۲۰ مرداد ۱۴۰۰

همه چیز در مورد تلویزیون های کریستالی سامسونگ

همه چیز در مورد تلویزیون های کریستالی سامسونگ

در سال 2022 و 2023 سامسونگ دسته ای از تلویزیون های جدید خود را تحت عنوان Crystal UHD / تلویزیون های کریستالی سامسونگ معرفی کرد. Crystal UHD نام بازاریابی برای تلویزیون هایی با صفحه نمایش LED (تلویزیون های UHD کریستالی) است؛ تلویزیون هایی با ماتریس صفحه معمولی که با استفاده از فناوری استاندارد و بدون استفاده از موادی که در تلویزیون های کوانتومی استفاده می شود ساخته شده اند. پیش از این، تا سال 2020، چنین تلویزیون های سری Samsung Premium نامیده می شدند.

تلویزیون های کریستالی سامسونگ

اجازه دهید در این صفحه از افرالند در مورد اینکه تلویزیون کریستالی UHD سامسونگ چیست کمی صحبت کنیم. تلویزیون Crystal UHD، تلویزیون های سری 6، 7 و 8 سامسونگ را در بر می گیرد. صفحه نمایش هایی که با مواد کمی مدرن تر ساخته شده اند و دارای عمق رنگ 8 بیتی هستند، برای افزایش تعداد سایه های رنگی از فناوری dithering (روشن و خاموش کردن سریع بک لایت) استفاده شده است.

مدلسال ساخت
تلویزیون سامسونگ CU70002023
تلویزیون سامسونگ CU71002023
تلویزیون سامسونگ CU85002023
تلویزیون سامسونگ CU81002023
تلویزیون سامسونگ CU8000 2023
تلویزیون سامسونگ BU8000 2022
تلویزیون سامسونگ BU8500 2022
تلویزیون‌های کریستالی سامسونگ

این دسته از صفحه نمایش ها به عنوان صفحه نمایش های 8 بیتی FRC طبقه‌بندی می‌شوند. تلویزیون هایی با چنین پنل هایی وضوح UHD را دارند. شماره مدل تلویزیون ممکن است براساس کشورهای مختلف متفاوت باشد. در حال حاضر بهترین مدل کریستال سامسونگ محصول سال 2023 تلویزیون CU8000 می‌باشد که با قیمتی اقتصادی و تصویری رویایی در اختیار شما قرار گرفته است.

معرفی تلویزیون کریستالی سامسونگ

تلویزیون های کریستالی سامسونگ می توانند تجربه استفاده از وضوح 4K را در اختیار شما قرار دهند. با استفاده از این دسته از محصولات تقریبا می توانید هر صحنه ای از بازی، فیلم یا برنامه را به تجربه مشاهده بالا تبدیل کنید.

صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ از طیف وسیعی از رنگ های زنده پشتیبانی می کنند در حالی که پردازنده کریستال 4K کارهای سنگین را انجام می دهد و همه چیزهایی را که تماشا می کنید را به وضوح 4K تبدیل می کند. آیا می خواهید کنسول بازی خود را متصل کنید و تمام جزئیات را مشاهده کنید. پس تلویزیون های کریستالی سامسونگ برای شما مناسب خواهند بود. از ویژگی های تلویزیون های کریستالی سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت تصویر 4K

پردازنده کریستالی 4K به طور یکپارچه همه محتواهایی که تماشا می کنید را به وضوح 4K ارتقاء می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را به یکی از پورت های HDMI وصل کنید تا تجربه شما در عرضه چند ثانیه به سطح فوق العاده ای برسد.

صفحه نمایش کریستالی

صفحه نمایش کریستالی به شما امکان می دهد از رنگ های شفاف لذت ببرید و کیفیت تصویر واضح و واقعی را تجربه کنید. این نمایشگرها به دلیل روشنایی عالی که ارائه می دهند در زمین رقابت ها موفق عمل کرده اند.

حالت بازی خودکار

اگر آماده هستید که بازی خود را سریعتر و بدون تاخیر ورودی با تاری حرکت اجرا کنید؛ تلویزیون های کریستالی UHD سامسونگ شما را تحت پوشش قرار می دهد.

بازی با تلویزیون کریستالی سامسونگ

اتصال به همه دستگاه های خانگی

تلویزیون های کریستالی سامسونگ با اکثر دستیارهای صوتی سازگار هستند. شما می توانید این تلویزیون را با Amazon Alexa ، Airplay 2 یا Google Assistant همگام سازی کنید.

بیشتر بخوانید:
بررسی تلویزیون سامسونگ CU7000

مجهز به قابلیت HDR

تلویزیون های کریستالی سامسونگ از قبل به ویژگی HDR مجهز شده اند و به شما امکان می دهند از کنتراست کامل بین رنگ ها لذت ببرید (از تیره‌ترین رنگ های مشکی تا روشن‌ترین رنگ های سفید).

PurColor

فناوری PurColor به تلویزیون شما اجازه می دهد تا میلیون ها سایه رنگ را برای عملکرد مطلوب تصویر در اختیار شما قرار دهد. در حالی که سایر تلویزیون ها فقط روی رنگ های اصلی قرمز، سبز و آبی تمرکز می کنند؛ PurColor رنگ های ثانویه مانند سرخابی؛ فیروزه ای و زرد را پیاده سازی می کند.

pur color در تلویزیون کریستالی سامسونگ

بدون فریم اضافی

شما می توانید از حاشیه های ضخیم اطراف صفحه نمایش خود خلاص شوید و در عوض از تجربه کاملا همه جانبه فیلم ها؛ برنامه های تلویزیونی؛ بازی ها و برنامه های مورد علاقه خود لذت ببرید.

یک ریموت برای همه دستگاه های سامسونگ

تلویزیون های کریستالی سامسونگ به ریموت کنترل OneRemote مجهز هستند تا بتوانید همه دستگاه های سازگار همچون ساندبار و … را فورا متصل و کنترل کنید.

Motion Xcelerator Turbo

 می توانید وضوح حرکت را برای محتوای بازی مورد علاقه خود افزایش دهید. Motion Xcelerator Turbo با فناوری بازسازی پویای منحصر به فرد سامسونگ؛ عملکرد حرکت متمایز را در مدل های 60 هرتزی و 120 هرتزی برای پشتیبانی از بازی ها ارائه می دهد.

Object Track Sound Lite

ردیابی صوتی اشیاء Object Tracking Sound در صفحه باعث ایجاد صدای 3بعدی شده و کیفیت واقعی زندگی در صحنه ها را امغان می آورد.

Q-Symphony

این قابلیت به طور منحصر به فرد به شما اجازه می دهد تا بلندگوها و ساندبارهای با کیفیت بالا را به تلویزیون متصل کنید و از تجربه صوتی فوق العاده بهره مند شوید.

Q-Symphony تلویزیون کریستالی سامسونگ

طراحی AirSlim

طراحی AirSlim نشان دهنده این است که تلویزیون های کریستالی سامسونگ بسیار نازک هستند که به شما اجازه می دهد بدون تلاش زیاد تلویزیون را با دکوراسیون داخلی خود ترکیب کنید تا با ظاهر مینیمالیستی جلوه ای زیبا را ایجاد کنید.

Multi View

با استفاده زا این قابلیت می توانید به طور همزمان چند محتوا را در یک صفحه نمایش مشاهده کنید. به طور مثال شما می توانید در یک طرف صفحه نمایش مسابقات ورزشی و در طرف دیگر محتوای نشان داده شده در گوشی همراه خود را مشاهده کنید.

FRC

برای آینه سازی فیلم ها یا موسیقی خود در تلویزیون کافیست که گوشه تلفن همراه خود را به تلویزیون بزنید؛ تلویزیون به طور خودکار گوشی شما را تشخیص می دهد و محتوا ار آینه سازی می کند. بنابراین به طور سریع و ساده می توانید محتوا را در صفحه نمایش بزگتر با دیگران به اشتراک بگذارید.

PC Mode

با تلویزیون های کریستالی سامسونگ می توانید از هر کاری که انجام می دهد لذت ببرید. به راحتی تلویزیون را به لپ تاپ و موبایل خود متصل کنید و به محتوای خود دسترسی پیدا کنید.

تلویزیون کریستالی سامسونگ

Samsung TV Plus

با استفاده از Samsung TV Plus از محتوای رایگان لذت ببرید. از بین انواع کانال هایی که محتوا را برای همه سبک علاق ارائه می دهند؛ انتخاب اشته باشید. نیازی نیست که از دوست خود بپرسی که این روزها کدام محتوا پر طرفدار است. فقط کافیست Samsung TV Plus را تنظیم کرده و از آن مطلع شوید.

بررسی تلویزیون های کریستالی سامسونگ

این نام تلویزیون های کریستالی است که فقط به خاطر بازاریابی در نظر گرفته شده است. سامسونگ در 5 سال گذشته تلویزیون هایی با چنین صفحه نمایش هایی را تولید می کند تا این دستگاه ها را از تلویزیون های دیگر متمایز کند و ترندهای جدیدی را نشان دهد به همین خاطر چنین نامی اختراع شد.

از آنجا که تلویزیون ها را می توان با اجزایی که قبلا ساخته شده اند مونتاژ کرد؛ چنین تلویزیون هایی در سال 2020 کمی زودتر به فروش می رسند. بنابراین در آمریکای شمالی؛ چنین تلویزیون هایی برای پیش خرید در دسترس قرار گرفتند و فروش آنها از 1 مارس 2020 شروع شد.

مقاله مرتبط:
بررسی تلویزیون سامسونگ CU8000

کیفیت تلویزیون کریستالی سامسونگ

با توجه به اینکه سامسونگ اعلام کرده بود که تولید صفحه نمایش های LED را تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داد و تولید صفحه نمایش های QD را با استفاده از عناصر OLED و مواد کوانتومی آغاز می‌کند؛ تلویزیون های کریستال UHD سامسونگ تلویزیون های مقرون به صرفه محسوب می شوند. همچنین این واقعیت که در سال های اخیر سامسونگ تا حدی از صفحه نمایش های تولیدکنندگان چینی در تلویزیون های LED خود استفاده می کند.

در مورد کیفیت این تلویزیون ها هم باید بدانید که تلویزیون های مقرون به صرفه با صفحه نمایشی که دارای کیفیت متوسط و پارامترهای فنی هستند همراه خواهند بود. این احتمال کاملا وجود دارد که سامسونگ با برون سپاری شروع به تولید تلویزیون های مقرون به صرفه کند.

تلویزیون کریستالی یا تلویزیون های کیولد؟

اگر شما در حال خرید تلویزیون جدید هستید و انتخاب های خود را به سامسونگ محدود کرده اید ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که تلویزیون های کریستالی سامسونگ بهتر هستند یا تلویزیون های کیولد؟ برای پاسخ به این سوال باید Crystal UHD را با QLED مقایسه کنیم.

انتخاب تلویزیون مناسب میتواند کار سختی باشد چون بسیاری از ویژگی ها، انواع پنل ها؛ ترفندهای بازاریابی؛ فناوری ها و مشخصات برای بررسی وجود دارد.

طراجی تلویزیون کریستالی

درک تفاوت بین Crystal UHD و QLED می تواند شما را از اشتباه نجات دهد. این دو اصطلاح توسط سامسونگ طراحی شده است و در اکثر تلویزیون های سامسونگ یافت می شوند؛ سایر تولیدکنندگان تلویزیون شرایط بازاریابی خود را برای ویژگی ها و فناوری های مشابه ارائه می دهند.

در وهله اول، در حالی که Crystal UHD و QLED اغلب به عنوان ویژگی های خاصی تبلیغ می شوند، در واقع بسیار متفاوت از هم هستند (یکی از آنها ویژگی و دیگری فناوری است). این می تواند سردرگم کننده باشد؛ چون تولیدکنندگان این اصطلاحات را به عنوان ویژگی های مستقل تبلیغ می‌کنند.

Crystal UHD

UHD مخفف Ultra-High Definition است که به آن Ultra HD یا UHD نیز گفته می شود. به عبارت دیگر تلویزیون های UHD کریستالی یک صفحه نمایش LCD استاندارد اما با وضوح 4K یا بالاتر هستند. این بدان معناست که صفحه نمایش دارای 2160×3840 پیکسل است. Crystal UHD بیشتر توصیف کننده قابلیت های وضوح است تا یک ویژگی مستقل. در اصل این بدان معناست که تلویزیون با محتواهای 4K سازگار است.

سامسونگ اغلب تلویزیون های کریستالی خود را با پردازنده تصویر کریستال 4K به بازار عرضه می کند که همه محتواها را به زیبایی به 4K ارتقاءء می دهد. به خاطر داشته باشید که Crystal UHD یک فناوری پنل نیست و از فناوری LCD با بک لایت LED استفاده می کند.

Crystal UHD یا QLED کدام بهتر است؟

اگر مجبور باشید که بین تلویزیون های کریستالی یا QLED انتخاب داشته باشید ما تلویزیون فورکی کیولد را پیشنهاد می کنیم چون بسیار روشن تر است و از پوشش رنگی بهتری نسبت به تلویزیون های کریستالی سامسونگ بهره می برند. تنها استثنا این است که تلویزیون های کریستالی UHD سامسونگ دارای ویژگی های خاص دیگری هستند که در مدل های کیولد موجود نیست. اکثر افرادی که QLED 4K را خریداری می کنند از خرید خود راضی هستند.

اگر شما به دنبال تلویزیونی با بهترین کیفیت هستید تلویزیون OLED را می توانید انتخاب کنید. اولدها گران تر هستند و چندان روشن نیستند اما عمیق ترین رنگ مشکی و درخشان ترین رنگ های روشن را ارائه می دهند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 بهترین تلویزیون کریستالی کدام است؟

تلویزیون سامسونگ bu85000 – bu8000 دو مدل پرفروش کریستالی سامسونگ سال 2022 هستند که کیفیت تصویر 4k و سیستم عامل تایزن، با قیمت اقتصادی دارند.

02معایب تلویزیون کریستال چیست؟

تلویزیون های Crystal LED جزو مدل‌های پیشرفته و پرطرفدار بازار هستند و عیب خاصی نمی‌توان به آن‌ها گرفت اما شاید یکی از عیب‌های‌شان کیفیت ساخت کمی پایین به دلیل باریک شدن زیاد باشد، اما دقت داشته باشید این مورد خیلی ضعف چشمگیری نیست.

03تلویزیون کریستال چیست؟

این نمایشگرها در واقع همان تلویزیون LED هستند که سامسونگ از یک لایه فیلتر کریستالی برای افزایش روشنایی و دقت رنگ استفاده کرده است اما به طور کلی در دسته ال ای دی‌ها دسته بندی می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۲

    سلام.
    ایا تلویزیونهای سری ۸ سانسونگ که وارد میشوند یک ریموت کنترل دارند؟؟ ممنون میشم جواب بدین.
    من امروز یک مدل bu8000 گرفتم اما یدونه کنترل داره

    پاسخ
    • در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۲

      سلام بله یک ریموت کنترل سولار داره

      پاسخ