با شروع فصل گرم سال خرید کولرگازی جدید ذهن خیلی از افراد را درگیر خواهد کرد و به فکر یک وسیله خنک کننده می‌افتند تا به جنگ با گرمای تابستان بروند. راهنمای خرید کولر گازی افرالند راستِ کار کسانی است که قصد تهیه این وسیله را دارند ولی در این بازار متنوع سردرگم هستند و سر رشته‌ای از آن ندارند؛ ما می‌خواهیم در کنار شما به این مسئله واقف گردیم که، چگونه یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم؟

کولر گازی زمانی که جای خود را به پنکه و کولرهای آبی داد، تنوع زیادی هم به همراه داشت که تمام نواقص وسایل خنک کننده قدیمی را تا حد ممکن از بین ‌بُرد و سعی کرد بهترین جایگزین برای آن‌ها باشد تا دیگر لزومی به تهیه وسیله سرمایشی غیره نداشته باشد. در حال حاضر تنها خرید کولر گازی مهم نیست و انتخاب بهترین کولر گازی برحسب شرایط از اهمیت بالاتری برخوردار است که قدرت خنک کنندگیش با فضای ما جور در آید.

در این مقاله ما سعی می‌کنیم به صورت کلی تمام نکات مهم در خرید کولر گازی را بررسی کنیم، زیرا کولرها برحسب ظرفیت از هم تفکیک شده‌اند و همچنین برطبق مناطق آب وهوایی از قدرت‌ خنک کنندگی متفاوتی برخوردار هستند یا اینکه در مصرف انرژی با هم متمایز می‌باشند که تمام این موارد در قیمت کولر گازی نیز مؤثر می‌باشد و این شمایید دست آخر با اطلاعات کامل، تصمیم می‌گیرید چه کولر گازی بخرید که پولتان را هدر نداده باشید.

در بازار ممکن است جنس تقلبی بین همه اصناف وجود داشته باشد و این موضوع در کولر گازی هم صدق می کند و ممکن است خریداران سردرگم شوند و حتی جنس تقلبی بخرند به همین منظور داشتن اطلاعات کافی و خرید از  فروشگاه‌های معتبر می‌تواند در این مورد کمک به سزایی بنماید. پس اگر دنبال خریدی آگاهانه هستید تا انتها با افرالند همراه باشید.

ابتدا بیاید نگاهی به کاربرد دو نوع مختلف کولرگازی بیندازیم.

کولرگازی در مقابل کولر آبی

در فصل گرما، انتخاب سیستم خنک کننده مناسب دغدغه بسیاری از افراد است. کولر گازی و کولر آبی دو گزینه پیش رو هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

کولرهای گازی به سرعت دمای محیط را به حد مطلوب می رسانند و در مقایسه با کولرهای آبی، خنکای قوی تری ارائه می دهند. همچنین کولرهای گازی (به خصصو مدل‌های اینورتر) با وجود مصرف برق کمتر، راندمان خنک کنندگی بالاتری دارند و به طور کلی، انرژی کمتری برای خنک کردن محیط نیاز دارند؛ علاوه‌بر این با فیلترهای قوی، ذرات معلق و آلاینده های هوا را جذب می کنند و به تصفیه هوای محیط کمک می کنند.

همه این موارد باعث می‌شوند که خرید کولرگازی انتخاب هوشمندانه‌تر و آینده‌نگرانه‌تری به نسبت کولر آبی باشد البته قیمت کولر آبی می‌تواند یک معیار مهم در انتخاب آن باشد اما قطعاً با خرید کولر گازی با دید بلند مدت انتخاب موفق‌تر خواهد داشت.

کولر گازی چی بخریم؟ انواع کولر گازی

کولرهای گازی در مدل‌های متفاوتی تولید شده‌اند تا دست خریدار را برای انتخاب باز بگذارند و بتوانند چیزی را برگزینند که راست کارشان باشد و یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها همین تنوع سایز و مدلشان می‌باشد. شاید شما یک مغازه کوچک داشته باشید یا یک فروشگاه بزرگ، که هر کدام کولری مناسب خود را می‌طلبد یا اینکه در یک جای مستأجر باشید و نخواهید کولر خود را هر ساله نصب کنید و خرج نصب و راه اندازی پرداخت کنید. در ادامه تصمیم می‌گیریم که چه نوع کولر گازی بخریم؟

کولر گازی پرتابل

یکی از مدل‌های جذاب و بسیار کاربردی کولر گازی پرتابل است که برای اتاق خواب یا مغازه‌های حدوداً 20 متری بهترین کارایی را دارد، زیرا ظرفیت نهایی آن‌ها 12000 است و از طریق چرخ‌های زیری مستقر شده در آن، قابلیت جا به جایی دارد که بیشتر مناسب برای فضای اجاره‌ای می‌باشد و شما نیاز ندارید هر بار مجبور به نصب آن شوید و به کولر گازی مناسب برای اتاق خواب شناخته می‌شوند.

کولر گازی پرتابل

 البته برای مکان‌هایی که امکان نصب موتور روی پشت بام هم ندارد بسیار کاربردی است و فقط یک لوله برای خروج گرما موتور در قسمت پشت کار دارد و می توانید از طریق آن، گرما را به بیرون هدایت کنید. این کولرها معمولاً مجهز به ریموت کنترل هستند و می‌توانید از راه دور اقدام به کنترل دما و قابلیت‌های آن نمایید.

نقاط قوت:

  • قیمت ارزان‌تر به نسبت دیگر کولرها
  • قرار گیری آسان در پنجره
  • خنک کنندگی بالا به نسبت اندازه

نقاط ضعف:

  • میزان صدا کمی آزار دهنده
  • وزن سنگین و جابه‌جایی سخت
  • مصرف برق بالاتر به نسبت دیگر مدل‌ها

کولر گازی پنجره‌ای

کولرگازی پنجره‌ای نیاز به سیم کشی خاصی ندارد و باید گفت بی دردسرترین نوع کولر می‌باشند که تنها با در نظر گرفتن ابعاد پنجره یا فضایی که قرار است در آن جایگیری شود می‌توان اقدام به نصب نمود. البته باید به نحوی نصب شود که پشت کولر گازی رو به بیرون باشد تا گرما موتور به بیرون هدایت شود.

کولر گازی پنجره‌ای

نقاط قوت:

  • قیمت ارزان‌تر به نسبت اسپلیت‌ها
  • قابلیت قرار گیری آسان در پنجره
  • توان سرمایش بالا با توجه به اندازه

نقاط ضعف:

  • مصرف برق بالا
  • وزن زیاد
  • نوز زیاد

این مدل‌ها معمولاً صدای بیشتری دارند و به راحتی صدای موتور را از داخل خواهید شنید ولی از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار هستند که باید گفت یکی از بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری هستند و به دلیل قیمت مناسبشان نسبت به سایر مدل‌ها تا حدودی خواهان دارند. هر کولری مزایا و معایبی دارد که از معایب این مدل مصرف برق بسیار بالای آن‌ها است که باعث می‌شود خیلی‌ از افراد نسبت به خریدش دلسرد شوند به سراغ سایر مدل‌های کولر گازی بروند.

کولر گازی ایستاده

از پرقدرت‌ترین کولرهای گازی باید مدل‌های ایستاده را نام برد که از ظرفیت 36000 به بالا شروع می‌شود و قدرت باد بسیار عالی دارند که به صورت دو تکه هستند و از یک موتور و یک پنل ایستاده ساخته شده‌اند. موتور را بیرون فضا نصب می‌کنند و پنل را به صورت ایستاده در داخل مکان مورد نظر قرار می‌دهند و با اینکه روی دیوار نصب نمی شود، اما همانند کولر گازی پرتابل هم قابلیت جابه جایی ندارد. کولر گازی ایستاده را برای منزل مسکونی خیلی نمی‌توان مناسب دید و بیشتر برای امکان عمومی پر رفت و آمد یا فضای بزرگی همچون فروشگاه یا مساجد بهترین جوابگویی را خواهد داشت.

کولر گازی ایستاده

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب به نسبت دیگر مدل‌ها
  • قدرت خنک کنندگی بالا
  • عدم نیاز به نصب روی دیوار

نقاط ضعف:

  • صدای زیاد فن
  • به دلیل ابعاد بزرگ مناسب منازل نیست

این کولر‌ها چون ظرفیت بالا دارند قیمت بالایی هم خواهد داشت که کاملاً طبیعی است، اما ابعاد بزرگی هم دارند که برای هر متراژی مناسب نیست و باید به متراژی که استفاده می کنید دقت کنید. راهنمای خرید کولر گازی اینجاست که به شما کمک می‌کند تا فضا را در نظر بگیرید و اگر صاحب یک رستوران هستید و گرمای آشپزخانه ممکن است وارد فضای سرو شود، اقدام به تهیه کولر گازی ایستاده نمایید تا مشکلتان به راحتی حل شود.

راهنمای خرید اسپیلت

کولر گازی دیواری یا اسپیلت پرفروش‌ترین نوع کولرگازی بین تمام مدل‌ها می‌باشد و به صورت دو تکه تولید شده‌اند که از یک پنل داخلی تشکیل شده است و باید روی دیوار نصب شود، همچنین  یک موتور که بیرون ساختمان راه‌ اندازی می‌شود و از طریق سیم کشی و کانال کشی با پنل داخلی در ارتباط است. این مدل در ظرفیت‌های متنوع‌تر با موتور‌های متفاوتی تولید شده است که قیمت مناسب‌تری به نسبت ایستاده‌ها دارد و از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد.

اسپیلت دیواری در انواع سایز

نقاط قوت:

  • صدای پایین و آرام
  • ظاهری زیبا برای منازل
  • بهره‌وری سرمایش بالا
  • دارای گرمایش در برخی مدل‌ها
  • امکان شستشوی راحت‌ فیلترها

نقاط ضعف:

  • قیمت بیشتر به نسبت دیر کولرها
  • نصب و راه‌اندازی نیازمند نصاب

مزایای اسپیلت دیواری را می‌توان مصرف کم‌شان دانست که سر ماه نگران قبوض برق نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید یا اینکه صدای بسیار کمی تولید می‌کنند. مشکلی که دارند نصب سخت آن‌هاست و باید برای بار اولی هزینه بالایی صرف نمایید تا نصب شود، که کمی آزار دهنده است، اما اگر مجبور به جابه جایی نشوید خیلی سخت نیست و برای همیشه راحت خواهید شد، زیرا مزایای دارد که برایتان لذت بخش خواهد بود.

کولرهای گازی در چهار مدل مختلف تولید شده‌اند که برحسب نیاز، می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب نمایید و بعد به سایر موارد و قابلیت‌های آن فکر کنید و بین برندهای مختلف به کاوش بپردازید.

انتخاب کولر گازی مناسب بر اساس متراژ

کولر گازی در انواع مختلفی تولید شده‌اند که به شناخت آن‌ها پرداختیم، اما هر کدام دارای ظرفیت خاصی هستند که برحسب قدرت خنک کنندگی سنجیده و دسته بندی می‌شوند. این میزان را با واحد BTU نشان می‌دهند که به صورت مضربی از 1000 نمایش داده می‌شوند. به این معنی که؛ هر واحد BTU برابر با مقدار گرمایی است که یک پوند آب 60 درجه‌ فارنهایت در فشار یک اتمسفر را به 61 درجه‌ فارنهایت می‌رساند. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit) و در نام‌گذاری واحد هم به این موضوع اشاره شده ‌است. در راهنمای خرید کولر گازی باید گفت متراژ یک جورایی اولویت است و باید فضا را در نظر بگیرید و برحسب آن یک ظرفیت خاص انتخاب نمایید.

ظرفیتمتراژ
کولر گازی 12000تا 20 متر
کولر گازی 1800020 تا 40 متر
کولر گازی 2400040 تا 55 متر
کولر گازی 3000055 تا 70 متر
کولر گازی 3600070 تا 90 متر
کولر گازی 4800090 تا 130 متر
کولر گازی 60000130 تا 160 متر

این متراژها را حدودی در نظر بگیرید و نمی‌توان گفت مقدار دقیقی هستند، زیرا ممکن است عوامل دیگری هم در این امر دخیل باشند، مثلاً آب و هوا یا موقعیت مکانی شما، که قطعاً روی این امر مؤثر هستند. مقالات جامع‌تری همچون؛ بهترین کولر گازی 18000 می‌تواند کمک بهتری به نماید تا انتخاب معرکه‌ای داشته باشیم و تصمیم بگیریم کولر گازی چند هزار بخریم؟

راهنمای خرید کولر گازی

متراژ در کولرگازی در اولویت انتخاب قرار دارد و در بین مدل‌های مختلف از 12000 تا 60000 می‌توانید طبق متراژ مکان خود محصولی را انتخاب کنید که قدرت خنک کردن فضا را داشته باشد.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین ظرفیت کولر گازی

خرید اسپیلت با ظرفیت مناسب بجز متراژ همان طور که اشاره شد به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود شما روی ظرفیت حساس‌تر شوید، مثلاً ممکن است 24000 کولر گازی مناسب تهران با متراژ 45 متر باشد، اما در یک مغازه 40 متری جنوب کشور اصلاً خنک کنندگی خوبی نداشته باشد و خیلی موارد دیگر که هر کدام در این امر مؤثر هستند.

انتخاب بهترین کولر گازی در هر آب و هوا

شرایط آب و هوایی ارتباط مستقیمی با خرید کولر گازی دارد، مثلاً بهترین کولر گازی برای مناطق متعدل – شمال ایران صرفاً بهترین هم برای جنوب نخواهد بود و ما باید بگردیم و تفاوت این دو را پیدا کنیم، زیرا یکی شرجی و مرطوب است و دیگری گرم سوزان که موتوری بسیار قوی را می‌طلبد یا اینکه زمان طولانی‌تری گرما در مناطق گرمسیری ادامه پیدا می‌کند.

ارتفاع سقف

ارتفاع سقف فضایی که در آن کولر گازی را قرار می‌دهید در قدرت خنک کنندگی تأثیر مستقیمی دارد و هر چه این ارتفاع بیشتر شود قطعاً نیاز به کولری با ظرفیت بالاتری دارد و باید قدرت پرتاب باد بیشتری در جهات مختلف داشته باشد.

آفتاب‌گیر بودن و عوامل گرمازا در مکان

اگر در طول روز میزان آفتاب بیشتری به اتاق شما می‌تابد احتمالاً نیاز دارید کمی ظرفیت کولر را بالاتر انتخاب کنید چون در گرمای محیط تأثیر خواهد گذاشت یا اینکه وسایل پخت و پز همیشه به راه است، مثلاً رستوران دارید و آشپزخانه خیلی به محل سرو نزدیک است.

میزان رفت و آمد

اگر یک مکان عمومی است یا فکر می‌کنید به دلیل رفت و آمد ممکن است کولر گازی که خریداری کرده‌اید به راحتی جواب‌گو نباشد بهتر است کمی روی ظرفیت کولر خود بیشتر دقت کنید، زیرا این فضا‌ها معمولاً تهویه کمی به سختی انجام می‌شود و شاید راهنمای خرید کولر گازی کمک کند تا کولری تهیه کنید که به راحتی جواب نیازتان را بدهد.

شاید فقط بخواهید یک کولر بخرید، اما دقت کنید برای کجا و چه فضایی استفاده می‌کنید تا بهترین جواب‌دهی را از آن داشته باشید.

انواع موتور کولر گازی

موتور قلب تپنده کولرگازی است و یکی از عوامل مهم در قیمت کولر گازی به شمار می‌رود و تعیین می‌کند دستگاه چند مرده حلاج است که همین موضوع در عوامل بسیاری تأثیر می‌گذارد، مثلاً روی قدرت خنک کنندگی، میزان صدا، میزان مصرف انرژی که برای خریدار بسیار مهم می‌باشد.

انواع موتور کولر گازی

در ادامه سعی داریم با معرفی انواع موتور در بازار به این نتیجه برسیم چگونه یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم؟

مزایا و معایب انواع کولر گازی با موتور پیستونی

موتور پیستونی(Recirocating)  در واقع پرقدرت‌ترین موتور در کولرها به شمار می‌رود که به موتور سنگین معروف هستند و بیشتر برای مناطق گرمسیری کاربرد داشته و قدرت خنک‌ کنندگی بسیار بالایی دارد و فقط قابلیت سرمایشی دارند. این مدل‌ها به نسبت، با این قدرت بالایی که دارند کمی مصرف بیشتری هم دارند و ممکن است برای مناطق جنوبی بهتر باشند هزینه شوند و لزومی ندارد برای تهران یا سایر مناطق معتدل خیلی استفاده شوند، در واقع به این مدل‌ها؛ کولر گازی مناسب مناطق گرمسیری گفته می‌شود.

موتور روتاری

یک نوع موتور که خیلی این روزها زمان انتخاب کولر گازی برحسب آب و هوا اسمش به گوشمان می‌خورد روتاری (Rotary) است که به موتور سَبک شهرت گرفته‌اند. این نوع موتور به نسبت پیستونی قدرت کم‌تری دارند، اما بهترین کولر گازی مناسب مناطق معتدل – شمال ایران هستند و به راحتی این شرایط را ساپورت می‌کنند. البته مزیت خوبی که دارند این است که مصرف بسیار کمتری هم به نسبت موتورهای پیستونی دارند که قطعاً از اهمیت بالایی برخوردار است. این موتورها دو نوع دارند که به T3 برای مناطق گرمسیر و T1 برای مناطق معتدل تقسیم می‌شوند و قدرت T3 در خنک کنندگی بالاتر خواهد بود.

موتور اسکرول

بهترین موتور برای کولر گازی اسکرول (Scroll) است که قدرتی همچون پیستونی دارد و مصرفی در حد روتاری که دیگر نور علی نور است. هر چند که باید توقع قیمتی بالایی هم از آن داشت، اما باید گفت ارزشش را دارد و برای یک عمر خیالتان راحت خواهد بود. این موتورها را برای مکان‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد و از گزینه‌ها برای انتخاب بهترین کولر گازی به حساب می‌آید. در موتور اسکرول به صورت دورانی حرکت می‌کند و پیستونی حالت بالا و پایین در حرکت است.

نوع موتور در قیمت و کیفیت و طول عمر نقش مهمی دارد و لازم است توجه نمایید کدام موتور را برای کدام منطقه استفاده می‌کنید و چه مقدار حاضر هستید برایش هزینه کنید.

راهنمای خرید بهترین کولر گازی

نکات مهم در خرید کولر گازی موارد بسیاری هستند که باعث می‌شود شما بین صدها مدل از برندهای متفاوت یکی را انتخاب کنید و بابت آن هزینه نمایید که در پایین ما سعی کرده‌ایم به صورت مختصر به آن‌ها بپردازیم و بین‌شان مواردی را در اولویت قرار دهیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد یا شاید هم توجه کرده‌اید، اما دسته بندی نشده‌اند.

قابلیت اینورتر یا بدون اینورتر بودن

اول باید دید اینورتر چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع یک مبدل برق است که جریان مستقیم برق DC را به جریان برق AC متناوب تبدیل می‌کند تا هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و هم عمر موتور را بالاتر ببرد و همین در خرید یک کولر گازی مناسب بسیار مؤثر می‌باشد. در کولرهای معمولی وقتی کمپرسور به حد گرم می‌رسید، خاموش می‌شد تا زمانی که خنک شود، اما در مدل‌ها اینورتر (Inverter) به این صورت نیست و دستگاه خاموش نخواهد شد، فقط به دور کند کاهش پیدا می‌کند تا کمی خنک شود و دوباره شروع به کار می‌نماید.

بیشتر بخوانید:
مقایسه کولر گازی اینورتر و معمولی

میزان صدای کولر گازی

صدا در کولر همیشه مهم است، به صورتی که کولر‌ها آبی این صدای آزار دهنده را همیشه داشتن و از مزایای کولر گازی کاهش صدا در آن‌هاست و با خیال راحت می‌توانید زیر هوای خنک آن به خواب عمیقی فرو روید. البته در مدل‌های مختلف و برندهای مختلف این میزان صدا که با واحد دسی بل (db) نشان داده می‌شود، متفاوت است، همچنین مدل‌های پنجره ای به نسبت اسپیلت صدای بالاتری دارند که همین موضوع هم در تفکیک کولرهای گازی از هم اهمیت خاصی دارد.

قیمت انواع کولر گازی

قیمت همیشه و همه جا دردسر ساز بوده و هست و در واقع نقش مهمی در انتخاب نوع کولر، برند، ظرفیت آن دارد و هر چقدر بیشتر هزینه کنید، قطعاً دستتان بازتر خواهد بود که مدلی طبق نیازتان خریداری نمایید. لیست قیمت کولر گازی افرالند تا حدود زیادی می‌تواند به شما در این امر کمک کند، هر چند که باید به شرایط و مواردی که در گزینش شما مؤثر هستند هم توجه داشته باشید.

نوع گاز مصرفی

در کولرگازی دو نوع گاز وجود دارند که نقش مهمی در خنک کنندگی آن ایفا می‌نمایند. قبلاً از گاز R22 بسیار استفاده می‌شد که قدرت خنک کنندگی زیادی نداشت، اما امروزه این مشکل حل شده و بهترین کولر گازی‌ در تمام برندها گاز R410 را به همراه دارند و فشار در آن‌ها حدوداً 60 درصد بیشتر از مدل‌های R22 می‌باشد وهمین باعث شده قدرت خنک کنندگی بالاتر برود و در قیمت کولر مؤثر می‌باشد.

تفاوت گازهای کولر گازی

در تفاوت گازی R410 و R22 در کولرگازی کامل به این مسئله پرداخته شده است. در واقع گاز R22 اثرات بسیار مخربی دارد که یکی از آن‌ها تأثیر بر روی لایه اوزون می‌باشد و همچنین گرم‌تر شدن زمین و از بین رفتن حیوانات و خظر انقراض گونه‌ها گیاهی از آثار مخرب آن بر محیط زیست می‌باشد.

امکانات و عملکرد آسان

کولرهای مختلف قابلیت‌های متفاوتی هم از خود بروز می‌دهند، مثلاً مدل‌های پرتابل امکان جا به جایی دارند یا اینکه یک سری از اسپیلت‌ها مجهز به وای فای (WiFi) برای عیب‌یابی هوشمند هستند. قابلیت پرتاب باد در جهات مختلف، تعیین تایمر، تنظیم حالت خواب (Sleep) یا فیلترهای بهداشتی به منظور حذف میکروب‌های فضا برای تصفیه هوا از قابلیت‌های عالی است که در راهنمای خرید کولر گازی می‌توانید به آن‌ها پی ببرید، اما باید به سراغ مدل‌های مختلف از برندهای متفاوت بروید تا اطلاعات دقیق هر محصول را پیدا کنید.

هزینه‌ای که در قبال خرید کولر گازی انجام می‌دهید، باید با امکاناتی که قرار است به شما بدهد جور در آید، زیرا در این بازار پرنوسان قیمت‌ها خرید هر روزه کولر قطعاً به‌صرفه نیست و باید یک بار درست انتخاب کنید و بدانید کدام مورد در تهیه کولر گازی برایتان اهمیت بیشتری دارد.

مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

همه کولرها صرفاً سرمایشی نیست و در حال حاضر خیلی از موارد مجهز به قابلیت گرمایشی هم می‌باشند که در فصل گرم سال به کارتان می‌آیند و نقش بخاری را ایفا می‌کنند. شاید این یک مزیت هم محسوب شود، اما باید دید سیستم گرمایش در کولرگازی برای زمستان کاربردی است یا فقط یک پرستیژ است. خیلی‌ها فکر می‌کنند بالا رفتن دمای کولر باعث آسیب به محیط زیست می‌شود و روی لایه ازون اثر می‌گذارد، همچنین در سرمای خیلی شدید، احتمالاً سیستم گرمایشی کولر خیلی هم کارساز نباشد و قدرت سایر وسایل گرمایشی را نداشته باشد.

سرمایش و گرمایش کولر گازی

به دلیل عملکرد دوگانه کولرهای گازی برای تولید سرما و گرما، به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود. چنانچه از کولر گازی به عنوان یک وسیله‌ گرمایشی استفاده شود، دمای کمپرسور بیش از اندازه افزایش پیدا کرده و در نهایت دچار فرسودگی و آسیب‌های جدی می‌شود و همین عمل در مصرف انرژی بیشتر هم تأثیر گذار می‌باشد.

بهترین برند کولر گازی در ایران

اگر بخواهید کولرهای با کیفیت را بشناسید شاید با حجم عظیمی از مدل‌ها روبرو شوید که سردرگمتان کند ولی ما در این بخش سعی کرده‌ایم بهترین کولر گازی بازار ایران را که در حال حاضر بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است به شما معرفی کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌تری را رقم بزنید.

در این جدول به خریدار نشان داده‌ایم که پرفروش‌ترین کولر گازی‌ها کدامند، زیرا وقتی حرف از پرفروش می‌شود، یعنی چیزی از خود ارائه داده‌اند که طرفداران بیشتری به سمت خود جذب کرده‌اند. حال ممکن است قیمت باشد یا کیفیت، که در هر کدام متفاوت است.

کولر گازی ال جی

همه ما برند ال جی را از لوازم خانگی لوکس و تلویزیون‌های با کیفیتش در ذهن داریم، در حالی که سال‌هاست کولر گازی ال جی به یکی از بهترین برندهای فروش کولر در سطح جهان تبدیل شده و مدل‌های بی نظیری تولید کرده است که قابلیت‌های عالی را در زمینه عیب‌یابی هوشمندانه یا تنوع مدل و ظرفیت در دست دارند و می توان گفت از گران‌ترین برندها در زمینه کولر گازی به حساب ‌می‌آیند.

کولر گازی ال جی

به طور مثال: در این برند مدلی داریم به نام کولر گازی دوال اینورتر که فوق کم‌مصرف خوانده می‌شود و با خیال راحت می‌توانید تمام روز کولر را روشن نگه دارید.

بهترین کولر گازی‌ های ال جی:

  • کولر گازی ال جی Art Cool
  • کولر گازی ال جی I Control
  • کولر گازی ال جی دوال اینورتر

کولر گازی گری

کولر گازی گری خیلی قدمتی همچون ال جی ندارد، اما در همین زمان به یکی از پرفروش‌ترین برندهای در این زمینه تبدیل شده است که در انواع مختلف ایستاده و اسپیلت ( اینورتردار و بدون اینورتر) تولید شده‌اند.

کولر گازی گری

مدل‌های موجود بازار در حال حاضر؛ Accent ( با قابلیت سرمایشی گرمایشی، موتور روتاری T1، گاز 410R)، S4 Matic ( سرد و گرم، گاز 410، روتاری T1 و کمی قوی‌تر از اکسنت)، Q4 Matic ( موتور پیستونی T3، فقط سرمایشی، گاز R22)، Lomo ( موتور روتاری اینورتر T3، سرد و گرم، گاز R410)، Pular ( موتور روتاری T3، سرد و گرم، گاز R410، سوپرسایلنت) هستند.

کولر گازی جنرال

از قدیمی‌ترین برندهایی که در اوایل ورود کولرهای گازی از آن‌ها نام برده شد، کولر گازی جنرال بود که همچنان با وارد شدن رقبا به میدان پیشتاز هستند و زمینه را برای آن‌ها خالی نکرده‌اند. دلایل محبوبیت کولر گازی جنرال بسیار زیاد است و مهمترین‌شان کیفیت عالی است که از خود نشان می‌دهند و کاری می‌کنند بابت هزینه‌ای پرداخت شده، سال‌ها آسایش داشته باشید. کولرهای این برند به چند مدل؛ شکار(اینورتردار و لبخندی)، گلد ( اسپیلت و ایستاده) و غیره تقسیم می‌شوند که به معرفی پرفروش‌ترین‌ آن‌ها در جدول بالا پرداخته‌ایم.

کولر گازی کریر

کولر گازی کریر Carrier یک برند نوظهور است و با این وجود طرفداران خوبی را به سمت خود جذب کرده است که دلیلش هم قیمت مناسب، کیفیت عالی، موتور روتاری T3 با گاز R410 است که قابلیت سرمایشی و گرمایشی هم دارد. این مدل در دو نوع اینورتردار و بدون اینورتر تولید شده است و از لحاظ قیمتی کمی با هم در تمایز هستند. ظرفیت‌های مختلف؛ از 12000 تا 24000 را در این مدل مشاهده می‌کنید که برای متراژهای متفاوتی قابل استفاده می‌باشند و می‌توانید بین آن‌ها اقدام به انتخاب نمایید.

کولر گازی کریر

شاید در بازار ایران تنوع زیادی از کولرگازی مشاهده کنید، اما خوش‌فروش و پرفروش‌ترین‌های آن را باید بشناسید و بدانید به کدام برندها می‌تواند بهتر اعتماد کرد و بابت آن‌ها هزینه نمود.

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی

نحوه تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی را از راه‌های متفاوتی می‌توان جستجو کرد، مثلاً مدل‌های مشهوری که شماره سریال دارند و در سایت اصلی درج شده‌اند. همچنین از روی حک کلمات که غلط املائی دارند ( مثلاً حرفی جا مانده است) یا اینکه به راحتی پاک می‌شوند. بسته بندی بی‌کیفیت با مقوا یا پلاستیک‌های بی‌اساس که به راحتی معلوم است شخصاً دور کولر پیچیده شده است. راهنمای انتخاب کولر گازی راه‌های زیادی برای تشخصی در اختیارتان قرار می‌دهد و کافیست سری به مقاله مختص آن در وبلاگ ما بزنید.

جمع بندی

به احتمال زیاد الان متوجه شده‌ایم چگونه یک کولر گازی مناسب بخریم که پولمان را در جوب نیانداخته و جای درستی سرمایه گذاری کرده باشیم. بله درست شنیدید، سرمایه گذاری. زیرا وقتی وسیله‌ای با کیفیت مناسب با نیازتان می‌خرید قطعاً برای یک مدت طولانی پول‌هایتان را پس انداز کرده‌اید تا دوباره کاری نشود. راهنمای خرید کولر گازی در سایت افرالند به شما کمک می‌کند تا جایی که می‌توانید یک انتخاب هوشمندانه را رقم بزنید.