۱۵ آبان ۱۴۰۲

آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه

آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی

آیا باتری ریموت کنترل تلویزیون تمام شده یا کار نمی‌کند؟ گاهی ممکن است که ریموت کنترل تلویزیون ال جی شما گم شده یا دچار اختلال شود، به هیچ وجه نگران نباشید. کافیست یک گوشی هوشمند داشته باشید تا از راه دور تلویزیون را کنترل کنید. آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه در افرالند با ساده‌ترین روش ممکن شرح داده شده است و با این کار می‌توانید همچون یک ریموت هوشمند از گوشی برای مدیریت تلویزیون استفاده کنید.

در صورتی که برای دسترسی به ریموت کنترل تلویزیون ال جی خود دچار مشکل شدید یا اینکه مایل بودید امکانات هوشمند تلویزیون را به رخ اطرافیانتان بکشید، می‌توانید با اتصال گوشی به تلویزیون، همچون یک ریموت، کنترل تلویزیون را در دست بگیرید. با این کار نبود ریموت به چشم نمی‌آید و شما به راحتی امکان جابه جایی بین صفحات وب، کانال گردی، کم و زیاد کردن صدا و سایر موارد را خواهید داشت.

دو روش برای اینکه چگونه گوشی خود را به کنترل تلویزیون ال جی تبدیل کنیم وجود دارد.

روش اول: نصب برنامه LG ThinQ است که اجازه می‌دهد به تلویزیون متصل شوید و همچون ریموت به کنترل نمایشگر هوشمند خود از راه دور بپردازید.

روش دوم: نصب برنامه Controlla LG می‌باشد؛ البته از لحاظ کارایی به پای LG ThinQ نمی‌رسد اما در صورت نبود ریموت خود تلویزیون کارتان را راه می‌اندازد. در ادامه با آموزش کار این برنامه‌ها، شما را همراهی خواهیم کرد.

نکته: روش اتصال به برنامه LG ThinQ در کنترل تلویزیون از طریق گوشی، برای محصولات برند ال جی کاربرد دارد.

ویدئو کامل تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون ال جی

در ویدئویی که برای شما تهیه کرده‌ایم، آموزش صفر تا صد کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه را به نمایش گذاشته‌ایم. هر دو روش به صورت صریح بازگو شده است و شما می‌توانید با تنها کمتر از 3 دقیقه زمان گذاشتن، آن را یاد بگیرید. در آموزش‌های دیگر از جمله نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی هم تا حدودی این نوع ارتباط توضیح داده شده است، اما در این مقاله سعی کرده‌ایم جزئیات دقیق‌تری را شرح دهیم.

  • 00:00 مقدمه
  • 00:13 کاربرد ریموت
  • 00:26 معرفی اولین برنامه
  • 01:50 معرفی برنامه جایگزین

اگر حس و حال فیلم دیدن ندارید یا ترجیح می‌دهید به صورت مرحله به مرحله و دقیق‌تر مسیر را طی کنید، بهتر است که با ما همراه باشید؛ در ادامه تمام مراحل کار به زبان بسیار ساده توضیح داده شده است. در صورتی که برنامه‌های جالب‌تری برای این تبدیل گوشی به ریموت کنترل سراغ دارید، لطفاً در کامنت‌ها درج بفرمایید.

برنامه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، دو برنامه برای استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل تلویزیون ال جی وجود دارد. در دو بخش جداگانه برنامه‌های؛ LG ThinQ وControlla LG را معرفی خواهیم کرد و روش‌های کار با آن را آموزش می‌دهیم. هر قسمتی از آن‌ها را متوجه نشدید، در کامنت‌ها سوأل بفرمایید تا برایتان توضیح دهیم.

1.      نحوه کنترل تلویزیون از طریق اپلیکیشن LG ThinQ

قبل از هر چیز باید برنامه  LG ThinQ را روی گوشی نصب کنید. دانلود این برنامه در گوشی‌های اندروید در Play Store و در گوشی آیفون درApple Store انجام می‌شود. برای نصب هم، کافیست روی برنامه کلیک کنید تا فرایند نصب انجام شود. به هیچ وجه لازم نیست روی تلویزیون برنامه‌ای نصب نمایید و در صورتی که تلویزیون شما هوشمند باشد امکان برقراری ممکن فراهم است.

تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون ال جی

شاید برایتان سوأل پیش بیاید که در صورت لزوم، چطور برنامه روی تلویزیون نصب کنیم؟ برای این کار بد نیست سری به مقاله طریقه نصب برنامه روی تلویزیون بزنید و به جواب سوأل‌هایتان برسید.

بعد از نصب برنامه روی گوشی، آن را اجرا کنید. به محض باز کردن اپلیکیشن به صورت خودکار مدل تلویزیون را اسکن می‌کند؛ عبارت New (LG) webOS TV (Model tv) has been found.ADD the Device Now? نمایش داده می‌شود. حالا در صورتی مدل تلویزیون درست اسکن شده بود، گزینه ADD را می‌زنیم.

چطور گوشی را به ریموت تلویزیون تبدیل کنیم

بعد از زدن ADD یک کد روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود، همین کد را باید به صورت دستی روی گوشی همراه خود وارد نمایید تا با هم مچ شوند. بعد از زدن گزینه NEXT روی گوشی، به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن به تلویزیون متصل شده و این ارتباط شکل می‌گیرد.

نحوه ارتباط LG Thinq با تلویزیون

روی صفحه گوشی که حالا دیگر برنامه فعال شده است، یک سری دکمه‌ها را مشاهده می‌کنید. این دکمه‌ها اجازه می‌دهند تا صدا را به کمک قسمت VOL کم یا زیاد کنید، همچنین با علائم <CH  > که به صورتی عمودی مستقر شده‌اند، می‌توانید شبکه‌ها را تعویض کنید.

آموزش اتصال گوشی به عنوان ریموت تلویزیون

قسمت پایین صفحه را یک بخش لمسی در نظر گرفته‌اند که اجازه می‌دهد به حالت موسی کنترل تلویزیون را در دست بگیرید.با این کار حس واقعی یک ریموت جادویی ال جی را تجربه می‌کنید که تمام گزینه‌های ریموت واقعی را در چنته دارد. سایر گزینه‌های این صفحه شامل؛

  • دکمه خاموش روشن
  • دکمه Home
  • دکمه برگشت
  • گزینه اتصالات
  • میکروفون داخلی
  • گزینه Settings

قسمت آخر صفحه در پایین یک نوار مستقر شده است که این نوار شامل دکمه‌های؛ چپ و راست، اعداد برای شبکه مورد نظر و دکمه‌های رنگی کاربردی قرار دارند. پس با یک برنامه کامل طرف هستیم که چیزی از ریموت کنترل جادویی ال جی کم و کسر ندارد.

نحوه تبدیل گوشی به ریموت کنترل

2.      استفاده از برنامه Controlla LG به عنوان ریموت کنترل

بعد از نصب برنامه Controlla LG روی گوشی می‌توانید به تمام امکانات یک ریموت در این برنامه دسترسی پیدا کنید. روش‌ نصب این برنامه کاملاً شبیه به LG ThinQ می‌باشد، پس تا به این مرحله مشکلی نخواهید داشت. حالا برنامه را باز کنید برای اینکه به تلویزیون متصل شوید، در برنامه روی دو خط سمت بالا بزنید.

 استفاده از برنامه Controlla LG به عنوان ریموت کنترل

با بازشدن Settings روی اولین گزینه یعنی؛ Connect a TV Device بزنید تا مدل تلویزیون را برایتان پیدا کند. خیلی سریع مدل دستگاه را برایتان پیدا خواهد کرد؛ باید روی آن کلیک کنید تا اتصال برقرار شود

آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه

حالا یک ریموت کنترل دارید که مدیریت تلویزیون را برعهده می‌گیرد و تمام گزینه‌های لازم برای کنترل تلویزیون را در اختیار دارد؛ از جمله، کم و زیاد کردن صدا و تغییر کانال و هر آنچه که به آن نیاز دارید. البته شایان ذکر است که بگوییم در کامل بودن دسترسی‌ها کمی از LG ThinQ ضعیف‌تر است.

کارایی راحت گوشی به عنوان ریموت کنترل

جمع بندی

در آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی یاد گرفتیم از دو اپلیکشن کاربردی LG ThinQ و Controlla LG به عنوان ریموت کنترل استفاده کنیم. به این صورت، مشکل گم شدن ریموت یا خراب بودن آن، به راحتی حل خواهد شد. اگر فکر می‌کنید این مقاله برای شما کاربردی بوده است، این آموزش را به دوستانی که نمایشگر ال جی دارند پیشنهاد دهید. تیم افرالند آماده است تا پاسخ‌گو سوألاتتان باشند و در صورتی که تلویزیون هوشمند ندارید، بهترین مدل‌های بازار را در اختیارتان قرار دهد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا در تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون ال جی نیاز به نصب برنامه است؟

برای این کار نیاز داریم که روی گوشی برنامه LG ThinQ یا Controlla LG را نصب کنیم، اما روی تلویزیون احتیاجی به نصب هیچ برنامه‌ای نیست.

02برای استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل تلویزیون به اینترنت نیاز داریم؟

خیر. این ارتباط هیچ ربطی به اینترنت ندارد و نحوه اتصال دقیق گوشی به عنوان ریموت کنترل در ویدئو آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه در وبلاگ افرالند شرح داده شده است.

03امکان کنترل صوتی تلویزیون ال جی از طریق گوشی ممکن است؟

بله. در تلویزیون ال جی با نصب برنامه‌هایی همچون LG ThinQ روی گوشی، می‌توان این کار را انجام داد و نحوه نصب برنامه و روش کار با آن در مقاله آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه افرالند به صورت دقیق شرح داده شده است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش کنترل تلویزیون ال جی با گوشی همراه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *