۱۴ آذر ۱۴۰۰

آموزش کار با تلویزیون ال جی – ساخت اکانت تلویزیون ال جی

آموزش کار با تلویزیون هوشمند ال جی

آموزش کار با تلویزیون ال جی یکی از اون بخش های کمی چالش برانگیز برای کاربرانی است که با سیستم عامل WebOS خیلی آشنایی ندارند؛ به دلیل درخواست های زیادی که از کارشناسان و تیم پشتیبانی میشد تصمیم گرفیتم راهنمای جامع کار با تلویزیون های اسمارت الجی 2021 رو در افرالند قرار بدیم.

ما همچنین یک ویدیو از همه مراحل و بخش هایی که در این مقاله توضیح می دهیم، ضبط کرده ایم، بنابراین با هر کدام از توضیحات متنی اگر مشکلی داشتید یا چالشی برای تان پیش آمد از آموزش ویدیوی کار با تلویزیون ال‌جی استفاده کنید. ما تمام تلاشمان کرده ایم تا توضیحات ساده و بدور از ابهام و پیچیدگی باشد؛ ولی به هر حال هر کجا که مشکل داشتید، در قسمت کامنت ها نظرتان را بنویسید تا در آپدیت بعدی مقاله آموزش لازم را شفاف تر توضیح دهیم. به عنوان آخرین جمله برای شروع مقدمه اگر هنگام کار با تلویزیون با مشکل جدیدی روبرو شدید آن را با ما درمیان بگذارید تا آموزشش را در افرالند قرار دهیم.


در صورت تمایل برای خرید و مشاهده تلویزیون ال جی مدل‌های جدید می‌توانید نگاهی به این صفحه بیندازید و نمایشگرهای جدید را بررسی کنید.

آموزش اتصال به اینترنت

اتصال به اینترنت در تلویزیون ها به صورت کلی کار خیلی سختی نیست. وارد بخش تنطیمات میشیم؛ در قسمت تنظیمات عمومی بخش مربوط به وای فای رو باز می کنیم و دستگاه مورد نظر (نقطه اتصال گوشی یا وای فای) متصل می شیم.

ساخت اکانت تلویزیون ال جی

ساخت اکانت تلویزیون ال جی بسیار ساده است، شما می‌توانید برنامه LG ThinQ را دانلود کنید و با افزودن یک جیمیل اکانت خود را بسازید. البته اگر بخواهید از طریق تلویزیون اقدام کنید نیز باید همین پروسه را طی کنید اما قبل از آن تلویزیون یک لینک در اختیارتان قرار می‌دهد که در نهایت باید برنامه thinq را نصب و راه‌اندازی کنید.

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

در بیشتر مواقع وقتی با اینترنت تلویزیون کار دارید یعنی میخواید یک برنامه روی تلویزیون خودتون نصب کنید. نصب برنامه در تلویزیون ال جی از اون جایی که سیستم عاملش WebOS هستش کمی از اندروید پیچیده تره(پیچیده نیست فقط برای ما که به سیستم عامل اندروید عادت کردیم یه ذره پیچ و تاب داره).

وقتی در فروشگاه اپلیکیشن ال جی بخواید یک برنامه رو نصب کنید، تلویزیون میگه باید با اکانت الجی وارد بشید. اکانت الجی رو میشه از طریق اکانت فیسبوک، آمازون و خود وب سایت الجی درست کرد. از اون جایی که ما کلی زمان گذاشتیم و همه این روش ها (به جز اکانت آمازون) رو امتحان کردیم؛ وارد شدن با اکانت فیسبوک راحت تره و اینکه روش های دیگه بعضی وقت ها جواب نمیدن و به اکانت ال جی متصل نمیشید.

اگر یک اکانت فیسبوک دارید که عالی، اگر ندارید وارد وبسایت فیسبوک بشید و یک اکانت بسازید. بعد از ساخت اکانت فیلتر شکن موبایل تون رو روشن کنید. حالا بر میگردیم سراغ تلویزیون؛

بعد از اینکه تلویزیون اجازه نصب نداد، یک پیام میاد که میگه آیا میخواید با اکانت ال جی وارد بشید؛ باید دکمه بله رو بزنید تا به قسمت بعدی بریم.

در اینجا الجی با 3 روش به شما اجازه میده که وارد اکانت تون بشید ما گزینه وسطی رو پیشنهاد میکنیم، یعنی ورود از طریق مرورگر وب.

با کلیک روی گزینه وسط یک صفحه جدید براتون باز میشه؛ در سمت چپ یک بارکد و در سمت راست یک کد وجود داره. با گوشی موبایل تون بارکد رو اسکن کنید(می تونید مستقیم لینک زیر بارکد رو در گوگل سرچ بزنید.). توجه داشته باشید باید فیلتر شکن تون روشن باشه، چون برای اتصال به اکانت فیسبوک لازمه.

مقاله کاربردی:
آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه

صفحه ای که بارکدش رو اسکن کردید از تون درخواست وارد کردن کد رو میکنه؛ همون کد سمت راست تلویزیون رو وارد کنید.

بارکد برای اتصال به اکانت ال جی

در مرحله بعد به چند روش میتونید اکانت الجی بسازید؛ روی گزینه فیسبوک کلیک کنید. در مرحله بعد الجی ازتون میخواد اکانت LG رو بسازید. حالا باید یک ایمیل(جیمیل) وارد کنید و در مرحله بعد پسورد استاندارد تعیین کنید(استاندارد یعنی شامل اعداد و حرف بزرگ در کنار حروف کوچیک). این کار رو که انجام دادید یک ایمیل برای احراز هویت براتون ارسال میشه. از طریق لینک اون جیمیل وارد میشید. اگر موفق به ورود نشد(احتمالش ضعیفه ولی هست). یک بار دیگه همه مراحل رو تا بخش ورود با فیسبوک طی کنید. از اونجایی که الان اکانت الجی دارید با کلیک روی فیسبوک مستقیم متصل میشه و پیام اتصال با موفقیت انجام شد رو نشون میده، حالا باید گزینه Done روی تلویزیون رو بزنید و همه چیز حله. تلویزیون آماده نصب برنامه مورد نظرتونه.

احراز هویت اکانت ال جی از طریق فیسبوک

آموزش تایپ فارسی در تلویزیون ال جی

از اونجایی که تلویزیون های الجی منو فارسی ندارند نمی تواند تنظیمات تلویزیون را فارسی سازی کرد، اما می توان کیبورد تلویزیون های ال جی را فارسی ساز کرد تا بتوانیم در گوگل و برنامه های مختلف با زبان فارسی تایپ کنیم.

برای فارسی سازی تلویزیون ال جی باید وارد قسمت تنظیمات زبان (Language) در بخش تنظیمات عمومی (General) بشیم. در این بخش میتوانیم زبان کیبورد (Keyboard Language) رو ببینیم با کلیک روی اون زبان های مختلفی رو نشون میده که در اواخر لیست زبان فارسی هم داره؛ با کلیک روی زبان فارسی، به کیبورد اضافه میشه.

فارسی سازی کیبورد تلویزیون ال جی

الان لازمه کیبورد تلویزیون رو باز کنید و در سمت چپ اولین گزینه از بالا روی یعنی (ENG) کلیک کنید. زبان تغییر میکنه و بسته به انیکه چند زبان برای کیبورد انتخاب کرده باشید میتونید از همه شون از جمله عربی، فارسی، کوردی، انگلیسی و … استفاده کنید.

آموزش تنظیمات کارخانه تلویزیون ال جی (ریست کردن تلویزیون)

اگر یک جوری تنظیمات تلویزیون را به هم ریختید که دیگر نتوانستید آن را مثل اولش کنید باید سراغ تنظیمات کارخانه بروید(با اینکار همه چیز مثل همان روزی میشود که تلویزیون را خریدید). وارد قسمت تنظیمات شوید، در بخش عمومی وارد سیستم شوید. در این بخش آخرین گزینه مربوط به ریست کردن تلویزیون است، با کلیک روی آن تلویزیون تنظیمات کارخانه را اعمال می کند.

آموزش آپدیت تلویزیون ال جی سیستم عامل WebOS

برای آپدیت تلویزیون ال جی وارد تنظیمات شوید. در این بخش روی آخرین قسمت یعنی Support کلیک کنید. با باز شدن تب جدید اولین گزینه آپدیت نرم افزاری تلویزیون است، روی آن کلیک کنید. در اینجا از شما میخواهد برای بررسی آخرین ورژن سیستم عامل کلیک کنید. اگر آپدیت جدیدی در دسترس باشد، همین جا آن را نشان می دهد و با کلیک روی آن تلویزیون شروع به بروز رسانی می کند. اگر تمایل دارید تلویزیون به صورت خودکار آپدیت بشه گزینه Auto Update رو بزنید، تا در صورت دریافت ورژن جدید، تلویزیون خودکار وقتی به اینترنت متصل بود آپدیت بشه.

آپدیت کردن تلویزیون ال جی
مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی CS3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون‌های 2023 ال جی

پاسخ به پرسش‌های متداول

01چطور باید اکانت ال جی بسازیم؟

اگر قصد دارید یک برنامه روی تلویزیون خود نصب کنید یا به وسیله LG ThinQ موبایل تان را به تلویزیون متصل کنید نیاز به ایجاد اکانت ال جی دارید. پروسه ثبت اکانت پیچیده نیست ولی کمی ریزه کاری دارد. آموزش قدم به قدم آن را در همین مقاله بخوانید.

02چطور در تلویزیون ال جی برنامه نصب کنیم؟

اگر بخواهید روی تلویزیون ال جی برنامه نصب کنید ابتدا باید وارد حساب کاربری ال جی شوید. از آن جایی که ایران در لیست تحریم ها قرار دارد نمی توان با جیمیل وارد شد، پس از طریق فیسبوک باید این پروسه را طی کنید. آموزش کامل آن را در این مقاله بخوانید.

03 چطور کیبورد تلویزیون ال جی را فارسی کنیم؟

برای فارسی کردن کیبورد باید وارد تنظیمات تلویزیون شوید و در بخش زبان قسمت مربوطه را انتخاب کنید. در بین زبان های مختلف می توانید عربی، فارسی، کوردی و چندین زبان دیگر را برای تایپ کردن انتخاب کنید. در ادامه این مقاله در مورد بخش انتخاب زبان برای کیبورد بیشتر توضیح داده ایم.

04چطور تلویزیون ال جی را بروز رسانی کنیم؟

از طریق خود تلویزیون می توانید برای بروز رسانی تلویزیون اقدام کنید؛ همچنین می توانید با دانلود فایل مخصوص از وبسایت ال جی، تلویزیون خود را آپدیت کنید. ما روش اول را که ساده تر است در مقاله اموزش کار با تلویزیون ال جی توضیح داده ایم.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جمشید نادرتهرانی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    کاناهای دیجیتال در تلویزیون ال جی من نصب نمی شود .مدل qned806 .چه باید بکنم. ایا ریموت کنترل دکمه adj دارد ؟کدومه؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

      سلام توی مراحل راه اندازی ریجن اشتباه انتخاب کردید. یه بار ریست و دوباره سرچ کانال بزنید.

      پاسخ
  • سهیل در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

    بعد از ریست تلویزیون الان دیگه گوگول اکانت قبول نمی کنه میگه پسورد اشتباه است. دقیق می زنم پسورد ولی بازم میگه اشتباه است، با اکانت های دیگه هم امتحان کردم ولی نشد

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

      باید از گزینه فیسبوک استفاده کنید برای احراز و ساخت اکانت.

      پاسخ
  • مجیدرحیمی در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام،آیامیشودبرنامه روبی باکس ودانلودمننجر رادرتلوزیون نانو۸۶ال جی نصب کردوروبی باکس راتماشاکرد.

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود
      نیازی به نصب روی تلویزیون ال جی نیست تنها وارد سایت روبی باکس خواهید شد به ادرس https://rubibox.xyz/ ثبت نام می‌کنید و تمام.

      پاسخ
  • Farzad در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲

    سلام موقع ثبت کردن جیمیل و پسورد در فیسبوک اخطار میده به دلیل اینکه در ایران هستیم میشه راهنمایی کنین

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

      سلام فیلتر شکن روشن کنید یه جیمیل بسازید.

      پاسخ
  • رحمت در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۲

    سلام از طریق مورورگر که فیلم میبینم بعد از 2-3 دقیقه خارج میشه از فیلم

    فسمت پخش انطباقی هم رفتم غیر فعال کردم ولی این موضوع حل نشده راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۲

      سلام و خسته نباشید بخش استور مود رو هم چک کنید که فعال نباشه.

      پاسخ
  • محمد جمالی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام وقت بخیر
    با فیس بوک لاگین شدم ولی صفحه اپلیکیشن باز نمیشه توی لود گیر می‌کنه!

    پاسخ
    • در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۲

      لوکیشن و اینترنت رو عوض کنید و دوباره چک کنید.

      پاسخ
  • آروین در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

    سلام وقتتون بخیر
    من تلویزیون ال جی Webos
    اگه میرم سر فروشگاه پلی نصب برنامه رو می زنم نصب نمی کند
    اگه جوابمو بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۲

      سلام اکانت ال جی ساختید و بهش وصل شدید؟

      پاسخ
  • آروین در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

    سلام وقتتون بخیر
    من اگه میرم سر فروشگاه پلی نصب برنامه رو می زنم نصب نمی کند
    اگه جوابمو بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۲

      سلام مشکلتون چیه؟ چه خطایی می ده؟

      پاسخ
  • رویال در تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر
    من با تی وی ال جی به نت وصل میشم اما مرورگر پیدا نمی کنم.کنترل اصلیمون خراب شده

    پاسخ
    • در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۱

      سلام مرورگر توی ردیف برنامه ها توی هوم هست اگه نیست برید توی بخش برنامه ها. شما می تونید کنترل موسی برای تلویزیون خودتون تهیه فرمایید. در صورت نیاز با کارشناس تماس بگیرید.

      پاسخ
      • احمد در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

        ۵۰ میلیون دادم یه تلویزیون کاشکی ۲۰ میلیون میدادم یه دوو میگرفتم رابط کاربری عالی ، سیستم عامل عالی، کیفیت و همه چیزشم عالی، تمام برنامه های اندروید هم ذوش نصب میشن از تلگرام بگیر تا فیلتر شکن و مووی جوان و …

        پاسخ
        • در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

          سلام و درود
          شما چه محصولی خریداری کردید که با دوو مقایسه می‌کنید و فکر می‌کنید دوو بهتر است.

          پاسخ
    • مجید در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۱

      از طریق فیسبوک وقتی وارد نی شوم تلویزیون به مرحله تایید اطلاعات ورودی حساب می رود اما دیگر تکان نمی خورد علت چیست

      پاسخ
      • در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۲

        ریجن را عوض کنید فرمایید و دوباره تست کنید.

        پاسخ
      • ابراهیم در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۳

        سلام وقت بخیر
        من قبلا اکانت الجی ساختم ولی الان هرکار میکنم وارد بشه میگه سرویس کانتری رو باید تغییر بدید میشه بفرمایید چکار باید انجام بدم

        پاسخ
  • رضا در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۱

    سلام من اکانت الجی درست کردم تایید شده ولی اخرش علاوه بر مشخصات حساب. یه پست کد
    با ادرس میخواد اون قسمت باید چی بزنیم
    و لوکیشن تلویزیون بالوکیشن سرویس الجی رو کدوم کشور انتخاب کنیم

    پاسخ
    • در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۱

      سلام و خسته نباشید.
      تایید اکانت ال جی رو با فیس بوک بزنید همچین چیزی ازتون نمی خواد. روی کشورهای جنوب آفریقا لواندا آنگولا

      پاسخ
  • Javad در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر.
    تلوزیون نانو80 اینچ ۵۰ دارم اکانت الجی ساختم وقتی میخوام اکانت رو با تلوزیون مچ کنم میگه کشور شما ساپورت نمیکنه …با چندین جی میل و اکانت فیسبوک امتحان کردم ..ولی هر بار شناسایی میکنه و اجازه ورود نمیده ..لطفا کمک کنید ممنون

    پاسخ
    • در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

      خوب باید تلویزیون ریست فاکتوری بزنید و دوباره از اول راه اندازی کنید و کشور و ریجن رو عوض کنید تا اجازه بده.

      پاسخ
  • نگار در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام وقتتون بخیر ببخشید تلویزیون ما ال جی و وقتی USBمیزاریم نمیخونه ولی قبلا میخوند مشکل چیه؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۱

      آپدیت سیستم عامل انجام بدید یا تلویزیون رو ریست کنید اگه مشکل نرم افزاری باشه درست می شه

      پاسخ
  • رسول در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

    در مرحله ورود به فیسبوک یجا بعد از قبول کردن موارد امنیتی یه مرحله داره که باید ایمیل و پسورد را وارد کنیم که تکمیل بشه قسمت پسوردش کار می‌کنه یعنی میشه پرش کرد ولی قسمت ایمیل غیر فعاله و نمیشه توش چیزی نوشت اگه هم بخام رد بشم نمیزاره میگه اول ایمیل رو وارد کن بعد رد شو باید چیکار کنم ممنون میشم سریع پاسخ بدید. با تشکر

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

      سلام آقا رسول وقتتون بخیر.
      تا حالا باهمچین مشکلی برخورد نداشتیم اما اگر طبق ویدیو آموزش جلو برید مشکلی وجود نداره. اگر بازهم اینطوری شد باید صفحه رو رفرش کنید و دوباره اقدام کنید.

      پاسخ
      • آروین در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

        سلام وقتتون بخیر
        من اگه میرم سر فروشگاه پلی نصب برنامه رو می زنم نصب نمی کند
        اگه جوابمو بدید ممنون میشم

        پاسخ
        • در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۲

          لطف کنید خطایی که میده رو بفرمایید.

          پاسخ
  • Aram Kurdo در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۰

    سڵام بەڕێز
    سپاس بۆ ویدیۆکەتان وەلێ من اینترنت سیم کارتم نیە یانێ ئەرزشی نیە و زۆر گرانە هیچ رێگەیک نیە بۆ ئینترنتی ADSL و مۆدێم؟ هیچ ئەپێک ناکرێتەوە بە داخەو …

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

      سلام کاک آرام، فێعلەن ریگایەکی تر نیه بۆ وصل بون به اینترنت. اتوانی منطقه کانی بگوریت و تستی بکەی بەلام احتمالی زور جواب ناداتەوە

      پاسخ
    • جمال در تاریخ ۸ آذر ۱۴۰۲

      با عرض سلام و ادب. من هر کاری کردم موفق ورود به سیستم تیلویزیون نشدم
      مدل UP7750

      پاسخ
      • در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

        منظورتون از سیستم تلویزیون متوجه نشدم می تونید توضیح بدید.

        پاسخ
  • سعید در تاریخ ۸ دی ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر آموزش قاب عکس بر روی تلویزیون نانو 86رو میتونید بزارید ممنون میشم .یا از طریق ایمیل راهنمایی کنید .مرسی.

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

      سلام آقا سعید وقتتون بخیر؛ می تونید در بخش منو وارد بخش Art Gallery بشید و تم های مورد نظر رو دانلود کنید.

      پاسخ
    • میثم در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

      سلام من الجی۸۰۰۰خریدم بعد از روشن کردم تلویزیون به صفحه منو وصل میشه چیکار کنم که نره تو صفحه منو؟

      پاسخ