آیفون اورجینال

تشخیص آیفون ریپک، رفرش و اکتیو : بدون شک خرید گوشی اورجینال یکی از مسائلی است که برای بسیاری از کاربران همیشه گیج کننده بوده است. این مورد در خرید گوشی های شرکت اپل کمی پیچیده تر است. هنگام خرید گوشی های این کمپانی با اصطلاحاتی گیج کننده برخورد می کنیم که اگر با این اصطلاحات و راه های تشخیص آن آشنا نباشیم، ممکن است به نحوی سرمان کلاه رود. در ادامه با افرا بلاگ همراه باشید تا شما را با این اصطلاحات و راه های تشخیص آن آشنا کنیم.

تشخیص آیفون اورجینال

تشخیص آیفون ریپک، رفرش و اکتیو یکی از مسائل مهم و دغدغه بسیاری از خریداران گوشی آیفون می باشد. در ابتدا اجازه دهید با این اصطلاحات آشنا شویم. بعد از آن راههای تشخیص آن را آموزش می‌دهیم. هر ساله شرکت اپل در ۲۰ تا ۲۲ شهریور هر سال راس ساعت ۱۰ (۹:۳۰ به وقت ایران) از محصولات جدید خود رونمایی می کند. چند هفته بعد هم وارد بازار می شوند. در ابتدا گوشی ها پلمپ و غیر فعال به اصطلاح cpack و notactive می باشند.

آیفون ریپک

 cpack یا پلمپ : تشخیص سی پک یا پلمپ بودن گوشی تقریبا غیر ممکن است، چرا که کلیه فروشندگان گوشی ابزار پلمپ کرد گوشی را دارند. 

noفactive یا غیر فعال بودن : برای تشخیص اکتیو بودن یا نبودن گوشی آیفون کافیست به سایت https://checkcoverage.apple.com که متعلق به کمپانی اپل رفته و شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی خود را که پشت جعبه نوشته شده است را در آن وارد کنید. بعد از وارد کردن سریال نامبر دو مدل پیام می تواند به دست شما برسد.

تشخیص اکتیو بودن گوشی: در اولین نگاه متوجه می شوید که مدل گوشی چیست . همانطور که در عکس می بینید شماره سریال متعلق به دستگاه آیفون 6 اس می باشد

آیفون اکتیو

تشخیص اکتیو بودن گوشی:

در اولین نگاه متوجه می شوید که مدل گوشی چیست . همانطور که در عکس میبینید شماره سریال متعلق به دستگاه آیفون 6 اس می باشد . 

1 – Valid Purchase Date :

سبز بودن این گزینه نشان از تحت حمایت بودن گوشی توسط شرکت اپل می باشد. در صورت مفقودی گوشی قابلیت  Find My iPhone به کمک ما می آید. 

2 – Telephone Technical Support :‌

خدمات ۹۰ روزه شرکت اپل را برای دیوایس‌هایش نشان می دهد که در گزینه مقابل اتمام خدمات را نشان می دهد.

3 – Repairs and Service Coverage :

گارانتی شرکت اپل برای کلیه محصولاتش از زمان روشن یا اکتیو کردن گوشی شروع و به مدت یک سال می باشد.

در صورت روشن نشدن گوشی عبارت  Please Active Your Product نمایش داده خواهد شد.

آیفون فیک و اصلی

همان طور که دیدید یکی از کاربردهای سریال نامبر گوشی تشخیص اکتیو بودن یا نبودن گوشی است. از کاربردهای دیگر سریال نامبر گوشی می توان به :

1- اطمینان از اصل و اوجینال بودن دستگاه.

2- تطابق سریال جعبه با گوشی در هنگام خرید آیفون دست دوم برای اطمینان از یکی بودن سریال کارتون با گوشی جهت اطمینان از سرقتی نبود گوشی.

3-استفاده از سریال برای تشخیص آک بودن گوشی در صورتی که گوشی تا به حال روشن نشده باشد پیغام مقابل را برای سریال گوشی خواهید دید.

4 – چند روز از گارانتی یک ساله دستگاه باقی ماده است.

آیفون اکتیو

رفرش یا ریفربیش Refurbished:

رفرش یا ریفربیش در اصطلاح به گوشی های بازسازی و نوسازی شده گفته می شود. برخی از گوشی های ایفون پس از عرضه به بازار با مشکلاتی مواجه می شوند. کابران آیفون های خریداری شده ی دارای مشکل را به یکی از نمایندگی های مجاز آیفون تحویل می دهند، شرکت اپل نیز بعد از تعمیر و نوسازی دوباره آنها را به بازار عرضه می کنند. در برخی از موارد ممکن است این نوسازی توسط خود شرکت نیز انجام نشود. به این گوشی ها رفرش، ریفربیش Refurbished یا مرجوعی گفته می شود.

شرکت اپل مدعی می‌شود که آیفون‌های مرجوعی یا ریفربیش شده (Refurbished) این کمپانی از نظر کیفیت عملکرد، تفاوتی با آیفون‌های کاملا سالم این شرکت ندارند. تجربه نشان داده است این گوشی های کیفیت گوشی های اورجینال را ندارند. چرا که همان طور که گفتیم بیشتر نوسازی های را خود اپل انجام نمی دهد.

گوشی رفرش یا ریفربیش

روش تشخیص گوشی ریفربیش یا مرجوعی:

۱عبارت RFB بر روی کارتون:

این عبارت به معنای رفرش بودن گوشی می باشد. و مخفف  کلمه Refresh Forever boys می باشد. توجه داشته باشید برخی از فروشندگان اقدام به پاک کردن این عبارت می کنند که در این صورت جای آن خالی می ماند.

۲بررسی شماره سریال گوشی:

یکی از بهترین راه های تشخیص رفرش بودن گوشی می باشد. برای مشاهده سریال گوشی وارد بخش settings گزینه General و بعد گزینه About شوید. و به model نگاه کنید.

اگر با  m شروع شده باشد اصلی، اگر با  f شروع شده باشد رفرش و اگر با n شروع شده باشد، نشان می دهد این گوشی توسط اپل جایگزین شده است که این گزینه در ایران کم می باشد. 

تشخیص گوشی رفرش

ریپک repack:

ریپک به گوشی هایی گفته می شود. که لوازم جانبی آن عوض شده باشد و اورجینال نباشد.تشخیص گوشی های ریپک کمی سخت است. ممکن است یک گوشی اکتیو نشده باشد، اما لوازم جانبی آن عوض شده باشد. برخی از افراد سودجو قبل از فروش گوشی لوازم جانبی آن را تعویض می کنند. در ادامه به راههای تشخیص گوشی ریپک می پردازیم.

لوازم جانبی گوشی

تشخیص ریپک بودن گوشی:

۱- توجه به بسته بندی لوازم جانبی: 

اخیرا کمپانی اپل به نحوی لوازم گوشی را بسته بندی می کند که کمتر کسی بتواند همانند اول آن را بسته بندی نمایید.

۲- ظاهر لوازم جانبی: 

قطعا با کمی دقت متوجه تفاوت های جزئی لوازم جانبی فیک و اوجینال می شویم. ویدیوی زیر در تشخیص بهتر این مورد به شما کمک شایانی خواهد نمود.