۲۱ آذر ۱۴۰۱

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

عکس شاخ مقاله اتصال موبایل به تلویزیون ال جی

اگر در صفحه نمایش گوشی موبایل خود فیلم، عکس یا سایر موارد دیگر را می‌خواهید با عزیزانتان به تماشا بنشینید دست نگه‌دارید! با داشتن یک تلویزیون ال جی که از قابلیت های اتصال هوشمند امروزی پشتیبانی می‌کند به سادگی می‌توانید تمامی موارد را روی مانیتور بزرگ تلویزیون آینه کنید. اما نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی مراحل مختلفی را طی می‌کند که با مطالعه متن می‌توانید آن‌ها را فراگیرید.

ویدیو اتصال آیفون، سامسونگ و شیائومی به ال جی

 صرف نظر از برند و سیستم عامل موبایل شما، همگی قادر به اتصال به مانیتور تلویزیون ال جی خواهند بود؛ که حتی نیازی به وجود کابل نیز ندارند. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله نحوه اتصال گوشی آیفون، سامسونگ و شیائومی را به تلویزیون ال جی (UQ8000) آموزش دهیم. البته لازم به ذکر است که این قابلیت در تلویزیون‌های ال جی 2018 به بعد در دسترس است و برای سایر مدل‌ها مراحل فرق می‌کند.

خب اکنون وقت نمایش است! هر آنچه در موبایل خود دارید روی صفحه بزرگ تلویزیون رو کنید؛ تا پخشی ایده‌آل و درست و درمون را در نمایشگر بزرگ شاهد باشید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی

گوشی‌های آیفون که توسط کمپانی اپل عرضه می شوند با سیستم عامل متفاوت و خاص خود یعنی IOS همراه هستند؛ این سیستم عامل روش متفاوتی را برای کانکت شدن با موارد جانبی دیگر برگزیده است که در ادامه توضیح خواهیم داد. کمپانی ال‌جی نیز با همکاری اپل تمامی تلویزیون‌های جدید خود را به قابلیت AirPlay2 مجهز نموده تا به سادگی با این موبایل‌های پر طرفدار مچ شوند.

دوست داشتید بخوانید:
نحوه اتصال گوشی به تلویزیون

ابتدا نسخه سیستم عامل IOS موبایل شما برای اتصال با تلویزیون ال جی باید ورژن 14 و یا بالاتر باشد. سپس باید تلویزیون هوشمند ال جی و موبایل آیفون را به یک WIFI مشترک متصل کنید.
نحوه اتصال تلویزیون به وای فای را می‌توانید از طریق مراحل زیر انجام دهید.

  1. تنظیمات
  2. همه تنظیمات
  3. عمومی
  4. شبکه
  5. انتخاب وایفای
  6. اتصال

  اکنون پس از مطمئن شدن از اتصال دو دستگاه به یک وای فای، باید منوی گوشی (Control Center) را به سمت پایین بکشید و گزینه Screen Mirroring را که در عکس زیر نیز مشاهده می‌کنید فشار دهید. حال باید منتظر بمانید تا موبایل، جستجوی مدل تلویزیون را تمام کند. در صورت یافتن، روی اسم تلویزیون که در اینجا uq8000 است بزنید. اکنون یک کد 4 رقمی بر روی نمایشگر تلویزیون ظاهر می‌شود که باید آن را در گوشی موبایل تایپ نمایید تا اتصال برقرار گردد. این روش را حتی برای آیپد هم می‌شود به کار برد و به سادگی قابل وصل شدن است.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی
گزینه screen mirroring‌ آیفون

پس مراحل اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی به ترتیب زیر باید صورت گیرد:

  1. اتصال تلفن و تلویزیون به وایفای مشترک
  2. انتخاب گزینه Screen Mirroring روی موبایل
  3. وارد کردن کد درخواستی در گوشی ایفون

در انتها برای قطع این اتصال هم باید روی stop mirroring کلیک نمود.

تلویزیون‌های ال جی، همگی در یک قدمی ستاره شدن هستند؛ مدل هایی هوشمند با طراحی مدرن و تصویر خارق العاده که رنج قیمتی در آن ها متفاوت است پس نیازی نیست نگران قیمت بالای آن ها باشید. در لیست زیر می‌توانید طیفی گسترده از تلویزیون‌های ال جی را در سال 2023 و 2022 مشاهده نماید.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی G3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo

چگونگی خرید تلویزیون ال جی به بودجه و نیاز شما بستگی دارد؛ اگر قصد شما از خرید داشتن مدلی لاکچری و بالارده است می توانید دست به دامن تلویزیون های اولد مانند تلویزیون ال جی C3 شوید اما اگر نمی خواهید متحمل هزینه بالایی برای این کار شوید پیشنهاد می کنیم سری به مشخصات تلویزیون ال جی UR9000 بزنید و یا از خانواده کیوندها مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

حال نوبت به منعکس کردن اطلاعات گوشی سامسونگ بر روی مانیتور تلویزیون ال جی می‌رسد. گوشی سامسونگی که ما در این ویدیو مورد استفاده قرار دادیم مدل A31 می‌باشد که البته برای سایر مدل‌ها نیز همین مراحل را باید طی کنید و تفاوتی در نحوه اتصال مدل‌های مختلف وجود ندارد. تلویزیون‌های اندرویدی هم عملیاتی مشابه آیفون دارند و ابتدا باید هردو دستگاه را به وای فای مشترک متصل کرد.

اتصال موبایل سامسونگ به تلویزیون ال جی
سامسونگ smart view

سپس در قدم بعدی منوی آبشاری موبایل را پایین می‌آوریم و در بین گزینه‌ها Smart View را انتخاب می‌کنیم. اکنون باید منتظر جستجوی موبایل برای یافتن مدل تلویزیون باشید. ما در این ویدیو برای اتصال از تلویزیون ال جی uq8000 استفاده کرده‌ایم که پس از پیدا کردن اسم آن روی مدل تلویزیون می‌زنیم و بعد از مدت کوتاهی می‌بینید که به سادگی نمایشگر گوشی بر روی تلویزیون منعکس می‌شود و می‌توانید به تماشای فیلم و سریال در نمایشگری بزرگ‌تر و خیره کننده‌تر بنشینید.

اما همان‌طور که در در مرحله تست ویدیو نیز مشاهده می‌کنید ممکن است تصویر تمام صفحه تلویزیون را پر نکند و مجبور به دستکاری تنظیمات صفحه تلویزیون برای زوم و بزرگنمایی محتوا شوید.

مطالعه بیشتر:
بررسی تلویزیون ال جی UQ8000

مراحل نمایش اطلاعات موبایل روی تلویزیون به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. اتصال موبایل و تلویزیون به WIFI مشترک
  2. انتخاب گزینه Smart view روی موبایل
  3. کلیک روی مدل تلویزیون پیدا شده

اتصال گوشی اندرویدی شیائومی به ال جی

اگر صاحب یک گوشی شیائومی هستید، باید بگویم مراحلی که باید طی کنید شبیه سایر موبایل‌های اندرویدی مانند سامسونگ است. پس از اطمینان یافتن از اتصال هردو دستگاه (موبایل شیائومی و تلویزیون ال جی) به یک وای‌فای مشترک باید منوی موبایل را پایین آورد و گزینه بازتاباندن (Wireless Display) را برگزید. اکنون موبایل به جستجوی دستگاه‌های اطراف خود می‌پردازد و شما کافیست پس از یافتن تلویزیون مورد نظر روی آن کلیک نمایید.

حال پس از اتصال شیائومی به تلویزیون ال جی می‌توانید به نمایش هرگونه محتوایی که می‌خواهید بپردازید.

پیشنهاد افرالند:
کانال یابی انواع تلویزیون

سخن آخر

همانطور که می‌دانید راه‌های زیادی برای نمایش اطلاعات موبایل روی تلویزیون وجود دارد که از جمله آن می‌توان به اتصال یک کابل رابط بین آن‌ دو یا نصب اپلیکیشن‌های متفاوت اشاره کرد. اما طبق متن بالا که در آن برایتان شرح دادیم بدون هیچگونه کابل یا اپلیکیشن نیز این اتصال امکان‌پذیر است و می‌توانید بر روی قابلیت‌هایی که در خود گوشی گنجانده شده تکیه کنید.

اتصال بی‌سیم یکی از بهترین روش‌های بی دردسر و البته بی‌نقص است که کارتان را راه می‌اندازد و در پخش محتوای با کیفیت کارش را به خوبی بلد است. در مقاله نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی، آموزش اتصال گوشی آیفون، سامسونگ و شیائومی را مرحله به مرحله در این مقاله افرالند برایتان قرار دادیم تا مورد استفاده واقع گردد؛ و همچنین در ویدیو مربوطه با گوشی‌های مختلفی از هر برند این اتصال را تست نمودیم و در پایان کیفیت پخش را نیز به معرض دید قرار گذاشتیم تا شاهد کیفیت عالی پخش باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01چگونه گوشی آیفون را به تلویزیون ال جی وصل کنم؟

گوشی‌های ساخت کمپانی اپل دارای قابلیت کاربردی Screen Mirroring‌ هستند که برای اتصال بین دو دستگاه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

02اتصال گوشی سامسونگ A31 به ال جی امکان پذیر است؟

بله این گوشی و سایر مدل‌های سامسونگ با روش‌های توضیح داده شده در متن قابل اتصال به تلویزیون LG می‌باشد.

03آیا امکان اتصال با کابل برای گوشی شیائومی وجود دارد؟

بله اما نیاز به تهیه کابل مخصوص دارد که رایج‌ترین آن USB Type-C to HDMI Cable است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *