در ادامه آموزش فارسی سازی تلویزیون ال جی مدل های جدید را قرار داده ایم، اگر از کاربران ال جی هستید و همیشه مشکل عدم پشتیبانی از منو فارسی را داشته اید، این مقاله به صورت اختصاصی برای شما نوشته شده است.

کمپانی ال جی زبان فارسی را برای مدل‌های 2022 و 2023 عرضه کرده است و در بخش تنظیمات به سادگی می‌توانید آن را روی تلویزیون خود پیاده‌سازی نمایید. اما در برخی از تلویزیون‌ها که مدل قدیمی‌تری دارند یا مربوط به سال‌های گذشته هستند هم افزودن زبان فارسی به تلویزیون ال جی امکان‌پذیر شده است. این ویژگی قبلا برای فارسی زبانان در دسترس نبود و ورژن سیستم عامل WEBOS نیز از آن پشتیبانی نمی‌کرد. اما اکنون در تلویزیون‌های ال جی (۲۰۲۰ به بعد) می‌شود از این قابلیت بهره برد.

فارسی سازی تلویزیون ال جی کار چندان سخت و زمان‌بری نیست و هر کاربر می‌تواند آن را برای تلویزیون خود اکتیو کند. ما در ویدیویی که در بالا برایتان قرار داده‌ایم مرحله به مرحله ی کار را برایتان به وضوح بیان می‌کنیم تا بتوانید با مشاهده آن مراحل را فرا بگیرید و خودتان دست به کار شوید.

فارسی سازی تلویزیون ال جی در مدل های 2022 چگونه است؟

تمام تلویزیون‌های 2022 ال جی از سیستم عامل WEBOS 22 استفاده می کنند که بصورت خودکار دارای زبان فارسی در بخش Language هستند. اگر مایلید زبان اصلی تلویزیون ال جی خود را به فارسی تغییر دهید لازم است برای فارسی کردن تلویزیون ال جی 2022 مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید.

  1. فشردن دکمه Setting روی ریموت
  2. انتخاب گزینه All Settings
  3. رفتن به General
  4. برگزیدن System
آموزش فارسی سازی تلویزیون ال جی
  1. کلیک بر روی Language
  2. حال Menu Language
فارسی سازی زبان تلویزیون ال جی
  1. گزینش زبان فارسی
  2. در نهایت YES را بزنید.
مرحله نهایی فارسی سازی تلویزیون ال جی

چرا تلویزیون من زبان فارسی ندارد؟

خب تا اینجای آموزش به فارسی سازی تلویزیون ال جی 2022 پرداختیم؛ اکنون می خواهیم پاسخ آن دسته از کاربرانی را بدهیم که تلویزیون ال جی مدل 2020 و 2021 دارند اما در بخش Language زبان فارسی را مشاهده نمی‌کنند. به‌ طور کلی در هیچ‌کدام از مدل‌های سال گذشته ال جی این امکان وجود نداشت و ورژن سیستم عامل آن‌ها زبان فارسی را ساپورت نمی‌کرد. اما اکنون با اتصال تلویزیون به اینترنت و بروزرسانی ورژن سیستم عامل وب به نسخه جدید WEBOS TV 22 زبان فارسی بصورت اتوماتیک به لیست زبان‌ها افزوده می‌شود. حال اگر مراحل آپدیت تلویزیون را بلد نیستید ترتیب زیر را رعایت نمایید.

  1. فشردن دکمه Setting روی ریموت
  2. انتخاب گزینه All Settings
  3. گزینه Support
  4. سپس Software Update
  5. در نهایت Check For Update

اکنون پس از آپدیت شدن ورژن سیستم عامل تلویزیون ال جی به جدیدترین نسخه می‌توانید مجددا مراحلی که در ابتدای متن قرار داده‌ایم را دنبال کنید؛ حال خواهید دید که گزینه زبان فارسی پس از بروزرسانی به تلویزیون اضافه گردیده است.

کدام تلویزیون‌ها زبان فارسی دارند؟

زبان فارسی از همان ابتدا برای تلویزیون‌هایی از برند سامسونگ، سونی، شیائومی، فیلیپس و غیره در دسترس بوده و هست. در این تلویزیون‌ها نیازی به اضافه کردن زبان فارسی به منو نیست و فقط کافیست آن را از لیست برگزینید. پس با تغییر زبان تلویزیون به فارسی می‌توانید به سادگی تنظیماتی که دلخواهتان است را انجام دهید. اما در بین شرکت‌های عرضه‌کننده تلویزیون تنها مدل‌های ال جی فاقد منوی زبان فارسی بودند و اگر تلویزیون LG داشتید باید با همان زبان‌هایی که بصورت پیشفرض در آن وجود داشت سروکله می‌زدید که گاها و اکثرا زبان انگلیسی بودند. اما اکنون همانطور که بیان کردیم در سال 2022 کمپانی ال جی نسخه‌ای از سیستم عامل را عرضه کرده است که افزودن زبان فارسی به تلویزیون را پشتیبانی می‌کند.

مقاله کاربردی:
آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه

مدل‌هایی که خودشان زبان فارسی دارند

همانطور که اشاره کردیم تلویزیون‌های ال جی مدل 2022 همگی از زبان فارسی برخورداراند و در بخش Language می‌توان آن را انتخاب کرد. ما در پایین لیستی از مدل‌های 2022 ال جی که دارای زبان فارسی هستند را برایتان آورده ایم تا انتخاب سریع‌تر و دقیق‌تری نیز داشته باشید.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی A2OLED
تلویزیون ال جی B2OLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی Z2OLED
تلویزیون ال جی QNED99Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED95Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی NANO99NanoCell
تلویزیون ال جی NANO95NanoCell
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO82NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ7000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2022

و اما در جدول زیر شاهد مدل‌های ال جی 2021 هستید که با آپدیت کردن ورژن سیستم عامل آن‌ها به زبان فارسی دسترسی پیدا می‌کنید. این مدل‌ها همگی قابلیت آپدیت شدن به نسخه بالاتر را دارند و از مدل‌های OLED گرفته تا NANOCELL میان‌رده همگی را می‌توان به زبان فارسی مجهز کرد. تلویزیون های زیر گوشه ای از طیف گسترده محصولات بررسی شده در فروشگاه افرالند هستند که شما می توانید جهت اطلاع از قیمت روز هر کدام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی A3OLED
تلویزیون ال جی B3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون ال جی UR7300LED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2023

لیست بالا، پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سال 2023 ال جی را در خود جای داده است که از همه مهمتر می‌توانیم به مدل C2 اشاره کنیم با فناوری OLED و قابلیت های گیمینگ حرفه ای؛ همچنین مدل هایی با قیمت پایینتر مانند نانوسل ها و LED ها که شامل تلویزیون ال جی UR7300 نیز می‌باشند، رونمایی شده اند.