۱۷ مرداد ۱۴۰۱

بررسی تخصصی تلویزیون سونی

بررسی تخصصی تلویزیون سونی

اینجاییم تا به بررسی تخصصی تلویزیون سونی غول رسانه های صوتی و تصویری بپردازیم. سونی در صنعت صوتی و تصویری حرف اول را می زند. چه در زمینه ساخت اسپیکر و شیک، چه در زمینه لنز و دوربین های عکاسی و فیلم برداری. خب به نظر شما وقتی محصولی در این موارد پیشگام می باشد در صنعت تلویزیون در چه جایگاهی قرار می گیرد؟

جواب این سؤال بدیهی است که به واسه وجود این موارد باید نقد و بررسی تلویزیون سونی در بالاترین رده قرار بگیرد، چون محصول شرکتی است که صدا و تصویر در آن حرف اول را می زند و تلویزیون که این دو مورد در آن بسیار مهم است باید طبیعتاً در رتبه بالایی قرار گیرد. می‌توان به صراحت گفت تلویزیون سونی پادشاه تلویزیون هاست.

این پادشاه پردازنده ای انقلابی به نام XR داشته که هر چیزی را جارو می کند و تمیز می کند. این غول بزرگ هیچ چیزبی کیفیتی را قبول نمی کند. تصویر بی کیفیت در آن معنی نخواهد داشت و فوراً پردازش کرده و تصویری شفاف را به نمایش می گذارد. این تنها یک گوشه از مزایا و معایب تلویزیون Sony می باشد.

با توجه به نظر مثبت خریداران افرالند، تلویزیون سونی X90K بهترین مدل سونی در سال 2022 برای کاربران ایرانی بوده است. می‌توانید در این صفحه بررسی کامل آن و همچنین ویدیو تخصصی محصول را مشاهده کنید.

اگر بخواهیم به عمق ماجرا برویم باید ساعت ها در مورد کارکرد این تلویزیون با هم بحث کنیم فقط از مزایای این برند صحبت کنیم. خب این یک قسمت ماجرا خواهد بود و یکی از مهمترین موارد در زمان تهیه تلویزیون هزینه های آن می باشد. اگر به دنبال تلویزیون سونی آمده اید قطعاً هزینه بالایی هم برای تهیه تلویزیون خود در نظر گرفته اید. چون برند سونی برندی لوکس محسوب می شود.

سیستم عامل این خوبان اندورید محبوب می باشد. به این دلیل محبوب خوانده می شود که بیشترین و راحت ترین کارایی را دارد و کارکردن با آن را حتی کودکان و افراد سالمند به راحتی امکان‌پذیر می باشد و می توان برای هر کدام از این رده سنی یک صفحه شخصی با برنامه های مورد علاقه خودشان درست کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر تلویزیون های این برند محبوب را برای شما افرالندی های عزیز معرفی کنیم.

عوامل مهم در بررسی تخصصی تلویزیون سونی

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که از نقد و بررسی تلویزیون سونی چه انتظاراتی می توان داشت تا بتوانیم بین آن ها بهترین نمونه که با خواسته های ما مطابقت داشته باشد را انتخاب کنیم. مزایا و معایب تلویزیون Sony بسیار زیاد می باشند و از هر گزینه زیرشاخه های فراوانی تولید می شود که قبل از هر چیز باید شاخه اصلی را معرفی کنیم.

  • قیمت تلویزیون سونی
  • ابعاد تلویزیون نسبت به متراژ انتخابی
  • کیفیت تصویر تلویزیون
  • قابلیت گیمینگ
  • اتصالات و گیرنده ها
  • قدرت پردازش در نقد و بررسی تلویزیون سونی
  • سیستم عامل کارآمد
  • صدای واضح و فراگیر

این موارد در واقع مهمترین موارد در انتخاب تلویزیون به حساب می آیند که در تلویزیون سونی به کرات این گزینه ها را خواهید دید، حال تلویزیون رده بالا باشد یا متوسط. این فرقی نمی کند. موارد مهم و اصلی در همه تلویزیون های سونی کاملاً رعایت شده است و خیال شما را از هرجهت راحت می کند.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی Z9KXR120Hz
تلویزیون سونی A95KXR120Hz
تلویزیون سونی A90KXR120Hz
تلویزیون سونی A80KXR120Hz
تلویزیون سونی X95KXR120Hz
تلویزیون سونی X90KXR120Hz
تلویزیون سونی X85KX1120Hz
تلویزیون سونی X80KX160Hz
لیست تلویزیون های 2022 سونی

مانند تمام برندها، در میان تلویزیون های سونی نیز می‌توان بهترین‌ها را برگزید که در جدول بالا، ما پرفروش ترین تلویزیون های این برند ژاپنی را برای شما لیست کرده ایم و از این میان می توان به تلویزیون سونی X85K و یا تلویزیون سونی A80K اشاره کرد که جزو پرفروش ترین ها می‌باشند و هر دو از خانواده گیمینگ هستند.

مدلکیفیت تصویرسیستم صوتی
تلویزیون سونی A95L4K60W
تلویزیون سونی A80L4K60W
تلویزیون سونی X95L4K50W
تلویزیون سونی X90L4K20W
تلویزیون سونی X85L4K20W
تلویزیون سونی X80L4K20W
تلویزیون سونی X75WL4K20W
تلویزیون سونی X93L4K20W
لیست تلویزیون های 2023 سونی

5 فاکتور اصلی در نقد و بررسی تلویزیون سونی

در این قسمت بهتر است شاخه های اصلی که در مورد آن بحث کردیم را کمی بهتر شرح داده و با زیرشاخه های آن که همان قابلیت های هر کدام می باشد بیشتر آشنا شویم. اگر به دنبال بررسی تخصصی تلویزیون سونی هستید ادامه مقاله را حتماً بخوانید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های اندرویدی در سال جدید

پردازنده انقلابی XR

پردازنده XR به این دلیل انقلابی نامیده می شود چون واقعاً در یک تلویزیون انقلاب به پا می کند. پردازنده XR در تلویزیون سونی قابلیت هوش شناختی دارد. هوش شناختی با هوش مصنوعی کاملاً متفاوت است، در حالی که بسیاری از افراد این دو را شبیه به هم تصور کرده و با هم اشتباه می گیرند.

وقتی حرف از هوش شناختی می شود یعنی می تواند موقعیت افراد را تشخیص دهد و براساس اینکه شما در چه موقعیتی هستید و یا به کدام قسمت از صحنه تمرکز دارید آن قسمت را برای شما برجسته‌تر و با صدای واضح تر به نمایش می گذارد، یا اینکه صدای کاراکتر اصلی را تشخیص داده و این صدا را واضح تراز سایر صداهای اطراف می نماید. این یعنی شما را بهتر از خودتان می شناسد و ذهن شما را می خواند.

هارمونی تصویر و صدا در تلویزیون سونی

این پردازنده با مزایا و معایب تلویزیون Sony که با خود دارد کمک می کند هر داده ای که وارد تلویزیون می شود در خروجی بهترین باشد. مثلاً وقتی یک صدای قدیمی و خش دار را از یک خواننده قدیمی پلی می کنیم این پردازنده با تشخیص صدا با کمک قابلیت Clear Voice نویزهای اضافی را حذف کرده و صدایی واضح و رسا را پخش می کند به صورتی که قدیمی بودن آهنگ را فراموش می‌کنید.

این پردازنده جذاب و دوست داشتنی در تصویر هم همین کارایی را داشته و در ارائه تصویر بهتر بسیار یاری کننده می باشد. جدا از قابلیت ارتقاء تصاویر بی کیفیت، به کمک XR Clarity قسمت های تحلیل رفته تصویر را بازسازی می کند و تصویری که به نمایش می گذارد تصویری به شدت واضح و شفاف خواهد بود.

راز بقاء را با تصویر واقعی ببینید

کیفیت تصویر در نقد و بررسی تلویزیون سونی حرف اول را می زند. در این مبحث می خواهیم هر سه سری از تلویزیون های سونی را مورد بحث قرار دهیم که در سال 2021 و 2022 جزء جدیدترین و بهترین تلویزیون های سونی به حساب می آیند. این تلویزیون ها به سه دسته X, OLED 4K,OLED 8K تقسم می شوند. سری اول که X نامیده می شوند و کیفیت تصویر مطلوب و عالی 4K داشته که امکان ارتقاء تصاویر و پشتیبانی از HDR را به صورت تخصصی دارند.

تصویر در تلویزیون سونی

سری بعد OLED 4K هستند که با همان کیفیت تصویر اما با صفحه نمایش OLED که تصویری که به نمایش می گذارند بر طبق تمام اولد ها تصویری با عمق رنگ مشکی بالاتر می باشد و کنتراست رنگ مشکی در آن ها بسیاربالاتر از یک فورکی معمولی می باشد. سری سوم که اولد هستند اما با کیفیت تصویر 8K که به سری Z در سونی معروف هستند و تصویری که ارائه می کنند 4 برابر یک 4K وضوح تصویر بیشتری دارند.

از قابلیت تلویزیون سونی در تصویر می توان به XR Triluminios Pro اشاره کرد که میلیارها رنگ را تحت پوشش خود قرار می دهد و رنگ که برای تصویر به نمایش می گذارد یک رنگ کاملاً واقعی اما با درخشنده بسیار می باشد. شما از هر زاویه ای نظاره گر صفحه نمایش سونی باشید، زیباست. این به معنی زاویه دید گسترده و وجود X_Wide Angle  می باشد.

با تلویزیون سونی سرگرم شوید

با تلویزیون سونی هیچ وقت ماندن در خانه کسل کننده نخواهد بود. وقتی تلویزیون سونی از هر مدلی را تهیه می کنید با فشار دادن یک دکمه و اتصال به اینترنت می توانید ساعت ها وب گردی کنید و یا اینکه برنامه مورد علاقه خود را نصب نمایید و تمام این موارد بر می گردد به وجود یک دوست محبوب به نام اندروید.

سیستم عامل Android  در بررسی تخصصی تلویزیون سونی می تواند دنیای از شگفتی ها را در پیش روی شما باز کند. وقتی در منزل ساعت ها بیکار هستید فقط وجود یک سیستم عامل در تلویزیون می تواند این وقت شما را به بهترین حالت ممکن پر کند. با فعال کردن این سیستم عامل کل صفحه را به خود اختصاص می دهد تا به آن دسترسی ساده تری داشته باشید.

حالا به جستجوی برنامه و بازی که دوست دارید بپردازید وساعت ها از دیدن آن لذت ببرید و این امکان از طریق دستیارهای صوتی Google, Alexa به راحتی امکان‌پذیر می باشد. خبر خوب برای شما که تلویزیون سونی خریداری کرده اید وجود حافظه داخلی در این تلویزیون می باشد که می توانید برنامه ای بیشتر از چیزی که در خود تلویزیون است را نصب کنید.

بیشتر بخوانید:
آموزش کار با تلویزیون سونی

وجود این سیستم عامل در تلویزیون امکان ایجاد صفحه شخصی را در تلویزیون قرار داده و می توانید از این طریق برای هر رده سنی یک صفحه درست کنید. مثلاً برای کودکان یک صفحه با برنامه های سن خود تنظیم کنید تا به بقیه برنامه های که شما نمی خواهید دسترسی نداشته باشند و مستقیم وارد برنامه مورد نظر خود شوند.

هوشمندی از مزایا و معایب تلویزیون Sony

تلویزیون سونی تنها یک تلویزیون نیست، در واقع گاهی هم می توان با آن سرگرم شد و یا اینکه یک دستیار باشد. این تلویزیون به واسطه هوشمند بودن خود توانسته از طریق ریموت کنترل هوشمند تمام وسایل هوشمندی که در اطراف خود دارد را پیدا کرده و اقدام به مدیریت آن ها فقط از طریق یک ریموت نماید. مثلاً با همین ریموت دمای یخچال را افزایش داده و یا اینکه چراغ را خاموش کنید.

ریموت کنترل هوشمند در تلویزیون سونی می تواند به صورت صوتی کار کرده و فقط از طریق فشار دادن یک دکمه مزایا و معایب تلویزیون Sony خود را فقط از طریق صدا کنترل کنید. سونی در این سال ها یک تکنولوژی به محصولات خود اضافه کرده به نام دوربین Bravia Cam که در بالای تلویزیون نصب می شود و می توان از این طریق به راحتی چت کرده و با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید.

این تنها یک گوشه از امکانات این دوربین می باشد. در واقع این دوربین توانایی این را دارد که موقعیت شما را نسبت به تلویزیون تشخیص داده و براساس آن صدا را کم و زیاد کند و یا اینکه نور را تنظیم نماید.

در نقد و بررسی تلویزیون سونی به اتصالات توجه کنید

به راحتی آب خوردن این امکان در تلویزیون سونی قرار داده شده است. وجود پورت های متنوع امکان اتصال به تلویزیون را برای هر وسیله ای امکان‌پذیر کرده است. در نقد و بررسی تلویزیون سونی در قسمت پشتی آن همانند هر تلویزیون دیگری در هر برندی تعدادی پورت قرار داده شده است که این پورت ها شامل انواع HDMI, USB, LA, RF و غیره می باشد.

در تلویزیون سونی پورت HDMI 2.1نیز در تعدادی از موارد به وضوح به چشم می خورد که این قابلیت تلویزیون را برای یک بازی هیجان انگیز آماده می کند و می توانید از این تلویزیون به عنوان یک تلویزیون گیمینگ استفاده نمایید. تلویزیون گیمینگ برای خیلی از گیمرها در اولویت می باشد و طبیعتاً این پورت تلویزیون را از یک تلویزیون ساده مجزا می نماید.

گیمینگ در تلویزیون سونی

محتوای گوشی را به صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید و از طریق بلوتوث Blutooth از محتوای گوشی بر روی صفحه نمایش با کیفیت تصویر 4k لذت ببرید. این یک امکان عالی بوده که بلوتوث برای تلویزیون سونی با خود به ارمغان آورده است و شما از این طریق حتی می توانید ساندبار و اسپیکر اضافی به تلویزیون خود وصل کرده و از صدای بلند آن لذت ببرید.

مزایا و معایب تلویزیون Sony در سال 2023 و 2022

تنوع بالا در تلویزیون سونی حتماً شما را سردرگم خواهد کرد و احتمالاً برای انتخاب بهترین تلویزیون سونی دچار بحران خواهید شد. بحران از این جهت که مدلی که انتخاب می کنید باید مناسب فضا، هزینه و امکاناتب که از آن انتظار دارید باشد تا در انتخاب خود بهترین را پیدا کنید. برای این مورد اول باید به بررسی تخصصی تلویزیون سونی می پرداختیم و در حال حاضر نیاز داریم به معرفی مدل ها و قابلیت های تلویزیون سونی .

بررسی تخصصی تلویزیون سونی سری X

سری X مناسب ترین و متعادل ترین سری در بررسی تخصصی تلویزیون سونی می باشد که طرفداران بسیاری داشته و پرفروش ترین محصولات سونی در بین تلویزیون ها در سال های اخیر بوده است. این تلویزیون ها با پسوند حروف که نشان دهنده سال تولید آن ها می باشد نشان داده می شوند که هر چه بالاتر می رود نشان دهنده جدید بودن آن می باشد.

در این مبحث ما به جدیدترین آنها که مربوط به سال 2021 با پسوند J و سال 2022 با پسوند K می باشد می پردازیم. کیفیت تصویری که در این مدل انتظار داریم 4K بوده که رزولوشن در آن بسیار بالا و برابر با 2160×3840 می باشد که حدوداً 8 میلیون پیکسل را شامل می شود که هرگز با چشم قابل دیدن نیستند و می تواند در بررسی تخصصی تلویزیون سونی یکی از معیارهای مهم در انتخاب تلویزیون به حساب آید.

از قابلیت های تلویزیون سونی Full Array بوده که کنتراست کامل از تصویر را با عمق واقعی به نمایش می گذارد و تصویر با دامنه رنگی بالایی را در کنار HDR10, HLG, Dolby Vision به ارمغان می آورد. با وجود Dolby Vision و Dolby Atmos صدا و تصویر را در حد یک تئاتر تجربه کنید و از صدای و تصویر همه‌جانبه و فراگیر لذت ببرید.

کیفیت تصویر در سونی

تلویزیون سونی X در چند سری 7,8, 9 ساخته شده اند که سری 7 و 8 سرعت رفرش پایینی داشته و قابلیت گیمینگ ندارند اما در سری 85 و 9 این شرکت رفرش ریت 120 هرتزبوده و امکان اتصال به کنسول های بازی پیشرفته در آن به وضوح دیده می شود و نیاز نیست برای داشتن یک تلویزیون مناسب گیمینگ حتماً سراغ اولدها بروید.,

از مزایا و معایب تلویزیون Sony توان صوتی آن می باشد که در این تلویزیون ها در حد متوسط 20 وات می باشد و یک توان صوتی نرمال در صنعت تلویزیون به حساب می آید. در این حالت بهتر است برای تلویزیون های سایز بزرگ که در سالن های بزرگ معمولاً استفاده می شود از یک ساندبار اضافی کمک بگیرید. در سری ایکس سونی تنوع سایزبندی بسیار بالا بوده و می توان حتی در سایزهای کوچک نیز از بین آن ها دست به انتخاب زد در حالی که در اولدها این امکان وجود ندارد.

با OLED عمق سیاهی را در تصویر درک کنید

تلزیون اولد در تمام برندها به کنتراست بالا در عمق سیاهی ها مشهور است. در این تلویزیون وقتی یک تصویر تیره می بینید صحنه ها را با دایره تاریکی بیشتری مشاهده می کنید و مثل یک تلویزیون معمولی سیاهی ها کم رنگ دیده نمی شوند. اولد ها با کمک پیکسل های خود نور را به سطح تلویزیون ساطع می کنند و هر پیکسل به صورت جداگانه کار خود را انجام می دهد.

تصویری که در بررسی تخصصی تلویزیون سونی اولد می بینید یک تصویر شفاف و واضح با درخشندگی بی نظیر می باشد. در این تلویزیون ها وجود دوربین براویا کم جذابیت آن را چند برابر کرده و تلویزیونی به شدت هوشمند را در پیش روی شما قرار می‌دهد. طراحی تلویزیون های سونی به شکل عجیبی شما را شیفته خود می کند. پنل نازک و ساده آن ظرافتی به تلویزیون ارائه کرده که هیچ بیننده ای نمی تواند چشم از آن بردارد.

پایه ها در این تلویزیون به سه حالت متفاوت قرار می گیرند و می توان یا در دو طرف قرار داده و یا اینکه در وسط قرار دهید و از یک میز کوچک تر استفاده کنید و بهتر از همه می توانید تلویزیون را بلندتر کرده و ارتفاع پایه را بالا ببرید. البته فراموش نشود که امکان اتصال به دیوار در این مدل محفوظ بوده و این قابلیت به واسطه حالت پایه ها از بین نمی رود.

در مزایا و معایب تلویزیون Sony چشم ما به مسئله ای می خورد که در تلویزیون های قدیمی بارها با آن اذیت شده ایم. مثلاً شبکه آی فیلم که همیشه تکرار فیلم های قدیمی در آن بسیار زیاد می باشد و گاهی به دلیل قدیمی بودن صدا و تصویر با هم هماهنگی ندارد. دراین حالت تلویزیون سونی با استفاده از Acoustic Surface Audio می تواند صدا و تصویر را هماهنگ کرد تا صدا دقیقاً تصویر را دنبال کند و این تاخیر را از بین می برد.

تلویزیون سونی سری Z

سونی یک تلویزیون به شدت جذاب تولید کرده به نام سری Z در سال 2021 و 2022 که همان OLED می باشد اما با رزولوشن 4 برابر اولدهای قبلی. در تلویزیون سونی OLED 8K کیفیت تصویری که مشاهده می کنید بسیار بالاتر بوده و وضوح تصویر به طبع آن بالا می رود. وجود Mini LED ها در ترکیب این صفحه نمایش تصویری با کنتراست پرتراکم و روشنایی کنترل شده را به نمایش می گذارد.

در نقد و بررسی تلویزیون سونی باید گفت این تلویزیون ها که قابلیت گیمینگ دارند و سرعت رفرش در آن ها 120 هرتز می باشد امکان اتصال به Play Station 5 را داشته یک تلویزیون حرفه ای برای گیمرها به حساب می آید. هرچند که قیمت این تلویزیون بسیار بالا بوده و برای تهیه آن نیاز به پرداخت هزینه های بالایی می باشد. در کیفیت تصویر تلویزیون های Z که در سری J, K ساخته شده اند قابلیت تصویری که در آن بسیار جالب می باشد Motion بوده که صحنه ها را با یک حرکت روان و آهسته به جریان انداخته و در زمان حرکت تصویر شما هیچ تاری متوجه نخواهید شد.

از قابلیت های تلویزیون سونی سری Z توان سوتی آن ها می باشد. توان صوتی در این تلویزیون ها به دلیل اینکه تلویزیون های بالارده به حساب می آیند بسیار بالا بوده و برابر با 80 وات می باشد که صدایی فوق‌العاده برای تلویزیون سونی به حساب می آید. طراحی مینیمالیست در این تلویزیون های دست شما را باز گذاشته تا بتوانید با هر دکوری آن را ست کنید و البته بهتر شاید این باشد که بگوییم این تلویزیون است که سبک خانه شما را جذاب می کند.

جمع‌بندی

در بررسی تخصصی تلویزیون سونی در وبلاگ افرالند به این نتیجه می رسیم که از مزایا و معایب تلویزیون Sony و هر قابلیت مهم که در یک تلویزیون لازم است را دارد و به همین مناسبت می‌تواند یک گزینه عالی در انتخاب باشد به شرطی که برای آن هزینه خوبی در نظر گرفته باشید.

در نقد و بررسی تلویزیون سونی به این نتیجه رسیدیم تمام مدل های این برند دارای حافظه داخلی بوده که این امکان را در دسترس شما قرار می دهد که بازی های بجز بازی های خود اندروید را بر روی تلویزیون نصب نمایید. در بین این تلویزیون ها به دلیل وجود تنوع بالا انتخاب می تواند راحت باشد و در سری X، این تنوع به دلیل سایزبندی متنوع بیشتر می باشد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون های سونی ال ای دی قابلیت گیمینگ دارند؟

در سری 9 این برند در هر سال 2021 و 2022 می توانید از قابلیت گیمینگ آن ها خیالتان راحت باشد. هچنین سونی تلویزیون سری 8 خود مدل x85j را به قابلیت های مختلف گیمینگ مجهز کرده است.

02 تلویزیون سونی ارزش خرید دارد؟

تلویزیون های سونی جزء بهترین تلویزیون ها بازار بوده اما از قیمت بالاتری نسبت به ال جی و سامسونگ برخوردار هستند. بس باید در قبال این نام نیک پول بیشتری پرداخت شود.

03 آیا با تلویزیون سونی می توان برنامه های مختلف را نصب کرد؟

بله با داشتن سیستم عامل اندروید می توانید برنامه های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی، بازی و فیلم و سریال را دانلود کنید و ساعت ها با تلویزیون سرگرم شوید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تخصصی تلویزیون سونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *