۲۷ آذر ۱۴۰۱

کانال یابی تلویزیون» راه‌ اندازی دیجیتال

عکس شاخص راه اندازی تلویزیون

کانال یابی تلویزیون‌های دیجیتال چندان کار دشواری نمی‌باشد و تنها با یادگیری مرحله به مرحله‌ی تنظیمات آن می‌توان کار تلویزیون را راه انداخت. قبل از احاطه بازار، توسط تلویزیون‌های هوشمند مجهز به پورت‌های مختلف ارتباطی، مشتریان مجبور بودند برای دسترسی به کانال‌های گوناگون یک دستگاه جداگانه تحت عنوان گیرنده دیجیتال تهیه کنند و آن را به تلویزیون خود متصل کرده، عملیات کانال‌یابی را انجام دهند.

اما اکنون یک آنتن دیجیتال جای دستگاه را برایتان پر می‌کند چون تنها کافیست کابل آن را به پورت مخصوص روی تلویزیون متصل کنید و آنتن را در مکان‌های مناسبی که برایتان تعیین نموده قرار دهید. در این مقاله مراحل دسترسی به کانال‌هایی از جمله ورزش، آی فیلم، شبکه سه سیما و … را در انواع برند‌های مطرح تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی به شما آموزش خواهیم داد.

ویدیو راه‌اندازی و کانال یابی تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی

البته از روی دفترچه همراه تلویزیون هم می‌توان مراحل کانال یابی خودکار را طی کرد اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید با ما در این آموزش همراه شوید.

اعتراف می‌کنیم که با داشتن یک آنتن مخصوص، تلویزیونی همه‌چیز تمام خواهید داشت و درب تمام کانال‌های تلویزیونی برایتان گشوده می‌شود؛ با یک گیرنده FHD به تمامی شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنید و امتیاز برتری را ازآن خود خواهید کرد!

راه اندازی تلویزیون‌های دیجیتال

تمامی تلویزیون‌هایی که به پورت دیجیتال مجهز شده‌اند به یک آنتن مخصوص نیاز دارند. این آنتن‌ها به راحتی در بازار پیدا می شوند و در دو نوع آنتن HD و FHD عرضه شده‌اند که بهتر است نوع FHD آن را تهیه کنید تا کیفیت بهتری را حین پخش شاهد باشید. همچنین طول کابل این آنتن ها 2 یا 4 متر می‌باشند که با توجه به نیاز خود می‌توانید اندازه مورد نظر را تهیه نمایید.

حال پس از تهیه آنتن که قیمت مناسبی نیز دارد آن را به درگاه دیجیتال تلویزیون، مطابق ویدیو متصل می‌کنیم. برای آنتن‌دهی بهتر آن را باید کنار پنجره، پشت بام یا پشت قاب عکس قرار داد زیرا در سایر نقاط کور ممکن است به خوبی نتواند کانال‌ها را دریافت نماید و کیفیت مطلوب را نداشته باشد. کیفیت کانال‌های تلویزیونی معمولا SD هستند و نباید انتظار کیفیتی فراتر از این را داشته باشید. ما به وضوح در ویدیوی بالا تفاوت کیفیت پخش کانال SD‌ و 4K را نمایش داده‌ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

مقاله مرتبط:
صفر تا صد نصب ماهواره در تلویزیون‌ رسیوردار ال جی

کانال یابی تلویزیون سامسونگ به چه صورت است؟

راه اندازی تلویزیون‌های دیجیتال سامسونگ مراحل مشابهی دارند که ما در ویدیو آموزشی، اتصال را بر روی مدل BU8000 انجام دادیم و آنتن به خوبی توانست کانال‌ها را با کیفیت بالا دریافت کند.

مراحل تنظیم خودکار کانال در تلویزیون سامسونگ به ترتیب زیر می‌باشد:

  1.  اتصال آنتن دیجیتال
  2. فشردن دکمه HOME
  3. انتخاب پخش زنده
  4. اسکن کانال را شروع کنید
  5. نوع کانال را روی دیجیتال بگذارید
  6. اسکن را مجددا انتخاب کنید
درگاه آنتن دیجیتال سامسونگ

حال تلویزیون سامسونگ پس از انجام دادن مراحل بالا شروع به جستجوی کانال های مختلف می‌کند که پس از پایان جستجو می‌توانید تعداد کانال‌های تلویزیون و رادیویی پیدا شده را ببینید. در نهایت از طریق منوی کانال‌ها هر کدام را که مایلید پخش کنید.

سامسونگ اکنون دیگر یکی از کله‌گنده های بازار تلویزیون است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ این برند سال قبل (2022) طیف گسترده ای از تلویزیون هایش را روانه بازار کرد که پرفروش ترین هایشان را در لیست زیر مشاهده می کنید. از اصلی ترین ویژگی های یک تلویزیون سامسونگ، قیمت اقتصادی آن است که حتی در مدل های بالارده نیز لحاظ شده.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

بیشتر بخوانید:
اندروید باکس چیست؟

مراحل کانال یابی تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون دیجیتال در مدل‌های ال جی نیز به یکدیگر شبیه‌اند که ما راه‌اندازی تلویزیون ال جی UQ8000 را انجام داده‌ایم و شما نیز می‌توانید همین مراحل را برای تلویزیون ال جی خود اجرا کنید و کانال‌های تلویزیون و رادیویی متفاوت را دریافت نمایید.

  1. اتصال آنتن
  2. انتخاب منو تلویزیون
  3. گزینه Live tv
  4. در بخش Program Tuning گزینه Auto Tuning را انتخاب کنید
  5. انتخاب Antenna
  6. انتخاب Digital
  7. اکنون با زدن next جستجو شروع می‌شود.
  8. زدن Done پس از اتمام جستجو
مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo

در جدیدترین دستاوردهای ال جی، شاهد رونمایی از تلویزیون های LED، نانوسل، کیوند و اولد هستیم که هر کدام توانسته اند جایگاه خاصی برای مدل هایشان رقم بزنند. در حال حاضر تلویزیون ال جی NANO86 به عنوان یک مدل گیمینگ فوق‌العاده نامبرده می شود؛ همچنین تلویزیون ال جی C2 در میان اولدها به معنای واقعی کلمه می درخشد.


بیشتر بخوانید:
نحوه اتصال موبایل به تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون سونی

و اما اگر تلویزیونی که در خانه دارید از برند نامی سونی می‌باشد ما در این آموزش، کانال یابی دیجیتال را برای تلویزیون X80K مدل 2022 سونی انجام دادیم که ترتیب مراحل به شرح زیر است و شما نیز می‌توانید آن را روی تلویزیون خود اعمال کنید:

  1. اتصال کابل آنتن
  2. داشبورد یا تنظیمات
  3. ورودی‌ها& ورودی‌های خارجی
  4. کانال‌ها
  5. تنظیم کانال
  6. تنظیم خودکار
  7. راه اندازی گزینه دیجیتال
مراحل کانال یابی تلویزیون سونی
راه اندازی تلویزیون سونی

اکنون اسکن کانال‌ها شروع می‌شود و می‌توانید کانال‌های مختلف را دریافت کنید.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED

در رابطه با تلویزیون سونی، هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند؛ مدل هایی با کیفیت و پیشرفته که در همکاری با اندروید و Google TV محیطی دوست داشتنی با دسترسی های فراوان را در اختیار شما قرار می دهند. سونی ارزان قیمت ترین مدلش را با عنوان تلویزیون سونی X75K در سال 2022 تولید کرد و پس از آن بهترین تلویزین گیمینگ یعنی X95K و اولدها را روانه بازار ساخت.


سخن آخر

مراحل کانال یابی تلویزیون را برای برند‌های مختلف تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی از فروشگاه افرالند شاهد بودید؛ این مراحل در اکثر مدل‌های هم برند با یکدیگر مشابه هستند و با توجه به مدل تلویزیون، تنظیمات آن ها تغییر نمی‌کند. پس صرف نظر از مدل تلویزیونی که دارید می‌شود تمام این مراحل را برای هر تلویزیونی پیاده کرد؛ فقط کافیست در بخش درگاه‌های ارتباطی یک ورودی آنتن دیجیتال داشته باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01چگونه تلویزیون را کانال یابی کنیم؟

در تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سونی برای راه اندازی کانال ها باید ابتدا آنتن دیجیتال متصل گردد و سپس مراحل تنظیمات طبق متن طی شود.

02آیا مراحل کانال‌یابی در تمامی تلویزیون های هم برند یکسان است؟

خیر، این مراحل تنها در مدل‌هایی که سیستم عامل و ورژن سیستم عاملشان یکی باشد، یکسان است. چون تنظیمات آن ها به یک صورت می‌باشد.

03چرا تصویر مطلوب و با کیفیت را دریافت نمی‌کنیم؟

از قرار دادن آنتن در نقاط کور اتاق خودداری کنید؛ بهتر است آن را کنار پنجره، پشت قاب عکس یا در پشت بام قرار دهید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال یابی تلویزیون» راه‌ اندازی دیجیتال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *