۲۲ تیر ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون ال جی

عکس شاخص راهنمای خرید تلویزیون ال جی

من در راهنمای خرید تلویزیون ال جی رازهایی را برای شما برملا می‌کنم تا بسیار ساده و سریع بتوانید بهترین تی وی LG را خریداری کنید.

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون ال جی

انتخاب بین برندهای مختلف می‌تواند یکی از چالشی‌ترین کارها در خرید تلویزیون باشد اما نگران نباشید، اگر ال جی را انتخاب کنید نه تنها از خریدتان پشیمان نمی‌شوید بلکه بهترین تجربه را از تماشای تلویزیون دریافت می‌کنید. در ادامه راهنمای خرید تلویزیون ال جی هر آنچه قبل، حین و بعد از خرید تلویزیون نیاز است را برای‌تان شرح می‌دهیم.

نکته: در همین ابتدای کار یک کاغذ یادداشت و خودکار بیاورید تا در هر بخش با توجه به نیاز و علاقه خودتان ، اولویت تان را مشخص کنید. به این شیوه، حتی اگر از ابتدا هیچ ذهنیتی در مورد مشخصات محصولی که می‌خواهید بخرید نداشته باشید، همزمان با پایان مطالعه این مقاله شما لیستی از اولویت‌ها و نیازهای خود را که می‌خواهید با خرید تلویزیون ال جی برطرف کنید یادداشت کرده‌اید. بنابراین در هنگام خرید هم یک قدم جلو هستید تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه‌تان انجام دهید.

  1. مونتاژ‌های مختلف تلویزیون های ال جی
  2. اقتصادی، میان رده و پرچم دار بودن محصولات
  3. سایز صفحه نمایشگر
  4. نمایشگرهای کمپانی ال جی
  5. نوع پنل
  6. موتورهای پردازشگر
  7. رفرش ریت و نوسازی تلویزیون ال جی
  8. امکانات گیمینگ برای خریداران محصولات برند ال جی
  9. توان خروجی صوتی
  10. امکانات صوتی مختلف
  11. نوع سیستم عامل
  12. قابلیت ThinQ AI
  13. انواع ریموت‌های ال جی
  14. گیرنده خارجی و داخلی
  15. اتصال گوشی هوشمند بدون سیم
  16. طراحی و بدنه

با در نظر گرفتن این 16 نکته می توانید بهترین مدل تلویزیون ال جی را خریداری کنید.

آموزش کاربردی:
راهنمای تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی

راز مهم در راهنمای خرید تلویزیون ال جی

برای آن که حسن نیت و صداقتم را به شما نشان دهم در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی رازی بزرگ و مهمی را برایتان برملا می‌کنم که خیلی از فروشنده‌‌ها به شما نمی‌گوید و دوست ندارند آن را بدانید. این راز بزرگ به مونتاژ‌های متفاوت تلویزیون های ال جی مربوط می‌شود؛ تی وی‌های ال جی با توجه به این که مونتاژ چه کشوری هستند، یک محدودیت در امکانات دارد. به عنوان مثال تلویزیون ال جی مونتاژ کشور مصر نمی‌توانند گوشی iOS را برای اتصال پشتیبانی کنند و شما باید برای اتصال، حتما لوکیشن تلویزیون را به کشوری مثل امارات تغییر دهید. سپس می‌توانید موبایل آیفون را به تلویزیون وصل کنید.

و اما یکی از محدودیت‌هایی که ال جی دارد، این است که امکان فارسی کردن منوی آن وجود ندارد. بنابراین قبل از خرید تلویزیون ال جی حتما از مشاورین فروش درباره این 2 مسئله سوال بپرسید.

اما به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

راهنمای کامل و جامع خرید تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی ساخت کدام کشور است؟

حالا که راز بزرگ خرید تلویزیون ال جی را می‌دانید، بحث مونتاژ مهم‌تر می‌شود. اگر تا پیش از این به مونتاژ توجه نمی‌کردید حتما از این به بعد آن را بررسی کنید. مونتاژ‌های متفاوت تنها یک دلیل دارد آن هم به دلیل نیرو کار ارزان است و گرنه قطعات تحت لیسانس کمپانی ال جی کره ساخته می‌شوند و همگی اصل هستند. مونتاژ یک مدل خاص با توجه به پسوند خاصی که بعد از نام اصلی آورده شده، مشخص می‌شود. در حال حاضر بیشتر مدل های ال جی مونتاژ اندونزی هستند ولی برخی مدل های خاص ممکن است مونتاژ متفاوتی داشته باشند.

راهنمای خرید تلویزیون LG بر اساس قیمت و کیفیت کلی

هم من و هم شما می‌دانید که مهم‌ترین بحث در خرید تلویزیون ال جی، قیمت است و اگر تکلیف خود را در این زمینه معین کنید، نیمی از راه را رفته‌اید و می‌توانید با دست باز، بهترین را بخرید. همه ما معمولا قبل از خرید هر وسیله‌ای بودجه‌ای تعین می‌کنیم و برای خرید تی وی نیز همین طور، تنوع قیمت محصولات ال جی بالاست و محدودیتی در انتخاب ندارید. در راهنمای خرید تلویزیون ال جی بر اساس قیمت رده‌ها بسیار تاثیرگذارند و ال جی از کمپانی‌هایی است که محصولاتی در رده‌های مختلف دارد.

  • تلویزیون های اقتصادی ال جی
  • تلویزیون های میان رده ال جی
  • تلویزیون های پرچم دار و بالا رده ال جی

تلویزیون اقتصادی

اگر بودجه کمی دارید تلویزیون ال جی اقتصادی و به اصطلاح پایین رده بهترین برای شماست؛ این محصولات ابدا بی کیفیت نیستند و شما با بودجه خود می‌توانید انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. تلویزیون های ال ای دی با کیفیت فول اچ دی و تلویزیون های ال ای دی فورکی در این دسته هستند.

تلویزیون میان رده

اگر بودجه شما در حد متوسط است تلویزیون ال جی میان رده را به شما پیشنهاد می‌دهیم، این محصولات نیز تنوع بسیار زیادی دارند در سایز و امکانات مختلفی تولید شده‌اند. تلویزیون های ال ای دی، نانو ال ای دی، کیوند QNED و برخی از اولدها فورکی در این دسته هستند.

تصویر تلویزیون ال جی با کیفیت عالی

تلویزیون بالا رده و پرچم دار

اگر توانایی مالی بیشتری دارید تلویزیون ال جی بالا رده یا پرچم دارها را از دست ندهید و بدون معطلی می‌توانید بهترین را بخرید. تلویزیون های OLED، OLED evo،QLED Mini LED و محصولاتی با رزولوشن 8K در این دسته هستند.

تلویزیون ال جی چند اینچ بخریم؟

سایز نمایشگر نیز از مهم‌ترین مسائلی است که تکلیف شما را در خرید، مشخص می‌کند زیرا هم بر قیمت تاثیر دارد و هم باید بر اساس متراژ سالن نشیمن یا اتاق‌ها تعیین شود. پر واضح است که هر چه سایز بالاتر رود، قیمت نیز بیشتر می‌شود و هر چه نمایشگر کوچکتر باشد، قیمت پایین‌تر اما سایز را نه فقط به دلیل قیمت، بلکه باید با توجه به فضا و متراژ انتخاب کنید. تلویزیون ال جی در سایزهای زیر ساخته شده است:

سایز بر اساس اینچابعاد سانتی متر
تلویزیون ال جی 32 اینچ70.9×39.9
تلویزیون ال جی 42 اینچ93×52.3
تلویزیون ال جی 43 اینچ95.3×53.6
تلویزیون ال جی 49 اینچ108.4×61
تلویزیون ال جی 50 اینچ110.7×62.2
تلویزیون ال جی 55 اینچ121.7×68.6
تلویزیون ال جی 60 اینچ132.8×74.7
تلویزیون ال جی 65 اینچ144×81
تلویزیون ال جی 70 اینچ154.9×87.1
تلویزیون ال جی 75 اینچ166.1×93.5
تلویزیون ال جی 77 اینچ173×102
تلویزیون ال جی 86 اینچ192.5×110.5

نکته مهم:

در راهنمای خرید تلویزیون LG بر اساس سایز این که بدانید برای چه متراژی، کدام سایز را انتخاب کنید اهمیت ویژه‌ای دارد:

  • اگر فضایی با متراژ زیر 10 متر الی 20 متر دارید بهترین‌ها برای شما سایزهای 32، 42 و 43 اینچ هستند.
  •  اگر فضایی با متراژ 20 الی 30 متر دارید بهترین‌ها برای شما سایزهای 49، 50 و 55 اینچ هستند.
  • اگر فضایی با متراژ 30 الی 45 متر دارید بهترین‌ها برای شما سایزهای 60، 65 و 70 اینچ هستند.
  •  اگر فضایی با متراژ 45 الی 60 متر دارید بهترین‌ها برای شما سایزهای 75 و 77 اینچ هستند.
  •  و اگر فضایی بیشتر از 60 متر دارید بهترین‌ها برای شما سایزها 77 به بالا هستند.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی براساس نوع نمایشگر

کمپانی‌های مطرحی مثل سامسونگ، ال جی و سونی معمولا در رقابت با یک دیگر از نمایشگرهای مختلفی رونمایی می‌کنند. این نمایشگرها می‌توانند تعیین کننده بسیاری از امکانات و کاربردها باشند به همین دلیل نباید از آن‌ها ساده بگذرید؛ سعی کنید با اطلاعاتی که در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی به شما می‌دهیم متناسب‌ترین نمایشگر را با توجه به بودجه و کاربردی که توقع دارید؛ انتخاب کنید. نمایشگرها از پایین رده‌ترین تا بالارده‌ترین به ترتیب زیر هستند:

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی A2OLED
تلویزیون ال جی B2OLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی Z2OLED
تلویزیون ال جی QNED99Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED95Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون ال جی QNED7SQNED
تلویزیون ال جی NANO99NanoCell
تلویزیون ال جی NANO95NanoCell
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ7000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2022
تلویزیون ال جی A3
تلویزیون ال جی B3
تلویزیون ال جی C3
تلویزیون ال جی CS3
تلویزیون ال جی G3
تلویزیون ال جی Z3
تلویزیون ال جی UR7300
تلویزیون ال جی UR7800
تلویزیون ال جی UR8000
تلویزیون ال جی UR8100
تلویزیون ال جی UR9000
تلویزیون ال جی UR9100
لیست تلویزیون‌های ال جی 2023

تلویزیون ال جی ال سی دی

توقع زیادی از این نمایشگرها نباید داشته باشید زیرا رنگ‌ها دقت کمی دارند و اصلاح نشده به نمایش در می‌آیند اما روشنایی مناسبی دارند.

تلویزیون ال جی ال ای دی

بیشترین تعداد تلویزیون های اقتصادی و میان رده از این نوع هستند؛ کنتراست و دقت رنگ بهتری نسبت به ال سی دی دارند. تنوع این نوع نمایشگرها کار شما برای انتخاب را سخت می‌کند اما می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

تلویزیون ال جی نانوسل

اولین اصلاحات رنگ در نمایشگر نانوسل انجام می‌شود، شمایی که به دنبال رنگ‌هایی متنوع‌تر و کنتراست بهتری هستید می‌توانید تلویزیون نانو ال جی را انتخاب کنید. این محصولات نیز میان رده‌ها هستند. در بین مدل‌های مختلف ، تلویزیون ال جی NANO84 گزینه‌ای اقتصادی و محبوب در حال حاضر است.

تلویزیون MiniLED ال جی مدل 2022

تلویزیون ال جی MiniLED کیوند

ترکیب تکنولوژی Quantum و Nanocell این محصول را به وجود آورده است. ال جی برای سال 2022 با وام گرفتن از تکنولوژی کوانتوم و ترکیب به تکنولوژی نانوسل گام بزرگی در جهت بهبود کیفیت رنگ‌ها و کنتراست برداشت.

تلویزیون ال جی اولد

ال جی در زمینه تولید تلویزیون اولد پیشگام است و مدل های بسیار عالی تولید می کند که کنتراست و رنگ عمیق مشکی آن، شما را شگفت زده می‌کند.

تلویزیون ال جی OLED evo

پرچم داران کمپانی ال جی این نمایشگر نسل جدید را دارند که امتیاز آن برای برند ال جی است؛ روشنایی بیشتر و رنگ‌های دقیق‌تر را تنها می‌توانید با این محصول تجربه کنید. اگر با قیمت بالا مشکلی ندارید شما را دعوت می‌کنم تا از زیبایی‌ها لذت ببرید.

تلویزیون اولد پیشرفته با پنل Evo

انواع پنل تلویزیون های ال جی

کم‌تر فروشنده‌ای در مورد پنل به شما اطلاعات می‌دهد و عموم مردم تصور می‌کنند نمایشگر و پنل همه یکی هستند و می‌تواند ال ای دی یا ال سی دی باشند. من در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی به شما می‌گویم، پنل و نوع نمایشگر تفاوت دارند و پنل‌هایی که ال جی استفاده می‌کند معمولا از 2 نوع زیر است. تاثیر پنل را در خرید بهترین تلویزیون ال جی دست کم نگیرید زیرا می‌تواند تاثیری ویژه در روشنایی و پاسخ دهی داشته باشد.

پنل VA

کسی که تلویزیون با پنل VA انتخاب می‌کند بدون شک به کنتراست بالا توجه دارد. این پنل جزو روشن‌ترین پنل‎‌ها است و نمایشگری که پنل VA دارد از سطح بالای کنتراست بهره می‌برد. اگر زاویه دید گسترده‌ می‌خواهید این نوع پنل‌ها مناسب شما نیستند.

پنل IPS

اگر خانه‌ای کوچک دارید و مجبور شده‌اید مبلمان خود را دور تا دور اتاق بچینید، فقط تلویزیون هایی با پنل IPS چاره شما هستند. زاویه دید 178 درجه و پاسخ دهی سریع را با این پنل تجربه کنید اما روشنایی و کنتراست پنل VA را ندارند.

راهنمای انتخاب تلویزیون ال جی بر اساس وضوح تصویر

با وجود آن که در مورد وضوح و کیفیت اطلاعات کافی وجود دارد اما از آن جایی که ما قول کامل ترین راهنمای خرید تلویزیون ال جی را به شما داده‌ایم؛ وضوح و کیفیت را نیز بررسی می‌کنیم. کمپانی ال جی در حال حاضر 4 نوع رزولوشن برای محصولات خود دارد اما بیشترین نمایشگرها فورکی هستند.

رزولوشن اچ دی

این سری کیفیت بیشتر در سایز 32 اینچ و یا کم‌تر دیده می‌شود، این تی وی‌ها را بیشتر برای چک کردن دوربین‌های مدار بسته تهیه می‌کنند اگر سراغ تی وی اچ دی رفتید سطح توقع خود را برای کیفیت تصویر پایین بیاورید.

رزولوشن فول اچ دی

بیشتر نمایشگرهای سایز 42 و 43 اینچ از این رزولوشن برخوردارند؛ ادعای زیادی نمی‌توان در مورد این نمایشگرها و کیفیت آن‌ها داشت اما برای فضای اتاق خواب با بودجه محدود می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

رزولوشن فورکی

با 8.3 میلیون پیکسل کیفیت و وضوحی مناسب و درخورد دریافت می‌کنید. برای خرید تلویزیون ال جی 4K تنوع بیشتری دارید و دستتان باز است تا با خیال راحت یک تی وی مناسب با بودجه و با سایز مناسب بخرید.

تصویر تلویزیون ال جی با کیفیت عالی

رزولوشن 8K

تلویزیون های 8K ال جی 32 میلیون پیکسل دارد و با وجود آن که کیفیت و وضوح نمایشگر 8K فوق‌العاده عجیب و غریب و دیوانه کننده است اما تنوع این محصولات کم‌تر از بقیه نمایشگرهاست و قیمت بسیار زیادی دارند.

پردازشگرهای ال جی

در انتخاب و خرید بهترین تلویزیون نباید پردازشگرها را دست کم بگیرید زیرا هر چه بهتر و پیشرفته‌تر باشد؛ نمایشگر و در برخی مواقع سیستم صوتی می‌تواند با کمترین مشکل خود، عمل کند. فرض کنید محتواهایی با اشکلات مختلف مثل بریدگی و نویز وجود داشته باشند؛ پردازشگر است که می‌تواند این مشکلات را از بین ببرد پس در انتخاب محصولی با بهترین پردازشگر دست و دلباز باشید.

نکته مهم راهنمای انتخاب تلویزیون ال جی بر اساس پردازشگر این است که پردازشگرهای آلفای طراحی شده در 3 نسل طراحی شده‌اند؛ نسل 3، نسل 4 و نسل 5. هر ساله در نسل جدید تغییراتی به وجود می‌آیند که می‌توانند دقت بیشتری را برای آنالیز محتوای صوتی و تصویری داشته باشند.

پردازنده هوشمند در تلویزیون های ال جی

همچنین در نظر داشته باشید که تنها در تلویزیون های ال جی که پردازشگر آلفا وجود دارند، بررسی و پردازش محتوای صوتی هم انجام می‌شود.

رفرش ریت تلویزیون های ال جی چند هرتز است؟

مگر می‌شود در راهنمای خرید تلویزیون ال جی به ویژگی مهم رفرش ریت و نرخ نوسازی اشاره نکرد. رفرش ریت ویژگی مهمی است که تعیین می‌کند آیا این محصول، تلویزیون گیمینگ هست یا خیر؟ رفرش ریت‌های تی وی های ال جی موارد زیر هستند:

  1. رفرش ریت 60 هرتز: نرخ نوسازی پایه محصولات ال جی 60 هرتز است، با این میزان رفرش ریت تعداد کمی گیم با گرافیک سبک و ساده را می‌توانید بازی کنید.
  2. رفرش ریت 100 هرتز: گیم‌های متوسط را باید به این رفرش ریت بسپارید و می‌توان گفت محصولی مناسب برای گیم هستند.
  3. رفرش ریت 120 هرتز: لقب بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی به این دسته محصولات داده می‌شود پس گیمرها نباید آن را از دست دهند.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی برای سرگرمی و بازی

اگر می‌خواهید برای انجام بازی و سرگرمی تی وی LG بخرید بهتر است به امکانات بازی آن بسیار اهمیت دهید. امکان ندارد گیمر باشید و نخواهید سریع‌ترین تلویزیون دنیا برای بازی را داشته باشید! قابلیت‌های گیمینگ در بیشتر تولیدات جدید ال جی دیده می‌شود اما تلویزیون 120 هرتز ال جی به ویژه بالا رده‌ها تعداد بیشتری ویژگی گیمینگ دارند و به اصطلاح عملا برای گیم ساخته شده‌اند.

عملکرد گیمینگ و بازی تلویزیون lg
  1. حالت بازی ALLM در بیشتر محصولات اقتصادی و میان رده وجود دارد.
  2. قابلیت VRR معمولا در تی وی‌هایی با رفرش ریت بالای 60 هرتز وجود دارند و برای گیم قابل اعتمادترند.
  3. قابلیت eARC با پورت HDMI 2.1 می‌آید و وقتی ایکس باکس و PS5 متصل می‌شود می‌تواند هماهنگی بیشتری ایجاد کند.
  4.  قابلیت Game Optimizer و گیم داشبورد 2 قابلیت برای نوار ابزار گیم هستند و هر تی وی که یکی از این 2 ویژگی را داشته باشد برای تنظیمات گیم بهترین است.
  5. امکان ندارد گیمر باشید و تلویزیونی که قابلیت G-SYNC دارد را از دست بدهید.
  6. بهترین ویژگی گیمینگ که در محصولات بالا رده قرار دارد AMD FreeSync است و عملکرد آن کاهش نرخ تاخیر و تصویری بدون لکنت است.

توان صوتی

مگر می‌شود برای خرید دستگاه صوتی و تصویری مثل تلویزیون ال جی، توان صوتی را نادیده گرفت؟ توان صوتی بیشتر، صدای قدرتمندتری پخش می‌کند و در زمینه صوتی قدرتر است. ال جی توان صوتی بالا را تنها به بالارده‌ها و پرچمدارها عرضه کرده اما شرایط صوتی سایر تی وی ها نیز قابل قبول است.

  • توان صوتی 20 وات
  • توان صوتی 40 وات
  • توان صوتی 60 وات

نکته مهم: در تکمیل نکات این راهنمای خرید تلویزیون ال جی باید اشاره کنم به این که 90 درصد تلویزیون هایی که برند ال جی تولید کرده، توان صوتی 20 وات دارند و توان صوتی 40 وات و همچنین 60 وات انگشت شمار و محدود هستند. توان صوتی 80 وات هم در مدل‌های پرچمدار 2022 وجود دارند.

سیستم صوتی توانا در تلویزیون های ال جی

اما جای نگرانی نیست؛ سیستم صوتی‌ها، ساندبارها و سینما خانگی ها با هدف پوشش ضعف صوتی تلویزیون ها طراحی شده‌اند. می‌توانید متناسب با بودجه خود در کنار خرید نمایشگر، یک ساندبار شیک و قیمت مناسب نیز خریداری کنید.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی اسمارت

اگر کسی ادعا کند که سیستم عامل نمایشگر ال جی چیزی غیر از سیستم عامل webOS است باید به صداقت آن فرد شک کنید. چند سالی است که سیستم عامل webOS برای تلویزیون اسمارت ال جی طراحی شده و تنها تفاوتی که پیدا می‌کند در ارتقا نسخه‌ها است و امکانات هوشمندی که سیستم عامل webOS باعث به وجود آمدن آن‌ها شده موارد زیر هستند:

  1. قابلیت اتصال و استفاده از منوی کاربری
  2. قابلیت ThinQ AI و قادر به استفاده از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل که با در جدیدترین تلویزیون ال جی به صورت داخلی قرار دارند و با میکروفون فعال می‌شوند.

راهنمای انتخاب تلویزیون ال جی و نوع ریموت

شاید فکر کنید ریموت اهمیت کمی دارد اما ال جی با طراحی ریموت های موسی و قابلیت‌هایی که برای آن‌ها انتخاب کرده؛ ادعای شما را رد می‌کند. ریموت موسی با نام ریموت مجیک یا ریموت جادویی نیز شناخته می‌شود و امکانات مختلفی دارد:

ریموت کنترل جادویی تی وی ال جی
  1. طراحی ارگونومیک
  2. دکمه‌های کاربردی در تعداد مناسب
  3. هوشمند بودن
  4. مجهز به میکروفون داخلی

حواستان باشد که حتما از سایت رسمی نوع ریموت را بررسی کنید تا کسی نتواند ریموت دیگری به شما قالب کند و یا آن که هزینه ریموت جادویی را پرداخت کنید و به شما ریموت معمولی بدهند. در تی وی های برند کُره‌ای از سال 2021 به بعد تمامی محصولات این کمپانی از ریموت کنترل ماوسی یا همان مجیک ریموت استفاده شده است تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار افراد قرار دهند. این در حالی است که برخی فروشندگان ریموت کنترل های ساده را با ریموت‌های هوشمند جایگزین می‌کنند و همین مسئله قیمت نهاییی محصول را کاهش می‌دهد.

نکته مهم راهنمای خرید تلویزیون LG بر اساس ریموت: اگر در برخی از فروشگاه‌ها تلاش کردند شما را راضی کنند که قیمت محصول در فروشگاه آن‌ها کمتر است حتما در مورد نوع ریموت سوال بپرسید. به این منظور که بدانید آیا فروشنده ریموت اصلی را با نسخه تقلبی جایگزین کرده است یا خیر!

تلویزیون ال جی گیرنده دیجیتال داخلی/خارجی دارد یا خیر؟

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که برای خرید تلویزیون ال جی به ذهن خریدار می‌آید، مجهز بودن به گیرنده دیجیتال است. بدون شک تمامی محصولات ال جی که در سال‌های اخیر طراحی و تولید شده‌اند و در بازار ایران به فروش می‌رسند از گیرنده دیجیتال داخلی برخوردارند و شما نیازی به تهیه گیرنده دیجیتال ندارید.

اما در مورد گیرنده دیجیتال خارجی باید یک نکته مهم به اطلاعتان برسانم. اگرچه در اغلب محصولات 49 اینچ به بالا گیرنده دیجیتال خارجی نیز وجود دارد و این یک پوین مثبت در مقایسه با تلویزیون های سونی است ولی این نکته را هم به خاطر داشته باشید که گیرنده دیجیتال خارجی سرخود موجود در تلویزیون با محدودیت‌هایی همراه است. از جمله این محدودیت عدم توانایی پخش شبکه‌های کارتی است.

اتصال گوشی به صورت هوشمند برای اندروید و iOS

قابلیت جذاب اتصال گوشی به صورت هوشمند در چند سال اخیر اهمیت ویژه‌ای برای خریداران پیدا کرده است. این روش اتصال جای کابل و فلش را گرفته و به شما اجازه می‌دهد فیلم‌ها و عکس‌های ذخیره شده در گوشی را در نمایشگر بزرگتری داشته باشید.

امکانات و قابلیت های هوشمند تلویزیون LG

اما نکته‌ی مهمی که قصد دارم در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی مطرح کنم این است که اتصال گوشی اندروید و iOS هر کدام به صورت جداگانه امکاناتی دارند. برای گوشی اندروید قابلیت اسکرین شیر و برای گوشی iOS قابلیت Apple Airplay2 در نظر گرفته شده است. قابلیت اسکرین شیر در تمامی تلویزیون های هوشمند این برند وجود دارد ، همچنین قابلیت Apple Airplay2 که برای آیفون و آیپد مناسب است در همه محصولات 2019 به بعد به کار رفته است.

طراحی و بدنه

خیلی از افراد وقتی قصد خرید تلویزیون دارند به تنها گزینه‌ای که فکر می‌کنند سایز و شکل ظاهری محصول است. البته با توجه به اینکه تلویزیون ها در بهترین و جلو چشم ترین بخش خانه نصب می‌شوند قطعا یکی از مهم‌ترین بخش هایی است که باید به آن دقت کنیم.

کجا می‌خواهید تلویزیون را نصب کنید؟

بنابراین قبل از انتخاب تلویزیون ال جی فضایی که می خواهید محصول را نصب کنید اندازه بگیرید. اگر میخواهید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید توجه کنید محصول شما ضخامت بدنه آن کمترین میزان باشد تا هنگام نصب شبیه به یک قاب عکاسی خود نمایی کند.

اما اگر می‌خواهید محصولتان را روی سطحی شبیه به میز یا دکور نصب کنید به نوع پایه‌های تی وی دقت کنید. چون محصولات LG پایه‌های آن در 2 شکل طراحی شده است. یکی از طرح‌های آن پایه وسط است. که یک پایه در بخش پایین و مرکز تی وی نصب شده است. همچنین در مدل دیگر پایه دوشاخه ای در دو طرف زیر تلویزیون قرار گرفتند.

جنس بدنه:

جنس بدنه تلویزیون های ال جی تماما از پلاستیک فشرده است. دلیلی استفاده از پلاستیک فشرده وزن نهایی کمی است که به محصول می‌‎بخشد تا هنگام نصب و جابه جایی به راحتی بتوانید آن را منتقل کنید. متریال استفاده شده برای ساخت آن‌ها از نوع مرغوبی است تا در طول استفاده سالیان متعدد با کمترین استهلاک قابل استفاده باشد. به ویژه برای افرادی که مستاجر هستند و نیاز دارند هر چند وقت یک بار به دلیل جا به جایی منزل لوازم خود را به مکان دیگری حمل کنند باید به اطلاع برسانم جنس بدنه و فریم دور نمایشگر به نوعی طراحی شده است تا بالاترین کیفیت را داشته باشد و به بهترین شیوه از تلویزیون محافظت شود.

جمع‌بندی

بنابراین در راهنمای خرید تلویزیون LG دقت داشته باشید که زمان کافی برای خریدتان اختصاص دهید و سعی نکنید در فرصت کوتاهی تصمیم به این مهمی را بگیرید. زندگی در ایران با توجه به وجود تورم بی سابقه‌ای که شاهدش هستیم سخت و نیازمند آگاهی و اطلاعات است. تا بتوانیم از شرایط موجود به خوبی گذر کنیم و گرفتار برخی افراد سودجو نشویم. با توجه به اینکه تلویزیون جزو کالای لوکس و گران‌قیمت خانه به حساب می‌آید از اینکه برای راهنمای خرید تلویزیون ال جی این مقاله را برای مطالعه انتخاب کردید مشخص است جزو افرادی هستید که می‌خواهید با آگاهی و اطلاعات خرید کنید.

بنابراین اگر از همان ابتدا که گفتم از روی بخش‌های مقاله یادداشت برداری کردید که در هر بخش سلیقه و نظر شما کدام مورد است. اکنون در انتها، کار شما بسیار ساده‌تر است. شما دست کم 10 الی 16 ویژگی مهمی که از تلویزیون خود انتظار دارید را نوشته‌اید. بنابراین تنها موردی که در پایان می‌تواند تصمیم شما را برای انتخاب تلویزیون ال جی نهایی کند صحبت با مشاورین فروش افرالند است. تا مشاورین ما بهترین مدل را با توجه به لیستی که تهیه کردید بهتان اعلام کنند و شما سال‌های بتوانید از تلویزیونتان با رضایت بالا استفاده کنید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون ال جی در چه کیفیت تصویرهایی وجود داره؟

ال جی تلویزیون های مختلفی را در رزولوشن های متنوعی از جمله اچ دی، فول اچ دی، فورکی و هشت کا تولید می کند.

02تلویزیون ال جی با چه توان صوتی هایی ساخته شدن؟

بیشتر تلویزیون های میان رده ال جی توان صوتی 20 وات دارند اما مدل های بالارده و پیشرفته توان صوتی بیشتری دارند.

03کدام تلویزیون های ال جی ماهواره دارند؟

بیشتر تلویزیون های ال جی ماهواره دار هستند مگر برخی مدل های خاص که مونتاژ کشورهای خاصی هستند، بیشتر تلویزیون های الجی موجود در بازار ماهوارده دارند.

04چطور بهترین تلویزیون ال جی را خریداری کنیم؟

برای خرید بهترین تلویزیون ال جی، راهنمای خرید تلویزیون ال جی در افرالند را مطالعه کنید.

05کدام تلویزیون ال جی برای بازی و سرگرمی مناسبه؟

تلویزیون های نانوسل و اولد ال جی که دارای رفرش ریت 120 هرتز و قابلیت های گیمینگ حرفه ای هستند، برای بازی مناسب اند.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رامین حیدری در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

    سلام مطالبتون کاملا مفید و عالی بود،سپاسگذارم

    پاسخ
  • احمدرضا در تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۲

    خیلی خوب بود ممنون از شما

    پاسخ
    • در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود
      خیلی خوشحالیم آموزش به‌کارتون اومده.

      پاسخ
  • نگین در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    فوق العاده بود ممنون

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱

      تشکر خوشحالم به کارتون اومده

      پاسخ