۱۵ مرداد ۱۴۰۲

راهنمای کار با ریموت کنترل کولر گازی؛ علائم و تنظیمات کولر

راهنمای کار با ریموت کنترل کولرگازی

در این راهنمای کار با ریموت کنترل کولر گازی؛ علائم و تنظیمات کولر را تحت بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید، کولری که خریداری کرده‌اید را به بهترین شیوه استفاده کنید. هر مدلی از برندهای مختلف، ریموت‌هایی با شکل و ظاهر متفاوتی دارند، اما در خرید کولر گازی از هر کدام از شرکت‌ها، یک سری دکمه‌ها و عملکردها یکسان است که باید بلد باشید. آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی می‌تواند نحوه استفاده از دکمه‌هایی که تا به حال به کار نبرده‌اید را نیز به شما یاد دهد، پس ما در وبلاگ افرالند همراه باشید.

در آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی، کار با تمام دکمه‌ها و حالت‌های مختلف کولر را متوجه خواهیم شد، همچنین دلیل کار نکردن یا قفل شدن ریموت‌ را که ممکن است با آن مواجه شویم یاد می‌گیریم تا بدون نیاز به کسی، در کسری از ثانیه آن را حل کنیم و به حالت اولیه برگردانیم.

ممکن است برای اولین بار کولر گازی تهیه کرده باشید و با حجمه‌ای از دکمه‌ها روی ریموت مواجه شوید و بتوانید یکی سری را بخوانید، مثل ON/OFF که همگی معنی روشن یا خاموش بودن آن را می‌دانیم، اما مواردی هستند که فراتر از این موضوع هستند و کمی کارکردن با آن‌ها سخت می‌باشد. به همین علت باید معنای علامت‌های کنترل کولر گازی را کامل بدانید تا از روی سهل انگاری دکمه‌ای را فشار ندهید که باعث خرابی ریموت یا خود دستگاه شود. معرفی انواع ریموت در برندهای مختلف یکی از رسالت‌های ما در این مقاله است و در راهنمای خرید کولرگازی با خود محصولات هم می‌توانید آشنا شوید.

علائم روی ریموت کنترل کولر گازی

همان‌طور که اشاره شد، یک سری از دکمه‌ها بین تمام ریموت‌ها مشترک است و باید برای راه اندازی اولیه کارکردشان را بلد باشیم. این علامت‌ها به عنوان راه‌های ورود به دستگاه عمل می‌کنند که هر کدامشان راهی را برای استفاده بهینه از امکانات دستگاه هموار می‌نمایند که اگر آن‌ها را بدانیم، می‌توانیم از صفر تا صد کولر گازی خود استفاده کنیم و بعضی از گزینه‌ها چون کارکردن با آن‌ها را نمی‌دانیم، بدون استفاده نمانند.

on/offخاموش/ روشن
modeحالت مختلف دستگاه
tempتنظیم دما
fan speedسرعت‌های فن داخلی
turbo / jet coolحداکثر قدرت
swingجهت پرتاب باد
setاعمال تنظیمات
sleep / time upزمان استراحت و خاموش شدن خودکار
resetریست و شروع دوباره
clockتنظیم ساعت
plasmaتصفیه کننده هوا
econoحالت بهینه دستگاه
dimmerپنل نمایشگر خاموش شود

این موارد مشترک بین همه مدل‌ها می‌باشد و اساسی‌ترین دکمه‌هایی هستند که در طول روز بیشترین استفاده را می‌توانند داشته باشند. بهترین کولر گازی بازار ایران را بخرید یا بهترین کولر گازی خارجی فرقی ندارد، باز هم این گزینه‌ها در همه وجود دارد، مگر اینکه مدلی فاقد فیلتر تصفیه کننده هوا باشد که امروزه در کولرهای کمی این قضیه صدق می‌کند.

نحوه کار با دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی

در این بخش از راهنمای تنظیمات کولر گازی باید به شرح هر کدام از گزینه‌هایی که در جدول بالا گنجانده شده‌اند بپردازیم، زیرا ممکن است کسی منظور از دکمه Mod که حالت‌های مختلف دستگاه را نشان می‌دهد، متوجه نشود و به همین دلیل از آن بگذرد. در ادامه سعی داریم همه را به صورت واضح‌تری توضیح دهیم تا هیچ جای مبهمی باقی نماند و در صورت داشتن هر نوع سوألی، در آخر مقاله برای ما کامنت بگذارید تا پاسخ‌گو باشیم.

دکمه ON/OFF در ریموت

این دکمه را در همه مدل‌ها مشاهده می‌کنیم و اساسی‌ترین و اولین دکمه‌ای است که باید زده شود و همه ما معنی آن را که خاموش OFF و روشن ON است، می‌دانیم. البته ممکن است در هر ریموت کنترل در برندهای مختلف به اشکال مختلف قرار داده شده باشند، همچنین در بعضی از موارد به دکمه Start/Stop شناخته می‌شوند و شروع یا توقف در کار را نشان می‌دهد و این شمایید که در این زمان باید هوشمندانه این دکمه‌ها بشناسید.

انواع حالت‌های مختلف Mode در کنترل کولر گازی

دکمه مود Mode اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین گزینه در بین همه موارد است که حالت‌های مختلف تنظیم دستگاه را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بهترین را انتخاب کنید. این دکمه دارای 4 حالت مختلف است که هر کدام به منظوری تعبیه شده‌اند و کافیست با فشار دادن این دکمه، تمام این حالات را یکی یکی روی صفحه نمایش ریموت مشاهده کنید و بر طبق نیاز دست به انتخاب بزنید.

انواع حالت‌های مختلف Mode در کنترل کولر گازی

حالت Auto در آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی که به معنی عملکرد خودکار است، می‌تواند به صورت اتومات دمای محیط را تشخیص دهد و برطبق آن دما را تنظیم نماید و برای مواقعی که منزل نیستید به شدت کاربردی خواهد بود. حالت دوم عملکرد فن Fan می‌باشد که در زمان خاموش بودن موتور، فقط فن دستگاه کار می‌کند و فقط هوا را در فضا به جریان می‌اندازد، در واقع هیچ حالت سرمایش یا گرمایشی در این شرایط کار نمی‌کند و همه چیز در حالت معمول قرار دارد و فقط هوای اتاق عوض می‌شود.

 مورد سوم حالت Cool/Heat است که در حالت Cool که قرار گیرد، سرمایش دستگاه فعال می‌شود به شکل دانه برف است و در حالت Heat گرمایش است که دست به کار می‌شود و به شکل خورشید می‌باشد. حالت آخر Dry می‌باشد و در آب و هوای شرجی به شدت به کارتان خواهد آمد و به شکل قطرات باران نمایش داده می‌شود، به این صورت که با کندکردن فن داخلی کندانسور سعی می‌کند رطوبت را از بین ببرد.

معنی دکمه temp چیست؟

معنی کلمه temp در جدول اشاره شده که به دما شناخته می‌شود و با تنظیم دمای کولر گازی به شما اجازه می‌دهد، هوای محیط را بر طبق دمایی که مایلید تنظیم نمایید تا بهترین سازگاری را با دمای بدن داشته باشد. این کار از طریق دو علامت + و ـ برای کم و زیاد کردن دما به کار می‌رود و بهینه‌ترین آن‌ها از 22 تا 25 درجه می‌باشد که هوایی متعادل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 fan speed در ریموت کولر گازی به چه معنی است؟

در راهنمای استفاده ریموت کولر اسپیلت یک دکمه وجود دارد به نام Fan که در سرعت‌های مختلفی قابل تنظیم می‌باشد که به صورت چند بار پشت سرهم دکمه به ترتیب به اجرا می‌‌آیند. این حالت شامل سرعت؛ کم، زیاد، متوسط و در بعضی موارد حالت نامنظم می‌باشد که هر کدام در شرایط متفاوتی استفاده می‌شوند.

 fan speed در ریموت کولر گازی به چه معنی است؟

دکمه turbo / jet cool

یکی از دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی، در مقابل گرمای شدید و زمانی که از بیرون وارد خانه می‌شوید، بسیار به کارتان می‌آید، همین دکمه turbo / jet cool است. با فشار دادن این دکمه دستگاه با بالاترین توان قدرتی خود شروع به خنک کردن فضا در بازه زمانی کوتاهی در حدود 15 تا 25 دقیقه می‌کند و شما را از هوای خنکی خود مستفیض می‌کند.

عملکرد Swing در ریموت کولر گازی

دکمه swing در واقع می‌تواند جهت باد را مشخص نماید، به این صورت که با تغییر حالت پره‌ها به سمت بالا یا پایین، کاری می‌کند جهت پرتاب باد را مشخص کنید که در بعضی موارد جهت پرتاب باد، چهار جهته است و می‌توانید آن را به سمت چپ و راست هم تنظیم کنید. این مورد گزینه‌‌ای عالی برای مواقعی است که سمت دیگری از کولر نشسته‌اید و نمی‌توانید موقعیت صندلی را تغییر دهید.

دکمه Set برای تنظیمات

در این بین گزینه‌ای برای تنظیمات کولر گازی قرار داده شده است تا از این طریق بتوانید هر آنچه مایلید روی دستگاه خود اعمال کنید، مثلاً تنظیمات روی کولرگازی مناسب مناطق گرمسیر با مناطق معتدلی ممکن است متفاوت باشد.

راهنمای حالت sleep / time up در ریموت کنترل کولر گازی

دکمه تنظیم زمان استراحت یکی از مواردی است که وقتی در خواب هستید خیالتان از هر جهت درباره کولر راحت باشد. به این صورت که با تنظیم تایمر آن، سر موعد مقرر به صورت خودکار خاموش می‌شود. این برای مواقعی که بیرون می‌روید و فراموش می‌کنید که دستگاه را خاموش نمایید هم، کاملاً کاربردی است.

شروع دوباره با ریست کردن

منجمله دکمه‌هایی که روی ریموت کنترل خودنمایی می‌کند، reset می‌باشد و خیلی مواقع به کار می‌رود، مثلاً زمانی که تنظیمات بهم ریخته یا قفل شده است. در این حالت با فشار دادن 3 ثانیه دکمه و رها کردن و دوباره 3 ثانیه گرفتن آن، دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند و نشان می‌دهد که کولر گازی شما ریست شده است.

تنظیم ساعت clock

دکمه بعدی در علائم ریموت کنترل کولر گازی Clock می‌باشد که برای تنظیم درست ساعت کولر به کار می‌رود و می‌توانید آن را با سعت محلی تنظیم کنید.

دکمه plasma به منظور تصفیه هوا

شاید این دکمه در همه کولرها وجود نداشته باشد، اما در کولرهایی که مجهز به فیلتر تصفیه کننده هوا Plasma هستند وجود دارد. با فشار دادن این دکمه و فعال کردن تصفیه هوا، می‌توانید میکروب‌ها و هوای آلوده را از فضا دور کنید و هوای تمیز را به محیط وارد نمایید. یکی از گزینه‌های عالی برای شهرهای آلوده این مورد می‌باشد.

Econo برای شرایط بهینه

این گزینه در آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی مصرف برق را در شرایط بهینه قرار می‌دهد و کاری می‌کند بیشتری صرفه‌جویی در این مورد انجام شود. در واقع با کمترین مصرف انرژی دمای ایده‌آل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

گزینه dimmer روی ریموت

همه کولرها مجهز به صفحه نمایش هستند که در زمان روشن بودن کولر، روشن می‌شود. همین موضوع برای حالتی که چراغ‌های فضای شما خاموش باشد، شاید کمی آزار دهنده شود. به همین دلیل به فشار دادن دکمه dimmer می‌توانید صفحه نمایش را در حالت خاموش قرار دهید تا دیگر نوری ساطع ننماید.

معنای علامت‌های کنترل کولر گازی و توابع اضافی

معنای علامت‌های کنترل کولر گازی و توابع اضافی

بجز دکمه‌های اصلی، توابعی اضافی روی ریموت قرار گرفته است که می‌توانند روی عملکرد بهینه و همچنین کارایی راحت‌تر دستگاه مؤثر باشند. این موارد برای همه کولرهای گازی صدق نمی‌کند و نمی‌توان گفت همه آن‌ها از این قابلیت بهره‌مندند. در پایین به این چند مورد اشاره می‌کنیم.

  • دکمه Health:
    حالت سلامت، با فعال کردن پمپاژ اکسیژن به وجود می‌آید و با وارد کردن هوای تازه به محیط، کاری می‌کند تا میکروب و آلودگی از بین بروند، البته در سرمایش و گرمایش کولر گازی تأثیری ندارند.
  • دکمه Clean:
    این مورد برای از بردن باکتری درون پنل داخلی به کار می‌رود و باید حتماً روی حالت Dry یا Cool قرار گرفته باشد.
  • دکمه Ifeel:
    حالتی جذاب برای تشخیص خودکار دمای محیط می‌باشد و کاری می‌کند، خود به خود دمای مطلوب برقرار شود.
  • دکمه Shurtcut یا My Mod:
    می‌توانید زمان، دما و یکی از تنظیمات Mod را بر طبق خواسته خود انتخاب کنید و ذخیره نمایید تا در مواقع لزوم همان تنظیمات با نگه داشتن 3 ثانیه‌ای یک دکمه برایتان اعمال شود و مجبور به تنظیم دوباره نشوید.
  • دکمه Quiet:
    یکی از دکمه‌هایی که روی صدای آرام و عملکرد کم صدای کولر گازی تأثیر می‌گذارد.

همان طور که متوجه شدید، فقط دکمه‌ها نیستند که مهم هستند و مواردی دیگری نیز برای سلامت کولر و همچنین خود شما وجود دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود و بتوانید از آن‌ها استفاده نمایید. در این شرایط است که می‌توانید بگویید از تمام امکانات دستگاه استفاده کرده‌ایم.

دلایل قفل شدن و نحوه بازکردن قفل ریموت کنترل کولر گازی

شاید بچه کوچک در خانه داشته باشید و نیاز باشد تا ریموت را قفل کنید و تنظیمات را در حین بازی با آن بهم نریزد. برای این کار علامت + و – یا فلش بالا و پایین را به صورت همزمان 3 ثانیه نگه دارید تا علامت قفل روی ریموت فعال شود و ریموت قفل شود.

دلایل قفل شدن کنترل کولر گازی

در این حالت هر کدام از دکمه‌های روی ریموت را بزنید، چراغ‌های قرمز هشدار روشن می‌شوند که نشان از قفل آن می‌باشد. گاهی ممکن است ناخواسته ریموت کنترل کولر گازی قفل شود و ندانید از چه راهی باید آن را باز کرد، که این خود یک چالش اعصاب خردکن خواهد بود. در این قسمت می‌توانید با فشار دادن دوباره همین دکمه‌ها ریموت را از حالت قفل خارج کنید.

دلایل کار نکردن ریموت کنترل در کولر گازی و رفع مشکل

قفل شدن ریموت تنها یکی از دلایل کار نکردن ریموت کنترل می‌باشد، ولی ممکن است عوامل دیگری در این امر نقش داشته باشند که یکی از آن‌ها نبودن باتری در آن می‌باشد و باید از وجود آن اطمینان حاصل نمایید. دلیل بعدی تمام شدن عمر باتری است و با جایگزین کردن باتری جدید این مشکل به راحتی حل می‌شود. علت بعدی، خراب شدن آن می‌باشد، مثلاً ریموت را در جوار یک رادیو قرار دهید و با فشار دادن یک دکمه، اگر صدای نویز رادیو بلند شد، معلوم است که ریموت شما هنوز سالم است و در غیر این صورت مشکلی وجود دارد.

دلایل کار نکردن ریموت کنترل در کولر گازی و رفع مشکل

روش دیگر در آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی مشاهده نور بنفش در مقابل یک دوربین گوشی با فشار دادن دکمه می‌باشد، اگر نوری دیده شد، پس هنوز ریموت شما کار می‌کند. در صورتی که هیچ کدام از این موارد نبود، باید سری به یک تعمیر کار متخصص بزنید. شاید هم مشکل از خود پنل دستگاه باشد که باید بررسی شود.

راهنمای تنظیمات و نحوه ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی

شاید برایتان پیش آید که تنظیمات کولر گازی بهم بریزد و از یک جایی به بعد دیگر ندانید به چه صورت باید آن را درست کنید، به همین دلیل چند روش وجود دارد که می‌توانید دستگاه را از طریق آن‌ها Reset کنید. یکی از این موارد گشتن به دنبال دکمه ریست روی ریموت کنترل است که ساده‌ترین کار می‌باشد و با 3 ثانیه نگه‌داشتن آن مشکل حل می‌شود، اما در همه مدل‌ها این قابلیت وجود ندارد و باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

راهنمای تنظیمات و نحوه ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی

اولین کار خاموش کردن دستگاه می‌باشد و بعد از این برق را از فیوز اصلی قطع کنید. وقتی از این موضوع اطمینان پیدا کردید، حالا باتری را از درون ریموت خارج کنید و بگذارید 15 دقیقه زمان بگذرد. در این حالت دوباره باتری را داخل ریموت قرار دهید و شروع به کار کنید که کولر گازی شما ریست شده است.

آموزش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی در برندهای متفاوت

ریموت کنترل در هر برند کولر گازی متفاوت است و از لحاظ ظاهری با هم در تمایز هستند. البته باید گفت این موضوع فقط به ظاهر ختم نمی‌شود و در باطن ماجرا هم دخیل می‌باشد، به صورتی که یک سری از برندها دارای قابلیتی همچون دکمه Reset هستند و بعضی‌ها فاقد آن می‌باشند که همین امر باعث شده است تا در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی به آ‌ن پرداخته شود و به طور خلاصه به تفاوت‌ها در هر برند بپردازیم.

استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی

کولرهای گازی ال جی همگی سرمایشی گرمایشی هستند و می‌توانید در حالت Mode یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین مثل تمام ریموت‌ها دکمه خاموش روشن دارند و وجود فیلتر تصفیه و پشتیبانی از WiFi برای عیب‌یابی هوشمند از بهترین گزینه‌هایی است که روی ریموت آن‌ها به چشم می‌خورد و می‌تواند دست به تنظیم‌شان زد. در راهنمای استفاده از ریموت کنترل ال جی که دقت می‌کنیم، این برند جز مواردی هستند که صفحه نمایش دارند و امکان خاموش کردن در شب برای آن‌ها فراهم است. همچنین با قرار دادن روی حالت رطوبت‌گیر می‌توانید رطوبت ناشی از محیط را جذب کنید.

ریموت کنترل کولر گازی جنرال

در این قسمت 13 دکمه بر روی ریموت کولر گازی جنرال می‌توان مشاهده کرد که هر کدام برای کار خاصی اینجا جا خوش کرده‌اند و ما می‌دانیم همه آن‌ها را نیاز داریم، البته باید قبل از هر چیز کارایی با آن‌ها را یاد بگیرید که در راهنمای استفاده از ریموت کنترل جنرال به آن پرداخته شده است، این موارد شامل؛

  • ON/OFF (خاموش و روش کردن)
  • SCREEN LED (تنظیمات صفحه نمایش)
  • TEMP (افزایش یا کاهش دمای محیط)
  • MODE (تنظیم حالت عملکرد دستگاه)
  • FAN SPEED (تنظیم سرعت فن کولرگازی)
  • SWING )تغییر جهت وزش باد کولر)
  • Air Flow (تنظیم جریان باد در سه جهت)
  • HOLD (دکمه قفل کودک دستگاه)
  • TIMER (تنظیم کولرگازی برای زمان مشخص)
  • TURBO  )افزایش حداکثری فعالیت کولر)
  • SLEEP (فعالسازی حالت خواب)
  • CLEAN (تمیز کردن خودکار فیلتر)
  • LAMP ( روشن کردن صفحه نمایشگر)

زمانی که تعداد دکمه و نوع آن‌ها را در برندهای مختلف کنار هم می‌چینیم، به این نتیجه می‌رسیم که هر کدام چه تفاوت‌هایی دارند و احیاناً در چه موردی از هم پیشی گرفته‌اند یا اینکه فاقد کدام مورد هستند که بقیه از آن جلو زده‌اند.

ریموت کنترل کولر گازی جنرال

نحوه کار ریموت کنترل کولر گازی گری

تنوع دکمه وقتی زیاد باشد، گاهی آدم را سردرگم می‌کند و همین باعث می‌شود تا از یک سری‌ آن‌ها استفاده نکند، اما فارغ از این موضوع که تمام این‌ موارد آپشن هستند که باید به کار گرفته شوند تا وجود کولر در هر شرایطی لذت ببرند. راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی درست است که جامع این موضوع را شرح می‌دهد، اما در این قسمت چکیده‌اید از دکمه‌های ریموت این برند را معرفی می‌کنیم.

نحوه کار ریموت کنترل کولر گازی گری

روشن و خاموش کردن، تغییر مود دستگاه، حالت فن، تعیین جهت پره‌ها، حالت توربو، حالت خواب، تنظیم دما، ifeel ، روشن خاموش کردن نمایشگر، خاموش و روشن تایمر و تنظیم ساعت از گزینه‌های مهم روی این ریموت خوش استایل برند گری هستند که کارایی بسیار راحتی دارند.

راهنمای تنظیمات ریموت کولر گازی یونیوا

معنای علامت‌های کنترل کولر گازی در همه برندها به یک شکل می‌باشد، اما ممکن است جایگاه آن‌ها با هم متفاوت باشد. گاهی هم در یکی یا دو مورد با هم اختلاف دارد که بحث برتری آن برند بر دیگری خواهد بود. یک دکمه نارنجی بزرگ به علامت خاموش روشن در گوشه آن خودنمایی می‌کند و حالت تنظیم دما نیز در وسط کار تعبیه شده است که با فلش‌های بالا و پایینی که دارد، دما را کم و زیاد می‌نماید.

راهنمای تنظیمات ریموت کولر گازی یونیوا

بقیه دکمه‌ها به ترتیب چیدمان شده‌اند و در عملکرد، تنظیم تایمر، حالت فن، حالت خواب، جهت پرتاب باد، تمیز کردن خودکار و حالت هوای تازه و غیره کاربرد دارند که هر کدام جایگاه ویژ‌ه‌ای در استفاده بهینه از کولر دارد و آن را از هر جهت خاص می‌کند. در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی یونیوا تمام این موارد به ترتیب و با جزئیات و نحوه کار با آن‌ها شرح داده شده است.

کولر گازی ایوولی و روش کار با آن

برای اینکه کولر گازی خود را روشن کنید و بتوانید از جعبه‌ای که روی دیوار نصب شده است، استفاده نمایید، لازم است تا ریموتی به منظور برقراری ارتباط با آن در اختیار داشته باشید. یک ریموت جمع و جور و سَبک سفید رنگ در این برند استفاده شده است که کار کرد با آن راحت‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید و از تنوع دکمه و شلوغی بیش از حد در آن خبری نیست.

کولر گازی ایوولی و روش کار با آن

در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ایوولی که دقت کنید، یک دکمه گرد بزرگ در وسط برای خاموش و روشن کردن به کار رفته است و دما به کمک دکمه‌هایی که در دو طرف مستقر شده‌‌اند کم و زیاد می‌شوند. در آموزش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی این مدل 10 دکمه دیگر به صورت منظم ردیف شده‌اند که در تمیزکردن خودکار، حداکثر پرتاب باد، حالت خواب، تایمر، جهت پرتاب باد به بالا و پایین و چپ و راست، سرعت فن، حالت Mode و تنظیمات دلخواه به کار گرفته می‌شوند.

معنی کلمات روی ریموت کنترل زانتی

کولر گازی زانتی یک برند چینی با کیفیت و قیمت مناسب در بازار ایران است که تنوع خوبی در ظرفیت برای متراژهای مختلف دارد. همچنین از سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار است که مناسب برای تمام فصول سال می‌باشد. در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی زانتی می‌توانید حالت‌های مختلف و تنظمیات دلخواهی را روی کولر گازی خود اعمال کنید و به اجرا در آورید. این ریموت باریک طراحی شده است و به همین دلیل بسیار خوش دست می‌باشد و در دست گرفتن آن کاملاً راحت است.

معنی کلمات روی ریموت کنترل زانتی

مجهز به صفحه نمایش در قسمت بالا می‌باشد و در زیر این صفحه تنظمیات مربوط به دما و خاموش روشن شدن دستگاه قرار گرفته است. بقیه دکمه‌های کولر در پایین به ترتیب چیدمان شده‌اند. این دکمه‌ها شامل؛ تنظیمات دلخواه (ShortCute)، سرعت فن (FanSpeed)، روشن کردن تایمر (Timer on)، خاموش کردن تایمر (Timer OF)، خاموش کردن نمایشگر، حالت توربو (Turbo)، حالت خواب (Sleep)، جهت پرتاب باد (Swing)به سمت بالا و پایین، چپ و راست، تغییر عملکرد دستگاه (Mode)می‌باشند.

جمع بندی

در راهنمای کار با ریموت کنترل کولر گازی به معرفی ریموت کنترل برندهای مختلف پرداخته‌اید و دکمه‌های که در بعضی موارد اضافه‌تر بوده‌اند را ذکر کرده‌ایم. همچنین نحوه کار با ریموت و قفل کردن و خارج کردن آن از حالت قفل را شرح داده‌ایم. علائم ریموت کنترل کولر گازی در اکثریت مدل‌ها بسیار به هم شباهت دارند و اگر موارد اصلی را بدانید، کارکرد با همه آن‌ها برایتان راحت خواهد بود. در سایت افرالند تمام مدل‌هایی که در مورد ریموت آن‌ها گفته شده است، وجود دارند و کافیست سری به مجموعه کولر گازی در قسمت فروشگاهی ما بزنید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01همه ریموت‌های کولر گازی دکمه ریست دارند؟

خیر همه برندها دکمه ریست ندارند، به همین دلیل بهترین کار درآوردن ریموت کنترل و شروع دوباره به کار بعد از 15 دقیقه است.

02قابلیت سرمایش و گرمایش کولر گازی را چطور تغییر دهیم؟

این کار از طریق دکمه mode روی ریموت انجام می‌شود که روی حالت شکل دانه برف قسمت سرمایش فعال می‌شود و روی شکل خورشید قسمت گرمایش فعال می‌شود.

03آیا تمام دکمه‌های روی ریموت کولر گازی در همه برندها به هم شباهت دارند؟

یک سری از دکمه‌ها برای تمام برندهای ثابت می‌باشد، اما برندهایی هستند که آپشن‌های اضافه‌تری چون وای فای و ریست یا وجود فیلتر بهداشتی را در چنته دارند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای کار با ریموت کنترل کولر گازی؛ علائم و تنظیمات کولر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *