۱۷ شهریور ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای جامع خرید تلویزیون

تعداد بالای درخواست خریداران برای راهنمای خرید تلویزیون موجب شد که دست به تولید یک مقاله (+ویدیو) جامع و کامل در خصوص نکات مهم خرید تلویزیون بزنیم و اینجا می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید.

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون؛ ال جی، سامسونگ و سونی

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون ال جی

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون سونی

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

خرید لوازم دیجیتال در کنار اینکه شور هیجان را در دل زنده می‌کند، کمی هم استرس و سوزش دل را به همراه دارد که مبادا جنس بی کیفیت یا گران‌قیمت بخریم. دنیای تلویزیون ها اگرچه رنگارنگ است اما یک خرید اشتباه می‌تواند دنیا رو جلو چشمان تان سیاه و سفید و بی رنگ کند، اما در طرف دیگر خریدی مطمئن و محصولی اورجینال می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی تان را رقم بزند.

اینجا هر آنچه قبل از خرید تلویزیون باید دانست را گرد هم آورده ایم تا بتوانید بهترین خرید را برای خودتان رقم بزنید. در ادامه ویژگی هایی که بیشترین اهمیت را دارند، آورده شده است. شما می توانید با انتخاب تلویزیون، تفاوت بین رزولوشن 4K و 8K؛ ویژگی های تلویزیون های هوشمند؛ HDR و تفاوت بین LED و OLED و غیره را به خوبی درک کنید.

با مطالعه راهنمای خرید تلویزیون از جاده چراغانی که افرالند برای تان درنظر گرفته عبور کنید و خرید رضایت بخش را تجربه می کنید. پس با خیال راحت لم بدهید و ادامه کار را به ما بسپارید.

بهترین تلویزیون های 2023 – 2022

اگر عجله دارید نمی خواهید هیچ چیز جدیدی در مورد تلویزیون بدانید و فقط به چند مدل از بهترین تلویزیون ها نیاز دارید همین جدول کفایت می کند؛ اگرچه پیشنهاد می کنیم برای کل مقاله وقت بگذارید و آن را بخوانید.

لیست جدیدترین تلویزیون‌های ال جی

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED80Mini-LED
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2022

اگر به دنبال نمایشگری گیمینگ با رفرش ریت 120 هرتز هستید اما نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، تلویزیون ال جی QNED80 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در جدول زیر لیست نمایشگرهای 2023 ال جی را مشاهده می‌کنید که به زودی وارد بازار ایران خواهند شد.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی CS3OLED Evo
نمایشگرهای 2023 ال جی

لیست تلویزیون‌های سونی سال جدید

محصولات سونی به نسبت برندهای دیگر تنوع کمتری دارند و قیمت آن‌ها بیشتر است اما همچنان جزو سه برند پرطرفدار جهان می‌باشد و فروش بسیار بالایی دارد که دلیلش مستقیماً به کیفیت و اصالت این محصولات برمیگردد.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A80KXR120Hz
تلویزیون سونی X95KXR120Hz
تلویزیون سونی X90KXR120Hz
تلویزیون سونی X85KX1120Hz
تلویزیون سونی X80KX160Hz
تلویزیون سونی X75KX160Hz
لیست تلویزیون های 2022 سونی

تلویزیون سونی X85L:
اقتصادی‌ترین نمایشگر گیمینگ این شرکت در سال 2023، تلویزیون سونی X85L با رفرش ریت 120 هرتز، پنل VA و بک لایت Direct LED می‌باشد که سازگاری بالایی با کنسول‌های نسل نهم علل‌خصوص پلی استیشن 5 دارد و برای گیمرهایی که محدودیت بودجه دارند گزینه‌ای عالی می‌باشد.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A80LXR120Hz
تلویزیون سونی X95LXR120Hz
تلویزیون سونی X90LXR120Hz
تلویزیون سونی X85LX1120Hz
تلویزیون سونی X80LX160Hz
تلویزیون سونی X75LX160Hz
لیست تلویزیون های 2023 سونی

جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ

در ادامه لیست نمایشگرهای جدید سامسونگ مربوط به سال 2022 و 2023 را مشاهده می‌کنید. این برند تنوع مدل زیادی دارد و تقریباً برای هر کاربری با هر بودجه‌ای چندین پیشنهاد مختلف برای ارائه دارد.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95B120HzOLED
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU850060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
تلویزیون های 2022 سامسونگ

در حال حاضر پیشرفته‌ترین نمایشگر این شرکت تلویزیون سامسونگ S95C با رفرش ریت 144 هرتز و پنل QD-OLED با روشنایی 2000 نیت است که قیمت نجومی هم دارد و برای عاشقان تکنولوژی گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60C60HzQLED
تلویزیون سامسونگ CU800060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ CU700060HzLED-LCD
تلویزیون های 2023 سامسونگ

مدل های مذکور همگی جزو بهترین تلویزیون های 2023 – 2022 هستند و کیفیت اثبات شده ای دارند. نکته مهم در خرید توجه به بودجه و نیازهای اصلی تان است تا خریدی بصرفه تر داشته باشید.

در بخش های بعدی نکات مهمی در خصوص خرید تلویزیون مطرح می شوند که ممکن است ساده به نظر برسند اما همین موارد اگر فراموش شوند موجب ضرر و آتش زدن پول در جیب تان می شوند (یعنی ممکن است یک تلویزیون بدردنخور بخرید)!

خرید تلویزیون بر اساس سایز

فرقی نمی‌کند به دنبال یک تلویزیون رده پایین یا بالارده با عملکرد حرفه ای باشید ؛ بزرگترین عاملی که در تصمیم گیری شما نقش دارد سایز تلویزیون خواهد بود. در نظر بگیرید که به طور معمول چند نفر از اعضای خانواده شما به طور همزمان تلویزیون تماشا می کنند و دستگاه جدید خود را در کجا قرار می دهید. بیشتر خریداران سایز 55 را انتخاب می‌کنند اما اگر پذیرایی بزرگی دارید سایزهای بزرگ‌تر واقعاً‌ تصویر باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند.

بررسی تخصصی تلویزیون سونی

اندازه صفحه به میزان نزدیکی شما به تلویزیون بستگی دارد. در واقع اگر می‌توانید پیکسل‌های صفحه را ببینید؛ خیلی نزدیک هستید. یک قانون این است که فاصله جایی که نشسته‌اید تا تلویزیون باید سه برابر بیشتر از ارتفاع صفحه برای تلویزیون های HD و 1.5 برابر ارتفاع صفحه برای تلویزیون های 4K Ultra HD باشد و 2 برابر ارتفاع صفحه برای تلویزیون های 4K UHD باشد.

وضوح تصویر چیست؟ تلویزیون 4K بخریم یا 8K؟

وضوح یا رزولوشن، تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر روی صفحه نمایش را توصیف می کند که بر اساس ردیف های افقی و ستون های عمودی توصیف می شود. پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر منجر می شود؛ بنابران وضوح بالاتر (تقریبا همیشه) بهتر است. سال‌ها است که رزولوشن 1920×1080 پیکسل که Full HD هم نامیده می شود؛ استاندارد بوده و همچنان رایج ترین رزولوشن در تلویزیون های سراسر جهان محسوب می شود. با این حال تولیدکنندگان تلویزیون به سرعت در حال حرکت به سمت تلویزیون های Ultra HD یا 4K هستند.

تلویزیون های 4K، حدوداً 4 برابر تلویزیون های HD پیکسل دارند. ما در حال صحبت در مورد 2160 خط افقی یا رزولوشن 3840×2160 پیکسل هستیم. بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K این است که آیتم های کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری هستند و واضح تر هستند. تصاویر واضح تر هم به شما امکان می دهد تا صفحه را به راحتی مشاهده کنید. فیلم های Ultra HD عالی به نظر می رسند و پیدا کردن آنها ساده‌تر است. چندین سرویس پخش استریم مانند Netflix؛ Amazon Video و حتی YouTube وجود دارد که محتواهای 4K را ارائه می دهند.

وضوح تصویر تلویزیون QN85 سامسونگ

علاوه بر این؛ تلویزیون های 8K با قیمت مناسب به بازار آمده اند. این تلویزیون ها از صفحه نمایش هایی با وضوح تصویر چهار برابر تلویزیون های 4K برخوردار هستند و یک پیشرفت بزرگ از نظر کیفیت تصویر ارائه داده اند؛ اما پیدا کردن محتوا برای استفاده از این رزولوشن بالا بسیار سخت است. در حال حاضر توصیه می کنیم که برای خرید تلویزیون 4K اقدام کنید. اولین کنسول های بازی 8K که در اواخر سال 2020 عرضه شدند؛ اولین منبع واقعی محتوای 8K را برای شما به ارمغان می آورند.

خلاصه: رزولوشن Ultra HD که 4K هم نامیده می شود؛ به طور فزاینده ای به استاندارد تبدیل می شود. در حال حاضر می توانید برای خرید تلویزیون 8K اقدام کنید؛ اما پیشنهاد می کنیم که از تلویزیون های فورکی استفاده کنید.

Dolby Vision نسخه پر مصرف تری از HDR است که از نظر تئوری این قابلیت باید مجموعه ای دقیق تر از معیارها را برای نمایش محتوای HDR داشته باشند. در حال حاضر هر تلویزیونی که از قابلیت HRD پشتیبانی می کند با HDR10 هم سازگار است اما Dolby Vision را می توان فقط در دستگاه هایی یافت که هم از استاندارهای فنی دالبی برخوردار باشند.

با این وجود Dolby Vision به سرعت به استاندارد صنعت محتوای HDR تبدیل شد و می توان آن را در مدل های برتر برندهای ال جی، سونی؛ ویزیو؛ تی سی ال و… پیدا کرد.

اگر از طرفداران سرسخت کیفیت و اصالت هستید، پیشنهاد می‌کنیم خرید تلویزیون سونی را در اولویت قرار دهید و از نمایشگرهای این برند انتخاب کنید چرا که وضوح تصویر و کیفیت نمایشگرهای این شرکت ژاپنی چند سر و گردن از رقبا بالاتر است.

سامسونگ فرمت HDR ممتاز خود را HDR10+ می نامد و از آن در همه تلویزیون های هوشمند خود استفاده می کند. گرچه فرمت HDR10+ تجربه مشاهده بسیار خوبی را ارائه می دهد؛ اما بسیار کمتر از Dolby Vision رایج است.

خلاصه: اگر به دنبال خرید بهترین تلویزیون هستید؛ دستگاهی که از HDR پشتیبانی می کند و با Dolby Vision سازگار است را انتخاب کنید.

راهنمای خرید تلویزیون بر اساس صفحه نمایش

اگر به بازار تلویزیون ها نگاه کنید متوجه تنوع بالای نمایشگرها در دسته های مختلف اولد، کیولد، نانوسل، کیوند و … می شوید. هر چند این فناوری ها با هم متفاوت هستند اما در نهایت تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند و بیشتر برای افراد ریز بین و جزئی نگر دغدغه اصلی هستند. تلویزیون های مختلفی تولید می شوند که در ساده ترین حال می توانیم این معرفی را برای هرکدام در نظر بگیریم:

  • تلویزیون اولد؛ باریک ترین نمایشگرهای بازار که برای گیمینگ حرفه ای تولید می شوند و کنتراست بی نهایت عالی دارند، قیمت شان هم به نسبت رقبا بیشتر است.
  • تلویزیون نئوکیولد و کیوند؛ مینی ال ای دی های جدیدی هستند که روشنایی و عملکرد عالی دارند اما در باریک بودن و کنتراست به پایه اولدها نمی رسند.
  • تلویزیون کیولد؛ یک پله پایین تر از مدل های MiniLED هستند که روشنایی بالا و در عین حال قیمت اقتصادی تری دارند، هر چند هنوز هم جزو مدل های بالارده و لاکچری به حساب می آیند.
  • تلویزیون نانوسل؛ مخصوص برند ال جی با قیمت مناسب و روشنایی بالا که در تنوع بالایی تولید می شوند و از اقتصای گرفته تا مدل های فول حرفه ای را در برمی گیرند.
  • تلویزیون LED؛ ارزانترین سری نمایشگرهای موجود که خیلی حرفه ای نیستند ولی برای استفاده های معمولی و روزانه تماشای فیلم و سریال، اخبار و مسابقات گزینه مناسبی هستند.

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

با وجود اینکه اکثر کاربران از تلویزیون برای مشاهده فیلم و سریال استفاده می کنند اما در سال های اخیر؛ تلویزیون ها روی اجرای بازی ها تمرکز بیشتری کرده اند. اگر یک تلویزیون گیمینگ تصاویر و صدای عالی را ارائه می دهد؛ شما باید گزینه های اتصال، قابلیت های بازی و پاسخگویی کلی تلویزیون را در نظر بگیرید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم شما باید پورت های HDMI بیشتری را در نظر داشته باشید تا بتوانید دستگاه های بیشتری را به تلویزیون متصل کنید. در حالی که HDMI 2.1 هنوز نسبتا جدید است؛ اما لازم است که برای کنسول بازی جدید خود این گزینه را در نظر داشته باشید. حالت تاخیر خودکار (ALLM) و رفرش ریت متغییر (VRR) را برای بازی های خود همگام سازی کنید.

در بین برندهای بزرگ تولیدکننده نمایشگر در حال حاضر تلویزیون ال جی برای گیمینگ حرف‌های زیادی دارد. در بین نمایشگرهای این برند تلویزیون OLED هر ساله برنده بهترین تلویزیون برای بازی حرفه‌ای و سازگاری کامل با کنسول‌های نسل نهمی می‌شوند.

رفرش ریت از نکات مهم در خرید تلویزیون

رفرش ریت که بر اساس هرتز سنجیده می شود نشان می دهد که چند بار در ثانیه یک تصویر در صفحه تازه می شود. رفرش ریت استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال؛ صحنه هایی که دارای آیتم هایی هستند که به طور مداوم و با سرعت حرکت می کنند.

با رفرش ریت 60 هرتز می توانند تار نشان داده شوند؛ این مشکل به خصوص در تلویزیون های LCD مشاهده می شود. بنابراین، برای ایجاد یک تصویر جامع تر؛ تولیدکنندگان رفرش ریت را دو برابر کرده اند و برای نمایشگرهای گیمینگ به 120 هرتز رسانده اند.

از آنجا که در محتوای ویدیویی این تعداد تصاویر در هر ثانیه وجود ندارد؛ تلویزیون ها از طرق مختلفی رفرش ریت سریعتر را کنترل می کنند. یک روش این است که به راحتی تصاویر سیاه را بین تصاویر اصلی قرار می گیرد و بینندگان را فریب می دهند.

تکنیک دیگر قرار دادن تصاویر جدید است؛ حالتی از حرکت را بین دو تصویر مجاور نشان می دهد که حرکات واقعی تری را نمایش می دهد. با این حال، بسته به نحوه پردازش ویدیو؛ می تواند فیلم را مسطح نشان دهد گویی که فیلم دارای کیفیت قدیمی است.

تلویزیون سری 8 سال 2023-2022

برخی از مدل های جدید از فریم ریت بالا (HFR) پشتیبانی می کنند و این بدان معناست که هم سرعت رفرش بالاتری دارند و هم از محتوایی با فریم ریت بالاتر از 60 هرتز پشتیبانی می کنند. با توجه به اینکه محتوای HFR قرار است هم از فیلم ها و هم استریم های لایو پشتیبانی کند؛ HFR برای ورزش های زنده مناسب خواهد بود.

خلاصه: گیمرها به تلویزیون هایی که دارای رفرش ریت 120 هرتز نیاز دارند؛ اما برای استفاده های معمولی و روزانه می توانید تلویزیون با رفرش ریت 60 هرتز هم خریداری کنید.

خرید تلویزیون هوشمند – Smart

تعداد زیادی از تلویزیون ها از وای فای داخلی برای اتصال سرویس های مبتنی بر اینترنت برای پخش فیلم ها یا اجرای برنامه های خاص؛ دانلود فیلم ها و بازی و یا حتی ارسال پیام در فیس بوک استفاده می کنند. آخرین مدل ها حتی می توانند محتوا را از طریق سرویس های استریم جستجو کنند.

رابط های کاربری به طور کلی بهتر شده اند. رابط کاربری بصری را حتی می توان در تلویزیون های ارزان قیمت هایسنس؛ تی سی ال و سایر برندها مشاهده کرد. گوگل پلتفرم اندروید خود را در اختیار شرکت هایی مانند سونی قرار می دهد. با خرید تلویزیون هوشمند شما می توانید به راحتی از گوگل(اگر فیتلر نباشد!)، وبسایت های مختلف، برنامه هایی همچون فیلیمو و نماوا استفاده کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

خلاصه: قابلیت هوشمند حالا به یکی از ویژگی های استاندارد تلویزیون ها تبدیل شده است؛ بنابراین به یکی از عواملی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید تبدیل شده است.

امکانات و مشخصات تلویزیون

قابلیت HDR؛ ماجرای تلویزیون‌های درخشان

HDR قابلیت جدیدی است که در تلویزیون های 4K Ultra HD پیدا خواهید کرد و مخفف High Dynamic Range است و به توانایی تلویزیون در ارائه رنگ های بیشتر، سطح کنتراست بالاتر و روشنایی بیشتر اشاره دارد. HDR به طور کلی نسخه ای است که در تلویزیون های فورکی یافت می شود و نمی توان آن را در تلویزیون های 1080p HD پیدا کرد.

استاندارد اصلی برای محتوای دامنه پویای بالا HDR10 نام دارد که توسط گروه صنعتی UHD Alliance تنظیم شده است. ده ها شرکت از حداقل مشخصات اولیه سازگار با HDR پشتیبانی می کنند. بنابراین امسال تعداد بیشتری از تلویزیون ها را مشاهده خواهید کرد که از قابلیت HDR10 یا Ultra HD Premium پشتیبانی می کنند.

در حال حاضر تلویزیون سامسونگ از قابلیت Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند اما با ارتقاء نسخه‌های مختلف HDR و HDR10+ تا حدی توانسته است این ضعف را جبران کند. برای مشاهده جدیدترین تلویزیون‌های برند سامسونگ می‌تواند وارد لینک این بخش شوید.

راهنمای خرید تلویزیون – 9 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید

پورت‌های ارتباطی در تلویزیون

به نظر می رسد که هنگام خرید تلویزیون مورد بعدی که باید در نظر بگیرید تعداد پورت های ورودی HDMI است. تولیدکنندگانی که می خواهند قیمت تلویزیون های خود را پایین نگه دارند ممکن است تعداد پورت های HDMI کمتری را ارائه دهند. این پورت ها می توانند به سرعت توسط ساندبار، کرومکست یا کنسول بازی مورد استفاده قرار بگیرد.

هنگام خرید تلویزیون باید مطمئن شوید که دستگاه انتخاب شده شما از مجموعه پورت های HDMI 2.0 پشتیبانی می کند تا منابع Ultra HD آینده خود را تامین کنید. بسیاری از تلویزیون های موجود در بازار دارای 2 یا 3 پورت هستند. نسخه های جدیدتر HDMI 2.1 که به تازگی در تلویزیون ها ظاهر شده اند؛ این در حالی است که بزرگترین مزایای را برای ارائه محتوای گیمینگ و سریع ارائه می دهند.

در حال حاضر ما در تلویزیون هایی مانند LG C2 OLED شاهد چهار پورت HDMI و قابلیت HDMI 2.1 هستیم. پورت های HDMI 2.1 را می توان در مدل هایی از تلویزیون های ال جی؛ سامسونگ؛ سونی؛ تی سی ال؛ ویزیو؛ فیلیپس؛ هایسنس مشاهده کرد.

خلاصه: تلویزیون هایی که دارای حداقل 3 پورت HDMI را برای خرید در نظر داشته باشد. در صورت امکان فرمت های جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید.

خروجی کلی سیستم صوتی

حتی بهترین و گرانترین تلویزیون های HD دارای کیفیت صدای ضعیفی هستند. این مسئله نتیجه طراحی پیچیده صفحه های تخت است که فضای کمی را برای درج بلندگوهای بزرگ مه صدای غنی را ارائه می دهند ایجاد می کند. بنابراین شما سه گزینه پیش رو دارید: یا از هدفون استفاده کنید(😐)؛ یا به همان صدای معمولی تلویزیون اکتفا کنید و یا یک سیستم صوتی در کنارش بخرید🏆.

راهنمای خرید تلویزیون – 9 نکته ای که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید

ساندبارهای بسیار محبوب هستند چونکه می توانند تجربه سینمایی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند و در عرض چند دقیقه نصب می شوند. بهترین ساندبارهای نازک به اندازه کافی مناسب هستند که آن را در زیر تلویزیون نصب کنید. حتی برخی از ساندبارها از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند که یک استاندارد صوتی جدیدتر از Dolby است که تجربه سنیداری کامل تری را ارائه می دهد.

جمع بندی

نکات مهم در خرید تلویزیون برای شما بازگو شد، حال این شمایید که تعیین می کنید چه تلویزیونی با چه امکاناتی را تهیه کنید که نیاز شما را برطرف نمایید. راهنمای خرید تلویزیون شما را به یک انتخاب هوشمندانه نوید می دهد و زمانی را که برای تعیین خرید بهترین تلویزیون که مناسب شما می باشد می گذارید در این حالت هدر نخواهد رفت. هزینه و قیمت تلویزیون بسیار مهم می باشد که در کجا و چگونه صرف شود پس بد نیست چند لحظه ای را با کارشناسان فروش ما هم کلام شوید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 ارزانترین تلویزیون ها مربوط به کدام برند است؟

سامسونگ معمولا از ال جی و سونی ارزانتر تمام می شود ولی اگر تلویزیون خیلی ارزان می خواهید شیائومی می تواند گزینه عالی باشد.

02کدام تلویزیون ها از همه قیمت بالاتر هستند؟

معمولاً تلویزیون های اولد و ایت کی قیمت بالاتری نسبت به بقیه مدل ها دارند.

03قیمت در تعیین نوع تلویزیون اهمیت دارد؟

بله . قطعاً هزینه ای که برای خرید تلویزیون در نظر می گیرید تعیین کننده سطح تلویزیون و توانمندی های آن است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای خرید تلویزیون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *