در بحث امروز به مقایسه تلویزیون های ال جی می پردازیم که در انواع مدل و سایزهای مختلف در بازار با کیفیت تصاویر متفاوت وجود دارند و برای شما که به دنبال مقایسه تلویزیون LG هستید مطالعه این مقاله خالی از لطف نبوده و می تواند جواب گوی بسیاری از سوالات شما در زمینه تفاوت سری تلویزیون های ال جی باشد که در زمان خرید تلویزیون راحت ترین انتخاب را با توجه به بودجه در نظر گرفته خود داشته باشید.

تلویزیون های ال جی در واقع سلطان بلامنازع بازار تلویزیون می باشد که مقایسه تلویزیون های ال جی در کانون توجهات طرفداران این برند قرار گرفته و می تواند یک انتخاب هوشمندانه در بین این خوبان را برای شما رقم بزند.

وقتی قصد تهیه یک تلویزیون را دارید ال جی جزء اولین برندهایی است که معمولاً فرشنده ها به شما پیشنهاد می دهند و در بین یک سری کلمات مثل 4K,8K یا نانوسل و کیوند قرار می گیرید که اصلاً تفاوت بین این تلویزیون ها را متوجه نمی شوید و سردرگم هستید که چه تلویزیونی برای شما مناسب بوده و با بودجه و قابلیت هایی که شما انتظار دارید همخوانی دارد.

شرکت ال جی از تنوع بسیار زیادی در بین محصولات خود به خصوص تلویزیون ها استفاده کرده است که این تنوع دست شما را در انتخاب باز می گذارد. یعنی شما می توانید از تلویزیون Full HD در سایز کوچک انتخاب داشته باشید تا یک تلویزیون 85 اینچی OLED که جزء برترین تلویزیون ها می باشد. این تلویزیون نه مثل سونی از قیمت بالایی برخوردارند نه مثل بقیه برندها از کیفیت پایین.

تلویزیون های ال جی دارای کیفیت در حد عالی و قیمت معقول هستند که سال هاست جزء برترین و محبوب ترین های این صنعت می باشند و بیشترین طرفداران را در این صنعت به خود اختصاص داده اند. سیستم عامل و یک سری دیگر از امکانات در تمام سری های تلویزیون ال جی ثابت می باشد و در تفاوت سری های تلویزیون ال جی به اطلاعات جامع تری دست پیدا خواهیم کرد تا این تلویزیون ها را راحت تر از هم قیاس نمایید.

اگر قصد دارید تا تفاوت بین این مدل های و نام های عجیب غریبی که در مورد الجی ها می شنوید را بدانید در ادامه بحث با ما باشید با معرفی هر چه بهترهر کدام از سری ها به صورت جداگانه و اطلاعات کامل تر در زمینه قابلیت های اساسی و مهم این برند نام آشنا.

ویژگی های مهم و کاربردی درتلویزیون ال جی

همان طور که اشاره شد یک سری از ویژگی ها در تلویزیون ال جی ثابت هستند و در مقایسه تلویزیون های ال جی نیاز دارید تفاوت بین این موارد ثابت و غیر ثابت را در مدل های متفاوت بدانیم. هر مدل در یک رده از تلویزیون ها قرار گرفته است. مثلاً یک سری میان رده و یک سری دیگر بالارده هستند و شاید هم پایین رده. اما اینکه کدام ویژگی در آن ها نظر شما را جلب می کنند بسیار مهم می باشد.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی B2OLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی Z2OLED
تلویزیون ال جی QNED99Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED95Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون ال جی C2NanoCell
تلویزیون ال جی NANO95NanoCell
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2022

تلویزیون ال جی NANO80 یکی از نانوسل‌های اقتصادی با کیفیت عالی است که پایه دو شاخه‌ای دارد و می‌تواند برای استفاده روزمره شامل تماشای فیلم و سریال یا اخبار و تا حدی بازی با کنسول‌های نسل هشتمی مناسب باشد. مدل دیگر تلویزیون ال جی NANO84 با پایه هلالی شکل است که دقیقاً‌ مشخصات مشابه این مدل را دارد و تنها در طراحی پایه با آن متفاوت است.

تلویزیون ال جی C3
تلویزیون ال جی CS3
تلویزیون ال جی G3
تلویزیون ال جی UR8000
تلویزیون ال جی UR9000
تلویزیون های 2023
  • سیستم عامل webOS در تمام مدل ها
  • پردازنده های حرفه ای اما کمی متفاوت
  • قیمت های متفاوت
  • سایزبندی متنوع و عالی
  • کیفیت تصاویر بسیار زیاد
  • پورت های ارتباطی با قابلیت های کاربردی

این مواردی که نام برده شد هر کدام به تنهایی یا به صورت جداگانه می توانند در انتخاب ما اثر داشته باشند. مثلاً ممکن است شما یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4K از نوع نانوسل در سایز 55 اینچ با یک قیمت خاص در نظر داشته باشید که ال جی این امکان را به صورت بسیار راحت برای شما امکان پذیر کرده است.

امکانات کلی در مقایسه تلویزیون های ال جی

در مقایسه تلویزیون های LG باید به بررسی امکانات بسیار زیادی در این مدل ها بپردازیم که هر کدام به تنهایی می تواند در انتخاب گل سرسبد این مجموعه ما را یاری کنند البته قبل از هر چیز بودجه ای که می خواهید در قبال این تلویزیون پرداخت نمایید را در نظر بگیرید چون قطعاً یکی از ارکان مهم شما در انتخاب مدل می باشد.

webOS در مقایسه تلویزیون های LG

تلویزیون های ال جی مجهز به یک سیستم عامل واحد به نام webOS می باشند که تلویزیون را به صورت جذابی هوشمند کرده است و با در دست قرار دادن امکانات بسیار یک سرگرمی عالی برای زمان بی حوصله گی شما یا فرزندتان می باشد. در این سری تلویزیون های ال جی می توانید با اتصال به وای فای WiFi به اینترنت دسترسی پیدا کرده و به راحتی به سرچ هر آنچه که دوست دارید بپردازید.

WEBOS در مقایسه تلویزیون های ال جی

دسترسی به دستیارهای صوتی همچون Google Acsisstant  و Amazon از بهترین قابلیت های این مجموعه می باشد که امکان سرچ هزاران فیلم و سریال را در آن واحد برای شما فراهم می آورد و اصلاً مهم نیست کدام مدل از تلویزیون های این برند را انتخاب کرده اید. به نماوا رفته و فیلمی که دوست دارید را پیدا نمایید یا اینکه در یک صفحه شخصی در این قسمت برنامه هایی که منتخب شما می باشد را در یک جا جمع کرده و به آن دسترسی راحت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون ال جی

کیفیت تصویر با رزولوشن کافی

در تلویزیون های ال جی در تمام رده ها شما شاهد انواع متفاوتی از کیفیت تصویر هستید. در این برند از کیفیت های تصویر  Full HD, UHD,4K, 8K ساخته شده است که هر کدام کارایی و رزولوشن مخصوص به خود را دارند و وضوح تصویر در آن ها متفاوت می باشد. هر کدام از این کیفیت تصاویر در یک نوع از پنل ها استفاده شده است. مثلاً در نانوسل ها هم کیفیت تصویر 4K داریم هم اینکه در رده های بالا 8K هم به چشم می خورد.

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون های ال جی

کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی همیشه زبان زد همگان بوده و هستند و یکی از ارکان اصلی این برند برای جذب مخاطب می باشد. اگر بخواهیم به مقایسه تلویزیون های ال جی از لحاظ کیفیت تصویر بپردازیم باید گفت این حجم از تنوع قطعاً یکی از انتخاب های شما برای خرید خواهد بود. وضوح تصویر و تعداد پیکسل هایی که در این موارد استفاده شده است در هر کدام فرق دارد.

در تلویزیون های ال جی از دامنه HDR به وضوح در خیلی از موارد استفاده شده است و با کنتراستی که در تصاویر ایجاد می کند تصویری به شدت واضح با دامنه رنگی گسترده ای را به وجود می آورد به نحوی که روشن ترین و تاریک ترین نقاط به وضوح دیده می شود و شما سایه ها را در نقاط خاص به صورت کاملاً واضح می بینید و نیاز به دستکاری تنظیمات تلویزیون خود ندارید.

تفاوت سری تلویزیون های ال جی در پردازش

تلویزیون های ال جی در هر مدلی که باشند از پردازشگر برای پردازش داده های خود استفاده می کنند و این پردازش کمک می کند شما هیچ محتوای بی کیفیتی را بر روی پنل شاهد نباشید. اگر به دنبال تلویزیونی با پردازشگر عالی هستید قطعاً ال جی یکی از این موارد می باشد که کار شما را راه می اندازد و محتوای در حد خوب و معقول را برای شما به ارمغان می آورد.

پردازش صدا حرفه ای

در تلویزیون های LED معمولی این برند از پردازشگر Quad Core Processor استفاده شده است اما وقتی به سراغ مدل های بالاتر همچون کیوند و اولد می رویم این پردازنده به نسل های آلفا تغییر کرده اند و از α9 Gen 4 AI یا α7 Gen 5 AI در ورژن های مختلف استفاده می شود که در تمام این موارد قابلیت ارتقاء تصاویر بی کیفیت و قدیمی را به حد 4k ,8k دارند و همچنین امکان ارتقاء صدا با نویز اضافی را داشته و اقدام به حذف آن ها می نمایند.

سرعت پردازشگر به همان نسبت در مدل های مختلف متفاوت می باشد از50 هرتز تا 120 هرتز در مدل های بالاتر استفاده شده است که این سرعت رفرش بالا در عملکرد تصویر در صحنه های با سرعت بالا و یا در هنگام بازی بسیار بیشتر به چشم می آیند و به تلویزیون شما قابلیت گیمینگ را ارائه می دهند که با وجود پورت HDMI 2.1 این کار تکمیل شده و عملاً مشکلی باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

مقایسه تلویزیون های LG وانواع آن

در مقایسه تلویزیون های ال جی باید به صورت جداگانه به معرفی هر کدام پرداخته و در مورد مشخصات و قابلیت های آن ها مطلع شویم تا بتوانیم در انتها به یک جمع بندی کلی رسیده و به تفاوت سری تلویزیون های ال جی بپردازیم تا امکان انتخاب بین آن ها را داشته باشیم و بر طبق نیاز خود بهترین را انتخاب نماییم.

تلویزیون های ال جی Full HD

پایین ترین کیفیت تصویرال جی مربوط می شود به تلویزیون های فول اچ دی که کمترین رزولوشن را نسبت به سایر سری ها دارا هستند و می توان گفت جزو ارزانترین تلویزیون های ال جی و در رده پایین این برند قرار گرفته اند. این تلویزیون ها حدوداً 50 هرتز سرعت رفرش دارند یه یک سرعت نرمال برای تصاویر به حساب می آیند.

مقایسه تلویزیون های LG

همچنین صدا در مدل های تلویزیون ال جی از نوع Full HD در حد 10 وات می باشد که برای تلویزیون های فول اچ دی که معمولاً در سایزهای کوچک ساخته می شوند یک صدای معقول و کافی می باشد که نیاز شما را برطرف خواهد نمود. این تلویزیون ها در سایزهای 32 و 43 اینچ ساخته می شوند که تلویزیونی مناسب استفاده خانگی یا مغازه هم می تواند باشد که در آن ها نیز از وجود پورت های USB , HDMI استفاده شده است.

تلویزیون های سری U ال جی

تلویزیون های با کیفیت تصویر عالی 4K  که رزولوشن آن ها 4 برابر Full HD بوده و می تواند تصویری با رزولوشن 2160*3840 را ارائه دهد و جزء بهترین کیفیت تصاویر در بین تلویزیون ها می باشد که امکان ارتقاء تصاویر بی کیفیت را در حد 4K به وجود می آورد و تصویری که در انتها به شما ارائه می دهد تصویری به شدت واضح می باشد.

در این تلویزیون های سری U که در سال های 2022 , 2021 به نام سری Q, P شناخته شده اند سرعت رفرش برابر با 50  و در بعض ی مدل ها 60 هرتز می باشد که نمی توان این تلویزیون ها را خیلی مناسب برای گیمینگ دانست. صدا در این مدل ها برابر با 20 وات است که صدایی مناسب برای یک تلویزیون میان رده بوده که در تمام برند ها صدایی که در بیشتر تلویزیون های خود استفاده می کنند همین 20 وات می باشد.

تلویزیون های سری U ال جی

تنوع سایزبندی در تلویزیون های UHD 4K بسیار زیاد می باشند و دست شما را در انتخاب سایزبندی به شدت بازگذاشته است و می تواند از 50 اینچ تا 85 برای انتخاب آن ها اقدام نمایید که این خود یک ویژگی حیاتی در انتخاب تلویزیون مناسب برای فضای مورد نظر می باشد. قابلیت Al Sound در این تلویزیون ها کمک می کند تا صدایی که از تلویزیون دریافت می کنید به صورت سه بعدی در کل فضا به صورت یکنواخت پخش شود.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های ال جی 2022

نانوسل فناوری مخصوص ال جی

در مقایسه تلویزیون های ال جی به یک سری از تلویزیون ها می رسیم که انحصاری شرکت ال جی بوده و هیچ برندی از این تکنولوژی در ساختار تصویر خود استفاده نکرده است. در این مدل ها از ذرات نانوسل در کیفیت تصویر استفاده شده است که باعث می شود تصویری که دریافت می کنید تصویر زنده تر و جذاب تر از حالت عادی باشد که در کنار کیفیت تصویر 4k این خاصیت بیشتر خود نمایی می کند.

نانوسل در مقایسه تلویزیون های LG

البته باید گفت در حال حاضر سری های نانو در کیفیت تصویر 8k نیز ساخته شده اند و نمی تواند گفت فقط فورکی هستند و این یک نقطه مثبت در تلویزیون های نانو می باشد که تهیه آن شما را بیشتر به وجد خواهد آورد. در این مدل در هر کیفیت تصویری شاهد سرعت رفرش های متفاوتی هستید و این سرعت رفرش در هر سری نانو که شامل سری 7, 8 ,9 هستند فرق دارد و از 50 هرتز تا 60, 100, 120 نیز در آن ها به چشم می خورد.

البته شاید بهتر باشد در این قسمت به این موضوع اشاره کنیم که کیفیت تصویر 8k در سری 9 نانو هستند در سری های پایین تر فقط کیفیت 4k به چشم می خورد. صدا در این سری ها به همین ترتیب فرق دارد و از 40 وات تا 60 وات نیز در آن ها به چشم می خورد که وجود قابلیت Dolby Atmos در این مدل ها صدا را بسیار بهتر پخش می کند اجازه می دهند صدا به صورت فراگیردر تمام فضا پخش شود.

مقایسه تلویزیون های ال جی در سری QNED

در بین تمام این خوبان می رسیم به تکنولوژی جدید ال جی به نام کیوند که این هم به دلیل وجود همان ذرات نانو در تصویر مختص برند ال جی می باشد که در ساختار آن ها از نانو همراه با ذرات کوانتوم در یک LED استفاده شده است که تصویر که به وجود می آورد یک تصویر واضح با رزولوشن بالا و درخشندگی عالی در تصاویر روشن می باشند که لذت تماشای تلویزیون را برای شما چند برابر خواهد کرد.

مقایسه تلویزیون های ال جی در سری QNED

تلویزیون های کیوند ال جی در سال های اخیر ساخته شده اند و تکنولوژی به کار رفته در آن ها به شدت جدید می باشد و کیفیت تصویر در این مدل ها در سری های 8 و 9 متفاوت بوده و شما شاهد هر دو کیفیت تصویر 4K و 8K در این مدل ها هستنید.

در بین کیوندها سرعت رفرشی که استفاده شده است بیشتر 60 هرتز می باشد با توان صدایی 40 وات اما در مدل QNED 99 رفرش ریت به 120 هرتز رسیده و توان صوتی در آن ها 120 هرتز است که این مدل با داشتن پورت HDMI 2.1 امکان اتصال به انواع کنسول بازی را فراهم می نماید و می توانند قابلیت بازی را با خود به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
بررسی آخرین مدل تلویزیون ال جی 2022 – 2021 با قیمت

تصاویر نزدیک به واقعیت و زنده

اولد ها لوکس ترین تلویزیون های بازار به حساب می آیند که ال جی در این مورد همیشه پیشتاز بوده است که امکانات و قابلیت هایی که برای تصویر با خود به همراه دارد می تواند تلویزیون را به یکی از ایده ال ترین تلویزیون ها تبدیل می کند. در تفاوت سری تلویزیون های ال جی به اولد که می رسیم عملاً هر چیز خوبی که یک تلویزیون می تواند در کیفیت تصویر با خود داشته باشد را می توانیم شاهد باشیم.

مقایسه تلویزیون های ال جی اولد

 در این تلویزیون ها درکه در سری های A, B, C, G وارد بازار شده اند و در سال ها 2022 و 2021 به نام های 1 ,2 شناخته می شوند کیفیت تصویری که استفاده شده است 4K می باشد که در کنار صفحه نمایش اولد تصویری کاملاً واقعی را به نمایش می گذارند. در این حالت می توانید شاهد عمق رنگ مشکی در دل کار باشید و نقاط مشکی تر را واضح تر ببینید. در این مدل ها از نور پس زمینه استفاده نمی شود.

نوری که به صفحه نمایش تابیده می شود از پیکسل های تلویزیون به صفحه نمایش می تابد. یک مدل تلویزیون اولد ال جی هستند که به سری Z معروفند که کیفیت تصویر در آن ها 8K بوده و صدایی که در این مدل ها پخش می شود برابر با 80 وات هستند که قطعاً صدای بسیار عالی در بین تلویزیون ها به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون ال جی

جمع بندی: تفاوت سری تلویزیون های ال جی

اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی ازمقایسه تلویزیون های ال جی برسیم باید گفت که این از حجم از تنوع در هیچ برندی به چشم نمی خورد وتفاوت سری تلویزیون های ال جی دست شما را در یک انتخاب هوشمندانه باز می گذارد و هر تلویزیونی با قیمت مناسب با امکانات مورد نظر خود را می توانید در سبد محصولات این برند مشاهده نمایید و با مقایسه تلویزیون های LG یک تلویزیون عالی انتخاب نمایید.

سری های اولد جزء گران قیمت ترین تلویزیون ها هستند که اگر توان تهیه آن را ندارید سری کیوند می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای آن ها باشد. در کل اگر به برند ال جی رجوع کنید سری های نانو به دلیل تنوع بسیار در سایزبندی و همچنین قیمت معقول و کیفیت تصویر مطلوب در سال های اخیر بیشترین فروش را داشته اند و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند.