در مقاله امروز افرالند قصد داریم به معرفی و بررسی 7 تا از بهترین سیستم های صوتی سونی 2021 ( شیک سونی ) که شامل بهترین شیک های سری X و V سونی می شود بپردازیم؛ اما قبل از آن بحث خود را با توضیحات مقدماتی شروع خواهیم کرد.

شیک سونی (Shake Sony) چیست؟

سونی سیستم های صوتی خود را با نام SHAKE به بازار عرضه کرده است که دارای کیفیت و قدرت صوتی بالایی است. شما با خرید سیستم صوتی سونی می توانید مهمانی ها و دورهمی های خود را به راحتی مدیریت کنید.

ویژگی های سیستم صوتی شیک سونی

از مهمترین ویژگی های شیک سونی می توان به قابلیت کارائوکه اشاره کرد. در صورتی که به خوانندگی علاقه داشته باشید می توانید با استفاده از حالت کارائوکه به تمرین خوانندگی بپردازید. شما می توانید با وصل کردن میکروفون به ضبط صدا بپردازید و روی موسیقی های لایت و بی کلام خود بخوانید.

رقص نور زیبای سیستم های صوتی شیک سونی به شما اجازه می دهد تا در هنگام پخش موسیقی های مورد علاقه خود از یک نورپردازی زیبا هم استفاده کنید و محیط خود را زیباتر جلوه دهید. این نورپردازی با کمک چراغ های LED تعبیه شده در دستگاه ایجاد می شود.

پورت های متنوع از دیگر ویژگی های سیستم صوتی شیک سونی می باشد. بسته به مدلی که خریداری می کنید شما می توانید از پورت های ورودی و خروجی متنوعی استفاده کنید. در جدول زیر می‌توانید بهترین سیستم صوتی‌های شیک سونی را مشاهده کنید.

مدلتوان صوتی «وات»
شیک سونی X702400
شیک سونی X301800
شیک سونی X101200
شیک سونی V902400
شیک سونی V831850
شیک سونی V731440
شیک سونی V43720

اگر به اتصالات سیمی علاقه ندارید شما می توانید با استفاده از بلوتوث به اتصال دستگاه های خود به شیک سونی بپردارید. از ویژگی های متنوع دیگر این دستگاه ها می توان به کیفیت صدای دالبی، پشتیبانی از جلوه های دی جی، پشتیبانی از تمام فرمت های صوتی تصویری، حساس به حرکات دست و ده ها قابلیت دیگر اشاره کرد.

شیک های سری X سونی (2019)

اگر به توان خروجی بسیار زیاد؛ کیفیت صدای بالا و فراگیر نیاز دارید شبک های سری ایکس سونی را مورد بررسی قرار دهید. این دستگاه هاز از قابلیت اتصال بلوتوث و NFC پشتیبانی می کنند و رقص نور و افکت های دی جی را ارائه می دهند و شما به کمک آنها می توانند مهمانی های متفاوت و متمایزی را برگزار کنید. تمام شیک های سری X سونی از قابلیت کارائوکه و رقص نور پشتیبانی می کنند.

شیک های سری V سونی (2020)

سونی شیک های 2020 خود را با حرف V کد کرده است و محصولات جدیدتر از سری X هستند. این شیک ها هم قابلیت های منحصر به فرد مانند قابلیت حمل ساده؛ حساسیت به حرکات دست، رقص نور؛ کارائوکه؛ جلوه های صوتی دی جی و غیره را ارائه می دهند.

بهترین شیک سونی 2020

در ادامه به معرفی بهترین شیک های سونی 2020 که با کاراکتر V کد شده اند می پردازیم و امکانات و قابلیت های هر یک را قید خواهیم کرد:

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV90DW – SHAKE V90

توان صوتی 2000 وات | مونتاژ مالزی | ارتفاع 170 سانتی متر | مجهز به فناوری بلوتوث و  NFC| مجهز به پورت  HDMI| مجهز به پورت  USB| دارای رقص نور  LED| دارای چهار افکت  DJ| دارای قابلیت کارائوکه | دارای ورودی گیتار

سیستم صوتی شیک سونی مدل V90 از یک طراحی ایستاده (تاور یا برجی) برخوردار است و این به کاهش فضای اشغال شده کمک می کند. این دستگاه با ارتفاع 170 سانتیمتر ساخته شده است اما این نباید باعث نگرامی افرادی باشد که به یک دستگاه قابل حمل نیاز دارند؛ چون که بخش بالایی شیک را می توان جدا کرد.

برای دسترسی ساده تر پنل لمسی در قسمت میانی و اسپیکرها در قسمت بالا و پایین سیستم صوتی سونی قرار گرافته است. این نوع قرار گیری حتی می تواند به پخش صدای بهتر کمک کند؛ با پخش موسیقی های خود این دستگاه نورپردازی جذابی را به محیط شما اضافه می کند. هر یک از اسپیکرهای به صورت جداگانه این نور را متساعد می کنند و لامپ های رنگی که در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته است افکت های متفاوتی را ایجاد می کنند.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV90DW - SHAKE V90

دکمه ها و پورت های اتصال را می توانید در قسمت میانی دستگاه پیدا کنید. سونی حتی برای حمل راحت تر شیک V90 برای آن دستگیره و دو چرخ در نظر گرفته است تا حمیل ساده تری را برای شما فراهم آورد. V90 دستگاهی 2000 واتی است که از 10 اسپیکر (8 عدد در بالای پنل لمسی و 2 عدد در قسمت پایین پنل) تشکیل شده است؛ با وجود فناوری از بین برنده نویز شما می توانید صداهای باکیفیت و بدون نویز را در اختیار داشته باشید.

قابلیت Gesture Control به شما اجازه می دهد تا با استفاده از ژست های حرکتی به کنترل شیک سونی بپردازید و خود را در قالب یک دی جی مشاهده نمایید. شما می توانید با ژست های حرکتی به راحتی افکت های صوتی ایجاد کنید و به کنترل موسیقی بپردازید.

اتصال از طریق وای فای و بلوتوث به شما امکان می دهد تا از اتصالات بی سیم لذت ببرید و خود را از شلوغی های کابل نجات دهید. NFC؛ پورت های ارتباطی USB و HDMI؛ قابلیت کارائوکه؛ قابلیت اتصال میکروفن؛ پشتیبانی از ورودی گیتار از قابلیت های دیگر این شیک 2020 سونی می باشد.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV83D – SHAKE V83

توان صوتی 1800 وات | مونتاژ مالزی | ارتفاع 105 سانتی متر | مجهز به فناوری بلوتوث؛ Wi-Fi و LDAC| مجهز به پورت  HDMI| مجهز به پورت  USB| دارای رقص نور  LED| دارای افکت  DJ| دارای قابلیت کارائوکه | دارای ورودی گیتار

سیستم صوتی شیک سونی V83 نسخه بهبود یافته V82 است که به قابلیت ها و امکانات رقابتی مجهز شده است. این شیک سونی که جزو محصولات 2020 سونی است از پنل لمسی مقاوم در برابر آب، رقص نور حرفه ای؛ پورت های متنوع؛ اتصال بی سیم و با سیم, حالت های دی جی (DJ)، طراحی زیبا و ده ها قابلیت دیگر پشتیبانی می کند.

V83 در ابعاد 428x1051x370 میلیمتر و وزن 23.4 کیلوگرم ساخته شده است. برای حمل و نقل ساده تر شیک توسط کاربران؛ دو چرخ در زیر دستگاه تعبیه شده است. رنگ مشکل پنل به راحتی با هر فضایی همخوانی خواهد داشت. V83 از میدرنج, توییتر و ساب ووفر برخودار است و در قسمت پنل لمسی به صورت پشته ای قرار گرفته اند.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV83D - SHAKE V83

بلندگوها به صورت منفرد نور را از خود متساطع می کنند؛ در قسمت پشت هم چراغ های LED رنگی قرار گرفته است؛ دکمه ها را می توانید در قسمت پنل لمسی و توییترها و پورت های ورودی را می توانید پشت دستگاه پیدا کنید. در این دستگاه سونی از 4 توییتر 4 سانتیمتری؛ 2 درایور میدرنج 8 سانتیمتری؛ 2 درایو میدرنج 10 سانتیمتری و ساب ووفر استفاده شده است در نتیجه می توانید کیفیت صدای بسیار خوبی را دریافت کنید.

علاوه بر طراحی شیپور مانند؛ در پشت دستگاه یک پخش کننده صدا قرار گرفته شده است که باعث پخش صدای 360 درجه می شود. فناوری clear audio + به از بین بردن نویز صدا کمک می کند و شما می توانید صداهای واضح و شفافی را دریافت کنید. در کنار آن فناوری دالبی دیجیتال باعث بهبود کیفیت و بازسازی صدا می شود و با SURROUND SOUND  تجرهب صدای زنده و طبیعی را در اختیار خواهید داشت.

فناوری DSP هم موجب تقویت صدا می شود و شما می توانید موسیقی های خود را با وضوح بالایی گوش دهید. در پنل لمسی دستگاه می توانید دکمه هایی که در بالا قرار گرفته اند را برای کنترل استفاده کنید. این پنل در مقابل آب مقاوم است بنابراین نگران استفاده از شیک خود در فضای باز نباشید.

درست مانند V90 این دستگاه هم از ژست های حرکتی؛ نورپردازی 360 درجه؛ قابلیت کارائوکه، قابلیت اتصال میکروفون؛ ورودی گیتار پشتیبانی می کند و در کنار آن می توانید از حالت بازی TAIKO، DVD PLAYER؛ قابلیت اتصال بی سیم بلوتوث؛ وای فای، LDAC، NFC؛ افکت‌های متنوع و جذاب  DJ، پورت های USB و HDMI برای اتصال دستگاه های اکسترنال استفاده کنید.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV73D – SHAKE V73

توان صوتی 1440 وات | مونتاژ مالزی | ارتفاع 94 سانتی متر | مجهز به فناوری بلوتوث؛ Wi-Fi و NFC| مجهز به پورت  HDMI| مجهز به پورت  USB| دارای رقص نور  LED| دارای افکت  DJ| دارای قابلیت کارائوکه | دارای ورودی گیتار

سیستم صوتی شیک سونی V73 جزو دستگاه هایی است که توان صوتی 1440 وات را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه به کمک بلندگو؛ توییتر و میدرنج کیفیت صدای رضایت بخشی را ارائه می دهد و به کمک آن می توانید مهمانی ها و دورهمی های خود را برگزار کنید. این دستگاه قابلیت اتصال به تلویزیون؛ کنسول بازی و هر دستگاه سازگار با بلوتوث؛ وای فای و پورت USB را دارد. شما می توانید موسیقی های ذخیره شده در هارد اکسترنال یا فلش مموری خود را از طریق پورت USB پخش کنید و می توانید از طریق پورت HDMI لپ تاپ؛ تلویزیون یا هر دستگاه سازگار دیگر را وصل کنید.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV73D - SHAKE V73

شما حتی فناوری بلوتوث و NFC را در اختیار دارد و می توانید از وای فای؛ فناوری LDAC؛ پنل کنترل لکسی حرکتی هم استفاده کنید. شیک V73 سونی از 4 تویتتر (2 عدد در جلو و 2 عدد در پشت بدنه)؛ 2 عدد میدرنج؛ و 2 باس بوستر تشکیل شده است. MEGA BASS مسئولیت تولید باس اصلی را به عهده دارد و در قسمت مرکزی شیک به شکل یک بلندگوی بزرگ قرار گرفته است.

درست مانند شیک های معرفی شده در بالا شیک V73 سونی دارای چراغ های LED برای نورپردازی و رقص نور؛ دو چرخ تعبیه شده در قسمت زیر برای حمل و نقل راحت تر است و شما حتی می توانید با استفاده از ریموت کنترل؛ از راه دور به مدیریت دستگاه خود بپردارید.

به دلیل استفاده از چراغ های LED که در قسمت پایین؛ کناره های چپ و راست و البته پشت دستگاه قرار گرفته است شما می توانید رنگ های متنوعی را در رقص نور خود شاهد باشید. افکت های Flanger، WAH ، Isolator و PAN هر چهار افکت دی جی هستند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. این دستگاه هم دارای پنل لمسی می باشد و تمام دکمه های قرار گرفته (پاور روشن و خاموش کردن، رد کردن آهنگ و به عقب گرداندن، کم و زیاد کردن صدا، تغییر بیس آهنگ ها، توقف  و غیره) در آن به کنترل دستگاه شما کمک می کنند.

این دستگاه از ژست های حرکتی؛ نورپردازی 360 درجه؛ قابلیت کارائوکه، قابلیت اتصال میکروفون؛ ورودی گیتار پشتیبانی می کند و در کنار آن می توانید از حالت بازی TAIKO، DVD PLAYER؛ قابلیت اتصال بی سیم بلوتوث؛ وای فای، LDAC، NFC؛ افکت‌های متنوع و جذاب  DJ، پورت های USB و HDMI برای اتصال دستگاه های اکسترنال؛ فناوری های صوتی DOLBY DIGITAL و SURROUNDاستفاده کنید.

سیستم صوتی شیک سونی مدل MHCV43D – SHAKE V43

توان صوتی 720 وات | مونتاژ مالزی | ارتفاع 79 سانتی متر | مجهز به فناوری بلوتوث؛ Wi-Fi و NFC| مجهز به پورت  HDMI| مجهز به پورت  USB| دارای رقص نور  LED| دارای افکت  DJ| دارای قابلیت کارائوکه | دارای ورودی گیتار

شیک سونی مدل V43 یکی دیگر از سیستم های صوتی 2020 بسیار با کیفیت است که از نظر قدرت بعد از موارد بالا قرار می گیرد. این مدل نسخه بهبود یافته V42 است و به لطف استفاده از 2 میدرنج؛ 2 توییتر و یک ساب ووفر می تواند کیفیت صدای عالی را برای مناطق وسیعی ارائه دهد. با دو بلندگوی JET BASS BOOSTER که در پایین بدنه قرار گرفته ایت می توانید کنترل صدای بم و تقویت باس را داشته باشید.

توان صوتی 720 وات به همراه ویژگی دالبی دیجیتال؛ قابلیت پاکسازی صدا؛ فناوری DSP و موتور دیجیتال DSEE به شما امکان می دهد که در جای جای اتاقی که هستید کیفیت صدای مناسب را در اختیار داشته باشید.

با استفاده از قابلیت کارائوکه می توانید از طریق پنل و میکروفون متصل شده خود با دوستانتان به تمرین خوانندگی بپردازید. برای کنترل شیک خود از طریق گوشی هوشمند می توانید از برنامه Fiestable استفاده کنید.

کنترل پنل لمسی و دکمه هایی که در اطراف آن وجود دارد امکان تنظیم صدا را می دهد و با استفاده از فناوری Live Sound که از الگوریتم های خاص استفاده می کند منابع صدا به راحتی تشخیص داده می شود و نویز به صورت کامل حذف می شود و شما می توانید وضوح بیشتری را حس کنید.

با فناوری DSP می توانید پخش صدای فستیوال را تجربه کنید، قابلیت DSEE جزئیات صدا را ارائه می دهد و می توانید فایل موسیقی را به شکل فشرده در فرکانس های بالا داشته باشید که باعث می شود جزئیات بیشتری را در اختیار داشته باشید.

این دستگاه از ژست های حرکتی؛ نورپردازی 360 درجه؛ قابلیت کارائوکه، قابلیت اتصال میکروفون؛ ورودی گیتار پشتیبانی می کند و در کنار آن می توانید از حالت بازی TAIKO، DVD PLAYER؛ قابلیت اتصال بی سیم بلوتوث؛ وای فای، LDAC، NFC؛ افکت‌های متنوع و جذاب  DJ، پورت های USB و HDMI برای اتصال دستگاه های اکسترنال؛ فناوری های صوتی DOLBY DIGITAL و SURROUNDاستفاده کنید.

بهترین شیک های سونی 2019

در ادامه به معرفی بهترین شیک های سونی 2019 که با کاراکتر X کد شده اند می پردازیم و امکانات و قابلیت های هر یک را قید خواهیم کرد:

سیستم صوتی 2400 وات سونی مدل شیک X70 | Shake X70D

توان صدای 2400 وات | مجهز به  ورودی گیتار | دارای قابلیت Karaoke یا خوانندگی مجازی | دارای افکت های مختلف صدا | پشتیبانی از قابلیت  NFC| پشتیبانی از بلوتوث

سیستم صوتی 2400 وات سونی مدل شیک سونی X70 یکی از محصولات 2019 است که از عملکرد عالی برخوردار است. در این دستگاه می توانید از قابلیت هایی مانند بلوتوث؛ USB؛ NFC؛ قابلیت کارائوکه؛ فناوری  S-FORCE FRONT SURROUND و دالبی دیجیتال استفاده کنید. Shake X70 از سه قسمت تشکیل شده است که شامل دو بلندگو و یک قسمت کنترلی است. به لطف چراغ های LED شما می توانید نورپردازی زیبایی را در مهمانی های خود داشته باشید. قدرت و سرعت رقص نور با توجه بهحالت موسیقی تغییر می کند.

سونی برای اتصال بی سیم استفاده از بلوتوث را در نظر گرفته است؛ شما حتی با استفاده از قابلیت LDAC می توانید برای انتقال اطلاعات صوتی به سیستم های صوتی تصویری اقدام کنید. این فناوری از سرعت انتقال 990 کیلوبایت در ثانیه پشتیبانی می کند.

7 تا از بهترین سیستم های صوتی سونی ( شیک سونی ) 2020

با استفاده از ورودی گیتار می توانید کنسرت های کوچکی را برگزار کنید. با استفاده از ورودی میکروفن و قابلیت کارائوکه می توانید روی آهنگ های مورد علاقه خود تمرین خوانندگی کنید. فیلتر صوتی داخلی می تواند میزان نویز را به حداقل برساند. علاوه بر است شما می توانید از افکت های DJ استفاده کنید. با  افکتFlanger   یک صدای عمیق ایجاد کنید؛ با افکت  WAH صدا را تحریف کنید؛ با افکت Isolator یک گروه فرکانس ویژه را اجرا کنید و با افکت PAN  صدا را در سرتاسر بلندگو ها کنترل کنید.

با استفاده از پورت HDMI و پورت USB می توانید دستگاه های اکسترنال خود را به شیک سونی متصل کنید و از اطلاعات آنها استفاده کنید. فناوری NFC و بلوتوث نیاز به اتصالات سیمی طولانی و پیچیده را برطرف می کنند، Music Senter سونی را برای گوشی های هوشمند و یا تبلت خود دانلود کنید و کنترل مجموعه موسیقی خود را به دست بگیرید. 

سیستم صوتی 1800 وات سونی مدل شیک Shake X30

دارای قدرت صدای 1800 وات | مجهز به فناوری بلوتوث و NFC | مجهز به درگاه HDMI| مجهز به درگاه USB | دارای رقص نور LED| دارای چهار افکت DJ| دارای قابلیت Karaoke

سیستم صوتی 1800 وات مدل شیک سونی X30 یک سیستم سه تکه است که از دو بلندگو و یک قسمت برای کنترل آنها استفاده می کند. این دستگاه هم از امکاناتی مانند بلوتوث؛  NFC، قابلیت کارائوکه؛ فناوری های ClearAudio؛ S-FORCE FRONT SURROUND  و دالبی دیجیتال, چراغ های LED برای نورپردازی رنگی؛ LDAC ؛ افکت های دی جی (DJ)، ورودی گیتار، پورت های ورودی USB و HDMI؛ ورودی RCA؛ Music Center و امکانات دیگری که در بالا هم توضیح دادیم مجهز شده است.

7 تا از بهترین سیستم های صوتی سونی ( شیک سونی ) 2020

سیستم صوتی 1200 وات سونی مدل شیک Shake X10

دارای قدرت صدای 1200 وات | مجهز به فناوری بلوتوث و NFC | مجهز به درگاه HDMI| مجهز به درگاه USB | دارای رقص نور LED| دارای چهار افکت DJ| دارای قابلیت Karaoke

اما آخرین محصولی که خدمت شما معرفی می کنیم؛ سیستم صوتی 1200 وات مدل شیک سونی X10 است که یک محصول 2019 است که از قابلیت های متنوعی برخوردار است. مانند سایر دستگاه های موجود در این لیست شما می توانید از افکت های دی جی؛ نورپردازی LED؛ قابلیت کارائوکه؛ اتصال بلوتوثی؛ سرعت انتقال بسیار بالا؛ کنترل از را دور؛ پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی و تصویری، NFC؛ پورت های ورودی HDMI و RCA؛ خروجی هدفون و میکروفون، ورودی گیتار و … دست پیدا کنید. حتی فناوری هایی مانند DOLBY DIGITAL به تقویت کیفیت صدا کمک می کنند و شما می توانید صدایی فراگیر و همه جانبه را در اختیار داشته باشید.

وبسایت اصلی: sony.com