۲۳ خرداد ۱۴۰۲

مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K

مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K

درمقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K قرار است دو میان رده ژاپنی را برا اساس قابلیت‌هایی که دارند مورد بررسی قرار دهیم و اختلافی که ممکن است بین این وجود داشته باشد را پر رنگ‌تر به نمایش بگذاریم تا سردرگمی احتمالی زمان خرید را بین خریداران از بین ببریم. حالا دیگر راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیریم، تلویزیون سونی X85K بخریم یا X80K؟

ویدیو مقایسه تلویزیون سونی X80K و X85K

بازار داغ نمایشگرهای سونی همیشه به راه بوده است و با مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K از معرکه‌های سری 8، هیجان این چالش پرشورتر خواهد بود و انتخاب هوشمندانه‌تری را رقم خواهیم زد تا پولی که صرف این مدل‌های می‌شود جای درستی خرج شود.

تلویزیون سونی شاید تنوع برندهای دیگر را نداشته باشد، اما به قول معروف کم کار کرده ولی اصولی و با کیفیت. در واقع تمام توانش را گذاشته تا محصولی که ارائه می‌دهد، در رده خود بی‌نظیرترین باشد و باید گفت تا به حال که گل کاشته است. تلویزیون‌های X85K و X80K از مدل‌های 2022 این شرکت هستند که هر دو در مالزی مونتاژ می‌شوند و زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند و از نکات برتر برای یک ایرانی است که خیلی با زبان خارجی میانه‌ای ندارد.

تفاوت تلویزیون سونی X85K با X80K شاید در ظاهر خیلی زیاد نباشد و با خود بگویید، دلیل این اختلاف قیمت چه چیزی می‌تواند باشد، اما وقتی به عمق ماجرا می‌رویم اختلافات چشم‌گیری را شاهد هستیم که نظرتان را کاملاً بر می‌گرداند. عمده‌ترین تفاوت بین این دو از میان رده پرفروش، قابلیت گیمینگ بودنشان است که یکی تنها برای نمایش فیلم و سریال مناسب است و دیگری می‌تواند، بازی حرفه‌ای را در کنار نمایش خانگی به ارمغان بیاورد.

تلویزیون سونی X85K بخریم یا X80K؟

از لحاظ طراحی نیاز است اول این دو محصول میان رده سونی را تحت بررسی قرار دهیم و کم و کاستی یا نقاط قوت آن‌ها را با هم مقایسه نمایید تا متوجه شویم از چه زاویه‌ای بر هم دیگر برتری دارند. این دو نمایشگر سری 8 سونی از تنوع سایزبندی خوبی برخوردارند و می‌توان در متراژهای متفاوت از این مدل‌ها استفاده نمود. سایزبندی‌ها؛ 50/ 55/ 65/ 75 اینچ دارند که مدل X85K سایز 85 اینچ را اضافه‌تر دارد و برای یک پذیرایی بزرگ عالی به نظر می‌رسد.

مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K

 فریم مشکی رنگ باریکی دور صفحه نمایش آن‌ها را فراگرفته است که باریکی بسیار مناسبی دارد و به فریم لس مشهورند و در کنار صفحه کاملاً تخت نمایی شیک را به همراه دارند. حاشیه تلویزیون‌ها نهایتاً 1سانتی‌متر می‌باشد ولی این مدل‌ها را نمی‌تواند خیلی باریک دانست، زیرا هر دو ضخامت چشم‌گیری دارند که در X80K برابر 6.9 سانتی‌متر و در X85K به 7.1 سانتی متر می‌رسد. پشت تلویزیون‌ها کاملاً مشابه کار شده و به صورت مشکی رنگ و یک دست هستند که برآمدگی ناجوری در آن به چشم نمی‌خورد.

مقایسه تلویزیون X85K و X80K

محل قرار گیری پورت‌ها نیز در این قسمت به شکل یک ماژور مستطیل شکل طراحی شده است که از کنار دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است و در زمان اتصال به دیوار هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.اندازه VISA در آن‌‌ها به صورت 30*30 می‌باشد و در این قسمت نیز دریچه‌هایی برای خروج گرما تعبیه شده‌اند که در سلامت نمایشگرها بسیار موًثر خواهد بود. پایه‌های آن‌ها حالت چنگکی شکل دارند و اندازه 33 سانتی‌متری به خود گرفته‌اند که می‌توان آن‌ها را در سه حالت متفاوت تنظیم کرد.

ریموت کنترل هوشمند سونی

در مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K باید گفت یک نوع ریموت مشکی رنگ و کاملاً سبک دارند که بسیار خوش است و ضد تعریق می‌باشد و بدنه آن به صورت ضد خش کار شده است و فرای این موارد کاملاً هوشمند هستند.

تفاوت تلویزیون سونی X85K با X80K در تصویر

کیفیت تصویر یکی از مهمترین موارد در انتخاب تلویزیون به شمار می‌رود و بر طبق قابلیت‌هایش در این قسمت است که تصمیم می‌گیریم چقدر برای آن هزینه کنیم. این دو نمایشگر با اینکه سری 8 هستند، اما در تصویر بسیار با هم در تمایز می‌باشند زیرا در نوع پنل‌های به کار رفته متفاوت هستند. پنل X85K از نوع VA بوده که به کنتراست دقیق و نمایش رنگ‌های عالی شناخته می‌شود ولی در X80K از پنل IPS با زاویه دید بهتر و روشنایی بهینه‌تر استفاده شده است که کنتراستش به پای VA نمی‌رسد.

تلویزیون سونی X85K بخریم یا X80K؟

به این صورت کنتراست X85 حدود 7.5 از 10 می‌باشد در حالی که X80 معطوف به 3.4 از 10 می‌باشد، ولی وجود پنل IPS در مدل X80K باعث زاویه دید بهتردر آن شده است و امتیاز بیشتری هم کسب کند و با امتیاز 7.8 از X85K با امتیاز 5.8 پیشی بگیرد، اما رفلکشن سری 85 بهینه‌تر بوده و امتیاز 7.9 را در چنته دارد، در حالی که سری 80 امتیازش 7.3 است.

مقایسه تلویزیون سونی X85K با X80K

بک لایت هر دو مدل Direct LED است که تمرکز نور خوبی را به همراه دارد. روشنایی HDR در هر دو در حد نرمال بوده که در سری 85 امتیاز 7.2 را دارد و در 80 امتیاز 6.1 را ازان خود نموده است، هر دو از نسخه‌های مختلف HDR و همچنین Dolby Vision بهره‌ می‌برند که در ایجاد تصویر به حالت سینمایی بسیار مؤثر هستند.

در قسمت گرادینت رنگ ها تلویزیون ایکس 85 کی امتیاز 7.3 و در طیف رنگی 7.8 را از 10 کسب کرده است که به نظر بسیار خوب می‌‌آیند، اما تلویزیون ایکس 80 کی در گرادینت رنگ امتیازش 6.8 ولی در طیف رنگ 8.1 است که کارش را عالی انجام می‌دهد. در نمایش رنگ‌های خاکستری و مشکی به ترتیب در تلویزیون X85K، 7.6 ، 8.4 است و در تلویزیون X80K سونی به صورت 7.8 ، 5.5 می‌باشد.

تفاوت تلویزیون‌ها سری 8 سونی در بازی

این دو نمایشگر خیلی هم از لحاظ قابلیت‌های گیمینگ قابل مقایسه نیستند، زیرا تلویزیون سونی X80K رفرش ریت 60 هرتز دارد و برای نمایش خانگی و تماشای فیلم و سریال مناسب است و فاقد پورت HDMI 2.1 برای اتصال به کنسول‌های بازی می‌باشد. نقطه مقابل آن، تلویزیون X85K قرار دارد که رفرش ریت 120 را در اختیار گرفته و در صحنه‌های اکشن بازی بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و از رفرش ریت متغییر VRR بهره می‌برد تا از 60 تا 120 هرتز، متناسب با هر صحنه ابراز وجود کند.

تفاوت تلویزیون سونی X85K با X80K در بازی

همچنین مدل 85 کی دارای 2 عدد پورت HDMI 2.1 است و از کنسول‌های نسل نهم همچون؛ XBOOX,PS5 حمایت می‌کند. زمان پاسخ‌گویی بین این دو نشان از اختلافشان در این بخش است که در X85K به 4.2 میلی برثانیه می‌رسد و امتیاز 8.1 را از 10 دارد که در X80K تنها 6.1 میلی برثانیه می‌باشد و امتیاز 7.3 را کسب کرده است. تأخیر ورودی سری 85 برابر 7 میلی برثانیه و در سری 80 برابر 16 میلی برثانیه است که اختلافی چشم‌گیر را شاهد هستیم.

مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K در امکانات

در مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K باید گفت هر دو هوشمند هستند و در امکانات سیستم عامل بسیار شبیه به هم عمل کرده‌اند و از مثل همیشه اندروید Android محبوب را به کار گرفته‌اند که برای ما ایرانی‌ها بهترین گزینه است، زیرا هم کاربری راحتی دارد و هم اینکه هیچ گونه محدودیتی شامل حالش نخواهد شد. امکان دسترسی به دستیارهای صوتی Google Asisstant, Alexa را دارند که از طریق صوتی می‌توان این کار را با ریموت‌های هوشمندش انجام داد.

مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K در امکانات

هر دوی نمایشگرها دارای حافظه داخلی هستند و می توانند برنامه‌های مورد نظر شما را به راحتی نصب نمایند. همچنین دارای گیرنده دیجیتالی می‌باشند، اما خبری از گیرنده ماهواره در تلویزیون‌های سونی نیست. این تلویزیون‌ها به لطف رابط کاربری Google TV کارکرد بسیار راحتی دارند و شما می‌توانید در یک تایم سریع بدون دغدغه به وب گردی بپردازید و به اینترنت متصل شوید. البته لازم به ذکر است گفته شود که این مدل‌ها از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنند و در کل برای ما ایرانی‌ها بهترین گزینه هستند، زیرا هیچ گونه محدودیتی شامل حالشان نمی‌شود.

رقبای سری 8 سونی کدامند؟

رقیب تلویزیون X80K در برند ال جی تلویزیون UQ8000 و تلویزیون سامسونگ BU8000 یا BU8500 است که می‌توانید برای تفاوت آن‌ها سری به مقایسه تلویزیون BU8000 سامسونگ و X80K سونی بزنید. همچنین رقیب مدل X85K را می‌توان تلویزیون ال جی QNED80 و تلویزیون سامسونگ Q70B دانست که اختلافی 20٪ بالاتر از این دو دارد ولی امکاناتی مشابه آن‌ها دارد که همگی ارزا‌نترین گیمینگ‌های برندهای خود هستند. مقایسه تلویزیون QNED80 و‌ X85K جایی است که به تفاوت دو برند ال جی و سونی پرداخته و اگر قصد دارید نکات مشابه و متفاوت بین سامسونگ و سونی را هم پیدا کنید سری به مقایسه تلویزیون Q70B و X85K بزنید.

جمع بندی

در مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K به این نتیجه می‌رسیم که هر دو از سری 8 و از خوبان سونی هستند، اما یکی مخصوص تماشای فیلم و سریال ساخته شده است و دیگری فرای این قابلیت دارای امکانات لازم برای بازی در حد حرفه‌ای می‌باشد که برای گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار است. تفاوت تلویزیون X85K با X80K را که مطالعه کردیم انتخاب را برایمان بسیار راحت‌تر نمود و حال می‌توانید هر کدام را که مایل باشید از سایت افرالند تهیه نمایید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01اختلاف قیمت تلویزیون سونی X85K با X80K چقدر است؟

این دو حدوداً 10 تا 15 در صد با هم اختلاف قیمت دارد و مدل X85K گران‌تر است.

02دلیل اختلاف قیمت بین تلویزیون سونی ایکس 85 کی و ایکس 80 کی چیست؟

با اینکه هر دو از سری 8 هستند، اما مدل X85K دارای رفرش ریت بیشتری است که برای باز ی در حد حرفه‌ای به کار می‌رود و همچنین مجهز به پورت HDMI 2,1 برای اتصال کنسول‌های نسل نهم می‌باشد که مدل X80K فاقد تمام این موارد می‌باشد.

03 کیفیت تصویر X80K بهتر است یا X85K؟

با اینکه هر دو فورکی هستند و از یک نوع بک لایت استفاده می‌کنند، اما به دلیل اختلاف نوع پنل با هم تفاوت دارد و مدل X85K چون پنل VA دارد در کنتراست و نمایش رنگ‌ها با جزئیات بهتر عمل می‌کند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون سونی X85K و X80K”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *