۱۹ تیر ۱۴۰۱

بهترین تلویزیون های اولد 2022 ⚡ پرفروش ترین OLED های 2022 و 2021

بهترین تلویزیون های اولد 2021

در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین تلویزیون های اولد 2022 – 2021 بپردازیم و در بین مدل های موجود گزینه های ایده آل برای خرید را معرفی کنیم. برای دریافت بهترین کیفیت لازم نیست حتماً گران ترین مدل موجود را بخرید، بلکه با کمی بررسی و مقایسه می توانید در بین گزینه های قیمت مناسب هم کیفیت عالی را دریافت کنید.

اینجا خیلی وارد بحث های تخصصی در مورد تلویزیون و فناوری های آن نمی شویم ولی برای کسی که می خواهد کمی از دنیای تلویزیون ها سر دربیاورد و دست کم بداند تفاوت های یک تلویزیون اولد با دیگر نمایشگرها چیست؟ باید کمی با قابلیت های جدید در تلویزیون ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون 2024

تا همین پارسال (2021) بهترین تلویزیون های جهان مدل های اولد ال جی بودند ولی امسال کمی قضیه فرق می کند و اولد های این برند در معرض یک دشمن جدید قرار گرفته اند. تلویزیون های اولد سامسونگ در سال 2022 رونمایی شده اند که از فناوری جدیدی به نام QD-OLED بهره گرفته اند.

امسال قرار است شاهد رقابت سه غول تولید کنند تلویزیون (سامسونگ – ال جی – سونی) با استفاده از تلویزیون های اولد باشیم.

  • شرکت ال جی اولدهای معروف خود را تولید می کند و تلویزیون های بالارده آن از پنل Evo بهره می برند.
  • شرکت سونی هم از تلویزیون های اولد ال جی و هم از اولدهای سامسونگ استفاده می کند و مستقیماً با خودشان رقابت می کند.
  • تلویزیون های QD-OLED برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی می شوند تا برتری خود را نسبت به مدل های معمولی اولد نشان دهند.

پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به صفحه خرید سریع‌ترین تلویزیون اولد جهان در سال 2024 بیندازید. تلویزیون ال جی C4 جدیدترین نمایشگر این شرکت روشنایی بالا و پنل EVO است.

بهترین تلویزیون های اولد 2022

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سامسونگ S95BNeural Quantum120Hz
تلویزیون ال جی G2Alpha9 Gen 5120Hz
تلویزیون ال جی C2Alpha9 Gen 5120Hz
تلویزیون ال جی B2Alpha7 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی A2 Alpha7 Gen 5 120Hz
تلویزیون ال جی ART90
تلویزیون سونی A95K XR 120Hz
تلویزیون سونی A90K XR 120Hz
تلویزیون سونی A80KXR120Hz
تلویزیون اولد 2022
تلویزیون ال جی A3OLED
تلویزیون ال جی B3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی G3OLED
تلویزیون ال جی Z3OLED
تلویزیون ال جی LX3
 
تلویزیون اولد 2023

بهترین تلویزیون های اولد 2022

ال جی به دنبال موفقیت های زیادی که در سال 2021 از فروش تلویزیون های اولد به دست آورد قطعاً امسال هم برنامه جالبی برای کاربران دارد. در سال 2021 تلویزیون های اولد در 5 سری عمومی تولید شدند و به دنبال آن الجی قصد دارد تا در بین مدل های مختلف اول کاربران با دامنه توانایی اقتصادی مختلف را هدف قرار دهد. اگر به دنبال خرید تلویزیون ارزان قیمت، یا تلویزیونی با قیمت بالا و کیفیت عالی هستید در هر صورت تلویزیون های اولد ال جی 2022 مدل های بسیار خوبی برای شما دارند.

تلویزیون ال جی OLED EX

ال‌‌ جی می‌ گوید نسل بعدی فناوری OLED EX روشنایی و دقت بهتری را ارائه خواهد داد و تلویزیون‌ های OLED EX لبه های باریک‌ تری نیز خواهند داشت.

ال‌ جی سازنده اصلی تلویزیون‌ های OLED است، بنابراین وقتی این شرکت می‌ گوید در فناوری بنیادین پنل خود تغییراتی ایجاد کرده است، ارزش توجه ویژه ای دارد. محصول جدیدی که این شرکت می‌ گوید روشنایی را تا 30 درصد افزایش می‌ دهد، دقت و وضوح تصویر را افزایش می‌ دهد و لبه های کوچک‌تر در محصول نهایی موجود خواهد بود.

این پیشرفت ها به دلیل دو تغییر کلیدی است. اولین مورد استفاده از عنصری به نام دوتریوم deuterium در ترکیب شیمیایی پنل‌ های OLED ال‌ جی و مورد دوم استفاده از پردازش الگوریتمی تصویر است. ال‌ جی می‌ گوید مورد دوم در واقع استفاده از هر دیود ساطع کننده نور را در تلویزیون شما بر اساس عادات تماشای شخصی شما پیش‌بینی می‌ کند تا کامل[کنترل] انرژی ورودی نمایشگر را برای بیان دقیق ‌تر جزئیات و رنگ‌ های محتوای ویدیویی در حال پخش را، با دقت بیشتری پخش کند.

پس پنل های OLED EX از طراحی شیمیایی جدید و الگوریتم های پیش بینی برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می کنند.

تلویزیون ال جی OLED EX

همه این ها خوب به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم تا شخصاً این پنل های جدید را ببینیم تا واقعاً قضاوت کنیم که آیا OLED EX یک پیشرفت قابل توجه است یا فقط یک پیشرفت تدریجی و به نوعی الکی برای برندینگ بهتر است. (در آن یادداشت معرفی، ال‌ جی به طور مفید توضیح می‌ دهد که “EX” در OLED EX از کلمات “تکامل Evolution” و “تجربه Experience” می‌ آید.)

ادعا های ال جی در مورد کاهش اندازه قاب و‌ لبه با OLED EX حداقل کمی ملموس تر است. این شرکت می گوید که بر اساس محاسبات مربوط به نمایشگر 65 اینچی OLED، می تواند ضخامت را از 6 میلی متر به 4 میلی متر کاهش دهد. این یک تغییر بزرگ روی کاغذ نیست، اما با توجه به اینکه این فناوری در حال حاضر تا چه حد بهینه شده است، باید برای هر پیشرفت کوچکی بسیار تلاش کرد.

ال‌ جی می‌ گوید که قصد دارد از سه ماهه دوم سال 2022 استفاده از فناوری OLED EX را در تمام پنل‌ های OLED خود آغاز کند، اگرچه مشخص نیست چقدر بیشتر طول می‌ کشد تا این فناوری به دست مصرف‌کنندگان برسد. ال‌ جی علاوه بر بهبود فناوری OLED خود، در کنفرانس CES امسال با مفاهیم فوق العاده تری بازی کرده و نمایشگر های شفاف جدید و همچنین نمایشگر‌ های OLED خمیده را به نمایش گذاشته است.

تلویزیون ال جی G2

به دنبال موفقیت های قبلی که تلویزیون های اولد سری G کسب کردند، ال جی در سال 2022 هم تلویزیون ال جی G2 را تولید کرده است. حضور پنل Evo می تواند نقصی که بر اولدها وارد بود را برطرف کند به همین دلیل هر چند به اندازه تلویزیون ال جی C2 باریک نیست ولی با توجه به اینکه بر روی دیوار نصب می شود و روشنایی صفحه بیشتری دارد، کاربران زیادی خواهان خرید آن هستند.

الجی هنوز به صورت رسمی بهترین تلویزوین های OLED 2022 که شامل LG OLED G2 هم می شود را معرفی نکرده است به همین دلیل اطلاعاتی در خصوص مشخصات آن در دسترس نیست. اما به احتمال زیادی مشخصاتی شبیه به موارد زیر خواهد داشت.

  • رزولوشن: 4K
  • پنل: Evo
  • رفرش ریت: 120 هرتز
  • دارای: 4 پورت HDMI
  • پردازنده: آلفا 9 نسل 5
  • سیستم صوتی: 60 وات
  • سیستم عامل: WebOS 7.0
  • عدم پشتیبانی از منو فارسی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C2 امسال با پنل Evo تولید می شود؛ این مدل دومین اولد با پنل Evo ال جی است که روشنایی صفحه بیشتری را به نمایش می گذارد. پایه ثابت بهترین تلویزیون های اولد ال جی هر ساله سری C بوده است و به احتمال زیاد در سال 2022 نیز این سری می تواند لقب بهترین تلویزیون گیمینگ 2022 را ازان خود کند. هر چند ال جی تلویزیون هایی با فناوری نانوسل و مینی LED نیز تولید می کند اما بیشتر تمرکزش بر روی تولید تلویزیون های اولد است. از آن جایی که سامسونگ در سال 2022 اولین تلویزیون اولد خود را تولید می کند باید ببینیم که آیا الجی تغییراتی در کار خود می دهد یا خیر.

مشخصات LG OLED C2 به احتمال زیاد شبیه این موارد خواهد بود:

  • رزولوشن: 4K
  • پنل: Evo
  • رفرش ریت: 120 هرتز
  • دارای: 4 پورت HDMI
  • پردازنده: آلفا 9 نسل 5
  • سیستم صوتی: 40 وات
  • سیستم عامل: WebOS 7.0
  • عدم پشتیبانی از منو فارسی

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 – 2021

تلویزیون ال جی B2

تلویزیون ال جی B2 مدل دیگر اولدهای 2022 ال جی است که به نسبت امکانات بالا و قیمت اقتصادی تری دارد. دلیل اینکه بیشتر کاربران تلویزیون اولد خریداری نمی کردند قیمت بالای این نمایشگرها بود ولی ال جی در یکی دو سال اخیر با تولید تلویزیون های اولد ارزان قیمت توانست برای این دسته از کاربران راه چاره ای فراهم کند. LG OLED B2 یک تلویزیون اولد میان رده است که کیفیت تصویر فوق العاده OLED را دارد و در طرف دیگر برای گیمینگ مناسب است. همچنین ویژگی های دیگر آن طراحی بسیار زیبا و باریک و در نهایت قیمت اقتصادی آن است.

مشخصات LG OLED B2 به احتمال زیاد شبیه این موارد خواهد بود:

  • رزولوشن: 4K
  • پنل: OLED
  • رفرش ریت: 120 هرتز
  • دارای: 2 پورت HDMI
  • پردازنده: آلفا 7 نسل 5
  • سیستم صوتی: 40 وات
  • سیستم عامل: WebOS 7.0
  • عدم پشتیبانی از منو فارسی

تلویزیون ال جی A2

تلویزیون ال جی A2 ارزان ترین نمایشگر اولد ال جی است که در سال گذشته به دلیل اینکه اولین سال تولیدش بود به نسبت مدل های دیگر خریداران کمتری داشت. LG OLED A2 یک تلویزیون با طراحی بسیار باریک و کیفیت تصویر فوق العاده اولد است که قیمت بسیار پایین تری به نسبت سایر اولدها دارد. ال جی برای ارزان تر کردن محصول از امکانات گیمینگ و صدای آن کم کرده است ولی در مورد تصویر چیزی را کاهش نداده. به همین دلیل کاربرانی که به دنبال تصویر و طراحی یک اولد هستند که اتفاقاً ارزان هم باشد باید سراغ تلویزیون A2 ال جی بروند.

مشخصات LG OLED A2 به احتمال زیاد شبیه این موارد خواهد بود:

  • رزولوشن: 4K
  • پنل: OLED
  • رفرش ریت: 60 هرتز
  • پورت HDMI 2.0 ندارد
  • پردازنده: آلفا 7 نسل 5
  • سیستم صوتی: 20 وات
  • سیستم عامل: WebOS 7.0
  • عدم پشتیبانی از منو فارسی

بهترین تلویزیون های اولد سامسونگ 2022

امسال تلویزیون اولد سامسونگ یک تغییر بزرگ را در رقابت ها رقم می زند. تلویزیون سامسونگ s95b اولد این برند برای رقابت با اولدهای ال جی و سونی عرضه شده است که از فناوری نوردهی متفاوتی استفاده می کند و به موجب آن می تواند روشنایی بالاتری را ارائه دهد. رفرش ریت 120 هرتز، عملکرد گیمینگ حرفه ای و همچنین طراحی بسیار باریک و جذاب از ویژگی های کلیدی و اصلی این مدل اولد سامسونگ 2022 هستند.

بهترین تلویزیون های اولد سونی 2022

تلویزیون های اولد سونی 2022 شامل چند مدل هستند که هر کدام از فناوری خاصی استفاده می کنند. همانند سامسونگ سونی هم از فناوری QD-OLED در تلویزیون A95K استفاده کرده است و در نتیجه توانسته به روشنایی بالاتری به نسبت مدل های معمولی دست پیدا کند. همچنین تلویزیون های اولد سونی A90K و A80K مدل های معمولی با پنل اولد ال جی هستند که مشخصات شبیه به مدل های پارسال را دارند.

مهمترین سوالی که باید در صورت خرید تلویزیون اولد به آن پاسخ دهید این است که آیا باید تبلیغاتی که در مورد تلویزیون های اولد می شود را باور کنید؟ در ادامه همه آن چیزی که باید بدانید آورده شده است.

OLED چیست و با سایر فناوری ها چه تفاوتی دارد؟

OLED مخفف Organic Light Emitting Diode و به معنای دیود ساطع کننده نور آلی است که واژه آلی یا ارگانیک آن به فیلم کربنی اشاره دارد که در داخل صفحه و قبل از پنل شیشه ای قرار دارد.

پنل ها یا اولد هنگام عبور جریان الکتریکی؛ نور خاص خود را ساطع می کنند، در حالی که سلول های نمایشگر LCD-LED برای روشنایی به یک منبع نور خارجی مانند نور پس زمینه / بک لایت غول پیکر احتیاج دارند.

بهترین تلویزیون های اولد 2021

مدل اولد 2021پردازنده
تلویزیون ال جی Z1Alpha 9 Gen 4
تلویزیون ال جی G1Alpha 9 Gen 4
تلویزیون ال جی C1Alpha 9 Gen 4
تلویزیون ال جی B1Alpha 7 Gen 4
تلویزیون ال جی A1Alpha 7 Gen 4
تلویزیون سونی A90JXR
تلویزیون سونی A80JXR

این نور پس زمینه چیزی است که صفحه LCD را از انواع LED جدا می کند. یک پنل ال سی دی سنتی دارای یک نور پس زمینه است (نور فلورسنت کاتدی یا CCFL نامیده می شود) که در کل قسمت پشت پنل قرار می گیرد.

این بدان معناست که تصویر چه سیاه و چه سفید باشد؛ دقیقا با همان روشنایی عرضه می شود. این باعث کاهش نواحی با نور فوق العاده شدید (کانون های داغ) می شود چون منبع نور واقعی که آنها را روشن می کند یکنواخت است.

مقایسه تلویزیون اولد و کیولد

این راه حل بهتر از نور پس زمینه CCFL است؛ اما هنوز هم مشکلات خود را دارد. از آنجا که این یک نور پس زمینه LCD است که بیشتر از خود لایه LCD تولید روشنایی می کند، روشنایی کاملا با پیکسل مقابل آن هماهنگ نیست. نتیجه این که اثری به نام blooming ظاهر می شود که به علت آن نور ال ای دی از قسمت های روشن تصویر به داخل مناطق تاریک نشت پیدا می کند.

این همان چیزی است که اولدها را از نمایشگرهای LCD/LED متمایز می کند. در یک تلویزیون اولد، پیکسل ها خودشان نور ساطع می کنند و بنابراین در صورت نیاز به رنگ سیاه می توانند کاملا خاموش شوند.

مزایای خرید تلویزیون اولد

اکثر تلویزیون های اولد کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می دهند، هر چند که برای اجرای عدالت واقعی باید با پردازنده هایی که از مشخصات بالایی بهره می برند کار کنند. نتیجه این است که رنگ های سیاه به طرز چشمگیری تیره هستند و وقتی این رنگ را با رنگ های سفید روشن یک پنل اولد ترکیب می کنید، با تصویری طبیعی و پر جنب و جوش روبرو می شوید.

ال جی و پاناسونیک (سازگارترین تولیدکنندگان تلویزیون های اولد در کره زمین) دوست دارند از اصطلاح کنتراست بی نهایت برای توصیف نحوه خاموش شدن کامل پیکسل ها استفاده کننده، این خاموش شدن پیکسل ها باعث ایجاد نور مشکی مطلق (تاریکی محض) می شود.

تلویزیون اولد

مزایای خرید تلویزیون OLED فراتر از کیفیت تصویر ساده است؛ البته به قابلیت پاسخگویی و تخت بودن نمایشگر هم مربوط می شود؛ به این معنا که گیمرها و علاقه مندان به سینمای خانگی کاملا عاشق تلویزیون اولد هستند.

پنل های اولد می توانند رفرش ریت 0.001 میلی ثانیه را داشته باشند که برای اطلاع دقیق تر شما، حدود 1000 برابر سریعتر از یک صفحه LCD استاندارد با نور پس زمینه LED است.

و از آنجا که منبع نور مورد استفاده آنها بسیار ناچیز است؛ عمق اندازه صفحه با همان سرعت کاهش یافته است. این بدان معناست که تلویزیون های اولد دارای رنگ های سیاه عمیق و رنگ های سفید روشن، دقت رنگ بهتر و همچنین حرکت واکنشی روان هستند و بسیار سبک تر از تلویزیون های استاندارد است.

تلویزیون های OLED موجود در بازار

تلویزیون های OLED از سال 2012 به بازار عرضه شدند و در طی سال های گذشته تولیدکنندگان مختلفی در حال رقابت با این فناوری بوده اند. قبلا اینگونه بود که تلویزیون های اولد فقط توسط سامسونگ و ال جی تولید می شود. اما سامسونگ این فناوری را به خاطر هزینه بر بودن و سختی تولید کنار گذاشت ولی دوباره در سال 2022 خط تولید تلویزیون های اولد را (اینبار با کمی تفاوت) شروع کرده است. از طرف دیگر؛ ال جی چند سال قبل به طور مداوم تلویزیون های اولد را به بازار عرضه کرده است.

تلویزیون اولد سونی و ال جی

ال جی همچنین تلویزیون های زیادی برای نمایش در نمایشگاه CES 2021 داشت که از این جمله می توان به تلویزیون ال جی A1 ارزان قیمت اشاره کرد. همچنین تلویزیون هایی اولدی که دارای فناوری evo بودند را می توان در بین محصولات این شرکت پیدا کرد.

به نظر می رسد که ال جی همچنین در حال توسعه دامنه اندازه تلویزیون های خود است؛ تلویزیون 83 اینچی برای هر تلویزیون جدید اولد 4K در سال 2021 عرضه خواهد شد.

قیمت تلویزیون اولد در حال حاضر

با توجه به روندی که شرکت های تولید کننده در پیش گرفته اند هر سال دامنه قیمتی مدل های موجود ارزان تر می شود.

کمبود تلویزیون های OLED در بازار به این معناست که تعداد کمی از آنها در بازار از قیمت پایین برخودار هستند. اما به دلیل رقابت هایی که در بازار وجود دارد می توان اندازه های کوچکتر مانند تلویزیون های 48 اینچ را به زودی در بازار مشاهده کرد که به کاربرانی که با کمبود بودجه مواجه هستند اجازه خرید را می دهد. در حال حاضر خرید تلویزیون های اولد 2019 بسیار ارزان تر از تلویزیون های اولد 2020 و 2021 است.

آیا لازم است در مورد پیکسل سوختگی اولد نگران بود؟

پیکسل سوختگی اولد چیست؟ پیکسل سوختگی با احتباس تصویر زمانی ایجاد می شود که یک تصویر یا سکانس به طور مداوم در تلویزیون پخش می شود؛ به طوری که یک علامت ماندگاری روی صفحه باقی می گذارد، که بدیهی است که تلویزیون خانگی ایده آل نیست.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های سونی 2022 – 2021

این امر نیازی به نگرانی ندارد، چون فقط زمانی رخ می دهد که یک تصویر ثابت به طور مداوم در حال پخش باشد؛ مانند چیزی که در فروشگاه های خرده فروشی تلویزیون اتفاق می افتد. به هر حال به دلیل تغییر مدام تصاویر در تلویزیون پیکسل سوختگی در تلویزیون های خانگی خیلی شایع نیست و تعداد کمی از این موارد هم اگر در تلویزیون رخ بدهد به دلیل کوچک بودن آن ها و همچنین سرایت نکردن به پیکسل های دیگر مشکل چندان بزرگی نخواهد بود.

محافظ چشم تلویزیون اولد

تولیدکنندگان تلویزیون مانند ال جی در تلاش هستند تا این خطر را کاهش دهند؛ به همین دلیل از ویژگی های محافظ صفحه نمایش مانند Screen Shift استفاده می کنند.

آینده تلویزیون های اولد

OLED یک فناوری پنل گران قیمت است که سرانجام توانسته است مورد توجه قرار گیرد. با وجود اینکه گفته می شود که در سال 2014 این فناوری می میرد ؛ در حال حاضر شاهد هستیم که این اتفاق رخ نداده است و ما شاهد بسیاری از مدل های خیره کننده اولد در بازار هستیم.

اما اینکه هنوز اولدهای مقرون به صرفه نیستند به معنای بهتر بودن آنها نیست. حتی گزینه های ارزان قیمت از برچسبی برخوردار هستند که بسیاری از کاربران قادر به تهیه آن نیستند اما نسبت به تلویزیون هایی که در سالهای قبل تولید شده اند با کاهش قیمت مواجه بوده اند.

آینده تکنولوژی تلویزیون اولد

در حال حاضر مدل های خارق العاده ای را می توان در بازار انجام داد که یکی از آنها اولد رول شونده ال جی است که در کره جنوبی عرضه شده است و به نظر می رسد که در سال 2021 انتشار گسترده تری داشته باشد. تلویزیون های جدیدی که دارای پنل های شفاف هستند هم تولید شده اند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01چرا تلویزیون اولد اینقدر گران است؟

تولید تلویزیون های اولد گران و دشوار است و بسیاری از مدل ها هنگام کار در خط تولید دچار شکستگی می شوند؛ کیفیت بالاتر این محصولات هم خود دلیل دیگری برای قیمت زیاد آن هاست.

02 عمر تلویزیون اولد چقدر است؟

هر تلویزیون OLED باید برای سال ها قابل استفاده باشد. در سال 2016، کره تایمز گزارش داد که طول عمر تلویزیون های اولد ال جی بیش از 100000 ساعت (11 سال استفاده مداوم) است.

03آیا باید نگران پیکسل سوختگی اولد باشم؟

دلیل چندان مهمی برای نگرانی از بابت پیکسل سوختگی وجود ندارد. تعداد پیکسل های صفحه نمایش زیاد است و در میان چند میلیون پیکسل، تعداد انگشت شماری از آن ها نمی توانند مشکل ساز باشند؛ دلیل اصلی هم خود نور بودن هر پیکسل است و مشکل به پیکسل های دیگر سرایت نمی کند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون های اولد 2022 ⚡ پرفروش ترین OLED های 2022 و 2021”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *