیون های بازارهستند و هر قابلیتی که یک تلویزیون خوب می تواند داشته باشد را به خود به همراه دارد و می تواند بهترین امکانات صوتی و تصویری را با خود برای خریداران به همراه داشته باشد.

سری ایکس مقایسه تلویزیون های سونی

کیفیت تصویر در تمام این مدل ها از نوع 4K می باشد که از بهترین و پرطرفدارترین کیفیت تصاویر در سال های اخیر بوده است. در کنارآن از امکانات تصویری همچون پشتیبانی از HDR و امکان ارتقاء تصویر پشتیبانی می نماید. کیفیت صدا نیز به همان نسبت در این سری ها مناسب بوده و استفاده از قابلیت Dolby Atmos از بهترین آن ها می باشد که صدا را به صورت فراگیر در کل فضا به صورت یکنواخت پخش می کند.

در تمام این مدل ها توان صوتی 20 وات می باشد بجز مدل X95 که این توان صوتی برابر 50 وات است. می رسیم به سرعت رفرش این مدل ها که فقط در سری 7 سرعت رفرش 50 هرتز می باشد ولی در بقیه مدل ها این سرعت رفرش 120 هرتز است که که بسیار مناسب برای گیمینگ بوده و از پورت HDMI 2.1 نیز بهره می برند.

بیشتر بخوانید:
مزایا و معایب تلویزیون سونی

مقایسه تلویزیون های سونی در سری OLED

بهترین تلویزیون ها بعد از سری X در این برند تلویزیون های سری اولد هستند که کیفیت تصویر آن ها نیز 4K می باشد اما نوع صفحه نمایش در آن ها متفاوت می باشد و صفحه نمایش این مدل از نوع اولد بوده و نوری را که متساعد می کند از طریق پیکسل هایی می باشد که در داخل خود قرار داده و هر کدام از این پیکسل ها به صورت جداگانه نور را به صفحه نمایش می رسانند.

در حالی که در سری ایکس این نور از طریق LED ها به وسیله نور پس زمینه تامین می شود. در مقایسه تلویزیون های سونی در سری ایکس و اولد باید گفت اولدها قدرت بهترین در به نمایش گذاشتن عمق رنگ مشکی در صحنه های تاریک را دارند و چیزی که مشاهده می کنید یک رنگ مشکی فوق العاده با صحنه های جذاب و زنده است که تصویر را بسیار نزدیک به واقعیت به نمایش می گذارد.

تفاوت سری تلویزیون های سونی اولد

طراحی تلویزیون های اولد سونی بسیار ظریف و نازک کار شده است که فریم آن ها به حدی باریک است که به سختی قابل مشاهده می باشد و کاری می کند تمام تمرکز بیننده بر روی صفحه نمایش معطوف شود و چیزی در اطراف هواس شما را پرت نکند. وجود پایه های سه حالته از جذابیت های این سری بوده که امکان تنظیم پایه ها را در سه حالت متفاوت برای شما به همراه دارد و دست شما را در انتخاب میز بازخواهد گذاشت.

تمام مدل های اولد سونی قابلیت گیمینگ داشته و در مدل های 2021 و 2022 تمام این مدل های که معرفی می شود از سرعت رفرش 120 هرتز بهره می برند. توان صوتی در این مدل ها متنوع می باشد و از 30 وات تا 60 وات در مدل های بالاتر شاهد خواهیم بود که قابلیت Voice Zoom 2 از بهترین کارایی های آن بوده که در یک جمع شلوغ و فیلمی با صحنه های شلوغ کاری می کند که صدای کاراکتر اصلی واضح تر به گوش می رسد.

تلویزیون های سری Z سونی

معرفی تلویزیون های سری 9 از نوع Z که از کیفیت تصویر 8K استفاده می کنند و چیزی که مشاهده می کنید تصویری با رزولوشن 7680×4320 پیکسل می باشد، یعنی 4 برابر رزولوشن تلویزیون های 4K که تصاویر را به شدت زنده و طبیعی نمایش می دهد. در این حالت به جای LED از تعداد بسیار زیادی Mini LED در ترکیب آن ها استفاده شده است که هر کدام نور را به صورت جداگانه از خود ساطع می کنند و تصویری بسیار نزدیک به واقعیت را تداعی می نمایند.

کیفیت تصویر 8K در سری زد سونی

این سری گران قیمت ترین تلویزیون های سونی هستند که تمام قابلیت های اساسی و مهم، همچنین آپشن های اضافی و کاربردی را در خود به همراه دارند. قابلیت گیمینگ و رفرش ریت 120 از ساده ترین کارایی های آن می باشد. بیشترین توان صوتی در این مقایسه تلویزیون های سونی مربوط به سری Z بوده که از 85 وات در آن ها استفاده شده است که بهترین توان برای یک صدای عالی می باشد. با استفاده از قابلیت OK Google به صورت صوتی تمام وسایل هوشمند اطراف را کنترل نمایید، مثلاً چراغ هوشمند خود را خاموش کنید.

جمع بندی

اگر تا به اینجا از مقایسه تلویزیون های سونی چیزی عایدات شده است یعنی می توانید یک انتخاب حرفه داشته باشید و با آگاهی از تفاوت سری تلویزیون های سونی تشخیص دهید کدام سری امکانات مورد نیاز شما را به همراه دارد و از قیمت مناسبی برای خرید تلویزیون برخوردار می باشد. مقایسه تلویزیون های Sony  این امکان را به شما می دهد هزینه ای را که بابت تلویزیون پرداخت می کنید را هدر ندهید.

این تلویزیون های در کلاس ایکس دارای تنوع بالایی در سایزبندی هستند و می توان از هر سایز دست به انتخاب زد اما وقتی به مدل های اولد سر میزنیم نمی توان انتظار سایزهای خیلی پایینی را در آن ها داشت. تلویزیون های اولد وسری زد تمام قابلیت های مهم برای گیمینگ و ارائه یک بازی حرفه ای را در خود به همراه دارند هرچند که می توان گفت جزء تلویزیون های لوکس و گران قیمت به حساب می آیند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام سری از تلویزیون های سونی ارزانتر تمام می شوند؟

تلویزیون های سری ایکس از سایر مدل های سونی قیمت مناسب تری دارند.

02کدام تلویزیون سونی قابلیت گیمینگ ندارد؟

تلویزیون های سری 7 سونی کلاس ایکس فقط این قابلیت را ندارند.

03تلویزیون های سری Z ارزش خرید دارد؟

این تلویزیون ها کمی از حد معمول گرانتر هستند و باید بابت آن هزینه بسیار بالایی پرداخت کنید و اینکخه فقط در سایزهای خیلی بزرگ وجود دارند و کیفیت تصویری که ارائه می کنند در حال حاضر خیلی فیلم و برنامه ای با این کیفیت ساخته نشده و عملاً بی استفاده خواهد بود.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون های سونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *