در این مقاله قصد داریم در مورد حالت هتل یا HOTEL MODE صحبت کنیم. اگر در تلویزیون اتاق خواب هتل مشکلاتی در زمینه تغییر تنظیمات تلویزیون را تجربه کرده اید، ممکن است مدیر هتل برای جلوگیری از تغییر تنظیمات حالت HOTEL MODE را در تلویزیون اتاق شما فعال کرده است باشد. در ادامه با این مقاله همراه افرالند باشید.

مزایای اصلی هتل مد

  • با استفاده از تلویزیون هایی که از هتل مد پشتیبانی می کنند می توانید تجربه مهمان را بهبود ببخشید، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید، شکایات و تماس های خدماتی را کاهش دهید.
  • منوی تلویزیون را می توان قفل کرد و از پین محافظت کرد.
  • تلویزیون همیشه از حالت آماده به کار و با یک کانال مشخص شروع به کار می کند.
  • می توانید صفحه خوش آمدید، تصویر سفارشی هتل را هنگام روشن کردن تلویزیون نمایش داد.
  • کانال های ناخواسته را می توان از صف کانال حذف کرد.
  • تمام تلویزیون های داخل هتل با ریموت های یکسان و کانال های کاملا مشابه همراه خواهند بود.
  • برای جلوگیری از شکایات اتاق های مجاور می توان حداکثر صدا را برای تلویزیون تنظیم کرد.

حالت HOTEL MODE در تلویزیون سامسونگ

HOTEL MODE عملکردی است که در تلویزیون های CRT سامسونگ در دسترس است و به مهمانان اجازه نمی دهد تنظیمات تلویزیون را بعد از اینکه مدیر هتل آن را تنظیم کرد؛ تغییر دهند. این عملکرد از دو حالت Administrator mode (حالت مدیر) و Guest mode (حالت مهمان) پشتیبانی می کند.

در حالت مدیر؛ تلویزیون به عنوان یک تلویزیون عادی کار خواهد کرد. مدیر هتل می تواند تنظیمات خاصی از تلویزیون را طبق نیاز هتل تنظیم کند. در حالت مهمان، مهمان ها مجاز به دسترسی به منوی تلویزیون نیستند، بنابراین برای تغییر تنظیمات تلویزیون با محدودیت مواجه هستند.

تنظیمات Hotel Mode

حالت HOTEL MODE در تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی از جمله رایج ترین برندهای تلویزیونی هستند که می توانید در هتل ها پیدا کنید و یکی از ناامید کننده ترین اتفاقاتی که می تواند رخ دهد، خراب بودن و یا از بین رفتن کامل ریموت کنترل است. اگر می خواهید تلویزیون تماشا کنید، باید بدانید که چگونه تلویزیون ال جی هتل را بدون ریموت کنترل تنظیم کنید. در غیر این صورت، شما در نهایت با یک وسیله گران قیمت دکوری روبرو خواهید شد که قادر به تنظیم آن در طول اقامت خود نخواهید بود.

Hotel Mode در تلویزیون ال جی چیست؟

از آنجا که بسیاری از تلویزیون های ال جی مخصوص استفاده تجاری طراحی شده اند، تعجبی ندارد که یکی از محبوب ترین برندها برای هتل هستند. تلویزیون های ال جی زیبا و حرفه ای به نظر می رسند و برای اتاق های هتل بسیار مناسب هستند چون فضای کمتری را اشغال می کنند؛ با این حال، اکثر هتل ها تنظیمات پیش فرض تلویزیون های LG خود را تغییر نمی دهند و این بدان معناست که ممکن است با تلویزیونی روبرو شوند که در حالت Hotel Mode قرار گرفته باشد. علاوه بر این، بسیاری از تلویزیون های ال جی دکمه هایی روی دستگاه خود ندارند، به این معنا که برای تنظیم تنظیمات باید از ریموت کنترل استفاده کنید یا راه حلی پیدا کنید. با دنبال کردن مراحلی که در ادامه ارائه می دهیم، در صورت لزوم نحوه تنظیم تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل را یاد بگیرید.

Hotel Mode یک حالت پیش فرض در تلویزیون های ال جی است که گزینه های جستجوی کانال و تنظیم را در دستگاه غیر فعال می کند. این حالت برای جلوگیری از آزمایش دستگاه های تلویزیون و تماشای محتواهای مشکوک توسط افراد استفاده می شود. با این حال، از دسترسی شما به کانال هایی که از قبل در تلویزیون برنامه ریزی نشده اند جلوگیری خواهد کرد. همچنین از اتصال هر گونه کنسول یا ابزار دیگر به تلویزیون (مانند کنسول های بازی با دستگاه های پخش کننده) جلوگیری می کند.

تنظیمات hotel mode الجی

اگر می خواهید Hotel Mode را در تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل حذف کنید، ساده ترین راه برای این کار جدا کردن تلویزیون از شبکه است. جدا کردن تلویزیون از شبکه می تواند هر گونه محدودیت تعیین شده توسط هتل را غیر فعال کند. در پشت تلویزیون به دنبال هر کابل دیگری در کنار کابل برق باشید. بعد از پیدا کردن آن را جدا کنید.

اگر تلویزیون ال جی هوشمندی در روبروی شما قرار گرفته است می توانید از گوشی هوشمند خود هم استفاده کنید. یک برنامه ریموت کنترل دیجیتال مانند AnyMote Smart Universal Remote App را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید و برنامه را به تلویزیون وصل کنید. برنامه را باز کنید و گزینه INSERT را در فهرست پیدا کنید. برای دسترسی به منوی INSTALLATION رمز عبور را وارد کنید (برای تلویزیون های ال جی رمز عبور می تواند 0000، 0413 یا 11.5 باشد، به شرطی که مدیر شبکه این کد پیش فرض را تغییر نداده باشد). تنظیمات مورد نظر خود را تغییر داده و از طریق گوشی هوشمند خود از منو خارج شوید. همین کار را می توانید با برنامه LG Remote هم انجام دهید.

 دفترچه راهنما بهترین دوست شما

اگر تلویزیون کاملا جدید به نظر می رسد، فقط با مراجعه به دفترچه راهنما از نحوه تنظیم مجدد یا ریست تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل مطلع شوید. اگر دفترچه راهنما در دسترس است، Hotel Mode را بررسی کنید. در غیر این صورت می توانید به وب سایت رسمی ال جی مراجعه کرده و دفترچه راهنمای تلویزیون خود را در آنجا پیدا کنید، برای این کار فقط به مدل تلویزیون نیاز خواهید داشت.

بعد از پیدا کردن دفترچه راهنما می توانید به دنبال بخشی در مورد تنظیم مجدد/ریست تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل باشید. برخی از دفترچه های راهنما اطلاعاتی در این مورد دارند و این اطلاعات معمولا در بخش Privacy / حریم خصوصی یا Lock قفل خواهد بود. در صورت استفاده، فقط دستورالعمل های دفترچه راهنما را دنبال کنید. این نه تنها بهترین شانس شما برای تنظیم مجدد تلویزیون است بلکه خطر آسیب رساندن به دستگاه را هم کاهش می دهید.

از کنسول استفاده کنید

اگر یک کنسول بازی مانند پلی استیشن یا ایکس باکس در دسترس دارید می توایند از خود کنسول برای ریست تلویزیون استفاده کنید. ابتدا تلویزیون را خاموش کنید اما از پریز برق جدا نکنید. بعد؛ با اتصال کابل HDMI یا کابل VGA کنسول خود را به تلویزیون وصل کنید. بعد از آن، کابل اتصال تلویزیون به شبکه هتل را بردارید. در آخر تلویزیون خود را دوباره روشن کنید. اگر این روش جواب داد، باید بتوانید بدون هیچ مشکلی تنظیمات تلویزیون را تنظیم کنید.

ریست کردن حالت هتل با کنسول بازی

ریست سخت تلویزیون

روش احتمالی دیگری که می توانید در مورد ریست تلویزیون ال جی بدون ریموت کنترل انجام دهید، ریست فیزیکی است. هنگام ریست فیزیکی می توانید قفل ها و محدودیت های تلویزیون خود را بردارید. برای این کار دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار دهید؛ بعد از 10 ثانیه، تلویزیون دوباره راه اندازی می شود. اگر این مورد کار نکرد، تلویزیون را از پریز برق جدا کنید، باتری را در پشت پنل پشتی دستگاه قرار دهید و آن را خارج کنید. بعد از چند ساعت، باتری را تعویض کرده و دو شاخه را دوباره وصل کنید. تلویزیون را امتحان کنید تا مطمن شوید که به ان آسیب نرسانده اید.

یک ریموت کنترل Universal خریداری کنید

اگر مدت زمان قابل توجهی در هتل خود اقامت دارید؛ ساده ترین راه برداشتن حالت Hotel Mode خرید یک ریموت کنترل Universal Remote ارزان است. با گرفتن کد ال جی، ریموت کنترل Universal Remote را برای کار در تلویزیون برنامه ریزی کنید. کد تلویزیون ال جی یک کد 5 رقمی مانند 11423، 10178 و 11178 است.

استفاده از ریموت کنترل جامع

جمع بندی

در اینجا شما لیستی از راه حل ها را برای ریست تلویزیون ال جی در اختیار دارید. سعی کنید با این روش ها بازی کنید تا ببینید که کدام یک برای تلویزیون شما مفید است. با این حال، باید احتیاط کنید، به خصوص اگر در حال تغییر تنظیمات تلویزیون هستند چون به راحتی می توانید به دستگاه خود آسیب وارد کنید. اگر مطمئن نیستید، بهترین روش برای ریست تلویزیون ال جی این است که یک برنامه ریموت کنترل برای گوشی هوشمند خود دانلود کنید یا یک ریموت Universal Remote خریداری کنید.