۲۷ تیر ۱۴۰۱

تلویزیون 4K چیست ؟ بهترین تلویزیون های 4K

تصویر شاخص تلویزیون 4k چیست

 از سال های 2002 اولین تلویزیون 4K ساخته شده است. وقتی حرف از تلویزیونی با کیفیت بالا در جایی زده می شود معمولاً از کیفیت تصویر 4K شنیده می شود که به عنوان یکی از بهترین ها در سال های اخیر واقعاً خوش درخشیده است و لذت تماشای یک فیلم را بسیار لذت بخش تر از گذشته کرده است. کیفیت تصویر 4K به وضوحی چند برابری تلویزیون های معمولی مجهز است و این یعنی مشاهده تصاویری با کیفیت فوق العاده وکنتراست بی نهایت.

در جواب سوال تلویزیون 4k چیست؟ بهترین توصیفی که می شود تشبیه کرد، لحظه ای است که فردی که چشم هایش ضعیف است بدون عینک به دنیا نگاه می کند و بعد از مدتی عینک هایش را به چشم می کند. تفاوت کیفیت دیداری این فرد در دو لحظه متفاوت همانند این است که به یک تلویزیون فول اچ دی نگاه کنید و بعد از مدتی به تماشای تلویزیون فورکی بپردازید. تلویزیون های فورکی علاوه بر اینکه ملزومات لازم را در خود دارند عیار واقعی تصاویر را هم به ما نشان می دهند.

در بین تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K شما شاهد تنوع بسیار بالایی در بین تمام برند ها به صورت رقیب هستید که این تنوع شما را ترغیب به انتخاب بهترین تلویزیون های 4K موجود در بازار می کند تا تلویزیونی با کیفیت عالی و در کنار آن با امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشید. هر برندی از سیستم عامل مخصوص خود در ساخت تلویزیون هایش استفاده می کند که هر کدام قابلیتی منحصر به فرد را ایجاد می کنند.

وقتی تلویزیونی سیستم عامل داشته باشد قطعاً می تواند هوشمند بوده و در بیشتر موارد از یک ریموت کنترل هوشمند بهره ببرد. در تلویزیون های رده بالای 4K معمولاً این امکانات به نهایت خود رسیده و قابلیت های مدیریت سایر وسایل هوشمند را با خود به همراه دارند مثلاً در تلویزیون ال جی که می تواند با این امکان از زمان اتمام کار لباس شویی باخبر شد.

ارزانترین تلویزیون های اولد ۲۰۲۳ - ۲۰۲۲

کیفیت تصویر4K در حالت های بسیاری ساخته می شود همچون LED,OLED,QLED,NanoCell و…، که تمام این حالت ها به ارتقاء کیفیت تصویر فورکی کمک کرده و کیفیتی بالاتر از حالت معمولی را که به واقعیت نزدیک تر باشد ایجاد می کنند. قابلیت فورکی در بیشتر تلویزیون های نسل جدید که همه از پردازنده های حرفه ای استفاده کرده اند کیفیت تصاویر را بالا می برند.

تاریخچه تلویزیون 4K

همان طور که اشاره شد کیفیت های تصویر از گذشته تا به امروز انواع مختلفی را داشته اند و بهترین کیفیت تصویری که در بازار پیشتاز است به دلیل تنوع قیمت و مدل همان کیفیت تصویر4K می باشد. تاریخچه ساخت تلویزیون های 4K به دهه 90 میلادی بر می گردد، زمانی که فیلم سازی به نام جورج لوکاس برای ساخت فیلم خود که جنگ ستارگان نام داشت به دنبال یک فرمت جدید از تصاویر دیجیتالی برای ساخت فیلم خود بود.

این کارگردان برای ساخت فیلم خود از کیفیت تصویر دیجیتال 1080px استفاده کرد که این کیفیت برای زمانی که آن را بر روی پرده سینما به آن عظمت نگاه می کردند اصلاً جالب نبود و در واقع برای کسی که در صندلی های ردیف جلو می نشست عملاً تصویر نرم و بدون وضوح را مشاهده می کرد.

شرکت های سازنده به این فکرافتادن تا یک کیفیت تصویر بهتر را به نمایش بگذارند تا این مشکل را حل کنند که در سال 2002 کیفیت تصویر 2K ساخته شد و به مرور با گذشت زمان و پیگیری های سازندگان در سال 2005 کیفیت تصویر 4K و اولین تلویزیون 4K خلق شد. این کیفیت تصویر توانسته تا به امروز نیاز افراد را در داشتن یک تصویر با کیفیت رفع نماید و ساخت فیلم با کیفیت 4K همچنان ادامه داشته باشد.

کیفیت تصویر 4K چیست؟

در تلویزیون 4K کیفیتی تصویری که استفاده شده است 4K یا همان Ultra HD می باشد که این کیفیت تصویر نسخه ارتقاء یافته تلویزیون های FHD هستند و تصویری که ارائه می کنند از وضوحی 4 برابر بیشتر از تلویزیون های FHD برخوردار هستند. وقتی صحبت از 4 برابر می شود قطعاً از تصور کیفیت تصویری با این عظمت به شوق می آیید که یک بار هم شده این کیفیت تصویر را از نزدیک مشاهده کنید.

درکنار کیفیت تصویر 4K از کلمه ای به نام رزولوشن استفاده می شود که اعداد و ارقام آن نشان دهنده کیفیت تصویر آن می باشد و هر چه این ارقام بالاتر باشد کیفیت تصویر ارائه شده بالاتر خواهد بود یعنی تراکم بالاتر در تعداد پیکسل ها تصویری واضح تر را پخش می کند. رزولوشن تصویر از یک سری پیسکل های کوچک در اشکال مستطیلی ساخته شده اند که عرض و ارتفاع آن ها متفاوت می باشد و در تلویزیون های FHD رزولوشن 1920× 1080 می باشند که در اعداد و ارقام که دقت می کنین این تفاوت با تلویزیون های 4K را به وضوح می بینیم.

نمایش رنگ در تلویزیون qned80
نمایش رنگ در qned 80

در تلویزیون 4K این اعداد 4096×2160 هستند ، یعنی رزولوشنی با این مقدار پیکسل که با چشم هیچ وقت نمی توانید تعداد این پیسکل ها را از نزدیک ببینید. بین فروشندگان و خریداران تلویزیون های 4K در همه برندها یک اصطلاحی با نام UHD را در کنار 4K به کار می برند. اما اگر بهتر به عمق ماجرا دقت می کنین این دو کاملاً با هم متفاوت هستند و از رزولوشن متفاوتی برخوردار می باشند.

Ultra HD یا همان UHD دارای تعداد پیسکل های 3840×2160 می باشند که برای نمایشگرهای خانگی بیشتر استفاده می شود،اما تعداد پیسکل ها در کیفیت تصویر 4K برابر با 2160×4096 است و زمان نمایش سینمای دیجیتال و پیشرفته استفاده می شود. اما وقتی در تلویزیون از کیفیت تصویر Ultra HD 4K نام برده می شود یعنی تصویری عالی با کیفیت فوق‌العاده.

تلویزیون 4K ارزش خرید دارد؟

شاید در زمان حال تهیه یک تلویزیون 4K خیلی واجب به نظر نرسد اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی نیاز به تهیه تلویزیون با کیفیت تصویر 4K بیشتر هویدا می شود. زیرا زمانی دنیای ساخت فیلم ها و برنامه ها به حدی می رسد که همه درحد 4K ساخته می شوند و دیگر نمایش آن ها بر روی تلویزیون های با کیفیت پایین سخت بوده و وضوح خود را به از دست خواهند داد.

در زمان تماشای یک برنامه گاهی شما وضوح را از دست می دهید و این دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. در واقع می توان گفت اندازه یک صفحه نمایش با وضوح تصاویر پخش شده ارتباطی مستقیم دارد و وضوح تصاویر وقتی خودش را به خوبی نشان می دهد که اندازه نمایشگر بزرگتر می شود و تراکم بین پیکسل ها از بیشتر می شود.

مثلاً وقتی یک فیلم با کیفیت تصویر4K را در تلویزیون با کیفیت های پایین‌تر FHD,2K مشاهده می کنید اختلاف بین پیکسل ها و وضوح تصویر را تشخیص نمی دهید زیرا این وضوح از بین می رود. اما وقتی همان فیلم را در کیفیت بالاتر مشاهده می کنید دیگر با این مشکل روبرو نخواهید بود. در بهترین تلویزیون های 4K بازار شما دیگر با این مشکل روبرو نیستید و می توانید به راحتی یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4K با قابلیت های خارق العاده تصویری داشته باشید.

مزایای تلویزیون 4K:

  • نمایش تصاویر با کیفیت کم در تلویزیون با کیفیت تصویر4K، مثل تصاویرSD, HD, FHD,2K
  • بعد از ورود به بازار فروش در طی سال ها از قیمت مناسب برخوردار شده است و شما می توانید حتی به ارزانترین تلویزیون 4K با کیفیت تصویر عالی فکر کنید.
  • ساخته شده در تمام سایزهای کوچک و بزرگ متناسب با تمام فضاها و بودجه شما
  • ارائه شده توسط تمام برندهای معتبر دنیا همچون سونی، ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، فیلیپس…
  • قابلیت گیمینگ در بهترین تلویزیون های 4k
  • طراحی های شیک با صفحه نمایش های تخت و بدون برجستگی ، در اکثر مدل های رده بالاتر دارای فریم های بسیار باریک و نازک که صفحه نمایش گسترده ای را در اختیار بیننده قرار می دهند.
  • سیستم عامل های پیشرفته با امکان سرچ محتوای مورد نظر

معایب تلویزیون با کیفیت تصویر 4K:

  • قیمت بالا نسبت به تلویزیون های رده پایین‌تر خود مثل FHD, HD
  • با وجود اختلاف بین کیفیت تصاویر4K و FHD باز هم چشم انسان قادر به تفکیک این اختلاف وضوح نیست.
  • برنامه ها و محتواهایی که با کیفیت تصویر 4K ساخته شده باشند بسیار کم می باشد و در حال حاضر شاید تهیه این تلویزیون خیلی ضروری به نظر نرسد.

راه های تشخیص یک تلویزیون 4K:

• زمانی برای تهیه یک تلویزیون 4K اقدام می کنید و اطلاعاتی در مورد آن ندارید اما فروشنده ادعا می کند که این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K برخوردار است، در این شرایط نیاز داریم تا اطلاعاتی راجع‌به یک تلویزیون فورکی 4K داشته باشیم. یکی از ساده‌ترین راه های نگاه کردن از نزدیک به رنگ های سازنده تلویزیون می باشد که در کیفیت تصویر4K این رنگ ها شامل آبی، قرمز،سبز و سفید هستند RGBW.در این حالت بهتر است برای تشخیص دقیق از یک ذره بین کمک بگیرید.

• استفاده کردن از کد سریال یا همان Serial Number محصول. بهتر است در این مواقع با تماشا کردن سریال تلویزیون در سایت اصلی سازنده تلویزیون از 4K بودن آن مطمئن شوید.

بهترین تلویزیون های 4K بازار در سال های 2021 و 2022

همان طور که در بالا اشاره شد تلویزیون 4K تنوع بالایی دارد و هر برندی دست به ساخت تلویزیون های بسیاری در سایز های متنوع با کارایی های بسیار با کیفیت تصویر 4K زده است. اگر قرار به انتخاب بین این موارد باشد قطعاً احتیاج داریم تعدادی از بهترین تلویزیون های 4K را شناخته که در سال های اخیر ساخته شده اند.

وقتی صحبت از بهترین به میان می آید یعنی یک تلویزیون با کیفیت تصویر مورد نظر اما با قابلیت های تصویری اضافه که به ارائه تصویر بهتر کمک می کنند. قابلیتی همچون Billion Rich Colors که دامنه رنگی بسیار گسترده ای با حدود 1 میلیون رنگ را در اختیار ما قرار می دهد که در تلویزیون C1 ال جی به وضوح دیده می شود. این قابلیت های در بیشتر تلویزیون های رده بالا در برند های معتبری چون ال جی، سونی و سامسونگ وجود دارد.

عملکرد گیمینگ در تلویزیون 4k

پشتیبانی از محدوده HDR از دیگر امکانات برای پخش تصاویر با کنتراست بالا و درجه وضوح بیشتر می باشد که در این شرایط شما تاریک ترین و روشن‌ترین نقاط در تصویر را نیز به وضوح خواهید دید و کوچکترین جزئیات در تصویر به صورت واضح نمایان خواد بود. در ادامه به معرفی یک سری از بهترین تلویزیون های 4K در بازار می پردازیم.

بهترین تلویزیون های فورکی ال جی 2022 -2023

ال جی در قالب تلویزیون های OLED از جمله تلویزیون های هستند که از کیفیت تصویر 4K در کنار قابلیت OLED در آن ها استفاده شده است و با تلویزیون های LED معمولی کاملاً متفاوت هستند و در این تلویزیون های OLED ال جی از هیچ گونه نور پس زمینه ای استفاده نشده است، بلکه هر پیسکل به صورت جداگانه نوری از خود ساطع می کند. در جدول زیر بهترین تلویزیون ال جی سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ را مشاهده می‌کنید.

مدلسال تولیدنوع نمایشگر
تلویزیون ال جی C32023OLED Evo
تلویزیون ال جی C22022OLED Evo
تلویزیون ال جی QNED802023QNED
تلویزیون ال جی NANO842022NanoCell
تلویزیون ال جی NANO802022NanoCell
تلویزیون ال جی UQ80002022LED
تلویزیون ال جی UQ90002022LED
تلویزیون ال جی UR80002023LED
تلویزیون ال جی UR90002023LED

در بین نمایشگرهای موجود تلویزیون ال جی C3 پیشرفته‌ترین نمایشگر اولد حال حاضر است که نماینده بهترین تلویزیون گیمینگ سال برای کنسول‌های نسل نهم می‌باشد. نسخه کمی ارزان‌تر آن تلویزیون ال جی C2 مدل ۲۰۲۲ است که پردازنده آن یک نسل پایین‌تر از مدل ۲۰۲۳اش است اما تفاوت چندان زیادی با هم ندارند.

سیستم عامل در تلویزیون های اولد ال جی مثل سایر تلویزیون های ال جی از نوع webOS بوده و به حالت یک نوار افقی در پایین صفحه نمایش قرار داده شده است و که با اتصال به اینترنت امکان دسترسی سریع را به سایر برنامه های تلویزیون فراهم می کند. مثلاً می توانید به برنامه نماوا دسترسی پیدا کنید و فیلم مورد علاقه خود را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های ال جی 2023 – 2022

تلویزیون های اولد ال جی 2022

در بالا به معرفی تلویزیون های سری 1 ال جی از نوع OELD پرداختیم و گفتیم در یک تلویزیون اولد با کیفیت تصویر 4K چه تصاویری پخش می شوند. در سری 2 ال جی که محصول سال 2022 هستند شما با نسخه ارتقاء یافته سال قبل با همان تکنولوژی روبرو می شوید که کیفیت تصویر عالی را برای مخاطب به نمایش می گذارند.

تلویزیون فورکی اولد ال جی با کیفیت عالیپ

این تلویزیون های 4K امکان نصب برنامه ها را بر روی خود داشته و می توانید از قسمت هوم تلویزیون به فیلم ها و برنامه های بسیاری دسترسی داشته باشید و از طریق YouTube به جدیدترین ویدئو ها دسترسی پیدا کنید و از برنامه های ترند روز عقب نمانید. بهترین تلویزیون های 4k ال جی در سطح oled در چهارمدل در قالب های A,B,C,G به بازار عرضه شده اند.

تلویزیون های نانوسل 2022 ال جی

از بهترین تلویزیون های 4K ال جی می توان به سری نانو این شرکت اشاره کرد که همراه با کیفیت تصویر 4K از تکنولوژی نانوسل در کنار آن استفاده کرده است که این تکنولوژی می تواند تصاویر زنده و پویا تر به نسبت تلویزیون های LED معمولی به نمایش بگذارد. قابلیت استفاده از ذرات نانو مختص تلویزیون های ال جی بوده که در کنار HDR مشهور تصویری بسیار رویایی را برای شما پخش خواهد کرد.

رنگ های روشن و سرزنده تلویزیون فورکی ال جی نانوسل

در این صفحه نمایش از تلویزیون 4K سال 2022 شما تصویری با کنتراست بالا مشاهده می کنید که این کنتراست تمام نقاط تصویر از تیره تا روشن را تحت شعاع خود قرار می دهد. استفاده از Dolby Vision تصویری با زاویه دید گسترده به شما می دهد و می توانید از کنار صفحه نمایش که نگاه می کنید تصویری به وضوح حالت روبرو ببینید.

تلویزیون های ال ای دی ال جی 2022

تلویزیون های 4K ال جی با فناوری Ultra HD که تصاویری بسیار شفاف و روشن را پخش می کنند و این تلویزیون های از طریق پردازنده های خود که معمولا از نسل آلفا هستند تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را پخش می کنند. در این تلویزیون ها با کیفیت 4K که از تولیدات سال 2022 ال جی می باشند که دارای ریموت کنترل جادویی بوده و از طریق فعال کردن گزینه میکروفون می توان به صورت صوتی دستوراتی را به تلویزیون داد تا آن ها را بدون دخالت دست و از راه دور اجرا کند.

سیستم عامل آن ها همانند تمام تلویزیون های ال جی webOS بوده و به صورت یک مسیر افقی در پایین صفحه نمایش به اجرا در می آید که از این طریق با اتصال به وای فای Wi-Fi شما می توانید به مشاهده هزاران فیلم و سریال بپردازید. تلویزیون های سری Q هیچ کدام خیلی مناسب برای گیمینگ نمی باشند زیرا از سرعت رفرش کمی برخوردار هستند.

تلویزیون های ال ای دی ال جی 2023

تلویزیون های ال جی در سری UR از تولیدات سال 2023 این شرکت شناخته می شوند که از کیفیت تصویر 4K برخوردار هستند که کیفیتی مطلوب برای یک تلویزیون میان رده محسوب می شود که تصویری زنده و واضح را برای تماشاگران خود به ارمغان می آورد.

تلویزیون سری UR ال جی ساخت کره و مونتاژ مصر هستند که با کیفیتی عالی وارد بازار شده اند و در مسیر بهترین تلویزیون های 4K قرار گرفته اند. در این تلویزیون ها از طراحی ساده و شیکی استفاده شده است که فریم نازک و باریک آن بیشتر چشم بیننده را به خود خیره می کند و زاویه دید بزرگی را در اختیار بیننده قرار می دهد.

در سری UR ال جی چند مدل ساخته شده است که تفاوت ها و شباهت های باهم داشته که در جدول پایین این نکات قرار داده می شود تا با مقایسه آن ها یک انتخاب راحت داشته باشد که اگر به دسته تلویزیون های ال جی ما در قسمت فروشگاه بروید بسیار راحت به مشاهده مشخصات آن ها دسترس پیدا می کنید.

بهترین تلویزیون های 4K سامسونگ

از بهترین تلویزیون های 4K سامسونگ باید به سری BU از محصولات عالی سال 2022 که تازه‌وارد بازار شده اند اشاره کرد. این تلویزیون ها از سیستم عامل Tizen پیروی می کنند و امکان اتصال کاربر به اینترنت را فراهم می آورد. در این حالت شما می توانید به راحتی همانند یک کاربر اینترنت به وب گردی پرداخته و از دنیای بزرگ اینترنت با کیفیت تصویر 4k لذت ببرید. در ادامه چند تا از مدل‌های محبوب تلویزیون سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

مدلسال تولیدنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ S95C2023QD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90C2023QD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95B2022QD-OLED
تلویزیون سامسونگ Q80C2023QLED
تلویزیون سامسونگ Q70C2023QLED
تلویزیون سامسونگ Q60C2023QLED
تلویزیون سامسونگ Q80B2022QLED
تلویزیون سامسونگ Q70B2022QLED
تلویزیون سامسونگ Q60B2022QLED
تلویزیون سامسونگ CU80002023Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU70002023Crystal LED
تلویزیون سامسونگ BU85002022Crystal LED
تلویزیون سامسونگ BU80002022Crystal LED

این تلویزیون های از سری تلویزیون های 4K از نوع QLED هستند که از ذرات کوانتومی در کیفیت تصاویر آن ها استفاده شده است و کیفیتی بیشتر از یک 4K معمولی را ایجاد می کند، می‌توان گفت تلویزیون های QLED همان LEDهای قدیمی هستند با دامنه رنگی گسترده‌تر و وضوح تصویر بالاتر.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

 از محصولات بی نظیر سامسونگ مدل های نئوکیولد هستند که پردازنده تلویزیون های نئوکیولد بسیار قوی تر عمل کرده و تصاویری با پردازش بهتر را پخش می کنند. طراحی این مدل ها بسیار نازک بوده و اگر آن را با پهنای انگشت خود مقایسه کنید می توان گفت از آن باریک‌تر کار شده و این یعنی طراحی عالی برای یک تلویزیون 4K هوشمند.

 از تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K در برند سامسونگ تلویزیون های سری QN هستند که سری 2023 را پسوند C و سری 2022 را با پسوند B می شناسد. که تلویزیون سامسونگ QN90C محبوب‌ترین مدل این سری در بازار است.

تصاویر با خلوص بالای رنگ qn90b

این تلویزیون های از سری 2023 سامسونگ بوده که جزء جدید ترین تلویزیون 4K به حساب می آیند که تصاویر با کیفیت مطلوب را ارائه می دهند و در دسته خرید تلویزیون های میان رده قرار گرفته که از قیمت مناسب تری نسبت به بقیه مدل های سامسونگ برخوردار هستند. این مدل های در سری های 7 و 8 و 9 توسط این شرکت کره ای به بازار عرضه شده اند.

تلویزیون هاس سری Q همان تلویزیون های QLED هستند که سری 2022 آن ها را QB معرفی کردیم به همین دلیل سری QC از تولیدات 2023 این شرکت می باشد با همان قابلیت و امکانات. کیفیت تصویر در تلویزیون های QC سامسونگ 4K می باشد که از فناوری ذرات کوانتوم در ارتقاء کیفیت تصویر آن ها استفاده شده است.

تلویزیون 4K از سری QC سامسونگ در سه مدل در سایزهای متفاوت ساخته شده اند که شامل سری 6 و7و 8 می باشد. این تلویزیون ها تمام امکانات یک تلویزیون هوشمند را دارا بوده و می توان از طریق ریموت کنترل جادویی امکان دسترسی راحت تری را به تلویزیون داشت. در بین این مدل‌ها تلویزیون سامسونگ Q70C اقتصادی‌ترین نمایشگر مخصوص گیمینگ با کیفیت عالی است که طرفداران زیادی دارد.

بهترین تلویزیون های فورکی سونی

تلویزیون سونی تماماً مجهز به سیستم عامل اندروید می باشند که این سیستم عامل در زمان فعال شدن کل صفحه به بزرگی نمایش داده می شود و دسترسی به آن بسیار راحت خواهد بود. معمولاً این تلویزیون ها دارای کیفیت تصویر 4K هستند که از قابلیت HDR برا ی افزایش کنتراست تصویر استفاده می کنند و تصاویری به شدت واضح و شفاف را ارائه می دهند.

مدلسالنوع نمایشگر
تلویزیون سونی X80K2022LED
تلویزیون سونی X85K2022LED
تلویزیون سونی X90K2022LED
تلویزیون سونی X95K2022MiniLED
تلویزیون سونی X80L2023LED
تلویزیون سونی X85L2023LED
تلویزیون سونی X90L2023LED
تلویزیون سونی X95L2023MiniLED

تلویزیون های سری X سونی از نوع 2023 و 2022 هر دو دارای 16 گیگ حافظه داخلی هستند که برای نصب بازی و برنامه های اضافی بسیار مناسب می باشد ، بازی های بجز بازی های خود تلویزیون.

تلویزیون سونی

تلویزیون های OLED بجز اینکه از کیفیت تصویر 4K بهره می برند معمولاً به واسطه نوری که از پیکسل ها ساطع می شود تصویر به حرکات زنده خواهید داشت و تمام صحنه ها بسیار نزدیک به واقعیت نمایش داده می شوند. در تلویزیون های 4K تصویری که ارائه می شود به شدت شفاف است و در تلویزیون های OLED سونی این قابلیت چند برابر می باشد.

مقاله مرتبط:
بهترین تلویزیون های سونی 2023 – 2022

در این تلویزیون های بسیار مناسب گیمینگ بوده و از سرعت رفرش بالای برخوردار هستند و می توان گفت جزء بهترین تلویزیون های 4K موجود در بازار می باشند. تلویزیون های سونی در سال های 2023 و 2022 ساخته شده اند، که اقتصادی‌ترین مدل گیمینگ آن تلویزیون سونی X85L مدل سال ۲۰۲۳ می‌باشد.

بهترین تلویزیون شیائومی فورکی

کیفیت تصویر 4K در تلویزیون های بسیاری وجود دارد که برند شیاومی چین نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و از تلویزیون فورکی 4K در محصولات خود استفاده کرده است. این برند از سیستم عامل اندروید در تلویزیون های خود استفاده می کند که همانند سیستم عامل تلویزیون های سونی بوده و کارایی با آن بسیار راحت می باشد.

تلویزیون های که به عنوان بهترین تلویزیون های 4K از برند شیاومی می خواهیم معرفی کنیم شلمل مدل های Q1, P1 می باشند که از کیفیت تصویر4K بهره برده اند. این برند از حافظه داخلی در محصولات خود استفاده کرده است تا امکان ذخیره‌سازی برنامه ها و محتواهای مورد علاقه شما را داشته باشد.

تلویزیون 4k شیائومی با کیفیت و دیزاین عالی

از دیگر تلویزیون های سری جدید شیائومی در سال 2022 که از کیفیت تصویر4K استفاده کرده و امکانات بسیار خوبی دارند و همچنین از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر برندها برخوردار هستند می توان به مدل های F2, A2 اشاره کرد.این تلویزیون های از پردازنده های بسیار قوی استفاده می کنند و قدرت پردازش صدا و تصویر را به بهترین شکل ممکن دارا می باشند.

بهترین تلویزیون های فورکی هایسنس

از بهترین تلویزیون های 4K هایسنس در سال 2022 و 2021 می توان به تعداد بسیار بالای از آن ها اشاره کرد که این تلویزیون های با بهره بردن از کیفیت تصویر 4K و قابلیت های تصویری مناسب از تلویزیون های پرفروش بازار باشند. این برند یک برند چینی می باشد که از سیستم عامل Vidaa پشتیبانی می کند.

این تلویزیون ها اسمارت بوده و امکان اتصال از طریق اینترنت و وای فای را فراهم می کنند و شما می توانید به راحتی از طریق پورت های تعبیه شده در پشت تلویزیون نیز به صورت مستقیم دستگاه های خود را به تلویزیون وصل کنید.

جمع‌بندی:

دراین مقاله ما به یک جمع‌بندی کلی از تلویزیون 4K که بهترین امکانات و کیفیت تصویر را ارائه داده اند رسیدیم و با بهترین تلویزیون ها 4K برندهای با کیفیت آشنا شدیم. در بین این مدل ها یک سری از قیمت مناسبی برخوردار بودن اما می توان گفت بعضی از مدل های مثل OLED قیمت به نسبت بالاتری را دارند.

 انتخاب شما برمی گردد به توقعی که شما بجز کیفیت تصویر4K از تلویزیون مورد نظر خود دارید و البته مهم تر از آن بودجه ای که برای این کار قرار است پرداخت کنید. برای مشاوره بهتر و اطلاع از هزینه دقیقی که باید پرداخت کنید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تفاوت تلویزیون 4K با فول اچ دی؟

در تلویزیون های 4K رزولوشنی 4 برابری با تلویزیون فول اچ دی دارد و از تعداد پیسکل های 4 برابر بیشتر از تلویزیون FHD استفاده شده است و در این حالت تصویری که ارائه می دهد معمولاً از وضوح بالاتری برخوردار می باشد.

02آیا کیفیت تصویر 4K و UHD با هم متفاوت هستند؟

بله. کیفیت تصویر 4K را معمولاً در کنار UHD به کار می برند و خیلی از مواقع خریداران فکر می کنند منظور هر دو یک چیز است در حالی که 4K یک استاندارد مخصوص است ولی UHD وضوح تصویر می باشد. یعنی UHD را برای تلویزیون های 8K هم به کار می برند.

03تلویزیون 4K قیمت بالاتری دارد یا FULL HD؟

تلویزیون های 4K در رده های بالا از قیمت بیشتری نسبت به کیفیت تصویر های FULL HDبرخوردار می باشند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون 4K چیست ؟ بهترین تلویزیون های 4K”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *