۱۲ مرداد ۱۴۰۲

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

بهترین کولرگازی مناطق گرمسیر

می‌دانید بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر همچون شهرهای گرم و خشکی مثل؛ اهواز، خوزستان و آبادان کدام‌‌ها هستند؟ و مناسب‌ترین کولر گازی برای آب و هوا گرمسیری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ خرید کولر گازی راه‌کارهای مخصوصی دارد که باید از قبل آن‌ها را بشناسید و بعد پولتان را خرج کنید تا انتخاب‌تان هوشمندانه باشد. افرالند در مقالات وبلاگی خود سعی کرده است شما را با راهنمای خرید کولر گازی و شناخت روش‌های مختلف آن، آشنا کند و این مسئله را حل نماید.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر باید موتوری قدرتمند با خنک کنندگی فوق‌العاده در چنته داشته باشد و اگر در این محیط زندگی می‌کنید، شناخت پرفروش‌ترین کولر گازی برای مناطق گرم و خشک از واجبات است تا با یک تیر دو نشان بزنید و بهترین و پرفروش‌ترین را در کنار مصرف بهینه و باد سرد همزمان داشته باشید.

توجه به کلاس آب و هوایی، نوع موتور، متراژ فضایی که استفاده می‌کنید، از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین کولر گازی کم مصرف برای مناطق گرمسیر می‌باشد که قبل از هر چیز، حتی میزان بودجه، باید به آن توجه شود. زیرا زمانی کولرگازی نتواند با این حجم از گرمای طاقت فرسا مقابله کند، عملاً ارزان بودن یا نبودنش توفیری ندارد و انتخاب اشتباه راه به جایی نمی‌برد. با ما همراه باشید تا هر آنچه برای کولر گازی مناسب مناطق گرم و حاره‌ای نیاز است را بشناسیم.

عوامل مهم انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

ممکن است، شما به طور مثال با دو مدل از کولر گازی گری مواجه باشید، ولی ندانید کدام مدل مناسب مناطق گرمسیر می‌باشد و فقط به نام برند توجه کنید که آوازه خوبی را پشت سرگذاشته است و امروزه فروش خوبی را رقم می‌زند، اما واقعیت ماجرا چیز دیگریست و هر مدل از گری امکانات متفاوتی در چنته دارد که حتی کلاس آب و هوایی و گاهی نوع موتور آن‌ها نیز فرق دارد.

عوامل تأثیر گذار در انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

چون این فضایی که در مورد آن صحبت می‌کنیم دارای هوایی با دمای بالا و در عین حال خشک می‌باشد، پس نیاز است تا کولر گازی که برای مناطق گرمسیر تهیه می‌کنید، یک سری موارد را در اختیار داشته باشد:

  • قابلیت خنک کنندگی در کمترین زمان ممکن
  • موتوری قوی و پرقدرت با صدای کم
  • میزان مصرف انرژی پایین در طولانی مدت
  • قدرت پرتاب باد عالی در چهار طرف
  • توانایی تصفیه هوا و ایجاد هوای تازه
  • نوع گازی مصرفی

وجود اینورتر و نبود آن نیز در این نوع کولرها مهم است و بستگی به شما دارد که چه چیزی برایتان در اولویت قرار گیرد، مقایسه کولرگازی اینورتر و معمولی برای کاربر شرح می‌دهد که وجود آن چه تأثیری در عملکرد کولر گازی خواهد داشت. مدل‌هایی با موتور پیستونی معمولاً فاقد اینورتر هستند، اما چون قدرت بالایی در خنک کنندگی دارند، ممکن است خریدار مصرف کم را به واسطه اینورتر بی خیال شود و فقط ترجیح دهد به هر قیمتی از گرمای سوزان خلاص شود. پس باید بهترین کولر گازی کم مصرف برای مناطق گرمسیر را باید پیدا کرد تا این موضوع حل شود.

کولر گازی کم مصرف مناسب مناطق گرمسیر

این که کولری که تهیه می‌کنید برای چه آب و هوایی قرار است، استفاده شود، بسیار مهم می‌باشد. کولرهای گازی به سه کلاس آب وهوایی تقسیم شده‌اند که هر کدام کارایی و قدرت خاصی در میزان خنک کنندگی دارند، یعنی سازگاری کولر شما با اقلیم آب وهوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید. بعد در انتخاب درست، راندمان کولر گازی بالاتر می‌رود و مصرف انرژی کمتر خواهد شد، همچنین طول عمر دستگاه به دلیل اینکه فشار کمتری به آن وارد می‌شود بالا می‌رود.

کلاس آب و هوایی T1: برای مناطق معتدل و مرطوب
کلاس آب و هوایی T2: برای مناطق سردسیر و خنک
کلاس آب و هوایی T3: برای مناطق حاره‌ای و گرمسیر

پس در حال حاضر می‌دانیم کدام کلاس از کولر گازی برای مناطق گرمسیر می‌باشد که مدل T3 است و قدرت عالی در خنک کردن و جدال با گرمای زیاد را دارد، بدون آنکه از قدرت آن کم شود یا به آن فشاری وارد شود، زیرا اگر کلاسی همچون T1 را استفاده کنید، قطعاً با این کارایی مواجه نخواهید شد و مشکل پیدا می‌کنید.

موتور کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرم و خشک

موتورها در اسپیلت دیواری به سه دسته تقسیم می‌شوند که از لحاظ قدرت، کارایی و مصرف با هم در تمایز هستند. این موتورهای شامل انواع؛ پیستونی، اسکرول، روتاری می‌باشند که تفاوت کمپروسر روتاری، اسکرول و پیستونی در کولرگازی در واقع همین مواردی است که ذکر شد، اما سعی می‌کنیم در مباحث بعدی به صورت جامع‌تری به این مبحث بپردازیم. بین این سه اسکرول و پیستونی بهترین انتخاب برای مناطق خیلی گرم هستند که لازم است همیشه روشن باشند و همچنین از پس گرمایی با دمایی بالا برآیند.

کدام کمپروسور ماسب شماست؟
مقایسه کمپروسور روتاری، اسکرول و پیستونی

موتور کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرم و خشک

موتور روتاری نیز با اینکه قبلاً تصور بر این بود که قدرتی مناسب در مقابله با هوای خشک همچون جنوب ایران را ندارد و بیشتر به عنوان بهترین کولرگازی برای مناطق معتدل – شمال ایران کاربرد دارد که معتدل و مرطوب هستند، امروزه با کابردی بهتر و قوی‌تر و به روز‌تر توانسته‌اند از پس هر هوایی برآیند. موتورهای پیستونی گاهی فقط قابلیت سرمایشی دارند و که در بین برندهای همچون گری یا جنرال می‌توان به دنبالشان گشت که می‌توان گفت کولر گازی مناسب خوزستان یا اهواز هستند، البته آب هوایی جایی مثل قم هم دست کمی از آن‌ها ندارد، فقط مشکل اینجاست که مصرف بالایی دارند.

بیشتر بخوانید:
آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی

5 نکته مهم در بازدهی بهتر کولر گازی برای جنوب ایران

حال که راهنمای انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرم و حاره‌ای تا حدی مطالعه کردید، می‌دانید که چه نوع کولری مشکل شما را حل خواهد کرد، اما مرحله بعد توجه به نکاتی برای استفاده بهینه از آن‌ها می‌باشد تا بازدهی بالاتری از دستگاه خنک کننده را داشته باشید که شامل موارد زیر می‌باشد.

  • قرار دادن کندانسور کولر زیر سایه بان
  • توجه به مطابقت متراژ با ظرفیت کولر گازی
  • شستشو به موقع رادیاتور کندانسور
  • توجه به برچسب انرژی و استفاده طولانی مدت از کولر در گرما
  • نحوه قرار گیری کولر و فاصله آن از دیوار و جهت تابش نور آفتاب

بهترین کولر گازی خارجی را هم تهیه کنید، باز هم باید این موارد را رعایت کنید تا هم عمر دستگاه بالاتر رود و هم اینکه بتوان روی تمام توان آن حساب کرد و عالی‌ترین راندمان را از آن دید. در این حالت می‌توانید در وسط مرداد ماه در مناطقی گرمسیر از فصل تابستان خود لذت ببرید و با راه‌های کاهش مصرف کولر گازی استفاده نمایید تا عملکرد عالی را تجربه نمایید.

قرار دادن کندانسور کولر زیر سایه بان

بهترین مارک کولر گازی برای مناطق گرم و خشک

بهترین کولر گازی بازار ایران را که دقت کنید، متوجه مدل‌های مختلفی هستیم هر کدام در یک منطقه آب و هوایی کاریی بهتری از خود نشان می‌دهند و در ادامه سعی داریم تا بهترین گزینه‌هایی که برای مناطق گرمسیر وجود دارند را به شما معرفی کنیم تا انتخاب دقیقی انجام دهید.

کولر گازی ال جی برای محیط گرم و خشک

بهترین کولر گازی ال جی را سه مدل پرفروش تشکیل داده‌اند که یکی از دیگری خارق‌العاده‌تر هستند و می‌توانند با مصرف کم و دوال اینورتر بودن خود، کاری کنند در گرمای بالا، حتی یک لحظه هم لازم نباشد آن را خاموش کنید. اینورتر در این مدل‌ها، هم قدرت خنک‌کنندگی را بالا می‌برد و هم در مصرف کم دستگاه صرفه‌جویی می‌کند، همچنین وجود گازهای R410 در این بین در خنک بودن بیشتر آن مؤثر می‌باشد.

کولر گازی ال جی آرت کول Art Cool
کولر گازی ال جی دوال اینورتر Dual Inverter
کولر گازی ال جی I Control

تمام این مدل‌های ال جی مجهز به موتور روتاری می‌باشند که صدای و نویز پایینی در اختیار دارند و روشن بودن مداوم آن‌ها به هیچ وجه باعث برهم زدن آرامش‌تان نمی‌شود. عمر طولانی از دیگر قابلیت‌های این نوع موتورها می‌باشد که سرویس‌دهی مدام را از سرتان باز خواهد کرد یا زمان آن را کمی طولانی‌تر می‌نماید. کولر گازی ال جی دارای امکان اتصال به WiFi می‌باشند و همین امر در عیب‌یابی دستگاه بسیار به کمک‌تان خواهد آمد.

کولر گازی ال جی برای محیط گرم و خشک

ال جی از بهترین کولرگازی برای مناطق گرمسیر است ولی تنها اشکالی که دارد، نبود ظرفیت بالاتر از 26000 در اسپیلت‌های خود می‌باشد و برای فضای بزرگ جواب‌گو نیست و شما مجبورید به سراغ برندهای دیگر بروید. البته اگر فضایی خیلی بزرگ دارید، باید سری به کولرهای ایستاده بزنید و از بین‌ آن‌ها انتخاب کنید، محیطی همچون؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا مساجد و رستوران‌ها.

کولر گازی گری مناسب مناطق گرم و حاره‌ای

اهواز یکی از شهرهای گرم و خشک در جنوب ایران است که همه ما آوازه دمای بالای آن را شنیده‌ایم و می‌دانیم با چه آب و هوایی روبرو هستیم. برند گری که ساخت کشور چین است و کیفیت عالی با عملکرد حرفه‌ای و عمر طولانی دارد، دو مدل پرفروش و مناسب با کلاس T3 دارد که هر دو از موتور روتاری در ترکیب خود استفاده کرده‌اند و شامل؛ کولر گازی گری پلار Polar و همچنین کولر گازی گری Q4 Matic می‌باشند.

کدام کولر گازی گری مناسب اهواز است؟

مدل پلار از صدای بسیار کمی برخوردار است که به سوپرسایلنت شهرت دارد، همچنین هر دو مدل مجهز به قابلیت سرمایشی و گرمایشی می‌باشند که در همه فصول کاربرد خواهند داشت. وجود قدرت پرتاب باد عالی و همچنین جهت آن به چهار طرف، باعث شده است تا به یکی از بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر تبدیل شوند. کولر گازی گری‌ ‌ Q4 Matic در ظرفیت‌های متعددی ساخته شده است که از 12000 تا 36000 هزار را در سبد محصولات خود جای داده و به این معنی است که برای متراژهای مختلفی می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

بهترین کولر گازی برای خوزستان کدام است؟

یکی از برندهایی که خیلی طرفدار دارد، کولر گازی برند جنرال می‌باشد که در کیفیت و کارایی بسیار عالی عمل می‌کنند. از جمله مدل‌هایی که در هوای بسیار گرم جواب‌گو است، کولر گازی جنرال مکس با کلاس T3 می‌باشد که قدرت و کارایی عالی در خنک‌کنندگی و مقابله با حجم گرمای زیاد را دارد. موتور این دستگاه از نوع روتاری کار شده و میزان صدای آن 43 دسی بل گزارش شده است که در طولانی مدت، نویز و صدای زیاد شما را آزار نخواهد داد. (البته برندهای دیگری همچون ال جی و گری هم کولرگازی قدرتمندی دارند که می‌توانند برای خوزستان مناسب باشند).

بهترین کولر گازی برای خوزستان کدام است؟

گاز کولر جنرال مکس R410 است و فرای خنک‌کنندگی بالا، مشکلی برای محیط زیست ایجاد نخواهد کرد و در مصرف انرژی کمتر هم کاربردی می‌باشد. ظرفیت‌های این مدل؛ 12000, 18000, 24000, 30000 هستند و از یک اتاق خواب کوچک یا مغازه 20 متری تا فضایی 80 یا 90 متری می‌توان روی این مدل‌ها حساب کرد و از بین‌شان یکی را متناسب با متراژ خود برگزینید.

کولر گازی کریر Carrier

کولر گازی کریر Carrier در دو نوع اینورتر و بدون اینورتر به تازگی وارد بازار شده است و با اینکه یک برند جدید به حساب می‌آید، کیفیت عالی دارد و می تواند سال‌ها با قدرت و پرتوان همچون روز اول با موتور روتاری خود برای شما کار کند و خنک‌کنندگی مطبوعی را به فضای شما بدهد. کلاس آب و هوایی T3 در این مدل خبر از مناسب بودن کولرگازی  برای هوای گرم و خشک دارد و در هوایی همچون جنوب ایران، تهران و قم بسیار کاربردی خواهد بود.

کولر گازی  برای هوای گرم و خشک

ظرفیت در این کولرگازی از 18 تا 36 هزار در نظر گرفته شده است که بسته به متراژ قطعاً انتخاب خواهند شد. وجود فیلتر تصفیه برای داشتن هوای سالم‌تر از بهترین مزایای این مدل می‌باشد که با جذب گرد وغبار در شهرهای آلوده، می‌توان از ایجاد آلرژی و تنگی نفس تا حد زیادی جلوگیری کند. قابلیت خنک‌کنندگی سریع (Fast Cooling) از دیگر امکانات آن می‌باشد که کاری می‌کند شما بتوانید با ورود به خانه در زمان کوتاهی با فضایی بسیار خنک مواجه شوید.

جمع بندی

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر می‌تواند از موتورهای روتاری باشد یا پیستونی یا اسکرول، این ربطی به نوع کلاس آب وهوایی دارد و لازم است حتماً به این موضوع دقت شود. کولری مناسب است که قدرت پرتاب باد بالایی داشته باشد و جهاتی که هوا را انتقال می‌دهد به چهار طرف هدایت شوند که این امر بسیار مهم می‌باشد. پرفروش‌ترین کولر گازی برای مناطق گرم و خشک در سایت افرالند قرار داده شده‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به این بخش به تمامی آن‌ها و اطلاعات کامل در این زمینه دسترسی داشته باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام کلاس آب و هوایی کولر گازی مناسب جنوب ایران است؟

در کولر گازی سه نوع کلاس آب و هوایی قرار داده شده است که سری T3 بهترین گزینه برای مقابله با گرمای شدید جنوب ایران، همچنین هوای تهران و شهرهایی مثل قم می‌باشند.

02 ارزانترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر مربوط به کدام برند است؟

در بین برندهای که معرفی شد، کولر گازی جنرال مکس از همه ارزان‌تر تمام می‌شود و مدل‌های برند ال جی به دلیل لوکس و دوال اینورتر بودن، قیمت بالاترین هستند.

03 بهترین کولر گازی کم مصرف برای آب و هوای گرم و خشک کدام است؟

ال جی برندی است که در مدل‌های خود از قابلیت دوال اینورتر استفاده کرده است که مصرف انرژی را تا 70٪ درصد کاهش می‌دهد و همین امر باعث شده به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل شود که می‌تواند همیشه روشن باشد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *