۳۰ بهمن ۱۴۰۱

آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی

آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی

آیا می توانید در تلویزیون هوشمند ال جی، سامسونگ و سونی خود فیلم ها را ضبط کنید؟ ضبط فیلم در تلویزیون چگونه انجام می شود؟ شاید شما بخواهید یک فیلم را ضبط کنید تا بعدا تماشا کنید؛ اما مطمئن نیستید که تلویزیون شما می تواند به ضبط فیلم بپردازد یا نه و چگونه این کار را انجام می دهد. شاید متوجه شده باشید که ریموت کنترل شما دارای یک دکمه رکوردر است اما با فشار دادن آن هیچ کاری انجام نمی شود. در مقاله امروز افرالند؛ ما برخی از روش های ضبط فیلم در تلویزیون ال جی؛ سامسونگ و سونی را بررسی می کنیم. بنابراین شما می توانید فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را ضبط کنید.


آموزش ضبط فیلم در تلویزیون ال جی


آموزش ضبط فیلم در تلویزیون سامسونگ


چطور فیلم را در تلویزیون ضبط کنیم؟

با استفاده از حافظه داخلی PVR (مخفف Personal Video Recorder / رکورد فیلم شخصی) تلویزیون یا اتصال دستگاه خارجی؛ ضبط در تلویزیون هوشمند امکان‌پذیر است. فضای ذخیره‌سازی USB؛ ستاپ باکس و حتی برخی از باکس های استریم رسانه می توانند فیلم های تلویزیون را ضبط کنند.

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند با USB

در اکثر موارد؛ تلویزیون های هوشمند شما امکان ضبط روی یک دستگاه USB را فراهم می آورد، اما شما باید یک دستگاه اکسترنال را متصل کنید. آنچه شما باید برای این کار انجام دهید در ادامه آمده است:

آیا تلویزیون شما قابلیت ضبط فیلم دارد؟

اول از همه آیا تلویزیون شما قادر به ضبط فیلم است یا نه؟ معمولا می توانید لیستی از قابلیت های تلویزیون خود را در دفترچه راهنمای آن پیدا کنید. روش دیگر برای پیدا کردن جواب این سوال این است که به جستجوی مدل تلویزیون در اینترنت بپردازید؛ اکثر تولیدکنندگان دارای فایل های PDF و دفترچه راهنما هستند که می توانید دانلود کنید.

 ضبط فیلم در تلویزیون

علاوه بر این، شما می توانید به جدول مشخصات محصول در اینترنت مراجعه کنید. اگر این کارها را انجام نمی دهید می توانید پورت های USB و همچنین ریموت کنترل را بررسی کنید؛ باید یک دکمه کوچک به نام REC را با حروف قرمز رنگ مشاهده کنید. اگر هر دوی اینها را دارید این احتمال وجود دارد که تلویزیون بتواند روی یک دستگاه ذخیره‌سازی USB فیلم را ضبط کند.

مقاله تخصصی‌تر:
نحوه ضبط فیلم در تلویزیون سامسونگ

وصل کردن دستگاه ذخیره‌سازی USB

دستگاه ذخیره‌سازی USB خود را به یکی از پورت های USB تلویزیون وصل کنید و در حین پخش فیلم مورد علاقه تان دکمه REC ریموت کنترل را انتخاب کنید. بسته به نرم‌افزار تلویزیون؛ باید یک تست سرعت سریع روی دستگاه ذخیره‌سازی داشته باشید و بعد از آن ضبط فیلم درتلویزیون شروع می شود.

برای مشاهده فیلم هایی که ضبط کرده اید می توانید دکمه Source ریموت کنترل را انتخاب کنید و از ورودی ها؛ USB را انتخاب کنید؛ حالا باید فیلمی که ضبط شده را پیدا کنید. خیلی ساده بود. به خاطر داشته باشید، هر تلویزیون دارای قابلیت های ضبط فیلم مختلفی است؛ برخی فقط به شما امکان ضبط فیلم در یک کانال را می دهند در حالی که برخی دیگر می توانند فیلم ها را به طور خودکار از چند کانال ضبط کنند. برای اطلاعات بیشتر باید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنید.

ما در ادامه نحوه ضبط ویدیو در تلویزیون برندهای ال جی، سامسونگ و سونی را آموزش داده‌ایم اما دقت داشته باشید که ساعت تلویزیون را قبل از ضبط تنظیم کنید چون ممکن است موجب اختلال در ضبط یا مانع شروع آن شوید.

نکاتی در زمینه ضبط فیلم در تلویزیون با USB

نکته ای که در مورد ضبط فیلم در تلویزیون در دستگاه USB باید مد نظر داشته باشید این است که دستگاه USB شما ممکن است فرمت (کاملاً پاک) شود. به عبارت دیگر؛ تمام محتوای موجود در دستگاه باید حذف شود؛ بنابراین مطمئن شوید که قبل از اتصال به تلویزیون با حداقل قبل از زدن دکمه REC از فایل های مهم خود بکاپ گرفته اید.

همه تلویزیون ها یک دستگاه ذخیره‌سازی تازه فرمت شده احتیاج ندارند؛ اما برخی از آنها با این شرط برای شما کار می کنند؛ بنابراین همیشه مطمئن بودن؛ بهتر است. در هر صورت؛ تلویزیون باید اعلانی به شما نشان دهد که دستگاه را فرمت بندی می کند.

ضبط فیلم در دستگاه USB مانند فلش مموری احتمالا ساده‌ترین راه حل است؛ اما این در شرایطی است که فضای ذخیره‌سازی کافی برای این کار را داشته باشید؛ چون در صورت کم بودن فضا ممکن است با سرعت خواندن و نوشتن به مشکل بخورید و یا ممکن است که تمام فیلم در آن جا نشود. مشکل احتمالی دیگر که می تواند وجود داشته باشد این است که ممکن است تلویزیون فلش مموری را شناسایی نکند. به همین دلیل در ادامه چند گزینه دیگر وجود دارد که می توانید بررسی کنید.

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون سامسونگ

نمایشگرهای سامسونگ همگی از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند هستند برای خرید تلویزیون سامسونگ می‌توانید اینجا کلیک کنید. هنگامی که دستگاه ذخیره‌سازی اکسترنال خود را به تلویزیون وصل کردید؛ هنگام مشاهده کانال مورد نظر خود دکمه Guide ریموت کنترل را فشار دهید و بعد Schedule Recording را انتخاب کنید. در اینجا خیلی ساده برنامه ای که می خواهید ضبط کنید را انتخاب کنید.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون سامسونگ S95C2023
تلویزیون سامسونگ S90C2023
تلویزیون سامسونگ QN95C2023
تلویزیون سامسونگ Q80C2023
تلویزیون سامسونگ Q70C2023
تلویزیون های سامسونگ 2023

توجه داشته باشید که این عملکرد بسته به مدل تلویزیون شما می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی برای ضبط فیلم در تلویزیون سامسونگ با استفاده از فلش مموری، شما می توانید هنگام مشاهده فیلم یا سریال مورد نظر خود دکمه REC ریموت کنترل را فشار دهید. هنگامی که تلویزیون از شما تایید لازم برای اسکن درایو USB متصل شده را می خواهد؛ برای ادامه دکمه Proceed را انتخاب کنید. بسته به مدل تلویزیون شما؛ این احتمال وجود دارد که این فرایند حدود 30 تا 45 ثانیه طول بکشد و اگر حافظه USB پشتیبانی شده و بدون مشکل شناسایی شد؛ ضبط فیلم به طور خودکار شروع می شود.

مقاله مرتبط:
صفر تا صد نصب ماهواره در تلویزیون‌ رسیوردار ال جی

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون ال جی

شما می‌توانید برای خرید جدیدترین تلویزیون ال جی وارد این صفحه شوید و مدل‌های متنوع کره‌ای را بررسی کنید.

در تلویزیون های ال جی شما با کمک قابلیت Time Machine می توانید فیلم یا سریالی که در حال مشاهده آن هستید را ضبط کنید. هنگام ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند؛ می توانید سایر برنامه ها یا برنامه های ضبط شده قبلی را مشاهده کنید. منوی Recorded TV برنامه هایی که در حال حاضر در Time Machine II ذخیره دارید را نمایش می دهد. برای ضبط فیلم در تلویزیون ال جی کافیست که مراحل زیر را انجام دهید:

زمانی که در حال مشاهده فیلم هستید؛ دکمه Q.Menu (1 2 3) را از ریموت کنترل مجیک خود فشار دهید تا Screen Remote را مشاهده کنید.

در Progress Bar، REC را انتخاب کنید تا برنامه ای که در حال آن هستید ضبط شود. هنگام ضبط برنامه می توانید در Progress Bar دکمه REC را فشار دهید و دکمه Recording stop را انتخاب کنید تا عملیات ضبط برنامه در تلویزیون متوقف شود.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون ال جی C32023
تلویزیون ال جی CS32023
تلویزیون ال جی C22023
تلویزیون ال جی QNED902022
تلویزیون ال جی QNED852022
تلویزیون ال جی NANO862022
تلویزیون های ال جی 2022 و 2023

مقاله تکمیلی:
نحوه ضبط برنامه در تلویزیون ال جی» ضبط و ذخیره فیلم

آموزش ضبط فیلم در تلویزیون سونی

برای ضبط فیلم در تلویزیون سونی خیلی ساده کافیست که در هنگام مشاهده سریال یا فیلم مورد نظر خود دکمه Record ریموت کنترل خود را که با یک دایره قرمز رنگ نشان داده شده است را فشار دهید. بعد برنامه ها شروع به ضبط شدن می کنند؛ فقط باید دستورالعمل های تلویزیون سونی خود را دنبال کنید تا محدوده زمان ضبط را با استفاده از دکمه های جهت نما و دکمه OK تنظیم کنید.

مدل تلویزیونسال ساخت
تلویزیون سونی X85L2022
تلویزیون سونی X90L2023
تلویزیون سونی A80L2023
تلویزیون سونی A90L2023
تلویزیون سونی A95L2023
تلویزیون های سونی 2022 و 2023

شما همچنین می توانید به منوی رسیور خود بروید و program recording را انتخاب کنید. همچنین می توانید زمانبندی را برای ضبط فیلم انتخاب کنید و برنامه دیگری را به صورت همزمان مشاهده کنید. در صورت تمایل به خرید تلویزیون سونی با سیستم عامل اندروید و رزولوشن فورکی ‌می‌توانید اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه؛ می توانید فیلم های پخش شده در تلویزیون های هوشمند را ضبط کنید اما احتمالا باید یک دستگاه ذخیره‌سازی اکسترنال یا یک هاب رسانه ای را داشته باشید. توصیه ما این است که مستقیما در یک دستگاه ذخیره‌سازی USB؛ یا فلش مموری، هارددیسک یا هارد SSD فیلم را ضبط کنید. سایر گزینه ها نیاز به خرید سخت‌افزار اضافی دارند که شاید صرفا؛ برای ضبط چند فیلک ارزشش را نداشته باشد. در نهایت انتخاب با خود شماست.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا می توانم در حین ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند خود کانال دیگری را تماشا کنم؟

بله؛ اما برای ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند و تماشای کانال دیگر به دو تیونر تلویزیون احتیاج خواهید داشت، یکی برای ضبط و دیگری برای تماشای کانال. تیونرهای می توانند دستگاه های جداگانه ای باشند. به عنوان مثال، یکی در تلویزیون شما و دیگری در رکوردر DVD. در برخی موارد؛ می توانید DVR ها را با چندین تیونر پیدا کنید که به شما امکان می دهند تا در حین ضبط فیلم تلویزیون؛ کانال های دیگر را مشاهده کنید.

02برای ضبط فیلم در تلویزیون به چه مقدار حافظه نیاز دارم؟

فاکتورهای زیادی در اندازه فیلم های ضبط شده شما دخیل هستند که از این بین می توان به کیفیت؛ مدت زمان؛ بیت ریت و موارد دیگر اشاره کرد. برای ضبط فیلم در تلویزیون اندازه حافظه 128 گیگابایت یا بیشتر توصیه می شود. همیشه داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر بهتر است.

03دکمه Record در کنترل تلویزیون سامسونگ کجاست؟

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، برای ضبط در تلویزیون سامسونگ لازم است که مدل نمایشگر شما از این قابلیت پشتیبانی کند. شما باید دکمه چرخ دنده (همان دکمه 123 عددها) را فشار دهید و به سمت پایین اسکرول کنید در صورتی که مدل تلویزیون شما این قابلیت را پشتیبانی کند، قابلیت ضبط برای شما نمایان می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عباس سیدی در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    باعرض سلام اول میخواستم ببینم ایاال ای دی مایسرضبط فیلم داره ؟اگه داره کلیدش کدام است

    پاسخ
    • در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سلام مدل تلویزیونتون رو بفرمایید بهتون بگیم که ضبط داره یا نه؟

      پاسخ
  • علی امیرپناه در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۲

    سلام وقتی برنامه ای را ظبط میکنی می‌نویسد فایل جدید بازکنید یعنی چه ممنون

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

      معمولا وقتی تایم ضبط بالا باشه و یا فلش جا نداشته باشه این خطا رو میده لطف کنید این موارد رو چک کنید اگه باز خطا داشتید لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید.

      پاسخ