ال جی برای تلویزیون های خود سیستم عامل WebOS را در نظر گرفته است. جدیدترین نسخه سیستم عامل تلویزیون ال جی یعنی WebOS 23 نسخه 8.0 دارای یک صفحه اصلی طراحی شده به صورت تمام صفحه است که به جای نوار پایین قرار می گیرد. این نسخه از سیستم عامل را می توان در مدل های 2023 ال جی مشاهده کنید. البته در حال حاضر مدل‌های 2022 دارای نسخه 22 یا WebOS 7.0 هستند، در ادامه با افرالند همراه باشید.

سیستم عامل WebOS

ال جی سیستم عامل WebOS را در سال 2014 معرفی کرد. از آن زمان تا کنون؛ سیستم عامل با آیکن های برنامه و میانبرهایی که در نوار پایین قرار داشت کار کرده است. اما امسال در سال 2023 همه چیز در سیستم عامل WebOS 23 تغییر کرده است. ال جی آن را مهمترین بروزرسانی از سیستم عامل خود معرفی می کند.

Park Hyoung رئیس شرکت LG HE بیان می کند که آخرین نسخه از سیستم عامل تلویزیون WebOS از رابط کاربر پسندی استفاده می کند و از سال 2014 تاکنون مهمترین بروزسانی ها را دریافت کرده است. در نسخه جدید WebOS، ال جی تعهد خود را در ارائه خدمات، محصولات و فناوری هایی نشان می دهد که به نیاز و خواسته های مشتریان پاسخ می دهند.

WEBOS

بیشتر بخوانید:
لاین آپ جدیدترین تلویزیون های ال جی 2023

آخرین ورژن WebOS سیستم عامل

WebOS 7.0 ال جی دارای یک صفحه اصلی طراحی شده به صورت تمام صفحه است که New Home نامیده می شود و به جای نوار پایین تلویزیون قرار می گیرد. در اینجا برنامه ها، محتواهای متمایز؛ ویجت هایی مانند آب و هوا و همچنین محتوای پشتیبانی شده را مشاهده می کنید. ال جی در مصاحبه مطبوعاتی خود جزئیاتی در مورد برنامه های خود و محتواهای پشتیبانی شده را ارائه نداده است.

سیستم عامل WebOS 22 در تلویزیون هوشمند ال جی در دسترس خواهد بود. این شرکت برنامه ای برای بروزرسانی مدل های قبلی با WebOS 7.0 ارائه داد که منو فارسی را به آن اضافه کرد.

کاربرانی که قبلا با این سیستم عامل کار کرده باشند بلافاصله متوجه صفحه اصلی جذاب می شوند که برای قابلیت استفاده بیشتر و تامین نیازهای بینندگان در تغییر عادت مصرف محتوا تغییر کرده است. صفحه اصلی جدید دسترسی سریع تر به برنامه هایی که به طور مکرر استفاده شده و کشف محتوا با توصیه ها را ساده می کند. بر اساس تنظیمات کاربر و سابقه مشاهده، محتوای مورد نظر و اطلاعات مربط را می توان در یک نگاه در صفحه اصلی جدید مشاهده کرد؛ New Home به عنوان یک هاب مرکزی برای تنظیمات و اکوسیستم خوشامدگویی به کاربران عمل می کند.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo

مدل هایی که مشاهده می کنید همگی جزو جدیدترین های ال جی در سال 2022 هستند و در سری های اولد، کیوند، نانوسل و ال ای دی تولید شده اند که می توانیم بگوییم تفاوت آن ها را قیمت و امکانات تعیین می کنند. مدل هایی مانند تلویزیون ال جی CS جزو اولدهای برتر می‌باشند و می‌توان گفت انتخابی ایده آل برای بازی و گیم نیز به حساب می آیند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی CS3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون‌های 2023 ال جی
محیط سیستم عامل اختصاصی ال جی (WEBOS)

ویژگی های جدید در WebOS 22

ال جی همراه با سیستم عامل WebOS 22، یک ریموت کنترل جادویی با میکروفون داخلی ارائه می دهد تا بتوانید از دستیارهای صوتی گوگل و آمازون الکسا استفاده کنید. ریموت کنترل کلیدهای Netflix ، Amazon و Disney + را پشتیبانی می کند.

ویژگی Magic Tap با استفاده از NFC به کاربران امکان می دهد محتوای گوشی های هوشمند سازگار با NFC خود را به اشتراک بگذارند. ویژگی Magic Explorer (جایگزین Magic Link) محتواهای آموزش دیده را ارائه می دهند تا بینندگان بتوانند درباره بازیگران؛ مکان ها و سایر موارد مورد علاقه در فیلم و نمایش هایی که تماشا می کنند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

قابلیت Next Picks محتوای جدید را بر اساس تنظیمات کاربر توصیه می کند. طبق گفته ال جی؛ این برنامه با ستاپ باکس های متصل و همچنین برنامه های استریم کار می کند.

ویژگی های جدید در WebOS 22

WebOS ال جی یکی از چندین سیستم عامل تلویزیون موجود در ایالات متحده و اروپا است. سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی تایزیون استفاده می کنید در حالی که سونی، فلیپس، شارپ و دیگران از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که به زودی از آپدیت جدید آن یعنی Google TV استفاده خواهند کرد. در ایالات متحده برندهایی مانند TCL با Roku هماکاری دارند و آمازون هم به سازندگان تلویزیون اجازه می دهد از FireTV استفاده کنند. تاکنون سازندگان تلویزیون در بازار به اسلحه های خاص خود پایبند بوده اند.