اگر برای اولین بار است که صاحب تلویزیون هوشمند ال جی؛ سامونگ؛ سونی و غیره شده اید یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید نصب برنامه های مورد علاقه تان است. در ادامه مطلب امروز وبلاگ افرالند قصد داریم طریقه نصب برنامه روی تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی را به شما آموزش دهیم.

نصب برنامه در کدام تلویزیون هوشمند امکان پذیر است؟

همه تلویزیون های هوشمند جدید به شما امکان نصب برنامه ها را می دهند. نصب برنامه یکی از قابلیت های اصلی صنعت تلویزیون های هوشمند و در نهایت دلیل خرید تلویزیون هوشمند است. قبل از شروع دانلود برنامه ها در تلویزیون ال جی؛ سونی، سامسونگ و غیره خود باید در مورد برنامه ای که قصد استفاده از آن را دارید اطلاعاتی را جمع آوری کنید.

همه تلویزیون های هوشمند برنامه های و فروشگاه های مختص به خود را دارند و بسته به برند از سیستم عامل متفاوتی استفاده می کنند. همچنین؛ برخی از برنامه ها ممکن است در سایر تلویزیون ها؛ رابط کاربری متفاوتی را ارائه دهند اما عملکردهای مشابهی را به همراه خواهند داشت.

از آنجا که اندروید یکی از گسترده ترین برنامه های انتخابی را دارد؛ پیدا کردن برنامه ای که نتوانید از آن استفاده کنید، تقریبا غیرممکن است. در همین حال، سیستم عامل Tizen سامسونگ به دلیل استانداردهای سخت گیرانه برای برنامه ها؛ بیشتر شناخته شده است. این بدان معناست که سامسونگ قبل از دانلود کاربران؛ همه برنامه های بارگذاری شده در فروشگاه برنامه خود را تایید می کند. ال جی اما، حد واسط را برگزیده و میان این دو سیستم عامل قرار دارد.

طریقه نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

LG Content Store پرتالی است که محتواهای عالی و برنامه های نامحدودی را ارائه می دهد. اگر تلویزیون هوشمند ال جی شما به اینترنت متصل باشد؛ به سادگی با فشار دادن دکمه Home ریموت کنترل می توانید به LG Content Store یا فروشگاه محتوای ال جی دسترسی پیدا کنید. مرحله بعدی انتخاب سربرگ صورتی رنگ LG Content Store در فهرست تلویزیون است. و تمام؛ حالا شما می توانید تمام محتوا و برنامه های مورد نظر خود را دانلود کنید (البته به شرطی که اکانت ال جی را از قبل ساخته باشید!). در ادامه نحوه ساخت اکانت ال جی را برای تان توضیح می دهیم.

🛒 در صورت تمایل برای خرید تلویزیون ال جی و اطلاع از قیمت یا مشاهده جدیدترین محصولات معرفی شده در افرالند وارد این صفحه شوید.

نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

در تلویزیون ال جی چگونه برنامه ها را نصب کنم؟

برای اینکه بتوانید روی تلویزیون ال جی برنامه نصب کنید باید با یک اکانت ال جی از طریق فیسبوک احراز هویت کنید. روش های دیگری هم برای احراز هویت وجود دارد ولی فیسبوک ساده ترینش است.

برای اینکار به یک اکانت فیسبوک نیاز دارید. می توانید در وبسایت FaceBook یک اکانت بسازید. بعد از ساخت اکانت باید مراحل نصب برنامه در تلویزیون را اجرا کنید؛ در آخرین مرحله برای نصب تلویزیون یک اعلان می فرستد که شما اکانت ال جی ندارید آیا می خواهید یک اکانت بسازید؟ گزینه بله را بزنید.

حذف برنامه تلویزیون سامسونگ

در این قسمت 3 روش برای ورود به اکانت وجود دارد. گزینه وسط یعنی از طریق مرورگر وب را انتخاب کنید. بعد از اینکار یک صفحه جدید برای شما باز می شود. در سمت چپ بارکد و در سمت راست یک کد چند رقمی وجود دارد. بارکد را اسکن یا لینک زیر آن را در گوگل جستجو کنید.

در این مرحله وبسایت باز شده از شما درخواست وارد کردن کد را دارد. کد سمت راست تلویزیون را وارد کنید. در مرحله بعد روش های مختلفی برای احراز هویت وجود دارد؛ شما باید از طریق فیسبوک اقدام کنید.

بارکد برای اتصال به اکانت ال جی

با کلیک روی فیسبوک وارد بخش جدیدی می شوید که در آن باید اکانت LG بسازید. یک جیمیل معتبر( فرایند احراز هویت برای این جیمیل ارسال می شود*) و رمز استاندارد (شامل اعداد و حرف بزرگ) را وارد کنید. اگر با اینکار صفحه ورود موفق را بیاورد شانس آورده اید، اگر هم نیاورد مشکلی نیست. باید به پیام های جدید جیمیل بروید و آن ایمیل سایت ال جی را باز کنید، سپس از طریق لینک ان وارد گوگل شوید؛ فرایند باید با موفقیت انجام شود.

احراز هویت اکانت ال جی از طریق فیسبوک

اگر به هر دلیلی موفقیت آمیز نبود.

مراحل را دوباره طی کنید و تا مرحله انتخاب فیسبوک برای احراز هویت جلو بروید؛ این بار با کلیک روی فیسبوک مستقیم وارد صفحه خوش آمدید می شوید(چون از قبل اکانت ال جی ساخته اید). سپس در آن صفحه گفته شده روی دکمه Done در تلویزیون کلیک کنید؛ با این کار همه چیز حل می شود و تلویزیون آماده نصب برنامه است.

طریقه نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

با SMART HUB می توانید از قابلیت جستجوی اینترنت برای دانلود و نصب برنامه های مختلف و ارتباط با خانواده و دوستان خود از طریق سرویس های رسانه اجاتماعی استفاده کنید. علاوه بر این؛ می توانید عکس ها، فیلم ها را مشاهده کنید و به فایل های موسیقی ذخیره شده در دستگاه های ذخیره سازی اکسترنال گوش دهید.

🛒 اگر در مورد فناوری‌های جدید تصویری مشتاق هستید، برای خرید تلویزیون سامسونگ و مشاهده جدیدترین محصولات معرفی شده در افرالند با قیمت روز اینجا کلیک کنید.

لطفا توجه داشته باشید که:

  • برخی از سرویس های SMART HUB پولی هستند. برای استفاده از سرویس های پولی باید یک اکانت در ارائه دهنده سرویس یا یک اکانت Samsung Apps TV داشته باشید.
  • تلویزیون برای دسترسی به SMART HUB باید به اینترنت متصل باشد.
  • بسته به ارائه دهنده سرویس؛ برخی از قابلیت های SMART HUB پشتیبانی نمی شوند.
  • قطع خدمات SMART HUB می تواند به دلیل اختلال در اینترنت شما به وجود بیاید.
  • برای استفاده از SMART HUB، باید با توافقنامه خدمات و ساسیت های حفظ خریم خصوصی اسمارت هاب موافق باشید. در غیر این صورت؛ نمی توانید به ویژگی ها و خدمات اضافی دسترسی پیدا کنید. با رفتن به SMART HUB → Terms & Policy می توانید متن این توافق نامه را مشاهده و تایید کنید. اگر می خواهید استفاده از SMART HUB را متوقف کنید، می توانید با انتخاب Reset SMART HUB (Settings Support Self Diagnosis Reset Smart Hub) توافق نامه خدمات را لغو کنید.

اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت برای دانلود برنامه ها

  • تلویزیون سامسونگ از طرق اتصال بی سیم یا سیمی امکان پذیر است.
  • با طی مسیر MENU → Network → Network Settings؛ تنظیمات شبکه را ایجاد کنید.

راه اندازی SMART HUB

برای راه اندازی SMART HUB؛ دستورالعمل های موجود در صفحه را دنبال کنید.

بعد از انجام مراحل بالا؛ دکمه SMART HUB را فشار دهید تا اولین صفحه باز شود و آیکن پنل را انتخاب کنید. در صفحه پنل، برای هر پنل سرویس موارد زیر را وجود دارد:

جستجو برای نصب برنامه

Game – شما می توانید تمام برنامه های بازی ارائه شده توسط SMART HUB را مشاهده کنید. وقتی که بازی که انتخاب کردید را دانلود و نصب کردید می توانید آن را اجرا کنید. علاوه بر این می توانید با اکانت سامسونگ خود بازی هایی را دانلود و خریداری و مدیریت کنید.

Samsung Apps – می توانید از انواع اخبار رایگان و پولی؛ هواشناسی؛ ورزشی و برنامه های بازی و غیره در تلویزیون سامسونگ لذت ببرید.

On TV – شما می توانید برنامه های فعلی تلویزیون را مشاهده کنید و برنامه های پیشنهادی کانال یا برنامه هایی را که بعدا پخش می شوند را مشاهده کنید. علاوه بر این؛ می توانید فیلم های ضبط شده را هم مشاهده کنید.

Movie & TV Shows – شما می توانید مستقیما از طریق برنامه های ارائه شده توسط SMART HUB با اتصال یک منبع ویدیویی خارجی مانند دستگاه DVD Player یا بلو-ری؛ یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را خریداری و مشاهده کنید.

Multimedia – می توانید فایل های عکس، ویدیو و موسیقی را از یک دستگاه ذخیره سازی اکسترنال پخش کنید.

دانلود برنامه ها با استفاده از SMART HUB

  • برای دانلود برنامه ها؛ دکمه SMART HUB ریموت کنترل را فشار دهید.
  • Samsung Apps را که در سمت راست-بالای صفحه تلویزیون است را اجرا کنید.
  • برای نصب یک برنامه پولی باید یک اکانت سامسونگ داشته باشید. در صورت نداشت اکانت؛ آن را ایجاد کنید.
  • آیکن برنامه ای که می خواهید نصب کنید را انتخاب کنید و دکمه Install را فشار دهید تا برنامه دانلود شود. پنجره App Details اطلاعات دقیق تری در مورد برنامه انتخاب شده را به شما نشان می دهد.
  • برای شروع نصب؛ Download Now را انتخاب کنید.
  • وقتی که فرایند نصب تمام شد به طور خودکار آیکن برنامه در صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.

استفاده از برنامه ها در SMART HUB

ممکن است تصویر زیر بسته به مدل و منطقه جغرافیایی در تلویزیون شما متفاوت باشد.

  1. اکانت سامسونگ
  2. برای ایجاد یک اکانت جدید خود به صفحه Samsung Account بروید.
  3. اگر از اکانت ساسونگ خود خارج شده اید؛ Sign In را انتخاب کنید تا وارد اکانت سامسونگ خود شوید.
  4. اگر می خواهید با استفاده از APPS برنامه جدیدی را دانلود کنید اول باید به اکانت سامسونگ خود وارد شوید.
  5. جستجوی برنامه ها

 می توانید برنامه های موجود را سرچ کنید.

  • تنظیمات
  • می توانید برنامه های نصب شده را مدیریت کنید.

نصب یک برنامه

  • آیکن برنامه هایی که می خواهید نصب کنید را با استفاده از دکمه Select انتخاب کنید تا صفحه اطلاعات ظاهر شود.
  • Install را انتخاب کنید. بعد از اتمام نصب، منوی Open ظاهر می شود.
  • Open را انتخاب کنید تا برنامه فورا اجرا شود. می توانید برنامه های نصب شده را در صفحه تنظیمات مشاهده کنید. فقط وثتی دستگاه USB به تلویزیون متصل است می توانید برنامه نصب شده روی دستگاه USB را اجرا کنید. اگر هنگام اجرای برنامه؛ دستگاه USB قطع شود؛ برنامه خاتمه پیدا می کند. اگر حافظه داخلی تلویزیون کافی نیست؛ می توانید برخی از برنامه های خاص را روی دستگاه USB نصب کنید. نمی توانید برنامه نصب شده روی دستگاه USB را روی کامپیوتر شخصی یا تلویزیون دیگر اجرا کنید.

مدیریت برنامه های نصب شده در تلویزیون سامسونگ

ممکن است تصویر زیر بسته به مدل و منطقه جغرافیایی متفاوت باشد.

حذف برنامه تلویزیون سامسونگ
  1. حذف برنامه
  2. برنامه را انتخاب کنید.
  3. Delete را انتخاب کنید.

بعد از انجام مراحل بالا؛ برنامه انتخاب شده حذف می شود و اطمینان پیدا کنید که هنگام حذف برنامه؛ داده های مرتبط با آن هم حذف می شوند. لطفا توجه داشته باشید که برنامه های استاندارد حذف نمی شوند.

اضافه کردن برنامه به صفحه اصلی تلویزیون

برنامه را انتخاب کنید. Add to Home را انتخاب کنید. بعد از ظاهر شدن Home screen, برنامه انتخاب شده را به مکان مورد نظر خود انتقال دهید. دکمه Select را فشار دهید.

بعد از انجام مراحل بالا؛ برنامه انتخاب شده به صفحه اصلی تلویزیون اضافه می شود. اگر برنامه انتخاب شده از قبل به صفحه اصلی اضافه شده باشد، با این کار عملکرد غیرفعال می شود.

قفل و آنلاک کردن برنامه ها

برای قفل یا آنلاک کردن برنامه ها، برنامه مد نظر خود را هایلایت کنید. Lock/Unlock را انتخاب کنید. حالا برنامه انتخاب شده قفل یا آنلاک می شود. برای قفل یا آنلاک کردن برنامه ها باید پین را وارد کنید. پین پیش فرض 0000 است. می توانید پین را در Settings General System Manager Change PIN تنظیم کنید.

انتقال برنامه ها

برای انتقال برنامه ها؛ برنامه مد نظر خود را هایلایت کنید. Move را انتخاب کنید. برنامه انتخاب شده را به مکان مورد نظر خود انتقال دهید. دکمه Select را فشار دهید. برنامه انتخاب شده شما انتقال داده می شود. بسته به مدل یا موقعیت مکانی ممکن است این عملکرد پشتیبانی نشود.

نصب مجدد برنامه ها

برنامه مد نظری که می خواهید مجدد نصب کنید را هایلایت کنید و Reinstall را انتخاب کنید. صفحه اطلاعات برنامه ظاهر می شود. می توانید به یک برنامه در صفحه View Details  امتیاز دهید.

چک کردن اطلاعات برنامه

برنامه مد نظر خود را هایلایت کنید. View Details را انتخاب کنید.

آپدیت خودکار برنامه ها

برای بروزرسانی خودکار برنامه های نصب شده؛ Auto update را به ON تنظیم کنید. لطفا توجه داشته باشید که بروزرسانی خودکار فقط هنگامی که تلویزیون به اینترنت متصل است فعال می شود.

طریقه نصب برنامه روی تلویزیون سونی

این بخش از توضیحات تنها برای تلویزیون های اندرویدی است و اگر تلویزیون شما از سیستم عامل دیگری استفاده می کنید می توانید راه حل های بالا را بررسی کنید. شما فقط می توانید برنامه های سازگار با تلویزیون خود را دانلود و نصب کنید.

🛒 در صورت تمایل برای خرید تلویزیون سونی و مشاهده جدیدترین محصولات معرفی شده در افرالند وارد این صفحه شوید.

ویدیو آموزشی نحوه نصب و دانلود برنامه تلویزیون سونی

فهرست:

00:06 اتصال به اینترنت

01:38 بروزرسانی نرم افزار

02:06 راه اندازی Google TV

04:02 رفع فیلتر گوگل پلی

06:35 سرچ در مرورگر

07:30 نصب برنامه دانلود شده

09:09 نصب اپلیکیشن پخش فیلم KODI

قبل از اینکه شروع به نصب برنامه در تلویزیون سونی خود کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما به شیکه ای با اتصال اینترنت فعال متصل است.
  • بررسی کنید که برنامه ای که می خواهید برای تلویزیون خود دانلود کنید سازگاری لازم را دارد.
  • برای داملود برنامه از گوگل پلی باید یک اکانت گوگل (جیمیل) داشته باشید.

برای دانلود برنامه در تلویزیون سونی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه Home  ریموت کنترل خود را فشار دهید.

در زیر بخش Apps؛ Google Play Store را انتخاب کنید.

در تلویزیون های دارای سیتم عامل اندروید 8.0 اوریو (Android ™ 8.0 Oreo)؛ اگر این برنامه را در بخش Apps Favorites پیدا نکردید؛ آیکن  را انتخاب کنید و بعد آیکن  یا Google Play Store را انتخاب کنید.

  • در صفحه Google Play store، آیکن  را انتخاب کنید.
  • جستجو ظاهر می شود و آیکن میکروفون به رنگ قرمز  تغییر پیدا می کند.
  • با استفاده از قابلیت Voice search؛ می توانید نام برنامه را به صورت صوتی جستجو کنید.
  • اگر می خواهید از کیبورد روی صفحه استفاده کنید؛ دکمه فلش راست را فشار دهید تا کیبورد ظاهر شود.

برنامه را انتخاب کنید.

Install را انتخاب کنید.

اجرا برنامه نصب شده

برای اجرای برنامه نصب شده در تلویزیون سونی؛ دکمه HOME را فشار دهید.

در زیر APPS، برنامه ای که نصب کرده اید را انتخاب کنید.

در تلویزیون های دارای سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو؛ آیکن APPS را انتخاب کنید تا لیست برنامه های نصب شده نمایش داده شود.

حذف برنامه نصب شده در تلویزیون سونی

  • برای حذف برنامه از تلویزیون سونی؛ دکمه HOME را فشار دهید.
  • در بخش؛ APPS ؛ گوگل پلی استور را انتخاب کنید. اگر هنوز وارد اکانت گوگل نشده اید از شما خواسته می شود وارد جیمیل خود شوید.

در تلویزیون های دارای سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو؛ آیکن APPS را انتخاب کنید و بعد گوگل پلی استور را انتخاب کنید.  

  • در پنجره سمت چپ؛ My Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه ای که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.
  • UNINSTALL را انتخاب کنید.
  • برای تایید؛ OK را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که شما نمی توانید برنامه های از پیش نصب شده را حذف کنید.

لیست تلویزیون‌های پرفروش با امکانات هوشمند از برندهای معروف ال جی، سامسونگ و سونی را در ادامه مشاهاه

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED80Mini-LED
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED

لیست تلویزیون های ال جی 2022
مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی UR8000LED

لیست تلویزیون های ال جی 2023
مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60B60HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU850060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
مدل‌های 2022 سامسونگ
مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90C144HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85C120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70C120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q60C60HzQLED
تلویزیون سامسونگ CU800060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ CU700060HzLED-LCD
تلویزیون های سامسونگ 2023
مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A80K XR 120Hz
تلویزیون سونی X95K XR 120Hz
تلویزیون سونی X90K XR 120Hz
تلویزیون سونی X85KX1120Hz
تلویزیون سونی X80KX160Hz
تلویزیون سونی X75KX160Hz

لیست تلویزیون های سونی 2022
مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی A80L XR 120Hz
تلویزیون سونی X95L XR 120Hz
تلویزیون سونی X90L XR 120Hz
تلویزیون سونی X85LX1120Hz
تلویزیون سونی X80LX160Hz
تلویزیون سونی X75LX160Hz

لیست تلویزیون های سونی 2023