۱۵ مرداد ۱۴۰۱

بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی

بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی

شما اینجایید تا با ما به بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی بپردازیم. این تلویزیون یک برند چینی می باشد که سال های زیادی نیست که وارد کشور ما شده است، اما در همین مدت کم توانسته طرفداران بسیاری را برای خود جمع کند و این به واسطه ورود محصولات قبل از خود مثل گوشی می باشد که نام نیکی از خود به جای گذاشته است.

ما ایرانی ها شیائومی را از طریق گوشی هایش می شناسیم که در اطراف خود چندسالی است در دست دوستان خود دیده و از رضایت آن های از این برند با خبریم. به همین دلیل به محض ورود تلویزیون شیائومی افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرد، در حالی که از مدل های کمی برخوردار بوده و هنوز تنوع زیادی در این مدل در بازار نمی بینیم.

این پرچم دار تازه‌نفس با محصولاتی که با خود به همراه آورده توانسته در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی حرفی برای گفتن داشته باشد و به محض ورود یک زنگ اخطار برای سایر رقبا محسوب شود، البته باید گفت هنوز اشکالاتی در کار خود داشته که باید در رفع آن تلاش کند و با سابقه ای که این شرکت در محصولات قبلی خود به یادگار گذاشته است به احتمال زیاد به زودی این مشکلات را در محصولات جدید خود رفع خواهد کرد.

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی با توجه به محدود بودن تعداد تلویزیون ها اصلاً کم نیست و با وجود اینکه تازه‌نفس می باشد، در خیلی از موارد با برندهای اصلی در رقابت می باشد و این فقط قسمتی از کار می باشد. با وجود تمام این موارد تلویزیون شیائومی همانند هر محصول جدید دیگری که وارد بازار می شود مزایا و معایبی هم خواهد داشت که اطلاع داشتن از آن ها خالی از لطف نیست.

افرالندی های عزیز اگر به دنبال تهیه یک تلویزیون شیائومی خوب هستید با ما همراه باشید تا بهتر با این برند آشنایی پیدا کرده و تلویزیون را از زوایای مختلف بررسی نمایید و در آخر به این نتیجه برسیم که آیا تلویزیون های این برند ارزش خرید دارند یا خیر؟

فاکتور های مهم در تلویزیون شیائومی

در زمان تهیه تلویزیون شیائومی باید به بسیاری موارد توجه کنید که شما ررا به این نتیجه برساند که آیا این تلویزیون را می توانید بخرید یا نه؟ و یا اینکه امکاناتی که من از یک تلویزیون به عنوان یک کاربر دارم را این برند جواب گو می باشد و هزاران سؤال بی جواب دیگر این آشفتگی فکری را از شما دور کند و برای تهیه آن سؤالبه سراغ موردی بروید که از قبل راجع‌به سؤالآن تحقیق کرده اید.

  • کیفیت تصویر تلویزیون
  • ریموت کنترل هوشمند
  • قابلیت های تلویزیون شیائومی
  • پردازنده به کار رفته و سرعت پردازشگر
  • سیستم عامل هوشمند و دسترسی ها
  • قیمت مناسب تلویزیون شیائومی
  • تنوع سایزبندی و صفحه نمایش
    در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی نسبت به برندهایی همچون ال جی و سونی از قیمت مناسب تری برخوردار است و با توجه به کیفیت تصویر خوب و امکاناتی که دارد این هزینه کاملاً عالی و به صرفه تلقی می شود و طرفداران بسیار زیادی را به همین دلیل به سمت خود سوق داده است. در این تلویزیون شما مدل های LED, QLED را مشاهده خواهید کرد، که هر کدام از این موارد را می توانید مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید.
مدلنوع تلویزیون
تلویزیون شیائومی MAXLED-2022
تلویزیون شیائومی A22022-LED
تلویزیون شیائومی Q22022-QLED
تلویزیون شیائومی Q12021-QLED
تلویزیون شیائومی Q1E2021-QLED
تلویزیون شیائومی P12021-LED
تلویزیون شیائومی P1E2021-LED
تلویزیون شیائومی F22022-LED
تلویزیون شیائومی 5A
تلویزیون شیائومی S652023
تلویزیون شیائومی S752023
تلویزیون های شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

این برند تازه به بازار آمده مزایای بسیار زیادی دارد که توانسته بین ایرانی های به جایگاه خوبی برسد و البته بر طبق هر وسیله دیگری معایبی هم طبیعتاً خواهد داشت که ممکن است شما را از تهیه آن منصرف کند، اما نگران نباشید چون این معایب آنقدر هم زیاد نیستند که بر روی انتخاب شما و پشیمان شدنتان مؤثر باشد. از مزایا و معایب این برند می توان موارد زیر را نام برد:

  • کیفیت تصویر مناسب و 4K در تمام مدل های تلویزیون شیائومی
  • صدای واضح و رسا با متوسط صدا با توان صوتی 20 و 30 وات
  • سرعت رفرش پایین در بیشتر مدل ها، فقط مدل QLED دارای سرعت رفرش 120 هرتز است.
  • قیمت عالی و بسیار مناسب نسبت به تلویزیون های رده بالا
  • سرعت تاخیر ورودی کم متأسفانه یک عامل مهم از معایب این تلویزیون محسوب می شود.
  • سیستم عامل کارآمد و راحت اندرویدی در تلویزیون به عنوان یک سرگرمی
  • زاویه دید 178 درجه بسیار مناسب
  • طراحی شیک و ساده از بهترین کارهایی است که شیائومی در حق کاربران خود انجام داده است.متأسفانه

این نکات در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی بسیار موثرمؤثر هستند و تمام این موارد به شما برمی گردد که کدام یک از این ها می تواند یک مزیت باشد یا یک معایب. یا اینکه کدام مورد برای شما در اولویت قرار گرفته باشد. مثلاً اگر یک گیمر باشید سرعت رفرش در تلویزیون شیائومی بسیار حیاتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون شارپ

4 عامل مهم در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی

در این قسمت باید چند عامل مهم در تلویزیون شیائومی را به بررسی بگذاریم که در واقع مهم ترین عوامل در انتخاب هر تلویزیونی می باشد و ارکان اصلی یک تلویزیون خوب را تشکیل خواهند داد.

با اندروید همیشه سرگرم شوید

سیستم عامل در تلویزیون شیائومی از نوع اندروید می باشد، سیستم عاملی که به واسطه وجود گوشی های اندرویدی همه ما کم و بیش با آن آشنایی داریم و کارکرد با آن را بلدیم. البته اگر هم قبلاً با این سیستم عامل برخورد نداشته اید نگران نباشید، چون کارایی آن به قدری راحت است که هر کودک و سالمندی هم به راحتی می تواند با آن کار کند.

این سیستم عامل قابلیت های تلویزیون شیائومی را چند برابر کرده و تلویزیون را به تلویزیونی هوشمند تبدیل می کند. اگر کودک شما بهانه می گیرد فقط کافیست به اینترنت وصل شوید و از طریق وجود سیستم عامل اندروید مزایا و معایب تلویزیون شیائومی برنامه و بازی متناسب با سن کودک را انتخاب نمایید تا ساعت ها به تماشای تلویزیون بنشیند و سرگرم شود.

وب گردی از جذابیت های این قسمت بوده که امکان سرچ هر آنچه که دوست دارید را برایتان فراهم می کند یا اینکه از طریق دستیارهای صوتی، Alexa, Google Assistantاز طریق صدا بدون استفاده از ریموت به سرچ برنامه مورد نظر خود بپردازید و یا در نماوا فیلم قدیمی پیدا کنید تا سالمند شما احساس بی حوصله گی نکند. در واقع می توان گفت اندروید یک سرگرمی برای تمام نسل ها می باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی هوشمند

پردازشگر نگهبان ورودی به حساب می آید. وقتی درب نگهبان نداشته باشد هر چیزی ممکن است وارد شود و این ورود اصلاً به نفع خود ساختمان نخواهد بود. در تلویزیون هم به همین منوال می باشد. وقتی در ورودی پردازشگری وجود ندارد بس هر داده ای ممکن است بر روی تلویزیون به هر کیفیتی پخش شود و در اینجا تلویزیون نقش همان ساختمان را بازی می کند.در

پردازشگر تلویزیون شیائومی Cortex A57 می باشد که از نوع چهارهسته ای است و هر تصویر و صدای بی کیفیتی را تجزیه و تحلیل می کند و تمام نویز وحرکات اضافی را در محتوا از بین برده وتصویر وصدای عالی را پخش می نماید. از مزایا ومعایب تلویزیون سونی می توان به سرعت رفرش اشاره کرد که سرعت رفرش در تصاویر تلویزیون شیائومی برابر با 60 هرتز می باشد و فقط در تلویزیون های سری QLED این مقدار به 120 هرتز می رسد.

قدرت پردازش تلویزیون شیائومی

از قابلیت های تلویزیون شیائومی می توان به حافظه داخلی که در تلویزیون قرار داده شده است واما میزان آن در مدل های مختلف متفاوت می باشد اشاره کرد. وجود حافظه داخلی امکان نصب برنامه و بازی های بسیاری را برای شما فراهم می کند و می توان از این راه محتوای خود را همیشه در دسترس داشته باشید.

با وجود قابلیت Chromecast و Miracast محتوای گوشی را راحت به صفحه نمایش تلویزیون انتقال داده و از محتوای آن بر روی صفحه نمایش با کیفیت 4K لذت ببرید. در کنار تمام این موارد پردازنده گرافیکی Mali 470 MP3 در یک سری از مدل ها اجرای یک بازی لذت بخش و هیجان انگیز را برای شما به ارمغان می آورد.

غرق شدن در اعماق یک تصویر طبیعی

تصویری که در این تلویزیون شیائومی نظاره گر هستید اصلاً از تلویزیون های برندهای نامی چیزی کم ندارد. کیفیت تصویر در این برند برابر با 4K بوده که رزولوشن 2160× 3840 از شاخصه های این تلویزیون می باشد که تصویری به شدت واضح با کنتراست عالی را به نمایش می گذارد.

حرف که از کنتراست می شود باید گفت پشتبانی از اعماق رنگی HDR یک شاخص مهم در کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی می باشد. استفاده از دامنه HDR10, HLG وعده یک تصویر درخشان وتنوع رنگی بالا را به کاربرانش می دهد. وجود HDR10 به عنوان یک فرمت رنگی زاویه دید گسترده ای از رنگ ها را به نمایش در می آورد و شما به عنوان یک بیننده از رنگ های با طیف گسترده تری بهره می برید.

عمق وضوح در تصویر شیائومی

HLG در کنار کنتراست بالای سیاه و سفید تصویری به شدت زنده تری از یک حالت ساده را نشان می دهد که بیننده خود را جزئی از صحنه تلقی می کند وتصویری که می بینید را واقعی مشاهده می کنید. بس تا به حال متوجه شدیم 4K Ultra HD به تنهایی نمی تواند از بس یک وضوح تصویر فوق‌العاده برآید و نیاز به قابلیت های تصویری مکمل داشته تا تصویری نزدیک به واقعیت را پشتیبانی نماید.

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی در کیفیت صدا

وقتی از تصویری عالی صحبت به میدان می آید در کنار آن نیاز به صدای واضح و رسا به شدت احساس می شود. وقتی یک فیلم سینمایی همچون دزدان دریایی کارائیب را مشاهده می کنید در کنار صحنه های پر تحرک و سریع آن نیاز به کیفیت صدای مناسبی دارید که صدای امواج سیاه دریا را در دل تاریکی حس کرده و از وحشتی که تصاویر به نمایش می گذارند احساس ترس را تجربه نمایید.

در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی می توان به کیفیت صدای مطلوب این تلویزیون که در حد 20 وات و در تلویزیون های کیولد تا 30 می رسد اشاره کرد که در این حالت صدایی که پخش می شود یک صدای مناسب بوده که نیاز شما را برطرف می کند. در صورتی که نیاز به صدای بیشتر برای سالن های بزرگتر داشتید بهتر است از ساندبار کمک گرفته و از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کرده و از صدای با توان صوتی بالاتر لذت ببرید.

کیفیت صدا در تلویزیون شیائومی

از قابلیت های تلویزیون شیائومی در کیفیت صدا باید از Dolby Audio و DTS-HD نام برد که صدا را به صورت فراگیر در کل فضا به ضورت یکنواخت پخش می کند و نیازی نیست حتماً روبروی تلویزیون قرار گرفته باشید تا از حالت بهینه آن استفاده کنید.

مقاله مرتبط:
بهترین تلویزیون ها برای تماشای فوتبال جام جهانی

بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی 2021 و 2022

در سبد محصولات شیائومی به دلیل جدید بودن آن شاید خیلی تنوع زیادی را شاهد نباشیم، اما این تعداد محدود دلیل بر بی کیفیتی و ناکارآمدی محصولاتش نیست و شاید هم یک نقطه مثبت تلقی شود که تمام توان خود را فقط بر روی این چند مدل گذاشته و سعی را بر این داشته که بهترین کار را برای آن ها انجام دهد. در این تلویزیون ها شما تنوع سایز بالایی را شاهد خواهید بود که این خود می تواند یک قابلیت عالی در انتخاب ما محسوب شود.

نقد و بررسی تلویزیون شیائومی 2022

از تلویزیون های جدید این برند بهتر است به معرفی تلویزیون های F2,A2,MAX اشاره کرد که تلویزیون های عالی و میان رده به حساب می آید و محصول سال 2022 این شرکت می باشند. تلویزیون شیائومی در مدل های F2, A2 دارای توان صوتی 24 وات با سرعت رفرش ریت 60 هرتز می باشد.

سایزبندی این تلویزیون های در دو سری اول معطوف به سایز 32 تا 58 هستند و تلویزیون های بالای 58 اینچ را پوشش نمی دهند و اگر به دنبال سایز خیلی بزرگ می گردید شاید بهتر باشد سری به سایر مدل های تلویزیون شیائومی بزنید. در مزایا و معایب تلویزیون شیائومی جا دارد حتماً از وجود حافظه داخلی آن ها رونمایی کرد و این قابلیت را به رخ رقبای خود بکشد.

تلویزیون های 2022 شیائومی

اگر به طراحی در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی این مدل ها توجه داشته باشید می بینید که شیائومی در طراحی برای تلویزیون های خود هیچ چیزی کم نذاشته است و در هر دو مدل شاید قابلی خواهید بود که فریمی در آن استفاده نشده و باریکی فریم به هیچ وجه به چشم نمی آید و زاویه دید 178 درجه دید بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. فقط در شکل پایه با هم متفاوت هستند که در مدل F2 پایه ها به صورت دوشاخه ای در دو طرف بوده و در مدل A2 پایه مستطیل شکل در وسط کار قرار گرفته است.

وقتی صحبت از یک حافظه داخلی 16 می شود یعنی شما به عنوان یک کاربر می توانی برنامه ای بجز برنامه های خود تلویزیون را نصب کرده و از آن لذت ببرید. البته شاید بهتر باشد تمام این حافظه را پر نکنید تا از سرعت تلویزیون شما کم نشود. در مدل MAX قضیه کمی متفاوت بوده و سایز این مدل بزرگ می باشد و حافظه ای که از آن پشتیبانی می کند 64 گیگابایت می باشد ک امکان استفاده از رم 4 گیگی را هم در کنار آن قرار داده است.

تلویزیون شیائومی سری P

از مزیت های کلیدی تلویزیون شیائومی سری P می توان به همان عامل اصلی انتخاب تلویزیون یعنی کیفیت تصویر بی نظیرش اشاره کرد که با رزولوشن عالی که دارد تصویری واقعی و درخشان را به رخ می کشد. این تلویزیون ها محصول سال 2021 شیائومی می باشند که قابلیت اتصال به وای فای WiFi  از بهترین امکانات این تلویزیون به حساب می آید.

در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی طراحی تلویزیون سری P به دو مجموعه P1,P1E تقسیم می شود که در هر دو سری شما شاهد پایه های دوشاخه ای در دو طرف کار می باشید اما فریمی که در این دو مدل به کار رفته است کمی متفاوت بوده و در مدل P1 این فریم عملاً حس نمی شود و باریکی این فریم دید شما را بازتر می نماید اما در مدل P1E فریم باریک مشکی رنگی دور تادور صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

تلویزیون سری P شیائومی

سرعت رفرش در این تلویزیون شیائومی برابر با 60 هرتز است و از پورت HDMI 2.1 در این مدل پشتیبانی نمی شود. پس اگر به دنبال تلویزیونی برای گیمینگ می گردید این مدل اصلاً مناسب شما نمی باشد. از نقد و بررسی تلویزیون شیائومی سری P بخواهیم حرف بزنیم باید از توان صوتی 20 واتی آن به شما اطلاع دهیم که یک توان صوتی مطلوب برای سایزبندی این تلویزیون های به حساب می آید. چون سایز بندی آن ها معطوف به 32,43,55,65 اینچ می باشد.

خلق تصاویر شگفت انگیر با QLED

از سری محصولات 2021 این شرکت به بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی در مدل QLED می رسیم که با مدل های قبلی که معرفی کردیم کمی متفاوت بوده از صفحه نمایشی فراتر از یک LED معمولی در این مدل استفاده شده است و در کنار LED از تکنولوژی ذرات کوانتومی در کنار خود استفاده نموده که در کنار کیفیت تصویر 4K با این صفحه نمایش شما تصاویر را با حالت زنده‌تر و درخشان تر می بینید و تمام نقاط به صورت روشن و درخشندگی بالا به نمایش گذاشته می شوند.

ازمزایا و معایب تلویزیون شیائومی در سری QLED باید به وجود رفرش ریت 120 هرتز اعتراف کرد که با پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 یک تلویزیون عالی برای بازی جذاب را در اختیار شما گیمر عزیز قرار می دهد و سرعت رفرشی که در بازی تجربه می کنید هیچ صحنه ای را از جلو دید شما گم نمی کند.

سرعت رفرش در تلویزیون شیائومی

در تلویزیون کیولد شیائومی توان صوتی کمی بالاتر از بقیه بوده و 30 وات محسوب می شود و به دلیل اینکه این تلویزیون فقط در سایزهای بزرگ ساخته می شوند پس نیاز به این میزان صدا در آن ها بیشتر حس می شود. تلویزیون شیائومی کیولد دارای 32 گیگ حافظه داخلی است که نسبت به سایر مدل های کمی بیشتر می باشد.

جمع‌بندی: مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی کلی در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی از فروشگاه افرالند برسیم باید گفت این برند در کل برند نسبتاً خوبی به حساب می آید که از مزایا و معایب تلویزیون شیائومی باید گفت قیمت مناسبی نسبت به سایر برندها برخوردار می باشد و البته با کیفیت تصویر مناسب و عالی که از این لحاظ قطعاً ارزش خرید دارد. در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی اگر از لحاظ گیمینگ بخواهیم به آن بپردازیم باید به سری های کیولد فکر کنید که این سری ها معمولاً در سایز بزرگ ساخته شده و از قیمت بیشتری نسبت به بقیه مدل های دیگر برخوردار هستند که شاید برای شما خیلی مقرون به صرفه نباشد. اگر از لحاظ قابلیت های تلویزیون شیائومی بخواهیم به این مدل فکر کنیم باید گفت پردازش بسیار خوبی داشته و همچنین وجود سیستم عامل بی نظیر اندروید این تلویزیون را بی نظیر تر خواهد کرد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون شیائومی در تمام مدل ها حافظه داخلی دارد؟

بله. تمام مدل ها از حافظه داخلی بهره‌مند هستند اما میزان این حافظه در مدل های مختلف فرق دارد.

02تلویزیون شیائومی ارزش خرید دارد؟

شیائومی در تلویزیون یک برن نوپا می باشد که از یک سری لحاظ کیفتی مناسب داشته و طرفداران بسیار ی دارد و البته از قیمت پایین‌تر ی نسبت به بقیه برخوردار می باشد.

03تلویزیون شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

تلویزیون شیائومی از ساموسنگ ارزانتر می باشد وسیستم عامل حرفه ای تر با حافظه داخلی دارد ولی در عوض سامسونگ بسیار قوی تر در امکانات و کارایی می باشد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *