آیا می دانید محل نصب کولر گازی روی بازدهی انرژی و قبض های برق شما تاثیر می گذارد؟

بله اگر در مورد نصب کولر گازی خود تصمیم اشتباهی بگیرید می توانید هزینه های خود را افزایش دهید. حتی ممکن است لازم باشد به طور مرتب کولر گازی خود را تعمیر کنید. چرا؟

یک کولر گازی که در یک مکان بد نصب شده است باید بیشتر کار کند تا به نتیجه دلخواه شما برسد؛ در نتیجه ناکارآمدی ایجاد می شود و با گذشت زمان فرسایش بیشتر می شود. بنابراین چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کولر گازی خود را در بهترین محل نصب کنید؟

در این مقاله ما راهنمایی های مفیدی را در مورد نحوه انتخاب بهترین محل برای نصب کولر گازی ارائه خواهیم دارد. لطفا توجه داشته باشید که برای اطمینان از انتخاب مکان مناسب از یک تکنسین کولر گازی مجاز مشاوره بگیرید.

عواملی که باید در هنگام نصب کولر گازی در نظر بگیرید

در اینجا عواملی وجود دارد که در نصب کولر گازی در اتاق تأثیر می گذارد:

  • محل قرارگیری پنجره
  • تهویه فعلی
  • وسایل برقی در اتاق
  • تعداد لامپ های اتاق
  • مواد کف شما

بهترین محل برای نصب کولر گازی اسپیلت

رای نصب کولر گازی کجا را انتخاب می کنید؟ به طور کلی واحدهای کولر گازی اسپلیت باید در یک مکان مرکزی در اتاقی که می خواهید گرم یا خنک کنید؛ نصب شوند تا جریان هوای متعادل در سراسر فضا ایجاد شود.

بهترین محل برای نصب کولر گازی در اتاق خواب، جایی است که هوا مستقیم از روی تخت جریان نداشته باشد. چرا؟ اکثر مردم می‌دانند که برخورد مستیقیم این هوای خنک می تواند باعث سردرد؛ گلودرد یا استخوان درد شود. در عوض دیوار پشت سر تخت را به شما توصیه می کنیم.

اما اگر در حال نصب کولر گازی اسپلیت برای اتاق نشیمن هستید توصیه می کنیم آن را در جایی نصب کنید که بتوانید جریان هوا را به سمت محل نشستن هدایت کنید.

از آنجا که به طور طبیعی هوای سرد به پایین هدایت می شود؛ نصب کولر گازی در بالای دیوار باعث خنک شدن یکنواخت اتاق می شوند.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید کولر گازی

بهترین محل برای نصب کولر گازی داکتی

یک سیستم کولر گازی داکتی کاملا یکپارچه؛ به شما امکان می دهد این مشکلات را دور بزنید و از آسایش بیشتری در خانه خود برخوردار شوید. این سبک از کولر گازی ها روی دیوار ها و سقف نصب می شوند.

بهترین محل برای نصب کولر گازی در فضای باز (واحد خارجی)

برای نصب واحد خارجی کولر گازی در فضای باز؛ موارد زیر را در نظر داشته باشید:

سایه – در حالت ایده آل کولر گازی باید در قسمت خنک تری از خانه و در محلی نصب شود که نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند.

تهویه – کولر گازی در فضای باز باید در محلی نصب شود که تهویه مناسب و فضای کافی در اطراف خود داشته باشد. در حالت ایده آل، مکانی را انتخاب کنید که فاقد درختچه است. این امر باعث می شود که واحد بیرونی شما بسیار راحت تر باشد و جریان هوای آزاد ایجاد شود.

ارتعاش – کولر گازی باید در جایی نصب شود که در آن لرزش و ارتعاشی ایجاد نشود.

ایمنی – کولر گازی در فضای باز نباید در مکانی نصب شود که در معرض مواد خورنده باشد.

یک نصاب واجد شرایط می تواند بهترین محل برای نصب کولر گازی را به شما نشان دهد.

بهترین محل برای نصب کولر گازی

چه نوع خانه ای دارم؟

آپارتمانی

اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید یا جایی که همسایه های دیوار به دیوار دارید؛ امکان دارد کولر گازی خود را در جایی قرار دهید که سطح سر و صدای آن همسایه ها را تحت تاثیر قرار دهد. پس سعی کنید مدلی را خریداری کنید که صدای کمی داشته باشد.

خانه مسکونی

در اینجا اشتباهات رایجی وجود دارد که افراد هنگام نصب کولرهای گازی مسکونی مرتکب می شوند:

  • مقاومت در برابر آتش – نصب کولر گازی روی دیوار ممکن است سهوا سطح مقاومت در برابر آتش سوزی را کاهش دهد.
  • تمیز کردن سخت – کولر گازی شما باید دسترسی ساده ای برای تمیز کردن داشته باشد و در حالت ایده آل خیلی نزدیک به منبع گرد و غبار (مانند دریچه های بزرگ) نباشد.
  • خطر برق گرفتگی – نصب کولر گازی روی اتصالات برقی می تواند خطر برق گرفتگی را ایجاد کند.

به خاطر داشته باشید که هر گونه کار نصب باید توسط یک تکنسین مجاز انجام شود. تکنسینی را انتخاب کنید که بتواند در انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی به شما مشاوره بدهد.

محل نصب ترموستات در خانه

باور کنید یا نه، موقعیت ترموستات کولر گازی می‌تواند در کارایی و عملکرد کولر گازی شما تفاوت ایجاد کند. چرا؟ این ترموستات برای کمک به کولر گازی شما برای شناخت و تنظیم درجه حرارت خانه طراحی شده است. قرار دادن نادرست باعث می شود که خوانش های نادرستی از دمای داخلی ایجاد شود.

مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ترموستات شما باید به خوبی از منابع گرما که باعث نوسان دما در خانه می‌شوند دور باشند.

جمع‌بندی

خرید کولر گازی این روزها یک چالش بزرگ است؛ اینکه دستگاه اصلی باشد و یا ظرفیت آن دقیق همانی باشد که فروشنده به شما می‌گوید از معضلات خرید این محصول می‌باشند؛ برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در فروشگاه افرالند تماس بگیرید تا هم اطلاعات دقیقی از مشخصات محصول به دست بیاورید و هم خریدی همراه با اطمینان داشته باشید.