۱۶ شهریور ۱۴۰۱

ارزانترین تلویزیون های کیولد

عملکرد تلویزیون qled سامسونگ q70b

در این قسمت قصد داریم شما را با ارزانترین تلویزیون های کیولد موجود در بازار آشنا کنیم و به یک نتیجه کلی در مورد تلویزیون های ارزان قیمت QLED برسیم که کدام مدل ها می توانند بهترین کارایی را برای دوست داران تلویزیون های کیولد به ارمغان بیاورند که هم جزء تلویزیون های اقتصادی کیولد باشند هم اینکه مواردی که از آن انتظار داریم را با خود داشته باشند که نیاز ما را برطرف نمایند.

ورود مغرورانه تلویزیون کیولد به صنعت نمایشگر چالشی برای سنجش سلایق افرادی بود که به صورت انگشت شمار طرفدار اولد بودن اما توان خرید آن را نداشتند. اگر جزء آنها هستید بد نیست به جرگه افرادی بپیوندید که در حال مطالعه این مقاله از افرالند هستند.

سامسونگ در واقع بزرگترین تولید کننده تلویزیون های کیولد به شمار می آید و به عنوان برندی که برای اولین بار اقدام به ساخت این تکنولوژی جدید در سال های اخیر کرده است در حال حاضر سلطان بلامنازع این تکنولوژی می باشد اما به مرور برندهای دیگری همچون شیائومی دست به ساخت این نوع از تلویزیون زده و توانسته اند تا حدودی با سامسونگ به رقابت بپردازند و به سرعت در این بازار به پیش بروند.

کیولد در مدل های مختلف و سایزهای مختلفی ساخته شده اند که امکان تهیه آن را در مدل های متفاوت در دسترس دارید اما نمی توان گفت که تنوعی در سایزبندی مشاهده خواهید کرد، زیرا تلویزیون های کیولد همچون اولد ها معمولاً در سایزهای بزرگ ساخته می شوند و در سایز زیر 50 اینچ نمی توانید هیچ نوع کیولدی را شاهد باشد که این می تواند یک نقطه منفی برای این نوع از تلویزیون ها به شما آید.

تلویزیون سامسونگ با آرایشی نو

هرچند که شاید منطقی نباشد زیرا کسی که به سراغ تلویزیون کیولد می رود حتی از نوع ارزان آن باز هم خود را برای هزینه بالا آماده کرده است، به این دلیل که تلویزیون های QLED جزء تلویزیون های گران قیمت و لوکس محسوب می شوند و در هیچ سایزی نمی توان گفت که خیلی هزینه کمی دارند. اما خب در این مبحث می خواهیم با ارزان قیمت ترین تلویزیون های کیولد آشنا شویم که نسبت به سایز کیولد ها باز از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

مدل های موجود از تلویزیون های کیولد

تلویزیون هایی که در بازار وجود دارند از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کدام امکانات اساسی با خود به همراه دارند اما برای شناحت تلویزیون های کیولد لازم است قبل از هر چیزی از مدل های موجود اطلاع داشته باشیم که به جدول زیر مراجعه نمایید.

مدلسال ساخت
تلویزیون سامسونگ Q60B2022
تلویزیون سامسونگ Q70B2022
تلویزیون سامسونگ Q80B2022
تلویزیون سامسونگ Q60C2023
تلویزیون سامسونگ Q70C2023
تلویزیون سامسونگ Q80C2023
تلویزیون شیائومی Q22022
تلویزیون شیائومی Q12021
تلویزیون شیائومی Q1E2021
تلویزیون های کیولد 2022-2022

در جدول بالا به معرفی یک سری از مدل های کیولد در برندهای موجود یعنی سامسونگ و شیائومی پرداختیم و که در واقع ترکیبی از ارزانترین ها و گران ترین می باشد و یک نمای کلی از تمام مدل های موجود در بازار می باشد. در صورتی که محدودیت بودجه ندارید پیشنهاد می‌کنیم خرید تلویزیون سامسونگ را در اولویت قرار دهید چرا که تنوع بیشتری دارد و از لحاظ مشخصات به نسبت شیائومی بهتر عمل کرده است.

تکنولوژی کیولد چیست؟

شمایی که به این صفحه مراجعه نموده اید قطعاً از تکنولوژی کیولد تا حدودی اطلاعاتی دارید اما احتمال اینکه یک سری از افراد این اطلاعات را نداشته باشند نیز هستند، پس قبل از چیزی باید با واژه کیولد آشنایی داشته باشید تا در مرحله بعد قابلیت های آن را دانسته و در آخر با مدل های تلویزیون های اقتصادی کیولد آشنایی پیدا کنیم تا انتخاب هوشمندانه ای پشت این خرید داشته باشیم.

کیولد در سال 2021 توسط شرکت سامسونگ ساخته شد و با ورود خود سروصدای زیادی به پا کرد، چون به امید رقابت با تلویزیون های اولد ال جی به میدان آمده بود و توجه همه به سمت آن ها جلب شده که اصلاً این تکنولوژی چه کارایی دارد که آمده رقابت را شروع کند. فناوری کیولد ترکیبی از Quantom Dot + LED بوده که آخر سر QLED را ایجاد کرده اند.

وجود ذرات کوانتوم دات در این تلویزیون ها همچون فیلتری عمل می کند که هر تصویری و داده ای از تصویر به آن وارد می شود از این لایه متشکل از ذرات کوانتومی گذشته و هر کدام از این نقاط به صورت جدا در پس زمینه LED نور را از خود ساطع می کنند. تصویری جذاب با درخشندگی بالا را به نمایش در می آورد که این خاصیت را در تصاویر روشن و فیلم هایی با صحنه های روشن بهتر حس می کنید. تصاویری که نور خورشید به شدت به یک نقطه می تابد که در این حالت تصویر به شدت روشن است.

قابلیت های تلویزیون های ارزان قیمت QLED

تلویزیون های اقتصادی کیولد دارای امکانات بسیار زیادی می باشند که می توانند هر نیازی را برای شما برآورده کنند چون عملاً در رده تلویزیون های رده بالا قرار می گیرند که از توان صوتی مناسب با کیفیت تصویر عالی برخوردار هستند و همچنین از امکاناتی همچون قابلیت گیمینگ با اتصال به پورت های مهم و هوشمند بودن از بهترین قابلیت های این نوع از تلویزیون ها به حساب می آیند.

تصویری درخشان در ارزانترین تلویزیون های کیولد

کیفیت تصویر در تلویزیون های اقتصادی کیولد در تمام مدل های مختلف در برند سامسونگ و شیائومی از نوع 4K می باشد که هر دوی این موارد که یکی از بهترین کیفیت تصاویر در تلویزیون ها به شمار می رود. اما در واقع در تلویزیون های کیولد جدا از یک فورکی معمولی به دلیل قابلیت کوانتوم دات که در مجموعه خود دارد تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر را با تکنولوژی جدید و درخشان تر ارائه می دهد.

تلویزیون سامسونگ q70b

در این تلویزیون ها با قابلیت 100% Color Volume با به نمایش گذاشتن حجم صد در صدی از رنگ ها می تواند تصاویری به شدت واضح با رنگ های بسیار طبیعی را به نمایش بگذارد و پشتیبانی از HDR10 , HLG در این مدل ها کمک می کند با هر درجه از روشنایی تصویر با کنتراست عالی را در دسترس داشته باشید. در تمام مدل های تلویزیون های کیولد شما تصویری قرار است مشاهده کنید هرچند هم بی کیفیت باشد، با قابلیت ارتقاء که دارد تصویری با کیفیت 4K خواهد بود.

صدایی رسا با قدرت وضوح بالا

کیفیت صدا در تلویزیون های ارزان قیمت QLED در مدل های متفاوت فرق دارد و از 20 وات تا 60 وات را در سری های مختلف شاهد هستید. این میزان صدا در تلویزیون Q1 شیائومی 30 وات می باشد اما در تلویزیون های برند سامسونگ در سری 6, 7 ,8 با هم متفاوت هستند و این می تواند یکی از عوامل اختلاف قیمت در آن ها به حساب آید که مدل ها را از هم سوا می کند.

صدای رسا ارزانترین تلویزیون های کیولد
در ارزانترین تلویزیون های کیولد شاهد صدای عالی با قابلیت های عالی هستیم

 قابلیت های صوتی همچون Dolby Atmos  در برند شیائومی و Dolby Digital+ در برند سامسونگ به نحوی یاری رسان در امر صدای بهتر و واضح تر به تلویزیون هستند و صدایی که پخش می کنند صدایی فراگیر و چند بعدی بوده که تمام فضا را به یک نحو تحت تاثیر خود قرار می دهد و هر جایی از فضا قرار گرفته باشید صدا را با همان وضوحی که در روبرو نشسته اید خواهید شنید و این یعنی صدای عالی و با کیفیت.

پردازشگر در تلویزیون های اقتصادی کیولد

قدرت پردازشگر یکی از عوامل مهم در انتخاب تلویزیون به حساب می آید. اینکه تصویر و یا صدایی که دریافت می کنید یک تصویر و صدای با کیفیت باشد بسیار مهم می باشد که در تلویزیون های ارزان قیمت QLED در برند های مختلف این نوع پردازشگری که استفاده شده است کمی متفاوت می باشد اما در واقع اصول کارهمه یکی است و رسالت آن ها پردازش هر داده بی کیفیتی می باشد.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

پردازشگر در تلویزیون های کیولد سامسونگ از نوع Quantum Processor می باشد که در نوع خود بی نظیر می باشد که سرعت پردازش در تلویزیون سری 6 کیولد 60 هرتز بوده و در بقیه سری ها 120 هرتز است. پردازشگر در تلویزیون های شیائومی در دو نوع مرکزی Cortex A57 و گرافیکی Mail استفاده شده است که در کنار هم تصویری عالی با سرعت پردازش 120 هرتز را تجربه می کنند.

هوشمندانه با سیستم عامل سرگرم شوید

در ارزانترین تلویزیون های کیولد نیز سیستم عامل وجود دارد و اینکه کدام مدل از تلویزیون های کیولد باشد تفاوتی ندارد تمام تلویزیون های هوشمند در حال حاضر در تمام برندها دارای سیستم عامل هستند. سیستم عامل از مهمترین عوامل هوشمند بودن تلویزیون های به شمار می رود و هر تلویزیونی از این قابلیت بهره می برد یک تلویزیون هوشمند است که در حال حاضر تمام تلویزیون های نسل جدید هوشمند هستند.

سیستم عامل امکان دسترسی به دستیارهای بسیار زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد که در تلویزیون های سامسونگ از نوع تایزن بوده که به صورت یک خط افقی در پایین صفحه قرار گرفته است، اما در تلویزیون های کیولد سیستم عامل اندرویدی بوده که در هنگام استفاده کل صفحه را به خود اختصاص می دهد و کارایی با تمام آن ها بسیار راحت می باشد.

سرگرمی تلویزیون های کیولد

سیستم عامل در تمام مدل ها دسترسی به دستیارهای صوتی همچون Alexa, Google Acsisstant را در اختیار شما قرار می دهد و می توان هر آنچه را که مایلید به صورت صوتی سرچ کرده و در مدل زمان کوتاهی به آن ها دست پیدا کنید. این یعنی یک سرگرمی همیشگی و بیست و چهارساعته که همیشه در هر زمانی فقط با اتصال به اینترنت دردسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
مزایا و معایب تلویزیون کیولد (QLED) سامسونگ 2022 – 2021

تلویزیون های اقتصادی کیولد کدامند؟

تلویزیون های کیولد درهیچ مدلی ارزان قیمت محسوب نمی شوند و گشتن به دنبال تلویزیون های ارزان قیمت QLED کمی عجیب است، چون کیولد به خودی خود گران قیمت و لوکس می باشد و حرف حساب جواب ندارد. اما خب برای کسی که به دنبال یک تلویزیون کیولد است قطعاً گرانترین و ارزانترین آن برایش مهم می باشد هرچند که امکانات آن ها با هم کمی متفاوت است.

تلویزیون های سری Q سامسونگ

تلویزیون های سری Q سامسونگ انواع مختلفی دارند که در سه سری 6, 7, 8 ساخته شده اند اما اگر قرار باشد به ارزانترین تلویزیون های کیولد در بین این سری ها بپردازیم باید بگوییم فقط سری 6 جزء ارزان قیمت ها محسوب می شود. اما خب اگر بخواهید یک تلویزیون برای گزینه گیمینگ تهیه کنید باید به سری های بالاتر این برند فکر کنید که البته قیمت آن کمی بالاتر می باشد.

تلویزیون های سری 6 کیولد سامسونگ دارای سرعت پردازش 60 وات هستند اما در سری 7 و 8 کیولد ها این مقدار120 هرتز می رسد که تلویزیونی مناسب گیمینگ به شمار می آیند. در سری 6 و 7 توان صوتی 20 وات بوده و یک صدای معمول و مطلوب می باشد ولی در سری8 این میزان صدا تا 60 وات نیز بالا می رود. تلویزیون های کیولد سامسونگ تلویزیون های هوشمند بوده که امکان اتصال به اینترنت و سرچ بین صفحات وب از بهترین کارایی های آن ها می باشد.

تلویزیون سری کیو سامسونگ

در این مدل ها شاهد پورت های متنوع HDMI,USB در تعداد متفاوت خواهید بود که امکان اتصال به وسایل هوشمند دیگر را فراهم می کند. همچنین اتصال از طریق بلوتوث Blutooth می تواند امکان اتصال راحت گوشی و ساندبار را به تلویزیون فراهم نماید. وجود گیرنده های دیجیتالی در این تلویزیون های هوشمند در سال های اخیر شما را از تهیه گیرنده های اضافی خلاص کرده است.

تلویزیون های سری Q در سامسونگ در سال های 2022 و 2021 با پسوندهای A و B ساخته شده اند که فقط در چند مدل وجود دارد و تنوع در آن ها بسیار کم می باشد. این تلویزیون های از ریموت کنترل هوشمند استفاده کرده که به صورت صوتی می تواند کارایی تلویزیون را از طریق آن کنترل نمود.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون اولد و کیولد

ارزانترین تلویزیون های کیولد شیائومی

شیائومی در ساخت تلویزیون های کیولد خود خیلی تنوعی به خرج نداده است و در دو مدل Q1 و Q1E این سری ها را تولید نموده است. در واقع شیائومی نسبت به سامسونگ برند ارزان تری بوده و اگر به کیولد فکر می کنید می توانید اول مدل های کیولد شیائومی را خوب بسنجید. در تلویزیون های سری QE1 سرعت رفرش 60 هرتز بوده که اقتصادی ترین تلویزیون کیولد شیائومی به شمار می رود.

تلویزیون های کیولد شیائومی

اما سری Q1 تلویزیونی بوده که قابلیت گیمینگ دارد و از رفرش ریت 120 هرتز با قابلیت پورت HDMI 2.1 بهره می برد که ازسری Q1E از نرخ بالاتری برخوردار می باشد. در این تلویزیون ها در هر دو سری توان صوتی 30 وات است که یک توان صوتی مطلوب و کارآمد می باشد. همچنین زاویه دید 178 درجه از بهترین قابلیت های تصویری این مدل از تلویزیون ها به شمار می رود.

نمایشگرهای بالارده تلویزیون شیائومی دارای حافظه داخلی 32 گیگ بوده که از رم 2 گیگ نیز پشتیبانی می کنند که برای مواقعی که قصد دارید برنامه ای بجز برنامه های تلویزیون را برروی آن نسب کنید کاربرد دارد و می تواند یک نقطه مثبت برای تلویزیون کیولد در بین کیولدهای برندهای دیگر به شمار آید.

جمع بندی

تلویزیون های ارزان قیمت QLED دارای ویژگی های عالی و منحصربه فردی هستند که امکانات عالی را با خود به همراه دارند. اگر به ارزانترین تلویزیون های کیولد فکر می کنید باید گفت تلویزیون Q1E شیائومی از همه ارزانتر می باشد که هم رده آن تلویزیون Q60A,B هستند که هیچ کدام قابلیت گیمینگ ندارند. اما اگر در تلویزیون های اقتصادی کیولد به دنبال سرعت رفرش بالاتر هستنید.

باید به سایر مدل های این دو برند فکر کنید که قیمت آن ها کمی بالاتر می باشد و نمی توان گفت یک تلویزیون اقتصادی هستند، به همین دلیل اول باید با خود به این نتیجه برسید چه عاملی در تلویزیون برای شما در اولیت قرار دارد و برطبق آن اقدام به تهیه تلویزیون نمایید تا پول خود را در جوب نیانداخته باشید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01کدام تلویزیون ها در کیولد قابلیت گیمینگ ندارند؟

تلویزیون های سری 6 سامسونگ و تلویزیون Q1E در شیائومی قابلیت گیمینگ ندارند.

02ارزانترین تلویزیون کیولد کدام مدل است؟

تلویزیون شیائومی مدل Q1E از تمام مدل ها ارزانتر می باشد.

03تمام تلویزیون های کیولد ریموت هوشمند دارند؟

بله تمام مدل های کیولد سامسونگ و شیائومی دارای ریموت کنترل هوشمند هستند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ارزانترین تلویزیون های کیولد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *