اگر به تازگی تلویزیون سامسونگ خریده اید و با استفاده از ریموت کنترل جدید و اسمارتش مشکل دارید حتما این مقاله را بخوانید. ریموت ها دیگر مثل قبل نیستند و همانطور که روز به روز دکمه از روی گوشی های موبایل حذف می شود ریموت تلویزیون های نیز به این سمت می رود. سامسونگ تلویزیون های خود را از سال 2020 به بعد کلا با ریموت کنترل اسمارت روانه بازار کرد تا هرچه بیشتر تلویزیون هایش را هوشمند کند.

ریموت کنترل ها تقریبا به اندازه تلویزیون ها قدمت دارند. اگر در بین اقوام و خانواده خود افرادی را داشته باشید که تقریبا در رنج 70 سال به بالا عمر داشته باشند، آنها ممکن است اولین ریموت کنترل های سیمی تلویزیون را به خاطر داشته باشند. بعد از این دستگاه ها ریموت کنترل هایی به وجود آمدند که تا زمانی که آنها را به درستی مقابل سنسور قرار می دادید خوب کار می کردند. با تغییر زمان، تعداد بیشتری از دستگاه های قابل اتصال به تلویزیون به وجود آمدند.

پدربزرگ و مادربزرگ شما ممکن است هرگز نیاز به برقراری ارتباط دستگاه جدید به تلویزیون جدیدشان را نداشته باشند اما شما یا یکی از دوستان باهوش فنی تان حداقل یک دستگاه را به تلویزیونی که می شناسید وصل کرده اید. در حال حاضر با چند پیچ و خمی که در امتداد جاده فناوری تلویزیون به وجود آمده است ما یک استاندارد جدید را در اختیار داریم که به عنوان ریموت کنترل با تشخص خودکار شناخته می شود. به طور خلاصه، یک ریموت کنترل با تشخیص خودکار تماشای نمایش های مورد علاقه شما را در تلویزیون هوشمند سامسونگ ساده می کند و ما مطمئن هستیم که اگر آن را استفاده کنید از خود سوال می کنید که چگونه بدون آن زندگی کرده اید.

Auto Detection یا تشخیص خودکار چیست؟

تلویزیون هایی که این روزها در اکثر خانه ها استفاده می شوند؛ دارای دستگاه های سرگرمی متصل مختلفی از قبیل ستاپ باکس ها، پخش کننده های بلوری و کنسول های بازی هستند. مدیریت ارتباط این دستگاه ها می تواند کار سختی باشد اما تشخیص خودکار؛ پیدا کردن دستگاه های متصل را ساده می کند. آیا تا به حال چندین دستگاه HDMI را به تلویزیون خود متصل کرده اید و بعد سردرگم شده باشید که کدام دستگاه ها در کدام کانال HDMI قرار دارد؟ شاید شما با جستجوی منوی انتخاب ورودی کانال تلویزیون / AV که می خواهید مکان پخش DVD را پیدا کنید آشنا نباشید؛ آیا آماده تسلیم شدن هستید؟ خیر چون تشخیص خودکار این مشکلات را برطرف می کند. این قابلیت بیش از آنچه انتظار دارید در مورد دستگاه های مختلف شما می‌داند. هنگامی که دستگاهی از طریق یکی از پورت های HDMI به تلویزیون کوانتوم نقطه ای متصل می شود؛ عملکرد تشخیص خودکار آن به صورت اتوماتیک دستگاه ها را پیدا می کند و نام آنها را نمایش می دهد. دیگر مهم نیست که دستگاه بازی خود را به پورت HDMI 1 وصل کرده اید یا HDMI 2. در حال حاضر ریموت کنترلی که دارای قابلیت تشخیص خودکار است انواع دستگاه های متصل به تلویزیون نقطه کوانتومی شما را شناسایی و کنترل می‌کند.

سامسونگ را می توان علمدار برندهای سازنده تلویزیون دانست که تلویزیون هایش هر ساله پیشرفت های چشمگیری به خود می بینند. در حال حاضر یک تلویزیون سامسونگ از نظر قیمت در بهترین جایگاه بازار قرار دارد که البته این موجب افت کیفیت در آن ها نشده است. در لیست زیر طیفی از پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ را مشاهده می کنید.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
تلویزیون‌های سامسونگ 2022

همانطور که گفتیم سامسونگ تلویزیون هایش را در سری‌های مختلف روانه بازار می‌کند تا کاربران با هر بودجه ای دستشان برای خرید باز باشد. تلویزیون سامسونگ bu8500 یکی از خوش قیمت ترین مدل های سال 2022 این برند کره ای است که نمایشگری رنگارنگ برای تماشای محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین اگر هدف شما بازی کردن است می‌توانیم تلویزیون سامسونگ Q80B را معرفی کنیم که یک کیولد بی نظیر با 120 هرتز رفرش ریت می‌باشد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون‌های سامسونگ 2023
ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ

One Remote Control چیست؟

One Remote Control یک ریموت کنترل universal است که قادر به کنترل دستگاه های دیگر شما است. یادتان هست که در بالا اشاره کردیم که همه وسایل مانند ستاپ باکس؛ پخش کننده بلو-ری و کنسول های بازی را این روزها می توانید در خانه پیدا کنید؟ مشکل این است که دستگاه ها از یک روش استاندارد ارتباطی از راه دور استفاده نمی کند، سیگنال های مادون قرمز، بلوتوث و وای فای همه از طریق ریموت های مختلفی که این وسایل جانبی را به طور مستقل کنترل می کنند، در اتاق نشیمن شما قرار می گیرند. One Remote Control به عنوان یک ریموت کنترل universal همه این دستگاه ها را کنترل می کند. مطمئنا برخلاف اندازه کوچکی که دارد یک راه حل قدرتمند و زیبا برای کنترل یکپارچه همه انواع مختلف دستگاه های متصل به تلویزیون نقطه کوانتومی شما است.

بیشتر بخوانید:
لاین آپ جدیدترین تلویزیون های سامسونگ 2023

آیا استفاده از One Remote Control دشوار است؟

اصلا یکی از نکات جالب در مورد تلویزیون های کوانتومی سامسونگ این است که قابلیت تشخیص خودکار را دارد و شما مجبور نیستید کار زیادی را انجام دهید. همانطور که در بالا اشاره شد، فقط دستگاه HDMI خود را به برق متصل کنید و آن را به تلویزیون کوانتومی خود متصل کنید تا تلویزیون به طور خودکار هر دستگاه متصل را شناسایی کند، همچنین ممکن است تلویزیون در صورت لزوم چند سوال از شما بپرسد. بعد تلویزیون One Remote Control را آموزش می دهد تا اطلاعاتی در مورد هر دستگاه تازه متصل شده را داشته باشد (البته این اتفاق در پس زمینه رخ خواهد داد). وقتی می خواهید از یک دستگاه متصل استفاده کنید؛ فقط به سادگی آن در از Smart Hub انتخاب کنید و بعد ریموت خود را به سمت دستگاه خود بگیرید و عملیات مورد نظر خود را انجام دهد. همه چیز برای سرگرمی شما آماده است.

استفاده از ریموت کنترل جامع

ریموت هوشمند پیشرفته برای یک تجربه سرگرمی دقیق تر

آیا شما یک تجربه سرگرمی ساده دارید؟ دستگاه های مختلفی که قرار است از آنها لذت ببرید هر کدام دارای یک ریموت کنترل هستند و فقط به تعداد ریموت کنترل هایی که کشو یا میز شما را شلوغ کرده اند فکر می کنید؟ این فکر ها را کنار بگذارید چون تلویزیون کوانتومی سامسونگ با یک ریموت کنترل تشخیص خودکار می داند که چطور به دستگاه های متصل شما دسترسی پیدا کنید و برای یک تجربه سرگرمی روان و لذت بخش چندین دستگاه شما را کنترل کند. این دستگاه ها منجر به تمیز ماندن میز اتاق نشیمن شما و نیاز به تعداد باتری های کمتر هم می شود.

دانلود برنامه ریموت کنترل Remote for Samsung TV

اگر ریموت کنترل شما آسیب دیده است و یا نمی توانید آن را پیدا کنید می توانید با دانلود برنامه Remote for Samsung TV یک ریموت کنترل مجازی داشته باشید که به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه ای تلویزیون خود را کنترل کنید.

برای استفاده از ریموت کنترل باید گوشی همراه یا تبلت خود را به همان شبکه وای فای تلویزیون وصل کنید و باید پیامی که در تلویزیون ظاهر می شود را تایید کنید. از آنجا که این برنامه از طریق شبکه بی سیم اجرا می شود نیازی نیست که حتما نزدیک تلویزیون باشید.

ریموت موبایل برای تلویزیون سامسونگ

اگر به صورت اشتباه پیام تایید تلویزیون خود را رد کردید می توانید با طی کردن مسیر Menu / Network / AllShare Settings گزینه خود را تغییر دهید. علاوه بر طراحی زیبای رابط برنامه؛ شما می توانید از تمام قابلیت های ریموت کنترل واقعی خود استفاده کنید.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد استفاده از ریموت اسمارت برای کنترل تلویزیون سامسونگ خود بدانید در اینجا آورده شده است. این که بدانید که چگونه به سرعت صدای تلویزیون را مات کنید یا به منوی تنظیمات تلویزیون خود دسترسی پیدا کنید؛ شما را قادر می کند تا از دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید و تنظمیات دلخواه خود را به سادگی انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید تلویزیون سامسونگ سال 2023 خریداری کنید، می‌توانید وارد بخش فروشگاه افرالند شوید.

منبع: samsung