۲۰ خرداد ۱۴۰۲

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70B و ال جی QNED80

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70B و ال جی QNED80

در این مقاله قرار است به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70B و ال جی QNED80 به عنوان دو گیمینگ اقتصادی بپردازیم که از دو برند خوش نام بازار یعنی سامسونگ و ال جی هستند و می‌توانند به راحتی نیاز شما را از لحاظ تصویر با کیفیت همچون 4K و بازی در حرفه‌ای برآورده نمایند. در ادامه با کسب اطلاعات دقیق تر از آن‌ها می‌توانیم تصمیم بگیریم که تلویزیون Q70B بخریم یا QNED80؟

مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 وارثان دو غول کره‌ای دنیای تصویر می‌تواند بسیار هیجان انگیزتر باشد زمانی که بدانیم کدام را برای تماشای فیلم و سریال و کدام مدل را به منظور گیمی معرکه برگزینیم تا انتخابی هوشمندانه را رقم بزنیم تا تیشه به ریشه پول‌هایتان نزده باشید.

ویدیو مقایسه دو تلویزیون سامسونگ Q70B و ال جی QNED80

هر برندی تنوع و سبک خاصی دارد که طرفدارانی برای خودشان دارند و راه ویژه‌ای را دنبال می‌کنند که سامسونگ و ال جی از جمله این موارد هستند و در رقابت تنگاتنگی با هم درحال پیشرفت هستند. مثلاً زمانی که در تلویزیون سامسونگ کیولدها متولد شدند، ال جی رقیب کره‌ای آن‌ها نیز برای اینکه از قافله عقب نماند تصمیم گرفت تا از کیوندها رونمایی کند. در این شرایط هر کسی که خواهان فناوری کوانتمی باشد می‌تواند بین QLED و QNED دست به انتخاب بزند، البته با تفاوتی خاص.

این دو نمایشگر در بسیاری از موارد مشابه هستند و در بعضی گزینه‌ها هم با هم در تضاد می‌باشد و ما در این مبحث سعی می‌کنیم به صورت جزء به جز تمام آن‌ها را زیر ذره بین بگذاریم تا انتخاب شایسته‌ای داشته باشید. تفاوت تلویزیون Q70B با QNED80 در طراحی، تصویر و قابلیت‌های هوشمندشان است، اما از لحاظ قیمت باید گفت تقریباً هم رده بوده و شاید Q70B حدود 5٪ گران‌تر باشد که خیلی زیاد و چشم گیر نیست.

تلویزیون Q70B بخریم یا QNED80؟

این سوألی است که ذهن خیلی از افراد را در گیر خود کرده است و دلیلش هم قیمت نزدیک به هم آن‌هاست و اینکه هر دو ارزان‌ترین گیمینگ برند خود در سال 2022 می‌باشند که منجمله نمایشگرهای پرفروش بازار به حساب می‌آیند که در این سال غوغا به پا کردند. البته از لحاظ تکنولوژی تصویر نیز بسیار به هم شباهت داشته و می‌توانند رقبای خوبی برای هم دیگر باشند و انتخاب را برای کاربرانشان سخت‌تر کنند. هر دو برند ساخت کره هستند، اما با مونتاژهای متفاوت، به صورتی که تلویزیون ال جی QNED80 مونتاژ اندونزی است و تلویزیون Q70B سامسونگ مونتاژ مصر و ویتنام دارد، البته باید گفت نسخه ویتنام فاقد ماهواره می‌باشد.

تفاوت تلویزیون Q70B با QNED80 در طراحی

طراحی امروزه به جزء مهمی از انتخاب نمایشگرها تبدیل شده است و به دلیل رقباتی که بین طراحان وجود دارد باعث شده تا نسل جدید تلویزیون‌ها همگی شیک و مدرن باشند و تا جایی که برایشان مقدور باشد در ظرافت و نازکی آن‌ها سنگ تمام می‌گذارند تا از رقبا عقب نمانند. بین تلویزیون سامسونگ Q70B و تلویزیون ال جی QNED80 باید گفت سامسونگ کمی باریک‌تر است و ضخامتش حدود 2.8 سانتی‌متر می‌باشد در حالی ال جی در این مدل 4.5 سانتی‌متر است.

تفاوت تلویزیون Q70B با QNED80 در طراحی

هر دوی این نمایشگرها تنوع سایزبندی بسیار بالایی دارند که در کیوند 80 ال جی سایزهای؛ 50/ 55/ 65/ 75/ 86 اینچ و در کیو 70 بی سامسونگ سایزهای؛ 55/ 65/ 75/ 85 اینچ به چشم می‌خورد. فریم هر دو خاکستری رنگ است و بسیار باریک و خوش استایل کار شده است و حاشیه آن‌ها مشابه هم و 1 سانتی‌متر می‌باشد که زاویه دید بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند تا تمام تمرکز بیننده را به خود معطوف نماید.

تفاوت تلویزیون Q70B با QNED80

پشت تلویزیون سامسونگ از جنس پلاستیکی می‌باشد اندازه VISA آن 20*20 است تا به راحتی روی دیوار متصل شود، البته باید گفت شیارهایی برای مدیریت کابل هم در این قسمت تعبیه شده‌اند و یک ماژ‌ور مستطیلی نیز برای قسمت پورت‌ها استفاده شده است که دسترسی به آن ها زمان اتصال به دیوار هم راحت خواهد بود. در ال جی نیز محل قرارگیری پورت‌ها بسیار شبیه به این مدل بوده و اندازه VISA آن‌ها به صورت 30*30 است، اما جنس بدنه آن فلزی می‌‌باشد و برای مدیریت کابل از شیارهای موجود در پایه استفاده شده است.

 تلویزیون Q70B وQNED80

شکل پایه در کیو 70 بی به شکل مستطیل صفحه‌ای کاملاً تخت و فلزی است که در در وسط کار مستقر شده و از استحکام عالی برخوردار است، اما در ال جی طراحی متفاوت بوده و پایه به حالت چنگکی شکل و از جنس پلاستیکی می‌باشد و در دو طرف نمایشگر قرار گرفته‌اند. ریموت کنترل هر دو تلویزیون هوشمند هستند، ولی تفاوت‌هایی بین آن‌ها به چشم می‌خورد، مثلاً ال جی به ریموت جادویی شهرت دارد و به کمک حالت اسکرولی در وسط کار، می تواند همچون یک ماوس روی صفحه اجازه وب گردی راحت را فراهم کند. ریموت‌های سامسونگ از نوع خورشیدی، سولار می‌باشند و از نور به جای باتری برای شارژگیری استفاده می‌کنند.

کیفیت تصویر تلویزیون Q70B بهتر است یا QNED80؟

در بخش تصویر باید گفت این دو نمایشگر با اینکه هر دو از فناوری کوانتومی استفاده کرده‌اند اما با هم تفاوت‌های بسیاری دارند و دلیل عمده ‌آن‌ها اختلاف پنل‌هایشان می‌باشد به صورتی که تلویزیون Q70B از پنل VA استفاده کرده است و از لحاظ نمایش رنگ‌ها، نمایش جزئیات بیشتر و وضوح تصویر بهتر عمل می‌کنند، ولی در تلویزیون QNED80 پنل IPS قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده زاویه دید بهتری داشته باشد. کنتراست Q70B برابر 7.8 و در ال جی 2.3 است که دلیل عمده این اختلاف پنل‌ آن‌ها می‌باشد اما به همین دلیل کیوند 80 زاویه دید بهتری دارد و امتیاز 8 را کسب کرده در حالی سامسونگ 5.5 را به خود اختصاص داده است.

کیفیت تصویر تلویزیون Q70B بهتر است یا QNED80؟

در بحث روشنایی اگر دقت کنید بک لایت‌های این دو متفاوت هستند و همین در میزان نوردهی آن‌ها بسیار مؤثر می‌باشد به صورتی که در سامسونگ نور پس زمینه Direct LED بوده و روشنایی 514 نیت با امتیاز 7.2 و در ال جی  Edge LED‌و روشنایی 414 نیت با امتیاز 6 است و در اولی نور در کل صفحه وجود دارد و در دومی نور در کنارهای تصویر تابانده می‌شود. هر دو نمایشگر کیفیت تصویر 4K دارند ولی به دلایلی که گفته می‌شود امتیاز تلویزیون کیو 70 بالاتر است و حدود 8.1 می‌باشد، اما ال جی امتیاز 7.4 را از 10 کسب کرده است.

در مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 باید گفت هر دو LED هستند که از ذرات کوانتمی به عنوان یک فیلتر برای استفاده از حجم 100% رنگ بهر‌ه‌مند شده‌اند، اما پردازنده‌های متفاوتی دارند و در کیوندها از ذرات نانوسل هم استفاده شده است تا حالت زنده و پویاتری به تصویر ببخشند. پردازنده ال جی از نسل آلفا یعنی Alpha 7 Gen 5 است و پردازشگر سامسونگ در کیولدها از نوع Quantum Processor می‌باشد.

کیفیت تصویر تلویزیون Q70B بهتر است یا QNED80؟

هر دوی تلویزیون کیو 70 بی و کیوند 80 از وضعیت رنگ‌دهی خوبی برخوردار هستند به صورتی که در بحث بلومینگ رنگ امتیاز 10 را دارند و در گرادینت رنگ در یک اختلاف جزئی سامسونگ 7.3 و ال جی 7.1 قرار گرفته‌اند. نمایشگر کیولد سامسونگ در یکنواختی رنگ خاکستری خوب عمل کرده است و امتیاز 6.9 را دارد ولی ال جی در این مورد برتری دارد و امتیاز 7.9 را ازان خود کرده است. در یکنواختی رنگ مشکی اما سامسونگ باز هم پیشی گرفته و امتیاز 8.5 را دریافت کرده ولی ال جی به 7.6 بسنده نموده است.

مقایسه دو گیمینگ‌ ال جی و سامسونگ

اگر قصد خرید تلویزیون گیمینگ اقتصادی از دو برند LG و SAMSUNG را دارید ارزان‌تر از تلویزیون Q70B و QNED80 در سال 2022 پیدا نخواهید کرد. در این مقاله با اینکه به مقایسه آن‌ها پرداخته‌ایم، اما می‌توانید به بررسی تلویزیون سامسونگ Q70B نیز سری بزنید یا اینکه با یک سرچ کوتاه به بررسی تلویزیون ال جی QNED80 هم بپردازید تا بهتر متوجه شوید با چه نمایشگرهای مناسب بازی طرف هستید. این دو از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که کارشان در حرکت تصاویر با صحنه‌های سریع حرف ندارد.

مقایسه دو گیمینگ‌ ال جی و سامسونگ

زمان پاسخ‌گویی (Response Time) هر در مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 برابر است و 4.5 میلی برثانیه می‌باشد، اما تأخیر ورودی (Input Lag) در QNED80 برابر 5.1 میلی برثانیه و در Q70B برابر 5.6 میلی برثانیه می‌باشد که ال جی در این مورد برتری دارد. در قسمت پورت‌ها هر دو نمایشگر از کنسول‌های نسل نهم پشتیبانی می‌نمایند و دارای پورت HDMI 2.1 هستند، اما در ال جی فقط 2 پورت به این صورت وجود دارد، در حالی که سامسونگ 4 پورت را برای این کار انتخاب کرده است.

مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 در امکانات

در تفاوت تلویزیون سامسونگ Q70B با ال جی QNED80 باید گفت از سیستم عامل‌های متفاوتی استفاده کرده‌اند، اما در نهایت هر دو هوشمند هستند و امکانات بی نظیری را به همین مناسب در دسترس کاربرانشان قرار می‌دهند. در تلویزیون ال جی از سیستم عامل webOS استفاده شده که نسخه 22 آن در سال 2022 به کار گرفته شده است و به صورت یک خط افقی پایین صفحه به نمایش در می‌آید. در سامسونگ‌های 2022 از تایزن با ورژن 6.5 استفاده شده است، کاربری راحتی دارد ولی باید گفت وب او اس در این مورد جذاب‌تر است و به دلیل حالت موسی که از ریموتش می‌گیرد وب گردی بین صفحات با آن راحت‌تر خواهد بود.

مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 در امکانات

هر دو نمایشگر از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و به WiFi متصل می‌شود و می‌توانند به دستیارهای صوتی Google Asisstant, Alexa دسترسی داشته باشند که در سامسونگ دستیار Bixby را نیز در اختیار داریم. سامسونگ امکان تبدیل صفحه نمایش به مانیتور را دارد و در عوض ال جی قابلیت ضبط برنامه را در چنته دارد که Q70B فاقد آن است. هر دو مدل امکان اتصال به بلوتوث Blutooth را در اختیار دارند و می‌توانند گوشی یا اسپیکر و هر وسیله جانبی دیگر را به نمایشگرهای متصل کنند. گیرنده دیجتالی داخلی، ماهواره در هر دو تلویزیون وجود دارد ولی همان‌طور که گفته شد نسخه ویتنام سامسونگ فاقد ماهواره است.

رقیب تلویزیون Q70B و QNED80

اگر به مقاله‌های مقایسه تلویزیون Q70B با X85K و مقایسه تلویزیون QNED80 با X85K سری بزنید به راحتی متوجه خواهید شد رقیب این دو در برند سونی X85K در همین سال 2022 می باشد و با اینکه قیمتی حدود 20% گران‌تر دارد در واقع ارزان‌ترین گیمینگ سونی به شمار می‌رود که در یک سری از امکانات با این دو برابری می کند و در مواردی همچون تصویر بهتر از این دو پیشی می‌گیرد.

جمع بندی

تفاوت تلویزیون Q70B با QNED80 در موارد متعددی می‌باشد، مثلاً در بحث سایزبندی ال جی برتری دارد ولی در باریک بودن تلویزیون سامسونگ در اولویت است. اگر به هر بخشی که توضیح داده شد مراجعه کنید متوجه خواهید شد که هر دو در یک رقابت بسیار تنگاتنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند و هر کدام در یک مورد جلوتر هستند، اما اگر به واقعیت ماجرا بپردازیم در مقایسه تلویزیون Q70B با QNED80 باید گفت کیو 70 بی سامسونگ بهتر عمل می‌کند و امتیاز بیشتری را دریافت می‌کند که در افرالند به بررسی هر دوی آن‌ها پرداخته شده است.

[AS_FAQ]

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 در مقایسه تلویزیون Q70B و QNED80 کدام برای بازی بهتر است؟

در واقع هر دو در یک حد قرار دارند، اما اگر تأخیر ورودی برایتان مهم است تلویزیون QNED80 بهتر است و اگر تعداد پورت‌های HDMI 2.1 در اولویت قرار دارد باید Q70B را انتخاب کنید.

02تلویزیون Q70B با QNED80 چقدر اختلاف قیمت دارد؟

این دو تقریباً در یک رنج قیمتی قرار گرفته‌اند ولی تلویزیون سامسونگ Q70B حدوداً 5٪ گران تر است که خیلی چشم گیر نیست.

03 پایه‌های تلویزیون Q70B محکم‌تر است یا QNED80؟

با اینکه معمولاً پایه های وسط لرزش دارند، اما در کیو 70 بی به دلیل جنس فلزی محکم و صفحه مسطحی که دارد بسیار محکم است و در جوارش ال جی نیز به دلیل طراحی شاخه‌ای که دارد معمولاً امکان لرزش را کمتر می‌کند البته جنس آن پلاستیکی است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70B و ال جی QNED80”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *