۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون شارپ

راهنمای خرید تلویزیون شارپ

اگر می خواهید عضو اصلی منزل را تهیه کنید راهنمای خرید تلویزیون شارپ را فراموش نکنید. شارپ از اون قدیما بوده وهمچنان ماندگاراست. قابلیت های تلویزیون شارپ خیلی زیاد نیست اما تلویزیونی با نام ونشان قدیمی که خیلی از ما در مورد آن شنیده ایم. تلویزیون شارپ قبل از خیلی از برندهای دیگر وجود داشته و به همین دلیل نام نیکی در ذهن گذشتگان باقی گذاشته است.

نکات مهم در تلویزیون های شارپ که یک برند ژاپنی می باشد و در حوزه صنعت تلویزیون جزء برترین ها است را در این مقاله برای شما بازگو می‌کنیم. این برند که به تازگی مونتاژ محصولات خود را در چین و لهستان انجام می دهد هر محصولی را که تولید می کند همان کیفیت مونتاژ ژاپن را در خود داشته و اجازه نمی دهد از کیفیت آن ها به واسطه تغییر کشور مونتاژ کننده کم شود.

تاسیس شرکت شارپ برمی گردد به سال 1912 یعنی بیش از یک قرن واین زمان اصلاً برای اصالت یک شرکت کم نیست. این شرکت محصولات متنوعی را ساخته که تلویزیون تنها یکی از ده ها محصول آن به حساب می آید که حقیقتاً برای آن سنگ تمام گذاشته است. خرید تلویزیون شارپ کار بسیار آسانی می باشد به شرطی که محصولی که انتخاب می کنیم را کامل بشناسیم و در مورد آن تحقیق کرده باشیم.

در تلویزیون های شارپ معمولاً از حافظه داخلی استفاده شده است که این حافظه کارایی عالی برای تلویزیون به همراه دارد و امکان نصب برنامه های اضافه را برای دسترسی آسان در اختیار شما قرار می دهد و این یک گزینه عالی برای تلویزیون محسوب می شود در حالی که در بسیاری از تلویزیون ها مثل ال جی و سامسونگ این قابلیت قرار داده نشده است.

در زمان تهیه این تلویزیون نیاز داریم به اطلاعات در مورد راهنمای خرید تلویزیون شارپ تا تلویزیونی که می خریم با معیارهای ما برای انتخاب همخوانی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با تلویزیون شارپ بیشتر آشنا کنیم که چه امکاناتی می تواند با خود به همراه بیاورد تا از وجود داشتن آن لذت ببریم.

چند عدد از نکات مهم در خرید تلویزیون های شارپ

برای اینکه تلویزیون های شارپ را بهتر بشناسید باید با یکسری از عوامل تعیین کننده در انتخاب تلویزیون آشنایی داشته باشید.

  • کیفیت تصویر تلویزیون شارپ
  • سیستم عامل تلویزیون
  • کیفیت صدای مطلوب
  • پردازنده به کار رفته در تلویزیون های شارپ
  • پورت های و ورودی ها
  • سایزبندی مناسب با مکان
  • امکانات و دسترسی ها

شاید فقط چند عدد از این موارد برای شما مهم باشد، اما قطعاً هر کدام از این ها به تنهایی می‌تواند در انتخاب شما مؤثر واقع شده و نظر شما را در مورد تلویزیون انتخابی عوض کند.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون DL62021
تلویزیون CK32020
تلویزیون CK12020
تلویزیون BK12020
تلویزیون های شارپ

تصویری شفاف همچون آینه در قابلیت های تلویزیون شارپ

در تلویزیون های شارپ نسل جدید کیفیت تصویری که استفاده شده است از نوع 4K بوده با 8 میلیون پیکسل که جزء بالاترین کیفیت تصاویر در سطح دنیا در ساخت ابزارهای بصری می باشد. با این کیفیت تصویر شما تصاویر را نزدیک به واقعیت خواهید دید زیرا این تصاویر به شدت زنده و شفاف بوده و شما را با دنیای تصویر مجذوب خود می کند. وقتی تصویر بی کیفیتی دارید یا اینکه فیلمی که می خواهید پخش کنید از کیفیت HD یا Full HD برخوردار است اصلاً نگران نباشید.

زیرا در تلویزیون های شارپ امکان ارتقاء تصاویر وجود دارد و کیفیت این تصاویر تا حد فورکی بالا می رود. زاویه دید بالا یکی دیگر از نکات مهم در تلویزیون شارپ در کیفیت تصویر می باشد که از این طریق شما دید گسترده ای در صفحه نمایش خواهید داشت و در هر زاویه ای از تلویزیون که نشسته باشید تصویر را به وضوح خواهید دید.

قابلیت های تلویزیون شارپ

بماند که در کیفیت تصویر 4K تلویزیون شارپ با رزولوشن 2160×3840 استفاده از قابلیت HDR در ارائه تصویر بهتر به بیننده بسیار کارآمد می‌باشد. در HDR جزئیات موجود در تصویر بسیار واضح تر به نمایش در می آید و کوچکترین جزئیات با کنتراست بالا ساخته شده و قابل پخش می شود. فکر کنید که در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید در این حالت شما تمام صحنه های تاریک را بسیار عمیق‌تر می‌بینید و همچنین سایه های فیلم نیز به صورت واضح دیده می شود و شما خود را جزئی از صحنه های فیلم احساس می‌کنید و این یعنی اوج هیجان.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی

کیفیت صدای پرشور در کنار تصویر عالی

در قابلیت های تلویزیون شارپ اصلاً نگران صدای دریافتی نباشید، چون با توجه به کانال های صوتی به کار رفته در تلویزیون با کیفیت صدای مطلوب و بدون خشی که دارند هیچ جای سوالی برای مسئله صدا باقی نمی ماند

صدا در راهنمای تلویزیون شارپ

همچنین در کنار کانال صوتی قابلیت Dolby Atmos به ارائه صدای سه بعدی و فراگیر بسیار کمک می کند و صدا در کل فضای اتاق به یک نسبت بخش خواهد شد. توان صوتی به صورت نسبی در تمام این مدل‌ها 20 وات می باشد که از دو کانال صوتی 10 واتی خارج می‌شود.

راهنمای خرید تلویزیون شارپ با سیستم عامل اندروید

تلویزیون های ژاپنی همگی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند حالا در ورژن های متفاوت. اما ماهیت همه آن ها یکی است و کارایی با آن بسیار راحت می باشد. در سیستم عامل اندروید به واسطه اینکه خود جزئی از گوگل می باشد دسترسی های این شبکه بسیار راحت بوده و امکان استفاده از آن را به هر نحوی به شما می دهد.

دسترسی به دستیارهای صوتی Google و Alexa از قابلیت های تلویزیون شارپ با این سیستم عامل می باشد که می توانید مثلاً نماوا را سرچ کنید و فیلم جیران را از این طریق تماشا کنید یا اینکه بازی مورد علاقه خود را سرچ کنید و سرگرم شوید. با وجود سیستم عامل اندروید هیچ وقت احساس خستگی نخواهید کرد و حوصله اتان سر نمی رود، چون همیشه برنامه و قابلیت جالبی در اندروید برای سرگرمی پیدا می کنید.

می توانید مهمان های خود را با این برنامه ها سرگرم کنید به طوری که دیگر قصد رفتن نداشته باشند که ترجیحاً این موضوع به هیچ وجه شوخی بردار نیست و بهتر است این کار را نکنید، چون به ضرر شما تمام خواهد شد.

هر تلویزیون به یک پردازشگر حرفه ای نیاز دارد

 برای اینکه یک تلویزیون امکان تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که از ورودی های دستگاه به تلویزیون وارد می شود را داشته باشد به وسیله ای به نام پردازنده نیاز دارد. پردازنده در تلویزیون مدل های مختلفی دارد که بسته به مدل قابلیت های متفاوتی داشته و به همین ترتیب از قدرت پردازش مجزایی برخوردار هستند.

طراحی ظریف از قابلیت های تلویزیون شارپ

پردازنده در تلویزیون شارپ Master Engine Pro بوده که امکان تجزیه داده های که به تلویزیون می رسد را دارد. از جمله صداهای دریافتی و یا تصاویر قابل پخش. این یکی از نکات مهم در تلویزیون شارپ در زمان خرید می باشد که در این حالت تصویری که مربوط به سال ها قبل است را می توانید چند سال دیگر با این تلویزیون با کیفیت مناسب ببینید و لذت ببرید.

معایب تلویزیون شارپ چی می تونه باشه؟

تلویزیون شارپ هم معایب دارد هم مزایا، این یعنی برای تهیه هر وسیله ای اول باید کامل آن را شناخت بعد به فکرتهیه آن باشیم. این خاصیت خرید کردن است. حالا این وسیله هر چیزی می تواند باشد. که در این مقاله در سایت افرالند لحن صحبت ما به سمت تلویزیون های شارپ می باشد و نیاز داریم به معرفی راهنمای خرید تلویزیون شارپ.

  • قیمت بالا نسبت به کیفیت
  • طراحی قدیمی
  • تاخیر زیاد در انتقال داده های پردازش شده
  • برای گیمینگ اصلاً مناسب نمی باشند

شاید اینجا یک سری از نکات مهم در تلویزیون شارپ را گفته باشیم اما حتماً که مزایای آن بیشتر از معایب بوده و ارتباط از طریق کابل ها و همچنین بلوتوث از بهترین کارایی های این محصول می باشند. همچنین سیستم عامل جذاب اندروید و حافظه داخلی از شگفتی های تلویزیون شارپ محسوب می شود.

مقاله مرتبط:
راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

4 مدل از بهترین تلویزیون های شارپ

در این مبحث بین مدل های تلویزیون شارپ ما همراهان شما در افرالند به معرفی 4 مدل از بهترین تلویزیون های شارپ می پردازیم. این مدل ها جزء پرفروشترین تلویزیون های شارپ می باشند که در بازار بیشترین تقاضا را برای خرید داشته و جزء جدیدترین محصولات شرکت شارپ به حساب می آیند.

  • تلویزیون مدل DL6  سال ساخت 2021
  • تلویزیون مدل CK3 سال ساخت 2020
  • تلویزیون مدل CK1 سال ساخت 2020
  • تلویزیون مدل BK1 سال ساخت 2020

مدل های بالا از جدیدترین تلویزیون های شارپ در سال 2020 و 2021 هستند که جدیدترین تکنولوژی رو در ساخت آن ها استفاده شده است و اگر به دنبال یک تلویزیون معمولی هستید تلویزیون شارپ می تواند شما را برای عمر از تهیه تلویزیون بی نصیب کند.

قابلیت های تلویزیون شارپ DL6

ترکیبی از مشکی و خاکستری درقابلیت های تلویزیون شارپ DL6 که یک ظاهر شیک را به نمایش می گذارد. فریم و پایه های این تلویزیون شارپ خاکستری بوده و دیگر از رنگ های مشکی تکراری خبری نیست. فقط قسمت پشت تلویزیون مشکی کار شده است که اصلاً معلوم نمی شود و در زمان اتصال به دیوار همین قسمت مشکی را هم نمی بینید.

تکنولوژی که در این تلویزیون به کار رفته است 4K بوده و تصویری مناسب برای زمان حال می باشد و تقریباً بجز کیفیت تصویر 8K در تلویزیون های رده بالای بیشتر تلویزیون های از کیفیت تصویر 4K  استفاده کرده اند. اگر می خواهید بدانید کیفیت تصویر 4K چیست به سایر مقالات ما در قسمت وبلاگ مراجعه نمایید.

  • پردازنده 4 هسته ای
  • سایز بندی 50,55,65
  • دارای حافظه داخلی 32 گیگ
  • زاویه دید گسترده 178 درجه
  • پورت های HDMI:3_ USB:2
  • سرعت رفرش ریت 120 هرتز
  • دارای 2 کانال صوتی با توان 20 وات

استفاده از دستیارهای صوتی از مهمترین ویژگی های این تلویزیون می باشد که توانسته است کاربری بسیار راحتی را فقط از طریق فرمان صوتی بدون هیچ زحمتی را فراهم کند. همچنین اتصال به وای فای WiFi در این مدل امکان‌پذیر بوده و می توانید به وب گردی بین صفحات به عنوان یک کاربر بپردازید، نکته: برای دسترسی به دستیارهای صوتی در درجه اول به اینترنت نیاز داریم.

راهنمای خرید تلویزیون شارپ CK3

تلویزیون شارپ Ck3 از محصولات 2020 شرکت شارپ بوده که از قابلیت chromecast  پیروی می کند. با وجود این قابلیت در یک لحظه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید و از محتوای آن بر روی صفحه نمایش 4k لذت ببرید. درست متوجه شدید کیفیت تصویر تلویزیون Ck3 شارپ از نوع 4k  با دامنه رنگی HDR  می باشد که طیف رنگی گستره ای را برای نزدیک تر کردن تصاویر به تصویر زنده در اختیار صفحه نمایش تلویزیون قرار می دهد.

در راهنمای خرید تلویزیون شارپ به پنل این مدل باید توجه کرد که پنل تلویزیون از نوع VA است و به همین دلیل توانایی این پنل در پخش رنگ مشکی به صورت یکنواخت بسیار بالا می باشد. کنتراست نقش مهمی در کیفیت تصویر و طبیعی جلوه دادن تصاویر دارد که پنل VA رنگ های بسیار طبیعی با کنتراست بالا را به نمایش در می آورد.

  • توان صوتی 20 وات
  • سایز بندی تک سایز 70 اینچ
  • پورت HDMI:3_ USB_2
  • قابلیت HDR10 , HLG
  • فناوری صدا Surraund
  • توان صوتی 20 وات
  • دارای پورت LAN
  • مجهز به تکنولوژی Wide Colour

در تلویزیون شارپ CK3 از سیستم عامل اندروید ورژن 9 استفاده شده است که امکان دسترسی به صورت پیش فرض به YouTube  و نتفیلیکس را فراهم کرده است که فقط از طریق ریوت کنترل با فشار دادن دکمه مورد نظر برنامه به اجرا در می آید.

نکات مهم در تلویزیون شارپ CK1 بخریم؟

وقتی حرف از یک تلویزیون لوکس به میدان می آید تلویزیون CK1 یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. در طراحی این مدل شما اصالت را می بینید که از هر گونه شلوغی در بدنه ، فریم و پایه های جلوگیری شده است و یک تلویزیون ساده و شیک را در پیش رو خواهید داشت. پایه های شاخه ای این مدل کمی متفاوت بوده و یک شیار در بین پایه ها ایجاد شده که آن را از سادگی خارج می کند.

نکات مهم در تلویزیون شارپ

سایز بندی این تلویزیون شارپ در سه اندازه مختلف بوده که از سه نسل را از کوچک ،متوسط و بزرگ پوشش می دهد، که این راه را برای انتخاب شما بازتر می کند. پردازنده تلویزیون شارپ اجازه هیچ گونه تاری را در تصویر نمی دهد، چون با قابلیت Upconverter هر گونه نویز در صدا ومشکل در تصویر از بین می رود و همچنین کیفیت تصاویر قدیمی از این طریق بالا رفته و به حد 4k خواهد رسید.

  • توان صوتی 20 وات
  • دارای پورت های HDMI:3_USB:2
  • پشتیبانی از HDR10,HLG
  • قابلیت اتصال به وای فای WiFi
  • دارای 2 کانال صوتی
  • فریم و پایه ها مشکی رنگ
  • سایزبندی 50,60,70
  • سال ساخت 2020
  • مجهز به فناوری Surround

تلویزیون شارپ CK1 اسمارت می باشد و به واسطه اسمارت بودن و استفاده از سیستم عامل اندورید Android امکان دانلود و نصب برنامه های بسیاری را با خود به همراه دارد و در این حالت می توانید به برنامه های Amazon, Netfix, YouTube  دسترسی پیدا کنید که شبکه های جهانی هستند. البته در قسمت سرچ می توانید به برنامه های ایرانی همچون نماوا نیز دسترسی داشته باشید و این خاصیت مخصوص برنامه های خارجی نیست.

از بهترین تلویزیون های شارپ BK1

در راهنمای خرید تلویزیون شارپ باید گفت مدل BK1 از یک صفحه تخت با کیفیت تصویر 4K و همچنین رزولوشن 2160×3840  برخوردار می باشد که جزء تلویزیون های عالی میان رده می باشد که دارای امکانات بسیار مناسبی می باشد. تکنولوژی Wide Color به منظور افزایش دید و وضوح بیشتر در تصویر از بهترین امکانات تصویری این مدل از تلویزیون شارپ است که در کیفیت تصویر بسیار مؤثر می باشد.

فناوری Red Color از دیگر قابلیت های تصویری است که تصویری با جلوه رنگی بیشتر را ارائه می دهد که به کمک HDR  با نسخه های HDR10,HLG تصاویری با کنتراست بالا و وضوح بیشتری که طیف رنگی بالایی را پوشش می دهند پخش می کنند. در این شرایط تصویری که می بینید بسیار نزدیک به واقعیت می باشد.

  • توان صوتی 20 وات از دوکانال صوتی
  • دارای سیستم عامل اندروید ورژن 9
  • پورت های HDMI:3_USB:2
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • سایزبندی 50,60,70
  • مجهز به گیرنده دیجیتالی DVB_T2
  • اسمارت Smart
  • دسترسی به Google Assistant

تلویزیون شارپ BK1 امکان اتصال از طریق بلوتوث Blutooth را داشته و از این راه می توانید گوشی را مستقیم به تلویزیون وصل کنید و محتوای مورد نظر خود را بر روی صفحه نمایشی با کیفیت 4k ببینید و این یعنی یک ویژگی عالی از تلویزیون. همچنین اتصال از طریق بلوتوث امکان اتصال وسایل دیگری همچون ساندبار را به تلویزیون فراهم می کند که وجود ساندبار در تقویت صدای بیشتر می تواند کمک بسیار زیادی به کیفیت صدای تلویزیون شما نماید.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید تلویزیون شارپ که از مزایای بسیاری برخوردار است، به نکاتت مهم در تلویزیون شارپ توجه شده است.مثل کیفیت ساخت قطعات و همچنین اعتبار بسیار زیادی که در کیفیت خود تلویزیون وجود دارد. قیمت این تلویزیون ها نسبت به کارایی که دارند نسبتاً منصفانه بوده و شما بابت هزینه ای که پرداخت می کنید نگرانی ندارید. استفاده از کیفیت تصویر 4k ، همچنین قابلیت های صوتی Dolby Atmos از بهترین کارایی های تلویزیون شارپ محسوب می شود.

مدل های که از قابلیت های تلویزیون شارپ معرفی شد همگی از مدل های پرفروش و بهترین تلویزیون های شارپ می باشند که می توانید با خیال راحت از بین آن ها انتخاب کرده و تلویزیونی مناسب و مقاوم برای سال های طولانی داشته باشید. سایت افرالند با کارشناسانی که دارد شما را در انتخاب درست راهنمایی خواهد کرد فقط کافیست با ما در ارتباط باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون شارپ قابلیت گیمینگ دارد؟

تلویزیون های شارپ به علت سرعت رفش پایین و نبود پورت hdmi2 برای گیمینگ خیلی مناسب نیستند.

02کوچکترین سایز تلویزیون شارپ کدام است؟

شارپ تلویزیون های از 43 اینچ تا 75 اینچ دارد.

03تلویزیون شارپ از لحاظ کیفیت تصویر با فیلیپس برابری می کند؟

فیلیپس برند معتبر تری نسبت به شارپ می باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و طبیعتاً قیمت بالاتری هم دارد

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای خرید تلویزیون شارپ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *