تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای پلت فرم اختصاصی به نام سیستم عامل تایزن (Tizen OS) هستند. این سیستم عامل به گونه ای بسیار شیک طراحی شده است و با زیبایی تلویزیون مطابقت دارد. این تنها ویژگی سیستم عامل تایزن نیست و شما می توانید از مجموعه ای از قابلیت‌های بصری کاملا سفارشی سازی شده استفاده کنید.

  • Smart Hub سیستم عامل تایزن

Smart Hub همیشه بخش عمده ای از تلویزیون های هوشمند سامسونگ را تشکل می دهد. با جدیدترین سری تلویزیون ها؛ ویژگی های جدید و سرویس ها متنوع برای کاربران ارائه شده است. یک نمونه از این موارد ایت است که سرویس های استریم مانند Netflix و Amazon Prime نصب شده اند. Smart Hub جایی است که می‌توانید تمام محتوایی را که می‌خواهید در تلویزیون تماشا کنید را پیدا خواهید کرد. همه چیز در یک مکان ادغام شده است که استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند.

 فقط با یکبار فشار دادن دکمه Smart Hub؛ تمام محتوایی که می‌خواهید در تلویزیون تماشا کنید، ظاهر می شود. این طرح دارای یک باند کارت است که در پایین صفحه نشان داده می شود. در اینجا می توانید دستگاه های متصل به تلویزیون؛ سرویس های استریم؛ برنامه ها؛ منوی تنظیمات و همه مواردی که نیاز دارید را پیدا کنید.

همه چیز در مورد سیستم عامل تایزن تلویزیون های سامسونگ

 رابط کاربری سیستم عامل تایزن پخش محتوا را ساده می کند. با قرار گرفتن در بالای برنامه هایی مانند Netflix، به طور خودکار فیلمی را که می خواهید تماشا کنید را نمایش می دهد؛ بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به راحتی پلی کنید و شروع به تماشا کنید. یکی از بهترین ویژگی ها؛ قابلیت بصری سیستم عامل برای یادگیری آنچه دوست دارید تماشا کنید است و حتی می توانید پیشنهادهایی را برای مشاهده محتوا دریافت کنید. بنابراین شما همیشه چیزی برای تماشا دارید.

تشخیص خودکار منابع در سیستم عامل Tizen سامسونگ

سیستم عامل تایزن سامسونگ به خوبی می تواند دستگاه های متصل به تلویزیون را تشخیص دهد و معمولا درک می کند که کدام دستگاه به کدام پورت متصل شده است. سیستم عامل تایزن کار شما را برای به خاطر سپردن اینکه کدام دستگاه را به کدام پورت وصل کرده اید ساده می‌کند. تایزن به اندازه کافی هوشمند است که تمام منابع متصل به دستگاه را شناسایی می کند.

همه چیز در مورد سیستم عامل تایزن تلویزیون های سامسونگ

به عنوان مثال اگر یک پلیر Blu-ray را به پورت HDMI 1 وصل کرده باشد؛ این پورت را با آیکن مربوط به پلیر بلو-ری نمایش می دهد. همین مورد برای کنسول بازی؛ ستاپ باکس‌ها و سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون صدق می کند.


سامسونگ را می توان صدر نشین فروش تلویزیون در جهان به شمار آورد؛ برندی که تنوع در تلویزیون هایش به وضوح مشاهده می شود و البته قیمت اقتصادی، این محصولات را بیش از پیش دوست داشتنی کرده است. در حال حاضر تلویزیون سامسونگ با هر قیمت و امکاناتی که باشد از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی تایزن استفاده می‌کند و آنطور که معلوم است این شرکت قرار نیست به اندروید یا پلتفرم دیگری روی بیاورد. در لیست زیر، گستره ای از تلویزیون های سامسونگ در سال 2022 و 2023 را مشاهده می کنید.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
 تلویزیون سامسونگ CU8000 LED
تلویزیون های سامسونگ 2022 و 2023

همه چیز را با هم همگام سازی کنید

سیستم عامل تایزن فقط به قابلیت‌های بالا محدود نمی شود. در حالی که تلویزیون وظیفه شناسایی چندین منبع متصل به خود را دارد؛ One Remote جدید به طور خودکار به شما امکان می دهد آنها را کنترل کنید. این ریموت کنترل تنها چیزی است که شما نیاز دارید. طراحی فوق‌العاده کوچک استفاده از ریموت را بسیار ساده کرده است.

همه چیز در مورد سیستم عامل تایزن تلویزیون های سامسونگ

اشتراک ساده با برنامه Smart View

سیستم عامل تایزن برنامه Smart View را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد از اتصال بهتر تلویزیون و سایر دستگاه ها مانند گوشی های هوشمند؛ تبلت و لپ تاپ لذت ببرید. هنگامی که برنامه را در تلویزیون پیکربندی کردید به راحتی می توانید عکس ها، فیلم ها و موسیقی ها را از دستگاه خود در تلویزیون دارای صفحه نمایش بزرگ به اشتراک بگذارید.

این برنامه همه رسانه های شما را در یک مکان جمع می کند؛ بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل را انتخاب کنید و در تلویزیون خود پخش کنید تا دوستان و اعضای خانواده شما آن را مشاهده کنند.

برنامه Smart View همچنین به عنوان یک ریموت ثانویه در گوشی های هوشمند و تبلت های شما عمل می کند. در واقع همه توابع را از راه دور انجام می دهید. همراه با یک پد لمسی مجازی می توانید عملکرد نرم و روان طرابط را داشته باشید. Smart Hub برنامه Smart View را برای هر دو دستگاه اندروید و آیفون ارائه می دهد.

Game ready در سیستم عامل تایزن سامسونگ

قابلیت Game ready سیستم عامل تایزیون تلویزیون های هوشمند سامسونگ به شما امکان می دهد بدون اینکه مجبور باشید یک کنسول بازی داشته باشید؛ از بازی های HD در تلویزیون های خود لذت ببرید. برنامه جدید Game ready از بازی های محبوب کنسولی تشکیل شده است که می‌توانید از طریق تلویزیون استریک کنید و بازی کنید. بازی ها از طریق وب پخش می‌شوند.

بنابراین تمام آنچه شما نیاز دارید یک کنترلر بازی و یک اتصال اینترنت پایدار است. Game ready با هر دو کنترلر PlayStation DualShock و Xbox سازگار است. بازی های موجود از ژانرهای مختلف RPGS گرفته تا بازی‌های مسابقه ای قابل اجرا هستند. بنابراین همه اعضای خانواده شما چیزی که انتظار دارند را دریافت خواهند کرد. فروشگاه afralland طیف گسترده ای از تلویزیون های گیمینگ سامسونگ را برای شما لیست کرده تا انتخابی معقول در میان مدل های تایزن داشته باشید.

منبع: reliancedigital