چگونه بهترین سینمای خانگی را انتخاب کنیم؟ سینمای خانگی جدید شما ممکن است هوشمندانه ترین خریدی باشد که بخواهید انجام دهید و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم انتخابی درست انجام دهید.

هیچ چیز مانند یک فیلم عالی؛ نمایش تلویزیونی یا بازی در یک سینمای خانگی خانواده را دور هم جمع نمی کند. گزینه های بی شماری در بازار وجود دارد، از سینما خانگی رده بالا تا گزینه های مقرون به صرفه. در این راهنما اطلاعاتی راجع به سینمای خانگی خواهید آموخت و اگر در پایان هنوز سوالی دارید می توانید از طریق نظرات پست با ما در میان بگذارید.

راهنمای خرید سینمای خانگی

در این مقاله ما تنها موارد ضروری را توضیح خواهیم داد تا کار را برای شما ساده کنیم. موارد مهمی وجود دارند که هنگام انتخاب سینمای خانگی باید در نظر بگیرید:

تلویزیون

سینماخانگی با تلویزیون سایز بزرگ

اگر از قبل تلویزیون ندارید تا سینمای خانگی خود را بسازید، به تلویزیون نیاز دارید. اگر از قبل تلویزیون دارید و تلویزیون 4K HDR نیست؛ یک تلویزیون جدید بخرید چون فوق العاده هستند. به علاوه، با توجه به تمام گزینه های اتصال داخلی؛ نیازهای آینده شما را در نظر می گیرد. تلویزیون های هوشمند جدید امروزی به راحتی از طریق وای فای داخلی، بلوتوث و غیره به سایر اجزا متصل می شوند.

فضا و اتاق

بعضی از سیستم های سینمای خانگی بلندگوهای بزرگی دارند و بعضی دیگر کوچک (از نظر فنی؛ در مورد کیفیت صدا؛ گزینه بزرگتر بهتر است؛ اما برندهای خاصی اسپیکرهای کوچک و متوسطی را ارائه می دهند که بر خلاف اندازه شان، کیفیت صدای فوق‌العاده ای را ارائه می دهند). با توجه به اندازه، طرح و سبک اتاقی که دارید؛ و این که از نظر دکور به چه بلندگوهایی نیاز دارید انتخاب شما شکل می گیرد. برخی از بلندگوهای بزرگتر واقعا جذاب هستند، برخی دیگر هم به گونه ای ساخته شده اند تا در دیوار و سقف پنهان شوند.

بیشتر بخوانید:
مقایسه ساندبار و سینما خانگی

دستگاه های استریم

یک مزیت عالی سینمای خانگی می‌دانید چیست؟ گیرنده سینمای خانگی مناسب می تواند به عنوان یک مرکز برای پخش استریم تقریبا همه چیز (از سیستم، گوشی یا تبلت و غیره) و از برنامه های آنلاین مانند TIDAL ، Qobuz و Spotify استفاده شود. علاوه بر این، اگر بلندگوهای بی سیم در خانه دارید؛ گیرنده سینمای خانگی شما هم می تواند آنها را هم شامل شود؛ بنابراین می توانید موسیقی های مورد علاقه خود را در گوشه و کنار خانه پخش کنید. برای کاربرانی که می خواهند در کنار تلویزیون هوشمند جدیدشان از شنیدن صدایی جادویی نیز لذت ببرند پیشنهاد می کنیم به خرید سینما خانگی ال جی فکر کنید که به دلیل تنوع قیمتی بالا، می توانند تمام کاربران را راضی نگه دارند.

سهولت در راه اندازی

سهولت در راه اندازی

اگر مهمترین معیار شما سادگی است، با توجه به تنظیمات؛ به سمت سینمای خانگی در جعبه (home-theater-in-a-box) بروید. یک سینمای خانگی در جعبه نیازی به فکر کردن ندارد؛ همه چیز در آن تعبیه شده است و به راحتی قابل استفاده است.

سینمای خانگی چیست؟

بدیهی است که تلویزیون؛ پروژکتور؛ و صفحه نمایش خوبی برای تجربه اصلی هستند. اما جادوی واقعی در پشت سینمای های خانگی صوتی است. صدا همان چیزی است که شما برای ایجاد یک سیستم سینمای خانگی واقعی در خانه خود نیاز دارید. به طور معمول یک سیستم سینمای خانگی شامل اجزای زیر است:

  • تلویزیون و یا پروژکتور و نمایشگر
  • منبع ویدیو (مانند سیگنال ارائه دهنده کابل یا یک پخش کننده Blu-ray)
  • گیرنده سینمای خانگی (جایی که همه به آن متصل می شوند).
  • بلندگو ها – بلندگوهای مرکزی، بلندگوهای جلو و چپ، بلندگوهای عقب راست و چپ؛ بلندگوهای جلوه های ویژه برای دالبی اتموس و یک یا دو ساب ووفر.

بلندگوهای سینمای خانگی

وقتی که صحبت از صدا می شود، منطقی است که ابتدا بلندگوهای خود را انتخاب کنید؛ چون انتخاب بلندگوها به تعیین گیرنده کمک می کند. بلندگوهای بزرگ به انرژی زیادی نیاز دارد و بلندگوهای کوچک به انرژی کمتر. همچنین بلندگوهای بیشتر به این معناست که شما به کانال های بیشتری در گیرنده خود نیاز دارید و برای جذاب ترین صدای ممکن؛ ممکن است بخواهید جدیدترین فناوری سینمای خانگی را اضافه کنید.

به چند بلندگو نیاز خواهید داشت؟

بستگی دارد. وقتی که صحبت از صدا می شود؛ همیشه گزینه های بیشتر بهتر است و به معنای واقعی کلمه ده ها ترکیب بلندگو وجود دارد که می توانند صدای واقعی سینمای خانگی را ایجاد کنند. سینمای خانگی سنتی شامل 5 بلندگو است؛ بلندگوی مرکزی؛ بلندگوی چپ و راست؛ دو بلندگوی عقب چپ و راست و البته ساب ووفر. یک تنظیم معمول به این شکل است:

اتاقی لاکچری شامل تلویزیون و سینمای خانگی

بلندگوی مرکزی که اصلی ترین قسمت است باید درست زیر تلویزیون باشد. گرچه برخی از بلنئگوهای مرکزی هم وجود دارند که در بالای تلویزیون قرار می گیرند. بلندگوی سمت چپ در تقابل بلندگوی سمت راست قرار می گیرند. دو بلندگوی عقب در پشت اتاق؛ پشت مخاطب نصب می شوند. به طور معمول بلندگوهای جلو و چپ و راست بزرگتر از بلندگوهای عقب چپ و راست هستند.

در ادامه بخوانید:
بهترین تلویزیون ها برای تماشای فوتبال جام جهانی

کانال به چه معناست؟

5.1، 7.1، 11.2 و 5.1.2 و موارد دیگر وجود دارد. اینها به چه معنا هستند؟ اگر کانال ها را به عنوان بلندگو در نظر بگیرید، اولین عدد (به عنوان مثال 7 در 7.1) تعداد بلندگوها می باشد که در این مثال 7 عدد می باشد. عدد بعدی به این معناست که آیا سیستم ساب ووفر دارد با نه. بنابراین 1 در 7.1 به این معناست که یک ساب ووفر وجود دارد. آخرین عدد، به عنوان مثال 2 در 5.1.2 تعداد بلندگوهای دالبی اتموس در تنظیمات را نشان می دهد. بنابراین سینمای خانگی 5.1.2 به این معماست که 5 بلندگو؛ 1 ساب ووفر و 2 بلندگوی دالبی اتموس وجود دارد.

همانطور که در بالا گفتیم؛ به کانال ها به عنوان بلندگوها فکر کنید و اگر چه فرمت های موسیقی فقط به دو کانال چپ و راست نیاز دارند؛ اما برای صدا فراگیر سینمای خانگی محدود هستند. به طور خلاصه؛ هر چه کانال بیشتر باشد بلندگوهای بیشتری می توانید اضافه کنید و هر چه بلندگوهای بیشتری اضافه کنید صدای بهتر و غوطه وری خواهید داشت.

شما حداقل 5 کانال لازم دارید؛ اما ما تعدا بیشتر را توصیه می کنیم و توصیه می کنیم حداقل 7 کانال را داشته باشید. با 7 کانال در خانه می توانید تجربه سینمایی را داشته باشید.

بیایید مزایا را بر اساس کانال ها تقسیم کنیم:

از یک سیستم استریو قدیمی حالا به عنوان 2.0 (دو کانال؛ دو بلندگو) یاد می شود.

یک ساب ووفر برای بیش تاثیرگذار اضافه کیند و حالا شما 2.1 دارید. 2 بلندگوی جلو و 1 ساب ووفر.

یک بلندگوی مرکزی اضافه کنید؛ بنابراین به نظر می رسد گفتگو همیشه از مرکز صفحه است (مخصوصا اگر کمی به کنار بنشینید؛ اهمیت پیدا می کند) و حالا ما 3.1 را داریم.

دو بلندگوی دیگر در پشت اتاق برای ایجاد صدای فراگیر اضافه کنید و ما حالا در تنظیمات 5.1 هستیم (5.1 تا چند سال پیش استاندارد صدای فراگیر بود).

در اتاق های بزرگتر؛ به ویژه در جایی که مبل شما از دیوار پشتی فاصله دارد؛ ممکن است بلندگوهای جانبی و پشتی داشته باشید که ما را به 7.1 می رساند.

و حالا یک کودتای بزرگ؛دالبی اتموس؛ جایی که ما 2 یا تعداد بیشتری بلندگو را در سقف قرار می دهیم. حالا در حال صحبت در مورد صدای واقعی سه بعدی هستیم؛ جایی که هر صدا می تواند در هر نقطه از فضا حضور داشته باشید. برای یادآوری یک سیستم 7.2.1 دارای سه بلندگو در جلو، دو بلندگو در کناره ها، در بلندگو در پشت اتاق و یک جفت در سقف است. به علاوه ساب ووفر که به طور معمول در پشت است، اما می تواند در هر جای دیگر هم قرار بگیرد.

تماشای مسابقات درکنار سینماخانگی

بلندگوهای بزرگ یا بلندگوهای کوچک

10 تا 20 سال پیش، اکثر کاربران سینمای خانگی اسپیکرهای کوچکتر را می خریدند. این روزها همه چیز در مورد کیفیت صدا است، صدای عالی و معتبر سینمایی که از طریق بلندگوهای بزرگ تامین می شود. به طور معمول می گوییم که بلندگوهای بزرگتر بهتر هستند؛ اما به هر ترتیب؛ همه چیز به ترجیحات شخصی و دکوراسیون اتاق شما بستگی دارد.

هشدار – دو بلندگوی جلو و چپ مهمترین بخش ها هستند. آنها بخش عمده ای از پانچ ناشی از موسیقی و افکت های صوتی را فراهم می آورند. همچنین استفاده از یک برند و یک سری معمولا بهتر خواهد بود.

ابتدایی ترین تنظیم بلندگو

همه چیز با یک جفت بلندگو شروع می شود که در چپ و راست تلویزیون قرار می گیرد. این یک سیستم 2.0 کاناله است. چیزی که همه ما آن را استریو می نامیم. استریو سال ها استاندارد گوش دادن به موسیقی بوده است. بسته فضای موجود و میزان تلاشی که می خواهید برای نصب صرف کنید می توانید از این تنظیمات استفاده کنید.

یک سیستم 2.0 کاناله با دو بلندگوی نسبتا مناسب هنوز هم نسبت به بلندگوهای همراه تلویزیون بهتر ظاهر می شوند. تلویزیون های بسیار نازک امروزی دارای اسپیکرهای بسیار نازکی در داخل هستند و اسپیکرها نازک و کوچک به راحتی صدا را تحریف می کنند. اما سیستم 2.0 کاناله از لحاظ فنی مناسب سینمای خانگی نیست. برای صدای واقعی سینمای خانگی حداقل به 3 بلندگو (چپ، راست و مرکز) نیاز دارید. برای صدای فراگیر واقعی به حداقل 5 تا (چپ، راست؛ مرکز و دو مورد در پشت).

یک بلندگوی کانال مرکزی اضافه کنید

اسپیکرهای سینما خانگی

وقتی که اسپیکر کانال مرکزی را اضافه می کنید یک تنظیم 3.0 دریافت می کنید. بلندگوهای مرکزی بین بلندگوهای چپ و راست قرار می گیرند؛ در حالت ایده آل درست در زیر یا بالای تلویزیون است و اضافه کردن یک بلندگوی مرکزی به این معناست که شما در حال راه اندازی یک سینمای خانگی هستید. علاوه بر این، وقتی یک بلندگوی کانال مرکزی اضافه می کنید؛ گفتگو بسیار راحت تر است.

ساندبارها کجا قرار می گیرند؟

اگر واقعا از نظر فضا با محدودیت مواجه هستید؛ ساندبارها روشی ساده برای ارتقاء صدای سینمای خانگی است و حتی به تلاش کمی نیاز دارد. این اسپیکر با بلندگوی چپ؛ راست و مرکزی ارائه می شود و یک راه حل زیبا و مناسب 3.0 کاناله را ارائه می دهد. بسته به بودجه و اندازه اتاق؛ همیشه می توانید بلندگوهای فراگیر را اضافه کنید.

ساب ووفر – بخش 1

ساب ووفر در وسط یک سینمای خانگی قرای می گیرد. وقتی فیلم ایندیاناجونز را نگاه می کنید احساس می کنید که تخته سنگ چقدر سنگین باشد؟ ساب ووفر را روشن کنید تا از طریق لرزشی که در سینه شما ایجاد می شود سنگینی آن را احساس کنید. یک ساب ووفر خوب نه تنها بیس عالی ایجاد می کند بلکه فرکانس های سطح پایین را واضح و تقویت می کند. ما می توانیم احساس کنیم که شخصیت های فیلم چه احساسی دارند.

ساب ووفر – بخش 2

ما بیشتر و بیشتر شاهد آن هستیم که دوستداران سینمای خانگی به جای یک ساب ووفر از دو یا چند گزینه استفاده می کنند. همه اتاق ها دارای ناحیه ای هستند که بیس به سرعت پایین می اید و ساب ووفر دوم به رفع این مشکل کمک می کند. بدیهی است که برای قرار دادن ساب ووفر بیشتر علاوه بر هزینه بیشتر به فضای بیشتری هم نیاز دارد؛ اما نتیجه داشتن دو یا چند ساب ووفر پاسخ بیس بهتر و افکت های صوتی بهینه فراگیر است.

سیستم های سینمای خانگی 3.1 کاناله

برخی از افراد روی سه بلندگو (مرکز؛ راست، چپ) و یک ساب ووفر تمرکز می کنند که به عنوان سیستم صوتی 3.1 کاناله شناخته می شود و همان پیکربندی موجود در ساندبارهای امروزی را داراست. یک سیستم 3.1 کاناله به تلویزیون شما کمی جلوه سینمای خانگی می بخشد؛ گرچه از صدای فراگیر سینمای خانگی واقعی کم است. اما اگر فضای کافی برای سینمای خانگی کامل را ندارد سیستم 3.1 یکی از گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید.

سیستم سینمای خانگی 5.1 کاناله

تنظیم اصلی سینمای خانگی؛ سیک سیستم 5.1 کاناله است که از 5 بلندگو استفاده می کند (بلندگوی مرکزی، بلندگوی چپ و راست؛ بلندگوی عقب چپ و راست و البته ساب ووفر) یک تنظیم معمولی مانند تصویر زیر است.

سیستم 5.1.2 کاناله یا بالاتر؟

لذت موسیقی واقعی با سینمای خانگی

سال هاست که یک سیتم سینمای خانگی 5.1 کاناله گزینه ایده آلی در نظر گرفته می شود؛ اما شاید حالا نه. تعداد زیادی از موفقیت های اخیر در زمینه فناوری؛ حالا سینمای خانگی را به سطحی برابر (و حتی در برخی مواقع بهتر) از بهترین سینماهای جهان می رساند. و یکی از بزرگترین پیشرفت ها از طریق آزمایشگاه های دالبی حاصل شد.

چند سال پیش، شرکت دالبی روشی برای ایجاد صدای فراگیر سه بعدی پیدا کرد که آن را تحت عنوان فناوری دالبی اتموس / Dolby Atmos معرفی کرد. کاری که دالبی اتموس انجام می دهد ایجاد یک لایه از صدایی که نه تنهای بالای مخاطب شناور است بلکه در مناطق مختلف مخاطب را احاطه می کند و این کار را بسیار خوب انجام می دهد. در واقع می توانید صداهای خاص را در مکان های خاص هوا مشخص کنید.

برای اینکه افراد بتوانند به صداهایی که با استفاده از دالبی اتموس واکنش نشان دهند به یک گیرنده مجهز به دالبی اتموس و حداقل دو بلندگوی دالبی اتموس نیاز دارندو بلندگوهای دالبی اتموش شامل تغییرانی در سقف؛ روی دیوار تا در تاپسرهایی هستند که در بالای بلندگوی عقب شما قرار دارند.

گزینه های دیگر

اگر بودجه لازم را دارید و واقعا می خواهید در زمینه داشتن یک سینمای خانگی با کیفیت بالا جدی باشید، با اجزای پردازش جداگانه همراه شوید. با استفاده از دو آمپر و پیش تقویت کننده شما برای انجام توزیع سیگنال و تقویت یک واحد اعتماد نمی کنید. در عوض شما یک واحد پیش تقویت کننده دارید که برای انجام توزیع طراحی شده است و یک واحد آمپر که برای تقویت طراحی شده است.

چیز بهتری می خواهید؟ آمپر اختصاصی بیشتری اضافه کنید. به زبان ساده تر هر چه قدرت آنها بیشتر باشد کمتر مجبور به مار می شود و صدا بسیار خوب می شود.

چه نوع سیستم سینمای خانگی وجود دارد؟

یک راه حل سینمای خانگی وجود دارد که برای شما مفید خواهد بود. اما همانطور که فکر می کنید که چه چیزی باید تهیه کنید به اندازه اتاق و دکوراسیون خود فکر حکنید. به عنوان مثال اگر شما در یک ملک اجاره ای یا یک خانه با دیوارهای سنگی زندگی می کنید نمی توانیم سیم ها را در معرض دید بگذارید یا برای پنهان کردن سیم ها دیوار را سوراخ کنید. در این حالت است به باید به سراغ سیستم های بی سیم بروید. آیا اتاق بزرگی دارید؟ پس بلندگوهای بزرگ را تهیه کنید و تعداد بیشتری از آنها را در نظر بگیرید. اگر اتاق کوچکی دارید برای تنظیم سیستم صوتی 3.1 کاناله یک ساندبار کم صدا و ساب ووفر فکر کنید.

مقاله مرتبط:
راهنمای خرید ساندبار

انواع مختلف سیستم های سینمای خانگی عبارتند از:

 ساندبار

گرچه از نظر فنی یک سیستم نیستند اما ساندبارها گزینه های خوبی هستند مخصوصا وقتی که بودجه و فضای محدودی دارد. آنها از قبل دارای بلندگوهای مرکزی، چپ و راست هستند؛ بنابراین آنچه شما باید اضافه کنید یک ساب ووقر و دو بلندگوی پشتی است. این ترکیب فضای کمتری را اشغال می‌کند اما با این حال صدای فراگیر سینمای خانگی واقعی را ایجاد می‌کند.

بلندگوی مرکزی در کنار تلویزیون

سینمای خانگی در یک جعبه

سینمای خانگی در یک جعبه همیشه کم هزینه ترین و آسان ترین تنظیماتی هستند که می توانید رد نظر داشته باشید اما لزوما بهترین کیفیت صدا را ندارند. هر انچه که لازم دارید توسط سازنده در جعبه قرار داده شده است، فقط تلویزیون را اضافه کنید. سینمای خانگی در جعبه همراه با نصب سخت‌افزار، کابل های کددار رنگی و دستورالعمل های ساده برای پیگیری همراه است. اما مسلماً حتی اگر وقت یا تمایل برای نصب همه چیز را ندارید گزینه ای مناسب برای شما خواهند بود.

سیستم های سینمای خانگی متشکل از بلندگوهای جداگانه

می توانید هزینه های زیادی را برای هر بلندگو؛ ساب ووفر و غیره اختصاص دهید. نکته خوب در مورد استفاده از با بلندگوهای جداگانه این است که بهتر می توانید سیستم سینمای خانگی خود را مطابق با اتاق و سلیقه خود تنظیم کنید. این نیاز به کار بیشتر برای راه اندازی دارد، اما اگر اتاق بزرگتری دارید و کیفیت صدای بهتری را می خواهید کاملا ارزشش را دارد. برای دستیابی به بهترین نتایج همه جانبه؛ کاربران را تشویث به تهیه بلندگوهای جداگانه برای ساخت سینمای خانگی خود می کنیم.

سینمای خانگی بی سیم

بلندگوهای خانگی بی سیم هم اکنون در دسترس هستند. اما اگر می توانید گزینه های باسیم را انتخاب کنید. چون سیم به طور کلی قابل اطمینان تر است. اما مزایای سیستم بی سیم چیست؟ بدون نیاز به سوراخ کردن دیوارها، کف و بدون عبور سیم از دیوارها؛ نصب بسیار راحت تری را فراهم می آورد. نصب ارزانتری دارد و کمتر خراب می شود. علاوه بر این با سیستم بی سیم می توانید اجزای خود را در هر زمان و بدون نیاز به کابل کشی به هر مکان دیگری که می خواهید انتقال دهید و این فوق العاده است.

قطعات بی سیم به معنای همه چیز در شبکه خانگی شما است؛ بنابراین می توانید تقریبا در هر جایی و تقریبا هر مکانی استریم داشته باشید و می توانید همه آنها را با استفاده از یک اپلیکیشن که روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کرده اید کنترل کنید.

سهولت در راه اندازی

سینمای خانگی سفارشی

شما می توانید طراحی و نصب سینماهای خانگی را سفارش دهید. بلندگوهایی که پشت دیوارها پنهان شده اند، صندلی ها را به سبک منشره سینما بچینید، سقف های سیاه و البته صدایی که شما را اجاطه کرد است. حتی می توانید یک دستگاه پاپ کورن واقعی داشته باشید. طراحی سفارشی شده و نصب سینمای خانگی سفارشی چیزی است که ممکن است برای خانه خود انتخاب کنید. یک سینمای خانگی سفارشی واقعا گران است.

محافظ برق، کابل ها و ریموت کنترل

محافظ برق، کابل ها و ریموت کنترل چیزهای کوچک اما مهمی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. محافظ برق سینمای خانگی شما را در برابر نوسانات نگاهانی برق و یا خاموشی ناگهانی محافظت می کند این در حالی است که هزینه کمی برای خرید نیاز دارد.

فقط یک کابل بی کیفیت می تواند روی تجربه شما تاثیر منفی بگذارد و سینمای خانگی جدید شما به کابل های زیادی نیاز دارد.

تمام ریموت کنترل های سرگردان روی میز را کنار بگذارید و یک ریموت کنترل universal عالب با کاربرد ساده و همه کاره را تهیه کنید و همه دستگاه های خود را از طریق آن کنترل کنید.

سوالات متداول

ما برخی از رایج ترین سوالاتی را که در هنگام فروش در افرالند از مشتریان شنیده ایم را جمع‌آوری کرده و در اینجا پاسخ آنها را آورده ایم.

تماشای جنگ ستارگان با صدای سینماخانگی

چگونه می توان سینمای خانگی را متصل کرد و چه مدت طول می کشد؟

تقریبا دو روز طول می کشد تا سیستم سینمای خانگی خود را راه بیندازید. برای شخصی سازی سیستم برای اجزای خاص خود به 1 روز و برای اجرا ی سیم ها و بررسی دفترچه راهنماها به 2 روز زمان نیاز است. گیرنده های سینمای خانگی برخلاف گیرنده های استریو، منوهای تنظیماتی دارند که شما را در تمام گزینه های ممکن راهنمایی می کند. خبر خوب اینکه گیرنده های بهتر سینمای خانگی امروزه خود کالیبره می شوند (کالیبراسیون فرآیندی است که در آن گیرنده از میکروفون موجود برای الف) اندازه گیری آکوستیک اتاق ب) سطح و فاصله هر بلندگو را به طور خودکار به محل گوش دادن تنظیم می کند).

آنچه در اینجا مهم است در نظر بگیرید این است که اتاق شما چقدر صدا را انعکاس می دهد. دستان خود را به هم بزنید اگر پژواکی می شنوید به خاطر دیوارهای سخت، کف چوبی یا کاشی، شیشه های پنجره زیاد و غیره است، اگر به سختی صدای کف زدن خود را می شنوید ممکن است اتاق شما توسط مبل های نرم، فرش های ضخیم؛ دیوارهای زاویه دار و غیره احاطه شده باشد. در حالت ایده آل؛ اتاق شما باید از لحاظ صوتی تا حد ممکن خنثی باشد.

اگر از سیم های بلندگوی از قبل ساخته شده طولانی استفاده می کنید. بعد از اندازه گیری طول سیم مورد نظر خود؛ از فروشنده بخواهید کابل هایی را در اندازه مورد نظر شما بسازد. از کیفیت کابل های HDMI صرف نظر نکنید.

چگونه بلندگوهای پشتی خود را بی سیم کنیم؟

برای اضافه کردن بلندگوهای سیمی به عقب می توانید از آداپتور بی سیم استفاده کنید. اگر به دنبال بلندگوهای فراگیر بی سیم هستید، برخی از تولیدکنندگان سیستم هایی با قابلیت بی سیم اختیاری برای بلندگوهای فراگیر ایجاد می کنند . Bose / بوز به عنوان قهرمان بلندگوهای فراگیر بی سیم شناخته شده است و حتما محصولی برای شما دارد. سیستم Lifestyle آنها امکان اتصال بی سیم هم بلندگوهای کانال عقب و هم ساب ووفر را فراهم می کند.

بهترین برندهای تولید سیستم های سینمای خانگی

هیچ مارکی بهترین نیست. اگر از اجزای جداگانه استفاده می کنید می توانید مارک های مختلف را با هم ترکیب کنید، البته باید دستگاه های آنها با هم سازگاری داشته باشد. گرچه توصیه می‌کنیم که همه بلندگوهای خود را از یک برند خریداری کنید. اگر سینمای خانگی در یک جعبه را خریداری می کنید بدیهی است که همه اینها از یک مارک واحد می باشند. مارک های بلندگو که ما برای شروع توصیه می کنیم Bose، Sonos ، Klipsch ، SVS هستند.

گارانتی چطور؟

هنگام خرید از نمایندگی های مجاز، ساندبار جدید شما با گارانتی کامل ارائه می شود. علاوه بر این؛ با یک فروشنده مجاز؛ علاوه بر پشتیبانی از تولید کننده، پشتیبانی تلفنی و ایمیل را از فروشنده دریافت می کنید.

منبع: worldwidestereo