۱۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

در راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ متوجه می‌شوید که با بودجه نه خیلی زیاد و نه خیلی کم، می‌توانید چندین انتخاب مختلف از برندهای متعدد داشته باشید و اصلا محدودیتی برایتان وجود ندارد. هر برندی که بخواهید از این سایز محبوب و پر طرفدار محصول تولید کرده و شما می‌تواند به راحتی برند مورد علاقه‌تان را برای خرید انتخاب کنید.

در راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ هر آنچه نکات مهم برای خرید این نمایشگر جادویی نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهیم. این نکات بسیار ساده هستند و به راحتی فراموش می شوند. فراموش کردن نکات مهم در خرید تلویزیون 55 اینچ جان تان را به خطر نمی اندازد اما پول تان را چرا! پس اگر شما هم مثل ما پول تان را دوست دارید و چشم دیدن به خطر افتادن جانش را ندارید، این مقاله را با جان و دل بخوانید.

یکی از برندهایی که تلویزیون های 55 اینچش طرفداران زیادی دارند، ال جی است. یک تلویزیون ال جی از سری های اولد، کیوند، نانوسل یا ال ای دی با جدیدترین امکانات روز مجهز شده است پس می‌توان روی آن ها برای تماشای فوتبال و فیلم یا وب گردی حساب کرد.

نکته: حتما قبل از خرید برای خودتان تعیین کنید که دوست دارید تلویزیون شما چه ویژگی‌ها و امکاناتی داشته باشد؟ مثلا، بهترین تلویزیون گیمینگ باشد؟ بهترین سیستم صوتی را داشته باشد؟ از بهترین برند باشد؟ این طوری راحت‌تر می‌توانید انتخاب کنید بدون آن که سردرگم شوید اما اگر هنوز هم تصمیمی نگرفتید، نگران نباشید تا انتهای این متن برایتان مشخص می‌شود که با چه هدفی تلویزیون می‌خرید.

تلویزیون 55 اینچ چه ابعادی دارد؟

نمایشگرهای 55 اینچ جزو پر فروش‌ترین نمایشگرهای بازار ایران جهان هستند و دلیل اصلی هواداران زیاد این سایز، چیزی غیر از ابعاد نیست. بیشتر افراد در کل جهان در خانه‌هایی با متراژ متوسط زندگی می‌کنند یا دست کم سالن نشیمنی با متراژ متوسط دارند پس بهترین انتخاب برای این فضاها، نمایشگری است که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد؛ این طوری شد که 55 اینچ‌ها محبوب شدند.

شاید تا به حال پیش خودتان فکر کرده باشید منظور از 55 اینچ، عرض و پهنای نمایشگر است اما منظور از این سایز، وتر یا به عبارتی قطر نمایشگر مستطیلی است؛ نه تنها برای این محصولات بلکه به طور کلی سایز نمایشگرها بر اساس قطر آن‌هاست. در راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ مهم‌ترین نکته دانستن همین ابعاد است و من به صورت حدودی ابعاد را در جدول زیر آورده‌ام.

عرض و پهناارتفاع
121.5 سانتی‌متر68.5 سانتی‌متر
ابعاد تلویزیون 55 اینچ

نکات مهم

اهمیت ابعاد در موارد زیر بیشتر مشخص می‌شود:

  • وقتی طبق سلیقه و انتخاب قصد دارید نمایشگر را روی دیوار نصب کنید؛ حالا که ابعاد را می‌دانید به راحتی یا با متر و یا با یک مستطیل که به ابعاد تلویزیون بریده شده، فضای روی دیوار را مشخص می‌کند.
  • شاید مثل بیشتر افراد میز تلویزیون را انتخاب کرده باشید؛ هم طول و هم پهنا نمایشگر خیلی در انتخاب میز اهمیت دارد مثلا این که پهنای میز کوچک‌تر یا خیلی بزرگ‌تر نباشد و ارتفاع آن نیز نسبت به ارتفاع نمایشگر خیلی زیاد نباشد.

انتخاب تلویزیون 55 اینچ بر اساس متراژ اتاق

یکی از سوال‌هایی که بیشتر خریداران دارند؛” برای چه متراژی تلویزیون 55 اینچ بخریم؟ ” این سوال در انتخاب کردن نمایشگرها، جزو سوالات مهم و اصلی به شمار می‌رود به همین دلیل من در مقاله راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ هم به صورت فرمولی و استاندارد و هم به صورت تقریبی به شما جواب می‌دهم.

طبق استانداردهایی که وجود دارد و فاصله مناسب بیننده تا نمایشگر باید مقدار خاصی باشد که از فرمول زیر به دست می‌آید:

اندازه نمایشگر بر حسب اینچ مساوی با 3 برابر فاصله مناسب چشم بیننده تا نمایشگر.

طبق این فرمول، شما به عنوان خریدار و بیننده تلویزیون 55 اینچ باید در فاصله 165 اینچی یا حدودا 4 متری نمایشگر بنشینید.

راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 اینچ

نکته: فرمول را کنار بگذارید و دست از حساب کتاب بکشید؛ متراژ حدودی مناسب برای ال ای دی 55 اینچ فضایی 20 الی 30 متر است.

رنج قیمت تلویزیون های 55 اینچ

بودجه‌ای که برای خرید تعیین می‌شود، اهمیت زیادی دارد و تعیین کننده اصلی برای خرید به شمار می‌رود. اگر قبل از خرید بودجه مشخصی را برای خودتان در نظر بگیرید؛ کارتان راحت‌تر است و حتی بهتر می‌توانید از این راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 استفاده کنید. بارها تکرار شده اما این نکته مهم است که بدانید نمایشگر 55 اینچ نه محصولی ارزان و نه محصولی خیلی گران به شمار می‌رود اما باز هم بسته به برند و امکاناتی که دارند؛ قیمت آن‌ها متفاوت است.

عواملی که در قیمت تاثیر دارند مواد زیر هستند:

  • نوع برند، هرچه برند معروف‌تر و شناخته شده‌تر باشد و کیفیت بی نظیری برای محصولات خود استفاده کند باید خودتان را برای پرداخت بودجه بیشتر آماده کنید. برندهایی مثل سونی، ال جی و سامسونگ معمولا قیمت بیشتری دارند اما این قضیه مطلقا صدق نمی‌کند چون مدل‌های میان رده برندهای دیگر هم قیمت‌های بالایی دارند. البته فراموش نکنید که تلویزیون سامسونگ به خصوص در مدل های اقتصادی قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند.
  • پایین رده و میان رده و بالا رده بودن، همه برندها مدل‌های زیادی در این سایز پرطرفدار دارند پس انتخاب شما هم می‌تواند محصولات اقتصادی و ارزان‌تر باشد و هم محصولات میان رده و گرانتر.

نکته: شما برای خرید تلویزیون 55 اینچ رنج قیمتی 15 الی 35 میلیون را در نظر بگیرید و بعد تعیین کنید که چه امکاناتی می‌خواهید و از کدام برند، این طوری راحت‌تر انتخاب می‌کنید. اگر نتوانستید با بودجه‌ای که دارید انتخاب دقیقی داشته باشید؛ مشاوران فروش افرالند می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های سری B سامسونگ 2022

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ بر اساس برند

مهم بودن برند برای هیچ خریداری پوشیده نیست، احتمالا وقتی تصمیم به خرید گرفتید اینترنت را زیر و رو کردید و از چند نفر مشورت خواستید؛ چندین برند مختلف به گوشتان خورده است.

  • تلویزیون 55 اینچ سونی
  • تلویزیون 55 اینچ ال جی
  • تلویزیون 55 اینچ سامسونگ
  • تلویزیون 55 اینچ فیلیپس
  • تلویزیون 55 اینچ هایسنس
  • تلویزیون 55 اینچ شیائومی
  • تلویزیون 55 اینچ شارپ
  • تلویزیون 55 اینچ پاناسونیک

خوشبختانه امروزه برندهای زیادی هستند که کیفیت مناسبی دارند و محصولات مختلفی برای خریداران تولید کرده‌اند اما این می‌تواند سردرگم کننده هم باشد.

تلویزیون 55 اینچ سونی

کسی هست که آوازه کیفیت تلویزیون سونی به گوشش نخورده باشد؟ پرهوادارترین کمپانی سازنده نمایشگرها این برند است و محصولات مختلفی در سال‌های اخیر تولید کرده که هر یک با ویژگی و امکاناتی دارند.

اگر برند سونی را انتخاب کردید باید برای کیفیت آن، بودجه بیشتری کنار بگذارید اما همه نمایشگرهای 55 اینچ آن قیمت یکسانی ندارند؛ برخی اقتصادی، برخی دیگر میان رده و تعدادی هم بالا رده هستند. در ادامه این بخش از راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ به امکانات و ویژگی‌هایی که این سایز از محصولات سونی دارند می‌پردازیم.

انواع نمایشگرهای مختلف در تلویزیون

اگر برند منتخب شما سونی است، می‌توانید تلویزیون‌هایی با نمایشگرهای مختلف خریداری کنید که هر یک قیمت و کیفیت خاص خود را دارند.

  • نمایشگر LED – LCD برای بیشتر محصولات این برند انتخاب شده است. فکر نکنید این نوع نمایشگرها کیفیتی پایینی دارند، سونی علی‌رغم اقتصادی بودن و میان رده بودن آن‌ها، کیفیت بسیار بالایی را به شما خریداران هدیه می‌دهد.
  • نمایشگر OLED سونی مناسب خریداری است که به کیفیت اهمیت می‌دهد و خوشبختانه بودجه خوبی برای خرید کنار گذاشته است. اولدها محصولات بالا رده 55 اینچ هستند و همان طور که از سونی انتظار می‌رود کیفیت بالایی را برای بیننده به ارمغان می‌آورند.

رزولوشن و کیفیت فوق‌العاده

مهم بودن کیفیت و وضوح باعث می‌شود که همه ما به عنوان خریدار به دنبال بالاترین میزان آن باشیم؛ سونی برای سایز 55 اینچ تنها یک کیفیت و رزولوشن انتخاب کرده، رزولوشن 4K یا فورکی. دست شما باز است که انواع محصولات اقتصادی، میان رده و بالا رده سونی با وضوح فورکی را انتخاب کنید.

پردازشگر سونی و راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

اگر این بخش از راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ برایتان مهم است؛ تبریک می‌گویم شما خریداری با دقت و نکته سنج هستید. پردازشگر قطعه‌ی مهم و تاثیرگذار بر کیفیت به حساب می‌آید پس خریدار حق دارد محصولش را بر اساس این قطعه انتخاب کند. سونی برای نمایشگرهای 55 اینچ بر اساس اقتصادی بودن، میان رده بودن و بالا رده بودن از پردازشگرهای زیر استفاده کرده است.

تلویزیون های جدید برند سونی
تلویزیون اولد ال جی با پنل evo

پردازشگر 4K HDR Processor X1 در نمایشگرهای ال ای دی سونی وجود دارند و به همراه یک پردازنده می‌توانند وضوح فورکی را کنترل کنند. شما خریدارانی که محصولی اقتصادی یا میان رده نیاز دارید، ال ای دی که این پردازشگر X1 را دارد؛ بهترین است.

پردازشگر Cognitive Processor XR پردازشگر محصولات براویا ایکس آر است که محصولات میان رده و بالا رده هستند. اگر می‌خواهید فیلم و سریالی که تماشا می‌کنید هم از نظر تصویری و هم از نظر صوتی در بهترین حالت خود از نظر واقعی بودن رنگ و کنتراست و وضوح صدا باشد؛ بهترین انتخاب خرید تلویزیون 55 اینچی است که این پردازشگر را دارد.

در بخش بعدی لیست تلویزیون های جدید سونی را مشاهده می کنید که در سایز 55 اینچ موجود هستند.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی Z9K XR120Hz
تلویزیون سونی A95KXR120Hz
تلویزیون سونی A90KXR 120Hz
تلویزیون سونی A80K XR 120Hz
تلویزیون سونی X95K XR 120Hz
تلویزیون سونی X90K XR 120Hz
تلویزیون سونی X85KX1120Hz
تلویزیون سونی X80KX160Hz
لیست تلویزیون های سونی 2022

بهترین تلویزیون های سونی در رده سری X قرار گرفته اند چونکه سونی با یک تیر دو نشان زده؛ هم قیمت اقتصادی تری برایشان تعریف کرده و هم امکانات گیمینگ را در آن ها جای داده است. در این لیست می توانیم تلویزیون سونی X95K را به کاربران گیمر معرفی کنیم و از طرفی برای کاربرانی که نیاز به قابلیت‌های گیم ندارند تلویزیون سونی X80K گزینه ایده آلی به نظر می رسد.

مدلکیفیت تصویرسیستم صوتی
تلویزیون سونی A90L 4K60W
تلویزیون سونی A80L 4K60W
تلویزیون سونی X95L 4K50W
تلویزیون سونی X90L4K20W
تلویزیون سونی X85L4K20W
تلویزیون سونی X80L4K20W
لیست تلویزیون های سونی 2023

این مدل ها در سال 2023 و 2022 تولید شده اند و می توانید بسته به علاقه و نیاز خود یکی را برگزینید.

تلویزیون های سایز 55 ال جی

برند مورد علاقه خیلی از خریداران، ال جی است. این برند هم برای خریدارانی با بودجه کم و اقتصادی و هم برای خریدارانی که بودجه بیشتری دارند؛ محصول دارد.

تلویزیون اولد ال جی با پنل evo

در این بخش از راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ اطلاعات مهمی که در مورد نمایشگرهای 55 اینچ ال جی نیاز است بدانید، می‌آورم؛ این اطلاعات به انتخاب شما کمک بیشتری می‌کنند.

هم من و هم شما در مورد اهمیت نمایشگرها اطلاعاتی داریم، نمایشگرها روی کیفیت بیشترین تاثیر را دارند پس در این راهنمای انتخاب تلویزیون سایز 55 اینچ بررسی می‌کنیم که چه نمایشگری بهتر است و با بودجه شما مناسب‌تر.

  • اگر یک تلویزیون 55 اینچ اقتصادی می‌خواهید نمایشگرهای LED ال جی برای شما طراحی شده‌اند.
  • اگر دوست دارید محصولی با بودجه مناسب بخرید که رنگ‌های بهتری نمایش دهد، نمایشگرهای نانوسل بهترین انتخاب هستند که هم در دسته میان رده و هم بالا رده قرار می‌گیرند.
  • یکی از تولیدات میان رده سطح بالا 2022، مدل های QNED هستند که با ترکیب کردن فناوری کوانتوم و نانوسل، رنگ‌ها و روشنایی بهتری به شما هدیه می‌دهند.
  • اولدهای ال جی برای خریدارانی که بهترین تلویزیون 55 اینچ بازار را می‌خواهند طراحی شده‌اند و کنتراست بی نظیری دارند.
  • روشنایی بیشتر اولدها را می‌توانید با نمایشگرهای OLED evo که ساخته دست مهندسان ال جی است؛ داشته باشید.

این مدل ها همگی از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و چیزی که می ماند این است که کدام مدل را انتخاب می کنید.

مقاله مرتبط:
راهنمای خرید تلویزیون ال جی

وضوح فورکی نمایشگر ال جی

چه محصول اقتصادی را انتخاب کنید چه میان رده و بالا رده، همه‌ی آن‌ها با وضوح 4K طراحی شده‌اند. ال جی وضوح فورکی را برای سایز 55 اینچ انتخاب کرده تا خریداران بتوانند در این سایز جزئیات مناسبی را هنگام تماشا فیلم یا فوتبال ببینند.

انواع پردازنده های بکار رفته در LG

بخش دیگری از راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ برند ال جی به پردازشگرهای انحصاری این برند مربوط می‌شود. پردازشگرهای ال جی معمولا آلفا هستند اما نسل آن‌ها در طول سال‌های جدید تغییر می‌کند.

نام پردازشگراستفاده شده در
Quad Coreمحصولات میان رده قبل 2022
آلفا 52021، 2022
آلفا 72020، 2021، 2022
آلفا 92020، 2021، 2022

نکته: پردازشگرهای آلفا در 3 نسل ابداع شده‌اند، نسل 3 برای سال 2020، نسل 4 برای سال 2021 و نسل 5 برای سال 2022.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی A2OLED
تلویزیون ال جی B2OLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی Z2OLED
تلویزیون ال جی QNED99Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED95Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی NANO99NanoCell
تلویزیون ال جی NANO95NanoCell
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ7000LED
لیست تلویزیون های ال جی

ال جی برندی با تنوع مدلی بالاست و می توانید در هر تکنولوژی تصویری چند مدل را مد نظر داشته باشید. در لیست بالا تنوعی از تلویزیون های ارزان قیمت و گران‌قیمت را به شما معرفی کرده ایم.

خرید تلویزیون سامسونگ 55 اینچ

یکی از برندهایی که حتما باید در راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ به آن توجه کنیم، برند سامسونگ است؛ برندی مشهور که محصولاتی با کیفیت برای خریداران مختلف دارد.

از آن جایی که تنوع این محصولات زیاد است؛ نگاهی کوتاه به امکانات آن‌ها داریم تا خرید بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 اینچ سامسونگ

زمانی که این برند کره‌ای را برای خرید انتخاب می‌کنید؛ دستتان برای انتخاب کردن باز است زیرا نمایشگرهای مختلفی با قیمت‌های مختلف دارد.

نمایشگرهای LED سامسونگ مثل هر برند دیگری جزو محصولات اقتصادی به شمار می‌روند و تنوع زیادی دارند.

نمایشگرهای کریستال ال ای دی از نظر کیفیت شرایط قابل قبول‌‌تری دارند و هم در سال 2023 و هم در سال 2022 محصولاتی با این نمایشگر تولید شده‌اند.

تلویزیون نئو کیولد در راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

برای این که رنگ‌های متنوع‌تری را بتوانید در تلویزیون سامسونگ ببینید؛ نمایشگرهای QLED انتخاب مناسبی هستند و جزو بالا رده‌ها به حساب می‌آیند.

بهترین نمایشگرهای سامسونگ Neo QLED ها هستند، این نمایشگرها شما را در رنگ‌های زیبا و واقعی غرق می‌کنند.

کیفیت و رزولوشن بسیار طبیعی

سامسونگ 2 نوع از بهترین رزولوشن‌ها را برای محصولاتش انتخاب کرده تا خریداران از وضوح بالا لذت ببرند.

  • بیشتر نمایشگرهای این برند و سایر برندهایی که در این راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ به آن‌ها اشاره می‌شود رزولوشن‌ 4K دارند و جزئیات را با کیفیت 4 برابر بهتر از فول اچ دی نمایش می‌دهند.
  • اگر بودجه و هزینه خرید برای شما مسئله‌ای نیست تلویزیون 8K سامسونگ را از دست ندهید؛ داشتن یک نمایشگر 55 اینچ با این وضوح بالا هر بیننده‌ای را جذب می‌کند.

هر چند خرید تلویزیون 8k خیلی هیجان انگیز است اما در حال حاضر انتخاب تلویزیون فورکی منطقی تر به نظر می رسد چون هنوز محتوای ایت کی زیادی ساخته نشده است که به تماشای آن بپردازید.

نسل جدید پردازنده های سامسونگ

وقتی برند سامسونگ را برای خرید نمایشگر 55 اینچ انتخاب می‌کنید؛ انتخاب‌های مختلفی دارید که حتی در پردازشگر هم متفاوت هستند. برند سامسونگ بر اساس نمایشگر پردازشگر را انتخاب کرده است.

  • پردازشگر Crystal برای محصولات ال ای دی و کریستال ال ای دی برند سامسونگ است.
  • کسانی که تلویزیون‌های کیولد را انتخاب می‌کنند پردازشگر محصول آن‌ها Quantum است.
  • بهترین تلویزیون های این برند نئوکیولدها هستند که پردازشگر آن‌ها Neo Quantum می‌باشد.

در لیست زیر می توانید جدیدترین تلویزیون های 55 اینچ سامسونگ را مشاهده کنید.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95B120HzOLED
تلویزیون سامسونگ QN900B144HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN800B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN700B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN95B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU9000100HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU700060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ CU710060HzLED

تلویزیون های کریستالی همان مدل های ال ای دی هستند که کمی نامشان تغییر کرده است ولی همچنان رقیب مدل های ال ای دی برندهای دیگر هستند.

امکانات تلویزیون 55 اینچ فیلیپس

برند دیگری که برای خرید تلویزیون های 55 اینچ می‌توانید به سراغش روید؛ برند فیلیپس است. کم‌تر کسی است که این برند را نشناسد اما اگر شما جزو کسانی هستید که نسبت به این برند آشنایی ندارید؛ اطمینان می‌دهم که جزو یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است که طرفداران کمی هم ندارد.

در این راهنمای انتخاب تلویزیون سایز 55، برند فیلیپس و امکاناتی که برای محصولات 55 اینچ خود انتخاب کرده را بررسی می‌کنیم.

انواع نمایشگرهای فیلیپس کدامند؟

برند فیلیپس و محصولاتش را نباید دست کم بگیرید زیرا این برند هم مانند برندهای مطرح دنیا، از نمایشگرهای مختلفی استفاده می‌کند تا هم قیمت‌های مختلفی داشته باشد و هم محصولاتی با کیفیت متفاوت.

  • نمایشگر LED برای شمایی که به دنبال محصولی اقتصادی یا میان رده هستید مناسب است؛ فیلیپس هم مانند برندهای دیگر مدل‌های زیادی با این نمایشگر دارد.
  • نمایشگر OLED انتخاب کسانی است که علاقه زیادی به فیلم، سریال و تماشا فوتبال دارند؛ برند فیلیپس هم از این نمایشگر چند محصول تولید کرده که کیفیت بالایی دارند و در رده بالاتری قرار می‌گیرند.

تلویزیون های فیلیپس به دلیل استفاده از لامپ امبیلایت در پشت تلویزیون، طراحی بسیار شیک و باکلاسی دارند.

وضوح و رزولوشن

با توجه به ابعاد نمایشگر 55 اینچ، وضوح هم اهمیت پیدا می‌کند و هر چه بیشتر باشد، بهتر است. فیلیپس محصولات 55 اینچ خود را با 2 نوع وضوح تولید کرده تا شما خودتان انتخاب کنید که به چه وضوحی علاقه دارید.

برخی از تلویزیون های اقتصادی فیلیپس با رزولوشن Full HD ساخته شده‌اند و طبق سلیقه یا بودجه‌ای که دارید مختارید آن‌ها را بخرید اما فراموش نکنید که هر چه سایز نمایشگر بزرگتر شود رزولوشن بالاتر، بهتر است.

خریداری که دوست دارد از جزئیات لذت ببرد، رزولوشن 4K را انتخاب می‌کند. برند فیلیپس تولیدات مختلفی با وضوح فورکی دارد که شما را از ریز جزئیات با خبر می‌کنند.

پردازشگرهای فیلیپس و تاثیر آن‌ها در تصویر

فیلیپس هم مثل برندهای دیگر، پردازشگرهای مختلفی برای محصولات خود ابداع کرده است. هر یک از این پردازشگرها تفاوت‌هایی با هم دارند و بر اساس اقتصادی بودن، میان رده بودن و بالارده بودن هم می‌توانید به آن‌ها نگاه کنید. در این راهنمای خرید تلویزیون 55 inch برند فیلیپس، شما می‌توانید اول به پردازشگر توجه کنید و بعد انتخاب کرده و بخرید.

  • اگر به دنبال یک محصول اقتصادی 55 اینچ از این برند هستید، پردازشگر Pixel Precise Ultra HD در تلویزیونی که انتخاب می‌کنید قرار دارد.
  • اگر نمایشگری می‌خواهید که وضوح را بیشتر و رنگ‌ها را اصلاح کند، نویز و بریدگی ر از بین ببرد؛ نمایشگری با پردازشگر P5 Perfect Picture Engine را انتخاب کنید.
  • اصلاح شدن رنگ، کنتراست بهتر، از بین بردن همه نویزها و افزایش وضوح و کیفیت اگر با هوش مصنوعی باشد؛ دقیق‌تر است به همین دلیل فیلیپس در بالا رده‌های خود از پردازشگر P5 AI Perfect Picture Engine استفاده می‌کند.

در جدول زیر بهترین تلویزیون های فیلیپس در سال 55 اینچ را برای تان لیست کرده ایم.

مدلسال
تلویزیون فیلیپس OLED 8562022
تلویزیون فیلیپس PLM 95062022
تلویزیون فیلیپس OLED 7062021
تلویزیون فیلیپس PUS 85562022
تلویزیون فیلیپس PUS 79062021
تلویزیون فیلیپس PUS 94352020

اگر یک تلویزیون متمایز و با طراحی بسیار شیک می خواهید مطمئناً فیلیپ انتخابی عالی برای شماست.

در ادامه بخوانید:
بهترین تلویزیون های اندرویدی در سال جدید

تلویزیون 55 اینچ هایسنس

وقتی بحث خرید محصول مهمی مثل تلویزیون به میان می‌آید، هر یک از اطرافیان ما برندی را پیشنهاد می‌دهند؛ شاید شما هم از بین پیشنهاد‌های آن‌ها برند هایسنس را شنیده باشید.

این برند به نسبت برندهای قبلی قیمت مناسبی دارد که علت آن پایین بودن کیفیت نیست، تازه بودن این برند است. مثل هر برند دیگر، این بخش از راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ به امکانات مهم نمایشگرهای هایسنس مربوط شده و در آخر هم چند مدل با ویژگی‌های مختلف به شما معرفی می‌شود.

انواع نمایشگرهای گسترده هایسنس

بیشتر خریداران حتی آن‌هایی که آشنایی خاصی با تلویزیون ها ندارند، درمورد نمایشگر سوال‌های زیادی می‌پرسند که نشان می‌دهد نمایشگر چقدر مهم است. هایسنس هم از 3 نوع نمایشگر برای تولید استفاده می‌کند که هر یک از آن‌ها قیمتی دارند.

  • مثل هر برند دیگری که در این راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 بررسی کردیم تعداد زیادی از مدل‌های این برند با نمایشگر LED تولید شده‌اند که معمولا اقتصادی و میان رده هستند.
  • به صورت انحصاری نمایشگرهای ULED هم توسط هایسنس تولید می‌شوند، خریداری که بیشتر به تصویر و روشنایی اهمیت می‌دهد می‌تواند یولدهای هایسنس را انتخاب کند.
  • بالا رده‌های این برند از نمایشگر OLED استفاده کرده‌اند تا کیفیت بی نظیری را به کسانی که نمی‌توانند اولدهای برندهای معروف هدیه بدهند.

هایسنس برندی با کیفیت و معتبر است که خود را به اثبات رسانده و تلویزیون هایی عالی تولید می کند.

تلویزیون هایسنس و نکات مهم در خرید تلویزیون 55 اینچ

وضوح و کیفیت فوق العاده

یکی از ویژگی‌های تصویری که در راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ هم زیادی به آن پرداخته می‌شود، وضوح و رزولوشن تصویری است. هر محصول 55 اینچی که از برند هایسنس انتخاب می‌کنید از وضوح فورکی برخوردار شده زیرا برای نمایشگری با این ابعاد، وضوح Full HD اصلا مناسب نیست و وضوح فورکی جزئیات را نشان می‌دهد.

پردازشگرهای هوشمند هایسنس

یکی دیگر از بررسی‌های من در مورد برند هایسنس و راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ، پردازشگر است. این قطعه اهمیت زیادی هم برای شما و هم برای برند تولید کننده دارد و کیفیت نمایشی را تنظیم می‌کند. انتخاب شما برای پردازشگر نمایشگرهای هایسنس می‌تواند یکی از 2 پردازشگر زیر باشد:

  • برخی از محصولات اقتصادی‌ با پردازشگر Quad Core ساخته شده‌اند، تمرکز این پردازشگر بیشتر روی رنگ و نویزها است تا آن‌ها را از بین ببرد.
  • هایسنس با تولید پردازشگر Hi-View Engine بیشتر محصولات خود را با این پردازشگر تولید کرده است. بیشتر انتخاب‌های شما به عنوان نمایشگر 55 اینچ از بین محصولاتی با این پردازشگر هستند.

اگر قصد خرید تلویزیون هایسنس سایز 55 اینچ را دارید در جدول زیر بهترین مدل ها را لیست کرده ایم.

مدلسال تولید
تلویزیون هایسنس A9H2022
تلویزیون هایسنس A7H2022
تلویزیون هایسنس A6H2022
تلویزیون هایسنس U8H2022
تلویزیون هایسنس U7H2022
تلویزیون هایسنس U6H2022

تلویزیونی که در کنار کیفیت خوبی، قیمت اقتصادی داشته باشد گزینه ای است که چشم خریداران را به خود جلب می کند.

قیمت تلویزیون 55 اینچ شیائومی

چندسالی است که بازار گوشی‌های شیائومی پرطرفدار شده اما شیائومی فقط به تولید گوشی هوشمند اکتفا نکرد و با تولید تلویزیون ها، قصد رقابت با برندهایی مثل ال جی و سامسونگ را دارد.

محصولات 55 اینچ این محصول نسبت به دیگر نمایشگرهای 55 اینچ اقتصادی‌تر هستند اما جای نگرانی نیست که کیفیتی مقبول و قابل رضایتی دارند. از آن جایی که قرار است یک راهنمای خرید تلویزیون 55″ کامل داشته باشیم، امکانات مهم محصولات سایز 55 اینچ این برند را در ادامه آورده‌ام.

انواع نمایشگرهای شیائومی

شیائومی در زمینه نمایشگر وام دار برندهای ال جی و سامسونگ است و تکنولوژی مستقلی به وجود نیاورده اما با این حساب اگر قصد خرید تلویزیون 55 اینچ از این برند را دارید؛ می‌توانید یکی از نمایشگرهای زیر را انتخاب کنید.

اکثر انتخاب‌های 55 اینچ شما چه اقتصادی و چه میان رده از نمایشگر LED استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 اینچ شیائومی

برخی از تولیدات میان رده که می‌توانید به کیفیت تصویری آن‌ها بیشتر تکیه کنید از نمایشگر QLED استفاده می‌کنند.

وضوح و رزولوشن فورکی

نمایشگرهای 55 اینچ برند شیائومی رزولوشن 4K دارند و این باعث می‌شود جزئیات بهتر دیده شوند. همان طور که در بخش‌های قبلی راهنمای خرید اشاره کردم، بهتر است برای نمایشگر 55 اینچ محصولی با وضوح اچ دی یا فول اچ دی انتخاب کنید تا تراکم پیکسل‌ها تصویر بهتری نمایش بدهد.

استفاده از پردازشگرهای هوشمند مدیاتک

این برند چینی در زمینه پردازشگر هم استقلال ندارد و از پردازشگر Quad Core استفاده می‌کند. همان طور که در این راهنمای انتخاب تلویزیون سایز 55 می‌بینید؛ این پردازشگر میان رده در برندهای زیادی قرار دارد و می‌تواند رنگ‌ها، وضوح و شفافیت را تنظیم کند.

مدلنوع تلویزیون
تلویزیون شیائومی MAXLED
تلویزیون شیائومی A2LED
تلویزیون شیائومی Q2QLED
تلویزیون شیائومی Q1QLED
تلویزیون شیائومی Q1EQLED
تلویزیون شیائومی P1LED
تلویزیون شیائومی P1ELED
تلویزیون شیائومی F2LED
تلویزیون شیائومی 5A

تنوع مدل های شیائومی به نسبت برندهای دیگر خیلی زیاد نیست اما همه مدل های این برند در لیست پرفروش ها قرار دارند.

تلویزیون 55 اینچ شارپ

کمپانی ژاپنی شارپ یک کمپانی قدیمی و معتبر است که بخشی از تولیدات الکترونیک آن، تلویزیون ها هستند. محصولات این برند به دلیل این که کم‌تر از کمپانی‌هایی مثل سونی، ال جی و سامسونگ شناخته شده‌اند؛ قیمت پایینی دارند اما کیفیت آن‌ها برای این که در این راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ قرار بگیرند، کافیست.

برای آشنایی این برند و امکاناتی که دارد یکی از محصولات اقتصادی 55 اینچ شارپ را بررسی می‌کنیم.

مدلسال
تلویزیون شارپ DL62021
قیمت تلویزیون شارپ BK12020
تلویزیون شارپ CK12020
خرید تلویزیون شارپ CK32020

نکات مهم در مورد تلویزیون DL6 شارپ

  • این محصول اقتصادی است و در سال 2021 تولید شده و در بازار ایران نیز جزو پر فروش‌ترین محصولات شارپ می‌باشد.
  • برای تماشا فیلم، سریال، انیمیشن، مسابقات ورزشی و همچنین گیم مناسب است زیرا رفرش ریت 120 هرتز دارد.

از خوبی های تلویزیون شارپ این است که هوشمند است و با سیستم عامل اندروید و 32 گیگابایت حافظه تولید شده است.

خرید تلویزیون پاناسونیک 55 اینچ

برند خوش نام پاناسونیک برای هیچ کس غریبه نیست و یکی از انتخاب‌های خریداران برای تلویزیون است.

هدف از بررسی تلویزیون پاناسونیک در این راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ بخاطر این است که کیفیت را با قیمت مناسب‌تری در اختیار شما می‌گذارد و این چیزی است که هر خریداری آن را نیاز دارد؛ بودجه مناسب و کیفیت بالا.

نمایشگر متنوع در برند پاناسونیک

تنوع نمایشگرهای این برند به اندازه برندهایی مثل ال جی و سامسونگ نیست اما معمولا از 2 نوع نمایشگر استفاده می‌کند که بر روی قیمت هم تاثیر دارند.

  • محصولاتی که با بودجه اقتصادی مناسب هستند، LED این برند می‌باشد.
  • اگر کیفیت بیشتری از پاناسونیک می‌خواهید، نمایشگرهای OLED راه حل بهتری هستند.

وضوح فورکی در تصویر واقعی

مثل بقیه برندهایی که قبل از این در راهنمای خرید تلویزیون سایز 55 بررسی شده‌اند، وضوح و رزولوشن پاناسونیک برای این نمایشگرها، فورکی است.

پردازشگر بکار رفته در تلویزیون Panasonic

همان طور که از برندی مثل هایسنس توقع می‌رود، پردازشگرهای انحصاری و بسیار حرفه‌ای برای نمایشگرهای خود طراحی کرده که هر یک از آن‌ها برای نمایش وضوح و رنگ‌ها، بهترین هستند.

تلویزیون پاناسونیک در راهنمای خرید تلویزیون سایز 55
  • پردازشگر Hexa Chrome Drive در بیشتر محصولات میان رده این برند استفاده شده رنگ‌های درخشان و طیف گسترده‌ای که وجود دارد به آن مربوط می‌شود.
  • پردازشگر HCX Pro جزو پردازشگرهای بالا رده است که دقت بالایی دارد و این پردازشگرم بیشتر بر رنگ‌ها تمرکز دارد.
  • پردازشگر HCX Pro AI هم در تولیدات بالا رده و اولد دیده می‌شود و از آن می‌توانید بالاترین کیفیت را انتظار داشته باشید.

تلویزیون پاناسونیک انتخابی عالی برای افردی است که یک تلویزیون قیمت مناسب و با کیفیت قابل قبول می خواهند این مدل همچنین بروز و در سال 2022 چند مدل تولید کرده است.

مدلسال
تلویزیون پاناسونیک LZ20002022
تلویزیون پاناسونیک JX8502021
تلویزیون پاناسونیک JX6602021

سیستم صوتی در تلویزیون های 55″

حالا که از رنج قیمتی و ابعاد تلویزیون 55 اینچ با خبر هستیم و امکانات نمایشی برندهای مختلف رو بررسی کردیم وقت بررسی توان صوتی رسیده است. تقریبا هیچ یک از برندها محصولات خود را با توان صوتی یکسان تولید نمی‌کند و معمولا برای هر سری از تولیدات خود، توان خاصی در نظر می‌گیرد.

  • توان صوتی 14 وات
  • توان صوتی 16 وات
  • توان صوتی 20 وات
  • توان صوتی 30 وات
  • توان صوتی 40 وات
  • توان صوتی 50 وات
  • توان صوتی 60 وات

نکته 1: در تکمیل این قسمت از راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ باید بگوییم که بیشتر محصولات اقتصادی و میان رده توان صوتی 20 وات را دارند و توان‌های بالاتر در محصولاتی که قیمت بیشتری دارند وجود دارند.

نکته 2: اگر مسئله‌ای با خرید ساندبار و سینما خانگی نداشته باشید به راحتی می‌توانید ضعف توان صوتی را از بین ببرید.

سرعت عمل بیشتر با رفرش ریت بالاتر

احتمالا با بررسی جدول‌ها می‌دانید که رفرش ریت نمایشگرهای 55 اینچ معمولا چقدر است:

  • رفرش ریت 50 هرتز
  • رفرش ریت 60 هرتز
  • رفرش ریت 100 هرتز
  • رفرش ریت 120 هرتز

نکته: این بخش از راهنمای انتخاب تلویزیون 55 اینچ مخصوص خریداری است که می‌خواهد تلویزیون گیمینگ یا تلویزیون معمولی بخرد؛ رفرش ریت 120 هرتز برای گیم بهترین است و اگر گیمر حرفه‌ای هستید رفرش ریت 60 هرتز به کارتان نمی‌آید.

راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ گیمینگ

کدام برند؛ کدام سیستم عامل؟

برای تکمیل کردن این راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ که قول کامل بودن آن را دادیم، بررسی کردن سیستم عامل‌ها اهمیت زیادی دارند. در بین برندهایی که محصول 55 اینچ تولید می‌کنند تعدادی از آن‌ها سیستم عامل انحصاری دارند و تعدادی دیگر سیستم‌ عامل‌های مطرحی را استفاده می‌کنند؛ در جدول زیر به خوبی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

برند تلویزیونسیستم عاملامکانات هوشمند
سونیاندروید گوگل تی ویوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید و iOS /دستیار صوتی گوگل اسیستنت و الکسا
ال جیwebOSوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکشن‌های فیلم و موسیقی/ در آپدیت 2022 ایجاد پروفایل شخصی/ اتصال بی سیم گوشی اندروید و iOS /دستیار صوتی گوگل اسیستنت و الکسا ThiQ AI
سامسونگTizenوصل شدن به وای فای/ استریم آنلاین فیلم و سریال/ وصل شدن بی سیم گوشی و کامپیوتر/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت، الکسا و بیکسبی
فیلیپساندرویدوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت
هایسنسVIDAA اندرویدوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت
شیائومیاندرویدوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت
شارپاندروید ایزی اسمارتوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت
پاناسونیکاندروید مای هوم اسکرینوصل شدن به اینترنت و وای فای/ استریم آنلاین اپلیکیشن‌های فیلم و موسیقی/ دانلود و نصب اپلیکیشن/ اتصال بی سیم گوشی اندروید/ دستیار صوتی گوگل اسیستنت

جمع بندی

اگر همان طور که در ابتدا گفتم، این راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ را با دقت مطالعه کرده باشید، با ابعاد این نمایشگر و فضایی که برای آن مناسب است، آشنایی کامل دارید. همچنین می‌دانید که برندهای بسیاری با قیمت‌ها و امکانات مختلف این محصولات را تولید می‌کنند و شما باید بودجه‌ و امکاناتی که می‌خواهید تعیین کنید تا بتوانید به خوبی خرید کنید. اگر این اطلاعات برای خرید تلویزیون 55 اینچ کامل نیست و به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؛ تیم کارشناسان فروش افرالند می‌توانند به شما مشاوره بدهند تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون 55 اینچ برای فضای چند متری مناسب است؟

این به شما بستگی دارد اما استاندارد این است که نمایشگر 55 اینچ را برای سالنی با فضای 20 الی 30 متر بخرید.

02کدام برند تلویزیون های 55 اینچ بهتری دارد؟

برندهای مختلفی مثل سونی، ال جی، سامسونگ، فیلیپس و … وجود دارند که این سایز نمایشگر را تولید می‌کنند؛ انتخاب با خود شما است که تعیین کنید چه مقدار هزینه‌ای می‌توانید بپردازید اگر بودجه خوبی دارید برندهای مطرح را از دست ندهید.

03همه‌ی تلویزیون های 55 اینچ برای گیم مناسبند؟

همه تلویزیون هایی که اخیرا تولید می‌شوند حداقل یکی از امکانات گیمینگ را دارند اما تلویزیون 55 گیمینگ تلویزیونی است که رفرش ریت 120 هرتز و سایز امکانات گیمینگ مثل VRR و پورت HDMI 2.1 داشته باشد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *