سونی از دیرباز پرچم دار در صنعت صوتی و تصویری بوده است و ارزانترین تلویزیون های سونی برای افرادی که به دنبال این مدل ها هستند طراحی شده است و می توانید در بین آن ها به انتخاب تلویزیون های اقتصادی سونی بپردازید که بهترین کیفیت و کارایی را برطبق نیاز افراد داشته و قابلیت هایی که از یک تلویزیون سونی ارزان قیمت انتظار دارید را در این مدل ها مشاهده نمایید.

برای داشتن ارزانترین تلویزیون های سونی بهتر است به جرگه افرادی که به مطالعه این مقاله می پردازند بپیوندید و با فاز جدیدی از تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوید و از دیدن فیلم و برنامه های مورد علاقه خود در تلویزیون با کیفیت تصویر رویایی نهایت لذت را ببرید.

که این کیفیت را در هر برندی شاهد نخواهید بود و سونی بی دلیل در این مورد خاص حرف اول را نمی زند و قطعاً برای اولین بودن خود چیزی در چنته دارد. اینکه به دنبال ارزان قیمت ترین تلویزیون هستید دلیل بر بی کیفیتی تلویزیون نخواهد بود. گاهی خیلی از افراد به دنبال ارزان‌ترین اولد ها هستند در حالی که خود تلویزیون اولد جزء تلویزیون های لوکس محسوب شده و طبیعتاً از قیمت بالایی برخوردار می باشد

بس این به دیدگاه افراد و نیاز متقابل آن ها در انتخاب گزینه برتر است که تعیین می کند کدام مدل مناسب نیاز شما می باشد. تلویزیون های سونی همگی دارای امکانات عالی از لحاظ صوتی و تصویری هستند و کیفیت تصویری که در مدل های 2021 و 2022 شاهد هستیم برابربا 4k می باشد.

آخرین مدل تلویزیون سونی

البته در مدل های Z این میزان وضوح به 8k هم می رسد که در واقع این ایت کی را نمی توان هیچ جوره در دسته تلویزیون های ارزان قیمت قرار داد و به همین دلیل دراین مقاله مورد بحث ما نخواهد بود. توان صوتی در هر کدام از مدل ها متفاوت می باشد و همچنین امکانات گیمینگ در هر کدام در یک حد خاص بوده و نمی توان گفت تمامی این موارد دارای قابلیت گیمینگ هستند، اما خب در زمینه های همچون سیستم عامل با هم هماهنگی داشته و در تمام مدل ها این قابلیت یکسان می باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به امکانات کلی در تلویزیون های سونی پرداخته و تلویزیون های از هر نوع صفحه نمایشی را که قیمت مناسب تری دارند به شما افرالندی های دوست داشتنی معرفی کنیم تا راحت تر بتوانید به انتخاب گزینه ای مناسب با بودجه و امکانات مورد نیاز خود بپردازید و هزینه ای که بابت خرید تلویزیون انجام می دهید هدر نرود.

6 فاکتور مهم در خرید تلویزیون ارزان قیمت سونی

تلویزیون های سونی بهترین کیفیت صوتی و تصویری را داشته وهمیشه در این موارد حرفی برای گفتن دارند. تلویزیون های اقتصادی سونی با اینکه در این برند به ارزانترین ها معروفند اما در مقایسه با سایر برندها این کیفیت بسیار بالاتر بوده و می توان گفت با رده بالا های خیلی از برندها در رقابت می باشد و این یعنی کیفیت عالی و کاربردی از یک تلویزیون.

مدل هاسال ساخت
تلویزیون سونی X75K2022
تلویزیون سونی X80K2022
تلویزیون سونی X85K2022
تلویزیون سونی X75L2021
تلویزیون سونی X80L2021
تلویزیون سونی X85L2021

در حال حاضر تلویزیون سونی X85L ارزانترین نمایشگر مخصوص بازی سونی است که با رفرش ریت 120 هرتز سازگاری بالایی با کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس دارد. اگر گیمر هستید و دنبال تلویزیونی ارزان برای بازی هستید این مدل می‌تواند مناسب شما باشد.

  • کیفیت تصویر فوق العاده
  • صدای مطلوب و فراگیر
  • سیستم عامل اندرویدی محبوب
  • پردازنده X حرفه ای
  • سرعت رفرش مناسب
  • راه های ارتباطی کاربردی

قیمت در خرید تلویزیون بعد از کیفیت تصویر یکی از ارکان مهم ما در انتخاب می باشد و اینکه بهترین مدل متناسب با بودجه خود را انتخاب کنیم بسیار مرحله حساس می باشد بس در هوشمندانه هر کدام از این مواردی که در بالا اشاره شد را بسنجید و بعد اقدام به تهیه تلویزیون سونی مورد نظر خود نمایید.

امکانات تلویزیون های اقتصادی سونی

در ادامه قصد داریم به شرح کامل هر کدام از این امکانات به صورت جداگانه پرداخته و ویژگی های کاربردی در هر کدام را تا حدودی شرح دهیم تا با قابلیت های ارزانترین تلویزیون های سونی بیشتر آشنا شوید و بدانیم هر کدام در محبوب بودن تلویزیون چه نقشی دارند.

تصویر شگفت انگیز و نزدیک به واقعیت

تصویر در تلویزیون ها با صفحه نمایش متفاوت با کیفیت های متنوعی ساخته شده اند و وجود کیفیت 4K به تنهایی دلیل برخوب بودن آن نیست و گاهی وجود قابلیت های اساسی در تصویر باعث می شود تلویزیون از حالت یک 4K معمولی بیرون آمده و تصویری که به اجرا در می آورد تصویری بسیارنزدیک به واقعیت با دامنه رنگی گسترده باشد که در تلویزیون های ارزان قیمت سونی به وضوح به چشم می خورد.

وجود پشتیبانی از HDR در نسخه های متفاوت همچون HDR10, HLG می تواند کنتراستی که به وجود می آورد را بسیار بیشتر کرده و تصویری با محدوده رنگی بالا در اختیار تصویر قرار دهد و تصویری که مشاهده می کنید یک تصویر با کنتراست تاریکی و روشنایی بالا می باشد که در کنار Triluminus Pro دقت این رنگ ها را بالا برده و تصویری با دامنه رنگی گسترده تری را به نمایش بگذارد.

کیفیت تصویر تلویزیون ارزان قیمت سونی

وضوح تصویر در این تلویزیون های سونی برابر با 2160*3840 پیکسل می باشد که حدود 8 میلیون پیکسل را شامل می شود که هیچ‌گاه با چشم قابل شمارش نخواهد بود و این یعنی یک تصویر با رزولوشن بالا که تصاویر را بسیار واضح تر از یک تلویزیون Full HD به نمایش می گذارد. اگر در مورد رزولوشن اطلاعاتی ندارید بد نیست که به مقاله رزولوشن چیست در همین وبلاگ مراجعه نمایید.

در تلویزیون های سونی شاهد حسگر روشنایی در تلویزیون خواهید بود نور صفحه نمایش را بر طبق نور محیط تنظیم می کند و زمانی که در روز آفتابی در حال تماشای تلویزیون با صحنه های تاریک هستید تلویزیون به صورت هوشمند نور صفحه نمایش را افزایش داده و تصویری که برای شما به ارمغان می آورد تصویری با وضوح بالا و درجه رنگی متناسب می باشد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون سونی

صدای حیات وحش در رازبقاء

صدای از ارکان اصلی یک تلویزیون خوب به حساب می آید و زمانی که از یک تصویر عالی حرف می زنیم باید توقع یک صدای مناسب را از این تصویر داشته باشیم که درنبود آن تصویر حتی اگر 8k هم باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. در تلویزیون های ارزان قیمت سونی صدا از 20 وات شروع شده و در بعضی موارد شاهد صدای 60 واتی نیز هستیم.در تلویزیون های میان رده معمولاً در تمام برندها این صدا در حد 20 وات می باشد که یک صدای نرمال برای تلویزیون محسوب می شود.

تلویزیون های ارزان قیمت سونی

 در کنار توان صدای این تلویزیون ها امکانات صوتی دیگری صدای تلویزیون را ساپورت می کنند تا صدای با کیفیت عالی تری در اختیار شما قرار گیرد. از جمله این امکانات قابلیت Zoom Voice  می باشد که در یک تصویر شلوغ صدای کاراکتر اصلی را واضح تر از بقیه شخصیت ها پخش می کند.این باعث می شود که اگر در یک جمع شلوغ قرار دارید بدون مشکل صدای تلویزیون را بشنوید و از دیدن برنامه مورد علاقه خود لذت ببرید.

 در کنار این قابلیت وجود Dolby Atmos می تواند به ایجاد یک صدای سه بعدی در تلویزیون کمک کند و صدا به صورت فراگیر در کل فضا به صورت یکنواخت پخش خواهد شد و در این حالت اگر پشت به تلویزیون هم نشسته باشید و از موزیک پخش شده در تلویزیون استفاده کنید صدا را به همان وضوح که در روبرو نشسته اید خواهید شنید.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های ال جی

سیستم عامل تلویزیون های اقتصادی سونی

سیستم عامل در تلویزیون های سونی از نوع اندروید می باشد که این سیستم عامل می تواند امکان دسترسی راحت به قابلیت های تلویزیون را حتی به صورت صوتی فراهم کند. امکان دسترسی به دستیار های صوتی در این تلویزیون ها تنها یک چشمه از قابلیت های این سیستم عامل حرفه ای و محبوب می باشد که همه را به دلیل کارایی راحتی که دارد شیفته خود می کند.

در تلویزیون های اقتصادی سونی به دلیل وجود اندورید می توانید به سرچ هر محتوایی که دوست دارید بپردازید و با توجه به اینکه تلویزیون های برند سونی دارای حافظه داخلی هستند می توانید برنامه و بازی های بجز برنامه های خود تلویزیون را دانلود و نصب کنید تا بر روی تلویزیون همیشه باقی بماند. البته نکته مهمی که اینجا باید خاطر نشان کرد اینست که پربودن این حافظه داخلی ممکن است بر روی سرعت تلویزیون تاثیر گذار باشد.

تلویزیون های اقتصادی سونی

پس شاید بهتر این باشد که خیلی به حافظه تلویزیون فشار نیاورده و برنامه کمتری نسب شود. در این قیمت شما می توانید برای هر کدام از اعضای خانواده یک صفحه شخصی درست کنید تا هر کدام برنامه های که دوست دارند را در این قسمت قرار دهند. مثلاً می توانید برای کودک خود یک صفحه به صورت جداساخته که ترکیبی از برنامه های رده سنی خودش باشد تا هر برنامه ای که مناسب او نیست را باز نکند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سونی

ارزانترین تلویزیون های سونی هوشمند

هر تلویزیونی که سیستم عامل داشته باشد می توان گفت جزء تلویزیون های هوشمند محسوب می شود و از هوش مصنوعی در آن استفاده شده است. در این مورد هوشمند بودن به کمک تلویزیون های ارزان قیمت سونی آمده و کمک می کند تا با یک ریموت کنترل هوشمند تمام وسایلی که به تلویزیون متصل هستند را فقط با یک ریموت کنترل کنیم و نیازی به چند ریموت نباشد.

این مدل از تلویزیون های می توانند به وای فای WiFi متصل شده و به راحتی امکان اتصال به اینترنت و سرچ بیت صفحات وب را فراهم آورند و یا اینکه از طریق Chromecast امکان اتصال فوری گوشی به تلویزیون را فراهم نماید. در این تلویزیون های نسل جدید سونی استفاده از دوربین براویا Bravia Cam جذابیت آن را چند برابر نموده و افراد بیشتری را جذب خود می کند.

ارزانترین تلویزیون های سونی هوشمند

به دلیل وجود دوربین براوایا سونی در سال 2022 برنده جایزه بهترین نوآوری شد، حالا اگر بخواهیم در مورد کارایی این دوربین با شما صحبت کنید باید گفت از این طریق می توان به چت تصویری از راه دور بپردازید. این دوربین هوشمند بوده و موقعیت شما را تشخیص می دهد وهمچنین صدای و نور تلویزیون را بر طبق موقعیت مکانی شما به صورت کاملاً هوشمندانه تنظیم می نماید.

پردازش حرفه ای و نکته به نکته

وقتی تلویزیونی که تهیه می کنید از پردازشگر خوبی برخوردار باشد دیگر هیچ‌گاه شما نگران یک تصویر بی کیفیت و یا صدای پر از خش نخواهید بود. پردازشگر XR از بهترین پردازشگرهای موجود بوده که یک حرفه ایه به تمام معنا می باشد و اجازه پخش شدن هیچ محتوای بی کیفیتی را نخواهد داد و در کمترین زمان هر داده ای که دریافت می کند را سنجش کرده و با تجزیه و تحلیل آن کیفیت را طبق کیفیت تلویزیون ارتقاء می دهد.

پردازنده xr در ارزانترین تلویزیون های سونی

چیزی که در خروجی دریافت خواهید کرد یک صدای بدون نویز و تصویر در حد 4K می باشد. سرعت رفرش در این تلویزیون های بسیار مناسب می باشد و در یک سری 60 هرتز بوده و برای یک گیمر حرفه ای مدل های با سرعت رفرش 120 هرتز نیز وجود دارند که می توان در بین همین تلویزیون های اقتصادی سونی آن ها را پیدا کرد. این تلویزیون های با سرعت تاخیر ورودی که دارند باعث می شوند هیچ صحنه ای را درحین بازی از دست ندید و از بازی هیجان انگیز لذت کافی را ببرید.

انواع ارزانترین تلویزیون های سونی

سونی مدل های بسیار متنوعی دارد که هر کدام قابلیت ها و کارایی های بسیاری با خود به همراه دارند که این کارایی ها می تواند شما را در انتخاب راحت تر یاری نماید. اما موضوع بحث ما در این مقاله تلویزیون های ارزان قیمت سونی می باشد که ممکن است کمی این امکانات در آن ها کمتر دیده شود و یا شاید هم نیاز شما را در بین مدل ها برآورده نماید پس در ادامه با ما باشید با معرفی مدل های که ممکن است شما به دنبال آن باشید.

تلویزیون های سری X سونی

کیفیت تصویر در تلویزیون های سری X سونی برابر 4K می باشد که 4K Ultra HD در حال حاضر پرفروش ترین کیفیت تصویر در بین تلویزیون های برند های مختلف می باشد. وجود همچین کیفیت تصویری شما را از داشتن صحنه های جذاب بی نصیب می کند که با وجود پردازنده عالی امکان ارتقاء در تمام مدل ها وجود دارد. در این مدل نور تصویر به صورت خود از طریق سنسور تنظیم می شود.

مثلاً زمانی که در حال مشاهده یک تصویر با زمینه روشن در یک شب تاریک هستید سنسور با تشخیص درست اقدام به تنطیم نور زمینه کرده و به کمک این حسگر اقدام به تنظیم روشنایی صفحه می نماید و در این حالت صحنه ها را به صورت جذاب و بدون کوچکترین مشکلی خواهید دید. وجود Dolby Vision در این تلویزیون های کمک می کند تصویری که مشاهده می کنید از هر نقطه ای که مشاهده می کنید به همان وضوح باشد.

تلویزیون سونی x90j به عنوان یکی از مدل های حرفه ای LED از پردازنده XR بهره می برد که توان پردازشی فوق‌العاده و عملکرد بینظیری در گیمینگ دارد. اگرچه این مدل همچون سری های پایین‌تر قیمت ارزانی ندارد اما برای کسانی که نمیخواهند به اندازه خرید یک اولد یا کیولد گران‌قیمت هزینه کنند میتواند گزینه ای مناسب باشد.

ارزانترین تلویزیون های سونی هوشمند

همچنین در کنار این قابلیت شاهد Dolby Atmos نیز هستید که صدا را به صورت همه‌جانبه در کل فضا پخش می نماید. این سری از تلویز یون های که مدل های J و K در سال های 2021 و 2022 ساخته شده اند دارای طراحی با فریم بسیار نازک مشکی رنگ با پایه های دوشاخه ای می باشند که این پایه ها به دلیل استحکامی که دارند پنل را به راحتی بدون هیچ لرزشی بر روی خود حمل می کنند.

در قسمت پشتی تلویزیون شاهد پورت های متنوع با کارایی های مختلف هستید که در مدل X85K, X85J شاهد پورت HDMI 2.1 نیز می باشیم که در کنار سرعت رفرش 120 هرتزی یکی از بهترین گزینه ها برای بازی می باشند که نیاز شما را از هر جهت براورده می کنند.

تلویزیون های ارزان قیمت سونی اولد

اولد ها به خودی خود از تلویزیون های گران‌قیمت بازار محسوب می شوند اما اگر از جمله افرادی هستید که به اولد علاقه مندید می توانید در بین آن ها به دنبال ارزانترین آن ها باشید. از اولد های ارزان قیمت سونی می توان به مدل A75, A80  در سری های K و J  اشاره کرد که در سال های 2021 و 2022 وارد بازار شده اند. کیفیت تصویر در این مدل ها 4K می باشد اما برای ارتقاء تصویر از HDR با نسخه های HDR10, HLG  کم می گیرد که دامنه رنگی بسیار گسترده تری را در اختیار تصویر قرار می دهد.

ارزانترین تلویزیون های سونی اولد

اولد ها از طریق پیکسل های خود نور زمینه را تامین می کنند و وجود هر کدام از این پیکسل ها در کیفیت نور تصویر بسیار مؤثر می باشد. پردازنده XR در تلویزیوین های ارزان قیمت سونی از نوع اولد کمک می کند تصاویری که بافت آن ها ازبین رفته بازسازی شوند و این کار با قابلیت XR Clarity امکان‌پذیر می باشد همچنین حرکت سریع و روان با قابلیت XR Motion از بهترین امکانات آن ها برای قابلیت بازی یا حرکت در صحنه های روان یک فیلم اکشن می باشد.

اولد ها همگی مناسب برای تماشای فیلم و همچنین مناسب برای بازی می باشد، زیرا سرعت رفرش آن ها 120 هرتز می باشد که سرعتی عالی برای صحنه ای سریع محسوب می شود. در طراحی اولد می توان گفت شما شاهد اوج هنرنمایی سونی خواهید بود چون عملاً فریمی نخواهید دید و پایه های دو شاخه ای در آن ها به سه حالت مختلف قابل تغییر می باشند که می توان یا پایه ها را بلند کرد و در این حالت سانبار را به راحتی در این قسمت قرار دهید یا اینکه در کنار قرار دهید یا برای یک میز کوچک آن ها را در وسط کار قرار دهید.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های سامسونگ

جمع بندی

برای تهیه ارزانترین تلویزیون های سونی بهتر است نگاهی به مدل های که در بالا اشاره کردیم بیاندازید و در بین آن ها به انتخاب تلویزیون اقتصادی سونی بپردازید. این تلویزیون در این برند همگی تمام قابلیت های مهمی که در یک تلویزیون حرفه ای قرار دارد را با خود به همراه دارند و می توانند بیشترین نیاز شما را از یک تلویزیون حرفه ای برآورده نمایند. اینکه می گوییم تلویزیون ارزان قیمت سونی قطعاً به معنی تلویزیونی با حداقل امکانات نخواهد بود.

در این حالت بهتر است قبل از هر چیزی به این مورد فکر کنید چه چیزی از یک تلویزیون انتظار دارید یا اینکه چه امکاناتی نیاز شما را برآورده می کند. شاید شما یک 55 اینچ ارزان قیمت مد نظرتان باشد یا اینکه یک تلویزیون مناسب گیمینگ ارزان را در ذهن داشته باشید که این مجموعه که معرفی کردیم تقریباً تمام این موارد را در سبد خود دارد.