مقاله نکات مهم حین تحویل تلویزیون برای آن دسته از کسانی که خرید آنلاین انجام می‌دهند مناسب خواهد بود. امروزه اکثر خریدهایمان را بصورت اینترنتی از طریق موبایل یا وبسایت های رسمی انجام می‌دهیم، اما همیشه از بابت سلامت محصول نگران هستیم و تا زمان تحویل صحیح و سالم کالا خیالمان راحت نمی‌شود. در رابطه با لوازم خانگی خصوصا خرید تلویزیون که از فروشگاه افرالند خریداری می‌کنید، قصه اما کمی متفاوت است و ما نگرانی‌هایتان را به حداقل می رسانیم.

ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا علاوه بر تحویل سریع کالا، آن را در سلامت کامل به دست مشتری بسپاریم. حال برای بررسی و تست تلویزیون باید به یک سری از نکات توجه کنید که در ادامه آن را برایتان توضیح می‌دهیم.

تحویل تلویزیون به مشتری و پرداخت باید چگونه باشد؟

در برخی از خریدهای آنلاین، پرداخت مبلغ محصول قبل از تحویل جنس صورت می‌گیرد. اما در فروشگاه افرالند، مبلغ محصول را پس از تحویل و تست کالا پرداخت خواهید کرد. شما باید از شخصی که تلویزیون را برایتان آورده است (باربر) بخواهید که بررسی و تست تلویزیون را از هر لحاظ برایتان انجام دهد. گاهی اوقات ممکن است بدلیل خستگی زیاد شخص باربر و یا عجله داشتن برای برگشت، از شما بخواهد که پول را واریز کرده و تست را بعدا خودتان انجام دهید. اما بهتر است قبل از واریز وجه حتما موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید. سپس بعد از آن‌که از بابت سلامت تلویزیون خیالتان راحت شد می‌توانید مبلغ کالا را برای شخص واریز کنید. بررسی های مربوط به تلویزیون شامل ۳ مورد اصلی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

نکات مهم حین تحویل تلویزیون کدام‌اند؟

زمانی که شما تلویزیون خود را از باربر تحویل می‌گیرید لازم است به سه گزینه توجه کنید. تیم افرالند اصلی‌ترین نکاتی را که برای بررسی و تست تلویزیون نیاز دارید به شما در ویدیو آموزشی بالا و این مقاله توضیح داده است که به شرح زیر است:

  1. بررسی اقلام و تجهیزات همراه تلویزیون
  2. بررسی سلامت فیزیکی تلویزیون
  3. تست تصویر و صدای تلویزیون

حواستان باشد که باربر موظف است دستگاه را آنباکس نموده و تلویزیون را از این سه فیلتر عبور دهد تا خیال مشتری را از خرید کالای سالم مطمئن سازد. در نهایت شما می‌توانید پس از انجام بررسی‌ها مبلغ را واریز کنید تا خرید مطمئن‌تر و رضایت بخشی داشته باشید.

بررسی اقلام و تجهیزات همراه تلویزیون

داخل هر جعبه تلویزیون معمولا یک سری لوازم جانبی قرار داده شده که بعدا به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید و نباید هیچگونه کم و کسری داشته باشند. این تجهیزات شامل پایه، ریموت کنترل، باتری (برخی از ریموت‌ها که دارای پنل خورشیدی هستند از این مورد بی‌نیاز‌اند)، کابل برق، پیچ مخصوص نصب پایه یا براکت دیواری، بست مخصوص مدیریت کابل و در انتها دفترچه راهنما می‌باشد.

مقاله نکات ضروری هنگام دریافت تلویزیون
مقاله نکات ضروری هنگام دریافت تلویزیون

قابل ذکر است که کم و کسری لوازم جانبی داخل جعبه را به کمک همین دفترچه راهنما می‌توانید حدس بزنید چون موارد همراه داخل آن ذکر گردیده است و جای نگرانی نیست.

بررسی سلامت فیزیکی

پس از انجام مرحله بررسی اقلام همراه، به مرحله بررسی فیزیکی کالا می‌رسیم؛ در این مرحله باربر باید تمام ابعاد، گوشه‌ها، پشت و جلوی تلویزیون را به شما نشان دهد و فریم یا قاب آن باید بدون هیچگونه فرورفتگی، شکستگی یا جای ضربه باشد. جلوی تلویزیون که بخش اصلی آن است و مانیتور را از هرگونه برچسب اضافی پاک کنید تا به خوبی بتوانید آن‌را بررسی کنید.

بررسی سلامت فیزیکی

حال در قسمت پشتی محل پورت‌ها و ورودی‌ها را نیز می‌توانید چک کنید که مشکلی نداشته باشند. درکل هر قسمت از تلویزیون را باید خودتان همراه با باربر کاوش کنید و آن را صحیح و سالم دریافت کنید.

تست تصویر و صدای تلویزیون

سومین مورد از نکات مهم حین دریافت تلویزیون، تست تصویر و صدای تلویزیون می‌باشد که در واقع بخش اساسی این بررسی است. برای مشاهده این جزئیات در خود تلویزیون تصاویری قرار داده شده است که با کیفیت اصلی تلویزیون تطابق دارند.

یعنی اگر تلویزیون شما 4K باشد، تصاویری فورکی به صورت پیشفرض در آن قرار داده شده است تا از آن‌ها برای تست کیفیت تصویر استفاده کنید. تصاویر پیشفرض به حالت مغازه نیز شناخته می‌شوند که ما در مقاله فعال و غیرفعال کردن حالت مغازه STORE MODE در تلویزیون تمام مراحل را به صورت کامل برایتان شرح داده‌ایم.

این سلسله مراتب را در قالب ویدیو نیز در دسترس قرار داده‌ایم تا بهتر بتوانید از مطالب استفاده کنید. حال که در بخش تنظیمات وارد حالت مغازه شدید، خواهید دید که تصاویری پیشفرض همراه با صوت بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند و شما می‌توانید به دقت محتویات نمایش و واضح بودن صدای بلندگوها را چک کنید.

صدا و تصویر را دریابید
تست تصویر و صوت

اگر زبان منوی تلویزیون شما فارسی باشد که راحت‌تر می‌توانید به بخش حالت فروشگاهی از مسیر زیر دست یابید؛ اما اگر به زبان‌هایی غیر از فارسی است به سادگی با یک آپدیت سیستم عامل می‌شود زبان فارسی را به تلویزیون افزود. که توضیحات کامل آن در مقاله آموزش فعالسازی زبان فارسی در تلویزیون ال جی قابل مشاهده است.

فعال کردن حالت فروشگاه به زبان فارسی:

فشردن دکمه تنظیمات روی ریموت کنترل◀ همه تنظیمات◀ عمومی◀ دستگاه‌ها◀ مدیریت تلویزیون◀ حالت خانگی/فروشگاهی◀ انتخاب حالت فروشگاهی

جمع‌بندی نکات مهم حین تحویل تلویزیون

نکاتی که در ویدیو آموزشی بالا و این متن بیان کردیم بسیار حائز اهمیت بوده و جزیره‌ای از تلویزیون‌ها را با این روش می‌توان تست و بررسی نمود. سه موردی که به آن‌ها اشاره شد جزو اساسی ترین گزینه‌ها هستند و حین خرید و دریافت تلویزیون باید به آن ها توجه نمود. ناگفته نماند که باربر وظیفه نصب و اتصال تلویزیون روی دیوار یا پایه برای شما را ندارد و این کار را باید به شرکت گارانتی (در صورت داشن گارانتی) سپرد و یا در صورت نبود گارانتی خودتان باید آن را نصب نمایید. اکنون امیدواریم که مطالب این مقاله از وبسایت افرالند برایتان مفید بوده باشد و خرید‌های امن و مطمئن‌تری را برای خود در آینده رقم بزنید.