۱۹ تیر ۱۴۰۱

بهترین تلویزیون های شیائومی

بهترین تلویزیون های شیائومی

بهترین تلویزیون های شیائومی که تحت برند Xiaomi به بازار عرضه می شود معمولا پنل های خود را از ال جی و سامسونگ تامین می کنند. شیائومی معمولا تلویزیون های هوشمند خود را در اندازه های متنوع 43 اینچ تا 75 اینچ تولید کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی سه تلویزیون هوشمند شیائومی تحت نام های MI 4S؛ MI Q1 و MI 4X بپردازیم؛ اما قبل از آن اطلاعاتی عمومی در رابطه با تلویزیون های شیائومی ارائه خواهیم داد؛ تا با این دستگاه ها بیشتر آشنایی پیدا کنید.

مشخصات و قیمت تلویزیون شیائومی

شیائومی که در عرصه تولید گوشی های هوشمند هم فعالیت می کند؛ با ورد به عرصه تولید تلویزیون با سازندگان اصلی مانند سامسونگ؛ ال جی و سونی به رقابت می پردازند. این برند در ساخت و تولید مدل های متنوع با رنج قیمت مناسب؛ به راحتی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

از لحاظ طراحی؛ این برند به اینچ های مختلفی که ارائه می کند به کاربران کمک می کند تا متناسب با فضا و بودجه خود یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی را برای خود انتخاب کنند. این دستگاه ها معمولا از لحاظ زیبایی به خوبی با دستگاه های رقبا رقابت می کند. معمولا با خرید تلویزیون شیائومی شما قاب زیبا و بسیار زیبا را در اختیار خواهید داشت.

از نظر کیفیت باید گفت که در مقایسه با برندهای اصلی تلویزیون های شیائومی نمی توانند رتبه اول را به خود اختصاص دهند؛ اما معمولا به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند شما تصاویر را بدون نویز و با جزئیات مناسب مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این؛ پردازنده پردازش های صوتی را به خوبی انجام خواهد داد. حتی فناوری های صدای Dolby Audio , Dolby Atmos و DTS را در اختیار دارید که صدا را تا سطح بالایی ارتقاء می دهد و به شما کمک می کند تا از صدای همه جانبه و فراگیر بهره ببرید.

مدلنوع تلویزیون
تلویزیون شیائومی MAXLED
تلویزیون شیائومی A2LED
تلویزیون شیائومی Q2
تلویزیون شیائومی Q1QLED
تلویزیون شیائومی Q1EQLED
تلویزیون شیائومی P1LED
تلویزیون شیائومی P1ELED
تلویزیون شیائومی F2LED
تلویزیون شیائومی 5A
تلویزیون شیائومی S65LED
تلویزیون شیائومی S75LED

بالاترین رفرش ریتی که تا به حال در تلویزیون های رقیب شاهد بوده ایم 120 هرتز بوده اند؛ و شیائومی با عرضه تلویزیون MI Q1 در سال 2021 عقب افتادگی خود را جبران کرد و دستگاهی تولید کرد که از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند. اگر شما جزو گیمرهایی هستید که به دنبال خرید تلویزیون گیمینگ هستید این گزینه می تواند برای شما مناسب باشد.

اما یکی از نقاط قوت تلویزیون های شیائومی این است که زاویه دید گسترده ای را ارائه می دهد و شما می توانید در هر جایی از خانه که می نشینید تصاویر بدون تحریف رنگ را مشاهده کنید. این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا به صورت گروهی به تماشای تلویزیون بنشینید و تجربه مشاهده ایده آلی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های 2022 – 2021

بهترین تلویزیون های شیائومی معمولا از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد که یکی از محبوب ترین پلت فرم های موجود در بین کاربران می باشد. این سیستم عامل هوشمند به شما امکان گشت و گذاری در اینترنت، نصب برنامه ها، استفاده از سرویس های استریم را می دهد و حتی به لطف حافظه داخلی می توانید سرگرمی های مورد علاقه خود را روی تلویزیون داشته باشید و اوقات خوشی را سپری کنید. شما حتی می توانید با استفاده از فرامین صوتی و از طریق دستیارهای صوتی به کنترل تلویزیون خود بپردازید. ریموت کنترل هوشمند هم گزینه ای برای کنترل دستگاه شما می باشد.

بهترین تلویزیون شیائومی

تلویزیون شیائومی MI 4S سری M5 مدل 2019

رزولوشن 3840×2160 پیکسل | رفرش ریت 60 هرتز | زاویه دید 178 درجه |سیستم صوتی 2.0 کاناله 20 واتی | دارای 3 پورت USB 3.0؛ دارای 3 پورت HDMI، 1 ورودی ماهواره، 1 ورودی آنتن، 1 خروجی هدفون؛ پورت اترنت، AV، CI، بلوتوث 4.2 | وای فای 2.4 گیگاهرتز / 5 گیگاهرتز | سیستم عامل اندروید 9.0 | پردازنده 4 هسته ای و 64 بیتی CA53*4 | پردازنده گرافیکی Mali 470 MP3 | دو گیگابایت رم | هشت گیگابایت حافظه داخلی

برای خرید تلویزیون اندروید کلیک کنید؛ 👇

طراحی تلویزیون شیائومی MI 4S سری M5 مدل 2019 اولین چیزی است که به چشم می آید. درست است که طراحی مهمترین فاکتور نیست اما اگر از لحاظ طراحی جذب نشوید کمتر به بررسی تلویزیون برای خرید متمایل خواهید بود. در قسمت جلو فریم های فلزی بی عیب و نقص و کاملا باریک را مشاهده می کنید که محصولی زیبا و جذاب را ایجاد کرده است. قسمت ساخته شده از پلی کربنات پنل پشت بسیار ساده است و کیفیت پلاستیک مناسب است.

هنگام حرکت تلویزیون یا نگه داشتن آن برای نصب روی دیوار متوجه وزن سبک آن نسبت به سایر برندها خواهید شد. شما حتی از سیستم مدیریت کابل یا کاورهایی که برای پنهان کردن کابل ها و بهوبد مدیریت آنها استفاده شده است قدردانی خواهید کرد. سیستم عامل استفاده شده در این دستگاه، اندروید است. سیستم عامل اندروید یک سیستم کامل با تعداد زیادی برنامه ها و امکانات است. اگر می خواهید از Netflix برای تماشای فیلم ها استفاده کنید می توانید این برنامه را دانلود کنید. حتی می توانید از سرویس های دیگری مانند YouTube ، Movistar + ، AtresMedia ، Amazon Prime Video و غیره استفاده کنید.

بهترین تلویزیون های شیائومی

علاوه بر این؛ نه تنها شما می توانید از برنامه ها برای دسترسی به سرویس های استریم ویدیو استفاده کنید؛ بلکه می توانید از PLEX؛ برای پخش محتواهایی که در فلش مموری دارید و یا در همان شبکه محلی که متصل هستید دارید استفاده کنید.

شیائومی در این دستگاه دو گزینه را معرفی کرده است که ممکن است برای برخی از کاربران جالب باشد. اولی PatchWall است که نوعی لانچر است که می توانید جایگزین رابط کاربری بومی اندروید شود و به محتواهای ویژه، برنامه ها و بخش های دیگر مانند منابع مختلف ویدیویی موجود دسترسی پیدا می کند. این لانچر بسیار شبیه به رابط tvOS است که اپل برای تلویزیون های خود استفاده می کند.

اما دومین گزینه برنامه ای برای کنترل اتوماسیون خانگی است. اگر دستگاه های هوشمند شیائمی مانند لامپ، سنسور و غیره دارید می توانید آنها را از طریق تلویزیون کنترل کنید که به نوعی مرکز کنترل اتوماسیون خانگی تبدیل می شود. در کنار همه اینها از دستیار گوگل؛ کرومکست و سایر گزینه های رایج تلویزیون های هوشمند پشتیبانی می شود.

به لطف استفاده از یک پردازنده 4 هسته ای MediaTek MSD6886 شما می توانید تصاویر روان را دریافت کنید که به شما نشان می دهد ارزش تلویزیون شیائومی خیلی بیشتر از هزینه ای است که صرف می کنید.

تلویزیون شیائومی MI 4S سری M5 مدل 2019 کیفیت صدای بسیار عالی را ارائه می دهد که در کنار کیفیت تصویر 4K می توانید از انواع مختلفی از محتواها لذت ببرید. در این دستگاه از پنل IPS LCD تولید شده توسط ال جی استفاده شده است که زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد.

در مورد پشتیبانی از HDR باید بدانید که شما قابلیت HDR 10 را در اختیار دارید و در اینجا گزینه های HDR 10+ و دالبی ویژن را در اختیار ندارید.

تلویزیون شیائومی MI 5X مدل 2021

تلویزیون شیائومی MI 4X مدل 2020

رزولوشن 3840×2160 پیکسل | رفرش ریت 60 هرتز | زاویه دید 178 درجه |زمان پاسخگویی 6.5 میلی ثانیه | سیستم صوتی 2.0 کاناله 20 واتی | دارای 2 پورت USB 3.0؛ دارای 3 پورت HDMI، یک AV، یک پورت اترنت، یک S/PDIF، 1 خروجی هدفون؛ یک RF، بلوتوث 4.2 | وای فای 2.4 گیگاهرتز / 5 گیگاهرتز | سیستم عامل اندروید | پردازنده 4 هسته ای و 64 بیتی Amlogic Cortex A53 | پردازنده گرافیکی Mali 450 MP3 | دو گیگابایت رم DDR | هشت گیگابایت حافظه داخلی eMMC

سال قبل بود که شیائومی سری جدی تلویزیون های هوشمند Ultra HD خود با نام تلویزیون شیائومی MI 4X مدل 2020 را به بازار عرضه کرد. این اولین مجموعه تلویزیون از این شرکت بود که به طور رسمی از Netflix و Prime Video پشتیبانی می کند. این سری همچنین پنل های 4K را با اندازه صفحه نمایش کوچکتر از 55 اینچ را به تلویزیون های شیائومی می آورد.

MI 4X از یک طراحی استاندارد بهره می برد. حاشیه های نسبتا باریک است و کیفیت ساخت آن در مقایسه با 4A Pro بسیار بهتر است. این شرکت به جای حاشیه های مانی که در 4A Pro دیده می شود از حاشیه های براقی برخوردار است. در حاشیه پایین می توان لوگوی شیائومی را مشاهده کرد و در زیر آن یک چانه کوچک قرار دارد که یک LED قرار گرفته و حتی دکمه پاور به صورت مخفی قرار داده شده است.

بهترین تلویزیون های شیائومی

می توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و یا آن را روی میز قرار دهید. توجه داشته باشید که پایه دیواری را باید جداگانه خریداری کنید. تمام پورت های اتصال در نزدیکی لبه سمت راست صفحه قرار گرفته است و دستیابی به آنها ساده است. پورت های USB و HDMI در امتداد لبه های کناری قرار ئی گیرند در حالی که اتصالات A/V و پورت LAN در امتداد لبه پایین قرار می گیرند.

Mi TV 4X در اندازه های 43 تا 65 اینچ در بازار موجود است. این دستگاه از کیفیت Ultra HD (4K) با رزولوشن 3840×2160 پیکسل برخوردار است. شیائومی در جدول مشخصات این مصول به نوع پنل اشاره نکرده است اما به نظر می رسد که از پنل VA استفاده کرده باشد. این شرکت گفته است که این پنل 10 بیتی است و قادر به نمایش 1.07 میلیارد رنگ است که یک بهبود فوق العاده نسبت به پنل 8 بیتی 1080p یا فول اچ دی موجود در 4A Pro است. با این حال به نظر می رشد که زمان پاسخگویی بسیار علی است و از 6.5 میلی ثانیه به 9.5 میلی ثانیه رسیده است و باعث می شود تا کمترین سرعت را دریافت کنید.

تلویزیون شیائومی MI 4X مدل 2020 که یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی است از پردازنده 64 بیتی Amlogic با چهار هسته Cortex A53، پردازنده گرافیکی Mali-450 MP3 پشتیبانی می کند و دارای 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی است که سیستم عامل آن را اشغال می کند. مشخصات به اندازه کافی مناسب است. از آنجا که در این دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده شده؛ کرومکست داخلی را در اختیار خواهید داشت و همجنین می توانید با کمک برنامه های پشتیبانی شده مانند YouTube ، Hotstar و غیره ویدیو پخش کنید. علاوه بر این؛ گزینه های Netflix و Amazon Prime Video نیز اضافه شده است.

ریموت کنترل بی سیم هنوز بسیار مینیمال است, اما حالا دو دکمه اضافی دارد. البته این دکمه ها مواردی نیستند که کاربران به شدت به دنبال آنها باشند بلکه میانبرهایی برای برنامه های Netflix و Prime Video هستند. ریموت کنترل به قابلیت صوتی مجهز است و به شما امکان می دهد از ویژگی های جستجوسی صوتی گوگل استفاده کنید. این ریموت انرژی خود را از یک جفت باتری AAA تامین می کند که باید جداگانه خریداری کنید چون شرکت آنها در بسته بندی قرار نداده است.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های شیائومی

گزینه های اتصال متشکل از 3 پورت HDMI، 2 پورت USB، یک پورت اترنت؛ یک ورودی AV و یک خروجی SPDIF است. یکی از پورت های HDMI از ARC پشتیبانی می کند. شما حتی می توانید اسپیکر با هدفون های بی سیم بلوتوثی را به این تلویزیون وصل کنید چون از بلوتوث 4.2 پشتیبانی می کند. این محصول از وای فای دو بانده پشتیبانی می کند و می تواند به شبکه های وای فای 2.4 گیگاهرتزی و همچنین 5 گیگاهرتزی متصل شود.

سیستم عامل اندروید 9.0 آن به شما اجازه استفاده از گوگل پلی استور را برای دانلود و نصب برنامه ها را می دهد. این تلویزیون همچنی از رابط PatchWall 2.0 شیائومی پشتیبانی می کند که تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد اما حالا محتوای 4K را ارائه می دهد. PatchWall یک لانچر اختیاری است اما در صوت تمایل؛ کاربران می توانند آن را به عنوان گزینه پیش فرض تنظیم کنند.

از لحاظ کیفیت تصویر هم باید بدانید تلویزیون شیائومی MI 4X مدل 2020 که یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی است رنگ ها را به صورت زنده و طبیعی نمایش می دهد. این تلویزیون 4K به راحتی تلویزیون های Full HD موجود در 4A Pro را پشت سر می گذارد. با سیستم صوتی 2.0 کاناله استریو عملکرد بسیار بهبود یافته است. وضوح صدا نه تنها بهتر شده است بلکه باس قوی تری را ارائه می دهد.

چرا تلویزیون شیائومی بخریم؟

تلویزیون MI Q1 یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی 2021

رزولوشن 3840×2160 پیکسل | رفرش ریت 120 هرتز | زاویه دید 178 درجه | سیستم صوتی 2.0 کاناله 30 واتی | دارای 2 پورت USB 3.0؛ دارای 3 پورت HDMI، بلوتوث 5، پورت اترنت؛ کامپوزیت؛ ورودی دیجیتال؛ ورودی ماهواره | وای فای 2.4 گیگاهرتز / 5 گیگاهرتز | سیستم عامل اندروید 10 | پردازنده 4 هسته ای و 1.5 گیگاهرتزی MediaTek MT9611 | پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2| دو گیگابایت رم DDR | سی و دو گیگابایت حافظه داخلی

تلویزیون شیائومی Q1 که یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی در سال 2021 است پنل خوبی برای مشاهده محتواها را به همراه دارد. عملکرد SDR و دالبی ویژن مناسبی دارد و حتی از ویژگی های HDMI 2.1 مانند ALLM و eARC برخوردار است که قابلیت های بسیار مناسبی برای کاربران علاقمند به بازی است. کیفیت ساخت خوب، رابط کاربری روان همراه با استفاده از ریموت کنترل ساده از ویژگی های دیگر این محصول است.

این دستگاه نسبت تلویزیون مقرون به صرفه MI 4 که در سال 2018 به بازار عرضه شد؛ تغییر چشمگیری پیدا کرده است. این دستگاه با فرم فاکتور بسیار باریکی که دارد وضوح 4K و HDR را به رخ می کشد.

همانطور که از نام این محصول پیداست یک لایه نقطه کوانتومی بین بک لایت و نمایشگر استفاده شده است تا رنگ های غنی تری را به شما بدهد. علاوه بر این HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می کند؛ با روشنایی؛ کنراست؛ رنگ؛ دمای رنگ؛ گاما و غیره به شما امکان می دهد تا از فضای رنگی مانند DCI-P3 استفاده کنید و حتی به شما امکان می دهد کنترل شخصی سازی شده بیشتری نسبت به آنچه تماشا می کنید داشته باشید. محتواهای HDR 10 موجود در پلت فرم هایی مانند یوتیوب خوب به نظر می رسند و با رفتن به سمت محتواهای SDR و FHD از طریق Netflix شما می توانید تجربه کاملا لذت بخشی را داشته باشید. از رنگ ها گرفته تا حرکات سریع؛ همه چیز در این تلویزیون خوب به نظر می رسد.

بهترین تلویزیون های شیائومی

تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 از HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و از آنجایی که تلویزیون دارای رفرش ریت بومی 120 هرتز است از ALLM هم پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می کند که این تلویزیون فورکی دارای سرعت پاسخگویی 5 میلی ثانیه ای است که بسیار قابل ملاحظه است.

تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 از VRR پشتیبانی نمی کند و دارای یک سیستم صوتی 30 واتی است که به 6 درایور تقسیم شده است (4 درایور فول رنج و 2 توییتر). گرچه با این تلویزیون باس تکان دهده ای را دریافت نخواهید کرد اما آنچه که دریافت می کنید کاملا واضح است. صدا در این تلویزیون واضح است. بنابراین اگر محتوایی مانند برنامه های تلویزیونی یا مستند تماشا می کنید کیفیت صدای خوبی را دریافت خواهید کرد.

این تلویزیون شیائومی از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می کند و رابط کاربری PatchWall اختصای خود را به کاربران ارائه می دهد. از زمان معرفی PatchWall تا کنون شیائومی راهی طولانی طی کرده است و در حال حاضر بیش از 20 همکار محتوا دارد.

ریموت کنترل تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 همان چیزی است که در سایر تلویزیون های MI مشاهده کرده ایم. این ریموت کنترل کاملا مینیمالیستی راطحی شده است و دارای دکمه خاموش و روشن؛ دکمه دستیار گوگل؛ کلیدهای میانبر برای Netflix و Prime Video و دکمه های اختصاصی برای Android و PatchWall UI است. هیج دکمه مات کردن صدای اختصاصی روی ریموت کنترل وجود ندارد اما می توانید دکمه کاهش صدا را دو بار انتخاب کنید تا تلویزیون کاملا بی صدا شود.

اما با رفتن سمت طراحی باید بگوییم که تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 دارای فریمی با آلیاژ آلومنیوم و پوشش سندبلاست است. حاشیه های اطراف تلویزیون هم از سه طرف بسیار باریک است و دقیقا مانند تلویزیون های شیائومی نسخه Horizon است که اوایل امسال راه اندازی شد. نسبت تلویزیون به بدنه 96 درصد است و در قسمت پشت تلویزیون از پوشش کربنی استفاده شده است. این دستگاه به اندازه MI 4 باریک نیست اما نسبت به Hisense A71F باریک تر است.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های فیلیپس

تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 که یکی از بهترین تلویزیون های شیائومی است دارای 3 پورت HDMI، 2 پورت USB و پورت 3.5 میلی متری در سمت راست است در حالی که پورت های AV؛ آنتن؛ پورت اترنت و اپتیکال در لبه پایین هستند. هر 3 پورت HDMI از eARC و ALLM پشتیبانی می کنند.

می توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید؛ اما اگر تصمیم دارید از آن روی میز استفاده کنید 2 پایه فلزی برای شما در نظر گرفته شده است. در زیر تلویزیون فضای کافی برای قرار دادن ساندبار یا یک ستاپ باکس را خواهید داشت این در حالی است که هیچگونه مانعی برای دید شما به وجود نمی آورد. به طور کلی؛ تلویزیون از ساخت خیلی خوبی برخوردار است.

تلویزیون شیائومی Q1E مدل بصرفه تر

تلویزیون شیائومی مدل Q1E را چند ماهی بعد از معرفی مدل Q1 تولید کرده است. نمایشگری کیولد با امکانات شبیه به مدل اصلی Q1 ولی با قیمت پایین تر؛ البته کمی مشخصات Q1E پایین تر است ولی دست کاربران را برای انتخاب های بیشتر، باز می کند.

تلویزیون کیولد Q1E شیائومی محصولی میان رده با توان صوتی 30 وات است که یک تفاوت بسیار مهم با مدل های دیگر را ایجاد کرده است. بیشتر تلویزیون های این دسته قیمتی صدای با کیفیت پایین و توان صوتی ضعیف دارند، ولی شیائومی سیستم صوتی MV TV Q1E را به عنوان زیر مجموعه کیو 1 تقویت کرده است.

مشخصات کلی mi tv Q1E

  • کیفیت تصویر: 4K
  • رفرش ریت: 60 هرتز
  • نسخه های HDR: HDR10+ / HLG
  • پردازنده: Cortex A55
  • زاویه دید: 178 درجه
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • توان صوتی: 30 وات
  • اتصال بی سیم: بلوتوث – وای فای
  • پورت های ارتباطی: 3HDMI – 2USB
  • منو: فارسی

تلویزیون شیائومی P1 مدل پروفشنال

تلویزیون شیائومی P1 با مخفف حرف پروفشنال یکی از اقتصادی ترین مدل های این برند است که می توانید خریداری کنید. تلویزیون MI P1 نمایشگری اقتصادی و قیمت مناسب است که کیفیت تصویر فورکی دارد. این نمایشگر فریم نمایشی بسیار باریک دارد و می تواند یک انتخاب هوشمندانه و بصرفه برای استفاده روزانه از تلویزیون باشد.

mi tv p1 دارای رفرش ریت 60 هرتز است و از پردازنده mediaTek 9611 بهره برده است. قادر است تصاویر را با زاویه دید 178 درجه و بدون افت کیفیت نشان دهد. در کل مشخصات تلویزیون p1 شیائومی با قیمت بسیار اقتصادی عرضه می شود؛ در حالی که این مشخصات در برندهای دیگر مانند ال جی و سونی قیمت بالاتری خواهند داشت.

🔔 بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های شارپ

مشخصات کلی mi tv p1

  • کیفیت تصویر: 4K
  • رفرش ریت: 60 هرتز
  • نسخه های HDR: HDR10+ / HLG
  • پردازنده : MediaTek 9611
  • زاویه دید: 178 درجه
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • توان صوتی: 20 وات
  • اتصال بی سیم: بلوتوث – وای فای
  • پورت های ارتباطی: 3HDMI – 2USB
  • منو: فارسی

تلویزیون mi tv P1E مدلی ارزان تر حتی از قبل

دقیقاً همانند تلویزیون MI TV Q1E شیائومی از مدل P1 هم یک نسخه اقتصادی تر ایجاد کرده است. محصولی با ویژگی های تا 95 درصد مشابه P1 که می تواند یک گزینه فوق العاده برای منازل باشد. تلویزیون شیائومی P1E کمی از لحاظ طراحی به نسبت مدل P1 ضخامت بیشتری دارد ولی این تفات با توجه و در برابر قیمت پایین تر محصول کاملاً طبیعی است.

همچون همه مدل های دیگر؛ شیائومی از سیستم عامل اندروید در این نمایشگر استفاده کرده است و رابط کاربری ساده ای را ارائه می دهد. در صورتی که بخواهید از امکانات اسمارت تلویزیون بهره مند شوید لازم است تا در قدم اول با اکانت گوگل در تلویزیون وارد شوید و از امکانات هوشمند و متنوع اندروید نهایت لذت را ببرید.

مشخصات کلی mi tv p1e

  • کیفیت تصویر: 4K
  • رفرش ریت: 60 هرتز
  • نسخه های HDR: HDR10+ / HLG
  • پردازنده : MediaTek 9611
  • زاویه دید: 178 درجه
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • توان صوتی: 20 وات
  • اتصال بی سیم: بلوتوث – وای فای
  • پورت های ارتباطی: 3HDMI – 2USB
  • منو: فارسی

جمع بندی

تلویزیون های شیائومی پنل های بسیار خوب و مناسبی را برای مشاهده محتواها در اختیار شما قرار می دهند. عملکرد مشاهده محتواهای SDR و HDR خوب است و حتی می توانید از قابلیت HDMI 2.1 همراه با ALLM و eARC استفاده کنید. سیستم عامل اندروید؛ رابط کاربری روان و استفاده ساده از ریموت کنترل گزینه های دیگری هستند که در اختیار خواهید داشت. به طور کلی طراحی بدون حاشیه تلویزیون به شما امکان می دهد تا روی تصویر متمرکز باقی بمانید و از یک تجربه بصری غوطه ور لذت ببرید. حتی گزینه هایی که از فناوری Quantum Dot استفاده می کنند رنگ های گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهند و شما حتی می توانید تصاویر روشن تر؛ پر جنب و جوش تر و طبیعی تری را مشاهده کنید.

فناوری بک لایت Dynamic local dimming در تلویزیون Q1 شیائومی از 384 ال ای دی و 192 منطقه محلی تشکیل شده است که می توانند روشنایی را به طور مستقل تنظیم کنند و کنتراست را افزایش دهند. سیستم عامل اندروید امکانات هوشمند بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. به وط مثال شما می توانید برنامه های مورد نیاز خود را به راحتی نصب کنید؛ از سرویس های استریم استفاده کنید و حتی با استفاده از فرامین صوتی تلویزیون و دستگاه های هوشمند متصل به آن را کنترل کنید. با بهترین تلویزیون های شیائومی می توانید تجربه مشاهده ایده آلی را دریافت کنید.

منبع: itigic و firstpost و digit

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون های شیائومی کیفیت خوبی دارند؟

شیائومی سعی کرده است، در هر تلویزیون بیشتر میزان قابلیت و فناوری ها را جای دهد تا بتواند پاسخگوی نیاز بیشتر کاربران باشد. اگر کیفیت تلویزیون برای تان مهم تر از قابلیت های آن است، شیائومی برای شما گزینه مناسبی نیست، اما اگر به آپشن ها و قابلیت های تلویزیون بیشتر از کیفیت آن اهمیت می دهید شیائومی ایده آل شماست.

02شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

تلویزیون های شیائومی قیمت پایین تری از تلویزیون های سامسونگ دارند و به مراتب کیفیت آن ها نیز از تلویزیون های سامسونگ پایین تر است. اگر چه سامسونگ سعی کرده است، قیمت تلویزیون های هم رده شیائومی را کاهش دهد اما هنوز هم شیائومی ارزان تر است.

03 تلویزیون های شیائومی دوام زیادی دارند؟

تعاریف مختلفی از دوام وجود دارد. اگر بحث مقاومت باشد، تلویزیون های شیائومی کیفیت و مقاومت خوبی دارند. از طرف دیگر اگر مدت گارانتی تلویزیون شیائومی شما تمام شود، دیگر خبری از آپدیت های نرم افزاری و این ها نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محسن پناهی در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱

    من Q1E دارم واقعاً بی نظیره،

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۱

      بله واقعا فوق العاده ست به نسبت قیمتی که داره.

      پاسخ