۳۱ مرداد ۱۴۰۲

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی

اتصال گوشی به تلویزیون سونی

اگر می‌خواهید تصاویر را با کیفیت بالاتر و در یک صفحه نمایش بزرگ مشاهده کنید و از آن لذت ببرید، حتی کارهای روزمره‌ای که در صفحه کوچک و خسته کننده گوشی انجام می‌دادید، دیگر با رغبت و علاقه انجام دهید و چشم‌هایتان اذیت نشود مقاله آموزش نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی برای شماست.

ویدیو آموزش اتصال موبایل (اندروید و IOS) به تلویزیون‌های سونی

خرید تلویزیون سونی، به دلیل لوکس بودن و امکانات متنوع همیشه می‌تواند جذاب باشد و بعد از نصب گوشی به تلویزیون و استفاده بهینه‌تر از این نمایشگر، قطعاً از داشتن آن بیشتر به خود می‌بالید و قابلیت‌های شگرفی از آن در دسترستان قرار خواهد گرفت.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سونی، روش‌های مختلفی برای نصب انواع گوشی اندروید و آیفون را به شما نشان خواهد داد و روش اتصال‌های سریع و کاربردی از جمله؛ برنامه FastCast و Screen Morroing که بدون دغدغه این ارتباط را برقرار کنید، مواردی است که در این مبحث به آن پرداخته شده است.

در وبلاگ افرالند، زمانی که آموزش کار با تلویزیون سونی را معرفی کردیم، کاملاً قابلیت‌های کار با این نمایشگر و امکاناتش را بررسی نمودیم و البته که روش‌های اتصال سریع گوشی به تلویزیون سونی را نیز شرح دادیم، اما در این مقاله قصد داریم به شرح کامل‌تر این موضوع بپردازیم و هر آنچه برای اتصال گوشی‌های اندروید و IOS نیاز است را برای شما بازگو کنیم تا با راحت‌ترین روش بتوانید محتوا گوشی خود را روی صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید.

اتصال انواع گوشی‌ها به تلویزیون سونی

تلویزیون سونی یکی از برترین برندهای بازار به شمار می‌رود که در مدل‌های متنوع و البته هوشمند ساخته شده‌اند و همگی سیستم عامل محبوب و کاربردی Android را در اختیار دارند که امکان اتصال به انواع گوشی اندروید را فراهم می‌کند. این تلویزیون قابلیت اتصال به گوشی‌های شرکت اپل را نیز دارد و به هیچ وجه محدود به مدل‌های اندروید نمی‌باشد، در واقع هر گوشی هوشمندی قابلیت اتصال به تلویزیون سونی را دارد.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سونی

روش‌های اتصال سریع گوشی به تلویزیون سونی به چند دسته تقسیم می‌شوند که همگی آن‌ها راحت و کاربردی می‌باشند و تنها با یک بار مشاهده، هر کسی از پس آن برمی‌آید. این راه‌های اتصال در برخی از گوشی‌های مشترک است و در بعضی موارد مختص برند خاصی می‌باشد که در ادامه سعی کرده‌ایم هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم و شما را برای ارتباط سریع و انتقال محتوا روی نمایشگر راهنمایی نماییم.

استفاده از Google Home

یکی از برنامه‌هایی که برای هر دو نوع گوشی اندروید و آیفون در اتصال به تلویزیون سونی به کار برده می‌شود، استفاده از برنامه Google Home می‌باشد که از بهترین گزینه‌ها برای این کار به شمار می‌رود، اما نمی‌توان گفت سریع‌ترین روش است. در این حالت برنامه را از Google Play دانلود می‌کنیم و روی تلویزیون نصب می‌نماییم که با سرچ آن و شروع مراحل نصب، به راحتی این کار انجام می‌شود.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی

دقیقاً همین برنامه را روی گوشی هم داریم و برای برقرار کردن این ارتباط و استفاده از اپلیکیشن، حتماً باید هم گوشی و هم تلویزیون به یک حساب Gmail مشترک متصل باشند، همچنین هر دو از یک WiFi مشترک استفاده کرده باشند. بعد از این کار به راحتی مدل تلویزیون روی گوشی نشان داده می‌شود و با کلیک کردن روی آن، می‌توانید با زدن گزینه Cast Mirror Divice این ارتباط را برقرار کنید و صفحه گوشی را روی تلویزیون داشته باشید.

مقاله کاربردی:
آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه

اتصال به گزینه Cast Mirror Divice
گزینه Cast Mirror Divice متصل شده

نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی

در این قسمت که در آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی هم به آن پرداخته شد، باید وارد داشبورد شوید و بعد ورود به بخش Setting، گزینه اینترنت و شبکه را انتخاب کنید و حالا گزینه WiFi را فعال نمایید و اینترنتی که گوشی خود را هم به آن متصل کرده‌اید پیدا کنید تا برای اتصال و برقرار با گوشی مشکلی نداشته باشید.

نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی

اگر در این قسمت دچار محدودیت اتصال بودید، نگران نباشید، به بخش تنظیمات برگردید و زمان و تاریخ را به صورت دستی به میلادی تنظیم نمایید. حالا دوباره به مرحله قبل برگردید تا ببنید که ببینید که این محدودیت رفع شده است و به اینترنت متصل شده‌اید.

ساخت حساب کاربری مشترک در گوشی و تلویزیون سونی

شما در راه اندازی اولیه گوشی همیشه یک Gmail به کار برده‌اید، همچنین در راه اندازی اولیه تلویزیون سونی به آن احتیاج دارید که در نحوه نصب Google TV به شرح آن پرداخته‌ایم، به این صورت که، وارد قسمت راه اندازی Google TV می‌شوید که در اولین مرحله از ما یک Gmail می‌خواهد که آن را وارد می‌کنیم و بعد از آن رمز را به وارد می‌نماییم.

ساخت حساب کاربری مشترک در گوشی و تلویزیون سونی

حالا دیگر مشکلی نیست و با پذیرفتن تمام مراحل شما می‌توانید ثبت نام را انجام دهید و وارد محیط Google TV شوید، در این صورت یک حساب Gmail روی تلویزیون خود دارید که می‌تواند با حساب روی گوشی هماهنگ باشد.

Screen Morroing در آیفون برای متصل شدن به تلویزیون سونی

یکی از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون سونی، استفاده از قابلیت جذاب و کاربردی Screen Morroing می‌باشد که کارایی راحت آن باعث شده تا افراد بیشترین استفاده را از این روش داشته باشند. تنها شرطی که برای برقراری این ارتباط نیاز است، استفاده از یک WiFi مشترک بین تلویزیون و گوشی IOS می‌باشد تا بتوانند این ارتباط را به صورت مؤثری برقرار کنند.

Screen Morroing در آیفون برای متصل شدن به تلویزیون سونی

حالا روی گوشی قسمت Screen Morroing را بزنید و مشاهده می‌کنید که به راحتی مدل تلویزیون روی این بخش قابل مشاهده می‌باشد، نیاز به پسورد دارد که باید حتماً به صورت انگلیسی وارد شود و آن را در این قسمت درج می‌نماییم و OK می‌زنیم. حالا می‌بینید صفحه گوشی کاملاً روی تلویزیون قرار گرفته است و می‌توانید هر جوری که مایل هستید از آن استفاده کنید و از صفحه بزرگ تلویزیون لذت ببرید.

متصل شدن به تلویزیون سونی

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق برنامه FastCast

منجمله برنامه‌هایی که در نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی به کار گرفته می‌شود، استفاده از برنامه FastCast است که باید آن را روی تلویزیون خود نصب کنید که این کار به هیچ وجه سخت نیست و همگی ما از پس آن برمی‌آییم. کافیست به بخش ابزارها روی تلویزیون وارد شوید و برنامه مورد نظر را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید تا نصب شود. البته باید همین کار روی گوشی نیز انجام دهید و FastCast را اینجا هم داشته باشید تا با هم ارتباط برقرار کنند.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق برنامه FastCast

حالا برنامه را روی تلویزیون باز کنید و به بخش QR Code وارد شوید، همین کار را دقیقاً روی گوشی انجام دهید و به قسمت Scan QR Code بروید تا بتوانید با اسکن کردن این کدها، ارتباط بین دو دستگاه را برقرار نمایید. در این بخش Start Sharring را بزنید تا مشاهده کنید که تصویر صفحه گوشی روی صفحه نمایشگر تلویزیون شما افتاده است و می‌توانید با آن کار کنید. حالا دیگر می‌دانیم که چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون سونی وصل کنیم؟

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

نبود قابلیت Air Play2 در تلویزیون برای اتصال گوشی Ios

اگر تلویزیون سونی که خریداری کرده‌اید، از قابلیت Air Play2 بهره‌مند نبود و گوشی آیفون داشتید، نگران نباشید. در نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سونی، برای این کار باز هم می‌توانید برنامه FastCast را به میدان بیاورید و از آن کار بکشید. زیرا یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها در اتصال گوشی به تلویزیون محسوب می‌شود. قبل از هر چیز باید روی تلویزیون و همچنین گوشی شما، برنامه FastCast نصب شده باشد و بعد از آن وارد برنامه در هر دو دستگاه می‌شویم.

اتصال برنامه FastCast

اولین کار پایین آوردن منو آبشاری در صفحه گوشی می‌باشد که در این قسمت باید وارد بخش Screen Mirroring شویم و گزینه FastCast که خبر از برنامه باز شده روی تلویزیون دارد را کلیک کنید تا این ارتباط شکل گیرد. در این حالت شاهد رونمایی صفحه گوشی روی تلویزیون هستید که به راحتی می‌توانید هر کاری که لازم دارید انجام دهید.

بخش Screen Mirroring

اتصال موبایل به تلویزیون سونی از طریق Wi-Fi Direct

از روش‌های سریع و البته کاربردی در متصل شدن گوشی به تلویزیون، استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct می‌باشد که باید گفت روش نوین‌تری از Bluetooth به شمار می‌رود که در آن به هیچ وجه حجمی از اینترنت مصرف نمی‌شود و کارکرد بسیار راحتی دارد. در این حالت باید آن را در هر دو دستگاه؛ گوشی و تلویزیون فعال کنید. در گوشی به قسمت Connections بروید و گزینه Wi-Fi Direct را کلیک کنید تا فعال شود.

اتصال موبایل به تلویزیون سونی از طریق Wi-Fi Direct

در تلویزیون مراحل متفاوت است، به این صورت که باید گزینه Home را بزنید و وارد سیستم شوید. حالا مطمئن شوید وایرلس تلویزیون در تنظیمات شبکه روشن باشد، سپس از این منو پیش رو، Wi-Fi Direct را انتخاب کنید، کمی صبر کنید تا صفحه وای فای دایرکت باز شود. روی ریموت دکمه Options را بزنید و حالت دستی را برگزینید و گزینه Other Methods را بزنید.

روی صفحه نمایش SSID و پسورد WPA Key باید ظاهر شود، حتی باید نقطه دسترسی به وای فای را با نام SSID به نمایش بگذارد. مثلاً گوشی یا تبلتی که می‌خواهید وصل کنید. روی گوشی بروید و در بخش Settings وارد قسمت WireLess and Network شوید و در گزینه وای فای دایرکت تمام شبکه‌هایی که در اطراف شما هست را به نمایش در می‌آورد.

حالا می‌توانید شبکه‌ مربوط به تلویزیون را انتخاب کنید و دقت نمایید که SSID آن با چیزی که روی صفحه نمایش تلویزیون قرار دارد، یکی باشد و همان پسورد WPA Key روی تلویزیون را در گوشی وارد کنید، اما دقت داشته باشید در نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی در این بخش، حروف کوچک و بزرگ بسیار مهم هستند. حالا دیگر گوشی شما به تلویزیون متصل است. این امکان مخصوص گوشی‌های اندرویدی می‌باشد و شما می‌توانید همین مراحل را برای گوشی‌های آیفون از طریق قابلیت AirDrop انجام دهید.

نحوه پخش آهنگ از طریق Bluetooth در تلویزیون سونی

راحت‌ترین راهی که از قدیم‌الایام برای اتصال از آن استفاده می‌کردیم، اتصال از طریق Bluetooth بود که هنوز هم به دلیل کارایی آسان و بدون دردسرش روی بورس است و طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل در ارتباط با تلویزیون سونی نیز بسیار کاربردی می‌باشد که برای اتصال به انواع سیستم صوتی و همچنین گوشی، تبلت و لپ تاپ به کار برده می‌شود.

نحوه پخش آهنگ از طریق Bluetooth در تلویزیون سونی

برای این کار وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید و گزینه Bluetooth را روشن نمایید تا لیستی از شبکه‌های بلوتوثی که در اطرافش قرار دارد، نشان دهد. در همین هنگام باید وارد قسمت Setting گوشی شوید یا اینکه منو آبشاری را پایین بیاورید و Bluetooth را روشن نمایید. حالا کافیست در هر دو دستگاه مد‌ل‌های مورد نظر را یافته و با هم چفت کنید تا اتصال برقرار شود و از طریق گوشی هر آهنگی دوست داشتید را روی تلویزیون خود پخش کنید.

جمع بندی

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی را بررسی کردیم و دیدیم که با هر مدلی از نمایشگرهای این برند طرف باشیم، باز هم می‌توانیم به انواع گوشی اندروید و IOS متصل شویم و صفحه نمایش آن را روی تلویزیون داشته باشیم. روش‌های اتصال سریع گوشی به تلویزیون سونی در چند مورد خلاصه می‌شوند که در دو روش مستقیم و غیرمستقیم خلاصه شده‌اند و هر کسی می‌تواند از پس آن برآید. اگر تلویزیون‌تان سونی هم نبود و خواستید از یک محیط اندرویدی استفاده کنید، استفاده از اندروید باکس می‌تواند این مشکل را برایتان حل کند و این که اندروید باکس چیست را باید در مقاله مربوطه در وبلاگ افرالند مطالعه نمایید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا گوشی های ios هم به تلویزیون سونی متصل می‌شوند؟

بله تمام گوشی‌های اندورید و ios می‌توانند به تلویزیون سونی متصل شود، بعضی از روش‌های بین هر دو مشترک است و بعضی مختص محصولات شرکت آیفون می‌باشد. مثل قابلیت استفاده از Screen Morroing .

02کدام روش اتصال گوشی به تلویزیون سونی از همه راحت‌تر است؟

استفاده از برنامه FastCast سریع‌ترین روشی است که ارتباط بین گوشی و تلویزیون سونی را برقرار می‌کند و برای تمام مدل‌های گوشی هم جواب‌گو می‌باشد.

03در اتصال گوشی به تلویزیون از طریق WiFi Direct اینترنت مصرف می‌شود؟

خیر در این مدل هیچ گونه حجم اینترنتی برای ارتباط برقرار کردن مصرف نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهدی محمد دوست در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام نرم افزار fast cast در قسمت ابزار برا من نیست چی کار باید بکنم

    پاسخ
    • در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲

      سرچ بزنید براتون میاد.

      پاسخ