۰۹ مهر ۱۴۰۲

ارزانترین تلویزیون های گیمینگ

ارزانترین تلویزیون های گیمینگ

با خرید ارزانترین تلویزیون های گیمینگ بهترین تجربه بازی را دریافت نخواهید کرد اما با راهنمایی هایی که در این مقاله به شما می گوییم می توانیم حداکثر تجربه گیمینگ حرفه ای را با یک تلویزیون قیمت مناسب به دست آورید.

ویدیو معرفی تلویزیون‌های گیمینگ اقتصادی ال جی، سونی و سامسونگ

برای با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله های روزمره نیاز افراد به تفریح و رهایی به مدت چند ساعت از دغدغه های روزانه بیشتر احساس می شود. به همین دلیل افراد به دنبال تهیه ابزار های برای یک بازی مفرح می گردند. این خصوصیت بازی کردن در گذشته مختص کودکان و نوجوانان بود اما در حال حاضر بیشتر افراد بزرگسال هستند که به دنبال این ابزارها می باشند.

در سال های اخیر بازی و کنسول های بازی به شدت جایگاه ویژه ای را در بین مردم به دست آورده اند. در همین راستا شرکت های سازنده بازی و تولید کننده کنسول های بازی به شدت در حال رقابت با هم بوده تا فناوری را تولید کنند که بیشترین بازدهی را داشته و افراد بیشتری متقاضی آن باشند. وقتی بازی و کنسول های بازی پیشرفت می کنند به موازات آن ها نیاز به سیستم قوی برای نشان دادن آن ها بیشتر دیده می شود.

وقتی شما یک دستگاه پیشرفته بازی مثل ps5 تهیه می کنید نیاز دارید به تهیه مناسب ترین تلویزیون گیمینگ که با دستگاه شما هم خوانی داشته باشد. پس قطعاً به دنبال تهیه یک تلویزیون برای سازگاری با دستگاه خود می گردید و نیاز دارید در این مورد اطلاعاتی را کسب کرده و تا بهتر بتوانید در انتخاب تلویزیون خود دقت به خرج دهید و تلویزیونی مناسب با برنامه های خود و قیمت مناسب با بودجه در نظر گرفته تهیه نمایید.

تلویزیون مخصوص بازی ارزان قیمت

برای خرید یک تلویزیون گیمینگ فاکتورهای بسیاری در انتخاب آن دخیل هستند. یکی از این فاکتورها می تواند هزینه تلویزیون گیمینگ باشد که می توان گفت مهمترین گزینه بوده و انتخاب ما بیشتر به آن مربوط می شود. فاکتورهای دیگری که در این کار حق انتخاب را برای ما راحت تر می کنند می تواند صدای واضح و رسا همچنین سرعت رفرش بالای تلویزیون گیمینگ باشد.

قبل از هرچیز بیایید تا با هم با قابلیت گیمینگ آشنا شده و کارایی آن را در تلویزیون برای گیمرها بدانیم تا بعد از اطلاعات کامل در این مورد اقدام به تهیه یک تلویزیون مناسب با نیاز خود نماییم. با ما همراه باشید تا با این قابلیت عالی تلویزیون آشنا شویم.

لیست ارزانترین تلویزیون گیمینگ 2023

در این لیست به معرفی ارزانترین تلویزیون های گیمینگ سال 2023 می‌پردازیم. اگرچه این محصولات بهترین در نوع خود نیستند ولی با داشتن امکانات پیشرفته و قیمت اقتصادی گزینه‌ای عالی برای گیمرهایی با بودجه محدود هستند. در بخش بعدی لیست تلویزیون های ارزان قیمت از برندهای ال جی، سامسونگ و سونی را درج می‌کنیم.

  1. تلویزیون ال جی QNED80
  2. تلویزیون ال جی QNED85
  3. تلویزیون سامسونگ Q70C
  4. تلویزیون سامسونگ Q80C
  5. تلویزیون سامسونگ QN85C
  6. تلویزیون سونی X85L
  7. تلویزیون سونی X90L

قابلیت گیمینگ در تلویزیون به چه معناست؟

گیمینگ Gaming در تلویزیون های گیمینگ این قابلیت را دارد که امکان بازی را برای شما فراهم کند. گیمینگ در واقع به معنی بازی می باشد و شرکت های بسیاری در زمینه گیمینگ در حال فعالیت هستند تا بتوانند بهترین بازی ها و جدید ترین آن ها را ساخته و به بازار رقابتی عرضه کنند. ابزار های گیمینگ بسیار متنوع هستند و می تواند از بازی کوچک فکری شروع شده و به مرحله ساخت انواع کنسول های حرفه ای برسند.

قدیمی تر ها اگر به یاد داشته باشید بازی های کامپیوتری و کنسولی بر می گردد به سال های کودکی که با استفاده از دستگاهی به نام اتاری یا Sega که قابلیت اتصال به تلویزیون را داشتند انجام پذیر بود و بازی های بسیار لذت بخش را از این طریق می توانستیم انجام دهیم. این بازی ها نیازی به کیفیت تصویر بالا نداشتند و حتی نیازی نداشتن که حتماً تلویزیون مورد نظر قابلیت گیمینگ داشته باشد.

بهترین تلویزیون های گیمینگ اقتصادی

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت بازی های جدید با تکنولوژی جدید نیاز داریم به تلویزیونی که بتواند این فناوری های پیشرفته را به راحتی ساپورت کند و در همین حین از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. تلویزیون های معمولی بسیار زیادی در سطح جهان وجود دارند که از کیفیت تصویر های بسیار متنوعی برخوردار هستند و می توانند امکانات بسیاری را برای تلویزیون به همراه بیاورند اما اینکه این تلویزیون مناسب گیمینگ می باشد یا نه بسیار مهم است.

چه تلویزیونی مناسب گیمینگ می باشد؟

وقتی کسی به دنبال تهیه تلویزیون مناسب گیمینگ می رود شاید قبل از آن اقدام به تهیه کنسول مورد نظر خود کرده باشد و یا اینکه بداند چه بازی هایی را قرار است با این تلویزیون انجام دهد و بر طبق آن تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب می کند. ولی خیلی از مواقع و به طور معمول افراد اول تلویزیون خود را انتخاب می کنند بعد اقدام به تهیه آن ها می کنند.

برای تهیه یک تلویزیون گیمینگ نیاز داریم یک سری نکات را که مخصوص تلویزیون های گیمینگ می باشد و همچنین نکاتی که در یک بازی عالی مورد نیاز است را شناخته و به بررسی آن ها بپردازیم. برای یک گیمر حرفه ای بسیار مهم خواهد بود که تلویزیونی که انتخاب می کند دقیقاً نیاز های او را در یک بازی پرهیجان رفع کند. در ادامه با ما باشید با معرفی این نکات مهم و کارآمد.

بتهرین تلویزیون gaming اقتصادی

کیفیت تصویر در تلویزیون گیمینگ یکی از مهمترین نگرانی های یک گیمر به حساب می آید و بسیار برای او مهم است بازی را با یک کیفیت تصویر بالا مشاهده کند. تلویزیونی که مناسب گیمینگ باشد دارای قابلیت تصویر 4k یا بالاتر می باشد و همچنین از محدوده رنگی HDR نیز پشتیبانی می کند تا رنگ ها را با طیف گسترده ای به نمایش بگذارد و فاصله بین رنگ و نور را به وضوح به نمایش گذاشته و عمق رنگ ها را بهتر نشان دهد.

تلویزیون گیمینگ چه خصوصیاتی دارد؟

  • پورت HDMI 2.1: خیلی از تلویزیون های امکان استفاده به عنوان یک تلویزیون گیمینگ را دارند و امکان اتصال یک سری بازی را از طریق کابل های معمولی فراهم می کنند و یا اینکه در قسمت سرچ تلویزیون هوشمند امکان سرچ بازی مورد نظر خود را داشته و بدون نیاز به کابل می شود از یک بازی پرهیجان لذت برد. اما نکته مهم اینجاست که وقتی شما گیمر حرفه ای باشید دیگر این موارد شما را راضی نخواهد کرد و به دنبال امکانات بالاتر خواهید بود.

در تلویزیون هایی که به عنوان گیمینگ از آن ها صحبت می شود پورت اضافی در قسمت پشت تلویزیون تعبیه شده است که HDMI 2.1 نام گذاری می شود و شما از این طریق امکان نصب کنسول های پیشرفته‌تر همچون PS5 یا Xbox Series را خواهید داشت و تلویزیونی که این قابلیت را با خود به همراه داشته باشد تلویزیون مناسب گیمینگ نام گذاری می شود.

  • صدای رسا: وقتی حرف یک بازی هیجانی به میدان می آید یعنی هم تصویرعالی و با کیفیت را داشته باشید هم اینکه از صدای پرهیجان بازی لذت ببرید. وقتی تلویزیونی از کیفیت صدای خوبی برخوردار نباشد اصلاً حس بازی کردن نخواهید داشت. اما وقتی صدای بم و رسا و بدون نویزی در اختیار شما باشد صدای تمام کاراکترها و ضربات در بازی را به صورت واقعی خواهید شنید و خود را جزء یکی از همین کاراکترها تصویر می کنید.
  • سرعت رفرش بالا Refresh rate: کلمه رفرش ریت بسیار در هنگام بازی به گوش شما خورده است اما خیلی از افراد معنی آن را نمی دانند. کلمه رفرش ریت به معنی سرعت حرکت تصاویر می باشد که تعیین کننده سرعت بازی مورد نظر می باشد. به این مورد به اصطلاح نرخ تازه سازی تصاویر گفته می شود یعنی تعداد دفعاتی که تصویر در یک ثانیه به روزرسانی می شود.
تلویزیون ارزان قیمت مخصوص گیم و بازی

اهمیت رفرش ریت در چیست؟

زمانی که در حال تماشای یک تصویر با صحنه های سریع هستید خیلی از مواقع این صحنه ها را با حالت سایه مانند می بینید که وضوح لازم را از دست می دهند ولی وقتی شما تصاویری را در تلویزیونی که سرعت رفرش ریت بالا دارد تماشا می کند دیگر خبری از این سایه ها نبوده و یک تصویر دقیق را مشاهده خواهید کرد.

سرعت رفرش دارای یک واحد مشخص می باشد با هرتز نشان داده می شود هر چه سرعت رفرش تصاویر بالاتر باشد بازی شما از هیچان بیشتری برخوردار است. سرعت های رفرش در تلویزیون معمولی 50 و 60 می باشد اما در تلویزیونهای که مناسب گیمینگ هستند این مقداربالاتر می باشد.

  • تاخیر ورودی پایین: تاخیر ورودی را معمولاً در تلویزیون هایی که مناسب گیمینگ هستند به کار می برند و تاخیر ورودی نشان دهنده فاصله ایجاد شده بین فرستادن تصویر به تلویزیون و پخش شدن آن بر روی صفحه نمایش می باشد و این حالت در صحنه های سریع بازی بیشتر هویدا می شود و در هنگام بازی شما هیچ صحنه ای را از دست نخواهید داد.

نحوه فعال سازی تاخیر ورودی در تلویزیون های گیمینگ:

  1. تلویزیون را در حالت بازی pc قرار دهید.
  2. همه تنظیمات تلویزیون باید غیر فعال شود.
  3. در این مرحله حالت تاخیر ورودی را از طریق System_General فعال کنید.

ارزانترین تلویزیون گیمینگ سال 2022 و 2021

تا به اینجا متوجه شدیم که اگر قصد تهیه یک تلویزیون مناسب برای گیمینگ را داشته باشیم چه مواردی برای یک خرید منصفانه لازم است. اما بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته ایم در واقع تعیین کننده تلویزیون مناسب گیمینگ می باشد که می خواهید تهیه کنید. همه ما دوست داریم تلویزیونی که تهیه می کنیم به تکنولوژی روز دنیا همخوانی داشته باشد و جزء جدیدترین تلویزیون های گیمینگ باشد و به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی ارزانترین تلویزیون های 2021 و2022 که مناسب برای گیمینگ می باشد می پردازیم، در بخش بعدی تلویزیون ال جی گیمینگ ارزان‌قیمت را معرفی می‌کنیم.

تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون NANO90 یکی از تلویزیون های مناسب گیمینگ از تولیدات سال 2021 می باشد که از کیفیت تصویر 4K NanoCell برخوردار می باشد. این تلویزیون از سری 9 نانو ال جی بوده که در سایز های بزرگ 55 و 65 و75 ساخته شده اند و برای بازی قطعاً صفحه نمایش بزرگ یکی از بهترین نکات خواهد بود.

سیستم عامل webOSپردازنده α7 Gen4 AI
سرعت رفرش 120 هرتزسری 8 ساخت اندونزی
کیفیت تصویر 4K NanoCellسایزبندی 55،65،75
سال ساخت 2021توان صوتی 20 وات
نوع پنل IPSقابلیت بازی Game Optimizer,ALLM,HGiG,Cloud Gaming
HDMI 2.1 داردUSB=3,HDMI=4

تلویزیون ال جی NANO86

تلویزیونی که از مدل قبلی کمی بالاتر بوده و ازهمان کیفیت تصویر استفاده می کند تلویزیون ال جی NANO86 می باشد که از کیفیت تصویر 4K با محدوده رنگی HDR استفاده می کند و رنگ هایی به شدت جذاب و پویا را به نمایش می گذارد.

سیستم عامل webOSپردازنده Alpha 7 Gen 4
سرعت رفرش 120 هرتزسری 9 ساخت اندونزی
کیفیت تصویر 4K NanoCellسایزبندی 55،65،75،86
سال ساخت 2021توان صوتی 40 وات
نوع پنل IPSقابلیت بازی ALLM,HGiG,VRR,Game Mode
HDMI 2.1 داردUSB=3,HDMI=4

تلویزیون مناسب گیمینگ ال جی از سری 9 بوده که در سال 2021 ساخته شده است و مورد استقبال خریداران تلویزیون برای تمام امکاناتی که دارد قرار گرفته است.

ارزانترین تلویزیون مخصوص بازی ال جی – سری B

 اگر به دنبال کیفیت تصویری بالاتر از 4K هستید و می خواهید یک بازی مفرح را با کیفیت تصویری خارق العاده را تجربه کنید بهتر است به گزینه تلویزیون های گیمینگ ال جی از سری OLED نیز فکر کنید.

OLED B3OLED B2
سال ساخت 2023سال ساخت 2022
پردازنده α7 Gen 6پردازنده α7 Gen 5
سرعت رفرش 120 هرتزسرعت رفرش 120 هرتز
توان صوتی 40 واتتوان صوتی 20 وات
دارای پورت HDMI2.1دارای پورت HDMI2.1
قابلیت بازی ALLM,HGiG,VRR,Game Modeقابلیت بازی ALLM,HGiG,VRR,Game Mode

تلویزیون های سری b ال جی در دو سال پشت سرهم به نام ها ی B1 ,B2 در سال 2021 و 2022 ساخته شده اند و هر دو کاملاً مناسب برای گیمینگ می باشند.

تلویزیون ال جی b2 مخصوص گیمینگ

ارزانترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ

از ارزانترین تلویزیون های گیمینگ در برند سونی می توان به مدل های سری Q در این برند اشاره کرد که در سال های اخیر 2021 و 2022 در انواع مدل ساخته شده و در بازار تلویزیون عرضه شده است.

تلویزیون سامسونگ q70b برای بازی

در این مدل تلویزیون سامسونگ از تکنولوژی تصویر کیولد استفاده شده است و چیزی بین LED معمولی و OLED می باشد که در آن از ذرات کوانتومی استفاده شده است و تصاویری با وضوح بالاتر و نزدیک به واقعیت را به نمایش می گذارد. تلویزیون سامسونگ Q70C‌ مدل جدیدتر با طراحی بسیار شیک و پردازنده کوانتمی است که برای بازی بسیار روان و چابک است.

Q70CQ70B
سال 2023سال 2022
سری 7سری 7
مصرمصر
سرعت رفرش 120 هرتزسرعت رفرش 120 هرتز
توان صوتی 20 واتتوان صوتی 20 وات
HDMI2, Earc, ARC HDMI2, Earc, ARC

کیفیت تصویر دراین تلویزیون 4K بوده و قابلیت ارتقاء تصاویر بی کیفیت را از طریق پردازنده دارند و شما در هنگام بازی از کیفیت تصویر عالی استفاده می کنید که بازی را بسیار هیجانی می نماید. در جدول پایین به مقایسه ارزانترین تلویزیون گیمینگ از سری X سونی می پردازیم.

ارزانترین تلویزیون های گیمینگ سونی

بجزء تلویزیون سونی OLED یک سری تلویزیون دیگر در تولیدات خود دارد که بسیار مناسب برای گیمرها بوده و هزینه کمتری نسبت به آن ها دارند. تلویزیون های سری j در سال 2021 و سری k در سال 2022 نیز قابلیت گیمینگ را با کیفیت تصویر 4k با خود به همراه دارند. این تلویزیون های هوشمند بود و از هوش مصنوعی بهره می برند. سیستم عامل این تلویزیون های گیمینگ اندروید بوده و کارایی با آن ها بسیار راحت می باشد. تلویزیون سونی X90L ال ای دی حرفه‌ای سال 2023 است که ارزان‌ترین مدل این برند نیست اما به نسبت امکانات، قیمت مناسبی دارد.

X90KX90L
20222023
55,65,75,8555,65,75
توان صوتی 20 واتتوان صوتی 20 وات
سرعت رفرش 120 هرتزسرعت رفرش 120 هرتز
HDMI2.1/VRR/ALLM/Game ModeHDMI2.1/VRR/ALLM/Game Mode
دارای حافظه داخلی 16 گیگدارای حافظه داخلی 16 گیگ

تلویزیون سونی X85L ارزانترین تلویزیون گیمینگ این شرکت در سال 2023 است که با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 عملکرد عالی به خصوص سازگاری با کنسول‌های نسل نهمی دارد.

X85KX85L
20222023
43,50,55,65,75,8543,50,55,65,75,85
توان صوتی 20 واتتوان صوتی 20 وات
سرعت رفرش 120 هرتزسرعت رفرش 120 هرتز
HDMI2.1,ALLM,Game ModeHDMI2.1,ALLM,Game Mode
دارای حافظه داخلی 16 گیگدارای حافظه داخلی 16 گیگ

از طریق این سیستم عامل امکان دسترس به دستیارهای صوتی Google ,Alexa به راحتی فراهم شده و شما امکان نصب بازی و برنامه مورد علاقه خود را خواهید داشت.

تلویزیون سونی x90k مناسب بازی

تلویزیون Q1 شیاومی

اگر به دنبال یک تلویزیون با سایز بسیار بزرگ اما ارزان برای گیمینگ هستید در ادامه تمام این موارد که از برندهای اصلی توضیح داده شده می توان به یکی از تلویزیون های قیمت مناسب از برند شیاومی اشاره کرد که این تلویزیون مدل Q1 بوده که فقط در سایز 75 ساخته شده است و یکی از ارزانترین تلویزیون های گیمینگ در سایز بزرگ محسوب می شود.

این تلویزیون از سرعت بالای رفرش 120 هرتز برخوردار بوده که با توان صوتی 30 واتی که با خود به همراه دارد می تواند یک بازی بسیار مهیج را برای شما رقم بزند. این تلویزیون با سیستم عامل اندورید 10 امکان سرچ و نصب برنامه های بسیاری را در اخیتار شما قرار می دهد. حافظه داخلی 32 گیگابایتی در این مدل با رم 2 امکان نصب برنامه هایی بجز برنامه های داخلی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

جمع‌بندی

تا به اینجا با انواع تلویزیون های 2021 و 2022 که در دسته ارزانترین تلویزیون های گیمینگ قرار می گیرند اشاره کردیم و در حال حاضر می دانیم کدام تلویزیون با چه سرعت رفرش و توان صوتی را قصد داریم تهیه کنیم و از یک تلویزیون گیمینگ چه انتظاراتی داریم.

مناسب ترین تلویزیون های گیمینگ تلویزیونی است که از تاخیر ورودی مناسبی برخوردار باشد و سرعت رفرش تصاویر در آن بالاتر از 100 هرتز را ساپورت کند. که این مقدار در تلویزیون های قیمت مناسب هم قرار داده شده است و با خیال راحت می توان از بین این موارد انتخاب کرد که در سایت افرالند این تلویزیون ها را می توانید با هزینه کاملاً به صرفه تهیه کنید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01چه رفرش ریتی برای تلویزیون های گیمینگ مناسب است؟

سرعت رفرش 120 هرتز در ظاهر مناسب تر است اما در حال حاضر بیشتر بازی ها با سرعت رفرش 60 هرتز بیشتر همخوانی دارند و سرعت رفرش 120 یک قطعیت برای بازی محسوب نمی شود و یک آپشن می باشد.

02سایز تلویزیون چه تاثیری در بازی دارد؟

سایز تلویزیون ربطی به بازی شما ندارد و تاثیری در کیفیت بازی نخواهد داشت. اما برای هیجان و لذت بیشتر از بازی تلویزیون های بزرگ گزینه بهتری هستند.

03آیا تلویزیون مناسب گیمینگ باید حتماً اسمارت باشد؟

برای بازی اصلاً لازم نیست تلویزیون اسمارت باشد اما معمولاً تلویزیون های اسمارت قابلیت گیمینگ را دارا می باشند. برای اینکه بدانیم تلویزیون اسمارت چیست به سایر مقالات ما در قسمت وبلاگ مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزانترین تلویزیون های گیمینگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *