۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

ارزان‌ترین تلویزیون 8K با قیمتی نزدیک به 4K

ارزان‌ترین تلویزیون 8K

در این بازار آشفته قیمت‌های سرسام آور، گشتن به دنبال ارزان‌ترین تلویزیون 8K با قیمتی نزدیک به 4K شاید کمی سخت باشد، زیرا معمولاً این کیفیت تصویر با قیمت کمی مواجه نیست و به دلیل رده بالا و خاص بودنش، همیشه باید انتظار پرداخت هزینه زیادی برای آن داشته باشیم. به همین دلیل نمی‌توان هیچ وقت کلمه تلویزیون اقتصادی 8K را خیلی درست دانست، چون در کمترین حالتش هم باز گران تمام می‌شود.

ویدیو رفع مشکل تصویر در تلویزیون‌های 8K

با کیفیت تصویر 8K بُعد دیگری از دنیای واقعیت را تجربه خواهید کرد که حتی در ارزان‌ترین تلویزیون 8K هم به وضوح دیده می‌شود و شما را به یک سفر رؤیایی در تصویر فراتر از حد تصورتان می‌برد که دوست ندارید از آن برگردید و نگاه‌تان را نسبت به چیزی که تا به حال می‌دیدین تغییر می‌دهد.

خرید تلویزیون همیشه با چالش روبرو بوده است و هر کسی که قصد این کار را دارد، مدت‌ها باید وقتش را صرف تحقیق روی این کار کند تا صحت و سُقم آن را فهمیده و چیزی که راست کارش است را پیدا نماید. در این سال‌های اخیر تلویزیون‌ 4K به شدت بازار را در دست گرفت و کاری کرد هر کسی امروزه بدون آنکه به سایر مسائل فکر کند، اولین اولویتش فورکی بودن نمایشگر باشد و باید گفت بهترین تصمیم بوده است، اما در حال حاضر وضوح تصویر جدیدی در بازار عرض اندام کرده که قرار است پا را فراتر از فورکی بگذارد.

تلویزیون 8K که وضوحی 4 برابری فورکی را ایجاد می‌کند، از رزولوشنی چند برابر هم برخوردار است، اما باید منتظر قیمت بالایی هم برای آن باشیم، زیرا به قول معروف هر چقدر پول بدهی همان قدر هم آش می‌خوری. البته چیزی که هست کمبود نمایشگرهایی با این کیفیت تصویر در بازار می‌باشد، زیرا هزینه زیادی دارند و مهمتر از آن، هنوز برنامه‌های کمی با این وضوح تصویر ساخته شده‌اند و خیلی مواقع این رزولوشن به کارتان نمی‌آید. در این مبحث قرار است تلویزیون ارزان قیمت 8K را به شما معرفی کنیم تا اگر خیلی مشتاق آن هستید، بتوانید گزینه مناسبی مطابق با بودجه خود پیدا کنید.

ارزان‌ترین تلویزیون 8K بازار کدام است؟

راستش را بخواهید برندهای زیادی نیستند که این کیفیت تصویر را وارد محصولات خود کرده‌اند، به همین دلیل تنوع بسیار کمی دارند و محدود به چند مدل هستند و کمی سخت است بخواهیم گران‌ترین و ارزان‌ترین را پیدا کنیم. اما بین همین تعداد کم، بد نیست یه قیمت مناسبش را سوا کنیم و به خانه ببریم.

تلویزیون ال جی NAN0952021
تلویزیون ال جی NAN0962021
تلویزیون ال جی NAN0972021
تلویزیون ال جی QNED952022
تلویزیون ال جی QNED962022
تلویزیون ال جی QNED992022
تلویزیون ال جی Z32023
تلویزیون سونی Z9K2022
تلویزیون سامسونگ QN700C2023
تلویزیون سامسونگ QN800C2023
تلویزیون سامسونگ QN900C2023
تلویزیون‌های 8K بازار

در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی این مدل‌ها در هر برند بپردازیم و انتخاب آخر را برعهده خود شما بگذاریم تا بهترین را به نسبت نیاز خود برگزینید.

تلویزیون ارزان قیمت 8K ال جی

تلویزیون ال جی بیشترین تنوع محصول را بین تمام برندها دارد، به همین دلیل هم در هر رده سعی کرده است تا یکی دو نمایشگر با کیفیت تصویر ایت کی-8K داشته باشد تا مثل همیشه هوای طرفدارانش را داشته باشد. این وضوح تصویر برابر 7680×4320 پیکسل است که در همه مدل‌ها صحت دارد و می‌تواند توأم با تصویری بسیار نزدیک به واقعیت باشد. در این برند در سری نانوسل NanoCell می‌توان به مدل‌های؛ NANO95, NANO96, NANO97 اشاره کرد که همگی از بالارده‌های ال جی در بین نانوسل‌ها هستند.

تلویزیون ایت کی ال جی نانو 95

هر سه این مدل‌ها رفرش ریت 120 هرتز دارند که برای بازی در حد حرفه‌ای بهترین عملکرد را دارند، البته باید گفت تمام تلویزیون‌های ایت کی گیمینگ حرفه‌ای هستند. توان صوتی نانوهایی که نام برده شد، 40 وات است که از حالت جذاب Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کنند، همچنین پنل IPS دارند که زاویه دید گسترده‌ای را ایجاد می‌کند تا رنگ و تصویر از هر جهت که به آن نگاه می‌کنید، ثابت باقی بمانند. پردازنده از نسل آلفا کار شده است که قدرت ارتقاء کیفیت تصویرهای پایین را تا 8K برعهده دارد و باید کارشان در این رابطه حرف ندارد.

تلویزیون QNED95, QNED96, QNED90 از سری کیوندهای ال جی دارای کیفیت تصویر 8K می‌باشند و مجهز به پنل IPS و همچنین بک لایت Mini LED هستند که کارشان به نسبت LED معمولی بسیار پیشرفته‌تر است و نوردهی دقیق‌تری ارائه می‌کنند و شما می‌توانید در کنار فناوری کوانتوم داتی که برای رنگ دهی عالی دارند، روی نور حرفه‌ای آن‌ها نیز حساب کنید. این نمایشگرهای ال جی هم در سری نانو و هم کیوندها رفرش ریت 120 هرتز را در تصویر 4K ساپورت می‌کنند و در 8K از 60 هرتز پشتیبانی می‌نمایند که باعث می‌شود، در نمایش خانگی و بازی معرکه عمل کنند.

تلویزیون ال جی nano95 با رزولوشن 8k

درست است که قرار گذاشتیم در این مقاله از تلویزیون ارزان قیمت 8K حرف بزنیم، اما بد نیست سری هم به اولد ال جی در سری Z بزنیم که از همه گران‌ قیمت‌تر است. این مدل ظاهری بسیار شیک و خوش تراش دارد و پرچمدار ال جی به حساب می‌آید که توان صوتی 80 وات دارد و در کنتراست رنگ مشکی مطلق به شدت عالی عمل می‌کند، زیرا خبری از نور پس زمینه در آن‌ها نیست. بین تلویزیون‌های ایت کی ال جی، ارزان‌ترینشان NANO95 است که بعد از فورکی‌ها اولین محصول این برند با این کیفیت تصویر می‌باشد.

ویدیو بررسی و آنباکس تلویزیون ال جی NANO95

سیستم عامل ال جی webOS است که با اتصال به WiFi به صورت خطی افقی پایین صفحه به نمایش در می‌آیند که کلی دسترسی هوشمند را در اخیتارتان قرار می‌دهند. همچنین ریموت کنترل جادویی اسمارت موجود همراه این نمایشگرها به صورت صوتی و به کمک اسکرول وسط آن، می‌توانند دسترسی راحت‌تری را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون 4K سال 2023 – 2022 برندهای ال جی، سامسونگ و سونی

تلویزیون اقتصادی 8K سونی

واقعیت این است که اصلاً تیتری به نام تلویزیون اقتصادی 8K سونی صحت ندارد و فقط یک بُلوف است. در واقع سونی به خودی خود یک برند لوکس و گران قیمت است و در خط موازی آن تلویزیون 8K را داریم که آن هم هیچ وقت ارزان نبوده و نیست، پس حالا فکر کنید که اصلاً می‌تواند سونی ایت کی ارزان وجود داشته باشد؟! سونی تنها یک تلویزیون با این کیفیت تصویر دارد که آن هم اولد Z است و از فناوری Mini LED استفاده کرده است و یک گزینه دیگه به این ترتیب به چالش ما اضافه می‌شود که نمایشگرهای اولد هم همیشه گران‌ترین محصولات در هر برند هستند که سری Z سونی که دیگر نور علی نور است و پرچمدار این برند به شمار می‌رود.

کیفیت نمایشگر تلویزیون سونی x90k
نمایشگر فورکی تلویزیون سونی x90k

تلویزیون OLEDZ سونی که هر ساله با ورژن جدیدی وارد بازار می‌شود از سیستم عامل Android استفاده کرده است که در هوشمندی و کاربری سریع حرف ندارد، همچنین مجهز به استفاده از دستیارهای صوتی همچون گوگل و الکسا می‌باشد که هزاران فیلم و برنامه مهیج را برایتان به ارمغان می‌آورند. وجود دوربین Bravia Cam و پایه‌های سه حالته مواردی است که شما را به وجد خواهد آورد. توان صوتی تلویزیون 80 وات است و از 4.2.2 کانال صوتی برای این کار استفاده می‌کند که وجود دالبی اتموس به ارتقاء هر چه بهترش کمک شایانی می‌نماید. سایز بندی این مدل بزرگ بوده و از سایزهای کوچک در آن خبری نیست، در واقع این مدل را اشرافی و لوکس می‌شناسند.

ارزان‌ترین تلویزیون 8K سامسونگ

تنها تلویزیون‌هایی که در برند سامسونگ از کیفیت تصویر 8K استفاده کرده‌اند مدل‌های نئوکیولد سری Mini LED هستند که در سه مدل؛ QN700, QN800, QN900 تولید شده‌اند و همگی از پرچمداران این برند به شمار می‌روند. این تلویزیون‌ها پنل VA دارند و کنتراست بسیار عالی را به نمایش می‌گذارند که باعث می‌شوند کیفیت تصویر در نمایش جزئیات بسیار عالی عمل کند، هر چند که نسخه‌های HDR هم این وسط کمک شایانی به این کار می‌نمایند. این مدل‌ها همه گران قیمت هستند، اما بین آن‌ها ارزان‌ترین تلویزیون 8K با قیمتی نزدیک به 4K مدل QN700 می‌باشد.

وضوح تصور s95b سامسونگ

تلویزیون‌های فوق مجهز به رفرش ریت 120 هرتز هستند و مخصوص برای بازی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین سایزبندی‌های بزرگی دارند که بیشتر برای فضاهای بزرگ در نظر گرفته ‌می‌شود. این نمایشگرها نئوکیولد هستند که از پردازنده Neural Quantum Processor Lite 8K برای پردازش و ارتقاء سطح کیفیت داده‌های خود استفاده می‌کنند و باید گفت کارشان در این راستا حرف ندارد و نویزهای تصویر و صدا را به راحتی حذف خواهند کرد.

تفاوت عمده این مدل‌ها در توان صوتیشان است که به ترتیب سری؛ 60, 70, 80 وات هستند و همچنین میزان روشنایی که به صفحه می‌بخشند کمی با هم در تمایز می‌باشند. همگی آن‌ها سیستم عامل Tizen دارند که هر ساله در نسخه جدیدی تولید می‌شوند و اجازه دسترسی به دستیارهایی همچون؛ Google Asisstant, Alexa, Bixby را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. همچنین با پشتیبانی از Smart Things کاری می‌کنند کنترل نمایشگر را از راه دور در دست بگیرد وسایر وسایل هوشمند را نیز مدیریت نمایید.

ریموت کنترل‌های سامسونگ همگی از نوع خورشیدی Solar هستند که به صورت هوشمند کار می‌کنند و از نور تغذیه می‌نمایند یا از طریق کابل به برق متصل می‌شوند.

جمع بندی: تلویزیون اقتصادی 8K

ارزان‌ترین تلویزیون 8K با قیمتی نزدیک به 4K را می‌توان از ال جی‌ها؛ NANO95 و در برند سامسونگ QN700 نام برد که پایین‌ترین‌ مدل‌های ایت کی در برند خود هستند. تکلیف سونی هم که معلوم است، تک مدلی با این کیفیت دارد که به هیچ وجه اقتصادی نیست. تلویزیون ارزان قیمت 8K کمی سخت پیدا می‌شود، زیرا خود این وضوح تصویر ارزان نیست و همیشه در نمایشگرهای رده بالا استفاده می‌شود که همین موضوع هم در قیمت آن‌ها مؤثر است.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام تلویزیون 8K برای بازی مناسب است؟

تلویزیون‌های ایت کی همیشه رده بالا محسوب می‌شوند به همین دلیل هم تمامی مدل‌های آن مجهز به رفرش ریت بالا برای بازی حرفه‌ای و پورت HDMI 2.1 برای اتصال کنسول‌های نسل نهم هستند.

02 ارزان‌ترین تلویزیون 8K کدام است؟

بین همه مدل هایی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، تلویزیون NANO95 ال جی از همه ارزان‌تر تمام می‌شود ولی اگر از برند دیگری بخواهیم انتخاب کنید، تلویزیون QN700 از بقیه ارزان‌تر است.

03تلویزیون‌های ایت کی برای چه افرادی مناسب است؟

این نمایشگرها از رده بالاهای بازار محسوب می‌شوند که به عنوان پرچمدار شناخته می‌شوند و قطعاً قیمت بالایی دارند. به همین دلیل مناسب افرادی است که محدودیت بودجه ندارند و بیشتر به لوکس بودن تلویزیون اهمیت می‌دهند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزان‌ترین تلویزیون 8K با قیمتی نزدیک به 4K”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *