۰۵ بهمن ۱۴۰۱

لیزر تی وی چیست؟ همه چیز در مورد تلویزیون‌ های لیزری هایسنس

لیزر تی وی چیست؟

آیا تا به حال چیزی در مورد تلویزیون‌های لیرزی به گوشتان خورده است یا می‌دانید لیزر تی وی چیست؟ اگر تا اینجا آمده‌اید قطعاً به دنبال اطلاعات جالب‌تر و کامل‌تری در این راستا هستید. تلویزیون‌هایی که همان‌طور از نامشان پیداست یک نمایشگر معمولی نیستند و کمی با مدل‌های قدیمی و ساده توفیر دارند و معمولاً در سایز‌های بزرگی شاهد حضورشان هستیم، در ادامه با معرفی این نمایشگرهای نوین همراه افرالند باشید.

 جواب سوأل لیزر تی وی چیست؟ را زمانی درک می‌کنید که در اتاق نشیمن خود نشسته‌اید و تجربه بودن در سینما را حس خواهید کرد. در واقع تلویزیون لیزری فراخوان سبکی جدید از نمایشگر‌های غول‌پیکر می‌باشد که پا به عرصه دنیای دیجیتال گذاشته است.

تلویزیون هایسنس سری متفاوتی برای رقابت با نمایشگرها تولید کرد که لیزر تی وی نامیده شدند.. اولین مدل لیزر TV را در سال 2007 با نام 100L8D ساخت و با استقبال خوبی روبرو شد، اما کم و کاستی‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شد و با مرور زمان و تولید مدل‌های بعدی و به روز‌تر این نواقص بیشتر برطرف شده‌اند. در حال حاضر از تلویزیون 100 اینچ لیزری هایسنس L5 خود رونمایی کرده که در سال 2021 وارد بازار شد.

اگر علاقه‌مند به تلویزیون‌های سایز بزرگ هستید بد نیست سری به مدل‌های لیزری بزنید، البته منظور از لیزر چیزی نیست که در ذهن شما شکل گرفته است و فکر می‌کنید نوریست که چشم را اذیت می‌کند، خیر مسئله چیز دیگری است، در واقع نوعی نمایشگر است که از مجموعه‌ای لیزر‌ها با نور مناسب برای ساخت تصویر بر روی صفحه نمایش استفاده می‌کند و از لیزرها‌ی رنگی و آینه‌های دوار برای هدایت نور بر روی سطح بهره می‌برند.

تلویزیون لیزری هایسنس مناسب افرادی است که علاقه‌مند به صفحه نمایش‌های بزرگ هستند که محدودیت پروژکتور‌های قدیمی و معمولی را نداشته باشند و به وسیله لنز به ایجاد تصویر در فاصله نزدیک کمک نماید. همچنین برای افرادی که مشکلی بابت قیمت بالای ندارد و از فضای بزرگی بهره برده باشند، در این شرایط می‌تواند یک لیزر TV را جایگزین تلویزیون معمولی نمایند.

لیزر TV چیست؟

این تلویزیون‌ها معمولاً از وزن سبک‌تری به نسبت سایر نمایشگرها برخوردار هستند و برای اتصال آن‌ها نیاز به سیم و کابل‌های اضافی وجود ندارد و در واقع حس می‌کنید با خود دیوار طرف هستید، اما قابلیت‌های هوشمند و حرفه‌ای‌. در حقیقت نمی‌توان تلویزیون‌ لیزری را به صرف اینکه از پروژکتور استفاده کرده، با پروژکتور‌های قدیمی در یک راستا قرار داد، زیرا آن‌ها باید یا به سقف وصل می‌شدند یا روی میزی قرار می‌گرفتند تا تصویر را بر روی دیوار منعکس نمایند.

در لیزر تی وی شما از یک نمایشگر به جای دیوار بهره می‌برید که کیفیت تصویر بسیار بالاتری داشته و همانند یک تلویزیون 4K عمل می‌کند و محدودیت زاویه دید دارد. همچنین پروژکتور در فاصله کم و جلو تلویزیون قرار می‌گیرد. معمولاً تلویزیون‌های لیزر از 90 تا 150 اینچ هستند و تمام تمرکز نور بر این محدوده قرار می‌گیرد. همچنین این تلویزیون‌های قابلیت‌های هوشمندی داشته و می‌توانند همانند تلویزیون هوشمند به دستیار‌های صوتی متصل شود و امکان جستجو بین صفحات وب را ممکن سازد.

لیزر TV چیست؟

تلویزیون لیزری یا نمایشگر ویدئویی رنگی لیزری یک پروژکتور پرتاب فوق‌العاده کوتاه است که توسط یک منبع نور تصاویر را بر روی صفحه نمایش تشکیل می‌دهد. نور لیزری همانند نور معمولی نیست و ابتدا به سطحی پرش می‌کند بعد به چشم ما می‌رسد و این سطح نقش موثری در کیفیت تصویری نهایی خواهد داشت. هر چه نور لیزر بیشتر باشد تصویر ارائه شده در شرایط نوری مختلف بهتر به نظر خواهد رسید.

صفحه نمایش بزرگ لیزر تی وی

اگر این سطح انعکاس زیادی داشته باشد، نوری که در اتاق وجود دارد می تواند با نور ناشی از پروژکتور مخلوط شود و تصویری با کنتراست کم را ایجاد نماید، همچنین اگر این سطح مات باشد، روشنایی را در تصویر از بین خواهد برد و به جای اینکه بازتابی از نور داشته باشد، آن را جذب می‌کند، اگر سطح سفید یا روشن نباشد هم خوب نیست و بر تعادل رنگ تأثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل در تلویزیون 100 اینچ هایسنس از نمایشگر حرفه‌ای به جای دیوار استفاده شده است تا این نواقص برطرف شود.

مقاله مرتبط:
راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون 100 اینچ لیزری هایسنس

تلویزیون هایسنس در مدل لیزری خود در سال 2021 ترکیبی از نمایشگر و پروژکتور را مورد استفاده قرار داده است که با پروژکتورهای معمولی متفاوت هستند و از طریق یک کنسول اختصاصی رنگ‌های سبز، آبی و قرمز را در فاصله کوتاه به صفحه نمایش 100 اینچی می‌تابانند، با کیفیت تصویر 4K و رنگ‌هایی طبیعی که تصویری زنده و شفاف را تداعی می کنند. چیزی که پروژکتور‌های قدیمی از آن مبرا بودیم. صفحه نمایش 100 اینچی Zero Edge Black Diamond دارای منبع نور لیزری و تولید نور با شدت 3000 انسی لومن است که به مدت 25000 ساعت کار می‌کند و در محیط‌های روشن نیز به خوبی نمایش تصاویر را پشتیبانی می‌نمتید.

تلویزیون لیزری هایسنس L5

لیزر تی وی چیست را تا حدی متوجه شدیم و حال باید با امکانات یکی از سردمداران این عرصه آشنا شویم. زاویه دید در تلویزیون 100 اینچ هایسنس L5 به کمک ALR در شرایط بهتری قرار دارد و از مخلوط شدن نور‌های سرگردان محیط در کنار نور تصویر جلوگیری می‌کند، در واقع یک صفحه نمایش رد کننده نور محیطی و منعکس کننده آن بر روی صفحه نمایش است، با این شرایط تصاویر را از هر زاویه‌ای مشاهده کنید ثابت و درخشان باقی می‌مانند.

کانال‌های صوتی سرخود آن مجموعاً 60 وات صدا را تولید می‌کنند که تجربه یک استادیوم چند هزار نفری را برای شما تداعی می‌نمایند، البته به کم قابلیت صوتی HARMAN KARDON که صدا را به حالت فراگیر و 360 درجه قابل پخش می‌کند و حس می‌کنید در این میزان صدا غوطه ور شده‌اید. این لیزر TV کاملاً هوشمند است و از سیستم عامل Vidaa به تابعیت از سایر تلویزیون‌های هایسنس بهره‌مند می‌باشد، به همین منظور قابلیت اتصال به وای فای WiFi را داشته و امکان سرچ محتوا را از طریق دستیارها فراهم می‌آورد.

تلویزیون هوشمند 100 اینچ لیزری هایسنس

همچنین از ریموت کنترل هوشمند برای این منظور استفاده می‌کند که دسترسی‌های راحت‌تری را ممکن می‌سازد. سرعت رفرش در تلویزیون لیزری هایسنس L5 برابر با 60 هرتز است و می‌تواند مناسب برای تماشای فیلم و فوتبال باشد، اما به عنوان یک نمایشگر گیمینگ خیلی کارش را خوب انجام نمی‌دهد و صحنه‌های سریع را خوب ساپورت نمی‌کند. تکنولوژی جدیدی که در لیزر تی وی شاهد آن هستیم، MEMC  بوده که مخفف Motion Estimation Motion Compensation می‌باشد، این قابلیت کمک می‌کند حرکات روان و یکنواخت به اجرا در آیند و از پارگی در تصاویر خبری نیست.

بیشتر بخوانیم:
بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال

جمع بندی: همه چیز در مورد تلویزیون‌های لیزری

لیزر TV چیست را تا حدی متوجه شدیم و می‌دانیم چیزی ما بین تلویزیون‌های معمولی و پروژکتورهای قدمی است. در واقع مثل پروژکتورهای معمولی که فاقد نمایشگر بودند، نیست و اتفاقاً از تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش 4K و امکانات هوشمند همچون یک تلویزیون رده بالای بهره‌مند شده‌اند. تلویزیون 100 اینچ لیزری هایسنس یکی از این مدل‌ها بوده که مجهز به صفحه نمایش بزرگ و کاملاً تخت با فریم فوق باریک می‌باشد که از ریموت کنترل هوشمند و یک پروژکتور حرفه‌ای لیزری برخوردار می‌باشد.

قیمت لیزر تی وی‌ها یکسان نیستند و در امکانات ممکن است با هم متفاوت باشند. مثلاً در میزان لومن. در واقع لومن همان اندازه‌گیری مستقیم حداکثر روشنایی است که از لنز خارج می‌شود و در پروژکتور‌ها با هم متفاوت هستند.

hisense.com/laser-tv

پاسخ به پرسش‌های متداول

01لیزر تی وی همان پروژکتور معمولی است؟

خیر. در واقع پروژکتورها در فاصله دور تصویر را بر روی دیوار منعکس می‌کنند، اما در لیزر TV بجز پروژکتور یک نمایشگر هوشمند هم وجود دارد و لازم نیست از پروژکتور دور نگه داشته شود.

02 تلویزیون لیرزی دسترسی‌های هوشمند دارد؟

بله این نمایشگر‌ها همچون تلویزیون‌های معمولی دارای سیستم عامل بوده و می‌توانند از قابلیت‌های هوشمند همچون ریموت کنترل هوشمند و دستیار‌های صوتی بهره مند شوند.

03تلویزیون لیزری بر روی میز قرار می‌گیرد؟

تلویزیون‌های لیزری چون نمایشگر بسیار بزرگی دارند برای اتصال بر روی دیوار طراحی شده‌اند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لیزر تی وی چیست؟ همه چیز در مورد تلویزیون‌ های لیزری هایسنس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *