۲۱ مرداد ۱۴۰۱

بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی QNED

بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی که از تکنولوژی های جدید شرکت ال جی می باشد جا دارد تا به مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی پرداخته و با این تکنولوژی بیشتر آشنا شویم. شرکت ال جی هر ساله سری جدید از محصولات خود را وارد بازار کرده و می تواند همیشه برای این کار یک ایده جذاب با خود به همراه داشته باشد. در صورتی که قصد خرید تلویزیون ال جی را دارید بررسی نمایشگرهای کیوند خالی از لطف نخواهد بود.

ال جی به واسطه تلویزیون های اولد همیشه زبان زد طرفداران خود بوده است و توانسته در ساخت اولدها همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد. در این راستا سامسونگ دست به ساخت یه ایده جدید به نام نئوکیولد زده است که این تلویزیون‌ها برند سامسونگ را در این تکنولوژی تک کرده است و فعلاً برندهای دیگر اقدام به ساخت آن نکرده اند و فقط سونی در حال تلاش برای این کار می‌باشد.

در بین نمایشگرهای مختلف QNED در حال حاضر تلویزیون ال جی QNED80 پرطرفدارترین محصول این شرکت در بازار می‌باشد و با رفرش ریت 120 هرتز و عملکرد گیمینگ حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب برای انواع بازی‌های سازگار با کنسول‌ نسل نهمی می‌باشد.

مدلرزولوشن
تلویزیون ال جی QNED814K
تلویزیون ال جی QNED804K
تلویزیون ال جی QNED854K
تلویزیون ال جی QNED864K
تلویزیون ال جی QNED904K
تلویزیون ال جی QNED914K
تلویزیون ال جی QNED958K
تلویزیون ال جی QNED998K
تلویزیون ال جی QNED7S4K
تلویزیون های کیوند ال جی

بک لایت مینی ال ای دی به لطف فناوری کیوند وارد دنیای تلویزیون های ال جی شد که در واقع می توان این را نقطه قوت این مدل ها دانست؛ روشنایی و درخشندگی فوق‌العاده مشخصه اصلی این تلویزیون‌ها می‌باشد. در جدول بالا لیستی از بهترین کیوندهای ال جی در سال 2023 و 2022 را معرفی کرده ایم.

به این مورد به این دلیل اشاره شد که می تواند در راستای این رقابت تنگاتنگ تمام برندها هر سال بتوانند برای داشتن فناوری جدید در تلویزیون ها در تلاش کنند و ال جی از این رقابت عقب نمانده و توانسته است با ساخت تلویزیون کیوند حرفی برای گفتن داشته باشد و کاری کند که هنوز هیچ برندی اقدام به ساخت آن نکرده باشد.

تلویزیون کیوند QNED نه می توان گفت اولد است و نه می توان گفت کیولد. این فناوری چیز جدا و خاصی بوده که می توان گفت زیر مجموعه اولد به حساب می آید و به دلیل قیمت بالای تلویزیون اولد و ناتوانی در خرید این وسیله برای بیشتر افراد تلویزیون کیوند ال جی بتواند جایگزین خوبی برای این تلویزیوین ها محسوب شود.

در همین راستا اینجاییم تا با این تکنولوژی بیشتر آشنا شویم و به این نتیجه برسیم که آیا اصلاً ارزش خرید دارد یا خیر؟ و با خود QNED که از چه اعضایی تشکیل شده و یا اینکه چه کارایی دارد و انواع مدل های تولید شده در سال های اخیر این فناوری بیشتر آشنا شویم.

تکنولوژی کیوند QNED در تلویزیون ال جی چیست؟

کیوند در واقع ترکیبی از چند مورد می باشد که هر کدام از این موارد یک گزینه عالی در تلویزیون محسوب می شوند و ترکیب این فناوری ها در کنار هم می تواند یک کیفیت عالی را در تلویزیون خلق کند. در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی به رنگ های ناب و غنی می رسیم که این تکنولوژی تصویری با رنگ های ناب را ارائه می کند.

QNED از ترکیب Quantum Nano Emitting Diodes تشکیل شده است، یعنی دیودهای نورده نانوکوانتومی. خب تا به اینجا با اصطلاح کامل این مورد آشنا شدیم و می‌دانیم در کل چه معنی دارد. استفاده از نقاط کوانتومی در واقع توانسته در وضوح رنگ بیشتر به تصویر کمک کند و ذرات نانو به دیده شدن بیشتر جزئیات تصویر کمک می کند که تکنولوژی کوانتوم دات در کنار نانوسل با استفاده از نقاط نوردهی عالی در Mini LED ها در تعداد بالا تصویری خارق العاده را به نمایش بگذارد.

بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی
بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

تلویزیون های کیوند با توجه به کارایی های که دارند می توانند یک تلویزیون مناسب در رقابت با اولد و کیولد باشند و تصویری به شدت واضح و شفاف با عمق رنگ مشکی بسیار بی نظیر در کنار درخشندگی بالا در روشنایی را در کنار هم به تصویر بکشند. از مزایا ومعایب تلویزیون کیوند ال جی به وجود فناوری های بسیاری در کیفیت تصویر آن پی می بریم که تلویزیونی با تصویر فوق‌العاده را به نمایش می گذارد.

در تلویزیون کیوند ال جی باید گفت می توانید هم‌زمان یک نانوسل و یک کیولد داشته باشید. درنقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی می توان گفت که از LED در ابعاد نانو به عنوان منبع نور در کیفیت تصویر خود استفاده کرده است که ترکیبی هیجان انگیز از LCD و نور پس زمینه LED می باشد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون ال جی

7 قابلیت مهم در نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی

هر تکنولوژی جدیدی که به بازار می آید می تواند با خود حرف های برای گفتن داشته باشد و در این راستا نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی در این مقاله خالی از لطف نخواهد بود و می تواند نویدی خوبی برای کاربرانش داشته باشد.

  • کیفیت تصویر در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی
  • پردازنده نسل 9 آلفا
  • قابلیت های گیمینگ و تماشای فیلم
  • سیستم عامل حرفه ای
  • اتصالات و پورت های ارتباطی و گیرنده های داخلی
  • امکانات هوشمند و ریموت کنترل جادویی
  • کیفیت صدا مطلوب و عالی

وقتی حرف از تکنولوژی جدید به میدان می آید همه جبهه می گیریم تا بدانیم این محصول جدید از چه عواملی در ساخت خود استفاده کرده است و یا اینکه می تواند چه قابلیت های را با خود به همراه آورده تا این محصول را در سبد محصولاتی قرار دهد که ارزش خرید داشته باشد.

مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی

وقتی حرف از مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی را می شنوید قطعاً کنجکاو می شوید حتماً از این موارد اطلاع داشته باشید زیرا به صورت چشمگیری در انتخاب ما تاثیر مستقیم خواهد داشت و ما را برای یک خرید عالی آماده می کند. این تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل جدید بودن ایراداتی هم می تواند داشته باشد و این برای ساخته اولیه هر چیزی کاملاً طبیعی می باشد.

  • قیمت پایین‌تر نسبت به تلویزیون های اولد
  • کیفیت بالاتر نسبت به تلویزیون های کیولد
  • کیفیت تصویر عالی در دو نوع 4K  و 8K
  • ساخته شده فقط در سایزبندی بزرگ و 55 اینچ به بالا
  • وضوح تصویر زنده و با نمایش جزئیات عالی
  • طراحی شیک و خاص پسند با سبکی مینیمال

در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی باید به این نکته اشاره مهمی داشته باشیم که به عنوان یک تلویزیون پیشرفته و قیمت بالا در سایزهای بزرگ فقط ساخته شده است و امکان اینکه شما یک تلویزیون 49 اینچ یا کمتر از این صفحه نمایش داشته باشید ممکن نیست و فقط باید به سایز بالا فکر کنید و همچنین فقط برای تهیه این مدل تلویزیون هزینه بالایی هم پرداخت نمایید چون جزء تلویزیون های لوکس محسوب می شود.

بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی در زوایای مختلف

قبل از هرچیز باید تلویزیون کیوند ال جی را از جهات مختلف به صورت کلی مورد بررسی قرار داده و تمام نقاط ضعف و قوت این تلویزیون ساخت 2022 ال جی را بدانیم تا بهتر این تکنولوژی جدید را درک نماییم.

جادوی تصویر در تلویزیون QNED ال جی

کیفیت تصویر در هر تلویزیونی حرف اول را می زند و زمانی که یک تلویزیون جدید معرفی می شود قطعاً اولیت ما کیفیت تصویر تلویزیون خواهد بود. که در تلویزیون ال جی QNED این امکان به بهترین نحو استفاده شده است. در پنل تلویزیون QNED از نوع IPS استفاده شده است که این پنل تصویری با کیفیت عالی را پخش می کند.

در قابلیت کیوند در تلویزیون های ال جی از تعداد بالای از Mini LED استفاده شده است که برخلاف LCDهای قدیمی یه از یک LED در نوردهی خود استفاده می کردند در تلویزیون کیوند ال جی از حدود 30 هزار Mini LED استفاده شده است که هر کدام به نوبه خود اقدام به نوردهی کرده و نور را از نقطه ای خاص ساطع می نمایند.

مزایا و معایب تلویزیون کیوند ال جی

در این حالت بسیار شبیه به تلویزیون اولد می باشند با این تفاوت در تلویزیون اولد این میزان نوردهی از طریق پیکسل ها تعبیه می شود اما در تلویزیون کیوند از طریق مینی ال ای دی. وقتی این Mini LED ها در تعداد بالا در کنار هم قرار می گیرند و با ذرات نانو و قابلیت کوانتوم دات ترکیب می شوند تصویری که به نمایش می گذارند بسیار نزدیک به واقعیت می باشد.

درنقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی می رسیم به رزولوشن و وضوح تصویر آن که قطعاً می‌دانیم وقتی ال جی از چیزی نزدیک به اولد حرف می زند باید تصویری نزدیک به آن هم ارائه دهد. کیفیت تصویر در این تلویزیون ها از دو نوع 4K و 8K می باشد که در یک مدل از 4K و بقیه مدل ها از 8K استفاده کرده است و می توان گفت جزء بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم محسوب می شوند.

در این تلویزیون ها استفاده از قابلیت لوکال دایمینگ از بهترین آپشن های آن می باشد که در می تواند نور پس زمینه را در نقاط خاص کاهش دهد. مثلاً روشن‌ترین نقطه را روشن‌تر و تاریک ترین نقطه را تاریک تر نشان می دهد و این باعث ایجاد یک کنتراست قوی بین نقاط شده و تصویری با وضوح بالا رابه نمایش می گذارد. مثلاً در یک نقطه تاریک معین می کند نور در کدام قسمت بیشتر و در کدام قسمت کمتر باشد.

کیفیت تصویر فقط به نور بستگی ندارد

داشتن یک پردازنده حرفه ای می تواند نقش موثری در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی داشته باشد. به این معنی که وقتی تلویزیونی از پردازنده خوب در محصولاتش استفاده می کند دیگر صدا وتصویر بی کیفیت معنی نخواهد داشت و چیزی که مشاهده می کنید بهترین حالت از یک نمایشگر می باشد که می تواند ارائه کند.

پردازنده به کار رفته در تلویزیون کیوند ال جی از نوع آلفا 9 بوده که جزء پیشرفته‌ترین پردازنده ها محسوب می شود و اگر احیاناً تصویر بی کیفیتی دارید و یا یک فیلم قدیمی را می خواهید تماشا کنید اصلاً نگران نباشید چون با وجود این تلویزیون های کیوند ال جی تصویری که در نهایت دریافت می کنید یک تصویر واضح با کیفیت متناسب با تلویزیون شما می باشد.

نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی
بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

سرعت پردازش در تمامی مدل های تلویزیون ال جی کیوند 120 هرتز بوده و توانسته تصویری با سرعت بالا مناسب برای گیمنگ را ارائه داده که در این حالت در بازی صحنه ای را از دست نخواهید داد.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون های ال جی

نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی

در مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی باید گفت این شرکت به صدای تلویزیون اهمیت خاصی داده است و این صدا در مقدار بالا در مدل های مختلف از 20 وات تا 60 وات به چشم می خورد که قابلیت حذف نویز های اضافی از بهترین امکانات صدایی در آن به حساب می آید و صدایی که در نهایت از خروجی دریافت می کنید صدایی به شدت شفاف می باشد.

کیفیت صدا در مزایا و معایب تلویزیو qned
بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

در تلویزیون ال جی QNED صدا با تصویر هماهنگ می باشد و این ممکن نمی شود مگر با بودن قابلیت همگام سازی صدا وتصویر با هم. وقتی به فیلم های قدیمی در شبکه آی فیلم نگاه می کنید گاهی صدا دیر تر از تصویر به جریان می افتد و این شما را از دیدن فیلم خسته و پشیمان می کند. در این حالت در تلویزیون QNED دیگر با این مشکل برنخورده و صدا و تصویر همزمان پخش خواهند شد.

بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی در سیستم عامل

در نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی باید به هوش مصنوعی در این مدل اشاره کرد که با وجود قابلیت های هوشمند که ارائه می دهد می توان گفت تلویزیون را همانند یک دوست می توان فرض کرد، دوستی از جنس تکنولوژی. تلویزیون های ال جی مجهز به ریموت کنترل هوشمند می باشد هم به صورت ماوسی می تواند کار کند و صفحه نمایش تلویزیون را همانند یک صفحه مانیتور در اختیار کاربرانش قرار دهد.

سیستم عامل در تلویزیون کیوند ال جی

هم اینکه به صورت صوتی کار کرده و از طریق استفاده از دکمه میکروفون با تشخیص صدای شما هر آنچه را می خواهید می توانید از تلویزیون خود درخواست کنید. مثل کم و زیاد کردن صدای تلویزیون. تلویزیون هوشمند ال جی دارای سیستم عامل webOS می باشد که سیستم عاملی حرفه ای در زمینه در اختیار قرار دادن برنامه های متنوع می باشد و می تواند امکان دسترسی به دستیارهای صوتی و برنامه های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد.

انواع تلویزیون های کیوند ال جی

در نقد و بررسی تلویزیون های کیوند ال جی به مدل های ساخته شده در این شرکت می پردازیم که تعدا آن ها بسیار محدود می باشد و تنوع در این مدل های کم می باشد اما همین تعدا محدود کارایی های عالی و منحصر به فردی دارند که تلویزیون را از هر لحاظ خاص و منحصر به فرد می‌کنند.

تلویزیون های سری QNED ال جی در واقع به عنوان تلویزیون های گیمینگ از آن ها می توان نام برد که تلویزیون های با کیفیت فوق‌العاده با تاخیر ورودی مناسب هستند که در هنگام بازی شما هیچ صفحه ای را از دست نخواهید داد و همچنین رفرش ریت بالا در این مدل ها و وجود پورت HDMI 2.1 در آن ها در مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی آن را جزء تلویزیون های مناسب گیمینگ کرده است.

وجود گیرنده داخلی در تمام مدل های ال جی شما را از تهیه جداگانه هر گونه گیرنده ای بی نیاز می کند و همچنین وجود پورت های مهم واساسی چون HDMI, USB امکان اتصال مستقیم به تلویزیون را فراهم آورده و از طریق بلوتوث Blutooth و وای فای WiFi نیز امکان اتصال غیر مستقیم به این تلویزیون ها فراهم می باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی

در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی جا دارد به امکانات عالی آن نیز اشاره کنیم که وجود HDR10, HDR10 PRO کنتراست عالی را در تصویر خلق می کند و در کنار Billion Reach Color با دامنه رنگی بالا تصاویری نزدیک به واقعیت را به وجود می آورند. تلویزیون کیوند ال جی یک تلویزیون بسیار مناسب برای تماشای فیلم بوده و با استفاده از حالت Film Maker تلویزیون را در حالت نمایش فیلم قرار می دهد.

جمع بندی

در کل در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی در فروشگاه افرالند به این نتیجه می رسیم که اگر تلویزیونی در حد اولد می خواهید اما قصد صرف هزینه بالا نداریم با اطلاع از مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی به این گزینه هم می توانید فکر کنید که با توجه به نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی به این نتیجه رسیدیم محصولی بی نظیر برای تماشای فیلم و گیمینگ می باشد.

این تلویزیون چیزی ما بین اولد و کیولد بوده که عمق سیاهی را از اولد و درخشانی تصویر را از کیولد به ارث برده است که تصویری را به نمایش می گذارد تصویری با کنتراست رنگ و جزئیات تصویر بالا به دلیل وجود ذرات نانو در کنار کوانتوم بوده که به عنوان یک فیلتر خروجی که از تصویر ارائه می دهند تصویری زنده و فعال می باشد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون کیوند ارزش خرید دارد؟

تلویزیون کیوند ال جی دارای امکانات عالی برای گیمینگ و تماشای فیلم می باشد و اگر به دنبال یک تلویزیون اولد هستید اما هزینه بالایی دارد می توانید به کیوند فکر کنید.

02
03چه تفاوتی میان سری های مختلف تلویزیون QNED ال جی وجود دارد؟

بسته به اینکه چقدر هزینه می کنید و در چه سری تلویزیون می خرید، امکانات و مشخصات متفاوتی دریافت می کند. تلویزیون های کیو ان ای دی ال جی در کیفیت تصویر فورکی و ایت کی همچنین سری های مختلف موجود هستند.

04آیا تلویزیون ال جی کیوند برای گیمینگ مناسب است؟

با توجه به اینکه تلویزیون های کیوند ال جی مدل های میان رده و بالارده این شرکت هستند از رفرش ریت مناسب و همچنین عملکرد قابل قبول گیمینگ برخوردار هستند. سری های بالارده این فناوری رقبای سرسختی برای اولدهای گیمینگ هستند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی QNED”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *