۲۲ آذر ۱۴۰۲

صفر تا صد نصب ماهواره در تلویزیون‌ رسیوردار ال جی + ویدئو

نصب ماهواره روی تلویزیون رسیوردار ال جی

آیا تلویزیون رسیوردار ال جی دارید اما روش سرچ کردن شبکه‌های ماهواره‌ای را با آن نمی‌دانید؟ در حال حاضر که این مقاله را می‌خوانید احتمالاً تلویزیون ال جی خریداری کرده‌اید یا قصد تهیه آن را دارید، اما نمی‌دانید چطور از ماهواره سرخود آن استفاده کنید. در این آموزش تیم افرالند با نحوه نصب ماهواره در تلویزیون‌های رسیوردار ال جی، ساده‌ترین راه‌کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. با این روش می‌توانید به شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی داشته باشید یا اینکه آن‌ها را جابه جا یا قفل نمایید.

وجود ماهواره سرخود در تلویزیون ال جی نعمتی بزرگ است که شما را از خرج‌ تراشی‌های اضافی مصون می‌دارد. به این صورت می‌توانید بدون نیاز به خرید رسیور جداگانه، شبکه‌های متعددی را تنها با اتصال به ماهواره خود تلویزیون ال جی در دسترس داشته باشید. همچنین سرگرمی‌هایی فراتر از یک تلویزیون دیجیتال‌ سرخود در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توان به عنوان یک مزیت معرکه برای نمایشگرهای این برند روی آن حساب کرد.

فعال سازی و نحوه اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای در تلویزیون‌ها رسیوردار ال جی به راحتی امکان پذیر نیست و راه و روش‌ خود را دارد. در ادامه سعی می‌کنیم با آموزش سرچ فرکانس دو کانال یاهست (Yahsat) و یوتلست (Eutelsat)، با دو روش دستی و خودکار در تلویزیون ال جی این مسیر را برای شما هموار نماییم. همچنین مخفی کردن و نحوه چیدمان شبکه‌ها یا قفل کردن آن‌ها را شما آموزش خواهیم داد، لطفاً با ما همراه باشید.

ویدئو کامل فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی

در این مقاله آموزش کار با تلویزیون ال جی به صورت کامل توضیح داده شده است و از طریق ویدیوی آن می‌توانید انواع امکانات تلویزیون را اجرا کنید. همچنین به آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال جی نیز به صورت جداگانه پرداخته‌ایم. اما در این مبحث پا را فراتر گذاشته‌ایم و قصد داریم به یکی از مهمترین امکانات آن یعنی رسیور دست پیدا کنیم. در ویدئویی که در پایین تدوین کرده‌ایم، تمام آنچه برای نحوه اتصال به ماهواره سرخود ال جی نیاز دارید شرح داده شده است.

  • 00:00 نحوه اتصال به ماهواره
  • 13:33 ویرایش و جابجایی کانال ها

اگر جایی از ویدیو را متوجه نشدید یا وقت کافی برای این کار را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله با ما باشید. مطمئناً جواب سوألات خود را پیدا خواهید کرد. همچنین هر بخشی برای شما مبهم بود، در کامنت‌ها بپرسید تا پاسخ‌گو باشیم.

مقاله کاربردی: بخوانید
نحوه نصب Rubibox روی تلویزیون

نحوه تنظیم ماهواره سرخود تلویزیون‌های ال جی

در فعال سازی رسیور در تلویزیون‌های ال جی با اینکه نیاز به خرید ماهواره ندارید، اما باید دیش و LMB را تهیه نمایید. در صورتی که این موارد را نداشته باشید، نمی‌توان از رسیور استفاده کرد. باید کابل را از دیش به پورت رسیور پشت تلویزیون متصل کنید و از قسمت تنظیمات تلویزیون ماهواره و شبکه‌ها را سرچ نمایید.

نحوه تنظیم ماهواره سرخود تلویزیون‌های ال جی

زمانی که کابل را متصل می‌کنید دو مسیر یاهست (Yahsat) و یوتلست (Eutelsat) دارید و حالا باید آن‌ها را سرچ نمایید. روی ریموت کنترل دکمه تنظیمات یا Home را بزنید، در گوشه سمت راست تصویر آیکون Settings که شبیه به چرخ‌دهنده است فعال نمایید. حالا وارد گزینه All Settings شوید، به ترتیب بخش General و Programmes را بزنید.

نصب ماهواره در تلویزیون‌های ال جی

 مرحله بعد Programmes Tuning & Settings که مربوط به ماهواره است را ok نمایید. یک منو باز می‌شود؛ اولی جستجو اتومات (Auto Tuning)، دومی جستجو دستی (Manual Tuning) و بعدی‌ها Satelite Settings تنظیمات ماهواره و Transponder Edit برای ادیت فرکانسی می‌باشد. گزینه پنجم Programme Mode است که باید حتماً روی حالت Satelite تنظیم شود.

 اتصال به ماهواره در تلویزیون ال جی

1. تنظیمات اتصال به ماهواره در تلویزیون ال جی

وارد قسمت Satelite Settings شوید، مشاهده می‌کنید که قبلاً هیچ شبکه‌ای با آن سرچ نشده است و باید دو شبکه Yahsat & Eutelsat را به این بخش اضافه نمایید. پایین صفحه Add Satelite را کلیک نمایید، در سمت راست یک پنجره باز می‌شود که نام ماهواره‌های مورد نیاز در آن لیست شده‌اند. در این لیست ممکن است ماهواره‌ای که نیاز داریم، وجود داشته باشد، اما در صورتی نبود آن، به قسمت پایین لیست مراجعه کنید و یک Other اضافه نمایید؛ مثلاً، Other4.

اتصال به ماهواره در تلویزیون ال جی

زمانی که اضافه شد، باید یک بک بدهیم تا اول به آن فرکانس داده شود و سویچ برایش تعریف شود. قبل از هر چیز کار سویچ را پیش می‌بریم و روی آن کلیک می‌کنیم. یک منو باز می‌شود روی پایین‌ترین گزینه DISEqC، توجه می‌کنیم مسیری که می‌خواهیم روی کدام سویچ بسته شده است، آن را فعال می‌نماییم و Done را می‌زنیم.

روش‌ نصب ماهواره در تلویزیون‌های ال جی

2. چطور فرکانس را اضافه کنیم؟

زمانی که سویچ ماهواره انتخاب شد، باید فرکانس مورد نظر را ادیت نمایید. به بخش Other 4 که انتخاب کرده بودیم، برمی‌گردیم. حالا یک بار دیگر Back می‌دهیم و به بخش Transponder Edit وارد می‌شویم. حالا ماهواره‌ای که انتخاب کرده بودیم در این قسمت قابل مشاهده است، اما زمانی روی آن کلیک می‌کنید متوجه خواهید شد که هیچ گونه فرکانسی ندارد.

چطور فرکانس را اضافه کنیم؟

پایین صفحه گزینه Add Transponder را بزنید و فرکانسی که نیاز دارید را وارد کنید. به صورت پیش فرض یک فرکانس وجود دارد که باید آن را حذف کرد و فرکانس لازم را جایگزین نمایید؛ فرکانس Eutelsat عدد 11555 است. برای این مسیر، در گزینه Symbol Rate عدد 30000 را بزنید. زمانی که Done را کلیک کنید، فرکانس اضافه می‌شود.

صفر تا صد نصب ماهواره در تلویزیون‌ های رسیوردار ال جی

3. جستجوی دستی شبکه‌های ماهواره ای در تلویزیون ال جی رسیوردار

در یک برگشت ساده به بخش Manual Tuning و کلیک روی آن، می‌توانید به تظیمات این بخش دسترسی پیدا کنید. در منو باز شده، قسمت Satelite را باید روی گزینه‌ای Other4 که ساخته‌ایم، تنظیم کنیم. همزمان با وارد کردن این بخش، فرکانس فعال می‌شود و کیفیت نیز نمایش داده می‌شود. زمانی که ADD را می‌زنیم، شروع به سرچ شبکه‌ها می‌نماید؛ در این ویدئو 45 شبکه را در دسترس قرار داده است. زمانی که کلاً خارج شوید، شبکه شروع به بخش شدن می‌نماید.

جستجوی دستی شبکه‌های ماهواره ای در تلویزیون ال جی رسیوردار

4. کانال یابی شبکه‌های ماهواره در تلویزیون رسیوردار ال جی

حالا اگر در آموزش کانال یابی شبکه ماهواره در تلویزیون های ال جی، گزینه لیست را بزنید. اول شبکه‌های تلویزیونی بعد شبکه‌های رادیویی را به نمایش در می‌آورد. در ادامه این مسیر قصد داریم شبکه‌های ماهواره یاهست را سرچ کنیم، به همین دلیل به قسمت تنظیمات مرحله اول برمی‌گردیم. با زدن دکمه Settings و بعد All Settings، گزینه General را می‌زنیم. مسیر قبلی را تا Programmes Tuning & Settings طی می‌نماییم.

 کانال یابی شبکه‌های ماهواره در تلویزیون رسیوردار ال جی

در گزینه Satelite Settings که وارد شوید، حالا باید یاهست هم به آن اضافه کنیم. دکمه Add Satelite را بزنید تا پنجره سمت راست باز شود. در این لیست Yahsat پیدا نشد، به همین دلیل نزدی‌کترین مورد به آن یعنی ماهواره Express 65 درجه را انتخاب می‌کنیم. طبق مسیر قبل باید برای آن سویچ و فرکانس تعریف شود. سویچ را روی پورتی که بسته شده انتخاب می‌کنیم، اما این بار فرکانس را به صورت حالت Auto Tuning قرار می‌دهیم تا این روش را هم یاد بگیرید.

نصب ماهواره در تلویزیون رسیوردار ال جی

گزینه Satelite را بزنید و Next را که کلیک کنید، اقدام به سرچ کردن می‌نماید. در این مرحله یک مشکل وجود دارد و هر سه مورد را با هم سرچ می‌کند، بنابراین یک بار دیگر گزینه نکست را بزنید. مرحله بعد به شما حق انتخاب می‌دهد تا موردی که می‌خواهیم را سرچ کنید که ما Express را کلیک می‌کنیم و یک بار دیگر Next را می‌زنیم. در این مرحله شروع به سرچ شبکه‌ها می‌نماید که در این مدل 267 شبکه را به نمایش می‌گذارد. تا به اینجا یاد گرفتیم که چگونه شبکه‌های ماهواره‌ای را در تلویزیون ال جی فعال سازی کنیم، اما اگر به آموزش فارسی سازی تلویزیون ال جی سری بزنید می‌توانید تمام این مراحل را به زبان ساده‌تری طی نمایید.

نصب ماهواره روی تلویزیون ال جی

ویرایش و جا به جایی کانال‌ های ماهواره در تلویزیون ال جی

چگونه شبکه‌های ماهواره‌ای را روی تلویزیون‌های ال جی رسیوردار سرخود ویرایش کنید؟ با این کار می‌توانید شبکه‌ها را به دلخواه خود بچینید ، آن را قفل کنید یا مخفی نمایید تا دیده نشود. در این روش سریع و کاربردی که به شما آموزش خواهیم داد، نیازی نیست وارد تنظیمات شوید و چیزی را تغییر دهید. فقط وارد لیست شبکه‌ها شوید، سمت چپ یک پنجره با سه گزینه فعال می‌شود. اولین مورد راهنما (Guide) را بزنید.

ویرایش و جا به جایی کانال‌ های ماهواره در تلویزیون ال جی

در این قسمت گوشه سمت راست بالا، یک آیکون سه نقطه‌ای مستقر شده است و باید روی آن کلیک نمایید. در قسمت Options که باز می‌شود روی بخش Programme Manager بزنید. حالا با این پنجره باز شده روی اولین گزینه Edite All Programmes می‌زنیم که یک سری گزینه پیش رویمان قرار می‌دهد. یکی از آن‌ها لیست شبکه‌ها می‌باشد که Select All دارد؛ در صورتی که مایل باشید می‌توانید همه آن‌ها را انتخاب کنید، اما اگر تنها چند شبکه را نمی‌خواهید آن‌ها را کلیک کنید.

ویرایش شبکه‌های ماهواره‌ای در تلویزیون ال جی

حالا می‌توانید گزینه‌هایی که انتخاب کرده‌اید را جا به جا نمایید یا قفل و مخفی نمایید. برای این کار به سمت راست صفحه توجه کنید که یک تصویر در حال پخش است. زیر این تصویر، چهار گزینه به نمایش گذاشته شده‌اند که 4 رنگ روی دکمه‌های ریموت کنترل هستند. رنگ زرد Move برای جابه جایی، رنگ آبی Edit Programme، سبز Skip پریدن و قرمز Lock قفل کردن است.

 آموزش نصب ماهواره در تلویزیون‌های رسیوردار ال جی

جمع بندی

در آموزش نصب ماهواره در تلویزیون‌های رسیوردار ال جی می‌توانید تنها با تهیه دیش و LMB شبکه‌ها را فعال کنید و نیاز به خرید وسیله‌ای دیگر ندارید. به این صورت که با تعیین مسیرها و سرچ فرکانس، به راحتی کانال‌های ماهواره پیدا می‌شوند. در این حال می‌توانید آن را به دلخواه چیدمان کنید یا قفل نمایید. ما در تمامِ سعی خود را کرده‌ایم تا ساده‌ترین روش‌ها را برای دسترسی به امکانات تلویزیون در دسترس شما قرار دهیم. اگر این مقاله سایت افرالند رضایت شما را جلب نموده است، خوشحال خواهیم شد که آن را به افرادی که تلویزیون ال جی با رسیور سرخود دارند معرفی نمایید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون‌های رسیوردار ال جی دیش هم دارند؟

خیر. این تلویزیون‌ها مجهز به رسیور سرخود هستند، اما باید دیش و LMB به صورت جداگانه خریداری شود و از طریق کابل به پورت مورد نظر وصل شوند.

02در صورت نبود ماهواره یاهست در لیست رسیور تلویزیون ال جی چیکار کنیم؟

وقتی لیست ماهواره ها را سرچ می‌کنید و اسم ماهواره Yahsat را پیدا نکردید. نزدیک‌ترین را انتخاب نمایید. در ویدئو آموزش نصب ماهواره در تلویزیون‌های رسیودار ال جی ماهواره Express 65 را که به آن نزدیک است برگزیدیم.

03بهترین فرکانس برای تنظیم ماهواره یوتلست کدام است؟

فرکانس Eutelsat که در مقاله آموزش نصب ماهواره در تلویزیون ال جی به آن پرداخته شد، عدد 11555 است.

04چطور شبکه‌های ماهواره‌‌ای را در تلویزیون ال جی قفل کنیم؟

کافیست برای این کار به لیست پخش شبکه‌ها، قسمت راهنما مراجعه کنید. ادامه مراحل را در این مقاله افرالند به صورت کامل و جزء به جز شرح داده شده است و در صورتی که چند لحظه وقت بگذارید به جواب سوأل خود خواهید رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

    سلام چرا با اینکه دیش رو وصل کردم
    سیگنال نداره؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

      سلام و درود
      نصب ماهواره تلویزیون نیاز به نصاب دارد بهتره با یک نصاب هماهنگ بشید.

      پاسخ
    • رضا کیان در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۳

      سلام ارادت
      لطفا بفرمایید رسیور الجی ur8000 ایا 4k هستش؟

      پاسخ
      • در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

        سلام و درود
        رسیور داخل تلویزیون UR8000 فورکی نیست

        پاسخ
  • سجاد ملکی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام و خسته نباشید من تلویزیون ال جی مدلUQ8000خریدم وقتی میرم تو قسمت تنظیمات گزینه ماهواره بالا نمیاد فقط انتن داره هرکاری کردم نشده حتی لوکیشن کشورهارو هم عوض کردم نشده اپدیتم کردم.لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

      سلام تلویزیونتون مونتاژ کجاست؟

      پاسخ
  • پیمان در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    با سلام
    من تلوزیون ال جی نانو 86 55 اینچ دارم و توگزینه پروگرام فقط گزینه antena داره و منو مربوط به ماهواره نداره. چطوری میتونم فعالش کنم. تلوزیون پورت ورودی رسیور داخلی داره.

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

      سلام و خسته نباشید تو راه اندازی فقط انتن انتخاب شده یه بار ریست و دوباره راه اندازی بشه.

      پاسخ
      • شقایق در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

        سلام. تلوزیون من هم همین مشکل رو داره. ریست کردم اما گزینه ای ندیدم که ماهواره رو انتخاب کنم که فعال شه.

        پاسخ
        • در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

          سلام در مراحل راه اندازی گزینه گیرنده ها رو روی فقط دیجیتال قرار دادن شما باید یه بار تلویزیون رو از اول راه اندازی کنید و هر دو گزینه دیجیتال و ماهواره رو انتخاب کنید.

          پاسخ
    • ن.م در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۳

      زبان سیستم رو انگلیسی کنید میاره.

      پاسخ
  • علی هلاکوهی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

    سلام من ی تلوزیون ال جی خریدم همه کانال و همچی رو هم مرتب میکنم اما بعد یکی دو ساعت تموم اطلاعات و کانالها حذف میشه دلیلش رو میشه بگید؟؟؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود
      این مشکل را باید با یک نصاب هماهنگ کنید که بیاد از نزدیک ببینه.

      پاسخ
      • عرفان در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

        سلام من تلویزیون ال جی ماهواره دار خرید کردم ولی الان میرم تنظیمات نوشته فقط آنتن و ماهواره نمیاره بالا ولی سوکت ماهواره داره کنارشم نوشته شاید توسط کشور قفل شده باشد
        باید چکار کنم که باز شه راهی داره ؟

        پاسخ
        • در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

          توی راه اندازی هم اگه فقط انتن رو انتخاب کرده باشید نمیاره.

          پاسخ
        • حسیب الله هستم در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

          تشکر به کمک شما نیاز دارن فقط نوشته میشود نوزکنال رسیور هم مشکلی نداره

          پاسخ
  • مصطفی برزو در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲

    سلام ، تلویزیون پاناسونیک ال ایکس ۸۰۰ خریدم مجهز به ماهواره ، بعد از اتصال کابل ماهواره هیچ سیگنالی بهم نمیده باید چیکار کنم ؟ البته دیش موتور دار دارم

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۲

      سلام وقت بخیر جناب ، اکثر تلویزیون های ماهواره دار دیش موتور دار رو ساپورت نمی کنند لطفا با دیش بدون موتور امتحانش کنید اگه باز جواب نداد با یک نصاب ماهواره مشورت کنید.

      پاسخ
  • علی مختاری در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۲

    بسیار عالی بود

    پاسخ
    • عرفان در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

      سلام من تلویزیون ال جی ماهواره دار خرید کردم ولی الان میرم تنظیمات نوشته فقط آنتن و ماهواره نمیاره بالا ولی سوکت ماهواره داره کنارشم نوشته شاید توسط کشور قفل شده باشد
      باید چکار کنم که باز شه راهی داره ؟

      پاسخ
      • در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

        سلام تلویزیون مونتاژ کجاست؟

        پاسخ
  • حسن محمدی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۲

    چگونه برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای را در تلویزیون ال جی نانو حذف کنیم

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

      سلام به راحتی در تنظیمات کانال این کار رو می تونید انجام بدید اگه خودتون نتونستید از یک نصاب کمک بگیرید.

      پاسخ
    • مهرداد در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

      سلام تلویزیون رسیور دار نحوه تعویض سوعیچ توضیح بدین نحوه نصب رو دیش گردان هم توضیح بدین

      پاسخ
      • در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

        سلام و درود
        نصب سویچ و دیشگردان توسط نصاب انجام میشه و موضوعی نیست که ما توضیح بدیم.

        پاسخ
      • مهدی سلیمان زاده در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

        سلام،میتونیم کانالهای دو مسیر رو باهم داشته باشیم؟مثلٱ تورک ست و یاهست

        پاسخ
        • در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

          سلام خیر این امکان وجود نداره.

          پاسخ