۲۹ تیر ۱۴۰۱

ارزانترین تلویزیون های 4K در بازار کدامند؟

تصویر شاخص ارزان ترین تلویزیون های فورکی

وقتی صحبت از تلویزیون 4K می شود برخی افراد اول به دنبال ارزانترین تلویزیون 4K می روند، زیرا با خود فکر می کنند تمام تلویزیون های 4K در یک سطح هستند و یک کیفیت تصویر ثابت را ارائه می کنند، در حالی که این فقط ظاهر ماجراست و اگر بهتر دقت می کنیم عوامل بسیاری در کیفیت تصویر 4K مؤثر هستند تا این کیفیت به بهترین مرحله خود برسد و تصویری عالی را پخش کند.

تلویزیون ها در تاریخچه تصویری خود مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده اند تا به تصویری با کیفیت عالی دست پیدا کنند. کیفیت تصویر در تلویزیون ها انواع مختلفی را از گذشته تا به حال داشته اند. HD, FHD, NanoCell,4K و 8K از انواع کیفیت تصاویر موجود در بازار هستند که هر کدام از آن ها خدمات متفاوتی را در تصویر بهتر ارائه می دهند.

اما با گذشت تمام این موارد تلویزیون های 4K توانسته اند بازار بسیار مناسبی را بین طرفداران خود حفظ کنند و همیشه جزء پرفروش ترین محصولات حوضه تلویزیون بوده و در حال حاضر هم است. این تلویزیون ها با کیفیت تصویر مطلوبی که پخش می کنند یک تصویر بسیار زنده و نزدیک به واقعیت را به محضر تماشا می گذارند.

در یک سری از تلویزیون ها که از کیفیت تصویر 4K استفاده شده قابلیت هایی آن را همراهی می کنند که تصاویری خارق العاده را خلق می کنند و شمایی که روبروی این تلویزیون نشسته اید را مجذوب تصاویر جذاب خود می کنند و برای کسی که به دنبال تهیه تلویزیون است اولین چیزی که به آن اهمیت می دهد همین کیفیت تصویر تلویزیون می باشد که به دنبال تصویری با خاصیت بصری عالی است.

البته باید گفت در دنیای امروز به دنبال کیفیت تصویر نکته مهمی که بسیار مهم است قطعاً قیمت تلویزیون 4K می باشد که افراد با توجه به بودجه خود اقدام به تهیه تلویزیون با کیفیت تصویر عالی می گیرند. بس جا دارد در این مقاله به معرفی ارزان ترین تلویزیون 4K بپردازیم تا در زمان انتخاب تلویزیون دچار سردرگمی نشده و راحت تر اقدام به تهیه آن ها بنماییم.

تلویزیون های ارزان قیمت سال 2022

حال برای اینکه یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4k را انتخاب کنیم باید قبل از هر چیز با این کیفیت تصویر آشنایی پیدا کرده و بدانیم که این قابلیت از کجا آمده و چه کارایی دارد. ممکن است شما این تلویزیون را برای کار خاصی در نظر گرفته باشید مثل نمایش فیلم های سه بعدی یا هر چیز دیگر و این کیفیت اصلاً مناسب شما نباشد. با ما باشید با معرفی این کیفیت تصویر و شناخت کامل آن.

تاریخچه تلویزیون 4K متعلق به چه سالی است؟

اولین تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K در دهه 90 میلادی ساخته شده اند. این تلویزیون ها به دنبال کیفیت تصاویر FHD,2K وارد بازار شده اند و با ورود خود به صنعت فیلم سازی سرو صدای بسیاری را ایجاد کردند و از همان روز تا به حال طرفداران بسیاری را در بین خریداران توانسته است برای خود جمع کند.

این کیفیت تصویر 4K در حالت عادی شاید خیلی نمایان نبود اما در هنگام تماشای فیلم بر روی پرده سینما به وضوح آشکار بود و تصاویر را نرم تر و نزدیک تر به واقعیت نشان می داد به صورتی که بیننده خود را جزئی از صحنه های فیلم احساس می کرد و مثل گذشته تصاویر مصنوعی نبود.

کیفیت تصویر 4K در تلویزیون به چه معناست؟

در تلویزیون های نسل جدید که توسط همه برند ها در حال حاضر ساخته می شود می توان به تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K اشاره کرد که این تلویزیون ها از کیفیت تصویری 4 برابر بیشتر از تلویزیون های با کیفیت تصویر FHD برخوردار هستند. به این معنی که شما وقتی یک تصویر برگ درخت را در تلویزیون معمولی مشاهده می کنید ممکن است فقط یک برگ ببینید اما همان برگ در تلویزیون 4K متفاوت بوده و رگ برگ ها نیز به وضوح دیده می شود و این یعنی تصویری با وضوح و کنتراست بالاتر.

رزولوشن در تلویزیون های UHD 4K برابر با 2160×3840 پسکل می باشد. در بیشتر تلویزیون های 4K از محدوده های دینامیکی بسیاری مانند HDR استفاده می شود که توانسته اند دامنه رنگی گسترده تری را با توجه به تصویر مورد نظر از طریق نسخه های متنوع خود همچون HDR PRO 10, HLG, Dolby Vison ارائه داده و تصویری با تنوع رنگی بالا و وسعت رنگ گسترده تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

تلویزیون های با کیفیت تصویر فورکی 4k از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و این تنوع توانسته دست شما را در تهیه ارزانترین تلویزیون های 4k باز بگذارد و شما بتوانید یک تلویزیون با بودجه مناسب خود با کیفیت تصویر عالی و همچنین امکانات عالی پیدا کنید و هر انتظاری از یک تلویوزیون که دارید را در آن داشته باشید.

ارزانترین تلویزیون های 2022

هر سال یک سری از تلویزیون های 4K توسط تمام برندهای خوشنام به بازار عرضه می شوند که در سایز های متفاوتی ساخته می شوند. این تلویزیون های بجز کیفیت تصویر از امکانات صوتی و تصویری متنوعی برخوردار هستند. همچنین از سیستم عامل با دسترسی متفاوت و پردازنده های متنوع از نوع سطحی تا پیشرفته.

وقتی صحبت از یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4k به میان می آید شاید ذهن شما فقط به طرف یک تلویزیون با هزینه بالا برود و از تهیه آن پشیمان شوید و به سمت تلویزیون های با کیفیت پایین بروید اما با کمی جستجو و تحقیق در بازار مطمئناً می توان یک تلویزیون با کیفیت تصویر فورکی اما قیمت مناسب تهیه کرد.

این که چه انتظاراتی از یک تلویزیون دارید در زمان انتخاب تلویزیون بسیار مهم است. گاهی فقط به کیفیت تصویر اهمیت می دهید که البته باید گفت در انتخاب تلویزیون مهمترین گزینه می باشد، ولی اگر به دنبال امکانات دیگری همچون قابلیت گیمینگ یا جستجوی صوتی و یا کنترل جادویی هستید باید بودجه بالاتری را برای تلویزیون در نظر بگیرید.

برای انتخاب یک تلویزیون باید اطلاعاتی در مورد آن کسب کنیم که البته برای بسیاری از افراد قیمت تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا افراد این امکان را داشته باشند بر طبق بودجه خود تلویزیون خریداری نمایند. در این مقاله لازم می‌دانیم به معرفی ارزانترین تلویزیون های 4K از تمامی برندهای معتبر در سال های 2022 و 2021 بپردازیم.

مدلسال
تلویزیون ال جی UQ80002022
تلویزیون ال جی UQ70002022
تلویزیون ال جی UR73002023
تلویزیون ال جی UR78002023
تلویزیون ال جی UR81002023
تلویزیون ال جی UR80002023
تلویزیون سامسونگ BU80002022
تلویزیون سامسونگ CU80002023
تلویزیون سامسونگ CU70002023
تلویزیون سونی X75L2023
تلویزیون سونی X75K2022

ارزان ترین تلویزیون های فورکی ال جی

ارزانترین تلویزیون های فورکی ال جی مدل های متنوعی را شامل می شود که ال ای دی هستند و دارای کیفیت بسیار مطلوبی هستند. این مدل ها در سری های مختلف تولید می شوند و می توانید بسته به بودجه تان بهترین تلویزیون ال جی را خریداری کنید.

تلویزیون ال جی UP7550

 در سال 2021 یکی از تلویزیون های که کارایی بسیار عالی را با خود به همراه داشت تلویزیون ال جی UP7550 بود که از طراحی بسیار شیک و ساده ای با پایه های دو شاخه ای برخوردار بود. این تلویزیون هنوز هم در بین خریداران به دلیل کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خود از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

  • سری ساخت 7
  • سال ساخت 2021
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

تلویزیون دارای یک صفحه نمایش تخت با کیفیت تصویر 4K بوده و که امکان ارتقاء تصاویر را با خود به همراه دارد. این تلویزیون جزء تلویزیون های میان رده بوده که در دسته بندی قیمت تلویزیون در دسته ارزانترین تلویزیون 4k قرار می گیرد.

تلویزیون ال جی UP7750

یکی از ارزانترین تلویزیون های 4K در حال حاضر در ایران تلویزیون مدل 7750 ال جی می باشد که توانسته کارای بسیار عالی را به کاربران خود انتقال دهد و در سایز های متفاوت 43,50,65,75 ساخته شده اند. می توان گفت این تلویزیون تمام ابعاد را از بزرگ تا کوچک تحت پوشش خود قرار داده تا در انتخاب آن ها آزاد تر باشیم.

  • سری ساخت 7
  • سال ساخت 2021
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

طراحی ظریف و ساده تلویزیون توانسته است چشم همه را به خود خیره کند و شما برای تهیه یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4k نیاز نیست که طراحی نازک و ظریف داشته باشد حتماً با سراغ تلویزیون های گران‌قیمت بروید و برای آن ها هزینه های گزافی پرداخت کنید.

تلویزیون ال جی UQ7000 تلویزیون ارزان قیمت ال جی

تلویزیون ال جی UQ7000

یکی از تلویزیون ها 4K ال جی در سال 2022 مدل UQ7000 است. این تلویزیون از سری 7 بوده و دارای هزینه عالی نسبت به سری های بالاتر خود اما با همان امکانات می باشد که شما را به تهیه این محصول ترغیب می کند. امکانات تصویری فوق‌العاده در این مدل در کنار کیفیت تصویر 4k توانسته است این تلویزیون را از حالت یک 4k معمولی خارج کرده و یک تصویر با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار دهد.

  • سری ساخت 7
  • سال ساخت 2021
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

Ultra Viewing Angle در تلویزیون UQ8000 زاویه دید گسترده ای را در اختیار تماشاگرانش قرار می دهد و از هر زاویه که به صفحه نمایش نگاه می کنید شما تصویری با وضوح حالتی که در روبروی آن نشسته اید خواهید داشت. در این مدل از تلویزیون ال جی شما امکان این را دارید تا ارزانترین تلویزیون 4K به دلیل تنوع بالای سایز مناسب با فضای خود داشته باشید.

تلویزیون ال جی UQ8000

 در رده تلویزیون های سری 8 ال جی چند مدل ساخته شده است که یکی از این موارد تلویزیون ال جی UQ8000 بوده که خیلی تفاوت محسوسی با مدل پایین‌تر خود یعنی UQ7000 ندارد و در طراحی ظاهری خود کمی متفاوت هستند. پایه های در این مدل از تلویزیون ال جی دوشاخه ای بوده و امکان قرار گیری بر روی هر میزی با اندازه کوچکتر از صفحه نمایش را دارد و دغدغه ای برای تهیه میز بزرگ نخواهید داشت.

  • سری ساخت 8
  • سال ساخت 2022
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

همچنین در سایزبندی که دارد در بین سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ از تنوع بالاتری برخوردار است، مثلاً بین سایز های 65 و تا 70 یک سایز وسط مثل 60 اینچ را دارد، بر همین اساس افراد در زمان تهیه آن ها می توانند با یک مقدار هزینه کمتر یا بیشتر سایز متفاوتی را انتخاب کنند.

ارزان ترین تلویزیون های فورکی سامسونگ

تلویزیون های ارزان قیمت سامسونگ مدل های مختلفی را شامل می شوند که در سال 2022 و 2021 تولید شده اند در ادامه هر کدام از آن ها را معرفی می کنیم، برای خرید تلویزیون سامسونگ می‌توانید وارد بخش فروشگاه افرالند شوید.

تلویزیون سامسونگ AU7000

از تلویزیون های 2021 سامسونگ با نمایشگر کریستالی که از قیمت بسیار مناسب برخودار است مدل AU7000 را می توان نام برد که امکان اتصال به وای فای WiFi را داشته و از این طریق امکان دستیابی به شبکه های اینترنتی را در اختیار خواهید داشت و می توانید برنامه مورد نظر خود را در گوگل سرچ کرده و نصب نمایید که این کار از طریق دسترسی به دستیارهای صوتی همچون Alexa, Google امکان‌پذیر است.

  • سری ساخت 7
  • سال ساخت 2021
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

سیستم عامل استفاده شده در تلویزیون 4k سامسونگ از نوع Tizen بوده که به صورت یک نوار افقی در پایین صفحه قرار داده شده است و کل صفحه نمایش را آشغال نکرده و شما در زمان فعال سازی این قسمت که از طریق گزینه هوم در ریموت کنترل امکان‌پذیر است می توانید برنامه مورد نظر خود را همزمان مشاهده کنید.

تلویزیون سامسونگ AU7000 ارزانترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ BU8000

از نسخه ارتقاء یافته سری 8 که از سری 7 بالاتر می باشد تلویزیون سامسونگ BU8000 است که در یک سری از امکانات و کارایی ها از سری 7 خود پیشی گرفته است و اختلاف قیمت بسیار جزئی در این مدل استفاده شده است و همچنین از سایزبندی بیشتری نسبت به آن برخوردار است.

  • سری ساخت 8
  • سال ساخت 2022
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مصر
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

در تلویزیون با کیفیت تصویر 4k می توان به گزینه تلویزیون سامسونگ AU8000 به صورت جدی تری فکر کرد چون این تلویزیون سایزبندی بسیار متنوعی دارد که تقریباً تمام سایزها را تحت پوشش خود قرار داده واز طراحی با فریم بسیار باریک ساخته شده است که زاویه دید بالایی را در اختیار تماشاگر قرار می دهد .

تلویزیون سامسونگ CU7000

از تلویزیون 4K سامسونگ می توان به تلویزیون سامسونگ CU7000 به عنوان یکی ارزانترین تلویزیون ها 4K اشاره کرد، که امکان اتصال به وای فای و دسترسی به اینترنت را در اختیار کابرانش قرار می دهد. در این تلویزیون از سیستم عامل کاربلد تایزن Tizen استفاده شده که امکان دسترسی به دستیار های صوتی را در اختیار ما قرار می دهد.

  • سری ساخت 7
  • سال ساخت 2023
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

دسترسی به دستیار صوتی همان و ورود به دنیای جذاب و سرگرم‌کننده وب گردی همان. شما با این قسمت این امکان را دارید تا به جستجوی محتوای مورد نظر خود بپردازید و یا اینکه بازی مورد علاقه خود را نصب کرده و شروع به بازی کنید. با داشتن این تلویزیون شما هیچ وقت از بی حوصله گی خسته نمی شوید زیرا همیشه یک سرگرمی جدید پیدا می کنید.

تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 نسخه بالاتر تلویزیون CU7000 با کیفیت تصویر 4K است که خیلی تفاوت چشم گیری بین این دو مدل وجود ندارد و یکی از ارزانترین تلویزیون های فورکی می باشد که تمام امکانات یک تلویزیون میان رده را در خود دارد. شاید تنها تفاوت این دو مدل در سایزبندی مدل ها باشد که هر کدام تنوع خاص خود را دارند.

  • سری ساخت 8
  • سال ساخت 2023
  • توتان صوتی 20 وات
  • ساخت کره مونتاژ مجارستان
  • پردازنده کریستالی با سیستم عامل تایزن
  • 43 50 55 65 75 اینچ
  • سرعت رفرش 60 هرتز
  • قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای

ارزان ترین تلویزیون های فورکی سونی

تلویزیون های ارزان قیمت سونی تنوع خیلی زیادی ندارند و بیشتر مدل های این برند در گروه میان رده قرار می گیرند اما به هر حال معرفی کردن دو مدل سری 7 سونی خالی از لطف نیست، در صورت تمایل می‌توانید تلویزیون سونی را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر از افرالند خریداری کنید.

تلویزیون سونی X75L و X75K

این دو تلویزیون از تولیدات سونی در سال های 2023 و 2022 هستند که خیلی مشابه هم ساخته شده و از امکاناتی مشابه به هم برخوردار هستند. در قالب یک جدول به مقایسه این دو مدل ارزان‌ترین تلویزیون 4K می پردازیم. تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K هوشمند بوده و از ریموت کنترل اسمارت سونی بهره برده اند. با خرید تلویزیون سونی X75L شما این امکان را دارید که همزمان به مدیریت چند وسیله هوشمند در اطراف خود بپردازید و از راه دور آن ها را کنترل کنید.

تلویزیون ارزان سونی X75K

از بهترین امکاناتی که تلویزیون سونی را نسبت به برندهای بالا متمایز می کند می توان به حافظه داخلی که دارد اشاره کرد، در این حالت برای نصب بازی ها یا برنامه های اضافی بجز قابلیت های خود تلویزیون دسترسی بهتری خواهید داشت و می توانید هر بازی دیگری را بر روی تلویزیون نصب کنید.

تلویزیون سونی X75Lتلویزیون سونی X75K
سیستم عامل اندورویدسیستم عامل گوگل تی وی
سال ساخت 2023سال ساخت 2022
سیستم صوتی 20 واتسیستم صوتی 20 وات
سرعت رفرش 50 هرتزسرعت رفرش 50 هرتز
حافظه داخلی 16 گیگحافظه داخلی 16 گیگ
سایز بندی 43و50و75سایز 55 و 65
ریموت کنترل معمولیریموت کنترل اسمارت
قالبلیت اتصال به وای فایقالبلیت اتصال به وای فای
مونتاژ مالزیمونتاژ مالزی

 این تلویزیون ها دارای سیستم عامل اندورید (گوگل تی وی هم مبتنی بر اندروید است) بوده که به دلیل شباهت بسیار آن با سیستم عامل گوشی های اندروید کارایی با آن ها بسیار راحت خواهد بود و از طریق اتصال به وای فای WiFi امکان اتصال به اینترنت را برای کاربرانش فراهم می کند. اتصال از طریق بلوتوث Blutooth یکی دیگر از بهترین قابلیت های تلویزیون 4k سونی بوده که امکان اتصال گوشی و ساندبار را از این طریق به تلویزیون فراهم می کند.

جمع بندی:

تا به اینجا با کیفیت تصویر 4k به یک شناخت کلی دست پیدا کردیم که در مقالات بعدی با خود کیفیت تصویر 4k به صورت عمیق تری آشنا می شویم. حال برای تهیه ارزاترین تلویزیون های 4k که در سال 2021 و 2022 ساخته شده اند به یک واقعیت کلی رسیدیم که اگر بخواهید تلویزیونی انتخاب کنیم باید چیزی انتخاب کنیم که در وحله اول از کیفیت تصویر 4k برخوردار باشد بعد به امکانات دیگر آن فکر کنیم.

هر چقدر این امکانات بیشتر باشد قطعاً قیمت هم به همان نصبت بلا خواهد رفت. امکاناتی مثل پورت های بیشتر یا توان صوتی بالاتر. مثلاً در تلویزیون سونی از حافظه داخلی 16 گیگ استفاده شده است که در برنده های ال جی و سامسونگ این قابلیت وجود ندارد. اگر به دنبال امکاناتی همچون قابلیت گیمینگ هستید شاید بهتر باشد به گزینه های با هزینه بالاتر فکر کنیم چون تمام تلویزیون ها به صرف 4k بودن از قابلیت گیمینگ بهره نمی برند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 آیا تلویزیون های 4K از لحاظ قیمت با هم تفاوت دارند؟

بله. در بین تلویزیون های فورکی تنوع بسیار بالایی وجود دارد چه از لحاظ سایزبندی و چه از لحاظ امکاناتی که ممکن است داشته باشد.مثل کنترل ریموت جادویی

02آیا ارزانترین تلویزیون های 4K دارای قابلیت گیمینگ می باشند؟

بعضی از مدل های تلویزیون با کیفیت تصویر 4K دارای این قابلیت بوده و به پورت HDMI2 مجهز می باشند اما این شامل تمام تلویزیون های فورکی نمی باشد و مدل های رده بالا این قابلیت را با خود به همراه دارند.

03ارزان ترین تلویزیون های فورکی برای چه کسانی مناسب هستند؟

افرادی که به دنبال یک تلویزیون قیمت مناسب با امکانات کم هستند و قیمت ارزان برای شان اولولیت اول را دارد باید سراغ ارزان ترین تلویزیون های فورکی بیایند. این مدل ها فناوری و قابلیت های حرفه ای ندارند و برای استفاده روزمره مناسب هستند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزانترین تلویزیون های 4K در بازار کدامند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *