۰۳ مرداد ۱۴۰۲
بهترین کولر گازی گری

انتخاب بهترین کولر گازی گری بین تنوع بی حد و حصر بازار شاید کمی پیچیده باشد، اما وجود امکاناتی بالا و کیفیت چشم‌گیر که همیشه از این برند چینی دیده‌ایم، موضوع را راحت‌تر می‌کند. ما قصد داریم در این مقاله پرفروش‌ترین کولر گازی گری را به شما معرفی کنیم که خواهان زیادی دارد و برای بیشتر مناطق آب و هوایی مناسب می‌باشد. خرید کولر گازی گری می‌تواند برای هر بودجه‌ای مناسب باشد، فقط باید در نظر داشته باشید برای چه متراژی می‌خواهید کولر تهیه کنید.

خرید بهترین کولر گازی گری یک چالش نیست، زیرا این برند طی سال‌ها سابقه درخشانش توانسته نام نیکی برای خود به ارمغان آورد، اما اینکه بهترین و پرفروش‌ترین کولر گازی گری را انتخاب کنیم باید روی آن تحقیق و تفحص انجام شود و کم مصرف‌ترین و همچنین مناسب‌ترین برای هر نقطه آب و هوایی را برگزینیم.

گری سعی کرده مدل‌های متنوعی از کولر گازی داشته باشد، اما اسپیلت‌های کاربلدی را تولید نموده است که کارشان حرف ندارد و در بحث قدرت و راندمان از جایگاه معرکه‌ای برخوردار می‌باشد که فروش خوبی را به خود اختصاص داده است و می‌خواهیم مدل‌های پرفروش کولر گازی گری را معرفی کنیم و شما در این مبحث متوجه خواهید شد که دلایل محبوبیت کولر گازی گری چیست و چرا در بازار ایران جا خوش کرده‌اند.

گذری بر تاریخچه کولر گازی گری

گری یک شرکت چینی است که در سال 1991 در شهر زوها شروع به کار کرد و کار خود را در زمینه دستگاه‌های تهویه مطبوع شروع کرد و خیلی زود به یک برند جهانی تبدیل شد، به صورتی که امروزه از سه دستگاه کولر که فروخته می‌شود یکی از آن‌ها متعلق به برند Gree می‌باشد و به یکی از بهترین کولر گازی خارجی که می‌توان به مشتری معرفی کرد تبدیل شده است. کار این شرکت فقط ساخت کولر گازی نیست و در تهویه سیستم‌های آسانسور، ورزشگاه‌ها و انواع مراکز دستی در کار دارند.

بهترین کولر گازی گری

انواع کولر گازی گری Gree

کولر گازی گری در مدل های مختلفی ساخته شده است و محدود به اسپیلت‌ها نیستند، به صورتی که شما می‌توانید از بهترین کولر گازی گری برای فضاهای مختلف استفاده کنید. زیرا هر فضایی که در آن قرار گرفته‌اید، نوعی از دستگاه خنک کننده را می طلبد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی اسپیلت دیواری
  • کولر گازی پرتابل

با اینکه در بازار از برندهای دیگر کولرهایی همچون پنجره‌ای و داکت اسپیلت و غیره را نیز شاهد هستیم، اما این سه مدل، از بهترین کولر گازی بازار ایران به شمار می‌روند به مصرف بهینه‌ای دارند و افراد معمولاً بیشتر به سمت آن‌ها کشیده می‌شوند و خرید آن برایشان به صرفه‌تر می‌باشد.

دلایل محبوبیت کولر گازی گری چیست؟

کولر گازی گری از روز اولی که وارد بازار شد، کمی ناشناخته بود، به همین دلیل شاید خریدش کمی ریسک به حساب می‌آمد، اما امروزه از بهترین برندهای کولر می‌باشد که در کیفیت ساخت و موتور حرف اول را می‌زند. همان طور می‌دانیم سه نوع موتور در کولرهای گازی استفاده شده‌اند که در مقاله تفاوت کمپروسر روتاری، اسکرول و پیستونی در کولرگازی می‌توانید به نقطه تمایز آن‌ها پی ببرید که اینجا مورد بحث ما نیستند، اما در بهترین کولر گازی گری بیشتر از موتورهای روتاری کم مصرف استفاده شده است.

قابلیت سرمایشی گرمایشی در تمام مدل‌ها
قدرت پرتاب باد عالی در تمام جهات
مصرف انرژی پایین
ظرفیت‌های مختلف با طراحی متفاوت برای هر فضایی
سازگار با شرایط آب و هوای مختلف با دو نوع T1 و T3
میزان صدای کم با نویز پایین

این موارد از ضروری‌ترین ویژگی‌هایی است که یک کولر باید داشته باشد تا بتواند نام کیفیت بالا را یدک بکشد، مثلاً اینکه فقط باد داشته باشد، با این موضوع که قدرت پرتاب باد بالایی در اختیارش قرار گیرد که فاصله زیادی را پوشش دهد، اهمیت زیادی دارد، زیرا باعث می‌شود در ظرفیت کولری که خریداری می‌شود هم تأثیر بگذارد و همچنین قدرت موتور را به رخ بکشد.

معایب کولر گازی گری

باید گفت هر محصولی ممکن است معایبی هم داشته باشد که معایب کولر گازی گری هم لازم است در مقاله دیگری در همین وبلاگ برای شما بازگو شود، هر چند که در برابر مزایا اصلاً به چشم نمی‌آیند و می‌توان تا حدودی از آن‌ها چشم پوشی کرد و به طور خلاصه به مواردی از آن اشاره می‌کنیم.

  • نیاز به سرویس دهی سالانه
  • رقبای قوی در سایر برندها
  • قطعات کم در داخل کشور

بهترین کولر گازی گری کدامند؟

درست است که از تنوع بالای گری حرف زدیم، اما می‌خواهیم 5 مدل پرفروش کولر گازی گری را معرفی کنیم که بازار را چهار قبضه تسخیر کرده‌اند و هر کس تصمیم به خرید محصولی از این برند دارد، مستقیم به سراغ این محصولات می‌رود. این کولرها همگی اسپیلت‌ هستند و روی دیوار نصب می‌شود که در ظرفیت‌های متفاوتی عرضه شده‌اند و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کولر گازی گری پلار Pular

از جمله بهترین کولر گازی گری می‌توان به مدل پلار اشاره کرد که با توجه به موتور روتاری T3 که دارد و برای مناطق حاره‌ای کاربرد دارد، می‌توان گفت یکی از بهترین کولرگازی برای مناطق گرمسیر به شمار می‌رود و بازدهی عالی در این شرایط خواهد داشت که به واسطه موتور روتاری که دارد، مصرف کمی را در انرژی رقم خواهد زد. همچنین در دو مدل اینورتر و بدون اینورتر تولید شده است که از لحاظ قیمتی با هم در تمایز هستند و در صورتی بتوانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید به واسطه وجود اینورتر میزان مصرف انرژی را تا حد بیشتری کاهش دهید.

کولر گازی گری پلار Pular

کولر گازی گری پلار در سایزهای 12000, 18000, 24000, 30000 تولید شده‌اند که تا متراژ 80 یا 90 متر هم می‌توان روی این مدل حساب باز کرد، البته به شرایط محیط و عوامل زیادی بستگی دارد که ظرفیت کولر را با توجه به آن باید انتخاب کنید. این مدل قابلیت سرمایشی گرمایشی دارد که برای تمام فصول سال کاربرد دارد و در سرمای زمستان هم می‌توان از قدرت گرمایشی آن استفاده کرد. این مدل صدای بسیار کمی دارد و به سوپرسایلنت شهرت گرفته‌اند.

کولر گازی گری اسفورماتیک S4 Matic

اگر از این مدل می‌خواهید خریداری کنید، باید گفت یکی از بهترین کولرگازی برای مناطق معتدل – شمال ایران به حساب می‌آید که به کلاس آب و هوایی T1 شناخته می‌شوند و موتور آن‌ها از نوع روتاری کم مصرف و با صدای بسیار کم و همچنین عمر طولانی می‌باشد که سال‌های سال می‌توانند برای شما کار کند و رادیات آن از نوع طلایی می‌باشد. میزان صدا در این مدل از 45 تا 55 دسی بل متغییر است در حالت Sleep به کمترین حالت نویز خواهد رسید و با خیال راحت می‌توانید به استراحت بپردازید.

کولر گازی گری اسفورماتیک S4 Matic

گازی که در کولر گازی گری اسفورماتیک استفاده شده است، R410 با قدرت خنک کنندگی بالاست که روشن بودن مداوم آن برای محیط زیست هیچ ضرری نخواهد داشت. ظرفیت 12 و 18 و 24 هزار از جمله مواردی است که در این مدل استفاده شده است و می‌توان گفت بهترین کولر گازی 24000 را می‌توان از این مدل انتخاب کرد که هم مصرف کمی داشته باشد، هم قدرت پرتاب باد عالی با خنک کنندگی بالایی را در چنته داشته باشد.

کولر گازی گری آی سیو I Save

کولر گازی گری آی سیو یکی از بهترین کولر گازی کم مصرف گری به شمار می‌رود که مجهز به موتور روتاری با قابلیت اینورتر می‌باشد و به واسطه اینورتری که دارد، هم مصرف انرژی پایین‌تری دارد و هم اینکه می‌تواند مدام بدون وقفه کار کند و هیچ گاه خاموش نشود، فقط در صورت لزوم کمی دور موتور را پایین می‌‌آورد و دوباره با قدرت ادامه می‌دهد. این مدل T1 می‌باشد و در ظرفیت 18 و 24 هزار تولید شده است که تا متراژ 40 کاملاً مناسب خواهد بود.

کولر گازی گری آی سیو I Save

گاز در این مدل از بهترین کولر گازی گری R410 است و جهت پرتاب باد آن به صورت چهار جهته عمل می‌کند که کل فضا را به صورت یکنواخت تحت پوشش قرار می‌دهد و می‌توانید هر جای که نشسته‌اید، خنکی را به یک میزان دریافت نمایید. وجود فیلتر بهداشتی از مزایای عالی دراین مدل می‌باشد و با جذب گرد و غبار و آلودگی فضا، کاری می‌کند هوای تازه و سالمی را تنفس کنید که در شهرهای آلوده‌ای همچون تهران به شدت به کارتان می‌آید، البته باید گفت این فیلتر قابل شستشو می‌باشد.

کولر گازی گری Q4 Matic

از جمله کولرهای گری که تنوع بالایی در ظرفیت دارد، کولر گازی گری Q4 Matic می‌باشد که از 12000, 18000, 24000, 30000, 36000 را سبد محصولات خود گنجانده‌اند و می‌توانید در متراژهای مختلفی روی این مدل که برای مناطق گرمسیر به شدت کاربردی است حساب کنید، زیرا در کلاس T3 قرار گرفته است. همچنین قدرت پرتاب باد بسیار عالی از 5 تا 15 متر دارد که در انتخاب ظرفیت تا‌ثیر بالایی دارد.

کولر گازی گری Q4 Matic

این مدل تنها قابلیت سرمایشی دارد و نمی‌توان گفت برای تمام فصول کاربرد دارد و برای مناطق گرمسیر هم چون جنوب ایران که بیشتر فصول گرم است کاملاً مناسب می‌باشد. خیلی از مواقع اصلاً سیستم گرمایش در کولرگازی برای زمستان کاربرد ندارد که دلایل مختلفی دارد. وجود فیلتر بهداشتی در این کولر گازی در شهرهایی جنوبی که گرد و غبار زیادی را تجربه می‌کنند یک مزیت به شمار می‌رود تا هوای سالمی را تنفس کنند که در این مدل استفاده شده است.

کولر گازی گری اکسنت Accent

از دیگر کولرهای سرد و گرم گری می‌توان به کولر گازی گری اکسنت اشاره کرد که مدلی چهار فصل به حساب می‌آید و می‌تواند برای مناطق آب و هوایی متعدل کاربردی باشد. این مدل که موتور روتاری را در اختیار دارد، اگر تمام فصول هم به صورت مداوم روشن باشد، بازهم مصرف کمی دارد و قبوض برق سرسام آوری نخواهید داشت. تنظیم تایمر 24 ساعته از امکانات جذاب این مدل است که کاری می‌کند به صورت خودکار سر موعد مقرر خاموش شود.

کولر گازی گری اکسنت Accent

تنظیم سرعت باد و دما نیز از دیگر قابلیت‌های این مدل می‌باشد و صدای کمی 56 دسی بلی که در حین کار دارد، باعث می‌شود با خیال راحت به استراحت بپردازید و از خنکی آن لذت ببرید. ظرفیت‌های؛ 12000 و 18000 و 24000 و 30000 مواردی هستند که در این مدل به چشم می‌خورد.

جمع بندی

بهترین کولر گازی گری را در 5 مدل معرفی کردیم که در حال حاضر بیشترین طرفدار را در بازار به خود اختصاص داده‌اند که بین آن‌ها نیز پرفروش‌ترین کولر گازی گری؛ اسفورماتیک و پلار هستند که بیشتر قابلیت‌های لازم برای استفاده را در اختیار دارند. فروشگاه افرالند سعی کرده است تا مجموعه کاملی از آن‌ها را گرد هم آورد و دسترسی و انتخاب را برای شما راحت‌تر نماید، البته کارشناسان مجرب ما در این زمینه می‌توانند بر حسب نیاز شما راهنمایی‌هایی حرفه‌ای را برایتان داشته باشند تا انتخاب هوشمندانه‌تری را رقم بزنید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام کولر گازی گری فقط قابلیت سرمایشی دارد؟

کولر گازی کیوفورماتیک از برند گری که T3 است برای مناطق گرم و حاره‌ای کاربرد دارد و از قابلیت سرمایشی بهره می‌برد و فاقد قابلیت گرمایشی می‌باشد.

02بالاترین ظرفیت در اسپیلت‌های گری چند هزار است؟

بیشتر مدل‌های تا 30 هزار را ساپورت می‌کنند و مدل کیوفورماتیک مدل 36000 را نیز در سبد محصولاتش جایگزین کرده است.

03موتور موجود در کولر گازی گری در نوع دیواری کدام است؟

بیشتر اسپیلت‌های دیواری گری، موتورهای روتاری کم مصرف را در اختیار دارند که عمر طولانی و صدای کمی دارند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین کولر گازی گری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *