۰۵ دی ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ

راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ

با این مقاله‌ باید تمام قید و بند راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ را در اختیارتان قرار دهیم، تا اگر قرار باشد یک جعبه جادویی با این سایز در منزل داشته باشید، مدلی با کیفیت و مناسب نیاز شما باشد. وقتی به این نتیجه برسید که تلویزیون 65 اینچ چه مدلی بخریم؟ دیگر حس اینکه پول‌هایتان را دور ریخته اید به شما دست نمی‌دهد. پس با این اوصاف لازم و ملزم است که اطلاعات جامعی در مورد آن بدست بیاوریم و با چند و چون کار آشنا شویم.

در راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ به این نتیجه می‌رسیم، که رقابتی تنگاتنگ در دنیای دیجیتال بین برند‌های متفاوت وجود دارد و این شما هستید که تعیین می‌کنید تیشه به ریشه پول‌هایتان نزنید. انتخاب خردمندانه همیشه حال دلتان را بهاری می‌کند و لذت آن در وجودتان نفوذ خواهد کرد.

تلویزیون 65 اینچ، به عنوان یک نمایشگر بزرگ شناخته شده و برای نشیمن‌های بزرگ تهیه می‌شود. سایزی که در مورد آن صبحت می‌کنیم بعد از 55 اینچ بیشترین فروش را حدوداً به خود اختصاص داده است. بر عکس سال‌های گذشته در حال حاضر افراد به دنبال تلویزیون‌های سایز بزرگ می‌گردند و ترجیح می دهند از فاصله دور نشسته و یک صفحه نمایش بزرگ را مشاهده کنند، زیرا قطعاً در این شرایط تماشا کردن لذت بخش‌تر خواهد بود و تصور اینکه یک مستند حیات وحش را با آن نظاره‌گر باشید حال آدم را خوب می‌کند.

بیشتر شرکت‌هایی که در حال ساخت تلویزیون هستند، این سایز را سبد کالاهای خود قرار داده اند و اگر طرفدار برند خاصی هستید این امکان وجود دارد که محصولی با این ابعاد پیدا کنید. اما خب این تمام مسئله نبوده و قابلیت‌های دیگری در تلویزیون 65 اینچ وجود دارد، که تعیین کننده نوع آن می‌باشند. مثلاً قیمت که در این آشفته بازار دنیای ارز، گزینه بسیار مهمی به حساب می‌آید. خیلی از مواقع چون امکان صرف هزینه زیادی نداریم، مجبور به خرید مدلی خواهیم شد که با نیاز ما منافات دارد.

شاید کمی سردرگم شده و نگران این باشید که کدام مدل بهترین تلویزیون 65 اینچی خواهد بود که می‌تواند با چیزی که مد نظر دارید هماهنگی داشته باشد؟ راست را بخواهید اصلاً با وجود شله قلم کار بودن بازار اصلاً کار راحتی نیست و ما اینجاییم تا به شما در این امر خطیر کمک کنیم، تا شاید کمی از استرستان در انتخاب هوشمندانه کم شود. افرالندی‌‌های عزیز لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون 65 اینچ چی بخریم؟

برای خرید همچین تلویزیونی اول باید نیاز‌های خود را اولویت بندی کنیم، تا دقیقاً بدانیم که باید به کدام سمت و سو برویم. در ادامه مواردی که می‌توانند در راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ مهم باشند را بازگو خواهیم کرد تا بر استناد این موارد به چیزی که از ذهنمان می‌گذرد برسیم. حال شما تعیین کنید کدام مورد برایتان مهم است.

  • کیفیت تصویر و رزولوشن مناسب
  • قیمت اقتصادی و به صرفه
  • قابلیت‌های کاربردی و دسترسی‌ها
  • تلویزیون مناسب بازی در حد حرفه‌ای
  • طراحی شیک با فریم‌های باریک
  • نوع پنل و زاویه دید به کار رفته
  • امکانات هوشمند و اتصالات کاربردی

برای هر شخصی در دنیا یک یا چند عدد از مواردی که گفته شد، در صدر کار قرار دارد. مثلا؛ ممکن است فردی فقط گیمینگ بودن تلویزیون برایش اهمیت داشته و یک گیمر حرفه‌ای باشد، در حالی که اصلاً قیمت خاصی مد نظرش نیست. با این شرایط دستش برای انتخاب بازتر خواهد بود و راحت‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد.

تلویزیون فورکی 65 اینچ

یا افرادی فقط به این فکر می‌کنند یک تلویزیون 65 اینچ داشته باشند که برای اتاق نشیمنی بزرگ به کار بیاید و مهم نیست چه امکاناتی داشته باشد. تمام این‌ها هر کدام جداگانه می‌توانند تعیین کننده انتخاب درست شما باشند.

تمام تلویزیون های ال جی به غیر از اولدها، دارای بک لایت هستند و از این طریق نور و روشنایی صفحه نمایش را تامین می کنند. اکنون در این حربه رقابتی، تلویزیون ال جی توانسته جایگاه ویژه ای از آن خودش کند و به بالاترین پله ترقی برسد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون 55 اینچ

راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ

بهترین کار این است که خوش‌ آوازه‌ترین برند‌ها را در بازار معرفی کنیم و شما با توجه به امکاناتی که ممکن است راست کارتان باشد، همراه تبحری که کسب می‌کنید دست به انتخاب بزنید. این برند‌ها شامل بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ نیز هستند و حتی می‌توانید به ارزان‌ترین تلویزیون‌‌های 65 اینچ نیز دسترسی پیدا کنید. سونی، ال جی، سامسونگ منجمله شرکت‌هایی هستند که تولید کننده این سایز از تلویزیون‌ها می‌باشند و ما قرار است در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

تلویزیون‌های برند سونی

سازنده تلویزیون سونی کشور ژاپن است که در سال‌های گذشته به مالزی برای مونتاژ سفر کرده‌اند. بین برند‌هایی که قرار است معرفی کنیم، از قیمت بالاتری برخوردار هستند و این به دلیل خوش نامی است که از گذشته تا به امروز جمع کرده اند، در واقع برندی لوکس محسوب می‌شود. محصولات آن‌ها در دو سری X و OLED خلاصه شده اند. مدل‌های X که در سال‌های 2021 و 2022  تولید شده‌اند دارای کیفیت تصویر 4K می‌باشند و از رزولوشن مناسب و عالی بهره برده اند. مجهز به نور پس زمینه هستند و همراه با نور محیط امکان تنظیم نور را دارند. اینکه تلویزیون 65 اینچ چی بخریم شامل حال برند سونی نیز می‌شود.

کیفیت تصویر بعدی OLED ها می‌باشند که در دو نوع 4K  و 8K ساخته شده‌اند. این تلویزیون‌ها فاقد نور پس زمینه بوده و از پیکسل‌‌هایی که دارد نور خود را تامین می‌کنند. تلویزیون 8K به نسبت فورکی از قیمت بالاتری برخوردار است و این به دلیل رزولوشن دو برابری است که هدیه می‌دهد. تمام تلویزیون‌های این برند از سیستم عامل اندروید بهره برده و دارای دسترسی به دستیار‌های صوتی هستند. هوشمند بودن در آن‌ها روی شاخشان است و اتصال به محصولات اندروید و اپل را به راحتی ممکن می‌کنند. تلویزیون X از سری‌ 8 به بعد دارای پورت HDMI 2.1 برای اتصال کنسول بازی می‌باشند. همچنین تلویزیون‌های اولد از سری 8 به بعد نیز همین قابلیت را در کنار سرعت رفرش 120 هرتزی دارا می‌باشند و می‌توانند نوید دهنده مدل‌های گیمینگ حرفه‌ای باشند.

مدل تلویزیونرفرش ریت
تلویزیون سونی X80K60HZ
تلویزیون سونی X85K120HZ
تلویزیون سونی X90K120HZ
تلویزیون سونی X95K120HZ
تلویزیون سونی A80K120HZ
تلویزیون 65 اینچ سونی 2022
مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون سونی X80L2023
تلویزیون سونی X85L2023
تلویزیون سونی X90L2023
تلویزیون سونی X95L2023
تلویزیون سونی A80L2023
تلویزیون 65 اینچ سونی 2023

در اولد‌های سونی قابلیت‌های چون استفاده از دوربین براویا کم Bravia Cam کاری کرده امکان چت تصویری برقرار شود و یا اینکه با یک حرکت دست شما صدای تلویزیون کم و زیاد شده و حتی نور تلویزیون نسبت به فاصله ‌ای که قرار دارید تنظیم شود. وجود حافظه‌های داخلی در آن‌ها کاری می‌کند بتوانید برنامه‌ها و یا بازی‌هایی که می‌خواهید را به راحتی نصب نمایید. این‌ها تنها گوشه چشمی از امکانات تلویزیون‌های سونی می‌باشند. طراحی ساده با فریم باریک و همچنین امکان اتصال به دیوار بدون ایجاد فاصله را در تلویزیون‌های این برند شاهد خواهید بود.

مقاله مرتبط:
بهترین تلویزیون های 65 اینچ 2022

راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ ال جی

تلویزیون ال جی بین تمام برند‌ها تنوع بالاتری در چنته دارد، به همین دلیل انتخاب کردن بین این انبار پرغله کار راحت‌تری خواهد بود. زیرا برای هر قشری چیزی در آستینش دارد. خواه شما تلویزیون 65 اینچ قیمت مناسب بخواهید یا تلویزیون گیمینگ با این سایز. شاید هم اولد شیک هنری لازم داشته باشید. محصولات ال جی شامل؛ UHD, NanoCell, Qned, Oled هستند و با ترتیب از قیمت پایین تا بالا دسته بندی می‌شوند. ارزان‌ترین آن‌ها سری UHD می‌باشند که به فورکی‌های معمولی شهرت دارند و در دو سری UP, UQ سال 2021, 2022 ساخته شده اند و از امکانات هوشمند مناسبی بهره‌مند هستند.

خرید تلویزیون 65 اینچ ال جی

در راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ سری نانوسل‌های ال جی می‌تواند گزینه عالی باشند‌، زیرا تقریباً پرفروش‌ترین محصولات ال جی در سال‌های اخیر بوده اند. کیفیت تصویر مطلوب، همراه با تصاویر زنده و پویا از شاهکارهای آن می‌باشد. تلویزیون‌ کیوند که ترکیبی از ذرات نانوسل در کنار دانه‌های کوانتومی است و مختص شرکت LG می‌باشند، می‌تواند کنتراست عالی و غنی از رنگ‌ها را در کنار حرکت فعال به نمایش بگذارند. آخرین سری اولد‌های ال جی هستند که گران‌ترین تلویزیون این برند می‌باشند و از کیفیت تصویر بالا مخصوصاً در صحنه‌های تاریک و مشکی برخوردار می‌باشند.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون ال جی C32023
تلویزیون ال جی CS32023
تلویزیون ال جی G32023
تلویزیون ال جی A32023
تلویزیون ال جی UR90002023
تلویزیون ال جی UR80002023
تلویزیون ال جی 65UR81002023
تلویزیون ال جی C22022
تلویزیون ال جی B22022
تلویزیون ال جی G22022
تلویزیون ال جی A22022
تلویزیون ال جی UQ90002022
تلویزیون ال جی UQ80002022
تلویزیون 65 اینچ ال جی 2023 و 2022

سیستم عامل تمام مدل ها webOS بوده که مختص برند ال جی می‌باشد و امکان سرچ بین صفحات را به عنوان یک کابر فراهم‌ می‌کند، فقط کافیست به نزدیک‌ترین وای فای WiFiمتصل شوید. همچنین ریموت کنترل جادویی از جذابیت‌های آن‌ها است که کمک می‌کند، از راه دور کنترل تلویزیون را حتی به صورت صوتی در دست بگیرید و مشکلی پیدا نکنید. سیستم صوتی قوی با حالت دالبی که به Dolby Atmos معروف هستند، کاری می‌کند در کل فضا صدا به صورت فراگیر پخش شوند و نویزهای اضافی نیز قابلیت حذف شدن داشته باشند. گیمینگ بودن را برای تلویزیون‌های نانو در سری 9 وجود دارد و مدل‌های اولد بجز سری A بقیه قابیلت گیمینگ و رفرش ریت 120 هرتز را دارند.

تلویزیون سامسونگ 2023-2022

تلویزیون سامسونگ با مدل‌های کریستالی، کیولد و نئوکیولد در حال خودنمایی است و سعی می‌کند خود را به ال جی و سونی برساند، اما حقیقتاً باید گفت کمی راه برای این کار در پیش دارند. سری crystal که به تلویزیون 4K معروف هستند به نسبت بقیه شامل هزینه کمتری می‌شوند و از طراحی ساده و معقولی نیز برخوردار می‌باشند. این تلویزیون‌ها هوشمند بوده و از سیستم عامل حرفه‌ای تایزن بهره برده‌اند. البته باید گفت تایزن Tizen شامل حال تمام مدل‌های سامسونگ می‌شود و دسترسی به دستیار‌های صوتی گوگل و الکسا از قابلیت‌های جذاب آن می‌باشد.

تلویزیون 65 اینچ نئوکیولد سامسونگ

تلویزیون کیولد از دیگر محصولات آن می‌باشند، که در واقع سامسونگ آن‌ها را برای افرادی به میدان دعوت کرده که توانایی تهیه اولد ندارند. این تلویزیون‌ 65 اینچ Qled به کمک نور پس زمینه‌ای که در جیب خود دارند نور عالی را صفحه نمایش هدیه می دهند و کیفیت عالی از تصویر را به رخ می‌کشند، هر چند که در ارائه رنگ مشکی به پای اولد‌ها نمی‌رسد. یک پله بالاتر از کیولدها به سری نئوکیولد می‌رسیم که قرار است حجم 100% از رنگ‌ها را به صفحه نمایش دعوت کند و کاری کند که تصویر به حالت طبیعی‌تری مشاهده شود. این سری از تلویزیون Neo Qned در ‌دو‌ کیفیت تصویر 4K و 8K ساخته شده‌اند که در قیمت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. طراحی نیز برای راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ جزء موارد مهم می‌باشد.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون سامسونگ S95C2023
تلویزیون سامسونگ S90C2023
تلویزیون سامسونگ QN95C2023
تلویزیون سامسونگ QN90C2023
تلویزیون سامسونگ QN85C2023
تلویزیون سامسونگ Q80C2023
تلویزیون سامسونگ Q70C2023
تلویزیون 65 اینچ سامسونگ

تلویزیون‌هایی که در لیست بالا مشاهده می‌کنید جدیدترین دستاورد‌های سامسونگ در زمینه نمایش می‌باشند و با رنج قیمتی متفاوت روانه بازار شده اند. در میان این مدل‌ها تلویزیون سامسونگ Q70C به عنوان مدلی اقتصادی و گیمینگ با استقبال خوبی روبرو شد؛ همچنین در بین بالارده ها، می‌توان تلویزیون سامسونگ QN95C را نام برد که یک تلویزیون تمام و کمال از نظر بازی و امکانات اسمارت است.

مدل تلویزیونرفرش ریت
تلویزیون سامسونگ S95B120HZ
تلویزیون سامسونگ QN95B120HZ
تلویزیون سامسونگ QN90B120HZ
تلویزیون سامسونگ QN85B120HZ
تلویزیون سامسونگ Q80B120HZ
تلویزیون سامسونگ Q83B120HZ
تلویزیون سامسونگ Q70B120HZ
تلویزیون 65 اینچ سامسونگ 2022

طراحی آن‌ها شامل فریم‌های فوق باریک همراه به پایه‌های خوش تراش وسط می‌باشند، همچنین دارای بدنه‌ای باریک و شیک هستند. تلویزیون‌های جدید سامسونگ تجهیز شده با ریموت‌ کنترل‌های سولار می‌باشند که به صورت دریافت نور شارژ می‌شوند و نیازمند خرید باطری نیستند. قابلیت‌های صوتی مفیدی، همچون؛ دالبی و حذف نویز صدا از جذابیت‌های آن‌ها می‌باشند. قابلیت گیمینگ را در تلویزیون سری 8 به بعد کریستالی می‌توانید پیدا کنید و مدل‌های رده بالای کیولد و نئوکیولد نیز از رفرش ریت 120 هرتز برای این امر بهره‌مند می‌باشند.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ از افرالند، یک سری برند‌هایی که اسم و رسم خوبی بین افراد دارند، را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تنوع کیفیت تصویر بسیار زیاد است و امکان انتخاب بین مدل‌های فورکی معمولی تا اولد‌ها و کیولد‌ها نیز وجود دارد. انتخاب یک تلویزیون معمولی یا لوکس برمی‌گردد به اینکه شما کدام را ترجیح می‌دهید و تصمیم دارید چقدر سر کیسه را شکل کنید. اینکه تلویزیون 65 اینچ چی بخریم به طراحی و پایه‌ای که انتخاب کردین نیز برمی‌گردد و چه میزی برای آن در نظر بگیرید. هوشمندی و دستیار‌های صوتی نیز از قابلیت‌هایی است که برای سرگرم ‌شدن شما به میدان آمده اند و تقریباً در همه مدل‌های جدید به چشم می‌خورند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون 65 اینچ مناسب برای چه فضایی است؟

این سایز را معمولاُ به عنوان سایز بزرگ در نظر می‌گیرند و برای متراژهای بزرگ تا 35 متر به بالا استفاده می‌کنند.

02در راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ تلویزیون گیمینگ وجود دارد؟

در حال حاضر اکثر تلویزیون‌های جدید امکانات گیمینگ را دارند و از قابلیت های معمولی برای بازی برخوردار هستند. اما در یک سری رفرش ریت 120 هرتز با پورت hdmi 2.1 وجود دارند که خبر از گیمینگ حرفه ای آن ها می‌دهند.

03 تلویزیون 65 اینچ کدام برند بهتر است؟

در بین برند‌هایی که معرفی کردیم، سونی از همه سرتر بوده و البته از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد. بین ال جی و سامسونگ باید گفت ال جی امکانات و تصویر قوی تری را ارائه می‌دهد و کیفیت بهتری دارد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای خرید تلویزیون 65 اینچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *