۱۹ شهریور ۱۴۰۱

بهترین کولر گازی کم مصرف – اینورتر

بهترین کولرگازی های کم مصرف

در بازار تنوع بسیار زیادی در کولرها وجود دارد اما اینکه بهترین کولرهای کم مصرف را بشناسیم کار خیلی راحتی نخواهد بود و کم مصرف ترین کولرگازی می تواند قابلیت های مهمی باخود داشته باشد که سایر کولرهای دیگر این امکانات را نداشته باشند. برای این کار باید به سراغ کولرگازی های اینورتر بروید. چون این نوع از کولرها هستند که نیاز شما را برآورده می کنند. در صورت تمایل برای خرید کولرگازی اصلی در ادامه همراه افرالند باشید.

با آمدن کولرگازی های اینورتر دار در این بازار شله قلم کار، دیگر دوران کولرهای قدیمی و پرمصرف به سرآمده، اما همچنان پدرهاعاشق خاموش کردن آنند حتی اگر کم مصرف باشد.

کولرگازی در سال های اخیری که به بازار آمده طرفداران بسیار زیادی را برای خود به همراه آورده است، زیرا در این مدل ها دیگر خبری از سروصدای زیاد کولرهای آبی قدیمی نیست و هر چه از یک کولر درک می کنید یک هوای خنک و یکنواخت با کمترین صدا می باشد. به همین دلیل در حال حاضر کمتر کسی از این کولرها استفاده می کند. البته باید گفت قیمت کولر هم در این راستا تاثیر مستقیمی دارد و قطعاً مدل های گازی قیمت بالاتری دارند.

کولرهای گازی انواع زیادی دارند که از نوع معمولی و کم مصرف ساخته شده اند، از عوامل مهم و اساسی مصرف کم وجود اینورتر در این مدل ها می باشد. کولری که از قابلیت اینورتر در آن استفاده شده باشد یکی از کم مصرف ترین کولرها محسوب می شود. در این مدل ها دیگرنگرانی بابت قبوض خود نخواهید داشت و هر چه هست آرامشه که با خود به همراه می آورند.

کولرگازی ها در انواع مختلفی ساخته شده اند. این کولرها در مدل های سقفی، اسپیلت یا دیواری، پرتابل، ایستاده، پنجره ای وجود دارند که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند و مناسب برای یک فضای خاص می باشند. تقسیم بندی کولرها از تنوع بالایی برخوردار می باشد که می توان این کولرها را برای شرایط آب و هوایی مختلف انتخاب کرد. مثلاً کولرهای گازی دیواری در چند سری تولید شده اند.

این مدل های دیواری از موتورهای متنوعی برخوردارند که برای شرایط آب و هوایی خاص جواب گو می باشد. موتورپیستونی که موتورهایی با قدرت بالا بوده که کم برق بالایی هم دارند ولی در عوض برای آب و هوای گرم و حاره ای بسیار مناسب می باشند. در نقطه مقابل آن موتورهای روتاری را داریم که به نسبت پیستونی قدرت کم تری دارند اما مصرف کمتری هم شامل حالشان می شود و مناسب برای مناطق معتدل می باشد.

 در بین این دو مدل در سال های قبل مدلی ساخته شده است به نام اسکرول که به نحوی چیزی بین این دو می باشد. موتورهای اسکرول قدرت را از پیستونی ها به ارث برده اند و مصرف مناسب و معقول را از نوع روتاری. به همین دلیل می توان گفت یک کولر در حد عالی می باشد که البته قیمت بالایی هم نسبت به مدل روتاری را شاهد خواهیم بود. حال تا به اینجا به یک اطلاعات کلی دست پیدا کرده ایم. با ما همراه باشید با اطلاعات کلی تر از بهترین کولرگازی های کم مصرف.

در صورتی که قصد خرید کولرگازی جدید را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله راهنمای خرید کولر گازی افرالند را مطالعه کنید.

کولر گازی هایی که از اینورتر استفاده می کنند

هر کولرگازی که در بازار وجود دارد حتماً اینورتر دار نیست و شما نمی توانید فقط با اطمینان به حرف فروشنده آن را به عنوان یک کولر اینورتردار خریداری کنید مگر اینکه از جای معتبری اقدام به تهیه کولرگازی نمایید. در این جدول کولرگازی هایی که از قابلیت اینورتر در ساختار خود استفاده کرده اند معرفی شده اند.

لیست کولرگازی های محبوب افرالند
کولرگازی ال جی آرت کول
کولرگازی ال جی آی کنترل
کولرگازی ال جی دوال اینورتر
کولرگازی گری Pular
کولرگازی گری V4_Matic
کولرگازی گری I Save
کولرگازی گری Lomo
کولرگازی جنرال شکار
کولرگازی جنرال گلد
کولرگازی یونیوا
کولر گازی جنرال گلد ایستاده
کولر گازی Carrier
کولر گازی میدیا – Midea

اینورتر بوده را از هیچ جای کولر نمیتوان تشخیص داد مگر از برچسب آن که این مورد هم قابل دستکاری می باشد و شاید بهترین راه تشخیص آن مطمئن شده از وجود برد در ساختار آن باشد که بتوان از وجود این قابلیت در آن مطمئن شد.

اینورتر در کم مصرف ترین کولر گازی چیست؟

شاید مدتهاست این کلمه را درهرجایی برای لوازم برقی می شنوید و می دانید که یک نکته مثبت برای آن ها به شمار می آید. در حالی که معنی دقیق و واضحی از آن را نمی دانید و با آن آشنایی ندارید. اینورتر Inverter در تمام لوازم برقی ها چه یخچال و لباسشویی باشد و چه کولر به معنی کم مصرف بودن آن وسیله است، که این محصول را از سایر رقبا جدا خواهد کرد. به همین دلیل وقتی می خواهند یک وسیله را کم مصرف معرفی کنند به اینورتر بودن آن توجه می کنند.

قابلیت اینورتر در کولرگازی

عملکرد اینورتر به این صورت است که برق DC را تبدیل به AC می کند. این یعنی مصرف برق کمتر و ولتاژ پایین تر مناسب با نیاز شما. در این وسیله ها از یک برد با مدار الکتریکی استفاده شده است که همچون یک پردازشگر عمل می کند و هر ولتاژ برق دریافتی را ویرایش کرده و برقی با مصرف بهینه را ارائه می دهد. از مزایای اینورتر در کولرهای اسپیلت می توان به موارد بسیاری اشاره کرد:

  • مصرف برق بهینه و مناسب
  • کاهش هزینه های قبوض
  • عمر طولانی تر موتور ها
  • امکان هوشمند کردن موتور و کارکرد وسیله
  • عملکرد سریع تر و قوی تر از مدل های معمولی

اینورتر بودن در کولرها می تواند کارایی های مفید و عالی را به وسیله برقی شما ارائه دهد مثلاً مصرف برق لباسشویی را با توجه به وزن کشی لباس ها و میزان آن کاهش می دهد که یکی از عوامل برای هوشمندی وسیله ها به شمار می روند. در کولر هم با تشخیص میزان دمای محیط و برق دریافتی میزان ایجاد برق را تعیین می کند و برق را طبق نیازی که دارد مصرف می کند. کم مصرف ترین کولرگازی در بازار قطعاً از اینورتر استفاده می کند.

بیشتر بخوانید:
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

عملکرد بهترین کولر گازی های کم مصرف

هر کولر گازی عملکرد مخصوص به خود را دارد و نحوه عملکرد بر می گردد به اینکه کدام برند و از کدام نوع کولر را انتخاب کرده باشید. کولرگازی های اینورتردار از جمله کولرگازی هایی هستند که بهترین نوع عملکرد را از خود بروز می دهند و بیشترین طرفداران را در بین افراد دارند و این یعنی محبوبیت بی برو برگشت در کولر با کیفیت و کارآمد.

قابلیت سرما و گرما درکم مصرف ترین کولر گازی

کولر گازی های قدیمی را فقط به عنوان یک وسیله که سرما تولید می کرد می شناختیم در حالی که کولرهای جدید کمی متفاوت عمل کرده و بجز قابلیت سرمایشی مجهز به قابلیت گرمایشی هستند و این برمی گردد به نوع کولر گازی شما که از چه برندی بوده و از چه نوع موتوری استفاده می کند. مثلاً موتورهای پیستونی معمولاً قیمت بالایی دارند با اینکه فقط سرمایشی هستند و عملکرد گرمایشی ندارد، اما خب از قدرت بالایی برخوردار هستند.

سرما و گرما  در م مصرف ترین کولرگازی

کولرهای روتاری و اسکرول از نوع دو حالته بوده و در بهترین کولر گازی های کم مصرف از هر دو حالت سرمایشی و گرمایشی استفاده کرده و هر دو حالت را پشتیبانی می کنند و این برای زمانی است که در مناطق معتدل و کوهستانی زندگی می کنید بسیار مناسب می باشد که در هر فصلی آب و هوا مخصوص آن فصل را تجربه می کنید و این یعنی یک کولر ایده آل.

جریان هوا در جهات مختلف به حرکت در می آید

در این کولر گازی های اینورتر حرکت باد فقط در یک جهت خاص عمل نمی کند و در جهات مختلف در حال گردش می باشد و می تواند کل فضای شما را تحت پوشش قرار دهد، بدون آنکه معلوم باشد شما کجای اتاق نشسته اید. در این حالت معمولاً باد را در جهات مختلف پرتاب می کند که در کولرهای قدیمی باد فقط در یک سمت به حرکت در می آمد مگر اینکه خودتان چهار پایه می گذاشتین و پره های دریچه کولر را تنظیم می کردید که به کدام سمت برود.

جریان هوا در کولرگازی های اینورتر دار

حرکت جریان هوا در کل فضا به صورت یکنواخت از بهترین قابلیت های کم مصرف ترین کولرگازی به شمار می آید که دمای هوا را در تمام قسمت ها به یک صورت تنظیم می کند، این قابلیت شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسد و با خود بگویید در یک جهت هم که باشد باز هم بعد از چند دقیقه هوای اتاق خنک می شود در حالی که اگر تجربه یک کولر گازی را در اطراف خود داشته باشید به شدت نظرتان عوض خواهد شد.

میزان دسترسی کولر گازی های اینورتر

بهترین کولر گازی های کم مصرف قطعاً بهترین امکانات را به خود دارند وگرنه هیچ وقت به عنوان بهترین از آن ها یاد نمی شد. اسپیلت های اینورتر دار از ریموت کنترل برای ارتباط مستقیم با تلویزیون برخوردار هستند و می توانند دسترسی راحت به تلویزیون را برای شما به همراه آورند و از طریق این ریموت های قوی دما را از فاصله زیاد کم و زیاد کرد و یا اینکه آن را خاموش و روشن نمایید که این اصلاً کار دشواری نخواهد بود.

دسترسی راحت در کولرهای اینورتر دار

از دیگر قابلیت هایی که در یک سری از کولرهای کم مصرف اینورتر دار استفاده می شود می توان امکان اتصال آن ها به وای فای WiFi را نام برد که به راحتی به گوشی هوشمند شما متصل می شود و امکان مدیریت و عیب یابی هوشمند را از این طریق برای کولرگازی فراهم می آورد که در کارایی عالی کولر بسیار موثر می باشد و ازاین طریق قبل از اینکه از پارکینگ وارد خانه شوید می توانید کولر را روشن کنید تا در زمان ورود با حجمی از هوای گرم روبرو نشوید.

انواع مدل های کولر گازی های اینورتر

در حال حاضر یک سری از برند ها کولر گازی اینورتر تولید می کنند و از برد الکترونیکی در ساخت کولرهای خود استفاده می نمایند که در بین این کولرها می توان به برند ال جی به عنوان سرآمدترین کولر در امر اینورتر اشاره کرد که از همه قوی تر عمل کرده و از امکانات اینورتری بهتری استفاده می کند. در درجه بعد کولرهای گری قرار دارند که جزء خوش فروش ترین کولرهای اینورتر دار به شمار می آیند و برندهای جنرال و یونیوا در یک سری از محصولات خود که از اینورتر استفاده کرده اند در درجه بعدی قرار دارند.

بهترین کولر گازی های کم مصرف ال جی

کولرگازی ال جی در واقع بهترین نوع از کولرگازی های اینورتر می باشد که از تمام برندها سرتر می باشد و بیشترین کارایی را عمکلرد اینورتر دارد. این کولرگازی ها در چند مدل آرت کول، ای کنترل و دوال اینورتر ساخته شده اند که هر کدام از این موارد از قابلیت اینورتر استفاده می کنند. اما شاید در عملکرد کمی با هم متفاوت باشند که این مدل ها را از همدیگر جدا می کند. در مدل های آرت کول و دوال اینورتر از قابلیت اینورتر به صورت دوال برخوردار هستند که به معنی قدرت اینورتری دو برابر می باشد.

بهترین کولرگازی های کم مصرف ال جی

قدرت دوبرابر یعنی مصرف انرژی هم دو برابر کمتر می باشد که به عبارتی 70 درصد کمتر انرژی مصرف می کند. چیزی از دو برابر حتی بیشتر.این ها بهترین کولر گازی های کم مصرف بازار به شمار می آیند و در واقع از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. اما مدل های آی کنترل کمی متفاوت بوده و از اینورتر معمولی بهره می برند. کولرگازی های اینورتردار آی کنترل با اتصال به اینترنت و ارتباط مستقیم به گوشی می توانند امکان تنظیم کولر را از راه دور امکان پذیر نمایند.

در کولر گازی های دوال اینورتر ال جی از قابلیت عیب یابی هوشمند استفاده شده است که نیاز شما را برای هر اشکال کوچکی به تعمیرکار رفع می کند. همچنین وجود قابلیت Auto Clean از بهترین امکانات آن ها به حساب می آید. هر کدام از این کولرها در ظرفیت های متفاوتی ساخته شده اند که برای فضاهای متفاوت استفاده می شود. این یعنی دسترسی راحت به سایزبندی کولرها. هرچند بعضی از مدل ها سایزهای محدودی دارند. مثل مدل آرت کول که فقط 26000 داشته و در رنگ جذاب مشکی تولید شده است.

بیشتر بخوانید:
نحوه کنترل کولر گازی با گوشی موبایل

کولر گازی اینورتر Gree

وقتی از کم مصرف ترین کولر گازی حرفی به میدان می آید، یعنی شما باید به سراغ کولری باشید که اینورتر دار می باشد و گری یکی از همین برندهایی است که در یک سری از محصولات خود از این قابلیت استفاده کرده است. تنوع کولرگازی گری از هر برند دیگری بیشتر است ولی باید شناخت کاملی از آن ها داشته باشید تا بتوانید اینورتر دارها را بشناسید. کولر گازی هایی که در برند گری از قابلیت اینورتر بهره برده اند شامل مدل های : Pular, V4 Matic, I Save, Lomo می باشند.

گری از کولرگازی های کم مصرف

تمامی این 4 مدل از اینورتر بهره برده اند اما در مدل های پولار یک سری از محصولات هستند که ممکن است از این قابلیت در ساختار آن ها استفاده نشده باشد. مدل پولار به سوپر سایلنت مشهور است و هیچ گاه صدایی از این دستگاه نمی شنوید که این بهترین گزینه برای زمان استراحت شما به حساب می آید. قابلیت اتصال به وای فای و داشتن نمایشگر و ریموت کنترل نیز از آپشن های جالب این کولرها است.

مدل بعدی لومو هست که قابلیت تنظیم خودکار دما را داشته و قدرت پرتاب باد در آن بسیار عالی و از 5 تا 15 متر می باشد. مدل وی فورماتیک نیز تایمر دار است و سرموعد خود روشن و یا خاموش می شود. مدل آی سیو کولرگازی گری نیز امکان تنظیم برای حالت خواب و فیلتر تصفیه هوا می تواند از کارایی های مناسب این مدل حساب شود.

بیشتر بخوانید:
کولر گازی اینورتر چیست؟ هر آنچه ضروری است بدانید

جنرال با قابلیت اینورتر قوی

بعد از این دو مدل از کولرهای گازی جنرال است که قابلیت استفاده از اینورتر را با خود دارد. کوگازی که سال هاست کارایی عالی آن برسر زبان ها بوده و می تواند خیال شما را از داشتن یک کولرگازی کم مصرف راحت کند. این برند در تنوع خوبی برخوردار است اما فقط دو مدل از آن ها از اینورتر خوب استفاده می کنند. مثلاً سری شکار و گلد از جمله این مدل ها می باشند.

جنرال کولرگازی کم مصرف اینورتردار

این کولرها دارای گاز R410 هستند، البته باید گفت تمام کولرهای اینورتر دار معمولاً از این گاز بهره می برند. موتور این سری از کولرها از نوع روتاری بوده و مصرف کمی نسبت به مدل های قدیمی تر دارند. قفل کودک و همچنین داشتن تنظیم برای حالت خواب می تواند از بهترین امکانات این نوع از کولرها به شمار آید. تنوع سایزبندی در این مدل بسیار مناسب می باشد و تقریباً برای هر فضایی سایز مناسبی در نظر گرفته است.

یونیوا از کولر گازی های اینورتر

برند یونیوا از رده های پایین کولرگازی می باشد که البته باید گفت نسبت به سه سری که در بالا معرفی کردیم پایین تر است.اما در واقع در نوع خود کارایی مناسبی داشته و از قیمت مناسب تری هم نسبت به بقیه برندها برخوردار می باشد که این یک آپشن برای خرید کولر می باشد که برای افراد زیادی در اولویت قرار دارد.

کولرگازی اینورتردار یونیوا

کولر گازی یونیوا اینورتردار دارای ظرفیت های متفاوتی است و می توان با یک قیمت مناسب یک کولرگازی خوب خریداری کرد. این کولرها در نوع سرد و گرم ساخته شده اند و هم زمان گرما وسرما را در فصل خود می توانید استفاده نمایید ه قدرت پرتاب باد در این مدل ها حدود 5 متر می باشد.

جمع بندی

برای خرید بهترین کولر گازی های کم مصرف نیاز داشتیم در مورد آن بیشتر بدانیم که در این مقاله توانستیم امکانات کلی کولر گازی های اینورتر را تشخیص داده و با مدل های آن ها در هر برندی آشنا شویم. برای اینکه به کم مصرف ترین کولر گازی برسید باید حتماً به وجود اینورتر در این مدل ها دقت کنید و از وجود برند در آن ها اطمینان حاصل نمایید تا ی خرید هوشمندانه با قیمت مناسب را تجربه کنید، که در این شرایط کارشناسان ما می توانند در این امر مهم شما را یاری کنند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01دوال اینورتر در کولرگازی با اینورتر چه تفاوتی دارد؟

در دوال اینورتر در بهترین کولرگازی های کم مصرف میزان مصرف انرژی 70 در صد کم می شود و در اینورتر معمولی این میزان کمتر می باشد.

02کم مصرف ترین کولرگازی اینورتر دار متعلق به کدام برند است؟

کم مصرف ترین شامل برند ال جی است که از تکنولوژی دوال در برخی محصولات خود استفاده کرده است.

03مصرف برق در کولرهای اینورتر دار چند درصد کمتر است؟

در کولرهای گازی اینورتر دار معمولی مصرف انرژی 30 درصد کمتر می باشد

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین کولر گازی کم مصرف – اینورتر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *