۱۹ مرداد ۱۴۰۱

بررسی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

بررسی تخصصی تلویزیون نئوکیولد سامسونگ

در بحث بررسی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ حرف های بسیاری برای گفتن وجود دارد و این تکنولوژی نوپای شرکت کره ای با وجود جدید بودن خود توانسته جایگاه خوبی را در بین کسانی که به دنبال تکنولوژی های جدید در تلویزیون هستند پیدا کرده و با نامی نیک وارد بازار تلویزیون شود.هر ساله تلویزیون های بسیاری وارد بازار می شود و هر شرکتی برای شروع سال جدید خود اقدام به قراردادن تکنولوژی جدید در تلویزیون‌های خود می نماید.

 مثل ال جی که نانوسل را مختص خود ساخته و یا تلویزیون‌های QNED که تمام این ها مختص خود ال جی می باشد. در همین راستا سامسونگ هم بیکار ننشسته و در این رقابت تنگاتنگ به کار خود ادامه داده و از تکنولوژی که بتواند کاربر را راضی نگه دارد استفاده می کند.

هر ساله سعی براین دارد که از تکنولوژی جدیدی در تلویزیون های خود استفاده کند و گاهی فقط تغییر کوچکی خواهید دید و بعضی مواقع این تاثیر به وضوح مشخص می باشد. مثل تلویزیون های منحنی که در سال های قبل ساخته بود و یا اولد های جذابش. در سال اخیردر تولید فناوری های خود اقدام به ساخت یک کار منحصر به فرد کرده و نئو کیولد را خلق کرد.

تلویزیون Neo QLED را در سال 2021 سامسونگ برای اولین بار به جهانیان معرفی کرد، هنوز هم در مواردی در دست بررسی بوده و طبق هر کالای جدیدی که تولید می شود می‌تواند در تولیدات اولیه کاستی های هم داشته باشد اما این کاستی ها در برابر این همه قابلیت عالی و نوین خیلی چشم گیر نبوده و در حدی که کسی را از خرید آن پشیمان کند نخواهد بود.

در مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ نئوکیولد می‌توان گفت در واقع نسخه ارتقاء یافته همان تلویزیون های QLED می باشد که فقط در نوع نوردهی با هم متفاوت هستند و دقیقاً یکی از تفاوت های عمده آن با تلویزیون های OLED در همین نحوه نوردهی آن ها می باشد که این سه مدل تلویزیون را از هم جدا می کند که البته تفاوت دقیق این سه مدل در مقالات بعدی افرالند می‌توانید مشاهده کنید و اطلاعات بهتری را کسب نمایید.

مدل های NEO QLEDکیفیت تصویر
تلویزیون سامسونگ QN85C 4K
تلویزیون سامسونگ QN90C 4K
تلویزیون سامسونگ QN95C 4K
تلویزیون سامسونگ QN800C 8K
تلویزیون سامسونگ QN900C8K
تلویزیون سامسونگ QN700C 8K
تلویزیون سامسونگ QN800C 8K
تلوبزیون سامسونگ QN900C 8K
تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ 2023

سامسونگ در امتداد راه و روش نئوکیولدهای سال قبل، امسال نیز از سری تلویزیون های بالارده خودش رونمایی کرد که در دو دسته فورکی و 8k روانه بازار رقابتی شده اند. شکی نداریم که مدل های 8K قیمت نجومی دارند اما برای کاربرانی که می خواهند یک فورکی بالارده از نوه NeoQLED داشته باشند می‌توانیم خرید تلویزیون سامسونگ QN85C را پیشنهاد بدهیم که به نوعی خوش قیمت ترین در میان این خانواده لاکچری است.

مدل های NEO QLEDکیفیت تصویر
تلویزیون سامسونگ QN85B 4K
تلویزیون سامسونگ QN90B 4K
تلویزیون سامسونگ QN95B 4K
تلویزیون سامسونگ QN700B 8K
تلویزیون سامسونگ QN800B 8K
تلوبزیون سامسونگ QN900B 8K
تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ 2022

از بهترین تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ در سال 2022 و 2023 می توان مدل QN90C و QN90B را نام برد که جزو پرفروش ترین های این سری هستند. این تلویزیون ها یک گیمینگ تمام عیار می باشند که با آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی تایزن مجهز شده اند و به نسبت فناوری های به کار رفته در تصویر و همچنین در برابر مدل های 8K قیمت مقرون به صرفه تری دارند. تلویزیون سامسونگ QN90B را می‌توانیم انتخابی ایده آل برای گیمرهای حرفه ای به شمار بیاوریم.

در این قسمت ما هستیم تا با شما به تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون نئو کیولد سامسونگ بپردازیم، که چه طراحی خاص و شیکی دارد و اینکه چه قابلیت‌های می‌تواند برای کاربرانش با خود به همراه بیاورد و از چه امکانات هوشمندی در کیفیت تصویر و صدای تلویزیون به کار رفته است. برای تهیه یک تلویزیون باید به تمام این موارد با جزئیات دقت کرد و بعد دست به انتخاب زد.

در ادامه بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

نئو کیولد در تلویزیون سامسونگ چیست؟

قبل از هر چیز باید به معرفی نقد و بررسی تلویزیون Neo Qled سامسونگ بپردازیم و با خود تکنولوژی نئو کیولد آشنا شویم. در نگاه اول وقتی به تلویزیونی خیره می شوید تمام آن ها را شبیه به هم می بینید و ممکن است تغییراتی در ظاهر ماجرا و صفحه نمایش و پایه ها احساس کنید در حالی که در زمان تهیه تلویزیون واقعاً نمی توان به ظاهر کار اکتفا کرد.

رقابت بین شرکت های سازنده تلویزیون قطعاً بر روی ظاهر کار نیست و چیزی که بسیارمهم می باشد کیفیت تصویر و صفحه نمایش آن می باشد که در همه برندها شما شاهد تنوع بسیار این موارد می باشید. در این قسمت اینجاییم که با نئو کیولد سامسونگ آشنا شویم و این تکنولوژی تازه متولد شده را بشناسیم.

نقد و بررسی تلویزیون neo qled سامسونگ

نئو کیولد Neo QLED در واقع همان تلویزیون کیولد می باشد با تفاوت نوردهی. در تلویزیون کیولد نور از طریق LED پس زمینه به سطح کار تابانده می شود اما در تلویزیون NEO QLED نور از طریق هزاران Mini LED که وجود دارند به سطح کار تابانده می شود و تصوری که به وجود می آورد با کنتراست دقیق و تک جزئیات می باشد.

در مزایا و معایب تلویزیون نئو کیولد سامسونگ Quantum Matrix Technology به معنی کنتراست دقیق یا در واقع فوق دقیق که کوچکترین جزئیات را در تصویر به نمایش می گذارد استفاده شده است و با نوردهی دقیقی که ایجاد می کند باعث شده نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق به کمک Mini LED امکان‌پذیر شود و همچنین تصاویر روشن درخشان تر ظهور کنند.

  • مزایا و معایب تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

همان طور که اشاره شد هر تلویزیونی در مرحله اول ساخت خود ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد که این تلویزیون را در سنجش قرار داده و با بررسی تخصصی کارایی های آن می توان گفت تلویزیونی خوبی است یا خیر. تمام این موارد بستگی به شما که در حال تهیه تلویزیون دلخواه خود هستید دارد که کدام مورد را عیب دانسته و یا جزء موارد مهم در انتخاب شما نباشد و تاثیری در انتخاب شما نگذارد.

  • تولید شده در دو نوع کیفیت تصویر 4K, 8K
  • دارای صفحه نمایش بدون فریم در بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ
  • ساخته شده فقط در ابعاد بزرگ و سایز کوچکتر از 55 ندارد
  • به دلیل جدید بودن دارای قیمت بالا
  • طراحی شیک و منحصر به فرد
  • قابلیت گیمینگ در تمام مدل ها با رفرش ریت 120 هرتز

اگر به دنبال تلویزیونی با سایز کوچکتر از 55 اینچ می گردید بهتر است به گزینه های دیگر تلویزیون سامسونگ در سایت افرالند سری بزنید زیرا تلویزیون NEO QLED سایز کوچکتر ازآن را ندارد. همچنین هزینه ای که برای این تلویزیون در نظر می گیرید باید بالاتر از یک تلویزیون QLED باشد چون به نوعی این تکنولوژی ارتقاء یافته مدل قبلی می باشد و طبیعتاً هزینه بیشتری باید در قبال این تکنولوژی پرداخت.

دلایل مهم انتخاب تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

فاکتورهای مهمی ما را ترغیب به تهیه تلویزیون NEO QLED می نماید که در این تلویزیون امکاناتی که وجود دارد در حدی زیاد می باشد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست و این امکانات آنقدر جذاب هستند که شما را ساعت ها در جلوتلویزیون سرگرم کند و از صفحه نمایش با این قابلیت ها لذت ببرید.

تصویر واقعی در بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

تلویزیون نئو کیولد همان کیولد می باشد با یک درجه پیشرفت نزدیک به اولد. می توان گفت پلی است میان اولد و کیولد که سامسونگ این پل را از طریق تکنولوژی نئو کیولد به این صنعت اضافه کرده است. وجود کنتراست عمیق رنگ مشکی در نئو کیولد تصویر سیاه را به اعماق غارها می برد و درخشانی نور در ته این غار شما را به وجد خواهد آورد.

در تصویری که در نقد و بررسی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ مشاهده می کنید کنتراست دقیق از رنگ ها را با دامنه HDR در کنار ذرات کوانتوم با هزاران Mini LED وتصویری که خلق می کند، تصویری نزدیک به واقعیت می باشد به نحوی که وقتی به یک تصویر در اعماق دریا خیره می شود حس می کنید در یک آکواریم حبس شده اید و این یعنی اوج لذت از دیدن یک صحنه واقعی.

بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

کیفیت تصویر در تلویزیون NEO QLED سامسونگ در سال های 2021 و 2022 در دو نوع 4K, 8K وارد بازار شده اند و این به شما بستگی دارد کدام مورد را انتخاب کرده و از تلویزیون خود چه توقعاتی دارید. تلویزیون 4K در مدل های 85,90,95A,B ساخته شده اند که رزولوشن 2160×3840 را ساپورت می کنند.

اما در تلویزیون سامسونگ نئو کیولد در کیفیت تصویر 8K این میزان وضوح بیشتر بوده و حدود 33 میلیون پیکسل در این کار دخیل هستند. که این مدل ها در نوع 700,800,900A,B به ترتیب در سال 2021 و 2022 تولید شده اند که به دلیل کیفیت تصویر بالاتر از مدل قبلی از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. قابلیت Al Upscaling در هر تلویزیونی که وجود داشته باشد یعنی دیگر خبری از کیفیت تصویر پایین نیست و هر چیزی که پخش می شود ارتقاء پیدا کرده و با کیفیت تصویر تلویزیون هماهنگ می باشد.

از مهمترین ویژگی های در بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ می تواند به وجود Quantom DOT اشاره کرد که تصاویری با وجود نقاط کوانتومی تصویری با دامنه رنگ های غنی صد در صد را به نمایش می گذارد و تصویری که می بینید تصویری از حالت طبیعی فراتر می باشد که جذابیت آن شما در جلو صفحه نمایش میخکوب می کند.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون 8K سونی و 8K سامسونگ

طراحی خاص و چشمگیر نقد و بررسی Neo Qled سامسونگ

وقتی در نگاه اول تلویزیون نئو کیولد سامسونگ را مشاهده می کنید مجذوب ظاهر بی نظیر آن شده و قبل از اینکه در مورد مشخصات آن بپرسید قطعاً جذب طراحی خاص این مدل می شوید.  نبود فریم در این مدل شما با را با یک اثر هنری روبرو می کند به نحوی که اگر به تماشای برنامه ای بنشینید تمام تمرکز شما فقط معطوف صفحه نمایش خواهد بود و بس.

پشت تلویزیون کاملاً صاف کار شده است با یک جعبه نازک برای قرارگیری محل پورت ها که از شلوغی در اطراف تلویزیون جلوگیری می کند و این امکان را به شما می دهد به راحتی تلویزیون را به دیوار وصل کرده وفاصله چشمگیری با دیوار را حس نکنید و از دور که به آن نگاه کنید فقط یک تابلو هنری ببینید.

طراحی خاص و چشمگیر نقد و بررسی Neo Qled سامسونگ

در مزایا و معایب تلویزیون نئو کیولد سامسونگ می توان به پایه های این محصول اشاره کرد که در وسط کار قرار داده شده است که این پایه ها به شکل مستطیل های متفاوت بوده و توانسته به راحتی تلویزیونی با این عظمت را بر روی خود قرار دهد. در این حالت شما می توانید از هر سایزی از تلویزیون استفاده کنید و نیازی به تهیه میز بزرگ اندازه نمایشگر ندارید.

سیستم عامل حرفه ای تایزن در تلویزیون سامسونگ

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ به سیستم عاملی که در آن استفاده شده بر می خوریم که از نوع تایزن Tizen  می باشد و این سیستم عامل می توان امکان دسترسی به دستیارهای صوتی بسیاری را در اختیار کاربرانش قرار دهد و از طریق اتصال به اینترنت شما می توانید به راحتی به دیدن هزاران فیلم و سریال در Google Asistanst بپردازید و هر آنچه را که دوست دارید سرچ کرده و سرگرم شوید.

سیستم عامل حرفه ای تایزن در تلویزیون سامسونگ

سیستم عامل در تلویزیون نقش اساسی در هوشمند بودن تلویزیون ایفا می‌کند و وقتی تلویزیون شما هوشمند باشد امکان اتصال به گوشی و هر وسیله دیگری را پیدا می کند و شما می توانید از طریق بلوتوث Blutooth گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید و کارهای خود را از طریق صفحه نمایش پیگیری نمایید.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ در نوع Neo Qled

در سال های 2021 و 2022 که این تکنولوژی وارد بازار شده است مدل های محدودی از تلویزیون نئو کیولد سامسونگ عرضه شده اند که دست شما را در انتخاب کمی محدود کرده است و این تلویزیون ها جزء تلویزیون های رده بالا محسوب می شوند که از قیمت بالایی نسبت به یک تلویزیون 4k معمولی برخوردار می باشند.

مزایا و معایب تلویزیون نئو کیولد سامسونگ 4k

در این قسمت به نقد و بررسی تلویزیون Neo Qled سامسونگ با کیفیت تصویر 4k می پردازیم. این تلویزیون ها دارای صفحه نمایش تخت با طراحی فریم بسیار باریک و عملاً غیرقابل دید هستند که سبکی مینیمال را در طراحی به دکوراسیون منزل شما می دهند. این تلویزیون نئو کیولد سامسونگ با پسوند C  و B به ترتیب در دو سال 2023 و 2022 ساخته شده اند.

بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

این تلویزیون ها در سری 8 و 9 ساخته شده اند که توان صوتی در این مدل ها بسیار بالا و عالی می باشد و در حد 60 وات صدای رسا و با کیفیت را ارائه می دهد و با استفاده از پردازنده Neo Quantum امکان تولید صدای با قابلیت Dolby Atmos برای ایجاد صدا با حالت فراگیر و همه‌جانبه را ایجاد می کند و کیفیت صدا در کنار تصویر عالی لذت خواهید برد.

سرعت رفرش ریت در تلویزیون های 4k نئو کیولد سامسونگ برابر با 120 هرتز می باشد که یک سرعت فوق‌العاده در هنگام بازی محسوب می شود و با استفاده از وجود پورت HDMI 2.1 شما می توانید از بازی با سرعت بالا لذت برده و هیچ صحنه ای را از دست ندهید.  در بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ به وجود فناوری ماتریکس کوانتوم در تصویر تلویزیون می رسیم.

در این حالت روشنایی و نوری که از پس زمینه دریافت می کند بسیار واضح بوده و نوری که از Mini LED ها ساطع می شود بیشترین وضوح را در صحنه های تاریک و روشن به نمایش در می آورد. همچنین وجود حالت EyeComfort از مزایا تلویزیون نئو کیولد می باشد که گزینه عالی برای مواظب از چشم در هنگام تماشای نور در روز بسیار روشن یا غروب می باشد که به صورت خودکار نور صفحه نمایش را تنظیم می کند.

نقد و بررسی تلویزیون Neo Qled سامسونگ 8k

در تولید تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ کیفیت تصویری دیگری که استفاده شده است 8k بوده که کیفیتی 4 برابر مدل قبلی را ارائه می دهد و تصویری که پخش می کند تصویری با کنتراست بالاتر و وضوح تصویر بی نظیر می باشد که عملاً شما را وارد دنیای دیگری از تصویر می کند.

در بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ مدل 8k باید گفت شاید خرید آن و پرداخت هزینه زیاد خیلی لازم نباشد و با همان کیفیت تصویر 4k بتوان از تلویزیون خود لذت برد، زیرا هنوز برنامه ها و فیلمهای زیادی که کیفیت تصویر 8k را ساپورت کنند ساخته نشده است و تقریباً در حال حاضر خیلی کاربردی نخواهد داشت.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

رفرش ریت این مدل 120 بوده که در صحنه های سریع لذت تماشای تلویزیون با این سرعت را بیشتر حس می کنید و در زمان بازی وقتی همچنین تلویزیونی با قابلیت گیمینگ در دسترس داشته باشید عملاً همیشه برنده بازی شمایید و بازی در کنار این کیفیت تصویر اوج هیجان را برای شما تداعی می کند.

جمع بندی: بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

در جمع‌بندی بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ در وبسایت افرالند به این نتیجه می رسیم که در نقد و بررس تلویزیون Neo Qled سامسونگ چیزی که در پیش و رو دارید یک تلویزیون بزرگ با کیفیت تصویر عالی و امکانات گیمینگ بسیار مناسب و کاربردی می باشد. اما اگر به مزایا و معایب تلویزیون نئو کیولد توجه کنید راحت تر می‌توانید به انتخاب خود ایمان بیاورید.

زیرا این شمایید که می‌دانید از یک تلویزیون هوشمند چه انتظاراتی دارید و یا اینکه چه امکاناتی مد نظرتان است. تلویزیون نئو کیولد در کل فرق چندانی با کیولد ندارد مگر در نوع نوردهی و به نمایش گذاشتن میزان عمق رنگ مشکی بیشتر در ارائه تصاویر با دامنه رنگی بیشتر.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون اولد بهتر است یا نئو کیولد؟

از لحاظ قیمت اولد گرانتر می باشد و همچنین دامنه رنگی مشکی عمیق تری را نشان می دهد.

02آیا نئو کیولد سامسونگ ارزش خرید دارد؟

اگر نمی خواهید اولد گران‌قیمت بخرید و مدلی مد نظرتان است که از کیولد بهتر باشد می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد

03تلویزیون های نئو کیولد قابلیت گیمینگ دارند؟

بله. تمام مدل های نئو کیولد از این قابلیت بهره می برند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *