راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی: ماشین های ظرفشویی LG، دارای تکنولوژی های متنوع و مطابق با استاندارد های جهانی تولید می شوند. LG Electronics (LG) با جدیدترین ماشین ظرفشویی های مجهز به فناوری منحصر به فرد TrueSteam این شرکت، استاندارد های جدیدی را برای ماشین های ظرفشویی در نظر گرفته است. این محصول انقلابی، خود را از رقابت با فناوری بخار جدا می کند که نه تنها به طور مؤثر تر، بلکه با کارآیی بیشتری نیز ظروف را تمیز می کند.

در صورتی که قصد خرید ظرفشویی را دارید می‌توانید با مراجعه به بخش ماشین ظرفشویی‌های فروشگاه افرالند از جدیدترین محصولات برندهای مختلف همچون ال جی، سامسونگ و بوش دیدن نمایید و بهترین محصول را خریداری کنید.

با سال ها تجربه فن آوری بخار که از محصولات مراقبت از لباس LG مانند ماشین لباسشویی و Styler جمع شده است. میزبان فناوری های منحصر به فرد افزایش عملکرد ماشین ظرفشویی راهی کاملاً جدید برای شستن ظروف به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

TrueSteam بخار دمای بالا ساطع می کند تا همه چیز، از ظروف بسیار ظریف گرفته تا قابلمه ها و قابلمه های استیل را تمیز کند. یک گزینه Pre-Steam لایه های ماسیده شده مانده مواد غذایی را به آرامی از بین می برد و قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی، نیازی به اسکراب با دست نیست.

با پاشش محتویات با بخار در انتهای چرخه، ماشین ظرفشویی LG Steam Clean لکه های آب نامطلوب – یکی از شکایات متداول در بین دارندگان ماشین ظرفشویی – را 40 درصد کاهش می دهد. 1 فن آوری بخار LG نه تنها نتایج بی نظیر و تمیز را تضمین می کند، بلکه مزایای بهداشتی قابل توجهی را در پی داشته است که ال جی به بیش از نیاز مصرف کنندگان القا کرده است.

یکی دیگر از فن آوری های اصلی که ماشین ظرفشویی به آن مجهز است، QuadWash است، ویژگی ای که با استفاده از چهار بازوی اسپری به جای دو بازو موجود در اکثر واشر ها، مانع از شستن ظرف ها می شود. بازوهای چندحرکتی آن در حالی که در هر دو جهت می چرخد​​، صفحات، ظروف شیشه ای و ظروف آشپزی را از هر شکل و اندازه و تقریبا از هر زاویه ای تمیز می کند و به جلو و عقب می چرخد.

ماشین ظرفشویی از موتور Inverter Direct Drive تغذیه می کند که باعث افزایش بازده انرژی و کاهش صدا می شود. این موتور همچنین امکان تنظیم شدت آب را فراهم می کند تا تنظیمات نرم لازم برای ظروف شکننده در قسمت بالایی و تنظیمات قوی تری برای قابلمه ها و قابلمه ها در سطح پایین فراهم شود. این تطبیق پذیری عملکرد پاک کننده موثر تری را ایجاد می کند بدون اینکه به ظروف آسیب برساند

علاوه بر این، سیستم EasyRack + به راحتی به کاربران امکان می دهد ارتفاع قفسه را در سه سطح مختلف تنظیم کنند تا همه ظروف، لیوان ها و ظروف را در خود جای دهد. ماشین ظرفشویی SteamClean نه چرخه شستشوی از پیش تعیین شده را برای انتخاب ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد با استفاده از برنامه LG SmartThinQ بارگیری بیشتری انجام دهند.

Song Dae-hyun، رئیس ال جی الکترونیک و لوازم خانگی و شرکت راه حل های هوایی گفت : ماشین ظرفشویی LG SteamClean هر آنچه را که مصرف کنندگان ما از دستگاه ال جی انتظار دارند ارائه می دهد – راحتی، انعطاف پذیری و به ویژه عملکرد.فن آوری بخار به ما اجازه می دهد تا با مراقبت ملایم تعادل عملکرد برتر را ارائه دهیم. این نوع نوآوری با هدفی واقعی است که مشتریان ما از LG انتظار دارند، در ادامه با این آموزش کاربردی همراه افرالند باشید.

معرفی ماشین ظرفشویی

قطعات و ویژگی ها 

ظرفیت بالا

ماشین ظرفشویی به شما امکان می دهد وسایل بسیار بزرگ را هم در قفسه های بالا و هم در پایین قرار دهید. لوله بلند، ظرفیت کلی اضافی و ترخیص کالا را برای پذیرایی از ظروف بزرگ فراهم می کند. وسایل اضافی بزرگ (حداکثر 14 اینچ) ممکن است با بالا بردن قفسه بالایی در قفسه پایین، بارگیری شوند.

سیستم خشک کردن هیبریدی

این سیستم بدون استفاده از عنصر گرمایشی که باعث افزایش مصرف انرژی می شود، ظروف را خشک می کند.

شستشوی بخار‌ (در همه ی مدل ها موجود نیست)

فناوری بخار عملکرد تمیز کاری بهتری را نسبت به سیستم های شستشوی منظم ارائه می دهد. بخار بهترین کارآیی و مراقبت از انرژی، برای بهترین ظروف چینی و سایر ظروف شما است.

سیستم اسپری متغیر

از آنجا که اسپری آب بین رک های بالا و پایین متناوب است ، تمام برق موتور به طور همزمان به یک رک هدایت می شود. این به نوبه خود تمام قدرت تمیز کردن موتور را بر روی هر رک متمرکز می کند.

دکمه های لمسی سبک

دکمه های لمسی سبک در صفحه کنترل انتخاب ها را آسان و راحت می کند.

قطعات

1. کنترل 

2. دستگیره درب 

3. محفظه جلویی

4. پوشش پایینی 

5. پیچ تراز 

6. صفحه نمایشگر جلو

7. پایه

SignaLight (صفحه نمایشگر جلو)

هنگامی که یک چرخه در حال اجرا است، SignaLight برای مرحله فعال روشن می شود.

مدل هایی با 4 LED : شستشو-آبکشی-خشک کردن- CLEAN (تمیز)

مدل هایی با 2 LED : در حال اجرا- CLEAN

مدل هایی با 1 LED : در حال اجرا (چشمک زن)- CLEAN (تمیز) روشنایی ثابت

پس از اتمام چرخه، نور CLEAN به مدت چهار دقیقه روشن می شود.

برای روشن نگه داشتن چراغ CLEAN تا زمان باز شدن درب، برق را روشن کرده و سپس دکمه های Extra dry و Half load را روی صفحه کنترل به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا خاموش یا روشن در صفحه نمایش ظاهر شود. ماشین ظرفشویی این تنظیمات را به یاد می آورد و ذخیره می کند تا زمانی که دستی تغییر کند. 

8. محفظه اسپری فوقانی

9. محفظه اسپری بالایی

10. نازل بخار (در مدل های بخار)

11. محفظه اسپری پایین تر

12. ضد عفونی کننده و ضدعفونی کننده آبکشی

13. کاور تهویه خشک 

14. قفسه مخصوص کارد و چنگال (در بعضی مدل ها)

15. قفسه بالا

16. سبد از جنس نقره

17.سبد پایینی

18. صفحه نمایش بالا

19. دکمه روشن و خاموش کردن (On/Off)

20. سیستم فیلتراسیون

عملکرد ماشین ظرفشویی

برنامه های شستشو

شستشوی خودکار

این چرخه اندازه بار، مقدار آلودگی و سختی آن را حس می کند. این چرخه برای دستیابی به بهترین نظافت بهینه شده است.

شستشوی سنگین

این چرخه مخصوص ظروف کثیف و سنگین است. پیش فرض های سنگین به بیشترین شدت پاشش می رسند و از قدرت بخار برای شستن ظروف به شدت آلوده استفاده می کنند.

شستشوی ظریف

این چرخه قدرت ملایم بخار را افزایش می دهد تا قدرت تمیز کردن چرخه ظریف را افزایش دهد. این چرخه برای تمیز کردن موثر ظروف ظریف مانند ظروف چینی و ظروف پایه دار در نظر گرفته شده است.

کنترل دوگانه

این چرخه قفسه های بالا و پایین را با شدت پاشش مختلف شستشو می دهد. تنظیمات پیش فرض این چرخه قفسه پایین را با شدت پاشش شدید و قفسه فوقانی را با شدت پاشش نرم شستشو می دهد. این عملکرد تمیز کردن بهینه برای بار های مخلوط، از جمله ظروف چینی و ظروف پایه دار را فراهم می کند. در صورت تمایل سایر ترکیبات، از مراحل ذکر شده در زیر برای تغییر شدت و یا استفاده از ویژگی Half Load استفاده کنید.

1. کنترل دوگانه را انتخاب کنید.

2. دکمه Spray را فشار دهید تا بین، انواع Soft ، Medium و Strong برای قسمت فوقانی جا به جا کنید.

3. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، دکمه Half Load را فشار دهید.

4- دکمه Spray را فشار دهید تا بین، انواع اسپری پایین بین Soft ، Medium و Strong جا به جا کنید.

5. در را ببندید تا چرخه شروع شود.

شستشوی طبیعی

این چرخه برای ظرف های معمول و روزمره کثیف است.

شستشوی سریع و خشک کن

این یک چرخه کوتاه است که برای شستشو و خشک کردن ظروف اخیراً استفاده شده یا ظرف های کمی آلوده در نظر گرفته شده است. در طول این چرخه، هر دو بازوی اسپری همزمان کار می کنند.

روشن / خاموش کردن صدای زنگ

برای فعال یا غیرفعال کردن صدای زنگ، ابتدا ماشین ظرفشویی را روشن کنید. دکمه های ظریف و سریع و خشک را بطور همزمان برای تقریباً سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

برای لغو یک چرخه

برای لغو یک چرخه، درب را باز کنید و سپس دکمه های کنترل دقیق و دوگانه را به مدت تقریبی سه ثانیه با هم فشار دهید و نگه دارید. پمپ تخلیه فعال می شود و چرخه لغو می شود. صفحه نمایش “dr” را نشان می دهد و ماشین ظرفشویی آب را تخلیه می کند. بعد از تخلیه ماشین ظرفشویی، برق خاموش می شود.

اگر برق روشن باشد و هیچ چرخه ای انتخاب نشده باشد، ظرف مدت چهار دقیقه ماشین ظرفشویی به طور خودکار خاموش می شود.

گزینه های چرخه

چرخه مورد نظر را فشار دهید و سپس گزینه های آن چرخه را انتخاب کنید.

فوق العاده خشک

برای عملکرد بهتر خشک کردن، گزینه Extra Dry را انتخاب کنید. این گزینه 60 دقیقه زمان خشک شدن اضافی به چرخه اضافه می کند. دکمه Extra Dry هنگام انتخاب گزینه روشن می شود.

شستشو و برق انداختن

با فشار دادن چند باره دکمه Rinse گزینه شستشوی مورد نظر انتخاب می شود. چراغ های بهداشتی، شستشوی اضافی، یا شستشوی بهداشتی و شستشوی اضافی در قسمت سمت چپ پایین نمایشگر نشان داده می شوند.

بهداشتی (160 درجه فارنهایت)

این آبکشی با دمای بالا، ظروف و ظروف شیشه ای را مطابق با NSF / ANSI Standard 184 برای ظرفشویی های خانگی تمیز می کند. ماشین ظرفشویی مجاز برای تاسیسات مجاز غذا در نظر گرفته نشده است.

شستشوی اضافی (R +)

نماد شستشوی اضافی نشان می دهد که یک آبکشی اضافی به چرخه اضافه شده است. یک شستشوی اضافی می تواند به کاهش لکه بینی آب سخت در ظروف کمک کند. برای افزودن یک شستشوی اضافی، دکمه شستشو را بارها فشار دهید تا نماد شستشوی اضافی در صفحه نمایش ظاهر شود.

فقط شستشو یا آبکشی (LDF ****)

این چرخه شستشوی سریع ظرف هایی است که بلافاصله شسته نمی شوند. این چرخه باعث شستشوی ظروف دارای کثیفی اضافی می شود تا روی بقایای آن خشک شود. شستشوی ظروف به جلوگیری از ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی کمک می کند. هیچ ماده شوینده ای نباید استفاده شود. برای انتخاب چرخه فقط شستشو، ماشین ظرفشویی را روشن کنید و دکمه شستشو را یک بار فشار دهید بدون فشار دادن دکمه های چرخه دیگر. چرخه فقط شستشو با هیچ چرخه دیگری در دسترس نیست.

اسپری (شدت)

ابتدا چرخه مورد نظر را انتخاب کنید. دکمه اسپری را مرتباً فشار دهید تا شدت اسپری مورد نظر انتخاب شود.

کم، متوسط، قوی 

Half Load یا نیم بار

برای بار های کوچک و‌ مقدار کم‌ ظروف، ممکن است فقط از قفسه های بالا یا فقط از قفسه های پایین برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید. هر بار فشار دکمه Half Load فقط بین قسمت بالا و فقط قفسه پایین است.

شروع با تاخیر

ویژگی تأخیر شروع به شما امکان می دهد شروع یک چرخه انتخاب شده را به تأخیر بیندازید. با هر بار فشار دادن دکمه شروع با تأخیر، زمان تأخیر یک ساعت افزایش می یابد. زمان شروع تأخیر را می توان از 1 تا 19 ساعت و به صورت یک ساعته تنظیم کرد.

دمای بالا روشن / خاموش

دمای اصلی شستشو را برای بهبود نظافت افزایش می دهد. دکمه های Extra Dry و Rinse را به طور همزمان به مدت تقریبی سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.

قفل کودک

ویژگی Child Lock به شما کمک می کند تا تنظیمات شما در طی یک چرخه تغییر نکند. با انتخاب این ویژگی، همه دکمه ها، به جز دکمه POWER، روی صفحه کنترل قفل می شوند. این ویژگی در را قفل نمی کند.

1. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.

2. دکمه POWER را فشار دهید.

3. چرخه (و گزینه های مورد نظر) را انتخاب کنید.

4- دکمه های شستشو و اسپری را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. با فعال شدن قفل کودک، نشانگر Child Lock در صفحه روشن می شود.

5. در را ببندید تا چرخه شروع شود.

نمایشگر دیجیتال

صفحه نمایش دیجیتال در صفحه کنترل زمان چرخه تخمین زده شده را نشان می دهد. وقتی ماشین ظرفشویی روشن شد، صفحه نمایش خالی خواهد بود. وقتی چرخه و گزینه ها انتخاب می شوند، صفحه نمایش کل زمان تخمینی برای انجام این انتخاب ها را نشان می دهد. در حین کار، صفحه نمایش زمان نگهداری تخمینی را نشان می دهد.

نمایشگر ماشین ظرفشویی

زمان تخمینی نشان داده شده در نمایشگر شامل زمان تأخیر برای گرم کردن آب و غیره نمی شود. در صورت انتخاب تأخیر شروع، صفحه نمایش زمان تاخیر را در ساعت نشان می دهد. زمان ممکن است بسته به سطح کثیفی ظروف شما متفاوت باشد. 

ذخیره انرژی

گزینه Energy Saving، با استفاده از آب کمتری در مصرف انرژی صرفه جویی می کند این گزینه فقط باید در ظرف های سبک تا متوسط ​​کثیف استفاده شود.

 توجه کنید که علامت RINSE AID، نشان می دهد که ماده شستشو باید دوباره پر شود.‌

کلید روشن / خاموش

دکمه POWER را فشار دهید تا صفحه کنترل روشن شود. اگر طی چهار دقیقه چرخه ای انتخاب نشود، ماشین ظرفشویی خاموش می شود.

پس از اتمام چرخه، برق برای اهداف ایمنی و صرفه جویی به طور خودکار خاموش می شود.

در صورت افزایش برق، قطعی برق یا اختلال در هر نوع، نشانگر PF نمایش داده می شود و برای ایمنی به طور خودکار برق خاموش می شود. چرخه باید دوباره راه اندازی شود.

تشخیص هوشمند

اگر با ماشین ظرفشویی خود مشکلی داشته باشید، این قابلیت انتقال اطلاعات به تلفن هوشمند شما را با استفاده از LG Smart Laundry & DW Application یا از طریق تلفن شما به مرکز تماس LG دارد.

هشدار

بخار می تواند باعث سوختگی شود. اگر در قسمت بخار یک چرخه درب باز شود، ناحیه نازل بخار، در سمت چپ ماشین ظرفشویی قرار دارد، احتیاط کنید. تماس با بخار یا نازل بخار می تواند باعث سوختگی شود.

پنل کنترل (مدل های غیر بخار)

چرخه ها

چرخه مورد نظر خود را انتخاب کنید :

خودکار

این چرخه اندازه ظروف، مقدار کثیفی و سختی و شدت آن را حس می کند. این چرخه برای دستیابی به بهترین نظافت بهینه شده است.

سنگین

این چرخه مخصوص ظروف کثیف و سنگین است.

ظریف

این چرخه برای تمیز کردن موثر موارد ظریف مانند ظروف چینی و ظروف پایه دار در نظر گرفته شده است.

کنترل دوگانه

این چرخه رک های بالا و پایین را با شدت پاشش مختلف شستشو می دهد. تنظیمات پیش فرض این چرخه قفسه پایین را با شدت پاشش شدید و قفسه فوقانی را با شدت پاشش نرم شستشو می دهد. این عملکرد تمیز کردن بهینه برای ظرف های مخلوط، از جمله ظروف چینی و ظروف پایه دار را فراهم می کند. در صورت تمایل سایر ترکیبات، از مراحل ذکر شده در زیر برای تغییر شدت و یا استفاده از ویژگی Half Load استفاده کنید.

1. کنترل دوگانه را انتخاب کنید.

2. دکمه Spray را فشار دهید تا برای اسپری بالا، از انواع Soft ، Medium و Strong یکی را انتخاب کنید.

3. پس از انتخاب بازوی فوقانی اسپری، دکمه Half Load را فشار دهید.

4.دکمه Spray را فشار دهید تا برای اسپری پایین، بین Soft ، Medium و Strong یکی را انتخاب کنید.

5. در را ببندید تا چرخه شروع شود.

طبیعی

این چرخه برای ظرف های معمول و روزمره کثیف است.

سریع و خشک

این یک چرخه کوتاه است که برای شستشو و خشک کردن ظروف اخیراً استفاده شده یا ظرف های کمی آلوده، در نظر گرفته شده است. در طول این چرخه، هر دو بازوی اسپری همزمان کار می کنند.

فقط شستشو

این چرخه شستشوی سریع ظرف هایی است که بلافاصله شسته نمی شوند. این چرخه باعث شستشوی ظروف دارای کثیفی اضافی می شود تا روی آن چیزی باقی نماند. شستشوی ظروف به جلوگیری از ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی کمک می کند. هیچ ماده شوینده ای نباید استفاده شود.

بررسی ماشین ظرفشویی

روشن / خاموش کردن صدا زنگ و هشدار

برای فعال یا غیرفعال کردن صدای زنگ، ابتدا ماشین ظرفشویی را روشن کنید. دکمه های ظریف و سریع و خشک (LDS5774: اسپری و تأخیر شروع) را به طور همزمان به مدت تقریباً سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.

برای لغو یک چرخه

برای لغو یک چرخه، در را باز کنید و سپس دکمه های کنترل دقیق و دوگانه (و LDS5774: Spray

Half Load) را به مدت تقریبی سه ثانیه با هم فشار دهید و نگه دارید. پمپ تخلیه فعال می شود و چرخه لغو می شود. صفحه نمایش “dr” را نشان می دهد و ماشین ظرفشویی آب را تخلیه می کند. بعد از تخلیه ماشین ظرفشویی، برق خاموش می شود.

اگر برق روشن باشد و هیچ چرخه ای انتخاب نشده باشد، ظرف مدت چهار دقیقه ماشین ظرفشویی خاموش می شود.

گزینه های چرخه

چرخه مورد نظر را فشار دهید و سپس گزینه های آن چرخه را انتخاب کنید :

فوق العاده خشک 

برای عملکرد بهتر خشک کردن گزینه Extra Dry را انتخاب کنید. این گزینه 60 دقیقه زمان خشک شدن اضافی به چرخه اضافه می کند. دکمه Extra Dry هنگام انتخاب گزینه روشن می شود.

دکمه های شستشو و اسپری را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.

شستشو

با فشار دادن مجدد دکمه Rinse گزینه شستشوی مورد نظر انتخاب می شود. چراغ های بهداشتی، شستشوی اضافی یا بهداشتی و شستشوی اضافی در قسمت سمت چپ پایین نمایشگر نشان داده می شوند.

بهداشتی (160 درجه فارنهایت)

این آبکشی با دمای بالا، ظروف و ظروف شیشه ای را مطابق با NSF / ANSI Standard 184 برای ظرفشویی های خانگی تمیز می کند. ماشین ظرفشویی مجاز برای تاسیسات مجاز غذا در نظر گرفته نشده است.

شستشوی اضافی (R +)

نماد شستشوی اضافی نشان می دهد که یک آبکشی اضافی به چرخه اضافه شده است. یک شستشوی اضافی می تواند به کاهش لکه بینی آب سخت در ظروف کمک کند. برای افزودن یک شستشوی اضافی، دکمه شستشو را بارها فشار دهید تا نماد شستشوی اضافی در صفحه نمایش ظاهر شود.

اسپری (شدت)

ابتدا چرخه مورد نظر را انتخاب کنید. دکمه اسپری را مرتباً فشار دهید تا شدت اسپری مورد نظر انتخاب شود.

کم، متوسط، قوی

Half Load

برای مقدار ظرف های کم، ممکن است فقط از قفسه بالا یا فقط از قفسه پایین، برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید. هر بار فشار دکمه Half Load فقط بین قسمت بالا و فقط قسمت پایین است.

شروع با تاخیر

ویژگی تأخیر شروع به شما امکان می دهد شروع یک چرخه انتخاب شده را به تأخیر بیندازید. با هر بار فشار دادن دکمه شروع تأخیر، زمان تأخیر یک ساعت افزایش می یابد. زمان شروع تأخیر را می توان از 1 تا 19 ساعت و به صورت یک ساعته تنظیم کرد.

قفل کودک

ویژگی Child Lock به شما کمک می کند تا تنظیمات شما در طی یک دوره تغییر نکند. با انتخاب این ویژگی، همه دکمه ها، به جز دکمه POWER، روی صفحه کنترل قفل می شوند. این ویژگی در را قفل نمی کند.

1. دکمه POWER را فشار دهید.

2. چرخه (و گزینه های مورد نظر) را انتخاب کنید.

3. دکمه های Half Load و Delay Start را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. با فعال شدن قفل کودک، نشانگر Child Lock در صفحه روشن می شود.

4. در را ببندید تا چرخه شروع شود.

قفل کودک ماشین ظرفشویی

نمایشگر دیجیتال

صفحه نمایش دیجیتال در صفحه کنترل زمان چرخه تخمینی را نشان می دهد. وقتی ماشین ظرفشویی روشن شد، صفحه نمایش خالی خواهد بود. وقتی چرخه و گزینه ها انتخاب می شوند، صفحه نمایش کل زمان تخمینی برای انجام این انتخاب ها را نشان می دهد. در حین کار، صفحه نمایش مدت زمان تخمینی باقی مانده را نشان می دهد.

توجه داشته باشید که، زمان تخمینی نشان داده شده در نمایشگر شامل زمان تأخیر برای گرم کردن آب و غیره نمی شود.

در صورت انتخاب تأخیر شروع، صفحه نمایش زمان تاخیر را در ساعت نشان می دهد.

زمان ممکن است بسته به سطح کثیفی ظرف های شما متفاوت باشد. 

دکمه روشن / خاموش

دکمه POWER را فشار دهید تا صفحه کنترل روشن شود. اگر طی چهار دقیقه چرخه ای انتخاب نشود، ماشین ظرفشویی خاموش می شود.

پس از اتمام چرخه، برق برای اهداف ایمنی و صرفه جویی به طور خودکار خاموش می شود.

در صورت افزایش برق، قطعی برق یا اختلال در هر نوع، نشانگر PF نمایش داده می شود و برای ایمنی به طور خودکار برق خاموش می شود. چرخه باید دوباره شروع شود.

تشخیص هوشمند

اگر با ماشین ظرفشویی خود مشکلی داشته باشید، این قابلیت انتقال داده به تلفن هوشمند شما را با استفاده از برنامه LG Smart Laundry & DW یا از طریق تلفن شما به مرکز تماس LG دارد.

دستورالعمل های عملیاتی

شروع سریع

1. ظرف ها را بارگیری کنید

ظروف را عاری از غذای اضافی، استخوان و هرگونه باقی مانده سفت و غیر محلول کنید. هر قفسه را بیرون آورده و ظروف را همانطور که در این کتابچه راهنما توضیح داده شده بارگیری کنید.

2. مواد پاک کننده را اندازه گیری کنید

با استفاده از دستورالعمل های این کتابچه راهنمای کاربر، لیوان مواد شوینده را با مقدار توصیه شده مواد شوینده پر کنید و درب ظرف را ببندید. در صورت تمایل به پیش شستشو، درز بالای درب نیز باید با مواد شوینده پر شود.

3. ماشین ظرفشویی را روشن کنید

برای روشن کردن صفحه نمایش، دکمه POWER را فشار دهید.

4- اندازه مواد شستشو را چک کنید

اگر سطح کمک شستشو و جلا دهنده در ماشین ظرفشویی پایین باشد، چراغ نشانگر Rinse Aid روشن می شود. اگر سطح آن کم است، ماده شستشو اضافه کنید تا اثر بخشی چرخه خشک حفظ شود.

5. چرخه و گزینه ها را انتخاب کنید

با مراجعه به نمودار انتخاب چرخه، چرخه و گزینه هایی را که به بهترین وجهی برای بار مناسب هستند انتخاب کنید. صفحه نمایش زمان تقریبی چرخه و گزینه های انتخاب شده را نشان می دهد.

6. در را ببندید

ماشین ظرفشویی پس از کمی تأخیر، با بسته شدن و قفل شدن درب، به طور خودکار شروع به کار می کند. در طول چرخه، صفحه نمایش زمان تخمینی باقی مانده برای چرخه و گزینه های انتخاب شده را نشان می دهد. اگر در طی چرخه در باز شود، ماشین ظرفشویی متوقف می شود. وقتی درب بسته شد، چرخه از نقطه ای که در آن متوقف شده بود از سر می گیرد.

7. پایان چرخه

وقتی چرخه کامل شد، صدای آلارم به صدا در می آید و صفحه نمایش “پایان” را نشان می دهد. پس از مدت کوتاهی، صفحه نمایش و کنترل ها برای ایمنی و صرفه جویی در انرژی خاموش می شوند.

احتیاط

ابتدا قفسه های پایین و سپس قفسه های بالا را خالی کنید. با این کار از ریختن آب روی قفسه بالایی روی ظروف قسمت پایین جلوگیری می شود.

هشدار

به طور کلی، باز کردن درب در حالی که ماشین ظرفشویی کار می کند توصیه نمی شود. اگر درب باز شود، سیستم ایمنی ماشین ظرفشویی را متوقف می کند. هنگام باز شدن درب بلافاصله پس از چرخه باید مراقب باشید، زیرا ممکن است بخار خارج شود.

خاموش شدن به صورت خودکار

اگر ظرف چهار دقیقه چرخه ای انتخاب نشود یا درب بسته نباشد، ماشین ظرفشویی به طور خودکار خاموش می شود

بارگیری قفسه پایین

احتیاط

موارد ایمن غیر از ظروف

ترکیب دمای بالای آب و شوینده های ماشین ظرفشویی ممکن است به موارد خاصی آسیب برساند. ال جی توصیه نمی کند موارد زیر را در ماشین ظرفشویی بشویید :

ظروف نقره ای یا ورق طلا 

ظروف چوبی یا استخوانی

ظروف آهنی یا زنگ زدگی دیگر

وسایل پلاستیکی که در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند

در صورت تردید، توصیه های سازندگان را بررسی کنید.

مخزن فوق العاده بلند امکان بارگیری ظروف، ماهی تابه ها یا سایر ظروف تا ارتفاع 14 اینچ را فراهم می کند.

رک پایین برای بشقاب های شام، کاسه های سوپ، ظروف، قابلمه ها، ماهی تابه ها، درب ها و سینی های گریل توصیه می شود. صفحات باید به صورت عمودی و رو به مرکز قفسه قرار بگیرند. قابلمه ها، تابه ها و کاسه های بزرگ باید به گونه ای برگردانده شوند که قسمت داخلی آنها به سمت پایین باشد. سبد ظروف نقره ای ممکن است در قفسه پایین یا بالا استفاده شود.

ماشین ظرفشویی

الگوی بارگیری پیشنهادی


از قفسه زیرین نباید برای موارد کوچک مانند لیوان، لیوان شراب، یا بشقاب های کوچک استفاده شود. این موارد باید در قسمت بالایی بارگیری شوند.

الگوی بارگیری اضافی

برای مدل هایی که بخار دارند، ظروف کثیف یا لکه دار را در سمت چپ جلوی قفسه پایین و قسمت کثیف آن رو به پایین قرار دهید. این ناحیه ای است که جریان وارد ماشین ظرفشویی می شود. استفاده از بخار گرم عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی را به حداکثر می رساند.

نکات بارگیری جا ظرفی ها

بشقاب ها، کاسه های سوپ و غیره را بین ظرف ها بارگیری کنید.

قالب های شیرینی، تابه های کیک و سایر اقلام بزرگ را در کناره ها یا پشت قفسه بارگیری کنید. قرار دادن این وسایل جلوی ماشین ظرفشویی می تواند مانع از رسیدن اسپری آب به داخل ماشین ظرفشویی شود.

اطمینان حاصل کنید که دستگیره های قابلمه و سایر وسایل بزرگ چرخش بازوهای اسپری را متوقف نمی کنند.

توجه داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که اشیا بزرگ در چرخش بازوهای پاشنده تداخل ایجاد نمی کنند و از باز شدن پخش کننده شوینده جلوگیری نمی کنند.

دندانه های پایینی قابل تا شدن هستند

دندانه ها قابل تنظیم هستند تا متناسب با ظروف در اندازه های مختلف باشند.

مشکل برای حذف مواد غذایی ظروف (مدل های بخار)

ظرف هایی با مواد غذایی جدا شده یا پخته شده در نزدیکی محفظه های اسپری بخار، به سمت چپ قفسه پایین، رو به پایین قرار دهید. ظروف از اسپری بخار مستقیم و عمل شستشوی محفظه اسپری پایین بهره مند می شوند.

بارگیری سبد نقره ای

سبد نقره دارای جداکننده است تا از خراشیده شدن و مات شدن ظروف نقره ای ظریف جلوگیری کند. این سبد را می توان به سه سبد جداگانه تقسیم کرد که می تواند به صورت جداگانه در دو قسمت بالا و پایین استفاده شود. زبانه های بالای سمت چپ و راست را باز کنید تا از هم جدا شوند.

هشدار

هنگام بارگیری و تخلیه وسایل تیز مراقب باشید. چاقوهای تیز را با دسته های رو به بالا قرار دهید تا خطر آسیب شخصی را کاهش دهد.

نکات بارگیری سبد نقره ای

هنگام بارگیری ظروف نقره ای برای بهترین نتیجه تمیز کردن، از جداکننده های بالایی در سبد استفاده کنید. جدا کننده ها از کنار هم بودن ظروف نقره جلوگیری می کنند.

وسایل تیز مانند چاقو را به سمت پایین بارگیری کنید.

هنگام تخلیه ماشین ظرفشویی، بهتر است از سبد ظروف نقره ای شروع کنید. با این کار از ریزش قطرات آب ظروف بالایی روی ظروف نقره ای شما جلوگیری می شود.

ماشین ظرفشویی رومیزی

بارگیری قفسه بالا

از قفسه بالایی برای وسایل کوچک یا ظریف مانند بشقاب های کوچک، فنجان ها، نعلبکی ها، لیوان ها و وسایل پلاستیکی قابل شستشو در ظرف استفاده کنید. لیوان ها و کاسه ها باید به صورت وارونه قرار بگیرند. لیوان های اضافی یا ظروف آشپزی را می توان روی قفسه های تاشو قرار داد، که همچنین ممکن است از لیوان های ساقه بلند هم پشتیبانی کند. اطمینان حاصل کنید که موارد در چرخش بازوهای اسپری در بالا و پایین قفسه بالایی تداخل ندارند.

الگوی بارگیری پیشنهادی و الگوی بار گیری اضافی

توجه داشته باشید

هنگام بارگیری وسایل بزرگتر در قفسه بالایی، مانند لیوان های شراب یا فنجان های بلند تر، ممکن است لازم باشد قفسه کارد و چنگال را بردارید.

نکات بارگیری قفسه بالا:

فنجان ها و لیوان ها را در ردیف های بین ظرف های مخزن قرار دهید. قرار دادن آنها بر روی دندانه های قفسه می تواند منجر به شکستگی و ایجاد لکه های آب شود.

برای جلوگیری از خرد شدن، اجازه ندهید که ظروف پایه دار سایر موارد را لمس کند.

ظروف را طوری قرار دهید که انتهای باز برای تمیز کردن به سمت پایین باشد.

وسایل را روی هم دیگر قرار ندهید.

دندانه های بالایی قابل تا شدن هستند

دندانه را بالا بکشید و آن را بچرخانید

دندانه ها را می توان به سمت بالا یا پایین تنظیم کرد. دندانه های سمت راست دسته هایی برای ظروف وسیع یا کوچک دارند.

قفسه فوقانی قابل تنظیم ارتفاع

قسمت بالا به بالا و پایین تنظیم می شود. قفسه بالایی را تا قسمت مجاز گفته شده، تنظیم کنید

وسایل بلند و بزرگ تا ارتفاع 14 اینچ را در قفسه پایین قرار دهید. قفسه بالایی را به سمت پایین تنظیم کنید تا بتوانید ظروف بزرگ با ارتفاع حداکثر 12 اینچ را در قفسه بالایی قرار دهید. قفسه بالایی در موقعیت بالایی قرار می گیرد.

نکته 

پس از تنظیم اطمینان حاصل کنید که ظروف موجود در رک های بالا و پایین در چرخش بازوی پاشش تداخلی ندارند. قفسه را در حالی که پر از ظروف است تنظیم نکنید.

1. برای پایین آوردن قفسه :

قفسه را در مرکز هر طرف نگه دارید تا وزن آن تحمل شود. سپس، اهرم را از هر طرف بلند کنید تا قفسه را آزاد کرده و آن را در موقعیت پایین قرار دهید.

2. برای بالا بردن قفسه :

کافی است قفسه را در مرکز هر طرف بلند کنید تا قفسه در موقعیت بالایی قرار گیرد. برای بالا بردن آن نیازی به بلند کردن اهرم های قفل نیست

بارگیری محفظه مخصوص قاشق و چنگال

جای قاشق و چنگال برای شستن ظروف پخت و پز و بیشتر وسایل آشپزی یا سرو مناسب است. جداکننده ها در قفسه های کارد و چنگال به جلوگیری از آسیب رساندن و بهبود نظافت کمک‌می کنند و‌ باعث می شوند که ظروف تخت جدا شوند. این قفسه همچنین می تواند کاسه های کوچک و درب ها را نیز در خود جای دهد. استفاده از این قفسه به شما امکان می دهد تا سبد های ظروف نقره را از قسمت های پایینی بردارید.

توجه : برای بهترین عملکرد تمیز کردن، ظروف تخت را در سبدهای ظروف نقره قرار دهید. ظروف و یا وسایلی که به شدت کثیف شده اند و غذاها با آنها پخته شده اند باید برای استفاده بهتر در قفسه وسط یا قفسه قاشق ها قرار گیرند.

قابلیت تنظیم ارتفاع

هر سینی کناری را می توان به طور مستقل در یک موقعیت بالا یا پایین تنظیم کرد تا اندازه های مختلف ظروف یا کارد و چنگال را در خود جای دهد. قبل از تنظیم سینی ظرف ها را دوباره جا به جا کنید.

هر سینی با بلند کردن آن و چرخش آن از جلو به عقب تنظیم می شود.

برداشتن قفسه کارد و چنگال

در صورت نیاز به فضای بیشتری در قفسه بالایی برای وسایل بزرگ تر، می توان کل قفسه قاشق چنگال را برداشت.

توجه داشته باشید که، قبل از برداشتن آن، همیشه کارد و چنگال را از قفسه خارج کنید.

اگر دستگیره های ظروف‌ شما خیلی بزرگ است، قطعات را برعکس کنید تا دسته ها به سمت دیگر بروند.

قفسه را تا انتهای ریل بیرون بیاورید. سپس، جلوی آن را بلند کنید تا غلتک ها از خارج شدن انتهای ریل جلوگیری کنند. اکنون می توانید قفسه را به جلو حرکت داده و از ریل خارج کنید.

هشدار

هنگام گذاشتن و خارج کردن موارد لبه تیز مراقب باشید. چاقو های تیز را با تیغه پایین قرار دهید تا خطر آسیب دیدگی را کاهش دهد.

افزودن مواد شوینده به توزیع کننده

فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین های ظرفشویی اتوماتیک استفاده کنید.

مواد شوینده را باید قبل از شروع هر چرخه، به جز چرخه فقط شستشو، در محفظه مواد شوینده قرار دهید.

اگر ظروف فقط کمی کثیف شده اند از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. با استفاده از مواد شوینده مخصوص می توانید یک لایه را روی ظروف و ماشین ظرفشویی باقی بگذارید و این منجر به عملکرد شستشوی ضعیف می شود.

مقدار مواد شوینده مورد نیاز، به چرخه، اندازه ظروف و سطح کثیفی ظروف بستگی دارد.

توجه داشته باشید که، وقتی چرخه فقط شستشو انتخاب می شود، مواد شوینده اضافه نکنید.

برای چرخه های شستشوی کوتاه تر از قرص های شوینده استفاده نکنید. این قرص ممکن است به طور کامل حل نشود، باعث باقی ماندن مواد شوینده بر روی ظروف و تمیز کردن ناکارآمد شود.

احتیاط

فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین های ظرفشویی اتوماتیک استفاده کنید. شوینده نادرست ممکن است باعث شود ماشین ظرفشویی در حین کار پر از لجن شود. ممکن است بیش از حد لجن زدایی عملکرد شستشو را کاهش دهد و باعث نشت ماشین ظرفشویی شود. از مواد شوینده ظروف دستی در این ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

توجه داشته باشید، قبل از راه اندازی ماشین ظرفشویی، برچسب موجود را از روی قرص جدا کنید.

باید دکمه را فشار دهید تا مخزن باز شود.

در صورت تمایل به پیش شستشو، قسمت متقاطع پیش شستشوی فرورفتگی درب را با مواد شوینده پر کنید.

اگر درب بسته است، اهرم سمت پایین درب را فشار دهید تا مخزن باز شود.

مواد شوینده مناسب را در این محفظه قرار دهید

مواد شوینده شستشوی ظرف را به قسمت اصلی شستشو اضافه کنید تا زمانی که سطح بین خطوط 20 و 30 مشخص شود. برای آب سخت یا ظرف های بسیار کثیف شده تا خط 30 پر کنید. برای آب نرم یا ظرف های کمی آلوده شده، تا خط 20 را پر کنید.

درب را محکم ببندید تا صدایی مانند کلیک ایجاد کند.

قفسه های ماشین ظرفشویی

افزودن جلا دهنده به مخزن

در صورت نیاز به کمک شستشو و جلا دهنده بیشتر، نشانگر کمک کم شستشو در صفحه نمایش نشان داده می شود.

فقط در این ماشین ظرفشویی از مواد شوینده مایع استفاده کنید. استفاده از وسایل شستشوی اضافی و جلا دهنده ها برای جلوگیری از ایجاد قطرات آب روی ظروف و افزایش عملکرد خشک شدن توصیه می شود.

دکمه را فشار دهید تا درب آن باز شود.

یک کمک شستشو با جلا دهنده ی مایع تا حداکثر سطح پر کردن اضافه کنید. هنگام پر کردن مخزن با جلا دهنده، آن را به سمت فلش بگیرید. هنگام پر کردن مطمئن شوید که مواد. جلا دهنده در داخل مخزن قرار گرفته باشد.

درب ظرف را ببندید تا مخزن  را قفل کنید. جلا دهنده در چرخه شستشوی نهایی به طور خودکار توزیع می شود. 

تنظیم جلا دهنده 

پاشنده جلا دهنده در سطح 3 تنظیم شده است، که تحت اکثر شرایط باید بهترین عملکرد را داشته باشد. اگر آب سختی دارید و متوجه تجمع کلسیم در ظروف می شوید، تنظیمات را بالاتر تنظیم کنید.

اگر روی ظروف خود لایه اضافی مشاهده کردید، از تنظیمات کمتری استفاده کنید. کم بودن میزان کنترل کمک شستشو به لکه بینی و رگه ریزی ظروف و عملکرد ضعیف خشک شدن کمک می کند. اگر تنظیمات روی کنترل خیلی زیاد باشد، می تواند کف کند، که عملکرد ضعیفی در شستشو ایجاد می کند.

برای تنظیم تنظیمات دستگاه جلا دهنده، درپوش را بردارید و اهرم آن را به تنظیم مورد نظر اضافه کنید. جهت تنظیم پایین، پیکان را به سمت چپ و برای تنظیم بالا تر آن را به سمت راست قرار دهید.

دوباره پر کردن مخزن

منظم بودن مخزن که باید دوباره پر شود بستگی به تعداد شستشوی ظروف و استفاده از وسایل کمک شستشو و جلا دهنده دارد. اگر سطح ماده کم باشد، چراغ آن روی صفحه کنترل روشن می شود.

نکات پر کردن و شستشو :

در صورت نیاز به کمک شستشوی بیشتر، نشانگر میزان کم بودن در صفحه نمایش داده می شود.

درب و مخزن را بیش از حد پر نکنید.

برای جلوگیری از لجن زدن، هرگونه جلا دهنده ریخته شده را تمیز کنید.

مراقبت و تمیز کردن

برای دستیابی به بهترین نتیجه، مهم است که به طور دوره ای بازوهای اسپری را بررسی و مراقبت کنید.

هشدار

برای جلوگیری از آسیب دیدگی در هنگام مراقبت و نگهداری / تمیز کردن، از دستکش و / یا لباس محافظ استفاده کنید.

تمیز کردن فیلتر ها

1. ابتدا قفسه پایین را بردارید.

2. فیلتر مش را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

3. فیلتر مش، فیلتر STS فوقانی و فیلتر خارجی را خارج کنید.

4. در صورت لزوم آنها را تمیز کنید.

5. آنها را به ترتیب معکوس جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که برای بهترین عملکرد شستشو، فیلتر را پس از هر بار بارگیری و استفاده از ماشین ظرفشویی تمیز کنید. اگر بقایای غذا در فیلتر باقی بماند، ممکن است بوی بدی ایجاد کند.

قبل از شروع چرخه، اطمینان حاصل کنید که فیلتر به درستی تعبیه شده است. اگر فیلتر به درستی قرار داده نشده باشد، ممکن است نتایج نظافت ضعیفی را تجربه کنید.

اگر آب سخت دارید، تمیز کردن این فیلتر حداقل یک بار در ماه توصیه می شود.

هر سه فیلتر باید طبق توصیه های نمودار زیر تمیز شوند. فیلتر ها را با استفاده از مواد غیر ساینده و آب گرم تمیز کنید. برای پاک کردن بقایای سخت و کثیفی ها، ممکن است یک برس نرم لازم باشد.

احتیاط

هنگام تمیز کردن فیلتر فوقانی STS ممکن است یک برس نرم مورد نیاز باشد.

هنگام دست زدن به فیلتر STS بالایی، مراقب لبه های تیز باشید.

زمان تمیز کردن فیلتر

استفاده بین 1-3 بار در هفته : در صورتی که ظرف ها را‌ از قبل می شویید، هر 6 ماه 

اگر فقط ظرف ها را پاک کرده و آب کشی می کنید، سالی یک بار

اگر فقط ظرف ها را پاک می کنید، 4 بار در سال

اگر ظرف ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نه پاک می کنید و نه آب کشی می کنید، ماهی یک بار فیلتر را تمیز کنید

استفاده بین 4-7 بار در هفته :  در صورتی که ظرف ها را‌ از قبل می شویید، هر 6 ماه یکبار

اگر فقط ظرف ها را پاک کرده و آب کشی می کنید، یکبار در سال

اگر فقط ظرف ها را پاک می کنید، 4 بار در سال

اگر ظرف ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نه پاک می کنید و نه آب کشی می کنید، 2 بار در ماه( هر 15 روز)، فیلتر را تمیز کنید.

استفاده بین 8-12 بار در هفته :  در صورتی که ظرف ها را‌ از قبل می شویید، هر 6 ماه یکبار

اگر فقط ظرف ها را پاک کرده و آب کشی می کنید، هر 6 ماه یکبار

اگر فقط ظرف ها را پاک می کنید، هر 1.5 ماه یکبار

اگر ظرف ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نه پاک می کنید و نه آب کشی می کنید، هر هفته، فیلتر را تمیز کنید.

استفاده بین 13-14 بار در هفته : در صورتی که ظرف ها را‌ از قبل می شویید، هر 6 ماه یکبار

اگر فقط ظرف ها را پاک کرده و آب کشی می کنید، هر 6 ماه یکبار

اگر فقط ظرف ها را پاک می کنید، هر. 1.5 ماه یکبار

اگر ظرف ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نه پاک می کنید و نه آب کشی می کنید، 2 بار در هفته، فیلتر را تمیز کنید.

تمیز کردن فضای داخلی

فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود را به طور دوره ای با یک پارچه یا اسفنج نرم و مرطوب تمیز کنید تا مواد غذایی و ذرات آلودگی پاک شود.

تمییز کردن فضای داخلی ظرفشویی

برای از بین بردن لکه های سفید و بو از داخل  ماشین ظرفشویی، یک چرخه خالی را با مواد شوینده اجرا کنید و یا یک چرخه خالی را با یک فنجان سرکه سفید در یک لیوان یا کاسه مخصوص ماشین ظرفشویی که روی قفسه بالایی قرار داده شده است، اجرا کنید. (سرکه یک اسید است و با استفاده مداوم می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.)

تمیز کردن فضای خارجی

در بیشتر موارد، فضای خارجی ماشین ظرفشویی شما را می توان با یک پارچه یا اسفنج نرم و مرطوب تمیز کرد، سپس با یک پارچه نرم خشک کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما دارای نمای بیرونی از جنس استیل ضد زنگ است، استفاده از تمیز کننده مخصوص استیل ضد زنگ پیشنهاد می شود.

تمیز کردن محفظه اسپری پایینی

اطمینان حاصل کنید که سوراخ های جت آب توسط ذرات غذا مسدود نشده اند.

هنگام تمیز کردن، بازو و محفظه اسپری پایینی را با کشیدن به بالا بردارید.

پس از تمیز کردن بازوی اسپری پایینی، آن را با فشار دادن به پایین تعویض کنید تا در جای خود قرار گیرد. مطمئن شوید که محفظه اسپری قادر به چرخش آزادانه است.

پاکسازی محفظه اسپری فوقانی

قفسه بالا را به جلو بکشید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ های جت آب توسط ذرات غذا مسدود نشده اند.

هنگامی که تمیز کردن لازم است، با چرخاندن مهره در پایین بازوی اسپری 1/8 دور خلاف جهت عقربه ساعت و کشیدن به پایین، بازوی فوقانی اسپری را بردارید.

پس از تمیز کردن بازوی فوقانی اسپری، آن را به سمت بالا فشار دهید. مهره را 1/8 در جهت عقربه های ساعت بچرخانید را بچرخانید تا مطمئن شوید که مهره دوباره سر جای خود قفل شده است.

پاکسازی بازوی اسپری بالایی

اطمینان حاصل کنید که سوراخ های جت آب توسط ذرات غذا مسدود نشده اند. هنگامی که تمیز کردن لازم است، از یک پیچ گوشتی برای آزاد کردن گیره نگهدارنده از قلابی که مجموعه بازوی اسپری بالا را به محفظه متصل نگه می دارد، استفاده کنید.

بازوی اسپری را بیرون بکشید.

پس از تمیز کردن بازوی اسپری بالا ، آن را جا به جا کنید. آن را دوباره به جای خود بلغزانید و مطمئن شوید که گیره نگهدارنده محکم شده است.

نگهداری فصلی و‌ ذخیره سازی

اگر در طول ماه های گرم سال به مدت طولانی غایب خواهید بود، توصیه می شود شیر آب را ببندید و سیم برق را از برق بکشید، یا قطع کننده مدار را خاموش کنید. فیلتر، مخزن و قفسه ها را تمیز کنید تا از ایجاد بوی بد جلوگیری شود.

اگر در طی ماه های سرد سال برای مدت زمان طولانی غایب باشید و احتمال یخ زدگی وجود داشته باشد، توصیه می شود که خطوط آبرسانی و خود ماشین ظرفشویی را زمستانی کنید. زمستان گذرانی باید توسط نیرو های خدماتی باتجربه انجام شود.

سوالات متداول

سوالات رایج در مورد محصول

  • آیا استفاده از جلا دهنده و کمک شستشو لازم است؟

برای بالا بردن عملکرد خشک شدن ماشین ظرفشویی، کمک شستشو اکیداً توصیه می شود. به منظور بهره وری بیشتر از نظر انرژی، سیستم خشک کن ترکیبی از عنصر گرمایشی برای کمک به خشک شدن استفاده نمی کند، بنابراین یک کمک شستشو نقش اساسی در روند خشک شدن دارد. اگر از وسایل شستشو استفاده نشود، ممکن است آب روی ظروف و مخزن ها باقی بماند. کمک شستشو به شما اطمینان می دهد که قسمت عمده آب در انتهای شستشو از ظروف خارج شده و بار برای چرخه خشک آماده است.

  • اگر روی ظرف های من بعد از شستشو لایه کف مانند و سفید رنگی باشد، چه کاری می توان انجام داد؟

این لایه ابری معمولاً در اثر واکنش مواد معدنی موجود در آب با مواد شوینده ماشین ظرفشویی ایجاد می شود. ابتدا اطمینان حاصل کنید که از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید. برای مقادیر توصیه شده مواد شوینده بر اساس چرخه به کتابچه راهنمای مالک مراجعه کنید. یک شستشوی اضافی به چرخه اضافه کنید یا چرخه سنگین را اجرا کنید. ماشین ظرفشویی LG نسبت به ماشین ظرفشویی سنتی از آب کمتری استفاده می کند، بنابراین افزودن یک شستشوی اضافی به شستشوی لایه قبلی کمک می کند. اگر تأمین آب سخت باشد، ممکن است لازم باشد یک تقویت کننده عملکرد اضافه کنید که وضعیت آب سخت را برطرف می کند.

  • شستشوی بهداشتی چیست و چگونه فعال می شود؟

شستشوی بهداشتی باعث شستشوی گرم شده تقریباً  161 درجه فارنهایت (72 درجه سانتی گراد) می شود. دمای شستشوی گرم شده طبیعی، از چرخه به چرخه دیگر متفاوت خواهد بود.

  • برای بهبود نتایج خشک کردن چه مراحلی را می توان اجرا کرد؟

عملکرد خشک شدن مستقیماً تحت تأثیر گرمای باقی مانده در محفظه پس از انجام شستشوی گرم شده قرار دارد. اگر ماشین ظرفشویی شما از آبگرمکن خانگی شما فاصله زیادی دارد، ممکن است لازم باشد قبل از شروع چرخه شستشو، شیر آب گرم را در سینک ظرفشویی باز کنید تا اطمینان حاصل شود که آب خنک از خطوط آب گرم پاک می شود. با این کار ماشین ظرفشویی شما از ابتدا تا انتها به طور مداوم آب گرم تأمین می کند. استفاده از تنظیمات بهداشتی شستشو همچنین به گرم تر نگه داشتن دمای محفظه داخلی و ظروف قبل از شروع خشک شدن کمک می کند.

ماشین های ظرفشویی ال جی به گونه ای طراحی شده اند که همراه با کمک شستشو استفاده می شوند. با استفاده از یک وسیله شستشو مقدار آبی که قبلاً روی ظرف ها را قبل از شروع چرخه خشک قرار گرفته است، به حداکثر می رساند. اگر از وسیله ای برای شستشو استفاده می شود و عملکرد همچنان به افزایش نیاز دارد، میزان استفاده از کمک شستشو توسط نشانگر روی درپوش کمک شستشو را تنظیم کنید. سطح 4 تنظیم پیش فرض است، اما در صورت لزوم، سطح را روی 5 تنظیم کنید تا از مواد شستشو و جلا دهنده ی بیشتری استفاده شود.

قبل از باز کردن درب ماشین ظرفشویی اجازه دهید تا ماشین، چرخه خشک را به طور کامل به پایان برساند. اگر درب در اواسط چرخه خشک باز شود، گرمای لازم برای کار سیستم خشک شدن هیبریدی از بین می رود. این باعث می شود که پس از اتمام چرخه، تمام ظروف داخل آن خیس بمانند.

  • سیستم خشک شدن هیبریدی چیست؟

ماشین ظرفشویی به عنصر گرم کننده برای فرایند خشک کردن متکی نیست. در عوض، آن را به گرمای متصل شده توسط ظرف ها و محفظه در طول شستشو و آبکشی متصل می کند تا خیسی در محفظه را به رطوبت تبدیل کند. سپس هوای گرم و مرطوب ماشین ظرفشویی توسط یک فن به داخل یک مجرای متراکم درب کشیده می شود. هوا سپس خنک می شود، که باعث می شود رطوبت متراکم شود. هوای دمای اتاق نیز به داخل مجرا کشیده می شود تا به هوا کمک کند تا سریع تر خنک شود. وقتی این رطوبت به مایع متراکم می شود، تخلیه می شود.

توجه داشته باشید که، برای افزایش عملکرد خشک کن به مواد شوینده جلا دهنده نیاز است. در صورت عدم استفاده از این موارد، ممکن است آب روی ظروف و در محفظه باقی بماند.

  • چرا صدای سوت مانندی وجود دارد؟

تعیین اینکه چه مدت صدا ایجاد می شود و چه زمانی اتفاق می افتد (چه بخشی از چرخه) مهم است. وقتی آب به ماشین ظرفشویی کشیده می شود صدای سوت شنیده می شود. این طبیعی است. اگر فشار آب خیلی زیاد باشد، بلند تر می شود بنابراین اگر صدا خیلی زیاد باشد ممکن است لازم باشد شیر آب را تنظیم کنید تا فشار کم شود.

صدای ماشین ظرفشویی
  • کنترل دوگانه چیست؟

کنترل دوگانه گزینه ای است که می تواند در دوره های شستشو مورد استفاده قرار گیرد. این گزینه به شما امکان می دهد تا میزان چرخه شستشو را برای قفسه های بالا و پایین، به طور مستقل، در همان بار کاملاً تنظیم کنید. به عنوان مثال، با انتخاب اسپری نرم برای قسمت بالا و اسپری قوی برای بخش پایین، می توانید ظروف ظریف تر را در قسمت بالایی بشویید در حالی که قابلمه ها و تابه ها در قفسه پایینی در حال شستشو هستند.

  • چه نوع ظروفی را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد؟

اطمینان حاصل کنید که ظروفی که در ماشین ظرفشویی می گذارید، برای ماشین ظرفشویی بی خطر است. ظروف پلاستیکی به اندازه ظروف شیشه ای و فلزی خشک نمی شوند. وسایل پلاستیکی و همچنین ظروف شیشه ای و فلزی گرما را در خود نگه نمی دارند. لیوان ها و ظروف پلاستیکی ممکن است قبل از کنار گذاشته شدن در پایان چرخه، به خشک کردن دستی نیاز داشته باشند.

  • آیا می توان سیکل تخلیه و‌ آب کشی را انجام داد؟

ماشین ظرفشویی عملکرد فقط تخلیه ندارد. با این حال، ماشین ظرفشویی در 45 ثانیه اول چرخه جدید به خودی خود تخلیه می شود. برای تخلیه آب باقی مانده، یک چرخه شستشو انتخاب کنید و بگذارید فقط 45 ثانیه کار کند. سپس، ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و اجازه دهید دوباره تنظیم شود. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

  • بعد از اتمام چرخه نشانگر تمیز چه مدت روشن می ماند؟

نشانگر نور تمیز روی ماشین ظرفشویی قبل از خاموش شدن به مدت 4 دقیقه روشن خواهد ماند. با این وجود می توانید ماشین ظرفشویی را طوری برنامه ریزی کنید که تا زمان باز شدن درب ماشین ظرفشویی، نور CLEAN روشن بماند.

  • چرا اگر در هنگام چرخه یا بلافاصله پس از اتمام چرخه در را باز کنم، ماشین ظرفشویی من بطور مداوم بوق می زند؟

این طبیعی است. ماشین ظرفشویی به شما اطلاع می دهد که دمای داخلی دستگاه گرم است و هنگام قرار دادن دست ها در آن احتیاط کنید. هنگامی که واحد خنک شد، بوق زدن متوقف می شود.

سوالات ویژگی های محصول و عملکرد آن

  • فایده بخار چیست؟

بخار امکان تمیز کردن کامل مواد غذایی پخته شده بر روی ظرف ها را فراهم می کند در حالی که آب کمتری نسبت به سایر روش های اسکراب قدرت مصرف می کنید. بخار همچنین، عملکرد بهتری هنگام تمیز کردن ظروف ظریف و ظروف چینی را در یک چرخه ظریف فراهم می کند. ذرات جریان کوچک تر و فعال تر هستند، بنابراین قدرت نفوذ آنها موثر تر است. بخار همچنین باعث افزایش دمای داخلی ماشین ظرفشویی می شود که به ذوب شدن مواد روغنی یا مومی مانند رژ لب در امتداد لبه یک لیوان کمک می کند.

  • Child Lock چیست و چگونه فعال می شود؟

Child Lock (قفل کودک)، ویژگی است که از تغییر کنترل ها در طول چرخه جلوگیری می کند. مانع از باز شدن درب یا خاموش شدن واحد نمی شود. برای فعال یا غیرفعال کردن، دکمه های اسپری و شستشو (LDS5774: دکمه های نیمه بارگیری و تأخیر شروع) را به مدت 3 ثانیه به طور همزمان فشار دهید.

  • چرا “PF” در صفحه نمایش نشان داده می شود؟

PF کد خطایی نیست که نشان دهنده سوء عملکرد باشد. PF نشان می دهد که قطعی برق وجود دارد. در صورت قطع برق کلی یا قطع برق دستگاه، این عملکرد از ماشین ظرفشویی محافظت می کند. با روشن شدن شارژ و فشار یک دکمه، این حالت به مدت 10 ثانیه نمایش داده می شود و از بین می رود.

سوالات مربوط به نصب و راه اندازی

آرنج 90 درجه چه اندازه ای است؟

آرنج 90 درجه باید انتهای آن 3/8 “NPT باشد که به ماشین ظرفشویی متصل شود.

آیا می توانم یک بسط به شیلنگ تخلیه اضافه کنم؟

نه، برنامه افزودنی قابل اضافه نیست

قبل از تماس با خدمات

 تعدادی از مشکلات شایع، دلایل و راه حل ها در ادامه آورده شده است.

ماشین ظرفشویی کار نمی کند، شایددرب کاملاً بسته نیست. منبع تغذیه یا سیم برق متصل نیست و یا فیوز دمیده می شود یا قطع کننده مدار قطع می شود. در این حالت، اطمینان حاصل کنید که درب کاملاً بسته و قفل شده است. منبع تغذیه یا سیم را به درستی وصل کنید.

فیوز را تعویض کنید یا قطع کننده مدار را دوباره تنظیم کنید.

اگر کار ماشین ظرفشویی مدت زیادی طول می کشد، شاید ماشین ظرفشویی به آب سرد متصل است. اتصال منبع تغذیه یا تنظیم بخاری آب را بررسی کنید. (گرم کردن آب سرد بیشتر طول می کشد.)

دلیل بوی بد، این است که شایدچرخه قبلی قبل از اتمام متوقف شده و آب باقیمانده در ماشین ظرفشویی باقی می ماند.در قسمت پایین دستگاه یا فیلتر غذا وجود دارد یا این که، ظرف های شسته نشده برای مدت طولانی در دستگاه باقی مانده است. برای حل مشکل، دستگاه را روشن کنید، گزینه Cancel cycle را برای انتقال مجدد آب باقی مانده اجرا کنید، سپس چرخه سریع را با استفاده از شوینده اما با ماشین ظرفشویی خالی اجرا کنید. فیلتر و فضای داخلی را طبق بخش “مراقبت و تمیز کردن” در کتابچه راهنمای مالک تمیز کنید.یک چرخه خالی را با مواد شوینده اجرا کنید، یا یک چرخه خالی را با یک فنجان سرکه سفید در یک لیوان یا کاسه قابل شستشوی ماشین ظرفشویی که روی قفسه بالایی قرار دارد، اجرا کنید.(سرکه یک اسید است و با استفاده مداوم می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.)

اگر آب پس از اتمام چرخه در محفظه باقی می ماند، شاید شلنگ تخلیه پیچ خورده یا مسدود شده است، آنرا درست کنید و اگر مسدود است، راه را باز کنید. شلنگ را تنظیم کنید یا انسداد آن را پاک کنید.

اگر لکه ها و لایه اضافی روی ظروف باقی مانده، شاید دمای پایین آب باعث شده است. مقدار اشتباه از شوینده استفاده شده و یا بیش از حد بارگیری شده و‌ ماشین سنگین شده است.

استفاده از ماشین ظرفشویی

دلایل دیگر :

بارگذاری نامناسب

فشار آب ناکافی

شوینده ناکافی

مخزن کمک شستشو و جلا دهنده خالی است

برای حل این مسئله، منبع تغذیه باید حداقل 120 درجه فارنهایت برای بهترین عملکرد شستشو باشد.

از مقدار توصیه شده شوینده استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی را بیش از حد بارگذاری نکنید.

به بخش استفاده از ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید.

فشار آب باید بین 20 تا 120 psi باشد.

مقدار توصیه شده شوینده را اضافه کنید. به بخش استفاده از ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید.

مخزن کمک شستشو و جلا دهنده را دوباره پر کنید.

آب بسیار سخت

بهترین روش برای از بین بردن لکه های ظروف، نصب نرم کننده و فیلتر آب کل خانه، در خانه خود است. اگر نرم کننده آب از قبل نصب شده است یا قصد نصب آن را ندارید، سعی کنید گزینه “شستشوی اضافی” را به عنوان بخشی از چرخه شستشو اضافه کنید تا سختی به حداقل برسد. برای افزودن آبکشی اضافی به چرخه، چرخه شستشو را انتخاب کنید و سپس دکمه RINSE را فشار دهید.

توجه : با انتخاب “شستشوی اضافی” زمان چرخه و مصرف آب افزایش می یابد.

برای از بین بردن آب سخت در محفظه

همه ظروف، ظروف نقره و نگهدارنده ظروف نقره را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. فقط قفسه ها باید در محفظه باقی بمانند.

یک فنجان اندازه گیری را با سرکه سفید، تقریباً 14 ~ 17 اونس (400 ~ 500 میلی لیتر) پر کنید و فنجان اندازه گیری را در قفسه پایین قرار دهید.

یک چرخه اجرا کنید و آن را انتخاب کرده و سپس درب را ببندید.

از مواد پاک کننده استفاده نکنید

توجه : اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی کل چرخه را کامل کند. این روش تمیز کردن فقط در صورت نیاز باید انجام شود.

اگر آلودگی و باقی مانده غذا روی ظروف باقی می ماند، علت می تواند این موارد باشد : 

انتخاب نامناسب چرخه

دمای آب خیلی کم است

از مواد شوینده ظرفشویی استفاده نشده است 

فشار آب ورودی کم

سوراخ های جت آب روی بازوهای اسپری مسدود شده است

بارگیری نامناسب ظروف

فیلترها مسدود شده اند

برای حل این مشکل، چرخه صحیح را بر اساس سطح آلودگی و نوع ظروف شسته شده انتخاب کنید.

اتصال منبع تغذیه یا تنظیم بخاری آب را بررسی کنید.

از شوینده های توصیه شده استفاده کنید.

فشار آب باید بین 20 تا 120 psi باشد.

بازوهای اسپری را تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که ظروف مانع چرخش بازوی اسپری نشده و یا با مخلوط کن شوینده تداخل ندارند. فیلترها را تمیز کنید.

سر و صدا، برخی از میزان سر و صدا هنگام کار طبیعی است. شاید علت این است که ماشین ظرفشویی تراز نیست یا بازوی نازل که به ظرف ها ضربه می زند سر و صدا ایجاد می کند. برای حل مشکل دهانه مخزن مواد شوینده را باز کنید.

پمپ را در آغاز چرخه تخلیه، تخلیه کنید.

سطح دستگاه را تنظیم کنید و ظرف ها را دوباره جا به جا کنید.

لکه روی ظروف شیشه ای به علت ترکیبی از مواد شوینده بیش از حد و آب نرم است. از مواد شوینده کمتری استفاده کنید و از کمک شستشو یا جلا دهنده استفاده کنید تا مشکل به حداقل برسد.

باقی ماندن نشانه های سیاه یا خاکستری روی ظروف، به دلیل مواد آلومینیومی است که در طول چرخه روی ظرف ها مالیده می شوند. ظرف ها را دوباره جا به جا کنید تا مشکل حل شود.

روی سطح ماشین ظرفشویی لایه زرد یا قهوه ای قرار می گیرد، به علت لکه های چای یا قهوه است،

با استفاده از محصول پاک کننده لکه، لکه را از بین ببرید.

اگر ظروف خشک نمی شوند، علت آن خالی بودن مخزن آبکشی و شستشو است، آن را بررسی کنید و اگر خالی بود، پر کنید.

اگر لامپ ها روشن نمی شوند، برق متصل نیست؛ پس منبع تغذیه را وصل کنید.

اگر بازو های اسپری به راحتی نمی چرخند، چون سوراخ بازو های اسپری توسط ذرات غذا مسدود می شود. آن را تمیز کنید تا مشکل حل شود.

قفسه فوقانی کج است، زیرا خوب تنظیم نشده است؛ به بخش تنظیم ارتفاع قفسه بالا مراجعه کنید.

اگر درب، در حین یا بلافاصله پس از اتمام چرخه بوق می زند، محتویات ماشین ظرفشویی گرم است و هنگام قرار دادن دست ها در داخل ماشین ظرفشویی باید مراقب باشید. در را ببندید تا ماشین ظرفشویی و ظروف خنک شوند. اگر درب بسته باشد یا دمای داخلی آن خنک شود، صدای بوق حذف می شود.

خطای IE، مشکل ورودی آب را نشان می دهد.

شلنگ ورودی آب مسدود، منقبض یا یخ زده است، آن را بررسی کنید و منبع آب را نیز کنترل کنید.

خطای OE، مشکل آب کشی است و یا فیلتر ها مسدود شده اند. شلنگ تخلیه گرفتگی، انقباض یا یخ زدگی دارد، آن را بررسی کنید و فیلتر ها را تمیز کنید.

در صورت بروز این خطا ها :

خطای FE، وجود آب اضافی

E1 یا AE Error، مشکل نشت آب

HE Error،  خرابی مدار گرم کننده

خطای TE، خرابی ترمیستور یا دمای آب ورودی بسیار بالا (بیش از 1940F)

خطای LE، مشکل موتور

با یک مرکز مجاز خدمات LG، تماس بگیرید.

اگر این راهنمای عیب یابی را دنبال کرده اید و مشکل همچنان ادامه دارد، یا مشکلی که تجربه می کنید در اینجا ذکر نشده است، خواهش مندیم با خدمات مشتری LGE با شماره های 1-800-243-0000 (ایالات متحده)، 1-888-542-2623 (کانادا) تماس بگیرید.              

سیستم هوشمند تشخیص

اگر با ماشین ظرفشویی خود مشکلی داشته باشید، این قابلیت انتقال اطلاعات به تلفن هوشمند شما را با استفاده از LG Smart Laundry & DW Application یا از طریق تلفن شما به مرکز تماس LG دارد.

تشخیص هوشمند را نمی توان فعال کرد مگر اینکه ماشین ظرفشویی شما با لمس دکمه POWER روشن شود. اگر ماشین ظرفشویی شما قادر به روشن شدن نیست، پس عیب یابی باید بدون استفاده از Smart Diagnosis انجام شود.

تشخیص هوشمند با استفاده از تلفن هوشمند شما

1. برنامه LG Smart Laundry & DW را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید.

2. برنامه LG Smart Laundry & DW را روی تلفن هوشمند خود باز کنید.

3. دکمه تشخیص هوشمند را بر روی تلفن هوشمند خود فشار دهید.

4- دکمه Diagnose را در تلفن هوشمند خود فشار دهید.

5. دکمه ماشین ظرفشویی را روی تلفن هوشمند خود فشار دهید.

6. دکمه RECORD را روی تلفن هوشمند فشار دهید و سپس قطعه دهانه تلفن هوشمند را به سمت بلندگو واقع در پنل کناری ماشین ظرفشویی نگه دارید. تلفن را بیش از یک اینچ (اما بدون لمس کردن) نزدیک دستگاه نگه ندارید.

7. دکمه شستشو را بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.

توجه داشته باشید که، بعد از سه ثانیه، نمایشگر از 0:22 به 6 تغییر می کند و سپس شمارش معکوس برای زمان باقیمانده را شروع می کند.

8. با نگه داشتن تلفن در جای خود، دکمه Smart Diagnosis (تشخیص هوشمند) را بر روی تلفن فشار دهید.

توجه داشته باشید که، دکمه ها یا آیکون های دیگر را روی صفحه نمایش لمس نکنید.

9. تلفن را در جای خود نگه دارید تا زمانی که انتقال صدا به پایان برسد. این کار حدود 6 ثانیه طول می کشد و صفحه نمایش زمان شماری می کند.

10. هنگامی که ضبط کامل شد، با فشار دادن دکمه Next در تلفن، تشخیص را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که، تشخیص هوشمند یک ویژگی عیب یابی است که برای کمک و نه جایگزین کردن روش سنتی عیب یابی طراحی شده است.

موثر بودن این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله و نه تنها محدود به عواملی مثل، دریافت تلفن همراه مورد استفاده برای انتقال، هر گونه سر و صدای خارجی در حین انتقال و آکوستیک اتاقی که ماشین در آن قرار دارد، بستگی دارد. به همین دلیل، LG تضمین نمی کند که این روش تشخیص هوشمند، بتواند هر مسئله خاصی را برطرف کند.