۱۶ مرداد ۱۴۰۱

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

وقتی حرف از بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ به میدان می آید یعنی باید بگردیم و در محصولات سامسونگ یه دنبال امکانات بگردیم. هر امکاناتی که خریدار را به تهیه آن مشتاق کند. خوشبختانه این برند کره ای به دلیل خوشنام بودن سال هاست هر کاری که می توانسته کرده تا دل طرفدارانش را به دست بیاورد و از خرید خود پشیمان نشوند.

تقریباً این برند را به واسطه محصولات خانگی بسیاری از جمله یخچال و لباسشویی هایش با آن آشنایی داریم یا اینکه تعریف آن را از دیرباز شنیده ایم. تلویزیون های این برند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته اند هر ساله محصول جدیدی را تولید کرده و روانه بازار کنند. خوشبختانه به دلیل مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ همیشه توانسته نیاز افراد را از هر لحاظ تامین کند.

همچنین به دلیل تنوع بالایی که در سبد محصولات خود دارد کاری می کند شما به دنبال هر تلویزیون با هر کیفیت و سایزی که هستید به راحتی بتوانید آن را انتخاب کنید و از داشتن این برند کره ای لذت ببرید.سامسونگ در سال های اخیر مونتاژ تلویزیون های خود را در کشورهای مصر و مجارستان انجام داده است و این از کیفیت محصول به هیچ عنوان کم نمی کند.

قطعات این محصولات کاملاً کره ای می باشند که تنوع محصولات تلویزیون سامسونگ را در افرالند به وضوح می بینید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ بپردازیم و با امکانات وقابلیت های این برند بیشتر آشنا شویم.

همچنین تلویزیون سامسونگ را از لحاظ قیمت، کیفیت، سال تولید و امکانات بررسی نماییم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشیم. در تلویزیون های این برند سال تولید را با حروف به نمایش می گذارند. حروفی که در اول نام برند ذکر شده و حرچه این حروف بالاتر باشد سال تولید آن جدیدتر می باشد و در همین راستا اعداد قرار داده شده نشان دهنده سری تولیدی بوده و این اعداد که بالا می روند سری بالاتر بوده و به تبع آن قیمت تلویزیون هم بالاتر می رود.

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ

در انتخاب تلویزیون سامسونگ شاید بهتر باشد قبل از اقدام به خرید در مورد مشخصات دستگاه تحقیق کرده و بعد به تهیه آن فکر کنیم. چون گاهی شما وارد مغازه یا سایتی می شویم و با تنوع بالایی از محصولات روبرو می شوید. در این شرایط یا سردرگم شده و یا اینکه گول چرب زبانی های فروشنده را می خورید. بس خالی از لطف نخواهد بود که با امکانات تلویزیون سامسونگ از قبل آشنا شوید و بعد دست به انتخاب آن بزنید.

  • کیفیت تصویر تلویزیون
  • پردازنده به کار رفته در تلویزیون سامسونگ
  • سیستم عامل حرفه ای
  • نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ در کیفیت صدا
  • قابلیت های اتصالی
  • هوشمند بودن یا نبودن
  • قیمت تلویزیون
  • سایز مناسب با متراژ مورد نظر

این موارد از مهمترین موارد در انتخاب هوشمندانه یک تلویزیون می باشد که بررسی هر کدام از این موارد می تواند یک عامل مهم در انتخاب شما به حساب آید و نیازی به انتخاب نادرست نباشد.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95B120HzOLED
تلویزیون سامسونگ QN900B144HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN800B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN700B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN95B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ HQ60B 60HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ 2022

میدانیم که سامسونگ یکی از بهترین برندهای کره ای است که در رقابت سرسختی با دیگر سازنده های قَدَر بازار به سر می برد. این برند اکنون در سال 2022 رسالتش را به اتمام رساند و از بهترین نمایشگرهایش رونمایی کرد که در میان آن ها می توان تلویزیون سامسونگ BU8000 را نام برد؛ کاربران می‌توانند این مدل را با هدف تماشای فیلم و وب گردی خریداری کنند؛ همچنین در میان بالارده ها، تلویزیون سامسونگ QN85B یکی از بهترین مدل های گیمینگ سال می‌باشد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
تلویزیون سامسونگ CU8100LED
تلویزیون سامسونگ CU7100LED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ LS03CQLED
تلویزیون سامسونگ 2023

5 عامل مهم در انتخاب تلویزیون سامسونگ

در این قسمت قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ در چند فاکتور مهم بپردازیم تا شما با امکانات این تلویزیون کره ای بیشتر آشنا شوید و برای انتخاب تلویزیون از برند سامسونگ دلیل قانع کننده ای داشته باشیم.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ در کیفیت تصویر

کیفیت تصویر از ارکان اصلی انتخاب تلویزیون به حسا ب می آید. اولین چیزی که شما از فروشنده سؤال می کنید کیفیت تصویر تلویزیون می باشد که آیا این کیفیت تصویر به روز می باشد یا نه؟ در تلویزیون سامسونگ جدید سال 2021 و 2022   کیفیت تصویری که مشاهده می کنید 4k  و 8k در مدل های نئوکیولد سامسونگ در رده های بالا می باشند.

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ دسته بندی که برای این تلویزیون ها در نظر گرفته شده است به چند نوع AU, BU  به ترتیب سال 2021 و 2022 در نوع 4k که امکانات تصویری مناسب و با کیفیت عالی و کنتراست مناسب را ارائه می دهند و با پشتیبانی از HDR وضوح تصویری که به نمایش می گذارند از کنتراست بالاتری برخوردار است.

تلویزیون سامسونگ

بعد از این مدل های سری QLED ساخته شده اند که این مورد هم به ترتیب A, B در هر سال وارد بازار شده است. این تلویزیون ها کیولد سامسونگ نور سفید بعد از عبور از فیلترهای متفاوت و همچنین عبور از ذرات کوانتوم رنگ مورد نظر را تولید می کند و درخشش و نوری که در این تلویزیون های می بینید به مراتب از تلویزیون های 4K معمولی بالاتر خواهد بود.

نئوکیولد در حال حاضر از تولیدات سامسونگ به حساب می آید و شما می توانید در دو رده متفاوت اقدام به تهیه این نوع از تلویزیون ها نمایید. به این دلیل دو رده گفته می شود چون در دو سطح کیفیت تصویر4K  و 8K  ساخته شده اند و قطعاً این وضعیت در قیمت تلویزیون‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت و به مراتب بالاتر خواهد رفت.

قابلیت تصویری HLG که از نسخه های HDR می باشد و یک دامنه رنگی برای بازی های کامپیوتری به حساب می آید در تلویزیون های رده بالای این برند مثل نئوکیولدها وجود دارد و اگر قصد تهیه یک تلویزیون برای گیمینک را دارید بهتر است به این گزینه توجه بیشتری بنمایید.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

صدا را در حد استادیوم بشنوید

 از امکانات تلویزیون سامسونگ صدای واضح آن می باشد که هیچ تصویر عالی از یک فیلم بدون صدای مناسب فایده ای نخواهد داشت. بس لازم و ضروری است که صدا تلویزیون چک شود و از توان صوتی آن بسته به سایز تلویزیون مطلع باشیم. در یک سری از تلویزیون سامسونگ صدا در حد 20 وات می باشد که صدای مناسب و مطلوب برای یک تلویزیون میان رده در هر برندی به حساب می آید.

در مدل های بالاتر سامسونگ شما شاهد صدای 60 و 80 وات نیز در مدل های نئوکیولد هم هستید. بس این به شما بستگی دارد به چه میزان صدایی رضایت دهید و یا اینکه تلویزیونی که تهیه می کنید را در چه متراژی استفاده کنید تا یک صدای مناسب را پخش نماید که به میزان کافی واضح باشد.

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ در پردازشگر

بله همین طور است، تلویزیون سامسونگ همانند هر برند معتبر دیگری دارای پردازشگر برای تحلیل داده های است که وارد آن می شود. وقتی تلویزیونی پردازشگر مناسب داشته باشد یعنی شما نگرانی بابت تصویر و صدای بی کیفیت ندارید. در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ پردازشگر ها از نوع کریستالی می باشد.

قدرت پردازشگر تلویزیون سامسونگ

در پردازنده کریستالی Crystal Processor قدرت پردازش هر چیزی را دارد. در این حالت تصویری که مشاهده می کنید از رنگ های واقعی تر و پررنگ تری ساخته می شوند و از تصویر بی کیفیت دیگر خبری نیست. چون با امکان ارتقاء آن ها شما تصویری نزدیک به فورکی یا ایت کی خواهید داشت و تصویر قدیمی شما را اذیت نمی کند.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ چیست؟

سیستم عامل در اصل یک نرم‌افزار بوده که ارتباط بین محتواو برنامه ها را با تلویزیون برقرار می کند و هر تلویزیونی برای اینکه هوشمند باشد نیاز دارد که به سیستم عامل مجهز شده باشد. وقتی حرف ازتلویزیون سامسونگ به میدان می آید در کنار آن از سیستم عامل تایزن Tizen قطعاً اسمی می شنوید.  سیستم عامل تایزن یکی از بهترین سیستم عامل ها در تلویزیون برند های اصلی محسوب می شود.

سیستم عامل تایزن به صورت یک نوار در پایین صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ به نمایش در می آید. در این حالت می توانید به برنامه های موجود در این قسمت تلویزیون دسترسی راحت داشته باشید و بانقد و بررسی تلویزیون سامسونگ به نام webkit به جستجوی هر آنچه که می خواهید بپردازید. در واقع سیستم عامل یک سرگرمی برای نسل جدید می باشد که اوقات فراغت خود را از این طریق پر می کنند و از وقت خود بهترین استفاده را می برند.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

امکان اتصالات ضروری از طریق این سیستم عامل برای تلویزیون فراهم شده است و می توان به وای فای WiFi  و بلوتوث Blutooth متصل شوید و امکان دسترسی سریع و به اشتراک گذاری محتواهای صوتی و تصویری را برای شما فراهم می کند. این سیستم عامل در تلویزیون قابلیت خواندن انواع فرمت ها از جمله؛ GIF, PNG,MP3,JPG و … را دارد.

به تلویزیون سامسونگ متصل شوید

اتصال از به تلویزیون تقریباً در تمام تلویزیون های جدید وجود دارد البته نمی توان گفت جدید واقعاً چون تلویزیون های قدیمی هم این رابط ها را داشتند، اما شاید به این وسعت تنوع نبودن و تعداد آن ها بسیار کمتر بود. از نظر تعداد پورت HDMI , USB تقریباً تمام تلویزیون ها در یک حد هستند حالا یکی بالاتر یا پایین تر.

اما بعضی از اتصالات هستند که سرنوشت یک تلویزیون را معلوم می کنند. مثل پورت HDMI 2.1 که فقط در تلویزیون های رده بالا به چشم می خورد و برای یک گیمینگ که به دنبال این نوع تلویزیون است وجود این پورت کاملاً ضروری به حساب می آید و شما می توانید از طریق تماشاکردن به پشت تلویزیون به وجود این پورت پی ببرید.

وجود این پورت در تلویزیون نیازمند سرعت رفرش بالا می باشد و در این تلویزیون های که از همچین پورتی پشتیبانی می کنند معمولاً 120 هرتز می باشد. درمزایا و معایب تلویزیون سامسونگ شما پورت های مثل RF, LAN, ALLM  نیز خواهید دید که هر کدام به نحوی در اتصال به تلویزیون و دسترسی به امکانات تلویزیون سامسونگ ما را یاری می کنند.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ 2021 و 2022

در ادامه می خواهیم شما را با مدل هایی که در سال های اخیر از برند سامسونگ وارد بازار شده است و یا قرار است به روزی انجام شود شما را آشنا کنیم. این تلویزیون های هر کدام شگفتی های باخود دارند که شما را در انتخاب مدل سردرگم خواهد کرد و مطمئناً نیاز به یک مشاور برای انتخاب حتماً لازم خواهد بود که با مطالعه این مقاله به آن دست پیدا می کنید.

بررسی تخصصی تلویزیونی سامسونگ کریستالی

این تلویزیون های از سری AU, BU می باشند که در مدل های متنوعی به بازار عرضه شده اند. نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ دارای کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 2160×3840 می باشند که وضوح تصویر بسیار مناسب برای یک تلویزیون با قیمت عالی می باشد. وقتی تصمیم به تهیه این تلویزیون های می گیرید باید بدانید لازم نیست بابت آن ها هزینه کزافی پرداخت کنید، اما امکاناتی که با آن مواجه خواهید شد بسیار بالاتر از این هزینه می باشد و قطعاً در این شرایط این شمایید که سود خواهید کرد.

رفرش ریت در مدل AU9000 برابر با 120 هرتز است اما در سایر مدل های این سرعت 60 هرتز بالاتر نمی رود و به همین مناسبت تلویزیونی مناسب برای گیمینگ به حساب نمی آیند. همچنین توان صوتی در تمام مدل های 2021 و 2022 در مجموع 20 وات می باشد. در این حالت اگر از تلویزیون برای سالن بزرگ استفاده می کنید شاید خالی از لطف نباشد که از یک ساندبار برای تقویت صدا استفاده نمایید و از طریق بلوتوث به آن وصل شوید

کیفیت تصویر 4K

پردازشگر کریستالی در آن ها ارتقاء تصویر را انجام داده و ضوح تصویر را به نسبت کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ بالا می برد. این تلویزیون ها محدودیت سایز ندارد و برای شما که به دنبال تلویزیون هستید امکان انتخاب هر سایزی را امکان‌پذیر می کند در حالی که در تلویزیون هایی مثل QLED از سایز کوچک خبری نیست.

در تکمیل این مطلب بخوانید:
بررسی تلویزیون سامسونگ BU8500

شگفتی تمام نمی شود، فقط کامل می شود

QLED از شگفتی های نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ است که در آن ها نوری که از تلویزیون رد می شود تصوری به مراتب درخشان تر را نشان می دهد. وجود ذرات کوانتوم در پس زمینه این تلویزیون تصویری که به شما نشان می دهد تصویری زنده و پرنور است و کیفیتی که مشاهده می کنید از تلویزیون 4K  معمولی بسیار بالاتر می باشد.

تلویزیون های کیولد از جمله مدل های است که 120 هرتز سرعت دارند. یعنی تصوری که در هنگام بازی می بینید بسیار سریع حرکت می کند و شما هیچ صحنه ای را از دست نمی دهید و در اثر سرعت تصاویر تار و غیر واضح نمی شوند. سرعت رفرش ریت بالا از امکانات تلویزیون سامسونگ کیولد بوده که این مدل را برای گیمینگ مناسب می کند.

تلویزیون QD-OLED سامسونگ

در مزایا و معیایب تلویزیون سامسونگ دسترسی به دستیار های صوتی از طریق سیستم عامل تایزن در این مدل بسیار راحت می باشد و می توانید ساعت ها بنشینید و به جستجوی برنامه مورد علاقه خود بپردازید. البته زمان بیکاری بهتر است سیستم عامل را فعال کنید، چون وقتی شروع به این کار نمایید دیگر یادتان می رود از آن خارج شوید و ساعت ها در آن می چرخید.

نسل جدی تکنولوژی در تلویزیون سامسونگ با نئوکیولد

آخرین محصولی که سامسونگ ساخته است و جزء جدیدترین تکنولوژی ها به حساب می آید Neo QLED می باشد. در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ نئوکیولد اول بهتر است با خود ماهیت این تلویزیون در سبد محصولات این برند بپردازیم. وقتی این تکنولوژی رونمایی شد تعاریف بسیاری به همراه داشت و افراد از این تکنولوژی بسیار استقبال کردند.

در تلویزیون اولد نور از طریق پیکسل ها به صفحه نمایش تابانده می شود و در تلویزیون کیولد نور از پس زمینه به سطح تلویزیون می رسد. اما در نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ نئو کیولد نور از طریق قطعه های Mini LED به صفحه تابانده می شود و می توان گفت تفاوت این سه در نحوه پردازش نور دهی می باشد.  Quantum Mini LED استفاده شده در این تلویزیون های در اصل بر رنگ ها تمرکز می کنند و رنگ ها را به صورت واقعی به نمایش می گذارند.

تلویزیون های نئوکیولد سامسونگ در مدل های QN85,90A سال 2021 و QN85,90,95B سال 2022 ساخته شده اند که کیفیت تصویر آن ها 4K می باشد و از سرعت رفرش 120 هرتز بهره برده اند با توان صوتی بالا و همچنین ریموت کنترل هوشمند. اما در همین نوع صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ مدل های جدیدتری با کیفیت تصویر 8K ساخته شده اند که همین امکانات تلویزیون سامسونگ را دارند اما با کیفیت تصویر بالاتر و به نام های QN800,900A و QN700,800,900B به ترتیب 2021 و 2022 ساخته شده اند.

جمع‌بندی: نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ چیزی که به آن می رسیم تنوع بالای این محصول است که می توانید از قیمت پایین تا بالا و در انواع سایز با کیفیت تصویر متفاوت در بین آن ها انتخاب نمایید و از طریق تماس با کارشناسان ما در افرالند خرید خود را انجام بدهید. در نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ نسبت به برند ال جی و سونی از قیمت پایین تری برخوردار است که می تواند یکی از دلایل خرید شما باشد. از مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ از هیچ لحاظی کمیتی نداشته و در بیشتر مواقع جوابگوی نیاز شما می‌باشد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون سامسونگ مناسب گیمینگ می باشد؟

در تلویزیون های رده بالا و همچنین کیولد و نئو کیولد نمونه های خوبی برای قابلیت گیمینگ وجود دارد.

02تلویزیون سامسونگ ارزش خرید دارد؟

تلویزیون سامسونگ از قیمت پایین تری نسبت به برندهای ال جی و سونی برخوردار می باشد و امکانات تصویری وقابلیت های اتصالی عالی دارد.

03 تلویزیون سامسونگ چه مدل هایی دارد؟

سامسونگ تولیدات متنوعی دارد که می توان به تلویزیون های کیولد، کریستالی، نئو کیولد و همچنین اولد اشاره کرد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *